بازدید 129644
آخرین اخبار زلزله؛ (بروز رسانی شده در ۰۵:‌۵۰)

زلزله ۶.۲ ریشتری شمال غرب کشور را لرزاند

عصر امروز ۲۲ مرداد ۹۱، زمین‌لرزه‌های شدیدی شهرهای استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل را لرزاند. این لرزش‌ها که در بیشتر شهرهای منطقه کاملا محسوس بوده، موجب وحشت مردم، اختلال در تلفن ثابت و همراه، قطع برق و آسیب به راه‌های ارتباطی در برخی مناطق شده است. بر پایه آخرین گزارش‌ها، زلزله امروز تاکنون ۱۸۰ کشته و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مجروح داشته است.
کد خبر: ۲۶۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰ 11 August 2012
ساعاتی پیش، چندین میلیون نفر از هموطنانمان لرزشی را احساس کردند که نشان از رخ دادن زلزله‌ای قدرتمند در پیرامونشان بود؛ زلزله‌ای با قدرت بیش از شش ریشتر که جمعیت بزرگی را امشب به خیابان‌ها کشاند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، عصر امروز ۲۲ مرداد ۹۱، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.‌۲ در مقیاس ریشتر، منطقه بزرگی از شمال غرب کشورمان را لرزاند. این واقعه در ساعت ۱۶:‌۵۳ دقیقه به مرکزیت منطقه‌ای به طول جغرافیایی ۴۶.‌۷۳ و عرض جغرافیایی ۳۸.‌۴۵ رخ داد که در ۱۵کیلومتری ورزقان، ۲۹ کیلومتری اهر، ۳۱ کیلومتری خواجه و ۵۱۱ کیلومتری تهران واقع شده است.

به گزارش مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه دوم، یازده دقیقه بعد (ساعت ۱۷:‌۰۴) به بزرگی شش ریشتر روی داد و بار سوم هم در ساعت ۱۷:‌۱۹ دقیقه و به بزرگی ۴.‌۷ ریشتر به مرکزیت ورزقان به ثبت رسید.

زمین لرزه چهارم نیز در ساعت ۱۷:‌۳۵ دقیقه به بزرگی ۴.‌۱ ریشتر به مرکزیت ورزقان روی داده است.

همچنین زمین‌لرزه دیگری در ساعت ۱۷:‌۴۴ دقیقه به بزرگی ۴.‌۵ ریشتر به مرکزیت ورزقان (شهری در ۴۰ کیلومتری غرب اهر و ۷۸ کیلومتری شمال تبریز) روی داد.

این زمین لرزه‌‌ها که مدت زمان آن بیشتر بود، به قدری مردم تبریز را به وحشت انداخت که مردم به خیابان‌ها آمدند.



زلزله در استان آذربایجان غربی


زلزله عصر امروز شهرهای مهاباد، سلماس، چالدران و میاندوآب آذربایجان غربی را لرزاند. از ارومیه خبر می‌رسد که شدت زلزله در شهرستان میاندوآب بیشتر از دیگر شهرستان‌ها بود.

شدت این زمین لرزه به اندازه‌ای بود که مردم با ترس و نگرانی خانه‌های خود را ترک کردند و به کوچه‌ و خیابان‌ها آمدند.

زمین لرزه نسبتا شدیدی حوالی ساعت هفده و پنج دقیقه ارومیه را هم تکان داد.

زلزله ۶.۲ دهم ریشتری، سه بار اردبیل را لرزاند

مدیرکل بحران استان اردبیل گفت: زلزله ۶.۲ دهم ریشتری، سه بار شهرهای گوناگون استان اردبیل را لرزاند.

علی اسلامی اظهار داشت: زلزله عصر امروز که مرکزیت آن در شهر اهر بوده است، سبب لرزش سه باره شهر اردبیل و همچنین مشگین‌شهر و نیز موجب وحشت اهالی شده است.

وی با یادآوری این‌ که تاکنون تلفات جانی و آسیب مالی گزارش نشده است، تصریح کرد: به احتمال زیاد در مشگین‌شهر تلفات و خرابی‌هایی را شاهد باشیم که تلاش می‌کنیم با پیگیری‌های مستمر نسبت به جبران آسیب‌های احتمالی اقدام کنیم.

اسلامی با یادآوری این‌که ممکن است در ساعات آینده پس لرزه‌هایی نیز احساس شود از هموطنان خواست در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

زلزله عصر امروز اردبیل افزون بر این‌که سبب وحشت اهالی و حضور مردم روزه‌دار اردبیل در پارک‌ها و خیابان‌ها شده است، اختلالات در تلفن همراه را نیز به دنبال داشته و در برخی از خطوط ارتباطی مشکلاتی پدید آمده است.


زنجان هم لرزید

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: زلزله امروز به خوبی در استان زنجان احساس شد.

صفی‌الله کرامتی افزود: در استان و در شهرهای غربی و نزدیک به استان آذربایجان شرقی، زلزله کاملا محسوس بوده و موجب وحشت مردم شده است.

وی افزود: تاکنون گزارشی از خسارت زلزله در استان زنجان نرسیده است.

این در حالی است که گزارش‌هایی از احساس زلزله در نواحی غربی استان گیلان هم به ثبت رسیده، ولی به استناد سخنان مدیریت بحران گیلان و بنا بر گزارش‌های فرمانداری هـا این زلزله‌ها خسارتی بر جای نگذاشته است.

انتقال پنجاه مجروح زلزله به بیمارستان

معاون آمادگی و مقابله مدیریت بحران وزارت کشور با بیان اینکه شدت پس‌لرزه‌ها کاهش یافته است، گفت: پنجاه نفر از مردم شهرستان ورزقان به علت مصدومیت به بیمارستان منتقل شدند.

مرتضی اکبرپور درباره زلزله ۶.‌۲ ریشتری رخ داده که موجب لرزه در شهرستان‌های اهر، کلیبر و ورزقان شده، اظهار داشت: به محض وقوع حادثه، مسئولین امدادی شهرستان در محل حادثه حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های امدادی آذربایجان در آمادگی کامل هستند، گفت: زلزله‌های امروز تاکنون تلفات جانی نداشته است.

اکبرپور خاطرنشان کرد: در دو شهرستان اهر و کلیبر، تلفات جانی نداشته‌ایم ولی در ورزقان تعدادی زخمی شده و نزدیک پنجاه نفر نیز از این شهرستان به بیمارستان منتقل شدند.

معاون آمادگی و مقابله مدیریت بحران وزارت کشور گفت: منازل مسکونی در این شهرستان‌ها خسارت‌هایی دیده‌اند که در چند روز آینده برآورد و اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت پس‌لرزه در شهرستان‌های اهر و ورزقان رخ داده، گفت: توصیه می‌کنیم امشب مردم در منازل نباشند ولی خطر رفع شده است.



آذربایجان غربی تلفات نداشت

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: زلزله عصر امروز در آذربایجان غربی تلفاتی نداشت.

محبوب زارع اظهار داشت: به دنبال وقوع زمین لرزه در استان در حالت آماده‌باش هستیم.

وی افزود: آذربایجان غربی آماده کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی است.

اختلال در تلفن‌های تبریز / قطع برق در نقاطی از شهر

آخرین گزارش‌ها از پنج زلزله شدید به مرکزیت اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی ترک برخی ساختمان‌ها در تبریز و تخریب برخی ساختان‌های قدیمی در اهر است.

شدت زلزله در تبریز به اندازه‌ای بود که موجب ترک خوردگی برخی ساختمان‌ها شده و ترافیک شدیدی را در بیشتر گذرگاه‌های شهر ایجاد کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: تاکنون آماری از شمار مجروحان یا تلفات احتمالی این حادثه مخابره نشده است.

برهان افزود: برخی نقاط تبریز با قطعی برق روبه‌رو شده و همین امر اضطراب و استرس شهروندان را رقم زده است.

بیشتر مردم شهرستان استان آذربایجان شرقی که این زلزله‌ها را احساس کرده‌اند، همچنان در خیابان‌ها هستند.

این زمین لرزه همچنین موجب اختلال شدید در تلفن ثابت و همراه گشته و امکان تماس بسیار سخت شده است.


در پی تخریب بخشی از بیمارستان شهر اهر، کار مداوای مجروحان زلزله در حیاط بیمارستان پی گرفته شده است.

شمار زلزله‌های ورزقان به ده مورد رسید

در یک ساعت گذشته، زمین لرزه شدید، ده بار ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند و موجب وحشت مردم شد.

نخستین زمین لرزه در شهرستان ورزقان ساعت ۱۷.‌۴ به بزرگی ۶، دومین ساعت ۱۷.‌۱۴ به بزرگی ۴.‌۱، سومین ساعت ۱۷.‌۱۹ به بزرگی ۴.‌۷، چهارمین ساعت ۱۷.‌‌۳۵ به بزرگی ۴.‌۱، پنجمین ساعت ۱۷.‌۴۴ به بزرگی ۴.‌۵، ششمین ساعت ۱۷.‌۵۳ به بزرگی ۳.‌۷، هفتمین ساعت ۱۷.‌۵۹ به بزرگی ۳.‌۳، هشتمین ساعت ۱۸.‌۲ به بزرگی ۳.‌۷ و نهمین زلزله ساعت ۱۸.‌۱۲ به بزرگی چهار ریشتر و دهمین زلزله تا لحظه مخابره خبر ساعت ۱۸.‌۱۹ به بزرگی ۳.‌۲ ریش‌تر گزارش شده است.

بنا بر این گزارش، ده زلزله امروز در ورزقان موجب وارد آمدن و تخریب برخی ساختمان‌ها در این شهر شده و مجروحان این حادثه در حال انتقال به بیمارستان‌ها هستند.

بنا بر این گزارش، زلزله در این شهرستان خرابی‌هایی به بار آورده (شماری از ساختمان‌های فرسوده فرو ریخته است) به گونه‌ای که هم اکنون تلفن ثابت و همراه در این شهرستان با اختلال رو به رو شده و امکان ارتباط نیست.

فرماندار پروازی در منطقه حضور ندارد!

همچنین بر اثر این زلزله، شماری از مردم این شهر مجروح شده‌اند که در حال انتقال به بیمارستان‌ها هستند.

گزارش از روستاهای این شهرستان نیز حاکی است، ساختمان‌های قدیمی روستاهای این شهرستان فرو ریخته است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در این شرایط فرماندار ورزقان به دلیل پروازی بودن در این شهر نیست، گفت: در تلاش برای تماس با استاندار آذربایجان شرقی هستم، ولی نتوانستم با وی ارتباط برقرار کنم.

این گزارش حاکی است، جاده ارتباطی تبریز ـ ورزقان نیز در برخی نقاط ریزش کوه داشته با فروکش کردن جاده روبه‌رو و موجب ترافیک در این جاده شده است.

اعزام بالگردهای امدادی و سگ‌های نجات به مناطق زلزله‌زده

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر از اعزام بالگردهای امدادی به همراه سگ‌های نجات به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد.

احمدرضا شجیعی با اشاره به زلزله‌های شدید در استان آذربایجان شرقی و استان‌های مجاور آن گفت: ‌در پی گزارش زلزله‌ها و پس‌لرزه‌های متعدد در این استان‌ها، بالگردهای امدادی هلال احمر به همراه سگ‌های جستجو و نجات به این مناطق فرستاده شدند.

وی افزود: در این زمینه، دو بالگرد از منطقه تبریز و یک بالگرد نیز از تهران به همراه نیروهای ارزیاب و امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

شجیعی با اشاره به تخریب برخی از روستا‌ها در شهرستان‌های اهر، ورزقان، هریس، خرمالو و مهربان در استان‌های آذربایجان شرقی و استان‌های مجاور خاطرنشان کرد: تاکنون پس‌لرزه‌های متعددی پس از زلزله‌های اصلی در این مناطق رخ داده و مجروحان نیز در حال انتقال به مراکز درمانی هستند.

مجروحان زلزله اهر بالا گزارش می‌شود

تخریب و مجروحان زلزله در روستاهای شهرستان اهر بالا گزارش می‌شود.

در شهرستان اهر و روستاهای پیرامون، ریزش واحدهای مسکونی موجب زخمی شدن جمعی از مردم شده است.

هم‌اکنون گزارشی از شمار دقیق مجروحان حادثهدست نیست، ولی کمک‌رسانی آغاز شده و توزیع امکانات اولیه از جمله آذوقه و چادر در حال پخش در میان آسیب‌دیدگان است.

عباس فلاحی بابایی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز از تخریب با شدت بالا در روستاهای حوزه انتخابیه خود پس از زلزله ساعاتی پیش در آذربایجان شرقی خبر داد.

وی همچنین با اشاره به شدت مصدومیت مردم زلزله‌زده در اهر و هریس تأکید کرد: تنها خواسته ما از مسئولان این است که برای ما نیروهای امدادی و آمبولانس و تجهیزات کمکی بفرستند.

فرستادن تیم‌های کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به زلزله‌های امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل از اعزام تیم‌های ارزیاب امدادی هلال احمر به مناطق زلزله‌زده و انتقال مجروحان به مراکز درمانی خبر داد.

حسین درخشان با اشاره به زلزله‌های شدید در استان آذربایجان شرقی که با قدرت بیش از ۶ ریش‌تر بوده است و پس لرزه‌های آن همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: ‌در پی گزارش‌های این زلزله‌ها، تیم‌های ارزیاب امدادی هلال احمر به مناطق زلزله زده فرستاده شدند.

وی افزود: ‌در پی زلزله در آذربایجان شرقی که مرکز آن بیشتر در شهرستان‌های اهر، ورزقان و مهربان است، گفت: دو تیم ۳۳ نفره ارزیاب امدادی با امکانات مرتبط به مناطق زلزله زده فرستاده شدند. تاکنون تعدادی مجروح بر اثر این زلزله گزارش شده که کارها برای انتقال آنان به مراکز درمانی انجام پذیرفته است.

پنجاه مصدوم در زلزله اردبیل

استاندار اردبیل گفت: بیش از یادزه مورد زلزله در یک ساعت گذشته در جای جای استان اردبیل به ثبت رسیده است.

سیدحسین صابری گفت: این زلزله با قدرت ۶.‌۲ تا ۲.‌۵ ریشتر در شهرهای مختلف رخ داده که بیشترین آن‌ها در مشگین‌شهر، پارس‌آباد، اصلاندوز و اردبیل بوده و این زلزله‌ها هیچگونه خسارت جانی به دنبال نداشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: فرو ریختن دیوار‌ها و شکستن شیشه برخی از منازل در شهر مشگین‌شهر خسارتی به دنبال داشته است و بنا به گزارش دریافتی از ورزقان، پنجاه نفر که در این شهرستان مصدوم شده بودند، به بیمارستان منتقل شدند.

صابری در ادامه سخنان خود بگفت: نیروهای جمعیت هلال احمر و اکیپ‌های درمانی علوم پزشکی در مناطق زلزله‌زده مستقر شده و تلاش کردند در نخستین ساعات به حادثه‌دیدگان احتمالی کمک‌رسانی کنند.

همچنین، فرهاد‌پور فرضی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از اعلام آمادگی و آماده باش بیمارستان‌های این استان برای پذیرش و درمان مصدومان زلزله خبر داد.




۳۰ نفر در زلزله ورزقان جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی از جان‌ باختن سی نفر بر اثر زلزله در ورزقان خبر داد.

بهرام صمدی‌راد با اشاره به تلفات زلزله‌ آذربایجان شرقی اظهار داشت: تا کنون سی جسد از شهرستان زلزله‌زده ورزقان به پزشکی قانونی آذربایجان شرقی تحویل داده شده است.

۲۰ نفر در زلزله اهر کشته شدند

رئیس پزشک قانونی شهرستان اهر گفت: تا این لحظه بیست نفر از شهروندان بر اثر زلزله جان خود را از دست داده‌اند.

محمد زرگری گفت: این تعداد کشته زلزله ۶.۲ ریشتری شهرستان اهر مربوط به روستاهای این شهرستان است.

وی افزود: برآورد می‌شود، شمار کشته‌ها به چهل نفر برسد.

احتمال وقوع پس‌لرزه‌ها تا ۴۸ ساعت آینده

دکتر فرهنگ احمدی گیوه، رییس مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با بیان اینکه هم‌اکنون نمی‌توان گسل مسبب این زلزله را معین کرد، گسل شمال تبریز را یکی از معروف‌ترین گسل‌های این منطقه نام برد.

محمد قیطانچی، رییس بخش زلزله‌شناسی مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هم با بیان اینکه در حال حاضر موقعیت دقیق گسل مسبب زمین‌لرزه اهر مشخص نشده است، تصریح کرد: حوالی استان آذربایجان شرقی گسل‌های کوچک فراوانی وجود دارد که احتمالا وقوع دو زمین لرزه با بزرگای بالای شش ریشتر روی گسل‌های مجاور نیز تأثیر داشته است و به دلیل اینکه شاخه‌ها و گسل‌های فرعی متعددی در آن منطقه هست، انتظار داریم، پس لرزه‌ها تا مدتی ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که پس‌لرزه‌ها تا چه زمانی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: به احتمال فراوان تا ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده شاهد بیشترین پس‌لرزه‌ها خواهیم بود.

رییس بخش زلزله‌شناسی مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با بیان اینکه کانون این زمین لرزه بین شهرستان اهر و ورزقان بوده است، خاطرنشان کرد: این زمین لرزه سطحی بوده و شدت زیادی در حوالی کانون زلزله داشته است. زمین‌لرزه‌های سطحی مدت دوام چندانی ندارند، اما در فواصل دور به آرامی و در زمان‌های طولانی خود را نشان می‌دهد.

این در حالی است که پروفسور عکاشه، پدر زلزله‌شناسی ایران، حرکت گسل غرب رشته کوه‌های تالش را علت زلزله امروز خوانده است.

50 زمین لرزه امروز استان‌های کشور را لرزاند



به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور، از بامداد امروز تا کنون پنجاه زمین‌لرزه استان‌های گوناگون کشور را لرزانده است. شدید‌ترین این زمین لرزه‌ها در استان آذربایجان شرقی با مرکزیت اهر گزارش شده و همچنین زمین لرزه استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان و هرمزگان را نیز لرزانده است.

مردم شب را در پارک‌ها گذراندند

مدیر کل بحران استان آذربایجان شرقی گفت: مردم تبریز، اهر، ورزقان و کلیبر شب را در پارک‌ها به صبح رساندند.

خلیل ساعی با اعلام این خبر افزود: مردم آرامش خود را حفظ کرده و در صورت امکان، شب را در بیرون از خانه در پارک‌ها باشند.

افزایش تلفات و پس لرزه‌ها

در حالی که از شهرستان اهر خبر می‌رسد که این شهر برای بیست و پنجمین بار لرزیده و حتی بخشی از بیمارستان این شهر نیز تخریب شده، گزارش‌ها حاکی است که تلفات زلزله امروز عصر رو به افزایش است.

خلیل ساعی، مدیرکل مدیریت رخدادهای غیر‌مترقبه آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون زلزله امروز ۱۴۶ کشته و یک‌هزار و ۳۰۰ مجروح داشته است و تا این لحظه، کشته‌ای از خود شهرهای زلزله‌زده گزارش نشده و همه کشته شدگان مربوط به روستاهای این مناطق است.

این در حالی است که بر پایه سخنان حسن قدمی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، تلفات زلزله شدید عصر امروز تاکنون به ۱۵۳ تن (۴۵ نفر در شهرستان اهر، ۴۰ نفر در شهرستان ورزقان، ۵۰ نفر در شهرستان هریس و ۱۸ نفر که در بیمارستان‌های تبریز جان باخته‌اند) رسیده است.



پیام تسلیت اعضای هیأت دولت

اعضای هیأت دولت در پیامی، کشته و زخمی شدن شماری از مردم عزیز کشورمان در واقعه زلزله در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس آذربایجان شرقی را تسلیت گفتند و ابراز امیدواری کردند که مسئولان استان‌های همجوار، امکانات و تجهیزات امدادی و دیگر کمک‌های لازم را در اختیار آن استان گذارند.

استمرار حرکت گسل‌ها نگران‌کننده است

مرتضی اکبرپور، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور گفت: تاکنون بیش از بیست پس‌لرزه در استان آذبایجان شرقی داشته‌ایم که وضعیت استمرار حرکت گسل‌ها نگران‌کننده است.

وی با تأکید بر اینکه آماده‌باش نسبی به استان‌های همجوار آذربایجان شرقی داده شده، گفت: استمرار حرکت گسل‌ها نگران‌کننده است.

تحویل پیکر ۱۰۸ جان باخته به پزشکی قانونی

احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: نیروهای امدادی و اورژانسی تاکنون پیکر ۱۰۸ نفر از قربانیان زلزله ۶ ریشتری آذربایجان شرقی را به اداره کل پزشکی قانونی استان تحویل داده‌اند.

وی افزود: هم اکنون هفت اکیپ پزشکی قانونی در آذربایجان شرقی مستقرند که دو اکیپ در شهرستان اهر، پنج اکیپ در بیمارستان‌های شهدا، سینا، امام رضا، سینا و شهید مدنی و یک اکیپ هم در آرامستان تبریز مستقر است تا مرگ قربانیان را تأیید کنند.

تخریب ۱۰۰ درصدی برخی روستاها

به دنبال دو زلزله امروز در اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی به چندین روستا، خسارت‌های بالای ۵۰ درصد و حتی ۱۰۰ درصدی وارد شده است.

این گزارش حاکی است، زلزله‌ در ساعتی رخ داده‌ که بسیاری از روستاییان برای امور مربوط به زراعت در باغ‌ها حضور داشته‌اند و همین موضوع، موجب کاهش آمار جان باختگان شده است.

بدین ترتیب برای اسکان حادثه دیدگان نیاز مبرمی به چادر وجود دارد.



اسکان ۱۶ هزار نفر از زلزله زدگان

رئیس سازمان امداد و نجات کشور از اسکان شانزده هزار نفر از زلزله زدگان اهر، هریس و ورزقان در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: یازده هزار بسته غذایی و سیزده هزار چادر به مناطق زلزله زده فرستاده شده است.

محمود مظفر افزد: سه هزار چادر اسکان، شانزده هزار پتو و سیزده هزار کنسرو ماهی نیز به این مناطق فرستاده شده است. همچنین سه بالگرد به همراه نود تیم امدادی، ۴۱۲ نیروی عملیاتی، پانزده سگ زنده یاب عملیات امداد رسانی به سی روستای زلزله زده را انجام می‌دهند.

آمار کشته‌شدگان به ۱۸۰ تن رسید

خلیل ساعی مدیرکل ستاد بحران آذربایجان‌شرقی در تازه‌ترین خبر از تلفات زلزله اعلام کرد: آمار کشته‌شدگان در زلزله آذربایجان‌شرقی به ۱۸۰ نفر رسید.

رویترز: زلزله 6.4 ریشتری بود نه 6.2

خبرگزاری رویترز در گزارشی از دبی به قلم زهرا حسینیان نوشت: اداره زمین‌شناسی آمریکا زلزله نخست را شش و چهار دهم ریشتر و کانون آن را نیز شصت کیلومتری شمال شرق شهر تبریز و در عمق نه و نه دهم کیلومتری اعلام کرد.

این اداره همچنین اعلام کرد زلزله دوم نیز یازده دقیقه بعد رخ داد که بزرگی آن شش و سه دهم ریشتر و کانون آن نیز چهل و نه کیلومتری شمال شرق تبریز و در‌‌ همان عمق بوده است.

رویترز در پایان نوشت: صلیب سرخ ترکیه اعلام کرده است کامیونی حامل تجهیزات و لوازم مورد نیاز را به مرز خود با ایران می‌فرستند.



برآورد اولیه خسارت مالی در اهر

فرماندار شهرستان اهر اعلام کرد: بر پایه اطلاعات اولیه، خسارت مالی وارد شده به این شهرستان به بیش از یکهزار و ششصد میلیارد ریال می‌رسد.

رئیس اورژانس کشور با اعلام اینکه شمار مصدومان زلزله آذربایجان شرقی از مرز ۱۵۰۰ نفر گذشته است، گفت: تاریکی هوا نجات افرادی که زیرآوار مانده‌اند را مختل کرده است و بالگردهای امدادی نیز در شب کار نمی‌کنند.

اعزام گروه‌های حمایت‌های روانی کودکان به منطقه

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: به منظور انجام تخلیه هیجانی کودکان آسیب دیده از زلزله استان آذربایجان شرقی، گروه‌های حمایت‌های روانی کودکان آسیب دیده به مناطق زلزله زده فرستاده می‌شوند.

احمدرضا شجیعی افزود: گروه‌های یاد شده در راستای کمک به کودکان و نوجوانان زلزله زده به منظور غلبه بر مشکلات روانی ناشی از مواجهه با صحنه‌های حادثه که یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که والدین، مربیان یا متخصصان بهداشت روانی با آن رو به رو هستند به مناطق زلزله زده اعزام می‌شوند.

کمک‌رسانی به زیرآوارماندگان مختل شده

رئیس اورژانس کشور گفت: متأسفانه هنوز شماری از زلزله زدگان زیر آوار هستند اما به علت تاریکی هوا پیدا کردن آن‌ها بسیار مشکل است و بالگردهای امدادی نیز در شب کار نمی‌کنند.

غلامرضا معصومی ادامه داد: ظرفیت بیماستان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل فعلاً برای پذیرش مصدومان این حادثه پاسخگوست و فعلاً از این نظر مشکلی نداریم و در صورت نیاز از بیمارستان‌های استان‌های مجاور مانند زنجان و حتی رشت نیز برای پذیرش مصدومان استفاده می‌کنیم و بیمارستان‌های این استان‌ها نیز به حالت آماده باش هستند.

وی افزود: از نظر تجهیزات امدادی، دارو و خون تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود نداشته‌ایم. در مورد فوتی‌ها نیز باید بگویم که مرجع رسیدگی و اعلام آمار سازمان پزشکی قانونی است.

بیش از ششصد کشته و زخمی در ورزقان و تنها دو پزشک عمومی!

شمار جان باختگان زمین لرزه در ورزقان بیش از هشتاد نفر و شمار زخمی‌ها نیز بیش از پانصد نفر گزارش شده است؛ در حالی که نیروهای امدادی تازه وارد این شهرستان شده‌اند و برق ورزقان نیز قطع است و مشکلات کمبود امکانات غذایی و دارویی نیز وجود دارد.

پمپ بنزین این شهرستان نیز به حالت تعطیلی درآمده و درمانگاه ورزقان نیزتن‌ها با دو پزشک عمومی مشغول به کار است و بیشتر روستا‌ها تخریب شده است.



اعلام همدردی ترکیه و امارات با زلزله زدگان

احمد داوداغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اعلام تسلیت به بازماندگان زلزله شمال غرب ایران، آمادگی کشورش را برای فرستادن هر نوع کمک به حادثه دیدگان اعلام کرد.

همچنین مسئولان کشور امارات متحده عربی با ابراز تأسف از وقوع زلزله و اعلام همدردی با خانواده‌های آسیب دیده، آمادگی کشورشان را برای فرستادت کمک‌های انسان‌دوستانه اظهار داشتند.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵۸
انتشار یافته: ۱۱۵
خدا بخیر کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خدا بخیر کنه امشب واقعا شب عجیبیه-در 24 ساعت گذشته 30 بار زلزله اومده
سلام.انشاا... در اين شب عزيز خداوند بلا رو از هموطنان عزيز دور كنه.پيشنهاد ميكنم شركت مخابرات انتن هاي موبايل سيار تدارك ببينه كه در اين شرايط بتونه به محل زلزله ببره تا بسياري از اين مشكلات برطرف بشه واگر كسي زير اوار مونده باشه سريع پيدا بشه.
امدادرسانی کند است. تورو خدا سریعتر
اينطوري كه رسانه ملي شروع كرده مي ترسم فردا بگن هيچ اتفاقي نيوفتاده كه ؟
چرا تو تلویزیون نمیگن !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
تو تلوزیون فقط به بدبختی مردم سایر کشور ها میپردازن
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
وقتی شبکه استانی تبریز خبری پخش نمیکنه چه توقعی از شبکه های دیگه میشه داشت.جای تعصف داره.
پناه بر خداوند مهربان
امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
گناه این همه جانباختگان و مصدومان و ضرر های مالی به گردن اولاً بساز و بفروش های بی ایمان و ثانیاً مهندسان ناظر شهرداری هاست .حالا بروید (بسازبفروش ها و مهندسان ناظر شهرداری ها)مسجد و شب احیاء بگیرید چه فایده ای برایتان دارد شما که مردم را بدبخت کرده اید به نظرتان خدا از شما می گذرد؟
خداوندا ایران و ایرانی را از بلا دور نگاه دار و تنی سالم به مردم شمال غربم بده
پاسخ ها
saeed
| United States of America |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خداوندا همه ی انسان ها را از بلا دور نگاه دار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خداوند اسلام و مسلمان اللخصوص شیعه را از بلایا نگه دارد نه مردم یک کشور رو
یامن اسمه دوا وذکره شفا
انشاءاله خدا در این شب های نورانی لیله القدر بخیر کنه
شما چرا برای کسب اطلاع از رسانه ملی کمک میگیرید؟ سایتهایی مثل تابناک بهترین و دقیقترین وسیله برای کسب اطلاعات هستند
واقعازلزله خیلی بدی بود
enlshalah khoda be bazmande ha sabr bede.
یعنی واقعا دیگه چه حادثه ای باید بیفته تا صدا و سیما اطلاع رسانی کنه . لحظاتی بعد از زلزله رادیو استانی به جای اطلاع رسانی و ایجاد آرامش در مردم داره گزارش از شب احیا و فواید روزه داری و ... پخش می کنه دریغ از مدیریت بحران
کاش تابناک رسانه تصویری بود تا ما خبر ها رو بصورت زنده از این رسانه می دیدیم ، خدا در این شب عزیز به تمام بازماندگان این حادثه صبر و سایت های خبری با اعلام به موقع جهت کمک به حادثه دیدگان اخبار تکمیلی را اعلام تا سایر هموطنان بتوانند به مدد آسیب دیدگان برسند.
کمک کنید تورو خدا... مردم نیازمند امداد هستند.
در این شب عزیز برای در گذشتگان اجر و برای باز ماندگان صبر مسالت می نمایم/ التماس دعا .
چرا اجساد این بندگان خدا رو به این وضع قرار دادن؟؟
خیلی صحنه دردناکیه...
تو بم 5.2 اومد 50000 کشته داد الان 6.2 اومده و حدود 180 نفر کشته که بیشتر روستایی ها بودن. زلزله رو نمیشه کاری کرد ولی خونه های خشت و گلی رو چی؟
خدا صبر بده.
امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
تو بم 5.2 اومد 50000 کشته داد الان 6.2 اومده و حدود 180 نفر کشته که بیشتر روستایی ها بودن. زلزله رو نمیشه کاری کرد ولی خونه های خشت و گلی رو چی؟
خدا صبر بده.
امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
دوست عزیز تو بم 6.3 ریشتر زلزله آمد.
ای خدا رحم کن در این شبهای عزیز
تلویزیون گفت 150 نفر فوت شدن !!!!!

وسط برنامه المپیک شبکه 3 .
الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون
خدا بیامرزشون
لطفا در اخبار یا تلویزیون گقته شود مردم برای هموطنانمان چه نیازهایی را متوانند برطرف کنند
روحشان شاد انشاا...
در شهر مهربان هم زلزله وحشتناکی اتفاق افتاد که شدت دومی بیشتر بود
امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
یا علی . ان شاالله خداوند صبر بدهد
khoda rahmat kone
بابا لااقل مسولان یه آمار درست بدن ببیمیم چی کار باید کرد ! الان تو پارکیم , همه هم وحشت زده اند ! اگه یه اطلاعی از شدت پس لرزه ها بدین مردم کمی آروم میشن !
از مردم ایران خواهش میکنم تو این شب عزیز برامون دعا کنن !
پاسخ ها
MOEiN
| United States of America |
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
محمدرضای عزیز حتما همگی دعا خواهیم کرد، ان شاء ا... خیلی زود به آرامش برسید
سلام
بیائید شب قدری برای هموطنانمون دعا کنیم .... هم برای اونهایی که به رحمت ایزدی پیوستن و هم برای اونهایی که مجروح شدند ... و هم برای اونهایی که منتظرند تا کسی نجاتشون بده ....
ما فامیلامون اونجان می گن خیلی بد بوده می گن همه تو پارکا خوابیدن اصلا نمی شه داخل رفت دیوارا ترک برداشته.
بابا لااقل مسولان یه آمار درست بدن ببیمیم چی کار باید کرد ! الان تو پارکیم , همه هم وحشت زده اند ! اگه یه اطلاعی از شدت پس لرزه ها بدین مردم کمی آروم میشن !
از مردم ایران خواهش میکنم تو این شب عزیز برامون دعا کنن !
با سلام من که با آشناهامون تو اهر تماس گرفتم می گفتن که امداد رسانی فوق العاده ضعیف می باشد و نیروهای امدادی هنوز تا ساعت 12 شب هنوز سازماندهی نشده اند. و این خود مردم شهر هستند که به یاری همشهریان خودشان شتافته اند. شدت فاجعه در روستاهای نزدیک به کو ه های مشهور به گویجبل بسیار فجیع می باشد. برخی روستاهای اطراف این کوه از جمله دامن آباد، گور دره خرم آباد و پیره یوسفیان وضع فوق العاده دهشتناکی دارند.برا خود من که متولد و بزرگ شده این شهرم و بسیاری از این روستاها و آدماشو از نزدیک دیدم فوق العاده ناراحت کننده هستش. ازخدا برای همه بازماندگانشون صبر و برای درگذشتگان رحمت و مغفرت خواستارم
من الان در جنوب شرق تبریز منطقه شاهگلی هستم مردم از ترس زلزله به خونه هاشون نرفتن برای آذری ها دعا کنید
در لحظه زلزله فقط خدا میدونه چه حالی اون مردم وحشت زده داشتند و بس.خداوندا در این شب عزیز به روح رفتگان آرامش و آمرزش وبه بازماندگانشان صبر عطا بفرما.همه ما بسیار اندوهگین و غمزده شدیم. ما را در غم خود شریک بدانید.
امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
آقای محسن رضایی لطفا از نفوذتان استفاده نمائید و در صدا سیما را گِل بگیرین
خدا را صدا كنيد
خداوندا تمامی مردم را در پناه خویش نگاه دار آمین یا رب العالمین
khoda sabr bede beheshoon . omidvaram ba komakaii ke beheshoon miresee zood mese aval she sharayet khodaya komakeshoon kon...!
خدا به بازماندگان صبر بده با رفتگان با رحمت و کرم رفتار کنه خواهشا مسولان اطلاع رسانی کنند من شخصا برای کمک به همسایه هایم اماده ام گر چه اینجا هم (آ.غ) امد اما شکر خسارتی حداقل در شهر ما نداشت برای همه در این شب قدر دعا کنید
فامیلای ما توی زیبا کنار از شهرهای توابع رشت زلزله رو به خوبی حس کردن به حدی که فکر کردن رشت زلزله اومده. وسعت این زلزله خیلی زیاد بوده ظاهراً و فقط غرب گیلان اونو حس نکردن و جاهای بیشتری حس شده. خدایا خودت به داد مردم برس
چرا مسئولین از طریق صدا و سیما از مردم کمک نمیگیرند کمک اصلی در همین ساعات اولیه میباشد کاش یک هزارم برنامه ریزی ژاپنی ها را داشتیم
وقتی شبکه استانی تبریز هیچ خبری پخش نمیکنه چه انتضاری از شبکه های دیگه میشه داشت
Khodaya komakeshon kon
خدایا تحمل این سختیها را بر هم میهنانم آسان کن .اگه کسی از بناب خبری داره گزارش بده .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
دوست عزيز اينجا زمين لرزه احساس شد ولي هيچ مورد خاصي نيست.
حالا فکرش رو بکن خدای نکرده تهران زلزله بیاد چی می شه ....
بیاید تو این شب عزیز واسه سلامتیشون دعا کنیم
اگر نیاز به خون دادن است اعلام کنید - اماده ایم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
آقا رضا هميشه سلامت باشي. آدربايجان - بناب
دولت بجاي شعار در منطقه به ساخت ساز پايدار وبه مطالبات مر دم توجه كند
با هر واحد خون جان سه بیمار و نیازمند به خون وفراوردهای خونی از مرگ حتمی نجات پیدا خواهد کرد
ضمن تشکر ازدرج نسبتا سریع خبر لازم است بگوییم که لحظات وحشتناکی را در تبریز به یاد گوشه ای اوصاف قیامت سپری کردیم خدا به رفتگان رحمت وبه بازماندگان صبر عنایت فرماید
صدا سیما در این مورد بسیار ضعیف عمل کرده است .
کمک کنید تورو خدا... مردم نیازمند امداد هستند.
همه برای زلزله زدگان دعا می کنیم.
به خدا دو روز است که تو فکر زلزله هستم و 2بار هم امروز دیدم که ویترین خونمون داره تکون میخوره
be khoda kheyli vahshatnak bud. baramun doa konid. az sheddat tars ta alan daram gerye mikonam
هموطن آذزی زبانم ، از صمیم قلب برای شما دعا می کنم.
تسلیت به مردم بزرگوار اذربایجان
آذربایجان تسلیت !
واقعا صدا و سیما خسته نباشه با این پوشش همگانی!
واقعا ارشیو برنامه های تکون نخوردا!
برنامه های معمولش رو ادامه داد!
یعنی اگه از سر شب یکی پای صدا و سیما بود تا الان که ساعت ۲ هست امکان نداشت بفهمه خبری افتاده مگه اینکه زیر نویس های ۱ ساعت به ۱ ساعت شبکه خبر رو میخوند!
حتی برنامه های شبکه سهند هم که مربوط به آذربایجان غربی هست همش داره دعای جوشن پخش میکنه!
نمیدونم دعای جوشن الان مهم تره یا نجات هموطنان زیر آوار که هنوز به خیلی جالا حتی پا نزاشتند نیرو های امداد
oخدا رحم کنه مردم دیگر استانها چکار میتونند بکندد
من از اصفهان هستم میتونم کمک کنم
بفرمایید چه کنم
پاسخ ها
رضا از تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
دعا کن برادر هموطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مرسی مهدی جان فقط دعا کنید
ما در تبریز توی خیابان هستیم
خدایا مدد
ایشالا با صبر دقت سریع به داد کسایی که هنوز زندن برسیم
-خداوندا به بهترین هایت سوگندت میدهم این مردم را از سختی بران و نجاتشان بده
صداو سیما پوشش خبری خوبی از این حادثه ندارد. حیف از این رسانه بزرگ ملی در دست نالایق باشد. خدا کمکشون کنه در این شب قدر
خدا رحمت کند کسانی که فوت کرده اند و خدا صبر بده به بازماندگان ، ای کاش تجربه ی تلخ بم باعث میشد تیم های امدادی منسجم تری داشته باشیم .
به حق همین شب عزیز خداوندا خاک وطنم را آرامش بده که بیش از این خون بندگانت را نریزد .

خیلی دردناکه ، خدا همه ی بندگانش را در پناه خود بگیرد ، آمین
خدایا کمکمان کن که از این بیشتر درد نکشیم...
هموطنان آذربایجانی ام در این لحظه های سخت در کنارتان هستیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
دوست عزيز از اينكه هموطناني مثل شما داريم برخود ميبالم. امشب همه در آذربايجان نگرانند.
همو طنان عزیز شما انتظار دارید همین امروز آمار نهایی تلفات را به شما اعلام کنند مگر چنین چیزی امکان پذیر است . در ضمن باید توجه داشت که افزودن بر استرس مردم باعث اخلال در روند کمک رسانی می شود بنابراین اگر حتی عمق فاجعه خدای ناکرده بیشتر باشه با اعلام آن حداکثر فشار بر مردم مناطق زلزله وارد می شود که برای بستگانشان ناراحت می شوند .
در برابر خواست خدا جز صبر و دعا چه میشه کرد؟ خدا صبر بده به بازماندگان و توان کمک بده به ما.
پاسخ ها
آذرخش
| United States of America |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خواست خدا؟!!!
مگه اون مردم چه هیزم تری بخدا فروخته بودن که حالا خدا یه همجین چیزی واسشون بخواد؟؟
بابا بی لیاقتی مسئولینه که نمیتونه بموقع وارد عمل بشه و از مرگ و میر بیشتر جلوگیری کنه!
پس چرا اینقدر ضعیف اطلاع رسانی می کنید
ای خدا به حق آیه های قرآن به داد این مردم در این شب عزیز برس.
خدايا آخر وعاقبت همه ما را ختم به خير بفرما!! به بازماندگان صبر جزيل عنايت بفرما!
خدایا تو این شب عزیز به هموطن های عزیزم قدرت بده بر این سختی فایق آیند. برای بازماندگان صبر وبرای رفتگان رحمت می خواهم... تو مهربان وبخشاینده هستی
آذربایجان خون گریه میکنه ولی اونا هنوز دارن مدال هاشو نو میشمورن...! کو غلامرضا تختی رو ، کجاست بیاد کمک کنه مدالاشو بده به مردم بوئین زهرا سال 41
تبریز مثل شهر جنگ زده هاست مردم در داخل ماشینها هستند و فقط کودکان خوابیده اند
خدا رحمت کند کسانی که فوت کرده اند و خدا صبر بده به بازماندگان ، ای کاش تجربه ی تلخ بم باعث میشد تیم های امدادی منسجم تری داشته باشیم .
به حق همین شب عزیز خداوندا خاک وطنم را آرامش بده که بیش از این خون بندگانت را نریزد .

خیلی دردناکه ، خدا همه ی بندگانش را در پناه خود بگیرد ، آمین
ضمن تشکر ازدرج نسبتا سریع خبر لازم است بگوییم که لحظات وحشتناکی را در تبریز به یاد گوشه ای اوصاف قیامت سپری کردیم خدا به رفتگان رحمت وبه بازماندگان صبر عنایت فرماید
هموطن عزیزم
صبور باشید
ملت ایران امتحان خود را در سختی ها پس داده است و نمره قبولی را در کارنامه خود دارد کافی است که نیرو های داوطلب سازماندهی شوند آنگاه شما همه ی مردم را در کنار خود می بینید. من الان(ساعت 3و 10 دقیقه بامداد است )نگرانم و خوابم نمی گیرد
خدایا خودت کمکشون کن
من از کرج هستم.. غیر از اهدا خون و یه کم غذا کنسرو شده و دعا کمک دیگه‌ای از دستم بر نمیاد ..امیدوارم کافی‌ باشه
بسمه تعالی
درخواست کمک از تمامی افراد الخوصوص پزشکان، پرستاران، فوريتهای پزشکی و دارو –چادر و مواد غذايی به خاطر زلزله شديد ورزقان-اهر
سلام عليکم
بنده از ورزقان خدمتتان تماس می گيرم. وضع در اينجا بسيار اسفناک می باشد. در خود شهرهای ورزقان و اهر 80 درصد ساختمانها و در روستاها 100 درصد ساختمانها آسیب ديده است. اکثر جاده های منتهی به ورزقان و اهر با ترافيک سنگين همراه بوده و مسير ارتباطی شهرها با روستا قطع شده است. مردم نياز مبرم برای نجات از زير آوار، دارو، چادر و ... دارند. به خاطر شرايط جغرافيايی منطقه تنها امکان کمک از طريق هوايي وجود دارد. به خاطر این روزهای عزيز لطفا به کمک اين مردم بشتابيد.
لطفا به تمامی رسانه های گروهی انعکاس داده شود تا امار تلفات جانی به حداقل برسد.
دکتر ابراهیم احمدی استاديار دانشگاه زنجان
امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
مراکز خون رسانی؟
به همه هموطنانم تسلیت عرض میکنم-به خانواده هایی که عزیزانشون رو از دست دادن تسلیت میگم-خدا بهتون صبر بده عزیزانم
سراب هم به شدت لرزید
خدا مردمش , الغوث الغوث
خدایا کودکان , الغوث الغوث
خدایا مادران , الغوث الغوث
خدایا اشکها , الغوث الغوث
خدایا دردها , الغوث الغوث
خدایا ناله ها , الغوث الغوث
خدایا آذربایجان , الغوث الغوث


دیگه تمام شادی و غم بازیهای المپیک رو فراموش کنید... هموطنانمان ، گرسنه و زخمی منتظر کمک شما هستند... آمار تلفات رو به افزایش است و بیمارستانهای آذربایجان شرقی‌ نیاز مبرم به خون دارد!

**لطفا برای اهدا خون اقدام کنید*
هرکجای ایران هستید امروز ساعت 10 در سازمان انتقال خون شهرتون به هموطن های آذری مون خون هدیه کنیم
خدایا در این شب عزیر از تو می خواهم الام و دردهای این عزیزان را کم کن و به بی سر پناهی بچه های کوچک ما را ببخش....
خدایا در این شب عزیز شب نزول قرآن رحمی به ما بندگانش کند !علی الخصوص زلزله زدگان عزیز را و کودکان بیگناه را ! به حق این شب عزیز!!
آمین یا رب العالمین
2:54 دقیقه صبح
4.8 ریشتر دوباره اومد
(تبریز)
من از مشگین شهر مینویسم تقریبا 60 کیلومتر با مرکز زلزله فاصبه داریم واقعا این 12 ساعت وحشتناک بود چند دقیفه پیش هم پس لرزه 4/8 ریشتری آمد(2:55دقیقه بامداد) اکثر مردم تو خیابانها و پارکها نشسته اند واقعا نمیشه خوابید چون هر لحظه امکان داره دوباره زلزله بیاد لطفا به داد مردم آذربایجان برسید اقدامات اولیه بسیار ناچیزند مثل صدا وسیما عمل نکنید ما هم جزء مردم ایران محسوب میشیم کاش صدا و سیما فکر می کرد اینجا هم مثل بم هست و لحظه به لحظه گزارش می داد.لطفا چاپ کنید
سلام، لطفاً از صدا و سيما خواهش كنيد بجاي نشان دادن تبليغات ميان برنامه ميلياردي در مورد اين زلزله اطلاع رساني كند . در اين شب عزيز براي بازماندكًان دعاي صبر و بردباري كنيد.
مسئولان این مملکت بهتر است بجای درگیری و صحبت های بزرگ زدن یه فکری برای زیر ساخت ها و بناهای قدیمی ایران بکنن.... این همه به مردم ظلم میشه بس نیست ؟ تو ژاپن زلزله های 8 ریشتری مثل تمرین و سرگرمیه...! والا ادعایی هم ندارن.!
با سلام .
اولا تسلیت به مردم خوب آذربایجان . امیدوارم در این شبهای عزیز خدا به اونها صبر بده
ثانیا : چرا همه ما موقعی که این اتفاقا میفته فقط به امدادگرا گیر می دیم . من تبریز رو نمی دونم . ولی توی بم خودم بودم و دیدم که مسئولین نمی ذاشتن امدادگرا کاری بکنن . فکر کنین صلیب سرخ سوئیس زودتر از نیروهای ایرانی رسید . تا تهش رو دیگه خودتون بخونین .
قانونا توی این جور حوادث هلال احمر مسئولیت اصلی رو به عهده داره . ولی کی به قانون عمل می کنه .
با تشکر از تابناک و باز هم تسلیت به مردم خوب آذربایجان
خدا رفتگان رو رحمت کنه . . .
تلویزیون که بیخیال مردمه..تابناک توام که خوابیدی...چشمم به توئه پاشو اخبار جدید بزار.آیا خون لازمه ؟
الان مردم زیادی زیر آوار هستند. تو رو خدا سریعتر کمک کنید.
ما از تهران کمکی از دستمون بر میاد؟ واقعا نمی دونم چه کاری الان واسشون از دستم بر میاد،میشه واسه کمک بریم؟
امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
بابا ما تو بهشهر احساس کردیم زمین لرزه رو, شرق مازندران, خدا بخیر کنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل