بازدید 17081
نماینده بهبهان توضیح داد؛

بهبهان و پالایشگاهی که تکمیل نشده، متوقف شده است

زیرمجموعه این پالایشگاه، چند شرکت پتروشیمی هستند که در صورت فعالیت پالایشگاه، آنها نیز خوراکی برای فعالیت دارند و می‌توانند به تولید مشغول باشند، اما هنگامی‌ که پالایشگاه اصلی کار نکند، طبیعتا صنایع پتروشیمی وابسته به آن نیز بدون خوراک خواهند ماند و از فعالیت و سودآوری باز خواهند ایستاد.
کد خبر: ۲۶۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱ 01 September 2012
نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی درباره تعطیلی وضعیت اشتغال در بهبهان گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و بیکاری شدیدی که در این منطقه هست، ۹۰ درصد از کسانی که در این روزها مراجعه می‌کنند، خواستار شغلی برای فرزندان تحصیل کرده خود هستند و ۱۰درصد از آنان نیز تقاضای وام دارند؛ اما متأسفانه باید بگویم که ما تا‌کنون نتوانسته‌ایم در حوزه انتخابیه بهبهان، اشتغالی ایجاد بکنیم.

به گزارش «تابناک»، محمد باقر شریعتی افزود: در این منطقه، پالایشگاهی متعلق به دولت بود و دولت پیش از پایان کار ساخت پالایشگاه، درصد بزرگی از سهام آن را به بانک صادرات ایران واگذار کرد؛ اما متأسفانه از‌‌ همان زمان، این پروژه بزرگ که شماری از مردم در آن مشغول به کار بودند، تعطیل شد و تا‌کنون نیز خبری از بازگشایی آن شنیده نشده است.

وی درباره زمان بازگشایی این پروژه گفت: این پروژه فعلا متوقف است، اما اگر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت نفت، تصمیمی در رابطه با بازگشایی این پالایشگاه بگیرند، بانک صادرات مجبور می‌شود با تأمین اعتبار و منابع مالی، کار ساخت این پالایشگاه را از سر بگیرد، ولی متأسفانه تا‌کنون هیچ کاری از سوی بانک صادرات، یا شرکت گاز که وابسته به وزارت نفت است و یا دیگر سهامداران برای بازگشایی پروژه انجام نشده است.

این نماینده مجلس درباره پیگیری‌ها در مجلس اظهار داشت: تا‌کنون سه تذکر در این موضوع به دولت داده شده که تنها به یکی از آن‌ها پاسخ داده شده است! آن پاسخ هم این بوده؛ «پالایشگاه در آینده راه می‌افتد».

وی درباره میزان اشتغال‌زایی پالایشگاه نیز گفت: در صورت بازگشایی پروژه، سه تا چهار هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود، که این میزان شغل جدید، مسکنی برای درد شدید بیکاری در این منطقه است؛ افزون بر این، پنج، شش هزار فرصت شغلی غیر‌مستقیم نیز در رابطه با این پروژه درست خواهد شد. زیر مجموعه این پالایشگاه، چند شرکت پتروشیمی هستند که در صورت فعالیت پالایشگاه، آن‌ها نیز خوراکی برای فعالیت دارند و می‌توانند به تولید مشغول باشند، اما هنگامی‌که پالایشگاه اصلی کار نکند، طبیعتا صنایع پتروشیمی وابسته به آن نیز بدون خوراک خواهند ماند و از فعالیت و سودآوری باز خواهند ایستاد.

نماینده بهبهان در توضیح شرایط پدید آمده برای پالایشگاه گفت: وقتی که دولت طرحی را مبنی بر ساخت یک پالایشگاه در منطقه‌ای، تصویب می‌کند، باید نخست این پالایشگاه را بسازد، پروژه را تمام کند و پس از پایان کار و بهره‌برداری، به فکر فروش سهام پالایشگاه و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد آن باشد.

وی افزود: در مورد پالایشگاه منطقه بهبهان، دولت هنگامی سهام آن را فروخته که کار تنها ۳۰یا۴۰ درصد پیشرفت داشته است؛ اما متأسفانه، اندکی پس از فروش این سهام،  ماجرای اختلاس سه هزار میلیاردی در بانک صادرات رخ داد و منابع مالی این بانک به‌ دلیل درگیری با این موضوع، دچار محدودیت شدند و طبعا به این پروژه نیز، آسیب رسید و متوقف شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس