بازدید 36249
خوانده می‌شوید

چه قدر پول به بازیکنان فوتبال بدهیم؟

در عالم فوتبال ایرانی، سخن گفتن از رقم‌های کمتر از چند صد میلیونی، بیشتر به شوخی شبیه است؛ بازیکنانی که اتفاقا خواهانی جز باشگاه‌های ایرانی ندارند! نظر شما چیست؟ چه قدر باید به بازیکنان فوتبال پول داد؟ شما به جای مدیران این تیم‌ها بودید چه می‌کردید؟ دیدگاه‌های شما این گزارش را تکمیل می‌کند.
کد خبر: ۲۵۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰ 17 July 2012
8‌دو روز دیگر، دوازدهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال کشور آغاز می‌شود و فصل نقل و انتقالات تابستانی هم به پایان رسیده است. در فصل نقل و انتقالات، همواره بحث پرداخت قیمت‌های گزاف برای بازیکنان فوتبال مطرح بوده و در فضای مجازی و رسانه‌ها به آن می‌پردازند.
 
به گزارش «تابناک»، برخی بر این باورند که کیفیت بازیکنان فوتبال ما در حد مبالغ پرداخت شده نیست و برخی دیگر، پرداخت پول‌های کلان را از بیت‌المال به جیب بازیکنان اشتباه می‌دانند و می‌گویند بر خلاف کشورهایی اروپایی که شرکت‌های خصوصی هزینه فوتبال را می‌دهند و فوتبالیست‌ها از بیت‌المال مردم ارتزاق نمی‌کنند، در ایران فوتبالیست‌ها از دسترنج مردم و بدون هیچ زحمتی میلیونر شده‌اند. این در حالی است که آنان در بیست سال اخیر، افتخاری حتی در سطح آسیا هم برای ایران به دست نیاورده‌اند.

در همین باره، برخی بر این باور هستند که مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال، با پول همین مردم، با هم کری می‌خوانند و در روزنامه‌ها بمب می‌ترکانند و تیم کهکشانی می‌بندند! این مدیران موفقیت خودشان را بیشتر هزینه کردن از فوتبال می‌دانند و با پولی که از بیت‌المال برمی‌دارند، خود را عکس و تیتر رسانه‌ها می‌کنند.

موافقان اما از هزینه کردن برای رسیدن به سوی حرفه‌ای شدن در فوتبال سخن می‌گویند و پرداخت هزینه‌های اینچنینی را عامل جذابیت فوتبال و بالا رفتن کیفیت تیم‌ها و جذب بیننده به استادیوم‌ها می‌دانند. آنان هزینه چنین مبالغی را در شادی آفرینی در اجتماع کارآمد دانسته و از ترغیب جوانان به ورزش سخن به میان می‌آورند، تا جایی که از فوتبال کشورهای پیشرفته و هزینه‌های گزافی که برای جذب بازیکن و مربی در این تیم‌ها می‌شود، سخن می‌گویند.

اما شما با نظر کدام گروه موافقید؟ آیا صرف هزینه‌هایی اینچنین را برای حداقل ایجاد شادی در میان مردم لازم می‌دانید یا بر این باورید که نباید از بیت‌المال برای خرید بازیکنان بهره برد؟
راهکار شما برای حل مشکلات فوتبال چیست؟ اگر شما به جای مدیر عامل تیم‌های لیگ برتری بودید، چه تصمیمی می‌گرفتید؟ اگر به جای مسئولین بودید، چه؟

                                   *              *                *

برای آگاهی از قوانین و مقررات مشارکت در این بخش خبری اینجا را کلیک کنید.

این خبر تا ساعت 20:00 امروز هر نیم ساعت یک بار به کمک کامنت‌های شما بروز می‌شود.

                                   *              *                *

نخستین بروز رسانی: 14:30

1.احمد:

سلام، بهترین راه این است که بطور کامل باشگاهها خصوصی شوند و دست دولت و صنایع دولتی از آنها کوتاه شود بعد بهترینها میمانند .

2. آریان:

همین کاری که پرسپولیس انجام داد ترکیبی از بازیکنان با تجربه و ملی همراه با تعدادی از تیم امید و جوانان
به هر حال شغلهایی است که میزان کار با درامد همخوانی ندارد چرا کسانی که دائم از مصیبت پولهای کلان بازیکنان فوتبال می گویند از در امد کم مشاغل دیگر مثل کارگران معدن و ارتشی ها در مقابل کار طاقت فرسا صحبت نمی کنند ؟چرا نمی گویند در امد مشاغل سخت باید با درامدشان متناسب باشد؟
فقط به یکطرف نگاه کردن به دور از عدالت است در ایران مشاغل دیگری نیز داریم که با توجه به نداشتن تخصص و فعالیت خاصی درامد هنگفت نصیب نفرات می نماید مگر در بنگاه معاملاتی چه میکنند؟جز این است که به گرانی مسکن و اجاره بها دامن می زنند؟
پس اگر می خواهید از عدالت بگوییدبه همه جوانب توجه نمایید و ان کارگر سختکوش که تمام سختی ها را به جان می خرد نیز نظری بیاندازید به جای بریدن نان و روزی دیگران سعی کنیم در کنار بخشندگی خداوند به روزی دیگران بیافزاییم.

3. بدون اسم:

هر قدر که پول کمتر بدهند یا اصلا پول ندهند فوتبال ملی پیشرفت میکند چون نگاه به فوتبال میشود ورزش و مردانگی و تعصب نه کسب درآمد به نظر من درگاه پیشرفت و پولدار شدن بازیکن باید تیم ملی باشد نه باشگاه بازیکنی که میلیاردی برای باشگاه بازی میکند نمی آید برای تیم ملی بازی کند آن هم فقط با تعصب ملی و فقط مواظب ساق پای میلیاریش است مدیران فوتبال هم فقط به فکر جیب مبارکشان هستند و تنها دلخوشی ملت را در تیم ملی به یاس تبدیل کرده اند ان شا ا... وزیر ورزش فکری به حال این فوتبال بکند به نظر تعقیب و تماشا و طرفداری از باشگاههای دولتی در شرایط حال حاضر مشارکت و معاونت در تضییع بیتالمال و حق الناس است.

دومین بروز رسانی: 15:00

4. حمید رضا:
سلام، فکر نکنم که با شادی یه سری فوتبالیست که هر چند گاهی باعث ابروریزی بشه ملت شاد بشد. اگر تیم ملی در کسب نتایج موفق بود شاید میشد گفت که در روحیه مردم تاثیر گذار است. اما باید در نظر داشت که الان انقدر درگیر مشکلات اقتصادی و غیره هستند که با این مسائل پیش پا افتاده درست نمیشه. در ضمن از بیت المال به یکسری ادم که بدون حساب بذل و بخشش کردن نه تنها باعث شادی مردم نمیشه بلکه باعث ناراحتی آنها میشه. شما شخصی را در نظر بگیرید که در این اوضاع از شرکتی به علت مشکلات مالی اخراج شده(که در صورت اختصاص پولی که به این بازیکنها می دهند میشه این شخص اخراج نشه) آیا این شخص و خانواده او با دیدن فوتبال خوشحال میشوند. تازه مگه این بازیکن ها چیکار میکنند که از یک استاد دانشگاه ایران که بیش از 22 سال درس خوانده و میتوانه فایده بیشتری برای کشور داشته باشده باید حقوق بیشتر بگیرد. یا چرا از یک کارگری که در سر چاه های نفت در بدترین شرایط کار میکنه یا کشاورز یا معلم. مگه اینها برای کشور چه کار میکنند.

5.محسن ایرانی:
به نظر من فوتبال و کلاً ورزش دولتی در سطح باشگاهها باید تعطیل بشه به هرقیمیتی حتی نابودی لیگ و ورزش ملی برای کوتاه مدت. راه رو برای شرکت های خصوصی باز بزاریم اونوقت اونا هرقدر خواستند به بازیکناشون پول بدند در عوضش پولی که هرسال در ورزش باشگاهی هزینه میشه که شاید سالانه بیش از 100 میلیارد تومان هم هست رو تو بخش ورزش همگانی هزینه کنید اونوقت بعد از یه دوره 5 ساله هم تیم های ورزشی قدرتمندی خواهیم داشت و هم به خاطر مشغول بودن عامه مردم به ورزش خود به خود آمار اعتیاد و بزه های اجتماعی پایین میاد ضمن اینکه اینکار خودش یه سرمایه گذاری برای دولت به حساب میاد چون اگر الان مردم ورزش نکنند چندین برابر این هزینه باید صرف هزینه های درمانی بشه.

6.مضی:
بحث اصلی لیاقت بازیکن برای پولی که دریافت میکنه.اگر یک سری بازیکن خیلی با کیفیت هستند حقشونه که بگیرن ولی متاسفانه در ایران بازیکنا همه در سطح پایینی قرار دارند و ملاک پول زیاد دادن این شده که هر کسی از بقیه کمی سرتره مبالغ زیادتری میگیره نه اینکه لزوما به معنای واقعی خوب فوتبال بکنه.هر سال هم بدون اینکه کیفیت این بازیکنا بیشتر بشه قیمتشون بالاتر میره.صرفا بخاطر اینکه کیفیت بقیه پایین تره نه اینکه اینها کیفیتشون بالاتر شده.در حالی که قیمتها باید ثابت و پایین باشن مگر اینکه بازیکنی کیفیتش رو بالاتر برده باشه.ضمنا در فوتبال دولتی کنترل قیمت بنظر راحت تر میاد.یعنی تنها مزیت فوتبال دولتی همین کنترل راحت ترشه.اینکه چطور آقایون از این کار هم عاجزند جای سواله!

7.مولا:
مسئولین فوتبال بهترین روش رو برای دریافت های کلان واسه خودشون پیش گرفتن.معلومه وقتی تو زیر مجموعش یعنی به یک بازیکن یک میلیارد میده اگه خودش 2 میلیارد برداشت کنه کسی چیزی نمیگه. بطور مثال ایا کار یک فوتبالیست مهم تر از کسی هست که یک هواپیما رو با 400 مسافر از نظر فنی راه اندزی می کنه.چنین متخصصی در سال 30 ملیون هم دریافت نمی کنه. اگه مسئول یک شرکت هوائی حقوق میلیاردی به یک مهندس هواپیما که 10 ها دوره تخصصی غیر از تحصیلات مهندسی گذرانده می داد خودش هم می تونس دریافتی خوبی داشته باشه.بهر حال ایرانه دیگه کاری نمی شه کرد.

8.رضا:
با سلام.مطمئنا صرف این همه پول بی زبان از جیب بیت المال نه تنها بد است بلکه ایراد شرعی دارد.تعجب میکنم از امثال بعضی مدیرعامل ها که ظاهری متشرع نیز دارند ولی صرف این هزینه ها را مجاز میدانند.قطعا باید منابع مالی دیگری برای ورزش غیر از بیت المال پیدا کرد مانند اسپانسرهای پولدار از قبیل آقای هدایتی. خدا میداند در سراشیبی قبر چه کسانی با این خرج کردن ها سقوط آزاد میکنند.والعاقبه للمتقین.

9.رضا:
چرا نمی خواهیم قبول کنیم فوتبال فراترازورزش یک صنعته ودرامد وجذابیت اون قابل قیاس با سایر ورزشها نیست.

10. بدون اسم:
کاری که فوتبالیست ها انجام می دهند از لحاظ سختی از بسیاری از شغل های کارگری و هنری و حتی رشته های ورزشی سخت تر که نیست , بلکه آسان تر است.  اما آنچه که باعث می شود این همه در آن هزینه شود, توی چشم بودن و استقبال عمومی مردم از این رشته ورزشی است. همین توجه عمومی باعث می شود که رشته فوتبال برای سرمایه گذاران آن منافع اقتصادی , سیاسی و فرهنگی داشته باشد. در اصل بازیکنان فوتبال , نان زحمت و تلاش و هنر خود را نمی خورند. بلکه تنها از موقعیت خاصی که فوتبال در جامعه دارد بهره می برند. تا وقتی مردم یک جامعه حاضرند برای فوتبال و طرفداری از تیمشان همدیگر را بکشند , روی یکدیگر اسلحه و چاقو بکشند , به شهرهای دور بروند تا مسابقه تیمشان را ببینند و شب ها در خیابان پشت درب استادیوم بخوابند.... مطمئن باشید جای پول خرج کردن در فوتبال هم باز است (هرچقدر که بخواهی!)

سومین بروز رسانی: 15:30

11. احمد:

فوتبال یک ورزش است و ورزش دارای دو بعد پهلوانی است و قهرمانی. متاسفانه فوتبالیست های کشور ما در هیچ زمینه ای افتخاری ندارند. نه مرام پهلوانی دارند و نه لیاقت قهرمانی. 
همیشا از مطبوعات و جراید خبرهای مربوط به فساد اخلاقی بیشترشان را می شنویم و در عرصه قهرمانی در سطح آسیا سالهاست که حرفی نداریم. آنقدر ذلیل شده ایم که نمی توانیم یک تیم ضعیف عربی را در ورزشگاه آزادی و در مقابل تماشاگر خودی شکست بدهیم و دل مردم کشورمان را شاد کنیم. پس این فوتبال برای مردم ما جه لذتی دارد و چه ارمغانی بهمراه می آورد. بنظر من این فوتبالیست ها را باید رها کرد مایه افتخار نیستند. البته به همه آنها تهین نشود تعداد بسیار کمی از آنها افرادی محترم و شایسته اند.

12. یک استادی که مانند فوتبالیست به جامعه خدمت نمی کنه

آقا من استادیار دانشگاه هستم با مدرک دکتری و دو دوره آموزشی خارج از کشور گذرانده ام و هم دانشگاه داخل و هم خارج سابقه تدریس دارم 10 سال سابقه داشته و 3 اختراع ثبت شده داخلی و خارجی هم دارم من ماهی 1 میلیون و سیصد هزار تومان از دانشگاه برای 15 واحد تدریس و حقوق ثابت از دانشگاه میگیریم خواستید ایمیل بدهید فیش را برایتان ایمیل کنم جز افرادی هستم که به جامعه مانند یک معلم خدمت می کنم مشاغلی مانند من هم کم نیستند معلم ، مهندس ، کارمند و .... حتی رفتگر بفرمایید خدمت به جامعه کدام بیشتر انجام میدهند و متناسب با خدمت به جامعه یک معیار مشخص پرداخت در نظر بگیرید.

13. بدون اسم:
خصوصی چه صیغه ایه؟! 
مثلا به نظر شما ایا یک باشگاه مثل ذوب آهن ، راه آهن، تراکتور سازی ، صنعت نفت ، سایپا و.... اسمشون باشگاه خصوصیه ؟! به نظر من در لیگ ما تیمهای خصوصی تعدادشون خیلی خیلی کمه. اگه دنبال تیمهای خصوصی میگردین برین به اسم تیم های لیگ دسته یک و دو و سه نگاه کنید. که از طرف یک کارخونه یا موسسه حمایت میشن و هیچ وقت نمی تونن و بنیه اش را هم ندارند که پا به لیگ برتر بگذارند. نه تیمهای لیگ برتری که همه مال صنایع ملی ما هستند که همه ما هم در آنها سهم داریم.
و فقط یه عده ناچیز (از مدیران تا ...) دارن شیره اونها رو میمکند.
به نظر من این قرارداد های جدید فقط برای خوردن بیشتر پول مردم و صنایعی که متعلق به اونهاست بسته می شوند.

14.محسن:

با سلام، هر فردی تو جامعه برای پیشرفت خودش تلاش میکنه، یکی درس میخونه و استعدادش را در تحصیل نشان میده و یکی هم در رشته ورزشی فوتبال چندین سال فعالیت میکنه و در صورت داشتن استعداد و پشتکار به سطح تیم های لیگ فوتبال میرسه. حالا بماند چه دستهای پشت پرده ای هم در آن دخیل هستن. حالا نباید فرقی بین این دو نفر باشه که یکی در تحصیل موفق بوده و اون یکی در رشته ورزشی فوتبال. اگه یک فوتبالیست 10 سال به طور شدید و هر روز هم تمرین کرده تا به لیگ رسیده مگه یک دانشجو حداقل 10 تا 12 سال تو دانشگاه درس نخونده که حالا مثلا بشه دکتر و بخواد ماهی 1.5 هم بگیره. پس صرف این پول های بدون حساب و کتاب برای چیه که از بیت المال به این ورزشکاران که حتی بازده خاصی هم ندارند داده میشه. بهتره در حد یک حقوق بگیر دولتی و با بیمه و خدمات مشابه بگیرن و نه بیشتر. دولتمردان ما بهتره به جای حرف زدن و شعارهای الکی یک کم هم عمل کنند.
با تشکر

چهارمین بروز رسانی: 16:00

15. سینا قزوین:

درآمد باشکاه های خارجی تا 80 درصد وابسته به پخش بازی های تلوزیونی است. و درامد هنگفت آن بازیکنان نیز از همان راه بدست می آید . رویه ای که الان در ایران وجود داره اینه که پول تبلیغات تلوزیون به جیب باشگاه ها نمی رود . یعنی درامد پخش بازی های تلوزیونی به جای اینکه برای باشگاه خرج بشه وارد بیت المال می شه . این که کل درامد تلوزیون از پخش بازی ها چقدر هست رو من نمی دونم . ولی چیزی که هست اینه که همین بازیکنان هستند که باعث جذب این پول هنگفت به بیت المال هستند. بنابراین این درامد ها حق آنها است. تنها مشکلی که پیش می آید این است که اگر مقدار پخش تلوزیونی هر باشگاه به خود ان باشگاه تخصیص پیدا کند هر کدام از باشگاه ها می دانند که چه مقدار پول باید خرج کنند. از طرفی باشگاه های پرطرفداری مثل پرسپولیس و استقلال مطمئنا با این همه طرفدار بودجه خیلی بیشتری از بقیه باشگاه ها می گیرند. نه مثل الان که باشگاه های صنعتی که هیچ طرفداری ندارند پول هنگفتی خرج کنند.

16. eme:

سلام، در این زمانه که عمده فوتبالیستهای موجود بدنبال اتصال به منبع درآمد بیشتر هستند و حتی حاضرند برای کسب این پول بیشتر ، از بازی ملی خودشان هم بکاهند بهتر اینست که با قراردادن سقف و نظارت درست ، فقط بازیکنانی که توانسته اند لژیونر شوند امکان دریافت بالاتر از سقف را داشته باشند و مابقی که توان این موضوع را ندارند در حداقل خودشان بمانند . چراکه در باشگاههای خارج از کشور که به راحتی به کسی پول مفت نمی دهند ولی در این تا هر چه قدر که بخواهید پول مفتی که راحت بتوان آنرا تقسیم کرد وجود دارد . این موضوع باعث افزایش سطح کیفی خود بازیکنان نیز می شود. البته باید این خصوصیت لژیونری در هر چند سال تکرار شود والا شرایط باید تغییر کند.

17. بچه 7 ساله

بچه 7 ساله من از اونها بهتر بازی میکنه به خدا ، مشکل اصلی اینه که فوتبال هم بلد نیستند اینها فوتبال حرفه ای که ندارند ، پس چرا پول هنگفت میخوان ؟؟؟؟ من یکی نمیگذرم ازشون که پل صراط ازشون حق خودم رو میگیرم، میگی نه ؟ پس چرا همشون درخواست دارند میلیاردی ببندند؟

18. رسول:

خصوصی سازی شاه کلید حل معضل فوتبال ایران است. تا وقتی هزینه باشگاه ها از بیت المال تامین می شود، کسی به فکر سوددهی فوتبال نیست.

19. شمس:

چرا در اين زمينه از كشورهايي كه ليگهاي حرف ايي دارند الگو برداري نمي شود. قطعا" ، اونها ، هم دلشون براي پولشون مي سوزه و هم تمايل دارند طرفدارهاي بيشتري براي تيم خودشان داشه باشند.

20. ساناز:

با سلام ، این فوتبال مشکل اساسی دارد و با پول های این چنینی آن هم به بازیکنان درست نمی شود . این پول های کلان باید صرف ساخت زیر سازهای بنیادی فوتبال شود . تا زمانی که ورزشگاه هایی در شان بازی فوتبال درست نشود انتظار فوتبال نداشته باشیم .! تا وقتی استعداد یابی ها با پارتی بازی و دلالی در فوتبال پیش بروند انتظار فوتبال در ایران را نداشته باشیم .!!


پنجمین بروز رسانی: 16:30

21. بدون اسم:
بینید، هرکس باید به اندازه کاری که میکنه پول بگیره، این واضحه. برای اینکه در فوتبال به اینجا برسیم، مهم ترین کاری که باید انجام بدیم خصوصی کردن تیم های فوتبال هست. چرا در این صورت هر تیم به میزانی که بتونه تماشاگر در استادیوم جذب کنه، درآمد خواهد داشت و لذا اگر خوب بازی نکنه تماشاگر خودش رو از دست میده و درآمدش کم میشه. پس برای پول درآوردن، فوتبالیست ها هم مجبور میشن که بیشتر و بهتر بازی کنند. لذا برای پول درآوردن باید عرق ریخت! اما وقتی پول نفت باشه، همه پول خودشون رو بدون هیچ عرق ریختنی بدست میارن و بازارهای کاذب ایجاد میکنن چون میدونن هزینه اش با هر روشی هست تأمین میشه. پس مهم ترین کار در صنعت فوتبال، خصوصی کردن تیم هاست. اینطور دقیقا مشخص خواهد شد که مردم برای این تیم ها تا چه حد حاضر به پول دادن هستند.

22. خودی:
همه می دونند فوتبال یک رشته پرخرجیست واز طرفی هم خیلی مهیج،ولی درایران بیشتر خرج رو به بازیکن اختصاص می دن تا جوانب دیگر فوتبال از جمله ساخت استادیومهای استاندارد،زمینهای چمن باکیفیت و... .همه ی فوتبال جیب بازیکن نیست !

23. حق پسند:
میلیارد ملیارد پول بیت المال هدر میره ، بازیکنی که حتی بلد نیست شوت بزنه، به خدا قسم اگر هزینه تمامی این فوتبالیستها صرف تمامی ورزشها بشه به خدا قول میدهم هم بسکتبال ، هم والیبال ، وزنه برداری ، کشتی ، قایقرانی ، تیراندازی ، تکواندو ... تمامی ورزشها پیشرفت خواهد کرد و صدها مدال است که کسب خواهیم کرد، اخه یک وزنه بردار یا بستکتبالیست یا ... با حقوق 800 هزار تومنی و بدون زمین تمرین ، بدون امکانات ... چطور میخواهند که مدال بیاورند ؟ اصلا من اجازه نمیدهم که پول من صرف ترکیه رفتن فوتبالیستها شود یا خرید ماشین میلیونی ای بابا من حقمو میخوام باید به کی بگم این درد رو ؟

24. ایرج:
نگاهی به فوتبال در سطح حرفه ای در کشورهای مطرح دنیا در این خصوص نشان میدهد که نه تنها فوتبال بلکه سایر رشته های ورزشی در این کشورها به گونه ای مدیریت میشود که به آنها نه تنها به عنوان یک حرفه ورزشی، بلکه به عنوان یک مدل اقتصادی برای کسب و جذب سرمایه و سودآوری نگاه میشود. اکثر قریب به اتفاق باشگاههای فوتبال در کشورهای مطرح در این زمینه، دارای سهام، هئیت مدیره خصوصی و کانونهای هواداری فعال هستند. سرمایه های در گردش در این باشگاهها اعم از سرمایه های ورودی و خروجی در راه کسب عواید مدیریت میشوند و بخش اعظمی از خرج باشگاهها (استخدام بازیکنان و مربیان) از راه درآمدی است که باشگاه به شکل مستقل بدست می آورد. در نتیجه دستمزدهای بالا در این باشگاهها منطقی است و خود موجب کسب در آمد بیشتر با ایجاد پتانسیل و ظرفیت موفقیت میشود. متاسفانه در ایران تنها با نگاه به کشورهای اینچنینی و بدون بررسی منطق موجود در پشت دستمزدها، حتی بعضا گفته میشود که این دستمزدها متناسب با سطح فوتبال حرفه ای نیست. دلیل این امر آن است که در ایران فوتبال حرفه ای به معنای واقعی کلمه وجود ندارد و از این سطح حرفه ای تنها نام لیگها است که حرفه ای است. فوتبال حرفه ای از تمامی جنبه ها باید حرفه ای قلمداد شود که در این میان بعد اقتصادی و درآمد زایی نیز از مهمترین جنبه ها است. با توجه به این امر باید گفت سطح دست مزد بازیکنان و مربیان در فوتبال ایران به شدت بالا و غیر متناسب با فعالیت بازیکنان، مربیان، مدیرعاملان و در نهایت خود باشگاه است.

25. یک انسان:
این واقعا جای تاسف است که خانواده هایی در این کشور با ماهی 100هزار تومان زندگی کنند و جوانان پاک و مومنی از ترس مشکلات اقتصادی از امری مانند ازدواج سر باز زنند و پدرانی از صبح تا شب در پی به دست آوردن لقمه نانی کار کند و با این اوضاع اشخاصی که بویی از ورزش فوتبال نبرده اندبا منعقد کردن قراردادهای میلیونی و بعضا میلیاردی بدون داشتن هیچ هنر و استعدادی در ناز و نعمت زندگی کنند.

ششمین بروز رسانی: 17:00

26. دکتر آشنا گر:
با سلام و عرض ادب، اين نوع پرداخت ها در كشوري همانند ما بسيار دردناك و سّم مهلكي است كه مصائب بزرگي براي آينده جامعه و كشور دارد. بدلائل مختصر ذيل: 1-انگيزه درس خواندن و شبانه روز تحقيق علمي كردن آنهم در فضاهاي آزمايشگاهها را بشدت خفه مي كند.
2- كاركنان و زحمت كشان خصوصا" مشاغل سخت مانند صنايع نفت و گاز و نيز صنعتگران مهم كشور كه در كارخانجات ذوب آهن، فولادسازي، كشتيراني آنهم در جنوب كشور، و .....
بايستي در مقايسه با اين افراد يك هزارم حقوق دريافت كنند؟ ؟؟؟ اين چه عدالت و انصاف است؟
3- امرا، سرداران و افسران و درجه داران نيروهاي سه گانه ارتش و سپاه كه شبانه روزي از مرز و بوم اين مملكت حراست مي نمايند تا ما در اين دنياي پيچيده و استكباري ، با افتخار و آرامش زندگي نمائيم بايستي يك هزارم اين افراد حقوق دريافت ننمايند؟؟؟؟
3- اساتيد دانشگاهها ، مهندسين ، صنعتگران و ...... در مقايسه با اين افراد يك صدم حقوق نگيرند؟؟؟؟ 
4- كشاورزان ، و كليه اقشار جامعه كه تامين كننده نان و خوراك و اقتصاد اين مملكت هستند، بايستي يك هزارم اين فوتباليست ها درآمد داشته باشند؟؟
5- با داشتن يك ميليارد فوتباليست در هزار سال ديگر ايران چه خواهد شد؟؟؟؟ آيا حتي يك متر الياف پليمري خواهد ساخت؟؟؟
6- بله هر كشوري نياز به تفريحات سالم و ورزشكار دارد، ما هم نياز داريم. ولي حتي بين كشتي گيران، وزنه برداران ما با اين فوتباليست ها قياسي بنمائيد. آيا اين ريخت و پاشها صحيح است؟
اكثريت جوانان ما از درس خواندن مايوس شده اند، چرا؟ الگو براي جوانان ما دانشمندان و اساتيد و خلبانان و .......نيستند و اين يعني مصيبت براي يك جامعه. الگو اين افراد شده اند. بنده به تمام اين فوتباليست ها احترام مي گذارم آنها مقصر نيستند. مقصر دست اندركاران هستند كه بدون بررسي تمام جوانب ، ناخودآگاه يا خداي ناكرده آگاهانه، اين مصيبت را بر جامعه ي ما وارد كرده اند. حداكثر حقوقي كه به اين افراد بايستي داد ماهيانه زير دو سه ميليون تومان بايستي باشد. آيا سزاوار است پول نفت و گاز و ....سرمايه نسل هاي آينده را صرف اين نوع مسائل كرد. خواهشمند است اين نوع سياست ها را بدور از هر نوع شائبه و انگ گروهي و خط فكري و اتهام زني و صرفا" بخاطر آينده ي اين مملكت بررسي و برنامه ي راهبردي جامعي تدوين و اجرا كرد. با تشكر ع.

27. علیرضا تهرانی:
در ايران فوتبال خصوصي نداريم زيرا 
1- هيچ شركت كاملا خصوصي پيدا نمي شود كه صاحب يك تيم فوتبال باشد .
2- اگر هم شركتي خصوصي بخواهد اين كار را بكند موانع زيادي براي درآمد زايي دارد كه بخاطر قوانين و مقررات ايران است كه بايد اصلاحاتي صورت گيرد تا به سبك جهاني بتواند درآمد زايي نمايد .
لذا نتيجه مي گيريم كه كل فوتبال ايران دولتي است و حتي نيمه دولتي هم نداريم زيرا صنايعي هم كه دولت بر اساس اصل 44 قانون اساسي واگذار كرده است در واقع هنوز از خزانه دولت بودجه دريافت مي كنند و اكثرا زيان ده هستند و به نام اشخاص خاصي به ثبت نرسيده اند كه بتوانيم حكم شركت خصوصي بر آن جاري كنيم .
خلاصه اينكه از آنجايي كه طبق قوانين فيفا بايد اين باشگاه ها به عنوان يك شركت به ثبت برسند و مشابه يك شركت خصوصي دفاتر قانوني ثبت دخل و خرج داشته باشند لذا نتيجه مي گيريم كه چون اين شركت هاي به ثبت رسيده توسط باشگاه ها از نوع دولتي هستند بنابراين بازيكنان و مربيان و كادر فني نيز بعنوان كارمند بخش دولتي محسوب مي شوند و بايد بر اساس جدول حقوقي دولت با توجه به رده و مدرك و نوع كار حقوق و مزايا دريافت نمايند . 
به هر حال اگر روزي شركت خصوصي بزرگي پيدا شد كه باشگاهي را تاسيس كرد بر اساس ميزان درآمدي كه آن باشگاه خواهد داشت به كارمندان آن كه همانا بازيكنان و كادر فني هستند حقوق و مزايا خواهد داد.
والسلام

28. محمد:
بهترين كار براي اينگونه هزينه‌ها خصوصي كردن باشگاه‌ها مي‌باشد. درواقع وقتي باشگاه‌ها خصوصي باشند مانند يك شركت اداره ميشوند و براساس قانون تجارت فعاليت خواهند كرد.از نظر سياست گذاري در امر ورزش هم وزارت ورزش و فدارسيون‌هاي مربوطه مسئول مي‌باشند. در كنار اين موضوع مسائلي مانند حق پخش تلويزيوني و ساير تبليغات را ميبايست به باشگاه‌ها داده شود تا مخارج خود را بتوانند از اين طريق رفع كنند. حتي ايجاد فروشگاههاي مربوط به خود را داشته باشند. دولت و وزارت ورزش هم جهت كمك به اين باشگاه‌هها با وضع قوانيني مانند قوانين شركتهاي پذيرفته شده در سازمان بورس از اين باشگاه‌ها حمايت كند.

29. هومن:
خرج کردن برای فوتبال یه بحثه استفاده از پول بیت المال یه بحث دیگس,خرج کردن برای فوتبال عیبی نداره ول اون جایی مشکل به وجود میاد که این پول از بیت المال خرج بشه,بهترین راه واگذاری تیما به بخش خصوصی است در اون صورت اون بخشی که تیمو خریده هر چقدر میخواد خرج کنه صحیح ترین راه اینه

30. علی اصفهانی:
خدا وکیلی اگر این پولی که برای هر یکی از این بازیکنان پرداخت می کنید می خواستید حفوق عقب افتاده آزادگان را پرداخت نمایید انجام شدنی نبود. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هفتمین بروز رسانی: 17:30

31. سعید:
اول باید تکلیف فوتبال روشن شود یا دولتی هست مثل الان یا خصوصی اگر دولتی هست مثل بقیه کارمندان دولت حالا کارمندان ارشد حداکثر 2-3میلیون بحث اتفاقات هم با بیمه حل می شود مگر من که کارمند ارشد هستم در هنگام تردد یا سر کار اتفاقی برایم نمی افتد که باعث از کار افتادگی شود با پرداخت حق بیمه بالاتر مبلغ دریافتی را بالا ببرند.اما اگر خصوصی باشد قوانین خصوصی باید رعایت شود وحقوق باشگاه هم پرداخت شود مثل حق پخش تلویزیون یا در آمد تبلیغات یا عدم بازی در روزهای خاص و...آن وقت دولت تنهادولت باید به منابع دزآمدی نظارت داشته باشد در این حالت باشگاه هر چقدر خواست به بازیکن پرداخت کند مانعی ندارد. اما باتوجه به موانع موجود توصیه می کنم باشگاهها مثل بقیه سازمانهای دولتی بازیکنان کارمند یا کارمندان بازیکن داشته باشند واینطوری لااقل هزینه زیادی برای دو هم بودن پرداخت نمی کنیم.

32. مهدی خان:
به نظر من بحثی در این نیست که با سرمایه گذاری در ورزش و بالاخص ورزش فوتبال در جامعه ما که فرصتهای اندکی برای شادی و نشاط وجود دارد؛ شادابی و طراوتی ایجاد میکند ولی مساله ای وجود دارد این است که با کدام ابزار و روش این نشاط به جامعه تزریق شود؟ آیا فوتبالی که در چند سال اخیر هیچگونه افتخارآفرینی ملی و باشگاهی نداشته است آیا هزینه های سرسام آور باشگاهها توانسته این نشاط را در بین جوانان این مرز بوم ایجاد کند؟ مگر نه اینکه طرفداران دو تیم مطرح پایتخت بیشترین سهم را در ایجاد نشاط و تنش آفرینی روانی و اجتماعی در بین جوانان دارند؟ آیا در این چند سال که به طور متوسط هر تیم در هر سال چیزی حدود 20 میلیلرد تومان هزینه داشته اند؛ بازدهی لازم را داشته اند؟ آیا سهم اضطراب و افسردگی و تنش ناشی از عدم نتیجه گیری تیمها و عدم ثبات مدیریت در این تیمها بیشتر از ایجاد نشاطشان نبوده است؟ ما منکر زحمات بازیکنان نیستیم و دوست داریم فوتبالمان حرفه ای شود ولی نه از مال بیت المال بلکه از راه صحیح و درآمدزایی خود باشگاهها. کمی هم به فکر محرومین جامعه باشیم.

33. سام:
سلام، من با سقف قرارداد مخالفم اما به شرطي كه باشگاه از درآمد خودش هزينه كند. در شرايط فعلي كه وضعيت اقتصادي براي اكثر اقشار جامعه خوب نيست پرداخت اين مبالغ از بودجه دولتي و ماليات نوعي توهين به مردم است. رفتار فوتباليست‌ها هم در مواجه با اين قضيه بسيار بد و توهين‌آميز است. انگار اين درآمد حق آن‌ها است و اين در حالي است كه هيچ افتخار قابل توجهي هم كسن نمي‌كنند.

34. پژواک:
عزيز ؛ اولا اگر فوتبال براي شادي مردم برايش خرج ميكنند .كه تابحال بجز غم و غصه در باخت هاي ملي و باشگاهي چيزي نداشته از اين منظر شما بايد مشكلات رواني كساني كه بر اثر تبليغات دولتي جانشان به فوتبال بسته است در نظر بگيريد . دوما ما همه اش از بخش خصوصي صحبت ميكنيم ولي غافل از اينكه حدود 80درصد اقتصاد ما دولتي است و 20 درصد باقي مانده بصورت انگلي و در وابستگي به دولت ارتزاق ميكنه و امكان اين سرمايه گذاري ها را نداره ؛

35. غمباره:
بهترین راه این است که باشگاهها خصوصی بشوند و باید خصوصی شوند چرا که از جیب مردم برای بازیکنان خرج می شود . چه دلیلی دارد هزاران جوان بیکار با مدارک دانشگاهی بیکار باشند و بازیکنان حالا با مدرک یا بی مدرک چنین پولی دریافت کنند. آیا دستهایی در کار نیست که از خصوصی شدن باشگاهها به معنای واقعی کلمه (نه به شکلی که الان هست) جلوگیری شود؟ اگر غیر از این است و اگر پیشرفت فوتبال را می خواهیم مگر جز این است که فوتبال با خصوصی شدن رشد میکند. باشگاهها به معنای واقعی خصوصی بشوند آنگاه رئیس یا مدیر عامل باشگاه هر چقدر که می خواهد پول خرج کند. من(و البته دیگرانی مثل من) با مدرک فوق لیسانس از یکی از بهترین دانشگاههای کشور بیکارم آنوقت از پول جیب من به بازیکنان برای زندگانی تجملی پرداخت می شود.مگر این فوتبال چه گلی به سر مملکت زده است؟ ای شمایی که از شادی مردم گفتید؛آیا چیز دیگری برای شاد کردن ملت وجود ندارد؟ آیا نمی توان با رفع مشکلات اقتصادی مردم دل مرردم را شاد کرد؟ آیا نمی توان با دادن شغل به جوانان و سروسامان دادن آنها دل خود و خانواده هایشان را شاد کرد؟ چگونه می توان با شکم خالی شاد بود؟هرچند طرح این مطلب در این سایت نیز به جایی نخواهد رسید ولی در هر صورت مسئولین باید بدانند که در طول تاریخ هیچ ملتی تضاد را برای همیشه برنتابیده اند و می بایست برای این موضوع فکری کرد. فکری حساب شده و منطقی. در ست و واقعی نه اینکه در تلویزیون و رسانه فی المثل اعلام کنندکه باشگاهها خصوصی شده اند ولی در واقع امر تغییری نکرده باشد به مانند تعیین سقف قراردادها . یکی از دلایل کسانی که از این دستمزدهای بالا حمایت می کنند این است که در همه جای جهان به این شکل است. باید گفت که به هیچ وجه دلیل منطقی نیست. اگر بر این اساس باشد خب می بایست هر چیزی در جهان اتفاق می افتد در کشور ما نیز همان باشد ضمن اینکه در کشورهای اروپایی که مهد فوتبال هستند باشگاهها کاملا خصوصی هستند . خصوصی بوده اند که تا سه نصف شب هنرشان را دنبال می کنیم نه ماند فوتبال ما که بهترین لذت خاموش کردن تلویزیون می باشد. به هر روی این وضعیت قابل تحمل نیست و می بایست هر چه سریعتر ثروت بین مردم به صورت عادلانه توزیع شود. آی آدمهایی که خودتان را به کری زده اید حواتان باشد که ما حواسمان هست...


هشتمین بروز رسانی: 18:00

36.  بدون اسم:
مگر فقط بازيكنان فوتبال پول باد آورده در مي آورند كه براي آن نسخه بدهيم؟ اختلاف طبقاتي در كشورهاي سرمايه داري ذاتي است خصوصا" در كشورهائي كه بي قانوني هم به آن اضافه شده است .

37. فرهاد:
کل بودجه ورزش رو خوابوندیم تو فوتبال اونهم چه فوتبالی درحالی که الان ایران اگه ورزشی توالمپیک زنده خواهد کرد سایر ورزشهاست نه فوتبال بنظرمن باید کل باشگاههای دولتی که باپول بیت الماله منحل بشن یعنی مربی که میاد 2میلیارتومن واسیه یه فصل مثلا استقلال ویا پیروزی مربیگیری کنه مدونید چقدر با این پول مشکل هزاران نفر حل خواهد شد عده ایی هم دراین میان از این پولهای بی زبان استفاده میکنند.

38.  معین:
به نظر من چون فوتبال يك بنگاه اقتصاد ي قابل پيشرفت در سطح جهان است و بنگاههاي اقتصادي در اروپا و كشورهاي بزرگ اقتصادي بدين وسيله كسب درامد و اشتغال زياد انجام ميگيرد لذا در اين مورد سرمايه گذاري خوب است ولي نه سرمايه گذاري از طرف دولت . نه از پول اين ملت شريف و آبرومند ايران . و پول يك سري كارگرهاي و مردمان مستمند كه به نون شب محتاج مي باشند بنابراين بايد سهام اين باشگاهها را بخش خصوصي خريداري كرده و در مقابل طبق در امد باشگاهها هزينه نماييد و ايجاد اشتغال نماييد از قبيل احداث ورزشگاهها چند منظوره و غيره و در نتيجه با اجاره ان درامد كسب نمايد.

39. ali:
با سلام کاربران راست می گویند که نباید پول بیت المال را به فوتبالیست داد و اینکه باید باشگاه خصوصی شود اما در این مملکت هر کاری که توش دلالی و پول و شهرت دارد نمی شود درست ساماندهی کرد چون آنها که نانشان قطع میشود بلوا به پا می کنند قدرت دارند .....

40.  بدون اسم:
سلام.من یک نظامی بازنشسته هستم بامدرک فوق لیسانس که درطول جنگ تحمیلی درمناطق عملیاتی خدمت کرده ودوسال بعد از اتش بس نیز درمنطقه بوده ام.در زمان جنگ به من ابلاغ شدکه واجد شرایط دریافت زمین هستم ولی بنده بنا به فرمایش امام(ره)که فرموده بودندکه این جنگ است وعزت وشرف ما بستگی به این جنگ است از رفتن به مرخصی جهت دریافت زمین خودداری نمودم وحالا که جنگ تمام شده واینجانب پیر و بازنشسته شده ام دیگر ما فراموش شده ایم وپولهای انچنانی وزمین وخانه ها نصیب کسانی شده است که بود یا نبود انها هیچ نقشی در استقلال وغرور ملی ندارد وفقط ماییم که ماندیم باحقوق بازنشستگی کم وافسوس به جوانی وشرمنده از خانواده ودراین بین چشم ودل دولت اسلامی روشن.


نهمین بروز رسانی: 18:30

41. امین منوچهری:
وقتی در کشوری توسعه همه جانبه رخ ندهد همین اتفاق می افتد. به اسم توسعه و حرفه ای کردن فوتبال از پول نفت و بیت المال به جیب آن تزریق می کنند بدون انکه فکری برای بازگشت سرمایه داشته باشند.

42. یک زیرابی:
فوتبال در ایران بیش از هر چیزی به ساختار نیاز دارد. وقتی فوتبال ساختار نداشته باشد بریز و بپاش در آن طبیعی می شود و نمی توان از آن حساب کشی کرد، این چنین می شود که کل بازار مبل و موبایل ایران پشتوانه قرارداد یک بازیکن می شود که مغلوم نیست اصلا اینقدر هم بیرزد.

43. چارک میرزا:
خدا رحمت کند ارشد برازنده داور قدیمی فوتبال را که در سن میانسالی بازیهای داربی را سوت زد . وی یک فرهنگی و ناظم مدرسه پسرانه در یکی از محلات محروم جنوب تهران به نام مدرسه اسلامی صادقیه بود . حالا فوتبالیست ما نباید خود را تافته جدا بافته بداند و بهتر است شغل و تخصصی داشته باشد غیر از فوت بال !

44. منتقد:
من نمی دونم چرا دولت تو ایران تو همه بخش ها می خواد تصدی گری کنه و کوتاه هم نمی یاد. نتیجه اش چیزی جز ایجاد شبکه های فساد و تبانی نیست. الان اگه استقلال و پرسپولیس و تراکتور رو خصوصی کنن چی می شه مگه؟ غیر از اینه که دولت هر وقت که بخواد می تونه از اونها حساب رسی کنه؟ ولی الان چی؟ علیرغم همه نارضایتی هایی که در کامنت ها موجوده آیا دولت الان می تونه از این تیم ها حساب کشی کنه؟

45. بدون اسم:
ما استاد از یک طرف بام افتادنیم. وقتی می گیم فوتبال حرفه ای فک می کنیم فوتبال یعنی فقط تزریق پول، ولی کسی فک نمی کنه که فوتبال یعنی صنعتی که همه چیزش رو اصول باشه، هم خرج کردن و هم درآمد زایی، وقتی پول از جیب خود تیم ها نره کسی هم ناراحت نمی شه دیگه و حساب و کتابی هم در کار نیست.

دهمین بروز رسانی: 19:00

46. استاد فوتبال:

من نمی دونم چرا همه گیر دادن به فوتبال، خب این همه پولی که تو این مملکت تو جاهای دیگه خرج می شه و خیرش هم به کسی نمی رسه رو چرا نمی گید؟ مثلا همین اختلاس؟ کسی اصلا جز خود اختلاس کننده ازش بهره برده؟ من فک می کنم همون شادی که ما دو سه سال پیش تو شب قهرمانی پرسپولیس داشتیم بهترین روز و شب چند سال اخیر زندگیم بود. پس می ارزه وقتی تو این مملکت جا واسه شادی کردن نداریم بهانه اش نیست چند سالی یه بار به این خاطر بریزیم تو خیابون و خوشحال شیم.

47. بدون اسم:

باید به همه چیز حرفه ای نگاه کرد. نه اینکه بعضی ها می گن ریشه فوتبال رو بزنیم، نه اینکه اینا می گن بی خیال شیم. مشکل اینه که ما تو کشورمون واسه هیچی ساختار نداریم.

48. نفتچی:

مشکل ما نفتمونه، حتی فوتبال هم از نفت ایران ضربه خورده، وقتی این ثروت بی پایان رو تو کشورمون داریم و نمی تونیم مدیریت اش کنیم به جای توسعه زیر ساخت ها می ریم تزریق می کنیم نقدینگی رو تو یه خوزه و نتیجه اش تشکیل باندهای مافیا، دلالی و خیلی چیزهای دیگه می شه و فساد ایجاد می شه

49. اردبیل:

دولت اصن نباس تو این مسائل دخالت کنه، دولت باید تو ورزش هایی مثل ورزش همگانی و باستانی و اینا سرمایه گذاری کنه، تیم داری باید تو ایران خصوصی بشه

50. محمد:

فوتبال حرفه ای به اینا نیست. تزریق سرمایه تنها بخشی از فوتبال حرفه ایه ولی همه اش نیست، ولی از اونجایی که ما ادم های جز نگری هستیم از یه مفهوم کلی فقط یه بخش کوچیک رو می بینیم و به بقیه اش توجه نمی کنیم. فک می کنیم فوتبال یعنی سه میلیارد پولو بدیم به یه بازیکن که تهشش ده ذقیقه هم برامون بازی نمی کنه.

یازدهمین بروز رسانی: 19:30

51. من مخالفم:

هر عرصه ای مناسبات خاص خودشو داره، مثلا نمی شه گفت یه قاضی مثل یه معلم حقوق بگیره، واسه تعیین حقوق هر قشری باید مناسبات خاص اون رو در نظر گرفت. تمام دنیا فوتبالیست هاش میلیاردی پول می گیرین اینجا هم باید باشه، حالا اینکه از بیت المال باشه یا نه به فوتبالیست ربطی نداره، اونایی که نگرانن برن مشکلو از جای دیگه حل کنن، به نظر من تازه کم هم می گیرن فوتبالیست ها.

52. بدون اسم:

به نظر من فوتبالیست ها کم نمی گیرین! این بقیه مردم ایران هستن که کم حقوق می گیرن

53. بیت المال:

خب وقتی خرج از بیت المال حساب و کتاب نداره همین می شه، اون مدیر عاملی که تا نصف فصل نقل و انتقالات حرف از حراست از بیت المال می زد چی شده که الان رفته سه میلیارد واسه یه بازیکن داده. مشکل ما هم هستیم که این چیزا رو زود فراموش می کنیم. الا همه می گن چه کار خفنی کرد اون بازیکنو خرید ولی هیشکی نمی گه چرا سه میلیارد رو حیف کرد. چون این مبالغ دیگه برامون چیزی نیست. اینا کجا و سه هزار میلیارد کجا؟

54. فرید:

سلام، آنقدر پول بدهید که مسئولین فردا شرمنده خدا و دیگر ورزشکارانی که فقط 10 درصد پول وزارت ورزش خرجشان می شود ناراحت نشوند بالاخره خدایی هم هست ...

55. بدون اسم:

همین فوتبال رو هم ازمون بگیرید دیگه! سینما که نداریم، پارک که نمی تونیم بریم، کنسرت که نمی ریم، همینم بگیرید شکست ها و سرخوردگی های گاه و بیگاهمون رو نبینیم.

دوازدهمین و آخرین بروز رسانی: 20:00

56. منصور:

تفاوت فاحش در آمدها معضلات فراوانی را در جامعه ایجاد خواهد نمود. رفتار ناشایست بعضی از بازیکنان در مجامع عمومی و خصوصی بخشی از آن است.
بنظر من ارقام در حد صد میلیون نیز زیاد است. این پولها توسط مدیران برای چند سال پرداخت نشود خواهیم دید که چه تعداد از این بتازیکنان قادر به حضور در تیم های کشورهای دیگر حتی عربی خواهند بود؟

57. بدون اسم:

در شرایط فعلی ابتدا باید شرایط فوتبال رو با ثبات کرد و با سه محور مدیریت طولانی مدت، استفاده از کارآزموده های فوتبال و اجباری کردن تربیت تیمهای پایه برای تمام باشگاهها یک دوره گذار سه تا پنج ساله را طی کرد و در همین زمان باشگاهها را تبدیل به سهامی کرد تا در پنج سال آینده شاهد باشگاههایی خصوصی با مدیریت باثبات، فوتبالی و بایزیکنان جوان و جویای نام باشیم. اگر عزمی بر این کار نباشد هیچ کس نمیتواند جلوی این ریخت و پاشها را بگیرد و وضع روز به روز بدتر هم خواهد شد.

58. مهدی:

واقعا کسانی که چنین پول های کلانی را به فوتبالیست ها می دهند باید جواب گوی مردم باشند چون اگر فوتبال خصوصی شود هیچ بنگاه اقتصادی که حساب سود و زیان خود را می کند حاضر نیست حتی 10 میلیون تومان بابت این بازیکنان بدهد. قبول ندارید؟ امتحان کنید. فوتبال ایران با یارانه دولت زنده است. یارانه ای که اگر یک دهم آنرا به بخش فرهنگ می دادند هزارن اثر ارزشمند تولید می شد که نتایج پر باری هم در جامعه بجا می گذاشت. راستی چرا هیچ کارخانه دولتی حامی انتشار یک کتاب نمی شود؟ یا هیچ شرکتی هزینه های یک تئاتر را تقبل نمی کند؟ چرا بزرگترین انتشارات علمی متعلق به شرکت های بزرگ نیست؟ واقعا نمی شود در این عرصه ها برای شرکت کسب اعتبار و شهرت کرد در عین حال فروش شرکت را بالا برد؟

59. بدون اسم:

تزريق پول زياد باعث شده فوتبال ما سقوط كنه براي فوتباليست هاي ايراني حد اكثر دريك فصل صد ميليون كافيه خيلي از بازيكن هاي مستعد به علت اومدن پول توي فوتبال ونداشتن پارتي راه به جايي ندارند مربي هاي ما بايد راه پرويز دهداري را انتخاب كنند.

60. بدون اسم:

بحث شادي آفريني را كرديد در متنتان. كاش شادي افريني انجام شده بود حداقل. با اين نمايش هاي ضعيف تيم هاي ما در آسيا به نظرم جز عقده افريني اثري ديگر فوتبال ما در اين سالها نداشته است. مديراني كه به قول خودشان بمب مي تركانند از جيب مردم خيانت به بيت المال و مردم مي كنند هرچند كه علي الظاهر متاسفانه اين پديده در اين روزهاي جامعه ما امري عادي شده است. ما راهي جز خصوصي كردن فوتبالمان نداريم. به نظرم اين پول هاي زياد فقط فوتبال ما را فاسد و ضعيف كرده و هيچ اثري در افزايش كيفيت آن نداشته است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۸۶
انتشار یافته: ۲۴۸
از بیت المال هیچ. بدینشون به بخش خصوصی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
به بخش خصوصی واگذار بشه که دیگه راحت نمیتونن کنترلشون کنن.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
تازمانی که مابه همه چیز سیاسی نگاه می کنیم حتی همین فوتبال وضع همینه....چرااستقلال وپرسپولیس وتراکتور رو نمی دن بخش خصوصی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
بحث فوتبال بویژه دو باشگاه اصلی در ایران برای دولتمردان منافع زیادی داره که موارد اقتصادی در آن ناچیز است شاهد ماجرا بلوایی که مدیرعامل باشگاه آبی برای بیت المال راه انداخت و خودش با صرف ارقام نجومی شخصی را از اسپانیا آورد میدانید مخ چند نفر را کار گرفتند ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
تو رو خدا اینقد پول نریزین تو این فوتبال .اما کو گوش شنوا.بابا 99.9درصد مردم از این قضیه ناراحتن،چرا تو کتتون نمیره
اگر فوتبالیس نیستیم ولی حداقل بازیکن های خارجی را دیدیم خدا وکیلی بعضی از این بازیکنه حتی دو ریال هم ارزش ندارند اونی هم که داره اخلاق و منش نداره
ماهی 389754 تومن
نه به فوتبالیست ها بلکه به اکثر دولت مردان
همه تیمها رو خصوصی کنید چند صد میلیون که سهل صد میلیارد بدن مردم که بخیل نیستند ،ولی نه از مال فقرا و درماندگان
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
دقیقاً همین مطلب مشکل اصلی است. اگر باشگاهها خصوصی شوند آنوقت هیچکس به مبلغ قرارداد بازیکنان کاری ندارد. در ضمن اگر خصوصی شود، دیگر مدیران باشگاهها مربیان را نیمه فصل اخراج نمی کنند چون باید پولش رو کامل بدن!!!
به نظر من داشتن یک درآمد 3 تا 4 میلیون تومانی برای بازیکنان کافی است. اما پورسانتهای دریافتی از طریق اعضای خود باشگاهها تمایلشان را به افزایش مبلغ قراردادها بیشتر می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
حقوق متناسب با ساعت کار کارگری و متناسب با مدرک تحصیلی و اجازه کسب درآمد از طریق تبلیغ کالا که بستگی به محبوبیت آنها دارد و محبوبیت هم متناسب کارائی آنها دارد .در مورد تیم های خصوصی هر چقدر هبئت مدیره می خواهند بدهند فقط از بیت المال نباشد مثل تمام دنیا و مالیات وغیره را باید بپردازند مثل تمام مردم.
راشد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
باید به ازائ درآمدزایی برای باشگاه پول بگیرند وقتی باشگاهی درآمد زایی ندارد دیگر هزینه هنگفت معنایی ندارد و این وضع تا خصوصی شدن باشگاه ها درست نمیشود چون بخش خصوصی جیب خودش است نه دولت بنا براین حساب دخل و خرج را نگه میدار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
هرچه قیمت بازی کن بالاتر باشد حقوق مدیران و پا دو ها و غیره نیز بیشتر می شود
بیشتر از پول بازیکنان سوء مدیریت و رانتهای پشت پرده ناراحت کننده است
فقط ميتونم بگم هرچي از بيت المال نصيبشون شده حرومشون باد فقط همين /
پاسخ ها
sasan
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
آقای محترم اینها که مقصر نیستند عوامل پرداخت کننده دخیل و مقصر هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
مقصر نیستند؟ ها ها ها! شما معلومه سرت تو لاک خودته! وقتی بازیکن میگه زیر یه میلیارد قرارداد نمیبندم، مقصیر مال کیه؟؟؟
و صد البته اون مسئول (در واقع بی مسئولیتی) که این رقم رو با طیب خاطر می پذیره هم نیمی از تقصیرات رو گردن میگیره.
نرخ هر چیزی را خریدار آن مشخص می کند هر چقدر خریدار پول بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
در یک سیستم درست اقتصادی شاید حرف شما درست باشد اما در این سیستم نرخ فوتبالیست ها رو دلال ها تعیین می کنند
چه بخواهیم وچه نخواهیم واقعیت این است که الان کشور در وضعیت اضطراری است الان صرفه جویی در همه چیز واجب است اگر فوتبال حرفه ای کلا تعطیل شود هیچ اتفاقی نمی افتد ولخرجی در فوتبال برای زمانی دیگر. فوتبال دوستان به زمینهای خاکی برگردند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
azize man chera sarfejoie to varzeshe keshvar beshe ke yechize meli hast? chera bejash to in berizo bepash haye dolati sarfe joie nemikonan? chera to avordane mehmone khareji va pole nahar o sham dadanesh vase hamayeshe zanane mosalman sarfejoie nemikonan? taze nesfeshon ham age to khiabon bodan gashde ershad migereft. chera aghaye rais jomhor to safar haye ostanish sarfe joie nemikone bejaye in ke in hame kharje kaghaz pare vase tabligh kone. ma to keshvar forsat haye kheiliii ziyadi vase sarfejoie darim, zoreton be 4ta bazikone bad bakht reside? chera nemiran modirane dozd o male mardom khoro nemigiran ke 100barabare in hoghogharo midozdan.
به نظرم حداکثر به اندازه نمایندگان مجلس حقوق بگیرندو به ازای هر برد 1 ملیون تومان کارت هدیه .اگر خواستند از ایران بروند بگذارید حتما بروند چون دست پر برمیگردند.
تازه جا برای بقیه جوانان هم باز میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
ما باید به رفتن فوتبالیستها از کشور کمک کنیم چون با رفتنشان ارز آوری دارند.
از فرار مغزها جلوگیری کنیم چون ارزششان به ماندن و مدیریت کشور است.
فعلاً این مساله در اولویت قرار ندارد اختلاسهای میلیاردی که مبلغ یکی از انها از هزینۀ ده سال لیگ برتر بیشتر است و سیاستهای غلط دولت در زمینۀ مسکن که یک سال درآمد بساز بفروشها را بیشتر از کل خرج یک تیم مثل پرسپولیس و استقلال کرده و رانتهایی که یک شبه دهها میلیارد به جیب مافیای گوشت و مرغ روانه میکند و سیستم مالیاتی فشل که فقط از جیب من کارگر مالیات میگیرد و ... اولویت بیشتریدارند
این کارها را می کنند که اوضاع مملکت اینجوریه. کجاست منش مولا علی ؟ امام علی(ع) بیت المال را چگونه خرج می کردند و دولتمردان ما چطور؟ اونوقت مملکت اسلامیه؟ این همه فقر و مشکلات و بی دینی که در جامعه است به خاطر این ظلم هایی هست که می کنند. می دونید با این پولها چند کئردک مدرسه می رند؟ چند جوان ازدواج می کنند؟ چند بیمار از مرگ نجات پیدا می کنند؟ و ....
حداکثر ماهی یک میلیون تومن . براشون زیاد هم هست !!!
شهامت داشته باشیم این فوتبال پر حرف و حدیث رو دو سال تعطیلش کنیم بودجه رو بزنیم به آسفالت خیابون کلی مردم دعا به جان دولتی ها می کنند و هم افاده های بازیکنان فوتبال ما به حداقل میرسه یه یا علی بگوا
این پولی که ما به فوتبالیست ها میدیم خیلیه... ازشونم میپرسی چرا ؟؟؟ میگن ممکنه مصدوم بشه ، پاش بشکنه و ... یعنی یک کارگر توی ذوب آهن و سر کوره چیزیش نمیشه که ماهی 500 تا 600 میگیره ؟؟؟؟ نه 1-2 میلیارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
فرقش میزان عرضه کالا است. کارگر را میشود چند ملیون نفر پیدا کرد ولی بازیکن در سطح ملی فوقش 100 نفر.
حروم خوری که شاخ و دم نداره. بابت کدوم زحمت، کدوم افتخار آفرینی این همه پول یامفت از جیب ملت بیچاره؟؟؟
به خاطر 90 دقیقه بازی اعصاب خردکن اون هم در سطوح پایین بین المللی...
حداقل 50 درصد ملت توانایی خرید گوشت کیلویی 25000 تومن و مرغ 8000 تومنی رو ندارن. اونوقت آقایون به عنوان دستگرمی کافی شاپ و مبل فروشی و ساختمان سازی توی دبی راه می اندازن.
کو اسلام؟ کو مسلمون؟ کو مسلک زرتشت؟
به اندازه یک کارگر معدن ؛
پایه حقوق ایشان نیز باید مثل کارگر معدن 418000 تومان باشه . دریافتی ایشان نیز نباید از 900000 تومان در ماه بیشتر باشد .
قطعا" کاری که اینا میکنن از کارگر معدن سخت تر نیست .
حداکثر ماهی یک میلیون تومن . براشون زیاد هم هست !!!
salam,bayad dar marzi pol bedan ke age az on kamtar bedan miran khareje keshvar
باید پذیرفت قیمت فوتبالیستها جهانی است وموقعی که می گوئیم فوتبالمان حر فه ای است قیمتها هم باید حرفه ای باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
آقا جان برند هرجای دنیا که دوست داشتند بازی کنند به نفع ما شاید از قبال اونها کمی ارز وارد مملکت شد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
سلام دوست من آخه اگر این طور هست که می فرمایید دست مزد بقیه ورزشکارها و سایر شغلها هم باید بین المللی باشه
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
برادر من دستمزد ها توتمام دنیا این توریه شما کجا دیدید مثلا یک شمشیرباز امریکایی چندین میلیون دلار دستمزد بگیره.ضمنا فوتبال یک صنعته ودرامد اون قابل مقایسه با سایر ورزشها نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
برادر من! آخه ما چی مون جهانیه که قیمت فوتبالیس هامون باشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
هر وقت فوتبال حرفه ای شد دستمزد هم حرفه ای میشه. فوتبالی که تو لیگ برتر داریم می بینیم در حد نوجوانان حرفه ای دنیا هم نیست. تعداد پاس های سالم و مفید که به دفاع برنگرده به 3 تا هم نمیرسه. نگین حرفه ای توروخدا! حالمون بد میشه....
سایه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
اخه کی گفته که ما فوتبالمون حرفه ایه؟
مگه ما در حد جهان فوتبال بازی میکنیم
تو اسیا تیم n ام هستیم
اخه مگه فوتبال ما در امد هم داره
غیر از جیب بعضی از اقایون که البته پر و پیمونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
فوتبالیستی که با زد و بند بالا ومده برای چی بیاد اینهمه بگیره مگه بطور حرفه ای بالا اومده حتی یک پاس بغل پا هم بلد نیستن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
اره جون خودت جهانی .کدومشون میتونن مثل بازیکنای بارسا یا منچستر تمرین کنن.تازه اگه این پولها مال شخصی مدیر عامل ها بود اونوقت مشخص میشد چقدر به این ها میدادن.بخدا کاری میکردن که زیر 10 ملیون بگیرن.در این فوتبال رو تعطیل کنیید هیچ اتفاقی نمی افته.تازه پیشرفت هم میکنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
فوتبال ما صنعتیه؟!!!
خداییش این دیگه خیلی خنده داره!
فوتبال ایران دوزار درآمدزایی نداره....
فقط و فقط پول ملت رو از دولت میگیره و خرج میکنه...
لطفا در مورد چیزی که اطلاع ندارید نظر ندید.
اخه آدم حسابی! تیمی که حتی تو آسیا حرفی برا گفتن نداره و لیگش تو رده n ام جهانیه و 90 درصده تیمهاش دولتی هستن یا از دولت وام و کمک بلاعوش میگیرن چطور میتونه صنعتی باشه....
امان و فغان از بیسوادی و اظهار نظرهای کارشناسانه....
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
اقای ناشناس باسواد فکر می کنی چقدر ازاین پولی که رسانه ها اعلام می کنن میاددست فوتبالیستهامثلا از یه قرارداد 700میلیونی 30درصدش رو اصلا موقع تصفیه باشگاه نمی ده 20درصد اونو مدیربرنامه یاهمون دلال می گیره 10درصد اونو مالیات و.....می بینی اخر سر حتی نصف اون مبلغم دست بازیکن نمی یاد/
به خدا قسم پولي كه به اين بازيكنان داده ميشود از بيت المال و حرام است، در اين وضعيت بد اقتصادي و بيكاري با اين دستمزدهاي ميلياردي به فكر كار براي جوانان باشيد فوتبال براي ما نون و آب نميشه ، من كه راضي نيستم و تمام كساني كه اين پول ها را ميدهند و ميگيرند نفرين ميكنم، خداوند لعنتشان كند
با توجه به مدرک و تجربه و تخصص و آموزش ضمن خدمت مانند کارمندان حقوق بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
اگه بر اساس مدرک بخوان به اینا حقوق بدن باید ماهی 37 هزار تومن بگیرن .
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
بعد از مدتها کلی از 37 هزار تومنت خندیدم . خدا خیرت دهد.
حالا اگه برای مملکت افتخار کسب میکردن ؛ اشکالی نداشت که ماهی 1 میلیون تومن هم بگیرن . ولی با این نحوه کارشون ، خدا وکیلی ، ماهی 500 هزار تومن هم زیادشونه .
همه تیمها رو خصوصی کنید چند صد میلیون که سهل صد میلیارد بدن مردم که بخیل نیستند ،ولی نه از مال فقرا و درماندگان
فوتبال برای دولت وبعضی نهادها انقدر جذابه که نمی تونن از ان بگذرند اگر 100درصد فوتبالمان رابدیم بخش خصوصی دیگر این ارقام میلیاردی از بیت المال حیف ومیل نمی شود
مقصر مسئولین رده بالای کشورمون هستن که جلوی پرداخت حقوق های کلان رو که از کیسه بیت المال به اینا پرداخت میشود رو نمیگیرن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
آفرین
به نظر من تا زمانی که این هزینه ها ، خروجی در سطح بین المللی نداشته باشه پشیزی ارزش نداره و در واقع پول دور ریختن . اگر یک صدم این پولها هم خرج بشه بالاخره تو لیگ برتر یکی اول میشه یکی دوم و ... پس چرا این همه ریخت و پاش از پول بیت المال
اگر این همه پول و صرف ورشهایی مثل والیبال ، کشتی ، وزنه برداری ، کاراته و.....کرده بودند همگی قهرمان جهان می شدند
من که راضی نیستم پول بیت المال و بدن به فوتبالیستهای بی فرهنگ و تازه به دوران رسیده
باید حقوقشون به اندازه ای باشه که وقتی میرن مرغ بخرن ؛ بگن : « آخ » .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
ای دشمن شاد کن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ميليونر شدن؟!!!
شما الان كدام بازيكن فوتبال رو ميشناسين كه حرف از ميليارد نزنه؟
به نظر من ليگ برتر داشتن با اين هزينه ها و با اين سنتهاي غلطي كه الان داره نهادينه ميشه توي جامعه ورزشي اصلا ارزش نداره
ممنون از نظرخواهيتون
باشگاهها را تبدیل به بنگاههای خصوصی کنند با نظارت دولت و حمایت دولت طوری که درامدزایی داشته باشند و هر چقدر که دلشان خواست از درامدشان خرچ بازیکنان و وغیر بازیکنان کنند و نظارت دولت در این باشد که بیشتر از دخلشان خرج نکنند و اینکه سود اوری هم داشته باشند والا فقط هزینه کردن بدون توجیه اقتصادی است که حتی اگر از بیت المال هم خرج نکنند مصداق اکمل اسراف وتبذیر است
این فوتبالیست ها !!!!! ماهی 150 هزار تومن هم خداوکیلی از سرشون هم زیاده .
از اینا باید یه چیز هم دستی بگیرن .
همه مشکلات حل شد و این یک مشکل ماند؟ بپردازید به اشتغال و ازدواج و مسکن و خورد و خوراک جوانان.
خدا وکیلی به جز حرص دادن مردم پای تلوزیون مخصوصا با عربها این بازیکنا کار دیگه هم بلدند. حیف پول.
حيف پول بيت المال كه صرف فوتبال وفوتباليست بشه آخه اين فوتبال چه خاصيتي براي جامعه داره اين همه ورزش مفيدترهست كه تا به حال براي اين كشورافتخارآفريني داشته ولي هيچ اهميتي بهشون داده نميشه.
با توجه به مدرک و تجربه و تخصص و آموزش ضمن خدمت مانند کارمندان حقوق بگیرند
آنقدر از کیسه بیت المال ، بی حساب و کتاب به خورد اینا دادن و آنقدر اینا رو در رفاه مادی قرار دادن که اگه از یه بچه 7 ساله بپرسی میخوایی چه کاره شی ؟
میگه فوتبالیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگر دراين مملكت يك كارمند چقدر پول از بيت المال مي گيرد . كه اين آقايان بايد از اين بيت المال پول بگيرند. اگر فوتببال در اين كشور كمتر شود اتفاقي مي افتد .اين پول ها در قسمت هاي ديگر ورزشي ايفاده كنيد ويا به نخبگان اين كشور اين پول را بدهيد تابه خاطر نبود امكانات كشور را ترك نكنند .وبمانندبراي كشورسرافزازي بوجود بياورنداكر گوش شنوا باشد .بهتراست آقايان اين پولهاي كلان را از جيب خودشان بدهند
پول های دولتی نباید بدهیم
این پولها که داده می شود فقط به زیان فوتبال است چون بازیکنان با گرفتن این پولها دنبال تجارت و خوشگذرانی و پز دادن با ماشینهای آنچنانی و ... هستند و تنها چیزی که به آن اهمیت نمی دهند فوتبال است بالاخره خرج کردن این پولها فکر کردن و وقت و انرژی صرف می کنه...
مگه نميشه به اينها هم بر اساس مدارك دانشگاهي، سنوات كار، تجربه در بازيها و امتيازات و افتخارات امتياز بندي كرد.
هر كسي پسر خاله و يا پس يكي هست ، پس بايد بياد اين تيم( رو تجربه است يا رو تجربه بابا).
نميشه بهشون 1ميليون داد ولي خداييش 100 ميليون براي يك فصل كافيشون هست.
تازه پس از پايان فصل اگر خوب بودن پاداش هم بگيرن.
ميترسيد از ايران برن؟ خب برن
مگه اونهايي كه رفتن جز چند نفرشون همشون دست از پا دازتر و ضعيفتر برنگشتند.
تازه با اين همه قدرت در بهترين شرايط در جام باشگاههاي آسيا، جام ملتهاي آسيا، جام جهاني چه كرديم كه حالا ازشون ميترسيم كه از ايران برن.
فقط 100 ميليون اول فصل و تا 100 ميليون پايان فصل درصورت رضايت
وقتی فوتبال دولتی هستش باید حقوق بازیکن و مربی و خدمات و ... هم از قوانین دولت طبعیت کنه یا خصوصی بشه و از قوانین خصوصی طبیعت کنه این مشکل شتر مرغی تو همه جا مشکل داره به فلان موسسه میگن مالیات بده میگه من ... هستم میگن فعالیت اقتصادی نکن میگه دولتی نیستم!!!
یه لحظه تیتر اینجوری به چشمم اومد : " چرا اینقدر پول به بازیکنان فوتبال میدهیم ؟!!! " حقیقتا خیلی امیدوار شدم
به اندازه ای بشون بدهند که اگه رفت جلوی درب بیمارستان و نگهبان زحمت کش بیمارستان بهش گفت : باید ماشینت رو بیرون پارک کنی ؛ با پر رو یی تمام نزنه توی گوش مامور بیمارستان و اون رو مصدوم نکنه و یا به اندازه ای بشون بدن که توی زمین ورزشگاه و جلوی چشم میلیونه نفر حرکت زشت و زننده رو انجام نده !!!!!
اقایان نامدیر که بیت المال کشورراکه متعلق به فقرا یتیمان و.....مباشدرا اینگونه هدر میدهند روز قیامت در پیشگاه عدل الهی جه میکنند
دولت نبايد همه چيز را دولتي كنه آقا در بورس بفروشيد اين باشگاه ها را يه چيزي گير دولت مي آيد
سلام من که میگم واسه بالا بردن سطح فوتبال باید قرارداد سقف نداشته باشه هر کسی نسبت به کلاس بازیش دست مزد بگیره.ولی نمیشه قیمت واسه همه بازیکنان یکی باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
کلاس بازی؟!!!!!
بازکنای ما روزی دو ساعت تمرین میکنن کلاس کار یکجا بود!!!!
ندیدی تو جام ملتهای اروپا بازیکنا با اون حجم بازی لیگ و جام باشگاهها و ... چقدر با تعصب و با کیفیت بازی میکردن؟؟!!!
حالا بازیکنای ما تو بازی های ملی مراقب ساق پاهاشونن تا رقم های میلیاردی رو از دست ندن...!!!
تو اروپا بازیکن روزی شاید دو بار تمرین داره و علاوه بر اون بصورت شخصی هم تمرین میکنه.... نه روزی دو ساعت!!
زیدان تو خاطرات نوشته من تو دوران بازگریم ساعت 9 به اونور رو ندیدم!!!
بايد حداقل حقوق كارگري را دريافت كنند.
1 ريال هم بيشتر نبايد بدهند.
باید باشگاهها خصوصی بشوند.خیلی از حقوق بگیران دولتی از جمله مدیران و بازیکنان اندازه پولی که می گیرند بهره وری ندارند ولی اگر باشگاهها خصوصی بشوند هم اینقدر پول نمیگیرند هم آدمهای بی لیاقت اخراج می شوند.
متنفر از فوتبال به سبک ایرانی هستم .
حقوق هم باید به قدری به اینا بدهند که همشون بعد از بازی ؛ برن مسافر کشی .
ریس وهیت مدیرهای باشکاه.درکل کلیه عوامل که نقشی در فوتبال دارند از این خوان نعمت برخودار میشوند به طورمثال دریک اداره وقتی کارمند 800000 هزار تومان حقوق مکیرد ریس سه برابر این رقم را دریافت می کند پستنها راه علاج خصوصی کردن فوتبال است
در مقایسه با ورزشکاران ورزشهایی مثل والیبال و بسکتبال که رشد چشمگیر و قابل قبولی داشتند و تو چند سال گذشته بارها باعث برانگیختن احساس غرور ملی شدند، فوتبالیستها که در یک دهه گذشته جز سرخوردگی و خفت دستاورد دیگه ای نداشتند نباید درامد سالیانه ای بیش از 10 و نهایتاً 12 میلیون تومان داشته باشند
من اگه کاره ای بودم ؛ خدا وکیلی نمیذاشتم یه قرون از بیت المال رو به اینا بدهند .
باشگاه رو میدادم دست بخش خصوصی .
رئیس باشگاه هم ، هر چه قدر میخواست به اینا بده
از مجموع نظرات چنین بر می آید که اکثر افراد از اینکه پول بیت المال صرف هزینه های میلیاردی و بدون بازده فوتبال بشه راضی نیستند.
وقتی بازیکن پولی می گیره که عدم رضایت مردم رو به همراه داره طبیعی است که نتیجه نگیره. آه مردم بی اثر نیست.
به جای قطع کردن یارانه های مردم ، ولخرجی های فوتبال را که از بیت المال هزینه می شود را قطع کنید ...
تا وقتی از کیسه بیت المال به اینا پول میدهند ( و چون دلسوزی برای بیت المال نیست ) حقوق های میلیاردی میگیرن .
مطمئن باشید وقتی قرار باشه باشگاه به بخش خصوصی واگذار شه ، و با توجه به بازی بی ریخت اینا ، باور بفرمایید صاحب باشگاه بیشتر از ماهی سی و دو هزار و پونصد تومن به اینا نخواهد داد .
بيايد صداي اعتراض به از بين رفتن پول هاي بيت المال و ملت رنج كشيده ي ايران را در ورزشگاه ها به صدا در آوريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
قبوله قبوله .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
لایک سنگیییییییییییییییییییییییییییییییین
از بیت المال برای فوتبال هزینه کردن گناه کبیره است . من به شخصه حتی یک ریال اگر سهم من است راضی نیستم هزینه شود . باشگاه ها باید خصوصی شوند بصورت کامل و دولت نباید از پول مردم به یک عده خاص پول بدهد. هزینه ورزشی باید برای زیر ساختها بشود نه اینکه پول مملکت به تعدادی مربی داخلی خارجیش فرقی نمی کن ، داده شود . من که راضی نیستم و حرامشان باشد هم آنکسی که می گیرد و هم آنکسی که هزینه می کند !
به جای قطع کردن یارانه های مردم ، ولخرجی های فوتبال را که از بیت المال هزینه می شود را قطع کنید ...
یک دانشجوی دکتری هیئت علمی ماهی 650000 تومان حقوق می گیره به عنوتن یک استاد دانشگاه!

و ابنکه یک استادیار ماهی 1400000 تومان.
و اینکه
اگر این فرد تمام مراحل دانشیارس و استاد تمامی - پروفسوری- را بلافاصله طی کند،
مجموع درآمد 30 ساله اش با تمام مزایا کمتر از 1 میلیارد و چهارصد میلیون است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
حالا فوتبالیست ما برای یه فصل ؛ 5/1 میلیارد تومن میگیره با مدرک سوم راهنمایی !!!!!!!!!!!
تازه از دادن مالیات هم در میره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مالیات بر ارزش افزوده هم نمیدونه چیه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
650 تومن پول کفش این فوتبالیستام نی!!!
پول فوتباليست ها حرام است . پول بيت المال است . فوتبال ايران بايد تعطيل شود. حرام استتتتتتتتتتتتتتتتت
با سلام، امیدوارم تابناک اگر واقعاً برای خوانندگان احترام قائل است منتشر کند. نظرات بنده:
1- تمامی باشگاهها از جمله پرسپولیس و استقلال خصوصی شوند و از جیب بیت المال این مبالغ هنگفت پرداخت نشود.
2- دولت از این قردادها درصد متناسبی را بعنوان مالیات از باشگاهها و بازیکنان دریافت کرده و به خزانه ملت واریز کند.
3- یک گروه متخصص نقش تعیین قیمت بازیکنان را بعهده بگیرند. قیمتها می بایست معقول و براساس نظام عرضه و تقاضا باشد (مثل بورس) و بقیه باشگاهها می بایست به باشگاه خاطی بخاطر قیمتهای نامعقول اعتراض کند و فدراسیون فوتبال برخورد جدی کند.
4- آیا قیمتهای بسیار بالای فعلی موجب ایجاد توهم در بازیکنان فوتبال نمی شود؟ ارزش هر شغل به میزان مفید بودن آن برای مردم است! چرا دریافتی معلمین و اساتید دانشگاه در برابر درآمد برخی مشاغل آزاد و بازیکنان فوتبال ناچیز است؟ کدامیک از این شغلها تأثیر بنیادی و حیاتی بر تربیت فرزندان ملت دارند؟
می بایست درآمد کم برخی شغلها افزایش و درآمد بالای برخی شغلها مثل بازیگران فوتبال کاسته شود.
با سلام
همانطوری که یک مهندس در یک شرکت اسخدام میشود و قرار داد یکساله میبند و ماهانه حقوق میگیرد باید با این افراد نیز ماهانه مثلا 3 میلیون تومان حقوق ثابت داد شود و برای هر پیروزی نیز 2 میلیون و برای هر مساوی یک میلون تومان به عنوان بهره وری داده شود و برای هر بازی بد نیز یک میلیون نیز جریمه تعلق بگیرد چون این افراد استخدام آن باشگاه هستند و حداقل نیز باید 8 ساعت مفید در سازمانشان باشند
هر چند این نظر را منعکس نمی کنید، ولی من معتقدم به این بازیکنان هیچ هم زیاده!
درمقابل این همهکه کاشتیم چی دروکردیم یکی دوسالدیگه به افغانستان هم می بازیم چون اونها به فکرساقهای پاوقراردادبعدی نیستند
با سلام به نظر من بازیکنانی که وجه جهانی ندارند و اگر در ایران با آنها قراردادی بسته نشود باید برگردند سر همان شغلهای قبلیشان که همه بهتر میدانند خیلیهایشان چکاره بوده اند برای یک فصل با 10 میلیون هم حاضرند بازی کنند به شرطی که باشگاهها و فدراسیون هم قسم بشوند
اگر شرکتی کاملا و به تمام معنی و واقعا و حقیقتا خصوصی باش ( البته نه خصوصی از اون انواع خاص !!!!!!) و مدیرانش و صاحبانش وابسته و متصل و آویزان به دولت نباشند و شغل و ارتزاق ئولتی به هیچ وجه نداشته باشند ، هیچ گونه محدودیتی نباید وجود داشته باشد ، در غیر این صورت باید سقفی معادل درآمد متوسط یک حانواده ایرانی داشته باشند.
پول بیت المال و مفت مفت دارن میدن به اینا که اندازه یک ده هزارمشم تلاش نمیکنن.
مسئله اصلی اینه که پول وشهرت برای جوانی که هنوزبه بلوغ عقلی لازم نرسیده باشدبیشتر از اینکه فرصت باشد تهدیداست وجریاناتی را که هر از گاهی راجع به این افراد می شنویم از این قبیل است حال چه آقازاده باشدیاورزشکار ویا..
درورزش باستانی همزمان با رشد جسمانی به تکامل روحی نیزتوجه میشدکه فعلا...
اونا عادی میگیرن، بقیه تو این مملکت چیزی نمیگیرن نمونش خود بنده فوق لیسانس فنی دارم ماهی 700 چوب! یعنی میکنه 360 دلار ماهانه مسخره نیس؟ تو سری خور بار اومدیم
اگه دولت حقوق میده طبق قانون کار حقوق بدن حالا چون یه خورده کارشون سخته وباید مردم را هم یه جوری عصبانی کنن سختی کارهم بگیرن وبازنشست بشن والا خصوصی خودش صاحب اختیاره هر چه دوست داره بده ولی هرچی اضافه تر از من تحصیل کرده کارگر دولت میگیرن حرامه من که رضایت ندارم
آقا یه سوال:
«کل تیم ملی فوتبال ایران چند؟»

به نظر بنده که کلش ۵۰ ملیون هم نمی ارزه!

من اگر جای مسئولین فوتبالی بودم باشگاه ها رو می دادم به بخش خصوصی اونوقت هر کس پول داشت و می خواست بریزه به پای این فوتبالیستای ایرانی، پول خودش بود دیگه به کسی ربط نداشت. دیگه پول بیت المال حروم اینا نمی شد.
بازيكني كه ايران را به خارج تريجيح مي دهد معلومه كه بدرد نمي خوره .
اگر در فوتبال پولهای میلیاردی حیف ومیل نشود،خانوادها فرزند خود را از کودکی بجای درس خواندن،مجبور نمی کردن به هر نحوی وارد باشگاه فوتبال شوند،حتی با رشوه دادن .....
یکی از دوستان گفته که نمی شه به فوتبالیستها بر اساس مدرک دانشگاهی و افتخاراتشان امتیازبندی کرد و پول داد .
من میگم که اگه اینطوری بشه که ماهی صدهزار تومن هم از سرشون زیادیه .
واقعاً من یک نفر اگر سهمی از بیت المال دارم راضی نیستم. آخه فوتبال تو مملکتی که اینهمه گرسنه داره به چه دردی می خوره. واقعاً برای خودم متاسفم که تو همچین کشوری دارم زندگی می کنم که هیچی رو حساب نیست.
من خودم شخصا راضی نیستم که این پول از بیت المال به این بازیکنانی که اندازه 2زارم بازی نمیکنن هم بدهیم اونی که بدون زضایت من این پول رو میده مدیون منه این پول باید برسه دست افراد نیازمند نه میلیارد میلیارد تو جیب این افراد..
با این دریافتی های کلان مالیات هم مثله اینکه نمیدن. چون دیشب راجع به مالیات بازیکنان با این درامد کلانشون صحبت بود یکی از سر مربیان سرشناس یک تیم مطرح گفت سهم مالیات من هم توسط تیم پرداخت میشه.در صورتیکه مالیات حقوق کارگر و کارمند قبلا از حقوق کسر میشه.
شما فكر ميكنيد اين مديران لايق ! خودشون نمي فهمن و نميدنند كه اين بازيكنها ارزش اين همه پول رو ندارند؟
البته كيه ميدانند ولي خرج كه از كيسه مهمان بود
حاتم طايي شدن آسان بود
بعد اگر به اينها اينجوري پول ندنن دزدي هاي خودشون رو چه جوري بپوشونن
در مملکت امام زمان،در سرزمین عدالت و دین،در جایی که گرسنه ای وجود ندارد،عدالت در همه چیزش برقرار،پول نفت سر سفره هامان،دردی نداریم غم و غصه ای نداریم همه چیز بجا و برقرار است حالا این بازیکنای طفل معصوم پولهای چند صد میلیونی و میلیاردی بگیرند چه میشود؟مملکتی که کارمندش اینهمه حقوق میگیرد مثلا یک لیسانس با چند سال سابقه کار 800 هزاااااااااااااااااار تومان میگیرد چه اشکالی دارد بازیکن فوتباااااااااااااااال میلیاردی بگیرد.خداوند عادل است
چطور میشه اگه یه مقایسه ای با بودجه اختصاصی ورزشهای تیراندازی و یا سوارکاری هم انجام بشه؟ چرا سفارشهای شرعی تو این کشور فراموش شده؟ یادم نیست چه رتبه هایی آوردیم تا حالا؟ فقط بودجه یکی از باشگاهها کافیست که وضعیت تعییر کنه...
اینا که جز ایران خواهانی ندارن پس پی اینقدر تاثیر داشته تو گرون شدنشون
تابناک زود کار انتخاباتیت رو شروع کردی
دوباره مردم مهم شدن
کاش مردم همیشه مهم بودن
دوباره میخوای مردم رو گرم کنی
البته من با حضور مردم موافقم
اما قبلش بای بهشون آگاهی بدی
نه اطلاعات سازماندهی شده
فکر نکنم حرفهای دل من بذاری تو سایت
فقط خواستم بگم هنوز میفهم
به نظر من چون فوتبال يك بنگاه اقتصاد ي قابل پيشرفت در سطح جهان است و بنگاههاي اقتصادي در اروپا و كشورهاي بزرگ اقتصادي بدين وسيله كسب درامد و اشتغال زياد انجام ميگيرد لذا در اين مورد سرمايه گذاري خوب است ولي نه سرمايه گذاري از طرف دولت . نه از پول اين ملت شريف و آبرومند ايران . و پول يك سري كارگرهاي و مردمان مستمند كه به نون شب محتاج مي باشند بنابراين بايد سهام اين باشگاهها را بخش خصوصي خريداري كرده و در مقابل طبق در امد باشگاهها هزينه نماييد و ايجاد اشتغال نماييد از قبيل احداث ورزشگاهها چند منظوره و غيره و در نتيجه با اجاره ان درامد كسب نمايد.
خدا رحمت کند ارشد برازنده داور قدیمی فوتبال
را که در سن میانسالی بازیهای داربی را سوت
زد . وی یک فرهنگی و ناظم مدرسه پسرانه در
یکی از محلات محروم جنوب تهران به نام مدرسه اسلامی صادقیه بود . حالا فوتبالیست
ما نباید خود را تافته جدا بافته بداند و بهتر است
شغل و تخصصی داشته باشد غیر از فوت بال !
تابناک نتیجه این نظر سنجی را برای فدراسیون فوتبال و برنامه نود جهت اطلاع بفرست مگر فوتبالیست های کشور ما کمی شرمگین بشوند از اینکه بگویند ما نمایندگان فوتبال این مملکت هستیم
بحث شادي آفريني را كرديد در متنتان. كاش شادي افريني انجام شده بود حداقل. با اين نمايش هاي ضعيف تيم هاي ما در آسيا به نظرم جز عقده افريني اثري ديگر فوتبال ما در اين سالها نداشته است. مديراني كه به قول خودشان بمب مي تركانند از جيب مردم خيانت به بيت المال و مردم مي كنند هرچند كه علي الظاهر متاسفانه اين پديده در اين روزهاي جامعه ما امري عادي شده است. ما راهي جز خصوصي كردن فوتبالمان نداريم. به نظرم اين پول هاي زياد فقط فوتبال ما را فاسد و ضعيف كرده و هيچ اثري در افزايش كيفيت آن نداشته است
تزريق پول زياد باعث شده فوتبال ما سقوط كنه براي فوتباليست هاي ايراني حد اكثر دريك فصل صد ميليون كافيه خيلي از بازيكن هاي مستعد به علت اومدن پول توي فوتبال ونداشتن پارتي راه به جايي ندارند مربي هاي ما بايد راه پرويز دهداري را انتخاب كنند
باید بررسی کرد در سالهای اخیر چقدر پول و
سرمایه برای فوتبال ملی و باشگاهی هزینه
شده و چه دستاوردهای ورزشی و فرهنگی و
اجتماعی از این ریخت و پاش میلیاردی بدست
آوردیم .
خرج باید و باید متناسب با دخل باشه. البته دخل حقیقی و فوتبالی باشگاه
داشتم حساب میکردم حقوق ماهیانه بازیکن ها چند برابر من معلمه ، هنگ کردم !
سلام
لطفا توجه بفرمایید که از دید من، و شاید بسیاری از دیگران، پول، ارزش کار انسان‌هاست.
وقتی یک مهندس در آموزش و پرورش برابر هر لیسانس دیگری، تنها ماهیانه 800هزار و اندی پس از بیش از دو دهه کار، دریافت کند، و یک فوتبالیست اینچنین باشد، نمی‌‎دانم باید چه بگویم!
یکی می گفت آخه فوتبالیست داره کار تخصصی می کنه و باید درآمدش زیاد باشه. گفتم مثلا بقیه دارن کار غیر تخصصی می کنن؟ بنده خدا پزشک عمومی که از نخبه های این مملکته باید ماهی یک میلیون و به عبارتی سالی 12 میلیون درآمد داشته باشه و فلان بازیکن یک میلیارد؟ به جای این بخور بخور چهارتا ورزشگاه بسازید که حداقل این بازیکنهای میلیاردی شما توی اونها بازی کنن!!
بابا این بیچاره به خاطر نوع کارشون واینکه فوتبال خیلی مورد توجه همه هست حقوقشون معلومه لطفا حقوق بقیه افراد جامعه رو هم به طور شفاف اعلام کنید بعد نظر بدید یا نظر خواهی کنید
یک حد معقول چون بالاخره بازیکن هم تا یک سنی می تونه بازی کنه و بعدش بلا استفاده می شود البته بعدش هم از شهترش برای جذب پول استفاده می کند. ماهی 1 تومان برای یک بازیکن معمولی خوبه فکر کنم.
اون بازیکنانی که قرار داد های میلیاردی می بندند اگر یه فصل بدون تیم بمونن فصل بعد با 10 میلیون هم حاضر می شن قرار داد ببندن . البته اگر برای مدیران باشگاه ها سود نداشت هیچ وقت قرارداد میلیاردی که هیچی قرارداد میلیونی هم نمی بستن
طبق قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق بگیرند.
فوتبال حرفه ای ورزش نیست بلکه یک بیزنس است. سود اصلی مال مدیران است نه بازیکن ها. یک چرخه وجود دارد بیزینسی که درآمد سازی کند به منظور تدوام درآمد مجبور است اسطوره سازی کند و حق الزحمه بازیکن اش را بالا ببرد. چون فوتبال در ایران درآمد زا نیست نمی تواند حرفه ای باشد. خصوصی و دولتی ندارد. حال اگر یک نفر که پولش را از رانت بدست آورده، یا یک شرکتی که صاحبان آن سهامداران هستند بیایند در فوتبال هزینه کنند که خصوصی نمی شود. اگر توانست از فوتبال درآمد کسب کند و هزینه کند می شود خصوصی.
به نظر من هر مقداری که باشگاه های خارجی پرداخت کردن، یک مقداری بالاتر. اگر هم کشورهای عربی بالاتر پرداخت می کنند بگذارید برن همونجا بازی کنن. یک چندسالی با بازیکنای خارجی مثل اروپا سر می کنیم، اونایی که رفتن خودشون پشیمون می شن و بر می گردن، البته این برای بازیکن هایی صدق می کنه که پر طرفدارن، بقیه که هیچ. اصلاً معیار پرداخت مبلغ بالاتر از سقف قرار داد باید داشتن پیشنهاد بالاتر از یک کشور خارجی باشه.
تابناک خواهشا درج کن. من قبول دارم فوتبالیستها لیاقت این پولها رو ندارن ولی مگه جمع کل پولهایی که همه فوتبالیستها در سال میگیرن چقدر میشه؟ و در مقابل چقدر سرگرمی در جامعه ایجاد میشه؟ آیا این پول ارزششو نداره؟! تازه کل این مبلغو با هزینه های عجیب غریبی که بیخود تو این مملکت خرج میشه که مردم مستقیم با غیر مستقیم ازش بهره مند نیستند مقایسه کنید!
تو بیشتر کشورها فوتبال چند برابر خرج خودش به بیت المال به کشورشون به مردم سود می رسونه سرمایه رو برمی گردونه اما تو ایران فقط چند تا بازیکن می خوره و سرمایه از کشور بیرون می ره به بیت المال و مردم ضرر می زنه و... خدا رو خوش نمیاد فوتبال رو ول کنید رو ی چیز دیگه سرمایه گذاری کنید
این فوتبال تعطیل بشه نفعش برا همه خیلی بیشتره. چه دلیلی داره اینهمه پول صرف ریخت و پاشه 11 نفر بشه که میخوان هر دو هفته ای نهایت نیم ساعت بازی کنن و کلی آدم بیکار دیگه بشینن نگاشون کنند بعد هم ساعتها وقت با ارزش صرف تحلیل بازی بیخودیشون بشه! خوب این پولو صرف ورزش عمومی کنن تا همه ازش بهره ببرند، مثلا تو هر محله یه زمین فوتبال، والیبال، پیست دوچرخه سواری و ... بسازن. اگه تو یه کشور همه ورزشکار باشن بهتره یا اینکه همه تماشگر ورزش؟ در کل این فوتبال هم مثل کشور ابداع کنندش یه فرهنگ استعماری همراش داره که میخواد مردم فقط نظاره گر ورزش باشن نه ورزشکار.
ول کنین این حرفارو.
به داد مردم برسین
اگه صد میلیون بالاتر ندیم همه می روند کشورهای عربی سطحشون از اینی هم که هست پایین تر میاد.
به نظر من بین پنجاه تا سیصد میلیون مناسب است.
در ضمن این نخبگان ورزشی هستند که این پول ها را می گیرند یک سر به تیم های شهرستانی دسته اول و بعضی از تیم های ضعیف تر لیگ برتری سر بزنید
بهترین راه واگذاری این باشگاه ها به بخش خصوصی است(هر چند که به جز 3سه چهارتا باشگاه بقیه مطمئنا خریدار نخواند داشت چون هیچ سودی ندارند و فقط ضرر می دن)
به نظر من سقف پرداختی حداکثر باید 50 میلیون باشه بنده که مدرک دکترا دارم سالیانه 15 میلیون دریافتی دارم که هر روزم سر کارم مگر اینها چه کار خاصی انجام میدن؟ مگر چقدر زحمت میکشن؟بنده از طرفداران پرو پا قرص فوتبالم ولی واقعا این پرداخت ها ظلم در حق ملت هستش توهین به کسانیه که دنبال درس و زحمت هستند شما حداکثر 50 میلون بدید هر کسی نخواست قرارداد ببنده هر جائی میخواد بره مگر چند نفرشون رو تیم ها خارجی میبرن؟ بخدا همه حاضر میشن مثل والیبالیستها همون زیر 50 میلیون قرارداد ببندد چرا پول مردم حرام میکنید؟
اي واي سوختم!!!
من اهل فوتبال نيستم و تا حالا نميدونستم اين پولا از محل اموال عموميست...
خدا وکیلی اگه همه باشگاه ها رو مجبور کنند که قرارداد این فوتبالیستها 100میلیون بیشتر نباشه فکرمیکنید چه اتفاقی میفته.مثلا میگن بازی نمیکنیم.خوب اونوقت چکاری دارن بکنن.
تنها علاج و راه نجات فوتبال خصوصی سازی است و بس
من به عنوان یه ایرانی مسلمان که تجصیلات دارم و مثل اکثر هم قشر خودم کلی زحمت کشیدیم راضی نیستیم و این حرامه چون با این مبالغ میشه خیلی کارا کرد شغل ایجاد کرد و فقر رو کم کرد
وقتی اینا رو میبینم اشکم در میاد
اگر یک سال فوتبال را تعطیل کنیم و همان پولهای ملت را به ورزشهای دیگر اختصاص دهیم، آنوقت متوجه می شوید که چه خدمتی به ورزش این مملکت شده است.
بنظر من باید به فوتبالیستها بصورت علی الحساب حقوق ثابت بر اساس تحصیلات، تجربه، موفقیتهای کسب شده و ... بدن و در صورتیکه موفقیتها بالاتر رفت، حقوقشون بیشتر بشه. اما اگر نتونستن کاری از پیش ببرن،باید فصل بعد حقوقشون کم بشه. معنی نداره کسی بابت توپ لگد زدن میلیاردها تومن بگیره و هیچ کار مفیدی نکنه. هیچ افتخار ملی نیاره و تازه دوقورت و نیم از مردم طلب کار باشه و طاقچه بالا بذاره و با پول مردم پز بده و فخرفروشی کنه.
کلا این همه پول رو بازیکن های فوتبال چیکار می کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا چیزی مانده که نخریده باشند ؟؟؟؟ آیا حقشان را میگیرند یا بیشتر از آن ؟؟؟؟ آیا ما هم برویم فوتبالیست شویم تا هرچه که می خواهیم تهیه کنیم برای خود و خوانواده مان؟؟؟؟؟؟؟؟.................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟و هزاران سوال نپرسیده ؟؟؟
اولین شرط برای خصوصی سازی باشگاه ها اینه که تلویزیون حق پخش بازیها رو بده. اما صداوسیما که حاضر نیست همچین کاری کنه. پس دولت مجبور میشه پول بده به باشگاها.
با سلام

اگر بپزیریم که فوتبال نیز پدیده ای چند بعدی است بنا بر این چه از دیدگاه اجتماعی ، چه از دیدگاه سیاسی و چه از دیدگاه اقتصادی و از همه مهمتر از دیدگاه فنی و حرفه ای به هیچ عنوان اینگونه پرداخت ها منطقی نبوده و از عدالت به دور است :
از نظر اجتماعی باید پرسید وقتی در جامعه ای بالای 80 درصد مردم با درامد متوسط حدود 5 میلیون ریال امور زندگی را خود را طی میکنند و یا یک استاد دانشگاه نهایتا" در سال حقوقی در بالاترین رقم 500 میلیون ریال را بدست میاورد چطور میتوان از بیت المال این مبالغ را صرف این گروه خاص کرد .
از لحاظ اقتصادی چگونه این پرداخت ها با درامد باشگاه ها منطبق است و ایا اگر این باشگاه ها بخش خصوصی میشدند این مبالغ به این گروه پرداخت میشد .
از لحاظ سیاسی این بی تفاوتی به اینگونه حیف ومیل ایا باعث لطمه و بدبینی نمیشود .
از لحاظ فنی و حرفه ای ایا این پرداخت ها با توان و سطح تکنیکی این افراد و یا در کل عملکرد یک باشگاه متناسب است .
به نظر این حقیر اگر طی این ده سال گذشته مجموع نقدینگی به اصراف رفته از بیت المال صرف ایجاد زیر ساخت ها برای باشگاه ها شده بود ، امروز میتوانستیم با یک برنامه منظم به سمت خصوصی سازی و استقلال اقتصادی باشگاه ها حرکت کرده و از تیم داری و رقابت در بت سازی بازیکنان جلوگیری بعمل آورده و بستری مناسب برای کل جوانان مستعد این مملکت ایجاد نماییم .
وجود پول بادآورده ناشی از بودجه ها ی دولتی ، رانت های سازمانی و اموال نامشخص موجب فساد و یا با خوشبینی
حداقل باعث سیستم نابهره ور خواهد شد .
سلام .ايكاش قبل از هر اقدامي نظرات مردم را در برنامه هايتان جويا ميشديد.فدراسيون فوتبال بايد براي هر فوتباليست ريذومه عملكرد سالانه داشته باشد و انها را درجه بندي كند تا هر باشگاه بر ان معيار حق الزحمه پرداخت كند. حقوق يك كارمند شريف (عاليرتبه) در سال با همه مزايا از 20 ميليون بيشتر نيست انهم با چند سال خدمت؟ ماهي جند تومان؟ ويك فوتباليست سالي؟و ماهي؟بنظر بنده اين تبعيض است و جه افتخاري ؟ايا به فكر ساير اقشار هستيد؟بايد كمي عميق تر فكر و برنامه ريزي كرد.فوتبال ما نرم افزانه رشد نداشته.بايد از پايه شروع كرد و اين هزينه ها را در انجا كرد.من برنامه يملي و كارشناسي دارم ك از حوصله اينجا بذور است.اين كارهايي كه در ورزش و در فوتبال (خاص)ميشود اتلاف اسسسسست
کاش بجای فوتبال که هیچی افتخار نصیب ما نمی کنه! یکم به ورزش های انفرادی توجه می کردیم که اینهمه مدال برامون آوردن
از این فوتبال هیچ خیری به ما که نمی رسه
من به عنوان یک شخص ایرانی راضی نیستم پول بیت المال به این بازیکنان داده بشه
البته بهتره توی ورزشای دیگه هم کم کم پول تزریق بشه
یکدفعه زیاد بدیم ممکنه سکته کنن و یا عواقب بدی داشته باشه
و شاید هم خودشونو گم کنن
با سلام متاسفانه همه در بوجودآمدن وضعيت موجود مقصر هستيم اگر اين قدر باد در پوست بازيكن ها (بازيكن هايي كه اسم بازيكن را يدك مي‌كشند اما بويي از اخلاق و پهلواني كه روزگاري زبان زد خاص و عام بود نمي‌برند)نمي‌كرديم و ميدان براي لابي گري و واسطه باز نمي‌كرديم و مطبوعات و رسانه‌ها به وظايف و اخلاق حرفه‌اي خود عمل مي كردند دچار اين مشكل نمي‌شديم و امروز هم اين بازيكنان به اصطلاح حرفه‌اي الگويي براي فرزندان ما، بايد به حال خود گريه كنيم.
من فکر می کنم اگر بودجه باشگاه ها منطبق با درآمدهای خوشان باشد مثل (حق پخش بازیها، تبلیغات و...) هر چقدر هم بگیرند نوش جانشان! چون پولی که خرجشان می شود را از راه فوتبال بدست آورده اند. نه پول نفت!
با این کار ثبات به لیگ می آید تیم ها درست هزینه می کنند و فرق مدیریت صحیح و غلط مشخص می گردد و هزار چیز دیگر...
ما که ادعا داریم زندگیمون و حکومتمون باید مثل امام علی(ع) باشه فکر کنید اگه امام علی (ع) بود اجازه میداد چند تا بازیکن فوتبال به اندازه ی 10-20 تا اداره پول بگیرن؟؟؟؟؟
با سلام به نظرمن اشتباه است که حقوقی بسیار بالا تر از توان اقتصادی کشور به بازیکنان داد حتی اگر بخش خصوصی باشد بهتر است است سقفی برای حقوق مثلا 10 میلیون در ماه برای بازیکنان معین کرد هرکس بیشتر خواست و در خارج طالب داشت برود و برای کشورش ارز آور و مفید باشد و به عنوان لژیونر به تیم ملی بیاید و گرنه ابلهانه است با این اقتصاد و با این بازیکنان چنین هزینه کرد
حقوق قانون کار. تازه این هم از سرشون زیاده. والله با این بازیشون!!!
سلام من فكر ميكنم 90 درصد پيام هاي مردم نشان از مخالفت مردم از پرداخت پول كلان به فوتباليستهاست دليلشم اينه كه تيماي ما دولتين و پول بيت المال به كسايي داده ميشه ك كار خاصي هم واسه جامعه انجام نميدن دوست دارم اين پيام ها رو فوتباليسته بخونن
آقا لیگ رو تعطیل کنند، با نصف هزینه اش، به همه مردم بلیط استخر هفتگی بدن (رایگان). اینجوری هم سلامت جامعه تامین میشه، هم اینقدر دردسر نداریم!
این فوتبال که اینهمه هم براش هزینه شده تا حالا بیشتر مردمو شاد کرده یا غمگین؟ یا والیبال و بسکتبال و دو میدانی بیشتر مردمو شاد کرده یا فوتبال؟
ایراد کار فوتبال ما این جاست که باشگاه ها «بودجه» شون رو خرج خرید بازیکن می کنند نه «درآمد» شون رو.
یعنی از طریق رایزنی و چانه زنی از دستگاه های مختلف دولتی بودجه می گیرند و خب بی حساب هم خرج می کنند.
اما اگر بودجه دولتی باشگاه ها حذف بشه و در عوض صدا و سیما برای حق پخش بازی های فوتبال به باشگاه ها پول پرداخت کنه. اونوقت باشگاه با توجه به درآمد ش میتونه خرج کنه و این جاست که قیمت بازیکن ها واقعی میشه.
من با سقف قرارداد مخالفم چون که باید اجازه بدیم قیمت یک بازیکن در بازار نقل و انتقالات تعیین بشه.
با این پولی که خرج فوتبال می شود .چه کارهای بزرگی می توان درزیرساخت ورزش انجا داد چند ورزشگاه می شود درشهرستانهاساخت چقدربچه های بااستعداد رشد می کنند اونوقت می دیدیم که مثل کشور برزیل بازیکن صادرمی کردیم اماحالاچی بعضا جز رواج افکارناشایست ازاین بازیکانهانممی بینیم .آیا این جواب خون جوانان رشید ماست .متاسفم
درکشور ما که از باشگاها و فوتبال در امد چندانی به دست نمی اید واحاد مردم درامد سالیانه بین 10 تا 15 میلیون دارند دادن این مبلغ های زیاد اگر از بیت المال است به قولی حرام اندر حرام است واگر از بخش خصوصی وغیره اسراف است
من به غنوان بک ایرانی اصلا راضی نیستم که یک ریال به فوتبالیست پرداحت شود مثل بقیه کشور ها باشگاهها خصوصی شود و از در آمد باشگاه هم دولت مالیات بگیرد هم به فوتبالیست بدهند
اگر این پولی که صرف فوتبال ایران میشود نصف این پول صرف ورزشهای دیگرمشد2برابرفوتبال مقام وافتخار کسب میکردیم.
باید پول هم ازشون بگیرن که میذارن ازاون امکانات استفاده کنن
خصوصی سازی واااااقعی بکنین اونوقت ببینین صاحبان این تیما چجور عرق بازیکناشونو در میارن.ازشون مسی و رونالدو میکشن بیرون.حالا ببین(تاکید میکنم خصوصی سازی واقعییی)
پول چرا؟
وقتی کسی عاشق فوتبال بازی کردن است؟
فقط حقوق و بازنشستگی و بیمه.
مثل باقی ملت.
با کمی مزایا و پاداش برای برنده شدن. نه بیشتر از یکی دو برابر حقوق عادی
سلام
واقعا متاسفم. کدوم جذابیت برای جوانان من که اصلا راضی نیستم از پول نفت مملکتم خرج یه عده میشه و آخرش از پول زیاد اون عده نمیدونن چکار کنن بابا من با مدرک لیسانس برق بیکارم با 32 سال سن نمیتونم ازدواج کنم اونوقت حق منو امثال منو یه عده بیگانه و... باید بخورن.خیلی درد داره خیلی
اصلا شما بفرمایید یک نظر سنجی برگزار کنید ( برنامه نود که ید طولایی در برگزرای نظر سنجی داره هر چند اون برنامه مناسب این نظر سنجی نیست) تا ببینیم این مردم که امروزه برای خرید یک کیلو مرغ با نرخ دولتی باید ساعتها در این گرما در صفوف طولانی بیاستند راضی هستند که از بیت المال مسلمین چنین پولهایی صرف یک عده ورزشکارانی بشه که متاسفانه نه از نظر اخلاقی ، نه از نظر علمی و نه از نظر فرهنگی اجتماعی اصلا الگوهای خوبی هم برای جوانان کشور ما نیستند (استثاهای انگشت شماری ممکنه باشه بینشون) . این حرفای صد تا یه غاز رو هم که فوتبال امروز دیگر صنعت است و اقتصاد است واینها رو هم بذاریم کنار تحقق و صدق این حرفا یک مقدماتی داره که در کشور ما فراهم نیستند لذا اصلا فوتبال ما با این حرفا نسبتی نداره. اگه قراره هر سال چند میلیارد صرف فوتبال با این وضعیتش بشه و آخر سر هم هیچ نتیجه ای چه در آسیا و چه در سطح جهانی نگیریم برای چیست اینهمه اسراف ؟ تازه من سعی کردم در اظهار نظر ملایمت بخرج بدم و الا اگر می خواستم منویات درونی ام را بنویسم می گفتم چند هزار تومن بدین مقداری خاک و آب و چند تا کارگر اونم افغانی نه ایرانی بگیرین در این فوتبال رو گل بگیرین همه راحت شیم .
با سلام
دوستان عزیز اشتباه در اینحاست که فکر می کنیم با افزایش حقوق بازیکنان بازی بهتری ارائه خواهند داد. بنده در سوئد هستم باشگاههای این کشور هزینه بسیار کمی خزج بازیکنان می کنند ولی در عوض تیم ملی بسیار قوی دارد.چون اراده قوی نه پول زیاد برای تقویت تیم وجود دارد. این کشور بیشتر هزینه های ورزشی را به ورزش های مادر و عمومی تخصیص می دهد. انشاء ا.. روزی برسد تا بازیکنان ایرانی در خدمت تیم باشند نه در خدمت پول.
We Are 99%!
متاسفانه پرداخت پول های صد میلیونی به بازیکنان بعضی انها را دچار انحرافات .....کرده خبر دارم خودم.....میانگین هرکدام برای یک فصل 600 میلیون میگیرند من هر فصل 100 میلیونو پیشنهاد میکنم البته برای مجتبی جباری زیر 1 میلیون کفایت میکنه
نه راضی نیستم
مثل خیلی چیزای دیگه ، چه اهمیتی داره!!
chera ye karmand o ba ye footbaliste rade bala moghayese mikonin?!!!!!!! on footbalist kheili bishtar vaght o energy sarf karde ta be inja reside. hame adama ke nemishe to jameye to yesath bashan, onvaght mishe hokomate komonisti , mese chin.
خوشا چاهی که آب از خود درآید... وقتی بر می گردم تاریخ فوتبالمان را نگاه می کنم اوج درخشش فوتبال ما 1998 بود که بازیکنانی چون عابدزاده استیلی دایی مهدوی کیا خاکپور و... که هنوز هم برای خود اسطوره های فوتبال ایران ما هستند در آن حضور داشتند... یادم می آید آن زمان بازیکنان فوتبال گاها حتی بدلیل معاش خود کار دوم هم داشتند بطور مثال کریم باقری که بارها این موضوع را هم در مصاحبه هایش عنوان کرده بود... حال بیائید بازیکنان فعلی را با بازیکنان آن زمان مقایسه کنید.. آن زمان صحبت از پول نبود اگر کسی باز یمیکرد به عشق فوتبال بازی میکرد اما الان برای پول بازی میکنند .. آن روز با آن شرایط و امکانات کم توانستند نام ایران را در فوتبال زنده کنند ولی امروز شاهدیم با همه این امکانات و پولهای زبان بسته هر روز به عقب باز می گردندو فوتبال ما پس می رود.. اشکال کار در فکر است در عمل است. اگر این پولهای زبان بسته را که اکنون میلیارد میلیارد هزینه می کنند برای کسی که 20 دقیقه در یک فصل بازی کند صرف کارآفرینی و کمک به مردم فقیر می شد اکنون لبخند و شادی واقعی را در لبان مردم می دیدیم... آخر شکم سیر خبر ندارد از شکم گرسنه... آن روز عقاب آسیا بود تاج سر ملت بی هیچ منتی و امروز ...
شما دیگر مشاغل را یک نگاه عادی هم بیاندازید می بینید یک بازیکن فوتبال در یک فصل شاید درآمد یک عمر زحمت کشیدن مشاغل دیگر را از جیب ملت به جیب بزند حال آنکه برای جیب خود خدمت کرده و گاها با رفتارشان دهنکجی به اخلاق و منش ملت می زنند.
جان سخن اینجاست چه کسی گفته یک بازیکن فوتبال که کارش بسیار بسیار سبک تر از مشاغلی چون آتشنشانان خلبانان پزشکان و... است باید در یک فصل چیزی نزدیک به 600 میلیون تومان بگیرد آن هم از جیب ملت؟ این ارقام بر چه مبنایی است؟ بر چه استدلالی است؟ آیا ما هنوز در همه موارد حتی در حقوق ورزشکاران فوتبالمان باید از فرهنگ غلط غرب کور کورانه پیروی کنیم؟ آیا نباید مازاد این درآمدها بجای اینکه به جیب کسانی رود که بعضا از اخلاق و ادب دور هستند صرف هزینه هایی چون اشتغالزایی جوانان مملکت و این مردم شود؟
مساله عرضه و تقاضاست . چون فوتبال پايه در باشگاهها وجود نداشته و تيمهاي نوجوان و جوان و اميد بازيهاي سراسري و استاني ندارند، قحطي بازيکن شده و با وجود دلالها قيمتها به ميليارد و بنزو..رسيده. ..راه حل شخصی سازی واقعی باشگاهها و اجبار به داشتن تيمهای پايه و برگزاري ليگ سراسري بين استانها در رده هاي پايه ميباشد......
بدلیل دولتی بودن فوتبال و ناتوانی مدیران آنها در درآمدزادی واقعی،لذا پایه حقوق کارگر ساده هم برایشان زیاد هست. همین که معروف و محبوب میشوند و از اعتبار بدست آمده میتوانند درآمدهای دیگری داشته باشند.
به نطر من مبلغی که به بازیکنان می دهند مهم نیست اما منبع پرداخت این درامد باید خود فوتبال باشد یعنی از فوتبال پول در بیاورند و برای فوتبال خرج کنند . یوفا دارد به این سمت می رود یعنی در سال های اتی حتی بخش خصوصی نیز نمی تواند درامدهای غیر فوتبالی خود را در فوتبال هزینه کند . باشگاه ها باید خودکفا و سود اور شوند
پول زیاد در فوتبال فقط برای دزدی بین یک عده مدیران دولتی ایجاد شده و نه تنها هیچگاه افتخاری برای مردم به همراه نداشته بلکه فقط اتلاف بودجه عمومی است برای یک عده خاص وگرنه اگر بحث ترویج ورزش باشد چرا به ورزش پایه و ساخت ورزشگاه ها توجه نمی شود؟
نمی شه گفت این پول حقشون نیست بازیکنی که نو ایران با این مبلغ بازی میکنه میره کشور های عربی یا اروپا چندین برابر میگیره.اگه هم بگیم اعراب یا اروپا دیگه از ایران بازیکن نمیگیره به خاطر مسایل سیاسیه نه کیفیت فوتبالیست ها.فوتبال ما هنوز به اون ظرفیت نرسیده که چنین مبالغی رو به.اگه باشگاها حرفه ای باشند درامد داشته باشند حق اینا بیشتر از این پوله (نسبت به قیمت جهانی بازیکن و نه بقیه مردم)اگه حق پخش رو از صدا و سیما بگیرن (رقابتی باشه نه اینکه بگن چون ما فقط میتونیم پخش کنیم پول نمیدیم صدا و سیمای انحصاری همینه)فروش پیرهن(حق کپی رایت)استادیوم و تماشگر...مشکل پولی نیست که اینا میگیرن مشکل اساسی و ریشه ایست.
تنها راهش خصوصی کردن تمامی باشگاه ها است، وقتی ای اف سی می گوید که تمام باشگاه ها باید خصوصی باشند به همین دلیل است البته در مملکت ما خانه از پایبست ویران است..
اگر پولی که بازیکنان فوتبال می گیرند از فوتبال دربیاید هیچکس ناراحت نخواهد شد. هر چقدر که بگیرند نوش جانشان. ولی متاسفانه تمام باشگاه ها از جیب ملت خرج می کنند و این عین ناعدالتی است. کسی که سالها زحمت کشیده و درس خوانده و مهندس ودکتر واستاد دانشگاه شده و بعضا در سطح جهانی هم دارای اعتبار است شاید در تمام عمرش به اندازه یک سال این آقایان که کارشان هم برای جامعه ارزش چندانی ندارد، درآمد نداشته باشد.
لذا حقوقشان باید چیزی باشد که از فوتبال در می آید نه بیشتر.
اگر پولی که بازیکنان فوتبال می گیرند از فوتبال دربیاید هیچکس ناراحت نخواهد شد. هر چقدر که بگیرند نوش جانشان. ولی متاسفانه تمام باشگاه ها از جیب ملت خرج می کنند و این عین ناعدالتی است. کسی که سالها زحمت کشیده و درس خوانده و مهندس ودکتر واستاد دانشگاه شده و بعضا در سطح جهانی هم دارای اعتبار است شاید در تمام عمرش به اندازه یک سال این آقایان که کارشان هم برای جامعه ارزش چندانی ندارد، درآمد نداشته باشد.
لذا حقوقشان باید چیزی باشد که از فوتبال در می آید نه بیشتر.
فوتبالیستها هم می بایست همانند سایر اقشار جامعه ( کارمندان ویاکارگران) خقوق ومزایا بگیرند وپرداخت هرمبلغی فراتر از مبلغ مذکور خیانت به قشر زحمتکش کارگر می باشد مگر می شود یک فوتبالیست که درحد خواندن ونوشتن سواددارد صدهابرابر درآمد بهترین پزشکان ایران وحتی جهان درآمد داشته باشد
دوستان نظرای افراطی ندیم. به نظر من باید همیشه معقول حرف زد. من با این دستمزدای میلیاردی به شدت مخالفم. اما با ماهی 400 هزار تومن الان کی میتونه زندگی کنه آخه. اونم فوتبالیستی که حداکثر 10 15 سال از عمرشو حرفه ای بازی میکنه. به نظر من بهترین راه قطع کردن یارانه دولتی باشگاه ها هست. دولت نباید به ورزش حرفه ای یارانه بده چون ارزش افزوده که نداره هیچ ضد ارزش هم هست بعضی وقتا. نمونه اش رو در شوخی!!! های فوتبالیستا میشه مشاهده کرد.
اگه دولت یارانه فوتبال رو قطع کنه، دستمزد ها هم معقول میشه. اونوقت فکر نکنم ماهانه بیش از چهار پنج میلیون به هر بازیکن فوتبال بدن. چون در آمد باشگاه ها از بلیت فروشی و ... محدوده.
مشکل ما تو ورزش همون مشکل ما تو همه جاهای دیگه مملکته. مثل اقتصاد و... دخالت دولت، یارانه دولتی و.. سبب فساد میشه. از جمله تو فوتبال.
دوستی داشتم در کلاس چهارم دبستان به نام م . ک ایشان ترک تحصیل کردند بنده درس خوندم دانشگاه رفتم خلبان شدم و زندگیم رو هواست بت این همه خطرات که آگاهیید . و هم اکنون ماشینم مگان است وخونه ندارم . اما دوستم فوتنبالیست شد و ر فت تیم ا......
حالا اون کجا و من کجا
سلام خسته نباشید من همیشه به این پول هایی که ازبیت المال میگیرند این فوتبالی ها معترض بودم آقا بدین بخش خصوصی -واقعا خصوصی نه خصوصی وابسته به دولت هرچقدر خواستن بدن.
الان تو ادارات وارگان های دولتی میخان 50000 تومان بدن میگن بودجه نداریم ولی یکمیلیارد تومن از پول بیت المال دارند بدن به فوتبالیستها.
باید فوتبالیست چینی وارد کنیم
بابا اقتصادمون وضعش اینه ، صنعتمون وضعش بحرانیه
مردم دیگه جرات ندارن عکس مرغ هم ببینن حالا باید فکر کنن که کدوم باشگاه چقدر به کی داده
به نظرم یکسال فوتبال تعطیل کنن بازیکناش رو ببرن سر زمین گندم بکارند
واقعا اگر دولت هیچ پولی بابت این ریخت و پاش ها در اختیار باشگاهها قرار ندهد اتفاق خاصی می افتد؟ اگر بازیکنان مثل کارمندان یک اداره یا کارگران یک کارخانه باشند بهتر نیست ؟ مسلما کسانی بیش از خود بازیکنان از این قرارداد های میلیاردی سود می برند !
بیت المال تقسیم کردن فقط مخصوص و منحصر به علی و اولاد علی ایست و در جامعه ای که نام علی را یدک میکشیم خیلی خجالت آور است که فردی سالی یک مرتبه توانایی خرید گوشت ندارد ولی از همین بیت المال 1200000000 تومان به یک فوتبالیست میدهند آگر هم افتخاری کسب میکردن هم یه چیزی بود همه دست اندرکاران بدانند که خدا از سر ذزه المثقال نخواهد گذشت پس منتظر باشید تا قیامت
از پول مردم خیانت است. باشگاه ها رو خصوصی کنند. هر چقدر که دلشون میخواد به بازیکنان بدند نه از پول دولت
فوتبال ما ايران از ريشه بايد درست بشود . تا وقتي پول بيت المال خرج فوتبال مي شود درست نمي شود چون ما مردم راضي نيستيم پس پول بيت المال را حرام نكنيد به بازيكن مثل يك كارگر ساده حقوق بدهيد درست مي شود دزدي هم نمي شود . امتحان كنيد جواب مي دهد. با تشكر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
اصلا مي خوام بدونم يك بازيكن فوتبال بيش از يك كارمند يا كارگر زحمت مي كشه ؟‌ اينه عدالت ؟
بهتر است این پولها صرف ورزش هایی شود که برای مملکت افتخار آفرینی میکنند . ودر تمام کشور صرف جوانانی شود که انگیزه و توان دارند اما امکانات ندارند.
به نظر من فوتبال جمع بشه
لیگ را تعطیل کنید و پس از خصوصی سازی کامل، مجددا راه اندازی نمایید.
به هیچ وزارتخانه و یا شرکت وابسته به دولت حق تیمداری ندهید.
عیار تیمها و بازیکنان آنگاه معلوم میشود و بیت المال نبز در اینصورت حفظ خواهد شد
شادی مردم نیز صد چندان خواهد شد
اين فوتبال چه گلي به سر اين مملكت زده اند چه افتخاري كسب كرده اند اين همه بوق و كرنا براي چه ترا به خدا اينقدر به فوتبال اهميت ندهيد در كشور ما اگر يك شخص اختراعي داشته ويا ترور يك دانشمندكه سرمايه و افتخار يك ملت در رسانه ها به اندازه يك كلمه حرف بي معني يك فوتباليست انعكاس ندارد مسئولين از خدا بترسند، بيت المال را بيهوده خرج فوتباليست ها كردن خيانت به اين ملت است ورزش خوب است ولي آقايان براي پر اهميت نشان دادن كار خود دست به هر حيف و ميلي مي زنند مطمئن باشيد نمي توانيد از عذاب خداوند رهايي پيدا كنيد .
يك كلام فوتبال پوششي شرعي بر تاراج بيت المال.
به نظرمن هیچیک ازبازیکنان فوتبال ماحتی ملی پوشان ولژیونرهادرحدواندازه پول هایی که دریافت می کنندنیستندلذانبایدپول بیت المال رابه همین راحتی به هدرداداین هابایدبه اندازه یک کارگرروزانه دستمزددریافت وبرای آن نیزحداقل وحداکثررعایت گردد
به نظر من بایستی فوتبال ایران مثل تمام مشاغل دیگر شرکتی شود، با پایه حقوق اداره کار (برجی 390هزارتومان) و در هر بازی نیز رصد شود که بازیکن چقدر برای تیم مفید بوده است اگر افت داشت با نفر بعدی جایگزین گردد. مطمئن باشید که بهترین نتایج از این روش بدست خواهد آمد.
پاسخ ها
سعید شکیبا
| Pakistan |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
عزیز دل برادر
آنوقت می شود کارمند 5 دقیقه ای
که آن 5 دقیقه مفیدش هم نوشتن همین سه خط به نام گل رز در تابناک می باشد
از اینکه به فکر مردم و بیت المالی تشکر میکنم.تابناک جان باید بگم که:
اولا:بنده یک مهندسم و کارمند. الان بعد از سه سال حقوق متوسطم 650000 تومنه.بازیکنی که تحصیلات آنچنانی نداره و هیچ فایده ای هم واسه مملکت نداره به قول خودت توی بیست سال هیچ افتخاری نصیب کشور نکرده اند چرا درآمد یک روزش برابر کل درآمد یکسال من باشه.
ثانیا:شما این پولای میلیاردی رو به من بدید بخدا همین تیمای دسته دومی را قهرمان لیگ برتر ایران میکنم هیچ تخصصی هم نمی خواد.لازم هم نیست بهم بگن سلطان یا ژنرال یا هر کوفتو و زهرمار دیگه.
واقعا اگه یک هزارم این پولا رو به کشاورزی یا دامداری اختصاص بدن باور کنید ما راه چند ساله رو یک ساله طی میکنیم و مملکت پیشرفت میکنه و به قول خودتون هیچی از سبد خانوار حذف نمیشه و کمترین حسنش اینه که حداقل سلامت غذایی ملت به خطر نمی افته و به خاطر کمبود ویتامین به انواع بیماری ها گرفتار نمیشن.
امیرمؤمنان علیه السلام ضمن نامه‌ای به «قثم بن العباس» (فرماندار مكه) چنین نوشت:
«آنچه از بیت‌المال نزد تو جمع می‌شود، در میان مستمندان و عیالمندان آن محل تقسیم كن و مواظب باش كه این اموال حتماً به مصرف بیچارگان و درماندگان برسد و اگر چیزی از آن اضافه ماند، برای ما بفرست تا در میان نیازمندان اینجا تقسیم كنیم».
طبق قانون وزارت کار باید حساب کرد
پاسخ ها
سعید شکیبا
| Pakistan |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
صبح به خیر امیر خان
قانون؟!!!!!!!!
مگه وزارت کار قانون داره
پس اختلاف حقو ق کارکنان سازمان ها از چیست
مجید جان دلبندم بخیل نباشیم همین
خداوکیلی اگرنیاز یک جانباز جنگ تحملی که با مرگ دست وپنجه نرم می کند اینجور هزینه میکنید(شمیائیها)ویا....وصیت امام ره رامجدد مطالعه کنید
دردنیاکه سوختیم ولی آخرت رابیائیم جبران کنیم باوقت کم
به این بازیکو نا نه تنها نباید پول داد بلکه باید پول لباس و لوازم مورد نیاز را نیز خودشان بدهند اون وقت خواهید دید که مشکل بد بختی یک پیر زن بی سرپرست در دورترین نقطه سیستان وبلوچستان نیز حل خواهد شد.
یک سال لیگ را تعطیل کنند بعد ببینند چه اتفاقی می افتد؟ یا اینکه سقف قرار داد را 20 میلیون تعیین کنند هرکس قبول کرد بازی کند و هرکس هم نه برود. مطمئنا خیلی از چهره های جدید میاند رو و بهتر از اینها هم بازی می کنند. همین 20 میلیون هم زیاد است . چون یک کارشناس در بهترین شرایط ماهی 1.5 حقوق می گیرد یعنی سالی 18 میلیون. انوقت یک فوتبالیست بی سواد که نه حرف زدن بلکه راه رفتن هم بلد نیست سالی خدا تومن قرارداد می بندد. این می شود که دیگر هیچ جوانی حال درس خواند و یا کار دیگر را ندارد و همه می خواهند فوتبالیست بشوند. اینهم که شدنی نیست چون انهایی که وارد باشگاههای مطرح می شوند 90 درصد بر اساس رابطه است و گرنه خیلی از اینها بهترش در کوچه پس کوچه های شهرها و روستاها وجود دارد.شما را بخد بیت المال را حرام نکنید و خرج یک عده ادمهای مستضعف نیازمند با ابرو که صورت خود را باسیلی سرخ می کنند بکنید. در روز قیامت باید جواب پس بدهید.
اولا" کسی به حرف مردم گوش نمی کندومسئولین هرچه دل خودشان می خواهد آن راانجام می دهند ثانیا"به نظر من پول هایی که آقایاندر اردوها ی خارجی خرجمی کنند حیف ومیل کردن استچون کشور ما دارای آب وهوای متنوعی استواگر بخواهند می توانند در هزینه ها صرفه جویی کنند ثالثا" یک کارمند در طول سی سالخدمت خود هزینه یکسال یک بازیکن فوتبال را دریافت نمی کند پس شما خودتان مقایسه کنید به سر بیت المال ما چه می آورند این مدیران توانمند.
به قول خودتون این بازیکنهای دسته چندم جز ایران جای دیگه خواهانی ندارن ، فقط یکسری دلال پشت این بازیکن ها پنهان شدن و با هم کلی پول رو به اسم فوتبال و از بیت المال ( بیت الحال) به جیب مبارک میزنن. بهتره که توی این زمینه رقابت و تست بازیکنها به صورت عادلانه و بدور از دست دلالهای کثیف انجام بشه تا بازیکن واقعی بیاد عرصه فوتبال.
به نظر من اگر فقط یک سال تیمهایی که بودجه از بیت المال دریافت می کنند بازی نکنند هیچ مشکلی پیش نمی یاد و همان بودجه را به ورزشهای دیگر اختصاص دهیم . چرا باید ورزشکاری که مدال آور هم هست پول بلیط برای رفتن به مسابقات جهانی را به قرض گرفتن از دوست و آشنا جور کنه و در عوض بازیکن فوتبالی که حتی در زمین حوصله و شاید هم توان راه رفتن را نداره میلیاردی بگیره.آخه این وضعیت تا کی قراره ادامه داشته باشه....
سلام
باید دید چرا چنین دستمزدهائی به بازیکنان پرداخت می شود؟ و چه کسانی از این اتفاق سود می برند! ولی چیزی که مشخص است این است که فوتبال ما هر چه به سمت مادیات غیر متعارف پیش رفته ضعیف تر عمل کرده!به امید روزی که همه فوتبال ما از جیب خودش برای خودش هزینه کند تا ببینیم اون وقت هم چنین دستمزدهائی پرداخت می شود.
سلام
فوتبالیست ها چه گلی به سر این مملکت زده اند؟به جام جهانی رفته اند؟جز این که غرور ملی ایرانیان را خدشه دار کرده اند؟چرا از پول بیت المال به اینها می دهید؟
به نظر بنده وقتی باشگاهی دولتی است باید همانند سایر کارکنان ادارات به فوتبالیست ها حقوق بدهد.نمی تواند نیاید.
اگر معتقد به بیت المال هستید درحد یک کارمند اموزش پرورش نسبت به مدرک تحصیلی
اگه دستمزد فوتبالیستها روبابعضی مشاغل مانند پزشکان ودلالان بازاروتجار ووارد کنندکان مقایسه کنیم چندان هم زیاد نیست
طرح موضوع جالبی نیست زیرا این موضوع در سایر کشورها بدیهی شده و ما می توانیم براحتی به آنها نظری داشته باشیم.

اجرت المثل، باید متناظر با ایجاد ارزش باشد.
حال ببینید آیا میزان خلق ارزش تیم های ورزشی به چه میزان است. می ارزد یا خیر؟
آرزو بر جوانان عیب نیست . گهگاهی خود را جای برخی مسئولین که می بینم از نحوه برخوردشان با مسائل و تصمیماتی که میگیرند گاهی تعجب می کنم و گاهی هم تصمیمات بهتری به ذهنم می رسد. به نظر من بهترین راه برای اینکار داشتن قراردادهایی از این نوع است که در صورت موفقیت در هر بازی و پیروزی بر حریف هر برد در هر بازی در سراسر فصل ده میلیون تومان که در پایان همان بازی تا عرق بازیکنان خشک نشده پرداخت گردد و بابت هر بازی منجر به تساوی سه میلیون تومان وبابت هر بازی منجر به باخت نیز صفر ریال ! .برای کلیه بازیکنان و حتی خود مربی که ایشان با درصدی بیشتر به همین نحوه پول بگیرد . پاداش دربی ها و یا بازی مقابل تیمهای بزرگ نیز چند برابر همین مبلغ باشد .دراینصورت شاهد بازیهایی بسیار زیبا که هر دو طرف برای برد بازی می کنند خواهیم بود و شاید پولها عاقلانه تر و عادلانه تر تقسیم شود.
بودجه توسعه هیدروژن و پیل سوختی این کشور سال 91 یک میلیارد و دویست میلیون تومانه، یعنی به حقوق بعضی از فوتبالیستها نمیرسه!!!
اصلا فوتبال تابه حال چه تاثیری در ابعاد مختلف جامعه داشته ؟اگر فوتبال تعطیل بشه چه اتفاقی می لفته؟ مسئولین باید هزینه فوتبال را کنترل وقانونمند کنند .من مدرس دریکی از آموزشکده های فنی حرفه ای با 28 سال سابقه وروزی 12 ساعت کار دریافتی ماهانه حقوق اضافه کارو.. 1300000تومان است ؟یک فوتبالیست متوسطه ماهانه 30میلیون تومان مقایسه کنید ؟این عین عدالت است؟
با سلام
اگر من جای مسئولین بودم ، فقط حقوق کارمندی به اینها پرداخت می کردم علاقه به ورزش داشته باشند می مونند نداشتند و نخواستن بسلامت
حیف این همه پول که بدون هیچ تاثیری به این قشرمرفه بی دردداده میشه اگه این همه پول رابین مردم فقیرتقسیم میکردند لااقل این همه فقیروبدون خانه توکشور نداشتیم ورسانه های بیگانه توبوق وکرنا نمیکردندکه چقدرمردم ایران بدون خانه هستند وزیر خط فقر زندگی میکنند
خصوصی کنید در امدش نوش جانشان در حال حاضر نه جام میخواهیم نه نیم جام نه مدال و نه ..... معیشت ملت را فکر کنید زنی که در بازار روز در سطل میوه های گندیده جدا میکند .
پول دادن به اين بازيكنان كه به هيچ صراطي پايبند نيستند واقعا آب به هاونگ كوبيدن است
پرداختهای بی حدو اندازه به فوتبال خیانت به کل جامعه بخصوص افراد نیازمند جامعه که پول 100گرم دنبه را هم نداردند نانهای ارزان خانواده شان را چرب کنند .
جدا باید یه فکری برای ابن معضل نمود وبنده وخیلی ها می گویند که باید حقوق کارمندی داده شود تا مرحمی باشد برای درد کارگران وکارمندان
به نظر من باید به مدت 10 سال کلیه سرمایه گذاری برای قهرمانی درسطح باشگاهی و ملی و حتی المپیک را تعطیل و هزینه آن را برای ایجاد زیر بنای ورزشی در تمام مناطق کشور وبخصوص روستا ها شودتا استعدادهای ناب چه از لحاظ اخلاقی و چه فنی شناخته شوند تا وقتی بسیاری از مناطق امکانات ابتدایی ورزشی را ندارند و آن جایی هم که دارند باید قیمت های گزافی را برای استفاده آنها بپردازند وضعیت همین طور است .چرا باید هزینه یک سانس استخر 15000 تومان باشد.
1-باشگاهها باید خصوصی بشوند 2- پول بیت مال را صرف هزینه برای بیت مال کنند از این فوتبال چه چیز عاید مردم میشود
3- یکی میخواهد وام بگیرد چقدر این در و آن در میزند یک فوتبالیست خیلی راحت کلی پول باد آورده به جیب مزند واقعا این عدالت است
مشکل سیستم عرضه و تقاضا هست. دقیقا مثل قیمت مرغ. وقتی بازیکنان به درد بخور کم می شه باشگاه ها حاضر می شند قیمت های نجومی بپردازند تا همین تک و توک بازیکن درست حسابی رو به تیمشون بیارن. شما اگه بازیکن های گرون تر از پونصد میلیون رو بشمارید به تعداد انگشت های دست هم نمی رسند. اگر تیم های استقلال و پرسپولیس روی تیم های پایه شون سرمایه گذاری کرده بودند حالا بجای اینکه بخوان فلان بازیکن رو از فلان تیم اروپایی بخرن ده تا مثل اون رو به تیم های اروپایی میفروختند.
به نظر من وقتي اين همه فوتباليست خوب تو شهرستانها و ليگ هاي پايينتر دارن فوتبال بازي مي كنن دليلي نداره با اين ستاره ها! قرارداد ببندن وقتي مديران ما دوست داشته باشن زياد خرج كنن اين ميشه كه مي بينين
باسلام حقوق هربازیکن مثل یک مهندس شرکت نفت ماهانه پرداخت شود براساس سابقه وتجربه حقوقشان افزایش یابد ودرهر باشگاهی سابقه بیشتربازیگری داشتند 50% بازنشستگی دریافت کنند.
مگه بسیاری از کشورها که فوتبال مطرحی در دنیا ندارند کجای کارشان لنگ است؟ اگر این پول هارا صرف تعلیم و تربیت کودکان می کردیم نتایج بسیار درخشان بهتری کسب می کردیم
تو کشورهای اروپایی بازیکن های بزرگ برنامه ریزی و تمرینات خیلی سختی برا روی فرم بودن خودشون انجام میدن که واقعا سخت و طاقت فرساست و به خاطر علاقه ای که به خود فوتبال دارن این کار رو انجام میدن،اما نه در ایرانی که بازیکنا اصلا مربی و سرمربی رو به حساب نمیارن که برن سر تمرینات،چه برسه که خودشونم از ته دل بخوان که برن تمرین کنند.
شایسته اینست که در کشورما الویت با مخترعان و مکتشفان و کسانیکه مشکلی از مردم و کشور حل میکنند باشد بقول یکی از آقایان خصوصی کنید هر چه میخواهند بگیرند نوش جانشان .
دانش اموزی داشتم هرچه می گفتم درس بخوان گوش نداد اخرش مدرسه را ول کرد رفت فوتبالیست شد اکنون با خوررو چند صد میلیونی ازکنار من که سوار برموتور سیکلت اقساطی ام هستم با پوزخند می گذرد با اشاره می گوید علم بهتر است یا ثروت
يه سوال هميشه برام مطرح بوده ،‌ فوتبال چه فرقي با ورزشهاي ديگه داره ؟ آيا اينقدر كه خرجش ميشه بازدهي داده ؟ يك هزارم مخارج بازدهي داشته ؟ مملكت توي بخش علم هزينه نداره ؟ هنرش هزينه نداره ؟ كارگرش جون نمي كنه ؟ كارمندش از زندگيش راضيه ؟
جالبه که همه مردم می دانند که با خصوصی شدن فوتبال رقم قرارداد ها واقعی می شود اما مسیولین ...
خيلي ساده است و اين همه جنجال نداره. يك كم بايد عقل رو بكار ببندند.
تيم ورزش در ورزش حرفه اي يك بنگاه اقتصادي است. اين بنگاه بايد سود و زيانش را حساب كند. بايد كليه درامدهايش را از محل تبليغات و فروش بليط و غيره جمع كند و كليه مخارجش را از بابت مسافرت و اجاره ورزشگاه و غيره كم كند .مابقي سود باشگاه ميماند و دستمزد ورزشكاران و مربيها.
هرچقدر عملكرد بهتري داشته باشند و رآمد بيشتري جلب كنند ، ذرآمد خودشان هم بيشتر ميوشد.
و هركس هم به اندازه نقشش در كسب درآمد بايد از اين سود بهرهمند شود. مثلا فلان كس فلان تعداد گل را داده است و شاخص ارزش كاري ايشان فلان عدد است و دستمزد او اين مقدار ميشود. فلان كس اين تعداد پاس گل داده و دستمزدش اين قدر ميشود.
نه اينكه اول بگوييم فلاني 1.5 ميليارد و فلان 1.2 ميليارد و غيره وآخرش بگيم كه باشگاه كم آورده و توان مالي نداره و بدهي داره و چكش دست بازيكنان مانده و غيره.
باشگاهي كه پول نداره نبايد بيش از بودجه اش خرج كنه مگر اينكه از جيب بيت المال باشه.
اصلا اين پول دادنها بايد صرفه اقتصادي داشته باشه يعني اين بازيكن اگر 1.5 ميليارد مي ارزد بايد 2 ميليارد براي تيمش درآمد زايي كند.
اگر نميتواند پس در اين حد و اندازه نيست. بايد بازنگري در روش پرداختها انجام دهيم.
به نظر من بهتر است فعلا تا سر و سامان دادن به وضعیت ورزش مملکت مخصوصا فوتبال، فوتبال رو تعطیل کنند بجاش بودجه اون رو صرف ورزش همگانی کنند
با تشکر
مسلما باشگاهها بايد توسط بخش خصوصي اداره شود و بر پايه سود وزيان منطقي اداره شود ودر صورتي كه بازيكني ارزش اقتصادي ايجاد كنند به همان قيمت خريد وفروش شوند نه مثل ايران كه بعضي از روزنامه ها با بزرگ كردن بازيكنان آنان را به رقم هاي ميلياردي به تيم هاي دولتي مي فروشند واز جيب بيت المال خرج ميكنند در حالي كه اگر اين رقم هاي ميلياردي در ورزش همگاني سرمايه گذاري شود خود به خود موجب رشد ورزش خواهد شدوباعث شادابي جامعه ميشود
این نظر یکی از دوستانی است که کامنت گذاشته : این واقعا جای تاسف است که خانواده هایی در این کشور با ماهی 100هزار تومان زندگی کنند و جوانان پاک و مومنی از ترس مشکلات اقتصادی از امری مانند ازدواج سر باز زنند و پدرانی از صبح تا شب در پی به دست آوردن لقمه نانی کار کند و با این اوضاع اشخاصی که بویی از ورزش فوتبال نبرده اندبا منعقد کردن قراردادهای میلیونی و بعضا میلیاردی بدون داشتن هیچ هنر و استعدادی در ناز و نعمت زندگی کنند.
توجه کردین 90 درصد ماها فقط همین جملات کلیشه ای اینجوری رو گفتیم که بیشتر از سر عقده گشایی هست و راحت شدن از فشار درونی خودمون .
نمی خوام بگم موافق این پرداختهام ولی فوتبالیست هم یه شاغله که شغلش اینه و به قول دوستمون ما باید بگیم که به مشاغل دیگه مثل کار در معدن برابر زحمتش پول نمی دن ، نه اینکه گیر بدیم به فوتبالیست که زیاد می گیره.
انتظار داریم ماهی یه میلیون بدن فوتبالیست؟
اینجا تنها یه اشکال هست و اونم دولتی بودن باشگاه هاست و پولهایی که از بیت المال پرداخت میشه . باید باشگاه ها خصوصی بشن و اونوقت صاحب باشگاه تا میلیاردها بده به بازیکنش.
تا زمانیکه دیدگاه کار گروهی و ترجیح منافع جمع بر فرد در جامعه بوجود نیامده در اقتصاد کلان کشور همه این مصارف فقط هزینه است.
بجای صرف هزینه های بیت المال برای امور پوچ هزینه ها صرف فرهنگ کار گروهی و زیر ساخت های اقتصادی کشور همچون حمل و نقل انرژی های جایگزین و کشاورزی کنید.
هزینه فوتبال در ایران دوره بازگشت سرمایه ندارد و فقط هزینه است.
فوتبال باید توسط بخش خصوصی اداره شود چراکه بخش خصوصی رقابت ایجاد میکند درنتیجه کیفیت افزایش پیدا میکند فرصت برای شایستگان فراهم میشود بیتالمال اصراف نمیشود طبقه جدید اقتصادی اجتماعی کاذب بوجود نمیاید فوتبال فعلی نه تنها نشاط ایجاد نمیکند بلکه باعث ایجاد فظای روانی خشنی نیز کرده است قبول کنیم نه تنها حرفه ای نیستیم بلکه قبیله ای .رفتار میکنیم فوتبال باید تبدیل به ورزش صنعتی وتجاری شود نه دلالی وواسطه گری. اگر منصفانه بررسی کنیم فوتبال کشور بحران زاست
در ایران باید سرمایه ورزشی را خرج کشتی و وزنه برداری کنن که یه افتخاری برای کشور هستنند
هر وقت باشگاههای فوتبال "واقعا" خصوصی شدند و ما صاحب لیگ حرفه ای شدیم یعنی تیمها درآمدزایی کردند نه اینکه فقط بودجه بیت المال را بدون هیچگونه خروجی ببلعند، آنگاه هرچقدر خواستند به بازیکنان پول بدهند. کسانی که فوتبال ایران را با دیگر کشورهای صاحب فوتبال مقایسه می کنند به این سوال جواب دهند آیا از حرفه ای شدن فقط پرداخت پولهای نجومی به بازیکنان را یاد گرفته ایم ؟ چرا از کارهای دیگر آنها در زمینه حرفه ای شدن الگو برداری نمی کنیم ؟
با سلام
هر حرفه و شغلی باید متناسب با کارایی و حجم کاری برایش پول پرداخت شود.
به عنوان یه راه کار همانطور که برای استخدام یک کارمند یا کارگر در یک سازمان دولتی یا خصوصی مجموعخ قوانین خاصی نوشته شده است برای تیم های فوتیال هم این قوانین نوشته شود.
البته با یک نظارت جدی!
در ضمن شخصا از خرج شدن پول های هنگفت از بیت المال راضی نیستم....
حرفهای ما مردم که فایده ای نداره چراکه این قصه سردراز دارد...
ولی به هرحال باز هم از اینکه یه جای کوچیک به دردودل ها میدید ممنونم
در این وضعیت بد اقتصادی تعدادی بازیکن برای بازی در یک تیم باید میلیون ها تومن پول بگیرن در حالی هموطنان همین بازیکنان باید با فقر و تورم دست و پنجه نرم کنند . بازیکنانی که در خارج از ایران برای اکثرشان تره هم خورد نمیکنن.
به نام خدا و با سلام و احترام،
به نظر من فوتبال ایران از سطح جهانی خیلی پایین تره و نباید خودشو با اونا مقایسه منه. من فکر می کنم باید شرایطی ایجاد کنیم که به عنوان یه شغل ثابت و پایدار در بیاد بطوریکه استخدام رسمی شوند و ماهیانه حدود 3 میلیون تومان مانند یه استاد دانشگاه دریافتی داشته باشند وچنانچه در مسابقات کشوری و یا آسیا و جهانی خوش درخشیدند بصورت تشویقی مشوق های مناسبی به آنها پرداخت شود.
الان طوری شده به نخبگان ئانشگاهی اهمیت داده نمیشه و یا برای آزمایشگاه های علمی و تولید بودجه نمی دهند ولی برای یه بازیکن فوتبال میلیاردی داریم هزینه می کنیم که این اقدام مغایر انصاف و حتی طبق فتوای برخی علما خلاف شرع است.
پیشنهاد می کنم یه طرحی رو نمایندگان تصویب کنن تا همه رشته های ورزشی بصورت عادلانه سازماتندهی شوند و پایه این ضوابط همون قانون خدمات کشوری با کمی تغییر باشه.
حسینی از قم
بنظر من یه ذره از تبلیغات و درآمد سرشارشون بدونید از این حرفها نمی زنید
من چند تا سوال می کنم جوابشو پیدا کنید
می دونید تبلیغات وسط فوتبال دقیقه ای چقدر محاسبه میشه؟
می دونید تبلیغات دور زمین هر بازی چقدر میشه ؟
می دونید چندتا کانل تو دنیا هستند که 30 میلیون بیننده برای یه فوتبال زنده دارن؟
می دونید چند تا کشور وجود داره که تماشاگر بابلای 50 هزار نفر واسه هر بازی دارند؟
می دونید فوتبال به اقتصاد برزیل کمک می کنه ؟
یا می دونید چقدر باید هزینه کرد یک ساعت نیم 30 ملیون نفر رو سرگرم کرد؟
اگه جوابشو نو پیدا کنید از این بحث ها الکی نمی کنید...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل