بازدید 92741
۸
دلیل استعفای کوفی عنان

آن مرد به خاطر ایران رفت!

کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، شب گذشته از سمت خود استعفا کرد و از دبیر کل سازمان ملل خواست که مأموریت وی را در سوریه تمدید نکند. گویا در استعفای کوفی عنان، ایران نقش مهمی داشته است!
کد خبر: ۲۶۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲ 03 August 2012
کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، شب گذشته از سمت خود استعفا کرد و از دبیر کل سازمان ملل خواست که مأموریت وی را در سوریه تمدید نکند. گویا در استعفای کوفی عنان، ایران نقش مهمی داشته است!

به گزارش «تابناک»، عنان در کنفرانس مطبوعاتی که به همین مناسبت برگزار شد، با انتقاد به قدرت‌های جهانی که نمی‌توانند درباره سوریه به یک رویه واحد برسند، اعلام کرد که این اختلاف‌ها، باعث شکست وی در سوریه شده است.

بنا بر این گزارش، هرچند کوفی عنان در این کنفرانس مطبوعاتی به کشور خاصی اشاره نکرد، وی پانزده عضو شورای امنیت و البته پنج عضوی را که دارای حق وتو هستند، مقصر شکست مأموریت خود اعلام کرد.

وی در عین حال، اشاره‌ای به نقش هر یک از این کشورها در شکست مأموریتش نکرد.

با وجود این و به رغم محافظه‌کاری کوفی عنان در این کنفرانس مطبوعاتی، وی پس از اجلاس ژنو، دلیل اصلی شکست مأموریت خود را به صورت غیر مستقیم حضور نداشتن ایران دانست.


وی در آن زمان گفت:

«بدون اجماع بین‌المللی، به ویژه حضور و همکاری قدرت‌های منطقه‌ای، نه من و نه هیچ کس دیگری نخواهد توانست در مرحله نخست، حکومت اسد را و در مرحله دوم، مخالفان را به پذیرش روندهای سیاسی و نه نظامی متقاعد کند».

هرچند کوفی عنان مستقیم در آن به ایران اشاره نکرده است، اما تنها قدرت منطقه‌ای که او همواره اصرار داشت در مذاکرات مربوط با سوریه حضور داشته باشد، ایران بود؛ موضوعی که همواره به رغم پافشاری عنان، با مخالفت کشورهای غربی روبه‌رو می‌شد. این اختلاف نظرها بین عنان و چند کشور غربی تا آنجا پیش رفت که وی اعلام کرد، در صورتی که ایران در اجلاسی در ژنو ـ که در مورد سوریه برگزار نشده بود ـ دعوت نشود، وی با سفر به تهران، مقامات ایرانی را در جریان تصمیمات این نشست خواهد گذاشت و همین کار را هم کرد.

اما سرانجام حضور نداشتن قدرت منطقه‌ای چون ایران، کوفی عنان را به این نتیجه رساند که کشورهای غربی، قدرت و نفوذ و شرایط ایران را در منطقه نپذیرند و هر مأموریتی به شکست خواهد انجامید.

شاید عنان به مقامات آمریکایی یادآور شده باشد که هر کار مثبتی که آنان توانسته‌اند در منطقه و به ویژه در سال‌های اخیر در عراق و افغانستان انجام دهند، با همراهی و همکاری ایران، امکان پذیر بوده است و بدون همراهی ایران، موفقیتی برای هیچ کشوری در منطقه نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۷
انتشار یافته: ۸
نه داداش، بهش گفتن استعفا بده اونم استعفا داد!
آقا من یواش یواش دارم فکر میکنم کم الکی نیستیم! :)
این متن را چه کسی نوشته ؟!؟

هرچند نقش ایران در به نتیجه رسیدن تلاش ها در سوریه موثر بوده و خواهد بود، امااینکه هر حرفی را برای خودمان تفسیر کنیم و از آن گذشته خیالبافی کنیم، نه دردی از ما دوا خواهد کرد،نه از سوریه و دیگران

لطفا در انتشار تحلیل ها و نظرات، وزن و جایگاه خود را پایین نیاورید
"هر اقدام مثبتی که آنان توانسته اند"؟

آمریکا هیچ اقدام مثبتی در منطقه انجام نداده و سراسر اعمالش ننگین بوده و هست.
وقتی جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتمنترین کشور منطقه و یکی از کشورهای با نفوذ در سوریه در اجلاس سوریه نبود خب معلومه شکست میخوره
سوریه در جنگ تحمیلی تنها حامی ایران بود پس اگر دلایل عقدیتی و اسرائیل رو هم کنار بذاریم(که نمیذاریم) به رسم وطن پرستی تا آخر از سوریه حمایت میکنیم
کلا این ایرانیها هستند که وقتی نمیتونند کاری را انجام دهند، احساس تکلیف می کنند که تا ابد ادامه بدهند. ایول کوفی عنان.
عنان با داشتن سابقه دبیر کلی سازمان ملل متحد و اشنایی کامل به اوضاع منطقه درست گفت که ( بدون حضور و همراهی ایران موفقیتی برای هیچ کشوری درمنطقه وجود نخواهد داشت )
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی