بازدید 44729
جایی که توقیف ۶۲۰۰ متخلف هم افاقه نمی‌کند:

۱۳۰ کشته در تصادفات چند روز؛ حادثه یا سهل انگاری؟

در حالی که افزایش جریمه‌های رانندگی، در نظر گرفتن نمره منفی برای رانندگان خاطی، جلوگیری از رفت‌وآمد خودروهای دارای نقص فنی و ایمنی و مواردی از این دست به عنوان مؤثر‌ترین تمهیدات پلیس برای کاهش تصادفات در نظر گرفته شده، کافی است چند روز تعطیل فرا برسد تا آمار تصادفات منجر به فوت و جرح سر به آسمان گذارند؛ تا جایی که توقیف چند هزار خودروی متخلف هم نمی‌تواند مانع بروز حادثه‌ای هم‌عرض یک زلزله مخرب شود!
کد خبر: ۲۶۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳ 21 August 2012
زمانی که افزایش جریمه‌های رانندگی اعمال شد، منتقدان این قانون، عمدتا از دو نگاه به آن خرده می‌گرفتند؛ نخست این که جریمه‌های در نظر گرفته شده بسیار سنگین هستند و تناسبی با درآمد متوسط جامعه ندارند و دوم آنکه رویکرد افزایش جریمه را با توجه به فرهنگ ترافیکی رایج در کشورمان به مسکنی تشبیه می‌کردند که دیر یا زود، اثرات آن پایان خواهد یافت؛ آیا تلفات سنگین تعطیلات اخیر، مؤید این دیدگاه‌هاست؟

به گزارش «تابناک»، به گفته فرمانده پلیس راهور، از آغاز موج سفر‌ها به مناسبت فرا رسیدن عید فطر، از چهارشنبه گذشته تا دیروز، ۱۳۰ نفر از هم‌وطنانمان در تصادفات جاده‌ای جان باختند تا در قیاس با آمار فوتی‌های زلزله مخرب آذربایجان شرقی، بار دیگر دریابیم که حوادث مترقبه در کشورمان به مراتب بیش از انواع غیر مترقبه ویرانگر هستند.

این در حالی است که سرهنگ محمدرضا مهماندار، در ادامه با اشاره به رخداد ۸۹ فقره تصادف فوتی و ۶۱۶ فقره تصادف جرحی در این تعطیلات می‌افزاید: «در این مدت، نزدیک شش هزار و دویست دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلفان توقیف و گواهینامه ۲۶۰ راننده متخلف ـ که میزان نمره منفی آن‌ها به بیش از ۳۰ نمره رسیده بود ـ نیز ضبط شده است»؛ با یادآوری این نکته که طرح ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی برای تعطیلات عید سعید فطر تا پایان امروز ادامه داشته که تعبیر آن می‌تواند نتیجه ناخوشی چون افزایش تلفات را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برابر اعلام قبلی، در این مدت با تخلفاتی مثل تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز و رفت‌وآمد در شانه خاکی به طور جدی برخورد کرده‌اند، گفت: «همچنان خستگی و خواب آلودگی، بی‌توجهی به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با بیش از ۳۵ درصد، بیشترین علت وقوع تصادفات بوده است و پس از آن تخطی از سرعت مجاز با ۲۱ درصد و انحراف به چپ با ۱۷ درصد در صدر علل رخداد تصادفات بوده‌اند».

فرمانده پلیس ‌راه کشور در پایان از احضار رانندگانی که تخلفات حادثه‌ساز و تجاوز به چپ داشته و یا شانه خاکی رفته‌اند، خبر داده و گفت: «برابر اعلام قبلی، این دسته از رانندگان متخلف از طریق دوربین‌های ثبت تخلف، دوربین‌های نظارتی، ماموران کنترل نامحسوس و بازرسان کنترل نامحسوس شناسایی شده‌اند و پس از پایان تعطیلات احضار شده و خودروی آن‌ها توقیف می‌شود».

بدین ترتیب کارنامه عجیب و غریب و البته سیاهی از عملکرد ترافیکی‌مان در چند روز گذشته شکل می‌گیرد که قابل تعمیم به کل سال نیز هست؛

سرعت غیرمجاز

  • 60 هزار مورد

عدم استفاده از کمربند ایمنی

  • 50 هزار مورد

سبقت غیرمجاز

  • 12 هزار مورد

تجاوز به چپ در جاده‌ها

  • بیش از 7 هزار و 500 مورد

توقیف و انتقال به پارکینگ‌

  • سه هزار و 200 دستگاه خودرو متخلف

توقیف و انتقال به پارکینگ‌

  • سه هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف

ضبط گواهینامه

  • 260 راننده متخلف

مهمترین علل رخداد تصادف

  • خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با بیش از 35 درصد
  • تخطی از سرعت مجاز با 21 درصد
  • انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز با 17 درصد

تصادف فوتی

  • 89 فقره
  • در 19 فقره تصادف، 25 تن در صحنه کشته شدند.

تصادف جرحی

  • 616 فقره
  • در 202 فقره تصادف جرحی 315 تن از هموطنان مجروح شدند.

مهمترین تصادفات



این در حالی است که شهریور ماه امسال از نظر سفرهای تابستانی دارای ویژگی خاص و متفاوت از سال‌های گذشته است، چرا که در یک ماه باقی مانده از تعطیلات تابستانی، به رغم پشت سر گذاشتن تعطیلات پنج روزه عید فطر، تعطیلی پنج روزه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران هم در پیش است که افزایش شمار سفر‌ها را در پی خواهد داشت تا جایی که به گفته سردار اسکندر مؤمنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، بیشترین حجم سفر در شهریور ‌ماه امسال پیش‌بینی می‌شود که حتی با سفرهای انجام شده در نوروز هم برابری می‌کند.

بدین ترتیب، فاجعه خاموشی در حال تکوین است که پلیس با ‌‌نهایت توانش برای مقابله با آن به میدان آمده و قانونگذار هم با وضع جرایم سنگین، به جنبه بازدارندگی رانندگان از تخلف، توجه نموده اما فارغ از سهم خودروهای نا‌ایمن و یا جاده‌های غیر استاندارد، بزرگ‌ترین مانع در تحقق آن، من و شمایی هستیم که پشت فرمان خودرو می‌نشینیم؛ امثال مایی که هم به کیفیت خودرو‌ها و جاده‌ها ـ البته بحق‌ ـ ایراد وارد می‌دانیم اما به رغم آگاهی از مبلغ گران جریمه، حتی در بستن کمربند ایمنی هم تعلل می‌کنیم؛‌‌ همان جایی که پنجاه هزار کمربند بسته نشده به چشم مأموران راهنمایی و رانندگی نشسته است و خدا می‌داند که چه مقدار از آن نادیده مانده است.

کافی است بار دیگر به جدول تخلفات ثبت شده در چند روز ـ و نه چند ماه یا سال ـ اخیر نگاهی بیندازیم تا دستمان بیاد که چند تخطی از سرعت مجاز، چه میزان سبقت غیر مجاز و... به آمار راه یافته‌اند تا یادمان بیاید که خیلی‌هایمان بار‌ها و بار‌ها راهکار مقابله با تلفات سنگین جاده‌ای را فرهنگ سازی دانسته‌ایم؛ براستی برای مقابله با این حجم از تخلف چه کاری باید انجام داد تا فرهنگ سازی لقب بگیرد؟

توقیف شش هزار و دویست وسیله نقلیه متخلفان در چند روز را چگونه می‌توان توجیه کرد وقتی که بدانیم این آمار بزرگ هم نتوانسته که مانع از آسیب رسیدن و جان باختن هزار نفر از هم‌وطنانمان شود؟

آیا گاه آن نرسیده که این کارنامه سیاه را پیش چشم گذاریم تا شاید رویکردمان در سفر از زمان رسیدن به مقصد به سالم رسیدن تغییر کند؟

بیایید گام نخست را با حذف برخی پرسش‌های رایج از ادبیات ترافیکی‌مان آغاز کنیم؛ پرسش‌هایی مانند: «تا فلان جا چند ساعت راه است؟» یا «کی می‌رسیم» و... .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۴۲
انتشار یافته: ۵۵
آقا راههاي ما مشكل داره! ديگه هيج جاي دنيا راه مواصلاتي اصلي يك كشور دوخطه نيست كه با يك سبقت خطر شاخ به شاخ باشه مثل جاده چالوس كه هشتاد ساله تعريض نشده از طرفي ماشين هاي ما استاندارد نيست و با يك تصادف معمولي خطر مرگ براي سرنشينانش هست
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
تا نظارت و سختگیری نباشه قوانین رانندگی فرهنگ نمیشه / کشور ترکیه هم دهه هفتاد همینطور بود اما با اموزش مداوم در تلویزیون و سختگیری الان رانندگی مردم درست شده نه مثل ما که اتوبان با چهار لاین هشت ردیف ماشین تو هم دیگه فرو میرن که راه بقیه رو می بندن چرا پلیس نظارت نمی کنه که فیلم های رانندگی مردم ما تو کشورهای خارجی شده خنده و از عجایب برای مردم .
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
چاره ی راه بد و ماشین غیر ایمن علاوه بر همت دولت برای بهبودی ان، تا قبل از آن احتیاط بیشتر است نه اینکه با سرعت بالا و تخلف حرکت کنیم و تقصیر را گردن دیگران بیاندازیم در کشورهایی که هم راه ایمن دارند مهم ماشین خوب تخلفات یک صدم تخلفات ایران نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
رانندگی های ما چطور؟ استاندارد و اصولیه ؟
سید
| Australia |
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
تا حالا شده فقط از خط عابر پیاده و یا پل عابر رد بشی. پیاده ها خط و پل رو ول میکنند مثل اینکه وارد میدان مین میشوند از خیابان رد میشند (البته جز بعضی ها) راننده ها هم کار ندارند چراغ برای عابر پیاده سبزه یا نه. خط عابر پیاده هم که هیچ مفهومی نداره. چه ها شود وقتی این شیر تو شیری به جاده ها برسد.
وقتی یک نفر در المپیک مدال طلا میگیرد مسولین شبانه از هم سبقت گرفته و به مردم ایران تبریک میگویند .
تابحال نشنیدم که مسولی بخاطر این همه کشته در جاده های کشور عزای عمومی اعلام کند یا ازمردم عذرخواهی کند و یا حد اقل اظهار تاسف کند .
آیا خون کسانیکه در جاده ها ریخته میشود حلال است
هواپیما نمیدهند و تحریم هستیم آیا کشیدن خط آهن و زیاد کردن قطار برای مسافرت مردم هم تحریم است یا ........
همین دو روز قبل با قطار درجه یک از مشهد به تهران آمدیم آنقدر کوپه و کل قطار کثیف بود که وقتی رسیدیم خانه با لباس رفتیم تو حمام صد رحمت به چاله روغن مکانیکی ها و توالت قطار به قدری کثیف بود که از خیرش میگذشتی .
دیروز از اتوبان ساوه به سمت تهران می آمدم سرعت من سقف و حداکثر مجاز بود یک راننده پرشیا هم مدام پشت سرمن چراغ نوربالا میزد من نمی دانم در آن ترافیک سنگین جاده و با آن سرعت بالاتر از حدمجاز به کجا قرار بود برود.
به نظر بنده در کنار افزایش جریمه ها آموزش باید سرلوحه متولیان امور قرار گیرد کاری که از ابتدا غافل بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
من هم با موارد اینچنینی حتی در سطح شهر برخورد کرده ام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
آی گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
همه رانندگان وظیفه دارن برن کنار تا ایشون بتونن 5 دقیقه زودتر برسن
رهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
دوست عزیز شما از ژاپن نظر دادی ؟؟؟یعنی دیروز شما ایران بودی ؟؟؟؟وبا 5ساعت و نیم اختلاف ساعت /1 نصفه شب از ژاپن نظر دادی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وحید
| United States of America |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
در تکمیل نوشته این دوست عزیز
انگار واجبه همه گواهی نامه داشته باشند. هر کی اومده با اندک آموزش بهش گواهینامه دادن. راننده هایی که حتی معنی چراغ راهنما رو هم بدرستی نمیدونن. در آلمان 2 سال طول میکشه تا یکی گواهینامه بگیره . در ایران چند روز؟
شما چند سال پیش آئین نامه رو امتحان دادی و الان چقدر قوانین تغییر کرده؟ و چقدر از قوانین میدونید؟
این عقلانیه که لازمه تمدید گواهینامه فقط معاینه چشم باشه؟
گواهینامه ای که با جان خود شخص و اجتماع سرو کار داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
دیروز اتوبان ساوه ، امروز هم جاپون
خواهش میکنم همه ما دقت کنیم به همدیگر تذکر بدیم....خواهش میکنم پلیس به ما تذکر بدهد.....خواهشن خواهشن اینقدر ما را ناراحت نکنید من از دیروز دوشنبه افسوس دوستانی را میخورم که اکنون نمیتونن اخبار را دنبال کنند چون در تصادفات فوت شدند
ایکاش به تاریخ صدور گواهینامه رانندگان تصادف کرده نیز توجه میشد . آنچه که خیلی راحت در این مملکت بدست می آید همانا اخذ گواهینامه رانندگی و خرید خودرو لیزینگی . بحمدالله بیمه که خسارت خودرو فروش رو بعد از تصادف میده . باید تمهیداتی نمود تا راننده ای که بخواهد خارج از شهر رانندگی کند حد اقل یکسال سابقه گواهینامه داشته باشد . البته مقدار اندکی هم رعایت اعطا گواهینامه با کمی دقت بیشتر و بدور از تعریف آژانس اموزش رانندگی
خسارت تمامی کشته شدگان و معلولین حوادث رانندگی بدوش فرد فرد ایرانی هاست . ساده از این موضوع عبور نکنیم.
اقلا عبور پراید را از جاده ها کم کنیم زیرا این خودرو برای راه و مسافت طولانی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
نه اقا مشکل از اونهای که خیلی وقته گواهی نامه دارن فکر می کنن دیگه تو رانندگی حرف اول و اخرو می زنن !
ریشه همه مشکلات ما بی فرهنگی ما ایرانی هاست که در همه جا خودشو نشون میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
شما از اون آدم هایی هستید که تا صد تا توهین نکنید نمی توانید انتقاد کنید، اگر اعصابتون نمی کشه اخبار حوادث را دنبال نکنید. جای تعصف داره که به بالای هفتاد ملیون انسان متمدن به راحتی توهین می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
عزیزم وقتی ترمز میگیری پرایدت نمی ایسته ،ربطی به فرهنگ نداره !
پژو 405 21 سال پیش تولیدش تو اروپا متوقف شد،اما اینا هنوز که هنوزه تولید میکنند و با قیمتی باور نکردنی نسبت به قیمت های جهانی ، به ما مردم بدبخت میفروشند !
مهمترین عامل مرگ و میر تصادفات در ایران ، خودروهای ( ارابه های مرگ ) غیر ایمن میباشد.
وقتی گفته شود گرانی ها کار خداست معلومست مرگ و زندگی را دست خدا خواهند دید با چنان نگاه و نگرش ها رعایت مقررات رانندگی دیگر معنا نمیکند. سبقت غیر مجاز سرعت غیر مجاز.. و تصادفها همه دست خدا میشوند !!!
پای ثابت همه کشتارهای جاده ای درایران:
انحراف به چپ راننده خواب آلوده واحتمالا معتاد کامیون+ آلت قتاله ای به اسم پراید
واقعا حل این معادله این قدرسخت است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
همین آلت قتاله اکه با سرعت مناسب استفاده شود نه تنها بد نیست بلکه بسیار خوبه سرعت مطمئن 90 تا ست نه 140
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
به علاوه میل به خودکشی افراد خودنما در جاده ها
فرزند یک راننده کامیون
| United States of America |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
شما فکر کنم تا حالا سفر بین شهری نرفتی؟ کی گفته پای ثابتش راننده های کامیونند؟ اتفاقا اکثر مقصرهای تصادفات انحراف به چپ ماشین های سواری اند و البته اندکی هم راننده های کامیون چون راننده های کامیون کلا دیسیپلین بیشتری در رانندگی نسبت به جوانان سر به هوا دارند
برای کاهش تصادفات شما فقط به جریمه های سنگین بسنده کرده اید و آموزشهای جمعی و رادیو و تلویزیون و دیگر رساناها را فراموش کرده اید و یا خیلی ناچیز وگم میباشد و بعد از آن ما در این بین از ابطال گواهینامه ها اثری نمی بینیم و مقدار آن کم میباشد و مهمتر از آن برای آنکه نتیجه بهتر حاصل شود تعداد حضور پرسنل پلیس باید خیلی بیشتر از اینها و با تسهیلات رفاهی و مالی برای آنان باشد تا با اشتیاق هر چه بیشتر به وظایف خود عمل کنند و در برخورد با انواع اقشار جامعه چه سرمایه دار و ضعیف و چه از نظر قانونی از درجات بالا برخوردار باشند برای آنان فرقی نکند و با سختی و صلابت هرچه تمامتر با متخلفین برخورد کنند.

در پایان یکی از دلایل خیلی مهم این تصادفات که خیلی مهم و جدی می باشد جاده ها و اتوبانهای کاملا غیر استاندارد و به دور از استفاده میباشد که ما پیش خودمان میگوییم بزرگراه و یا شاهراه که اصلا شباهتی به این چیزها ندارند............
به نظر من یه جایی باید برای اعدام بزارند
شاید ماشین ها استاندارد ایزو و یورو داشته باشند اما متاسفانه راهها مطابق استاندارد نیستند. مضاف بر اینکه برخی رانندگان هم متاسفانه از لحاظ روحی و روانی مشکل دارند.
یک عزم ملی و نظارت دقیق در مورد صدور گواهنامه رانندگی و استاندارد سازی جاده ها باید صورت بگیره.
جاده های ایران خطرناک نیست بلکه این ماشین های ایران است که خطرناک است.و دلیل اصلی مرگ و میر جاده ای تنها ماشین های ایران میباشد!
نه راهامون استاندارد نه ماشینامون ایمن وهم رانندگیمون افتضاح چی جز این نتیجه نمیشه.
به نظرم راننده ها هم بی تقصیر نیستن همین چند روز پیش بود به خاطر بی دقتی یکی از آشنایانمون که 5 نفر تو ماشین نشسته بودن به خاطر عدم رعایت مقررات با یه خودرو ال90 تصادف کرد و هر 5 سرنشین این ماشین زنده زنده به خاطر انفجار کپسول گاز سوختن واقعا خیلی دردناک بود
چه ربطی به بی فرهنگی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟کدوم کشورش ماشیناشو با حلب می سازن که امنیتش صفر باشه؟؟؟؟؟ کدوم کشور جادهاش خراب باشه؟؟؟؟؟؟؟اول جاده ها وامنیت ماشینارو بدرست کنید بعد جریمه هارو بالا ببرید
من امروز از شمال به همدان برگشتم با یک سواری سمند با یک سرعت مساوی حرکت میکردیم 3 کیلومتر بالاتر از حد مجاز - پلیس هردو خودرو را نگه داشت راننده ی سمند به افسر گفت از همکاراتون هستم ولش کرد اما بنده را 40 هزار جریمه کرد تا کی تبعیض؟
راه حل اینست.خواهش میکنم بها بدین به این پیشنهادم.تولید خودرو تو ایران کاملا متوقف باید شود.شرکتهای تولیدی باید یا تبدیل به واسطه و وارد کننده خودرو شوند یا با شرکتهای تولید کننده مشهور دنیا جوینت شوند و اجازه دهند هم خط تولید و هم محصول تحت نظارت کامل آن شرکتها قرار گیرد.یه نوع سرمایه گذاری دو طرفه.ایران خودرو و سایپا در وضع موجود جز خودروی تابوتی چیز قابل ارایه ای ندارند.
ایا برای این همه کشته در 4 روز ستاد بحران تشکیل میشه یانه البته این اولیش بود 7روز تعطیلی اجلاس حتما اگر با این رویه پیش بریم از تلفات زلزله بیشتر میشه راستی چه کسی جوابگوی این همه خودرو بی کبفیت میباشد؟ایا واویلا سر میدهیم تا از این همه تلفات نجات پیدا کنیم.بهتره همه همفکری کنیم تا اینگونه مرگها کم شود.
من همیشه فاصله طولی را با راننده جلو حفظ میکنم ولی نمیدانم چرا خیلی از راننده ها یا چراغ میزنند و یا بوق واز من رد شده جای خالی جلو را پر میکنند و یک بوق معنی دار نیز میزنند .و واقعا کلافه میشوم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
خب تو هم دو تا بوق ممتد بزن اونم بفهمه بوقت معنی دار بوده :)) حداقل اینجوری کلافه نمیشی
به نظر من عامل اصلی رانندگی بد در ایران مربوط به نحوه آموزش رانندگی است چون آموزش رانندگی در ایران خلاصه شده بر حرکت با نیم کلاج ،موقع گردش به چپ وراست زدن راهنما و پارک دوبل درصورتیکه باید تمام مقررات رانندگی طوری آموزش داده شود که ملکه ذهن راننده قرار گیرد .و یک عامل دیگر نیز گذشت پلیس در مقابل برخی راننده هاست که با چرب زبانی پلیس را مجاب میکنند که آنها را ببخشند درصورتیکه این کار پلیس خیانت است بر سایر راننده های مقرراتی
تمام تصادفات ریشه در سه علت دارند :
خودرو - راه - راننده
به جرات می توان گفت 90% راهها و خودروهای در کشورمان غیر استاندارد هستند .
شما چه انتظاری دارید از پرایدی که 500 کیلو وزن داره و با یه نیش گاز سرعتش به 120 میرسه و چیزی هم به اسم ترمز نداره !
فراموش نکنیم در آلمان و همین دبی آزاد راهها محدودیت سرعت ندارند .
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
باور كن اگر آزاد راهي در ايران باشه كه محدوديت سرعت نداشته باشه روزي 10 برابر سونامي پارسال كشته ميده حتي اگر همه با ماشينهاي خارجي و جاده كاملا استاندارد باشه حالا خودت بگو مشكل پرايده يا فرهنگ ماشين داري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ببخشید جسارت نباشه، ولی ما ایرانی های عزیز عادت داریم همه چیز رو گردن جاده و ماشین بندازیم در حالیکه مقصر خودمان هم هستیم، کجای دنیا ماشین از سمت چپ سبقت میگیره؟ کجای دنیا فاصله طولی رو اینقدر کم میکنند که با یک نیش ترمز منجر به تصادف بشه؟ کجای دنیا در اتوبان دنده عقب میرن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
یعنی تو، توی اتوبان از سمت راست سبقت میگیری؟؟!!
ببخشید منطورم سمت راست بود نه چپ ! حالا بذله گوها بیان مسخره کنند!
آقا باید همه ماشینارو جمع کنن جاش الاغ و قاطر و اسب بدن!!!
مردم این همه پول را از کجا میاورند؟ سفر میروند جاده ها غول غوله است.
مشکل از فرهنگ ماست
وقتی ماشین تولید داخل باشه وضعیت همینه هر تصادفی منجر به مرگ میشه
آقا ماشینا باید ایمن باشن ! چجور انتظار داریم با پراید تصادف کنیم بعد سرنشین ها هیچیشون نشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
احتیاط نشود پرادو هم برانید حادثه در کمین است. علی دائی که یادتان هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
بله برادر علی یادیی یادمان هست ، شما چطور آقای نیکزار وزیر راه و شهر سازی رایادتان هست ؟

که با خودرو لندکروز شان (خودرو دولتی بوده) تصادف کرده اند و خون از دماغ ایشان نیامده است ! آیا تصاویر تصادف ایشان را دیده اید ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
شما که پرادو علی دایی رو مثال میزنی، لندکروز وزیر راه هم بیادتان بیاید که بعد از چند ملق بدون حتی یک خش از ماشین پیاده شدند...
سلام !از جاده های ملایر هم بگید لطفا!!!
مسلماتمام اين مشكلات رامسئولين مربوطه ميپذيرند.راستي چرااين مشكلات در اروپانيست.
من دوشنبه غروب از جاده هراز به تهران آمدم. به نظر من اینبار پلیس فقط حضور داشت و هیچ اقدامی در برابر تخلفات آشکار انجام نمی داد درحالیکه قبلا اینطور نبود پلیس کاملا بی تفاوت وبی انگیزه بود
بنظر من یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات کم رنگ شدن حضور پلیس در جاه هاست که برای دوستانی که در سفر بوده و قبلا از همون جاده رفته بودند کاملا مشخص می باشد چرا در سالهای قبل که در ایام خاص عملا ( نه در مصاحبه های بی نتیجه) در جاده بود اینقدر امار بالا نمی رفت!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
اگر پلیس باشه، ترمز پراید عمل میکنه یا اینکه 10 تا ایربگش باز میشه و یا به 5 ستاره ایمنی میرسه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها