بازدید 205231
خوانده می‌شوید:

ایرانیان چه ویژگی‌های شاخصی دارند؟

از نظر خوانندگان «تابناک»، چه ویژگی ملی در رفتار ما ایرانی‌ها موج می‌زند یا این که ایرانی‌ها هم‌وطنانشان را به چه مشخصه بارزی می‌شناسند؟ این خبر با نظرهای شما تکمیل می شود.
کد خبر: ۲۵۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱ 08 July 2012
در جریان سونامی سال ۲۰۰۹ ژاپن، همه دنیا با مفهوم بزرگی به نام «ملت ژاپن» آشنا شدند؛ مردمی که در سخت‌ترین شرایط، ارزش‌های ملی خود را فراموش نکردند و تحسین جهانیان را گرفتند. 

به گزارش «تابناک»، اتفاقاتی از این دست در برهه های مختلف تاریخی امکان نمایش چهره واقعی یک ملت را فراهم می اورد. سال‌های جنگ تحمیلی هم فرصت بروز و ظهور ارزش‌های ملی ایرانیان را در برابر چشم جهانیان فراهم آورد. 

اما فارغ از نگاه بیرونی به ملت ایران، خود ما به عنوان یک هم‌میهن، چه ویژگی را به عنوان شاخصه بارز خود می‌دانیم؛ یک خصیصه ملی؛ چیزی که بیشتر در رفتارمان موج می‌زند؟ 

شاید این‌ها را می‌توان از چیزهای کوچکی که در رفتارمان هست، دریافت و دید؛ از رفتارمان در صف نانوایی، ترافیک، برگزاری مهمانی‌ و خلاصه هر جای دیگری که اجتماعی هر چند کوچک از ما در آن شکل می‌گیرد. 

از نظر شما، ما به چه چیزی شهره هستیم؟ سخت کوشیم؟ مهمان نوازیم؟ راستگو و درستکاریم؟ با غیرتیم؟ مرموز و زیرک هستیم؟ با هوشیم یا ... ؟

شما چه ویژگی را «ویژگی شاخص ایرانی‌»ها می‌دانید؟
***            ***            ***
می‌خواهیم در قالبی جدید با شما تعامل کنیم؛ به این شیوه که بررسی و تحلیل از دیدگاه‌های شما بیرون آمده و به متن افزوده خواهد شد؛ به عبارتی بهتر، قرار است هر بار موضوعی برگرفته از نظرات پیشین خوانندگان را طرح کرده تا در تعاملی دو سویه، درباره آن به گفت‌وگو نشسته و البته با دیدگاه‌های شما بحث را شکل دهیم.
ناگفته پیداست که همه دیدگاه‌های شما را خوانده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی را لحاظ خواهیم کرد؛ بنابراین، شاید بد نباشد برخی چهارچوب‌های قانونی را برای بهتر شدن بحث مرور کنیم:

*از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری کنید.

* از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید.

* از اتهام‌زنی به دیگران خودداری کنید.

*از ارسال مطالب حاوی لینک یا مطالب نا مرتبط با بحث بپرهیزید.

*از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری کنید.

*از تعمیم نظر خود به دیگران و ترغیب و حتی توصیه به سایرین بپرهیزید.

برای اطلاع از قوانین و مقررات مشارکت در این بخش خبری اینجا را کلیک کنید.
***            ***            ***
نظرات خود را با ما در میان بگذارید؛ همکاران تابناک لحظه به لحظه ایده ها و دیدگاه‌های خوانندگان را مطالعه کرده و تا ساعت 20:00 (صرفا برای این بحث) به صورت هر ۳۰ دقیقه یک بار، با بروز رسانی مطلب بخشی از دیدگاه های شما را به متن خواهند افزود.
توجه داشته باشید که برخی از نظریات شما به متن افزوده شده و برخی دیگر به‌‌ همان شیوه پیشین، به صورت کامنت منتشر خواهد شد تا در ادامه با انتشار حجم قابل قبولی از نظرات رسیده (درصد چشمگیری از نظرات شما) زمینه تهیه یک مقاله جامع در این حوزه ـ با استفاده از جامعه بزرگ آماری کاربران ـ فراهم شده و به امید خدا، مورد توجه مقامات و مسئولان قرار گرفته و راهگشا باشد.

***            ***            ***
نخستین بروز رسانی: 14:30

1. مردم:
ما به دلیل جبر فرهنگی که در طول تاریخ بر ما حکمرانی نموده، مردمی هستیم که در هنگام دلخوری از بزرگتر ها، قوی تر ها و یا اصحاب حاکمیت، نظرمان را شفاف بیان نمی کنیم و سعی می کنیم با کنایه ها و اشارات غیر مستقیم منظورمان را بفهمانیم که اغلب درست برداشت نمی شود. مانند مطلب خود من که اگر می خواستم صریح و شفاف بیانش کنم آن را منتشر نمی کردید. فی المثل در تعامل بین بنده و سایت تابناک، اشارت کلی بنده معلول است و سیاست شما در قبال نظرات، علت.

2. خودی:
اکثر ایرانی های امروز به خاطر ناامنی ها اجتماعی و روانی فقط خودش و اطرافیان نزدیکش را می شناسد حتی اکثرا دیگر پدر و مادر را هم نمی شناسند فرهنگ رانندگی خرید کردن و... نشانه بارزی است اگر گفتند برنج گران می شود همه با حمله از دست یگدیگر می قاپند الان ایرانی را دیگر باصفاتی که نام بردید نمی شناسند باور ندارید یک نظر سنجی عمومی بدون غرض بگذارید.

3. 30تا:
به نظر بنده یکی از بارز ترین ویژگی های ایرانیان چاپلوسی ، نداشتن عزت نفس و دروغ گویی است به گونه ای که برای حفط موقعیت یا دستیابی به موقعیت های بهتر حاظرند دست به هر کاری بزنند این مسئله در چاپلوسی گاه و بیگاه مسولان و مدیران کاملا مشخص است. البته این موضع در بین مردم عادی نیز بسیار شایع است بگونه ای که می بینم مردم پشت و جلوی دوربین صداوسیما تا چه حد تفاوت موضع دارند.

4. بدون اسم:
عدم صداقت اول با خودمون دوم با جامعه واطرافیان که ریشه ی خیلی از مشکلاته...

5. بدون اسم:
چرا راه دور بريم، خود تابناك بزرگترين نماد شاخصه ايراني هاست.... هر حرفي رو دوست داري ميشنوي و هر حرفي رو دوست داري منتشر ميكني.... از زدن حرف حق هم ميترسي........

6. مصطفی:
پر از احساس كه اين احساس در اكثر موارد كار دستمون داده. ياد قاتل داداشي افتادم....اول همه ميگفتن بكشيدش... تيكه تيكه كنيد....... بعد از اعدام.. همه به علي داداشي ميتوپيدن كه دلت خنك شد و از اين حرفها........ احساس ما ايرانيها از عقلمون جلوتره.. ما ايرانيها تا بلا نياد سرمون ... دست بكار نميشيم.. ماها ادمهاي دقيقه 90 هستيم. از آماده شدن براي سفر گرفته تا........خودت بگو

7. بدون اسم:
با این گرانی ها، نجیب، صبور و با تحمل فراوان

دومین بروز رسانی: 15:00

8. ناشناس:
به نظر من ما ایرانی ها چون دروغ زیاد شنیدیم اونهم از اونهاییکه انتظارش نمی رفت ، و دزدی زیاد دیدیم اونهم از اونهایی که خیلی ادعا داشتند دیگه اعتماد به هم نداریم. احساس می کنیم به ما ظلم زیادی شده و حق ما رو گرفتن پس ما هم سعی می کنیم به هیچ عنوان حق مون رو به کسی ندیم ، نمودش تو رانندگی کردن ماست . ریشه رفتارهای بد ما در بی عدالتی وسیعی است که بر ما حاکم شده . ما انقدر ها هم بد نبودیم اما واقعیت اینکه حالا دیگه نمی تونیم خیلی به رفتارهای اجتماعی مون ببالیم و افتخار کنیم.

9. بنده خدا:
ایرانیان بسیار با غیرتند، این خصوصیت رو در شرایط حساس به وضوح می توان دید. یا علی

10. ناشناس:
با عرض معذرت! خود بزرگ بینی و نژادپرستی!

11. محمد:
بارز ترین ویژگی ما ایرانیان غیر قابل پیش بینی بودن در همه ی لحظات میباشد، طوری که حتی خودمان هم نمیتوانیم پیش بینی کنیم چیکار میخواهیم بکنیم یا چی هستیم. همیشه غافلگیرانه عمل میکنیم، بنظر من ایرانیام غیر قابل پیش بینی ترین و غافلگیرانه ترین مردمان جهان هستند.

سومین بروز رسانی: 15:30


12. سیروس:
مثل طبيعتمان چهار فصل، غني و پر پتانسيل، ساده اما بسيار پيچيده و غير قابل پيش بيني.محصول واقعي جغرافيا و تاريخ. جبر تاريخ و جغرافيا از ما ملتي با سياست و كياست درست كرده است. در مجموع جمع اضداد هستيم.

13. مهدی:
ایرانیان مردمانی هستند که همیشه از طرف ضعیف حمایت میکنند در فرهنگ ما ایرانیان مظلومیت یک امر پسندیده است و دوست داریم در مقابل قدرت وایسیم اصولا ماها عاشق مظلومیت و در مقابل قدرت هستیم و اینکار رو بدون تفکر و عقل انجام میدیم کافیه که یه طرف ضعیف باشه تا ما جانبش را بگیریم و اگر طرفی قوی باشد حتما به نظر ما ناحق است.

14. ب ک:
سلام. مدتها بود ميخواستم اين مطلب رو جايي مطرح كنم ولي موضوع مرتبطي وجود نداشت. به خدمت شما عارضم كه افراد واحدهاي كوچك سازنده ي اجتماع هستند. يعني ايراني است كه جامعه ايران را مي سازد. ژاپني است كه جامعه ژاپن را مي سازد. اين كه شما ميفرماييد جهان با ملت ژاپن آشنا شد، يعني دانستيم كه فرد به فرد ژاپني ها در مواقع بحراني چگونه به درستي عمل مي كنند و به نوعي هر عضوي كار خودش رو به درستترين شكل ممكن به اجرا ميگذارد. در زمان غير بحران هم جامعه ژاپن زبان زد همه ملل جهان بوده و رفتار اين مردم وجه تمثيل براي نظم و سخت كوشي بوده و هست. اين به اين خاطر است كه «ژاپني ها» افرادي منظم، دقيق، سخت كوش و ... هستند و نيروي خارجي اين افراد را مجبور به اجراي وظايف اجتماعي نمي كند. ولي خواهش ميكنم به چهارراه هاي شهرهامون كه پليسي كنترلش نمكند نگاهي بيندازيم. به صف نان و شير و ... كه با فروشنده آشنا نيستيم يه توجه بكنيم. به روش رانندگي. به اخلاق در جامعه. به هزار جور مشكلي كه وجود دارد بنگريم. و يادمون باشه وقتي اين معايب رو به هم نشون ميديم يك انگشتمان به سوي اين مشكلات و ايرادهاست و سه انگشتمان خودمان را نشانه گرفته است. پس بايد اول از خودمان شروع كنيم. دروغ و فريبكاري را كنار بگذاريم و به حقوق ديگران حتي كوچك. در حد نوبت نان هم كه شده احترم بگذاريم تا ما هم بشويم ملت ايراني كه زبان زد جهانيان باشيم. يادمان باشد كه در و تخته هميشه با هم جور است. كسي انتظار ندارد در طلايي صداي تخته بدهد. پس وقتي ما ادعاهاي جهاني داريم بايد خودمان از تمام كشورهاي جهان سرآمد باشيم. نگاهي كوچك به وضعيت جامعه و رعايت مسايلي مانند قوانين رانندگي، نظم و نظافت، اخلاق و ... فاصله ما را نشان مي دهد. بياييد با هم تصميم بگيريم عوض شويم. ممنون.

15. امیر:
به عنوان کسی که سال هاست مقیم خارج از کشور هستم، میتونم بگم ایرانی ها پراحساس و مهربان هستند. باغیرت و مهمون نواز. اما اخیرا به خاطر مشکلاتی که مملکت ما با اون دست به گریبانه، خودخواه و حسود و زیراب زن شده اند. امیدوارم با حل این مشکلات مردم نجیب ما دوباره به اصل خود بازگردند.

16. مهران:
ویژگی های منفی مان : ما مردمی هستیم که بیشتر احساسی هستیم تا عقلانی. اهل مدیریت و سازماندهی علمی کارها نیستیم.معمولا مشکلاتمان از این ناشی می شود که سرچشمه را به بیل نمی گیریم. بعد که اوضاع بحرانی شد با اقدامات احساسی و ضربتی سعی می کنیم قضیه را جمع کنیم. مثل تیم فوتبالمان تا گل نخوریم به خودمان نمی آییم. تنبل هستیم، نگاهمان به زندگی اینطوری است که "چیزی است که باید گذراندش نه اینکه چیزی است که باید رفت و کشفش کرد." - خیلی غر می زنیم و کمتر راه حل می دهیم - بلد نیستیم داشته هایمان را به دیگران عرضه کنیم و نشان دهیم.
ویژگی های مثبتمان: ارق ملی داریم- اهل کمک کردن به هم در شرایط سخت هستیم - خیلی صبور و فداکار هستیم –

چهارمین بروز رسانی: 16:00

17. علی:
يك خصوصيتي كه ما ايراني ها داريم اينكه خيلي زود خودمون رو وفق ميديم با شرايط جديد،بدون اينكه سعي در فهميدن علت ايجاد شرايط جديد داشته باشيم.اگه بخام يه كم واضح تر بگم ، فكر كنيد كه شما الان پا شيد يك گوني سنگ لاشه خالي كنيد وسط خيابون،به نحوي كه 50 درصد از خيابون رو اشغال كنه،باور كنيد هيچكدوم از ماشينهائي كه رد ميشد سعي نميكنن كه پياده بشن بگن اينجا چه خبره؟همگي سعي ميكنن خودشون و فقط خودشون از اون راه باريكه رد بشن و گاز بدن و برن.درد جامعه ما اينه كه هر شرايطي دوال مردان برامون ايجاد ميكنن فقط به سرعت تلاش ميكنيم خودمون رو وفق بديم،نه اينكه عامل خارجي رو كه شرايط جديد ايجاد كرده،حذف كنيم.فكرشو بكنين..يك نفر 10 سال عرق ريخته ،كار كرده پولاشو پس انداز كرده كه خونه بخره.شب ميخوابه ،صبح پا ميشه ميبينه ارزش پولهاش نصف شده،يعني اگه 100 ميليون تومن پس انداز كرده بود، با اين افت پول ملي ارزشش شده 50 ميليون.از اون طرف چون اين افت تورم ايجاد كرده قيمت خونه 100 ميليوني شده 200 ميليون تومن.در نتيجه تا ديروز كه اين آقا هه ميتونست يك خونه 100 متري به قيمت 100 ميليون بگيره.الاه همون خونه شده 200 ميليون و اين 50 ميليون داره.چيكار بايد بكنه؟...و چون اين دوستمون ايرانيه(اينجاش خيلي مهمه)نبايد سوال بپرسه و اعتراض كنه..بايد خودشو وفق بده.بايد 30 سال ديگه جون بكنه تا بتونه 200 ميليونو جور كنه..و چون ايرانيه اين كارو ميكنه...

18. حمید:
بسم الله الرحمن الرحیم
من ایرانی هستم و به خودم افتخار می کنم چون در بین ملتی زندگی می کنم که همه وقتی می خواهند ویژگی های خود را بگویند خودستایی نمی کنند بلکه عیوب خود را می گویند و خوبی های خودشان را می پوشانند تا خودنمایی نکنند.
به نظر من این ویژگی ایرانی که عیب خود را می جوید و به دنبال چاره برای حل آن است بزرگترین ویژگی ایرانی هاست و شاید به همین خاطر است که اینقدر دشمن پیدا کرده است.

19. بدون اسم:
متاسفانه درد جدیدی به جون مردم ایران و خیلی از کشورای جهان سوم و حتی در حال توسعه افتاده و اون تحقیر نفسه و مقایسه با دنیای خارج در عین شناخت سطحی از آن دنیا (شناخت تنها بواسطه رسانه های تصویری و اینترنت و شنیده های جسته و گریخته).
مردم ایران با خصوصیات اصیلشان با تمام کاستیها قابل تحسین هستند و هم چیزهای بسیاری برای آموزش به دیگران دارند و هم جای بسیار برای فراگرفتن نکات مثبت سایرین.

20. حبیب:
من نظر خودم رو در دو بخش میگم، اول ضعفی رو که بعداز مدتها تفکر به اون رسیدم واون این که چطور در ملت ما با این فطرت پاک واین سرزمین پاک که در اون زندگی میکنن، این همه خصایص ناپسند به وجود آمده؛ که به نظر من ایران وایرانی سال هاست که هویت خود را از دست داده وبه نوعی درگیر مسئله ی هویت وشخصیت است، اکنون هویت ایرانی بودن با هویت اسلامی بودن کاملامنطبق نشده واین در حالی است که در زندگی روزمره ما استفاده از شیوه ها و امکانات فرهنگ های مختلف از جمله غربی که تفاوت بسیار با فرهنگ ما دارند دیده میشود واین باعث سردرگمی برای هدفمند بودن در زندگی می شود؛ البته این مسئله نیاز به توضیح بسیار دارد که در این مقال نمی گنجد،! فقط برای مثال ایران را در زمانی که در دنیا در اوج بوده را درنظر بگیرید مثلا دوره هخامنشیان- البته جدا از علل سقوط- که در آن دوران فرهنگ وتمدن ایرانی حرف های بسیاری یرای گفتن داشت. یادر دوران سرافرازی بعداز حضور اسلام که هنوز فرهنگ غربی در ایران آن دروران نفوذ نکرده بود ودر تکمیل نظر خود این را بگویم که امروزه بیشتر افتخار وتکیه ما برای سربلند کردن در دنیا بر روی فرهنگ و تمدن گذشته ما بوده است.
نکته دوم نظر بنده نیز حس دگر دوستی وتمایل به جمع در میان ایرانی هاست که از شمال تا جنوب کشور ما تقریبا به طور یکسان قابل فهم میباشد وبه نظر من این خصیصه عامل حفظ کشور ما از دسیسه های شیطانی است.

21. حمید ن:
اینجا تنها کشوری است که مردمش پول خرید میوه و لبنیات ندارن اما تا دلت بخواد طلا و دلار و سکه میخرند ؛ اینجا مردم استاد ایجاد تورم و گرونی برای خودشون هستند ؛ الان بازار مسکن راکده اما کسی خونه نمیخره کافیه فردا متری 100تومن گرون شه تا ببینی چطوری مردم طلا و سکه رو بیخیال میشن میرن خونه میخرن ؛ واقعا مردمان جالبی هستیم.

پنجمین بروز رسانی: 16:30

22. هلن:
نظرات را خواندید،دیدید که ..... .مهمترین دلیل این مشکلات اینه که ما ایرانی ها همه از هم توقع رعایت همه چیز را داریم اما از خودمان نه - اگه هرکی از خودش شروع کنه مملکت اصلاح میشه. در ایران بی قانونی را زرنگیه!!!!وقتی چند نفر بی قانونی یا .... میکنند همه به خودشان اجازه بی قانونی یا... میدهند.

23. جامعه شناس:
به نظر من همه صفت ها و تحلیل هایی که شده کم و بیش درست است و این ناشی از عدم وجود امنیت می باشد.طبق سلسله مراتب مازلو ، لازمه که انسانها از دو مرحله اصلی یعنی نیاز های اولیه و امنیت عبور کنند تا به کرامت انسانی برسند(نه لزوما همه ولی برای عموم همینطوره).با توجه به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و جهان ،تهدیدات داخلی و خارجی پی در پی که مدت های مدیدی همواره بر سر ایرانیان سایه افکنده خود سبب منفعل بودن جامعه ایرانی(رفتارهای ی مانند درویی و غیره از این پدیده ناشی می شود) در بیان و ارضاء خواست هایشان بوده. از طرفی فرهنگ عمومی ما که بر خواسته از این وضعیت می باشد متمایل به خشونت (منظور خشونت روانی ) می باشد و خروجی این خشونت روانی می تواند یاس ،نا امیدی (انتقاد دائمی به شکل غر زدن)،حرص ،طمع ، تحقیر ،خشونت فیزیکی ، دروغ ف دورویی ،فساد و غیره باشد.بیشتر جامعه ایران در طول شبانه روز مشغول مقابله با تهدید های مختلف ناشی از پدیده های اجتمایی خود هستند که هیچگاه مجال دریافت یک زندگی انسانی سالم و خالی از محدودیت های ذهنی را نمی یابند.به نظر من دلیل اینکه ما ایرانی ها در فضای خشونت هستیم عدم تعادل می باشد. ما صرفا از نیم کره جپ بهره جویی می کنم. نیم کره راست مغز ما که مرکز احساسات زیبا و هیجان است بلا استفاده بوده و به همین دلیل اکثرا از زندگی دلزده و خسته و فاقد نوآوری و هیجان هستیم. چون تعادلمان به هم خورده .لازمه که ما از پردازش دائمی نیم کره چپ(نیازهای اولیه و امنیت) که سبب آن عدم امنیت درونی و شرایطی که از آن سخن رفت باشیم و کمی هم به دنیای غیر عقلانی(غیر پردازشی) و عشق رجوع کنیم.در این بین این مقدار هجمه های (سایت خبری و شبکه های تلویزیونی مثل BBCکه با رویکردی کاملا آگاهانه)خبری و شرایط موجود هم به فضای نا امنی دامن می زند که به نظر من هر جامعه تا یک حدی از فشار را می تواند تحمل کند و دیر یا زود در اثر فشار ها دچار ضعف ،طغیان و یا اضمحلال خواهد شد.این مطالبی که اینجا عنوان شد خلاصه تحقیقات جامعه شناسی و رفتار شناسی اینجانب در سالهای اخیر بر روی جامعه ایران می باشد.

24. بی نام:
از صفات بارز ، تاریخی و مشهود در ما ایرانیان که توصیف حداکثری از اعمال و رفتار ما را در خود مستتر داشته ، "خود مداری " است . . .
خودمداری سبب بزرگی برای خودخواهی و عدم رفتار مناسب ِ جمعی و بی نتیجه ماندن تمام تلاش های رو به جلو در کل تاریخ ماست.سپاس از به چالش کشانیدن ِ علت العلل رفتارهای بد ِ دور از شأن انسانی ما ایرانیان .

25. بدون اسم:
جان عزیزتون، این چیزایی که نوشتین یا بهش مثبت میدین خودتون رعایت میکنید؟!!!! مثلا همه فامیلامون دور هم جمع میشن از پارتی بازی گلایه میکنن ولی وقتی نوبت به خودشون میشه انگار نه انگار که خودشون دارن پارتی بازی میکنن. ملت از دروغ گویی بیزارن اما خودشون ..... ملت میگن تنبلی باعث شده کشورمون عقب مونده بشه بعد خودشون ...
و .... به نظرم بزرگ ترین صفت بد مردم ما اینه که از دیگران توقع دارن خوب باشن ولی وقتی نوبت به خودشون میرسه استثنا قائل میشن!
(البته خودم رو از این قضیه بیرون نمیکشم ولی از وقتی به این مسئله توجه کردم سعی کردم بهتر بشم، امیدوارم شما هم بهتر بشید، انشاالله.)


ششمین بروز رسانی: 17:00

26. فاطمه:
این همه آدم دارند از ایرادات رفتارهای ما ایرانی ها می گویند و این همه هم تأیید می کنند! جالب است. اگر فقط همین تعداد رفتارهای خودشان را اصلاح کنند و نسبت به خانواده خود از این نظر توجه نشان بدهند، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. 
خدا عاقبت ما ایرانی ها را بخیر کند!

27. حسن:
سلام، اگه مطالب دوستانو بخونیم وجه مشترک بیشترشون اینه که خودمون خودمونو قبول نداریم!!!! پس اینم میتونه یکی از ویژگی های ما ایرانی ها باشه!!!!

28. مهدی:
بدنهای سالم گاهی دچار بیماری می شوند و ممکن است صاحب آن بسیار رنجور و نا امید شود ولی بدن قوی این مشکل را پشت سر می گذارد و در این حالت گفته می شود بدن دچار عارضه شده است. مردم ما هم الان دچار بیماری و عارضه شده اند ولی ذات ملت ما سالم است و گذشته ما این را ثابت می کند. ما از مهلکه هایی مثل حمله نظامی و فرهنگی اسکندر و مغول سر سلامت بدر برده ایم و هشت سال جنگ را بدون شکست تمام کردیم. ما وارث افرادی چون فردوسی و سعدی و حافظ هستیم. بیماریهای ملت ما نیز روزی بهبود خواهد یافت به مدد مولی علی و هدایت صاحب الزمان.

29. حمیده:
خود بزرگ بینی ما ایرانی ها ریشه های اسطوره ای و کهن داره. مثلا در شاهنامه ی فردوسی هر جا صحبت از ایران میشه یعنی نشانه ی خوبی و هر جا حرف توران است یعنی مظهر شرارت و پلیدی. وقتی هنوز هم شعر معروف هنر نزد ایرانیان است و بس را زمزمه می کنیم این یعنی خود بزرگ بینی.سرشار از ریا و تظاهر هستیم. برای دروغ گویی فلسفه درست کردیم.منفعت طلب و خودپرست هستیم. حتی غیرت ورزیدن های مان هم گاهی برای ریا و نمایش دادن است. همه چیزمان نمایشی است. بدنبال انرزی هسته ای هستیم هنوز ابتدایی ترین اصول زیستن را بلد نیستیم. حق دیگران را به راحتی پایمال می کنیم و اسمش را می گذاریم زرنگی و با عرضگی.نادانی از سر و کولمان بالا می رود.با عرض معذرت از آدم های درستی که به هر حال در هر جامعه ای هستند.

هفتمین بروز رسانی: 17:30

30. علی:
با اینکه امکان داره دشمنانمون از این مطالب سوء استفاده کنن ولی خصوصیات اخلاقی ما ایرانی ها ربطی به انقلاب نداره و ریشه در هویت فرهنگی شکل گرفته در قرن های اخیرمون داره حقیقت تلخیه ولی ما مردم شریف و نجیبی نیستیم . بیایم از این نظر سنجی بهره برداری مثبت کنیم و اگر هرکدوم از اخلاقیات منفی ذکر شده در نظرات فوق در وجودمون هست از خودمون شروع کنیم و کم کم حذفش کنیم و برگردیم به ریشه تاریخی خودمون در دوران کهن. به امید روزی که نسل ها بعدیمون با برگزاری یه همچین نظر سنجی حس امروز منو که از ایرانی بودنم خجالت کشیدم نداشته باشند.

31. سید منصور:
به نظر من بزرگترین ویژگی ایرانی ها تنبل بودنه اکثرا" فکر می کنن در کشورهای پیشرفته ملت صبح تا شب میخورن و می خوابن و از اینکه مانند اونا زندگی نمی کنن احساس سرخوردگی می کنن یا چون منابع نفت و گاز داریم باید مانند اعراب به عیش و نوش مشغول بشن. "مرد این شهر اساطیر ندارد"

32. بدون اسم:
با تشکر لزوم نقد رفتار جمعی ما ایرانیان بیش از هر زمان احساس می‌شود. اگر چه هر ویژگی‌ جنبه‌های مثبت و منفی دارد اما هدف ما باید توجه به جنبه‌های منفی و تلاش برای بر طرف کردن آن‌ها باشد. در زیر چند نمونه ذکر شده است. عدم پذیرش واقعیت ها و ایده‌آل گرایی مفرط از ویژگی‌های اغلب ایرانیان است که در زندگی روزمره‌ی ما و همچنین در سطح کلان در مدیریت‌های خرد و کلان کشور دیده می‌شود. بی نظمی، احساسی بودن، عدم صداقت و دو رو بودن از کودکی در خانواده و سپس در جامعه به افراد به طور ناخودآگاه آموزش داده می‌شود.

33. ...:
عاطفه ی مختص شرقیها رو کمی غلیظ تر داریم ، زنده کشِ مرده پرست هستیم.(اینکه میگویم عاطفه شدید اعتقاد دارم که ما ایرانی ها شدیدا عاطفی هستیم و بر کسی پوشیده نیست. اما زنده کشِ مرده پرست هستیم چون تا وقتی عزیزانمون در کنارمون هستند قدرشان را نمیدانیم و چه بی حرمتیها که در قبالشان روا نمیداریم، اما تا عزیزی را از دست دادیم بلافاصله آن شخص برایمان تبدیل به بت میشود و کسی حق ندارد نام آنرا بدونِ احترام یا ...... بر زبان بیاورد، یک مثل هم داریم : به جای بوسیدن سنگ سردِ قبرم صورتِ گرمم را بوسه زن) ملت ما ملتِ بی فرهنگی نیست اما فرهنگ مان به قول معروف آپ دیت نیست. یا حق

34. خودم:
با سلام خدمت تمامی هموطنانم.خیلی نظرات ارائه شده که اکثرا درستند اما همشون علت دارن.وقتی حرف از دزدی میشه علتش فقر نبود عدالت بیکاری و اقتصاد ظعیف و رانتی مملکته. نه اینکه ما ایرانیها دزدو دروغگو باشیم.وقتی من از لحاظ اسایش رفاهم تامین نباشه صد در صد با جاهای ناجور پناه می برم. دروغ هست. ریا هست.خود بزرگ بینی هست.چاپلوسی هست. حسد هست. قانع نیستیم. حقمونو نمی دونیم. نمی دونیم ازادی چیه. عدالت چیه. همش دنبال دشمنیم در صورتی که بزرگترین دشمن ما خود ما هستیم. کاش درک و شعور مون بیشتر از اینی بشه که هست.

هشتمین بروز رسانی: 18:00

35. موسی:
آنچه که من در این چند سال اخیر (4 یا 5 سال) بیشتر در مردم دیده ام از خود راضی بودن قشر وسیعی از مردمه. سوار تاکسی، اتوبوس، انواع صفها ، فروشگاهها و .... طوری که وضعیت فرد دیگه براشون مهم نیست و فقط دوست دارن کار خودشون سریع انجام بشه. به عبارتی یه جورایی افتادن رو دور حق گرفتن... توی صفها اغلب رعایت نمیکنند اگر هم رعایت کنند مثلا توی صف نانوایی نمیتونن مرتب توی یک ردیف با رعایت و حفظ فاصله بایستند. تاکسی که هیچ!! هنوز از راه نرسیده میره سوار میشه بی خیال بقیه که وایسادن.... یه جورایی مردم هولن طاقت و صبر و حوصله ندارن ....

36. Ali:
یکی از بارزترین ویژگی ایرانیان نژاد پرستی است هر قومی دیگری را تمسخر می کند فارس ترک و لر و عرب و گیلک را مسخره می کند. اصولا به هم خندیدن ریشه در فرهنگ ایرانی دارد. و البته ریشه در فرهنگ زبانی این ملت فردوسی نمونه بارز نژِاد پرستی در ایران است که به قومیت های مختلف در شاهنامه اهانت کرده. ایرانی ها بیش از اندازه به شخصیت های تاریخی و فرهنگی خود که در حد و اندازه ارزش نیستند ارزش قائلند به عنوان مثال فردوسی و زرتشت و کوروش شخصیت های نژادی و بی ثمری برای ایرانیان هستند.

37. محسن:
مرحوم جمالزاده 40 سال پیش در سری مقالاتی به عنوان "خلقیات ما ایرانیان " کاملا به این موضوع پرداخته...اساتید گرانقدر دیگر هم به کرات به این موضوع پرداخته اند.جامعه ایران جامعه ای سنت زده و خرافی است که احترام به عقلانیت در آن جایگاه درخوری ندارد.لذا مردم ایران مردم زندگی در لحظه اند.نه گذشته را به خاطر می آورند و نه آینده اندیشی می کنند.تنها جایی که عقلانیت به خرج می دهند جایی است که منافع شخصی خودشان مطرح باشد. به طور خلاصه مردمی هستیم دروغگو،خرافاتی،پاچه خوار و زیرآب زن،خودبزرگ بین،بی مسئولیت،ترسو،بی هنر و تنبل...که به قول استاد کاتوزیان در جامعه ای کلنگی زندگی می کنیم.من هرچه فکر می کنم ویژگی ممتازی که شاخصه خاص ایرانیان باشد پیدا نمی کنم.افتخار به تمدن 3000 ساله هم جزیی از خودبزرگ بینی و ناسیونالیسم افراطی ایرانیان است

38. علی:
خصوصیات مثبت، زیاد داریم مثل: حساسیت به مسائل مذهبی، در صحنه بودن، باهوش بودن، شاد بودن، داشتن ارتباطات قوی فامیلی و دوستانه، با مرام بودن و ... اما خصوصیات منفی هم کم نداریم! مثلا زود جوگیر می شویم. دقیقه نودی هستیم. وقت شناس نیستیم. بیخود عجله می کنیم. متاسفانه در برنامه ریزی بسیار ضعیف هستیم. رانندگی ما بسیار بسیار بد هست! حقوق یکدیگر رو مثل وقت و نوبت و ... کمتر رعایت می کنیم. درباره مسائل زود قضاوت می کنیم. بعضا راحت دروغ می گوییم. بین ما چشم و هم چشمی زیاد هست. پشت سر یکدیگر زیاد حرف میزنیم. زیاد در کار هم دخالت می کنیم. در همه موارد اظهار نظر می کنیم در همه موارد خودمان را کارشناس می دانیم و حاضر به پذیرش نظر درستِ طرف مقابل نیستیم. به هیچ وجه در هر جایگاهی که باشیم حاضر به پذیرش و اعتراف به اشتباهاتمان نیستیم. متاسفانه گاهی اینقدر به جزئیات و مسائل فرعی اهمیت می شویم. قانون گریزی، تجملاتی بودن و ....

نهمین بروز رسانی: 18:30

39. بدون اسم:
همه ناهنجاريهاي رفتاري كه تا كنون عنوان شده از آنجا سرچشمه ميگيرد كه بهر دليل ما ايرانيها بزرگترين جامعه اي كه ميشناسيم و در آن به دنبال منافع جمع هستيم خانواده است و نه بيشتر . دركشورهاي پيشرفته مردم خوشبختي خودرا در جامعه اي سعادتمند جستجو ميكنند به عبارت ديگر به سعادتمندي يكديگر مي انديشند و البته همه از اين تفكر سود ميبرند .

40. بدون اسم:
ویژگی مثبت خونگرم بودن و خوشرو بودن ایرانیان است ولی ویژگیهای منفی تعارفات بیش از حد و تظاهر کردن و گاهی اوقات دورویی... از کوره در رفتن که گاهی اوقات با خشونت همراه میشود... و از همه مهمتر افت فاحش وجدان کاری یعنی گرانفروشی و کم فروشی و تقلب (هم در بخش کالا و هم خدمات) و فرار از قوانین و هنجارها و اصول اخلاق و مسئولیت ها...و البته طمع ورزی و حرص مال اندوزی که بوضوح دیده میشود....

41. مجتبی:
من يك ايراني ام : ويژه گيهاي يك ايراني
1- اسلامي بودن و محب اهل بيت 
2- منتظر بودن ( اللهم عجل لوليك الفرج يا صاحب الزمان مهدي عجل الله )
3- با غيرت بودن - نگهبان زن و خانواده
4- افتخار و لياقت در ايران زندگي كردن ( جامعه اي كه به لحاظ امنيتي با آرامش و بدون استرس و چهارفصل و قشنگ براي زندگي است )
5- كم پول اما مهمان نواز
6- مسجدي و نماز اول وقت خوان
7- پايبند اصول و ارزشهاي ديني و اسلامي
8- صادق ، قانع ،با وفا ، شاد ، باهوش ، زرنگ ، قهرمان ، دلسوز و متحد

42. آرتین:
اصولا ما توبه فرمایانی هستیم که توبه نمی کنیم؛ به کامنت های همین مطلب نگاه کنید تا دستتان بیاید تا چه اندازه توبه فرما هستیم؛ من هم یکی مثل سایرین! بگذارید من هم دعوت به توبه کنم به این امید که پذیرفتن ایراداتمان سبب شود که بیماری را قبول کنیم و بعد از آن شاید به سراغ درمان برویم. چه کسی است که نداند دروغ گفتن بد است؟ شاید این بهترین مبنا برای محکوم کردن دروغگو باشد در حالی که این صفت قسمتی از خودمان را هم شکل داده است؛ همان جایی که برای دروغگویی به هر روشی متوسل می شویم ... مثل زمانی که راه نیافتاده‌ایم اما در جواب مخاطب آن سوی تلفن همراه می گوییم: «تو راهم!» یا زمانی که ...؛ حتما شما هم مثال های زیادی از این دست دروغ ها دارید که چون بخشی از روز مره مان شده اند، یا کوچک طبقه بندی می شوند یا اصلا دروغ نیستند! حالا بیایید به ویژگی های دیگری که بپردازیم که از دید عامه محکوم می شوند ولی شاید رایج هم باشند و البته احتمال ابتلای من و شما هم به آن وجود دارد: ریاکاری عملی مذبوح است که به هیچ وجه بدی هایش قابل چشم پوشی نیست، اما آیا از این عمل ناپسند در کارنامه اعمال ما رد و اثری نیست؟ آیا هیچ وقت نبوده که ویژگی مثبتی را به خود نسبت داده باشیم، در حالی که هیچ نشانه‌ای از آن در "من"مان وجود ندارد؟ زمانی که یک چیز دیگر می گوییم و در عمل کاملا متفاوت ظاهر می شویم؟ مثل دست هایی که ادعا داریم گرفته ایم، خیرهایی که رسانده ایم و یا ... "کم کاری" هم البته زشت است اما غالبا فارغ از اینکه خودمان از این نظر در چه وضعی هستیم، روی انتقادمان را به سمت دیگران و شاید مسئولان نشانه رفته و به راحتی می گوییم: «کاری نمی کنند!»؛ انگار نه انگار که خودمان هم بارها دیر سر کار رفته و زود برگشته ایم و حتی ممکن است بارها جیم زده باشیم! "همه چیز را همگان دانند" اما گاه خیلی هایمان همین "همگان" می شویم تا پیچیده ترین نکات را به راحتی به تفسیر نشسته و البته نتیجه دلخواه بگیریم؛ خواه یک جلد کتاب در باره این موضوع خوانده باشیم و خواه از کسی حرفی شنیده باشیم که برایمان موثق است؛ اینجاست که به عنوان مثال بدون دکتر رفتن نسخه می پیچیم و حتی عملکرد پزشکان را هم زیر سوال می بریم، در حالی که در کلام کاملا بر تخصص تاکید می کنیم.

دهمین بروز رسانی: 19:00

43. بدون اسم:
صفات منفی بخصوص در متولدین پس از انقلاب به کثرت مشاهده می شود (البته ممکن است شما استثناء باشید)  چه کسانی انقلاب کردند؟ جوانان متولد سال های 1320 تا 1340 .  چه کسانی در مقابل دشمن جنگیدند؟ همان جوانان  الان کجایند؟ یا عندربهم یرزقون یا در آستانه بازنشستگی یا گم شده در پیچ و خم زندگی  که البته آهسته آهسته از زمره جمعیت فعال کشور خارج می شوند و چه کسانی جایشان را می گیرند فرزندانی بیست ساله و بیست و پنج ساله که روش پدر و مادران خود را قبول ندارند و یک شبه در پی بالا رفتن از نردبام ترقی هستند لذا اخلاقیات تعطیل انسانیت فراموش شده و دوستی با جنس مخالف نه به نیت ازدواج بلکه به قصد اغفال مشکل از انقلاب نبود مشکل در تربیت نسل بعد از انقلاب بود در مدارس به ما معنویت می آموختند در جامعه بی عدالتی آشکار می دیدیم که بدون مجازات می ماند نتیجه آن شد که از کل بینش اسلامی و معارف تنها ترتیب اسم ائمه در خاطر ماند و روز بروز بی اخلاقی بیشتر حالا نیروی انتظامی می خواد فرهنگ حجاب را داخل ون گشت امنیت اخلاقی به بانوان بقبولاند در حالی که آموزش و پرورش توی دوازده سال ظاهرا ناموفق بوده

44. رضا قمی:
هر ملتی یک رشته ویژگیهای محوری و مبنایی دارد که رفتارهای او متاثر از این مبانی و اصول هستند. البته در تمام فرهنگها نکات مثبت و منفی وجود دارد. در فرهنگ ایرانیان مهمترین نکته ی مثبت علم دوستی و انسان دوستی است که مهمان نوازی و غریب نوازی هم ناشی از همین ویژگی اخیر است. ولی ویژگی منفی که گاه بر تمام نکات مثبت سایه می اندازد، روحیه ی استبدادی این مردم است. آدم مستبد در یک کلام همانند یک کودک لوس و ننر و بی ادب است که دوست دارد هر کاری که می کند دیگران او را تحسین کنند؛ دوست دارد به همه بی احترامی کند ولی دیگران احترامش کنند؛ با همه با خشونت رفتار کند ولی دیگران دوستش داشته باشند؛ به حقوق همه تجاوز کند ولی همه حقوق او را محترم شمارند و حتی حق و حقوق خود را دو دستی تقدیمش کنند؛ فرد مستبد کارهایی که دیگران انجام می دهند و به نظرش زشت می آید خودش انجام می دهد و انتظار دارد که دیگران به این کار زشت او به دیده ی تحسین بنگرند. نکته اخیر ترجمان همان شعر مشهور است که : ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند...؛ به همین دلیل است که با وجود اینهمه نجابت و حرمت قایل شدن برای خانواده و ناموس، در ایران بیشترین بی احترامی ها نسبت به نوامیس مردم روا داشته می شود چون براساس همان روحیه ی استبدادی هر کس فکر می کند که دیگران نباید کار زشت انجام دهند و خودش مجاز است هر کاری انجام دهد. علت قانون گریزی مردم نیز ناشی از همین روحیه است. همه از نظم و قانون خوششان می آید ولی به شرط اینکه دیگران رعایت کنند و خودشان آزادانه هر کاری بکنند.شایدتمام افراد از مشاهده ی زباله در کوچه و خیابان و جوی آب و ... ناراحت می شوند ولی خودشان خیلی راحت از پنجره ی خانه و اتومبیل زباله به بیرون پرت می کنند و... فکر می کنم تا این ویژگی منفی و بیماری ریشه دار درمان نشود هیچ گشایشی حاصل نخواهد شد و پیش از همه بزرگان جامعه باید در درمان این بیماری بکوشند.

یازدهمین بروز رسانی: 19:30

45. جمشید وحیدا:
انسان در هر جامعه ای محصول فرهنگ حاکم بر آن جامعه است.انسان دروغگو و فاسد پا به عرصه زندگی نمی گذارد بلکه سازمان و ساختار اجتمائی یعنی فرهنگ ناسالم حاکم بر جامعه همانند ماشینی است که از ماده اولیه سالم تولیدی ناسالم میسازد و بیرون میدهد.برای اصلاح جامعه باید از اصلاح فرهنگ شروع نمود.پس بیهوده به محکوم کردن انسانها با و به عناوین مختلف نپردازم و بجستجوی علت ها بنشینیم.

46. احمد:
فک میکنم ایرانیها جزو مغرورترین ملتهای دنیا باشن.به هیچ وجه زیر بار زور نمیرن. نمی تونن ببینن کشوری که تا دیروز هیچی نداشته حالا وضعش از اونا بهتره.با احساس هستن و مواقع بحرانی به همنوعشون کمک میکنن. یک کلام هستن یعنی به هیچ وجه دوست ندارن از حرفی که زدن کوتاه بیان. منافع دیگران رو به منافع خودشون ترجیح میدن.ملتی هوشیار هستند و نمی تونی به راحتی سرشون کلاه بذاری ...

47. فرهاد:
ميخواهيم سريع به نتيجه برسيم و بخاطر همين عاشق ميانبر هستيم و بس، در نتيجه اگه احساس كنيم حالا وقت ميانبره اونوقت غير قابل پيش بين مي شويم و به هر قيمتي كه شده اون كارو انجام ميديم ، حتي با رشوه، چاپلوسي، كپي برداري، زيرابزني، دروغ ، بي قانوني، حق خوري ، بي انصافي، حال گيري ، خفت كردن ، تهديد و خلاصه هر چيزي كه مارو به مقصود برسونه، و سرانجام دست به كمر ايستاده و با لبخندي مليح به خودمان احسنت ميگيم. پس ما ميتونيم در هر چيزي اول باشيم،اين يك تعارف نيست يك حقيقته.

دوازدهمین و آخرین بروز رسانی: 20:00

48. امیر:
گذشته رو نمیدونم. ولی این روزها وقتی میرم بیرون احساس میکنم مردم خیلی پرخاشگر هستند و آستانه تحملشان پایین است. اصلا دوست ندارم این واژه رو بکار ببرم ولی واقعا احساس میکنم یکی از ویژگیهای بارز ما ایرانیها تو این دوره و زمونه وحشی بودن ماست. البته نه همه ولی خب خیلیها. این وحشی گری رو خیلی راحت میتونید تو رانندگی مردم ببینید.
من اگه مدیرعامل یک شرکت خارجی بودم و قرار بود یکی از کارمندام ماموریت بیاد ایران حتما یکی از آیتمهای حق ماموریتش حق توحش بود.

49. ابراهیم:
به نام خدا
سلام، دوستان راجع به این که ما ایرانیها جمع اضداد هستیم نظراتی دادن که من هم قبول دارم. می خواستم یکی از دلایلی که باعث این مغایرت ها شده رو اعلام کنم و اون تعارضاتی هست که از ناحیه اخلاق، دین، فرهنگ و بقیه شئون اجتماعی و شخصی به ما تحمیل شده. حتی تعریف افراد تحصیل کرده ما از پدیده های پیرامون مشابه که نه حتی صحیح هم نیست چون از منابع مختلفی به اون تعریف رسیدن. شاید این مساله تو کل دنیا عمومیت داشته باشه چون بالاخره همه چی نسبی هست و فقط ذات خداونده که مطلق هست اما به نظر من این موضوع در مورد ما ایرانیها به نحو بارزتری وجود داره. ببخشید که خیلی انتزاعی صحبت کردم و مصداق نیاوردم.در نهایت امیدوارم خدا عاقبت هم رو به خیر کنه.

50. علی:
همه این خوصوصیات بد در تمام ملت ها وجود دارد  شمایی که فکر میکنید ما ایرانیها اینقدر بد هستیم چقدر از ملت های دیگر خبر دارید؟ این خصوصیات مربوط به نوع بشر هست و در همه ملت ها وجود دارد ما ایرانیها ملتی بسیار بافرهنگ ، با هنر  با دانش و باهوش هستیم یادمان نرود پایه های پیشرفت بشر را ایرانیها بنا کردند البته به دلیل رخوت و ظلمی که به ما ایرانیها در طی دوره هایی تحمیل کردند باعث عقب افتادگی ما شد مثلا" اگر به یکی از این کشور های پر مدعا حمله ای مانند حمله مغول صورت بگیرد به چه وضعی دچار میشوند و آیا میتوانند بار دیگر برخیزند اکنون که بعد از دوره های ننگین قاجاریه و پهلوی ایرانیها به خودشان آمدند و دنیا مبهوت از وحدت و رشد علمی ما است و برای بسیاری از کشور ها الگو شده ایم تا در مقابل ظلم ایستادگی کنند بهتر است به ویژگی های خوبمان مانند شجاعت، باهوشی ، مهمان نوازی ، نوع دوستی ، فرهنگ و هنر غنی، محبت اهل بیت و شرایط جغرافیایی ویژه ، گفتمان و منطق انقلاب اسلامی که هیچ منطقی در حال حاظر در دنیا با آن برابری نمیکند و ... ببالیم و تکیه کنیم که سحر نزدیک است البته به نظرم مشکل اصلی ما وضع ناقص برنامه های کلان کشور است که در سالهای اخیر کمی بهتر شده است.

با سپاس از همه خوانندگان عزیزی که تکمیل این خبر با ما همکاری کردند با پایان مهلت بروز رسانی این خبر (ساعت 20:00) برای این خبر کامنت جدیدی منتشر نخواهد شد.




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۱۲۷۸
دروغ، حسادت ، زیراب زنی (البته منظورم اکثریت نیست ولی این موارد خیلی زیاد در طول روز و در ادارات دیده می شه) البته مهمان نوازی و غریب نوازی هم باید اضافه کرد
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
به نظر بنده یکی از بارز ترین ویژگی های ایرانیان چاپلوسی ، نداشتن عزت نفس و دروغ گویی است به گونه ای که برای حفط موقعیت یا دستیابی به موقعیت های بهتر حاظرند دست به هر کاری بزنند این مسئله در چاپلوسی گاه و بیگاه مسولان و مدیران کاملا مشخص است. البته این موضع در بین مردم عادی نیز بسیار شایع است بگونه ای که می بینم مردم پشت و جلوی دوربین صداوسیما تا چه حد تفاوت موضع دارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
آنقدر تاریخ ایرانیان بلا سر مون اومده که دروغ تو خونمون رفته . آغا محمد خان قاجار چشمهای یک شهر را درآورد خوب ملومه بعدش مردم چه شیوه ای رو انتخاب می کنند تا الان
گنزق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
عاطفه ی مختص شرقیها رو کمی غلیظ تر داریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
خلع سلاح بودن در مقابل تزویر و دروغ و شعار زدگی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
الناس على دین ملوكهم
گنزق
| Netherlands |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
چون فرموده بودید که از اشخاص حقیقی یا حقوقی نام نبریم، شک کردم
رها
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
اتفاقا اکثریت ما ایرانی ها همینطوری هستیم
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
شما ویژگی های خودتون رو به دیگران نسبت ندهید
به نظر شما چند درصد از مردم چنین ویژگی هایی دارند؟
به نظر من کمتر از 8%
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
امام علی فرمود. مردم شبیه والیانشان هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دروغ
دروغ
دروغ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
ببخشید اشتباهی منفی دادم
علی رغم بدی های فراوانی که به چشم میاد و احتمالا همه بهش اشاره می کنن به نظرم ما ایرانی ها ادمای به مهمان نواز و گرمی هستیم، درسته که شاید صفاتی مثل دروغگویی هم تو جامعه زیاد باشه ولی نباید از ویژگی های مثبت ما گذشت
پاسخ ها
ناشناس2
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
مهمون نوازیمون برای خارجیهاست، شایدم به خاطر یه نوع حس خود کم بینی باشه، وگرنه برای خودمون مهمون نواز نیستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
خصلت زشت دروغ گویی و دو رویی دیگر جایی برای مهمان نوازی و گرم بودن نمی گذارد . چرا که مهمان نوازی مان هم با دو رویی است یا برای چشم و هم چشمی و در آوردن چشم دیگری است یا برای فخر فروشی است یا برای اینکه به منظور و مقصدی برسیم .
این را هم بیاد داشته باشید ملت اصیل ایرانی در طول تاریخ ثابت کرده اند که ، مردمانی صادق ، دین دار ، شجاع ، دلیر و بی باک ، وطن پرست و ناموس دار و غیرتمند ومهمان نواز و عاشق هستند . اما در طی تاریخ و با هجوم اقوام مختلف متاسفانه برخی خصلت های زشت را در ایران نهادینه کرده اند . من به جرات می گویم ملت ایران اگر به اصل خود برگردد هیچ سرزمین و ملتی نمی تواند در مقابل عزم و اراده اش بیاستد و همه دست به سینه و سر تعظیم فرو آورده در برابرش خواهند بود .
کاری که استعمار با ما در طی تاریخ کرد این است که با هر ترفندی ما را از ایرانی بودن دور کرد .
علا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
ناشناس 15:01 چرا باید ملتهای دیگه در مقابل ما سر تعظیم فرود بیارن و دست به سینه وایسن ؟ اینم یکی دیگه از اشکالات ما نیست ؟
ايران دخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
متأسفانه مهمان نوازي وكرنشمون براي غربيهاست.
مردمی پرخاشجو ، بدبین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
مردم به حاكمانشان بیشتر شبیهاند تا به پدرانشان
ناشناس
| Spain |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
ودزد 90 درصد دزد
خودبزرگ بین ، خود عقل کل بین ، ریاکار ، دروغگو ، محافظه کار ، دارای انواع بیماریهای روانی و ..... البته ویژگیهای مثبتی هم میگن وجود داره که من هنوز ندیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
جناب مرتضی تمامی خصوصیات خود و خانواده محترمتان را به ملت شریف ایران که بهترین ملت هاست نسبت ندهید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
دمت گرم زدی تو خال!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
این خود عقل کل بین در مورد شاید 80 درصد مردم صدق میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
پاشو کاسه کوزتو جمع کن
تابناك فايده نداره.دفعه پيش نظرمنو راجع به حج درج نكردي در صورتييكه همه نظرات رو خوندم وهيچكدومشون مشابه نظر من نبود.....
چاره اي نداري حرف حق تلخه...
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
كلي نظر دادم تا حالا اما برا تابناك يه خوده سوزش آور بوده هيچ كودومش درج نشد
احساساتي و داراي حس همدردي با همنوع؛غرور ملي لگد مال شده؛نارضايتي از همه چيز!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
غرور ملی را خوب اومدی . آفرین .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
دیکتاتور
اکثر ایرانی های امروز به خاطر ناامنی ها اجتماعی و روانی فقط خودش و اطرافیان نزدیکش را می شناسد حتی اکثرا دیگر پدر و مادر را هم نمی شناسند فرهنگ رانندگی خرید کردن و... نشانه بارزی است اگر گفتند برنج گران می شود همه با حمله از دست یگدیگر می قاپند الان ایرانی را دیگر باصفاتی که نام بردید نمی شناسند باور ندارید یک نظر سنجی عمومی بدون غرض بگذارید
هیچی نیستیم فقط ادعا داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
مردم سزاوار حاکمانشان هستند
ناشناس
| United States |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
باید تیتر میزدن ایرانی با غیرت چه خصوصیتی داره ... نه بی غیرت و خود کم بینی مثل تو
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
گل گفتی
تابناک بمیری انتشار کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دقیقا. تابناک خبر زد که ناو های آمریکا اومدن خلیج فارس. بعد ملت زیرش کامنت می دن که با قایق موتوری میریم غرقش می کنیم!!!
جابر كاظمي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
اين حرف شما را بايد طلا گرفت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
نژاد پرست،نژاد پرست،نژاد پرست
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
توي اكثر نظرات دوستان خود بزرگ بینی،ادعا داشتن ، نژاد پرستی و ... را نام بردند
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
این ها رو هم بهش اضافه کن:
باهوشترینیم و تمام ملل دنیا این رو میدونن!
کل ناسا دست ایرانیاست !
ما به دلیل جبر فرهنگی که در طول تاریخ بر ما حکمرانی نموده، مردمی هستیم که در هنگام دلخوری از بزرگتر ها، قوی تر ها و یا اصحاب حاکمیت، نظرمان را شفاف بیان نمی کنیم و سعی می کنیم با کنایه ها و اشارات غیر مستقیم منظورمان را بفهمانیم که اغلب درست برداشت نمی شود. مانند مطلب خود من که اگر می خواستم صریح و شفاف بیانش کنم آن را منتشر نمی کردید. فی المثل در تعامل بین بنده و سایت تابناک، اشارت کلی بنده معلول است و سیاست شما در قبال نظرات، علت.
1ایرانیان :
- به راحتی دروغ می گویند .
2- چیزی به نام "حق دیگری" درتصوراتشان هم نمی گنجد .
3- اسطوره پرور و اسطوره پرست هستند .
4- هیچ ابایی از تهمت زدن ومورد قضاوت قرار دادن دیگران ندارند .
5-اگر چیزی شبیه به سونامی ژاپن (خدای ناکرده ) در ایران اتفاق بیفتد ، مردم همدیگر را ابتدا دریده به قطعه های قابل هضم تقسیم کرده و سپس نوش جان می نمایند .

تابناک عزیز :"ما کجا و مردم ژاپن کجا؟؟..."
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
متشکر اقای محمد یکی از صحیح ترین نظراتی بود که خواندم و البته یک مورد دیگر را اضافه میکنم که ملتی قبلا شعر دوست و الان در عالم شاعری تعریف و تمجید از خودمان مثلا اینکه ما باهوش ترین با فرهنگترین و ... ملت دنیا هستیم( اما در واقعیت نمیدانم!)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
khorafe parast va morde parast
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
تابناک جان ؛ بین ما (ایرانیان) و مردم ژاپن در دنیای واقع و نه در شعار و حرف و . . . تفاوتی به اندازه چند ده سال ِ نوری ست تا آن جا قیاس شما را به غلط راهبر می شود . . .
ای کاش شرفی که ما حرفشو می زنیم و مردم و مسؤولین ژاپنی عملش می کنن ، قطره ای در وجود ِ ما بود . . .
ای کاش
ای کاش
آرش هخامنشی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
عزیز سونامی در ژاپن فقط 1 روز بود اما در ایران ما سونامی 8 سال دفاع مقدس داشتیم که همه مردم از جان و مال خود گذشتند!!!! الان هم در زیر فشار تحریم های دنیا ! ژاپنی ها مردم سخت کوشی هستند اما قیاس وجدانی بکنبد در طول تاریخ ایرانیها بیشتر زجر و سختی کشیدند سوختن و باز ساختند تا ژاپنیها که بیشتر استعمارگر بودند !! با این نظر و تعداد مثبتهایش میتوان نتیجه علمی گرفت که ایرانیان یک ویژه گی که دارند دید منفی و بدبینی انها هست شاید کمی خوشبین باشیم و خوبیهایمان را ببینیم بهتر باشد(به هر حال مرغ همسایه همیشه غازه)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
الناس بأمرائهم أشبه منهم بآبائهم
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
این رو من به چشم خودم دیدم تو یه تصادف مینی بوس با تریلی تا اورژانس برسه مردم بار تریلی و اموال کشته شده ها رو برده بودن ...
خواهشن نظرمو چاپ کنید چون این عیب بزرگ ما ایرانیاست
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
آرش خان چیزی که نوشتی سرتاپا خلاف واقع هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دقیقاً نظر منو گفتی
ناشناس
| United States |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
؟؟؟؟
به نظر بنده یکی از بارز ترین ویژگی های ایرانیان چاپلوسی ، نداشتن عزت نفس و دروغ گویی است به گونه ای که برای حفط موقعیت یا دستیابی به موقعیت های بهتر حاظرند دست به هر کاری بزنند این مسئله در چاپلوسی گاه و بیگاه مسولان و مدیران کاملا مشخص است. البته این موضع در بین مردم عادی نیز بسیار شایع است بگونه ای که می بینم مردم پشت و جلوی دوربین صداوسیما تا چه حد تفاوت موضع دارند.
دروغ و حسادت
عاشق و دلداده اهل بیت بخصوص امام حسین ع
پاسخ ها
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
این ویژگی نیست ، این اعتقاده ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
برادر من قراره از خصوصیات اخلاقی گفته بشه آخه چرا همه چیز را قاطی میکنی تا اینهمه منفی بده ؟ هر چیزی به جای خودش .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
منفی!!!!
می بینی تابناک شدی بستر چه کسایی...
آفرین بر تو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
بی تردید هیچ کس با اهل بیت (علیهم السلام) مخالف نیست بلکه این هم یکی از خصوصیات ما ایرانیهاست که چاپلوسیم، نویسنده متن خواسته تا مردم ویژگی های اخلاقی ایرانی ها به عنوان مردم یک جامعه را بگویند اما این گونه شعار دادن نتیجه اش این می شود که مردمی عاشق و دلداده اهل بیت، همانها هستند که پشت هم حرف می زنند، در رانندگی به هم رحم نمی کنند، به هم کلک می زنند و....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
ناشناس جان به تو چه ربطی داره؟ تو مثبتتو بده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
عزیز من چه ربطی داره فورا میچسبونی به تابناک ؟ این یک نظر سنجی در مورد خصوصیات ایرانیان است و هر کس داره نظر میده ایرانیه . شما چه راحت میگی بستر چه کسانی ؟؟؟ مگه ما وارداتی هستیم ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
عاشق امام حسین دروغ میگه؟تهمت میزنه؟دزدی میکنه؟غیر از خدا از کسی میترسه؟به دیگران تهمت کفرو بی دینی میزنه؟
اینی که تو ایران میبینی عشق به امام حسین نیست برادر هوای نفسه احتیاجات پاسخ داده نشده است حس همدردیه نشان دهنده میزان افسردگی در ایرانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
اگه عاشق و دلداده بودیم پس چرا انقد جامعه به گناه آلوده است؟ شایدم فکرمیکنیم دلداده ایم که این خیلی بدتره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
فکر نمیکنم کسی که براحتی ریا میکنه در مقابل زر و زور کوتاه میاد عشقی حقیقی به حسین داشته باشه حسین نماد آرادگی بود و آزادگی نیاز اول جامعه ایرانی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
توی همون روز عاشورا هم کلی دروغ به هم تحویل می دیم در ظاهر عزاداریم و در دل قصد فریب همدیگر رو داریم
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
بیچاره امام حسین
عالی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
همه سال کلاه سر همدیگه میگذاریم
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
آره راست میگی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
جو گیر . غیر صادق . جلو طرف جوابش را نمیدهیم پشت سرش هزار تهمت هم به گلیگیمون اضافه میکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
مجیدجان , این اعتقادقلبیه ، نه ویژگی !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
عشق به اهل بیت هم از روی ریا و چاپلوسی است نه از سر اعتقاد
ناشناس
| United States |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
تمام بدبختي هاي ما هم از همينه
ناشناس
| United States |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
والله با اين كارهايي كه مي كنيم آبروي امام حسين را هم برده ايم.
عدم صداقت اول با خودمون دوم با جامعه واطرافیان که ریشه ی خیلی از مشکلاته...
پاسخ ها
عزيز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
كي؟چي؟
چرا راه دور بريم
خود تابناك بزرگترين نماد شاخصه ايراني هاست....
حر حرفي رو دوست داري ميشنوي و هر حرفي رو دوست داري منتشر ميكني....
از زدن حرف حق هم ميترسي........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
فکر میکنم یکی از دقیقترین جملاتبود تابناک عزیز اگر مسلمونی و اگر ایران دوستی از حرف حق گفتن نترس البته این رو هم میدونیم که بستری برا گفتن حق نداریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
این بود حرف حساب
پر از احساس كه اين احساس در اكثر موارد كار دستمون داده.
ياد قاتل داداشي افتادم....اول همه ميگفتن بكشيدش... تيكه تيكه كنيد....... بعد از اعدام.. همه به علي داداشي ميتوپيدن كه دلت خنك شد و از اين حرفها........

احساس ما ايرانيها از عقلمون جلوتره..

ما ايرانيها تا بلا نياد سرمون ... دست بكار نميشيم.. ماها ادمهاي دقيقه 90 هستيم.
از آماده شدن براي سفر گرفته تا........خودت بگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
این درست نیست که هر کس رو عقل کاملی ندارد احساساتی بدانیم چون می شود احمق بود احساساتی هم نبود
با این گرانی ها
نجیب، صبور و با تحمل فراوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
انشاالله که صبوری از نجابت است
عالی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
البته صبوری و نجابتمون هم از روی ترس و دوروییمونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
اون هم به خاطر احساس بی مسئولیتی است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
نجیب, صبور و با تحمل فراوان نه به خاطر این ساکتیم که خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
شاهد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
نخير صبوري از ترسه ترس.
ملتي ترسو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
این صبوری نیست این ظلم پذیری است
عدم صداقت اول با خودمون دوم با جامعه واطرافیان که ریشه ی خیلی از مشکلاته...
دزد-دروغگو-کلاهبردار و باز هم دزد-دروغگو-کلاهبردار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
این خصوصیات شامل خودتون هم میشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
ای ول گل گفتی
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
ناشناس جان چرا بت برخورده؟!
ناشناس
| United States |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
شامل همه میشه من تو او ما شما ایشان
ما ایرانی ها طبیعتا دارای ویژگی های مثبت و منفی هستیم و گاهی اوقات هم ویژگی هایی که در شرایط زمانی و مکانی خاصی بد یا خوب می شوند. مثلا یکی از ویژگی های کلیدی ما رودربایستی داشتن است، یعنی اگر کسی را بشناسیم، حال این فرد فامیل باشد، آشنا، دوست همسایه یا توصیه شده توسط دیگران، بسته به این که میزان آشنایی چقدر باشد احساس می کنیم که باید کاری برای فرد انجام دهیم (منشاء پارتی بازی معروف)، این خلق که در ذات خودش خوب است و به معنی اهمیت دادن به دیگران و انجام کار برای آنهاست تبدیل به یکی از معضلات بزرگ شده است چرا که وقتی شما پا فرضا در یک موسسه، اداره یا شرکت می گذارید به جای آن که ببنید افرادی لایق یا متناسب با مشاغل مورد نظر در حال کار هستند متوجه می شوید فامیل فلان معاون، فلان مدیر، یستگان این یکی و توصیه شده آن یکی کار می کنند، وقتی قرار است امتیازی داده شود به جای آن که ملاک توانمندی باشد، می بینید که آن آقا با آن که چندان دانشی ندارد به علت فلان آشنا و فلان توصیه به یکباره ره صد ساله را یک شبه می رود و ... عادتی که حتی تبدیل به یک قانون شده و اگر کسی بخواهد استخدام شود، اطلاعاتی بگیرد، کاری صورت دهد، یکی از راههای مهم و قابل توجه یافتن آشنا یا آشنای آشنا در ادارات و موسسات تلقی می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
معمولا در مراسم فوت بستگانشان ، بقیه متوجه میشن که اینها همه با هم فامیلن ! چون همه سیاه میپوشن ودیگه نمیتونن پنهان کنن !
جوگیر
دروغگو
حسود
حریص و دله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
دله؟؟؟ یعنی چی؟ ترجمه کنید.
دروغ ، حسادت و خودخواهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
خودتی!
غیبت و دو پهلوئی
عدم صداقت و دورغ گویی،خالی بندی،احساساتی بدون تعقل،عدم حس مشارکت،عدم توجه به حقوق دیگران و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
بی تدبیر، بی سیاست، بی منطق
یکی از صفات بد ما حرص است
مثلا در هفته های گذشته مرغ گران شده دیروز بنده به اصرار خانم رفتم مرغ بگیرم دیدم جلوی مرغ فروشی در کمال تعجب یک صف در حدود 4 تا 5 نفر تشکیل شده که هر نفر 5 تا 6 تا مرغ می خواست.
اگر ما مثلا هفته ای 5 بار مرغ می خوریم هنگامیکه مرغ گران و کمیاب میشود می توانیم تعداد دفعات مصرف را مثلا به 3 بار در هفته کاهش دهیم. ولی نه تنها اینکار را نمی کنیم بلکه حرص می زنیم و برای چند ماه اینده هم مرغ انبار می کنیم.
در مورد بقیه امور زندگی هم همین طور هستیم
پاسخ ها
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
چون وضع خانواده ها بد است خوب مردم بی چاره چکار کنند می ترسن دوباره گران شوند
احساساتی و بوقلمون صفت هستیم
تنبل و بی عرضه ایم و میخوایم به یک باره متمدن وصاحب همه چیز بشیم بدون اینکه سختی تحمل کنیم
جوگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
70 میلیون مثبت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دو شخصیتی .
دروغگو ، متظاهر ، بازیگر ، مردم فریب ، تنبل ، پرتوقع (بخصوص از دولتها و سیستمهای دولتی ) ، ناراضی ، ناشاد و افسرده ، احساساتی و ازهمه مهمتر جو گیر، پرخور و پر مصرف ، حافظه تاریخی کوتاه و فراموشی بسیاری از ارزشها و شرایط ویژه و ... از نکات منفی و ... مهمان نوازی و غریب نوازی ، توجه ویژه به خانواده ، ازدواج در سن مناسب (نسبت به سایر کشورها)،پذیرش شرایط سخت و دشوارو به نوعی سازگار بودن با هرشرایط موجود و عدم اعتراض جدی و رسمی و ... از فاکتورهای مثبت هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
سازگار بودن در اغلب موارد مثبت نيست
چرا ما همه اش چسبيديم به افتخارات گذشته؟!!!چرا همين الان كاري نمي كنيم چرا حركتي از خودمون شروع نمي كنيم به نظرم همين الان بايد از خودمون شروع كنيم به اصلاح معايبمون شروع كنيم بژدوباره افتخار آفريني كنيم و اين اغژفتخارات رو روي افتخارات گذشته مون اضافه كنيم...و
احساساتی و هیجانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
اگر به نفعش باشد همان کار بد را توجیح میکنند .
بارز ترین ویژگی ما ایرانیان غیر قابل پیش بینی بودن در همه ی لحظات میباشد، طوری که حتی خودمان هم نمیتوانیم پیش بینی کنیم چیکار میخواهیم بکنیم یا چی هستیم. همیشه غافلگیرانه عمل میکنیم، بنظر من ایرانیام غیر قابل پیش بینی ترین و غافلگیرانه ترین مردمان جهان هستند.
عجول و در چند سال اخیر دروغگو
ما اهل دليم نه ،اهل دقيقه نوديم
غیبت، دروغ، بی احترامی به بزرگتر، بدزاتی و بدخواهی برای هموطن، جاسوسی و چاپلوسی و عدم اعتماد به همدیگر و البته توسری خور جزو خصوصیات بارز ما ایرانیهاست. این در حالی است که در سالهای نه چندان دور ما این خصایص بد را نداشته و بلکه به نوعی بهترین مردم دنیا از لحاظ ادب، احترام، راستگوئی و ... بوده ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
این تو سری خور رو خوب اومدی خوشم اومد
ایرانیان بسیار با غیرتند، این خصوصیت رو در شرایط حساس به وضوح می توان دید.
یا علی
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
قربون دست و پای بلوریت بشم !!!
عالی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
با غیرت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
من نمیدونم چرا تا یه نفر از ایرانیا تعریف میکنه درجا منفی میگیره ؟
خیلی بدبین و منفی نگر هستید . اما جالبه بدونید که ایشون کاملا درست کفتند .
با عرض معذرت!
خود بزرگ بینی و نژادپرستی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
نژادپرستی به این دلیل است که چند میلیون افغانی در سرزمین ما زندگی می کنند
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
نژاد پرستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
نژاد پرستی را خوب کفتی بدون اینکه خودمون متوجه باشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
نژادپرستی رو قبول ندارم
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
نژاد پرست؟!!!
به نظر من ما ایرانی ها چون دروغ زیاد شنیدیم اونهم از اونهاییکه انتظارش نمی رفت ، و دزدی زیاد دیدیم اونهم از اونهایی که خیلی ادعا داشتند دیگه اعتماد به هم نداریم. احساس می کنیم به ما ظلم زیادی شده و حق ما رو گرفتن پس ما هم سعی می کنیم به هیچ عنوان حق مون رو به کسی ندیم ، نمودش تو رانندگی کردن ماست . ریشه رفتارهای بد ما در بی عدالتی وسیعی است که بر ما حاکم شده . ما انقدر ها هم بد نبودیم اما واقعیت اینکه حالا دیگه نمی تونیم خیلی به رفتارهای اجتماعی مون ببالیم و افتخار کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
مرحبا احسنت واقع بینانه ترین و دقیق ترین پاسخ
با سلام
ايرانيان يك شاخصه بارز دارند آن هم هوش سرشار است گواه اين گفته من هم حضور ايرانياني هست كه در تمام دنيا پرچم دار سربلندي و سرافرازي ايران هستند
دل رحم، تنبل، ساده، پرمدعا، مهمون نواز، به شدت فراموش کار، بی دانش، کم فکر
ما ملتی هستیم که تنها یک در باز آن هم زمانی که پیاده هستیم ما را از رفتن باز می دارد و به هم تعارف می کنیم. پول خود را از جیب یکدیگر در می آوریم نه از جایی که حقمان پایمال شده است.
دل رحم، تنبل، ساده، پرمدعا، مهمون نواز، به شدت فراموش کار، بی دانش، کم فکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
احسن
هلن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
بی دانش!!!!!!!!
چقدر تحویل!!!!!بد نیست خودتون به دنیا یه ذره بهتر بشناسانید
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
ok
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
لطفا نيمه پر ليوان رو هم ببينيد .انقدر ها هم بد نيستيم
بشدت تحت تاثیر تبلیغات رادیو تلویزیون قرار می گیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
البته یه قشر تحت تاثیر این رادیو تلویزیون قرار میگیرند . یه قشر هم تحت تاثیر اون رادیو تلویزیون قرار میگیرند که هر دوتاش اشتباس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
اتفاقا نه هردو طرف را خوب میشناسیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
علتش اینه که سطحی نگر هستیم
بدبختانه ویژگیهای خوب ملت ایران با شهدا و بزرگترامون رفت زیر خاک و فقط ریا باقی مونده
پاسخ ها
hamid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
عالی بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
شما هم بری زیر خاک.
عالی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
والا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
آفرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دورد بر شما
یکی از صفات بد ما حرص است
مثلا در هفته های گذشته مرغ گران شده دیروز بنده به اصرار خانم رفتم مرغ بگیرم دیدم جلوی مرغ فروشی در کمال تعجب یک صف در حدود 4 تا 5 نفر تشکیل شده که هر نفر 5 تا 6 تا مرغ می خواست.
اگر ما مثلا هفته ای 5 بار مرغ می خوریم هنگامیکه مرغ گران و کمیاب میشود می توانیم تعداد دفعات مصرف را مثلا به 3 بار در هفته کاهش دهیم. ولی نه تنها اینکار را نمی کنیم بلکه حرص می زنیم و برای چند ماه اینده هم مرغ انبار می کنیم.
در مورد بقیه امور زندگی هم همین طور هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
ميخواستي بگي مايه داري؟ تو محله تون همه 5 تا 5 تا مرغ كيلو هفت تومني ميخرن؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
چون تامیین آینده نداریم و کسی بفکر حال ما نیست چه برسد آینده ما .همین باعث حرص میشود.
به نظر من مردم ایران مثل همه جای دنیا تو یک سری عادات وجه اشتراک دارند. اما چند وقته که پول داره جای انسانیت و شرف و وجدان رو می گیره که این یک ویروسی هست که داره همه گیر می شه!!! .
به نظر من ما ایرانی ها چون دروغ زیاد شنیدیم اونهم از اونهاییکه انتظارش نمی رفت ، و دزدی زیاد دیدیم اونهم از اونهایی که خیلی ادعا داشتند دیگه اعتماد به هم نداریم.
سوابق تاريخي نشان ميدهد كه ايراني ها ظلم پذير هستند و دهها يا صد ها سال زيربار ستم زندگي ميكنند تا موعدش كه برسه يك دفعه از خواب بيدار ميشوند و بساط ظلم و ظالم را جمع ميكنند ولي متاسفانه دوباره بخواب ميروند
پاسخ ها
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
چون که ما ایرانیها بیشتر به فکر امروزمون هسنیم تا آینده....
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
یک استاد تاریخی داشتیم که می گفت ایرانی ها چون ساقه ی نی می مانند تا فشار هست آنها خم میشوند ولی نمی شکنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
اره ولی بترسید از وقتش
يك خصوصيتي كه ما ايراني ها داريم اينكه خيلي زود خودمون رو وفق ميديم با شرايط جديد
بابا بی خیال دو روز عمر این حرفها رو نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
خیلی بی خیالیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
ما زنده از آنیم که آرام نگیریم
به لحاظ تاريخي چون اغلب تحت تجاوز بوده ايم و توسط 30% از خودمان به متجاوز خدمت ميشده است هميشه اهل تقيه هستيم
يك خصوصيتي كه ما ايراني ها داريم اينكه خيلي زود خودمون رو وفق ميديم با شرايط جديد،بدون اينكه سعي در فهميدن علت ايجاد شرايط جديد داشته باشيم.اگه بخام يه كم واضح تر بگم ، فكر كنيد كه شما الان پا شيد يك گوني سنگ لاشه خالي كنيد وسط خيابون،به نحوي كه 50 درصد از خيابون رو اشغال كنه،باور كنيد هيچكدوم از ماشينهائي كه رد ميشد سعي نميكنن كه پياده بشن بگن اينجا چه خبره؟همگي سعي ميكنن خودشون و فقط خودشون از اون راه باريكه رد بشن و گاز بدن و برن.درد جامعه ما اينه كه هر شرايطي دوال مردان برامون ايجاد ميكنن فقط به سرعت تلاش ميكنيم خودمون رو وفق بديم،نه اينكه عامل خارجي رو كه شرايط جديد ايجاد كرده،حذف كنيم.فكرشو بكنين..يك نفر 10 سال عرق ريخته ،كار كرده پولاشو پس انداز كرده كه خونه بخره.شب ميخوابه ،صبح پا ميشه ميبينه ارزش پولهاش نصف شده،يعني اگه 100 ميليون تومن پس انداز كرده بود، با اين افت پول ملي ارزشش شده 50 ميليون.از اون طرف چون اين افت تورم ايجاد كرده قيمت خونه 100 ميليوني شده 200 ميليون تومن.در نتيجه تا ديروز كه اين آقا هه ميتونست يك خونه 100 متري به قيمت 100 ميليون بگيره.الاه همون خونه شده 200 ميليون و اين 50 ميليون داره.چيكار بايد بكنه؟...و چون اين دوستمون ايرانيه(اينجاش خيلي مهمه)نبايد سوال بپرسه و اعتراض كنه..بايد خودشو وفق بده.بايد 30 سال ديگه جون بكنه تا بتونه 200 ميليونو جور كنه..و چون ايرانيه اين كارو ميكنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
سلام، 100 میلیون اون پنجاه میلیون نشده چون واحد هدو ریال است !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دقیقا درست گفتهاید
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
زیبا تر از این نمی شد گفت
ناشناس
| United States |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
عزيز من 100 ميليونش همون صد ميليون مونده
قانع - صبور - نجیب
ادمایی با اهداف کوچیک و کوتاه مدت .
همیشه تو استرس زندگی .
آقا ما عجیب جو گیر میشیم ...
نمیدونم چه ...یه ؟

پس شد یک : جوگیری!
ایرانی در هر شرایطی بیش از سه دهه در برابر استکبار ایستاده و این ایستادگی ایرانی بود که به دیگران آموخت برای احقاق حق خود باید برخیزند
علت بیداری های منطقه درسی بود که ایرانی به آن ها داد و حتی علت اعتراض های حق طلبانه ی دیگر کشورها
ایرانی غیور است و در برابر ظلم قد خم نمیکند بلکه مردانه می ایستد چرا که مولایش حسین بن علی علیه السلام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
هی الکی تا فرصت پیش میاد به خودمون افتخار میکنیم
دائم در حال افتخار کردن به خودمون هستیم مثل کبکی که سرش زیر برفه
sara
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
واقعافکرمیکنی ماالان داریم دربرابر ظلمی که خودی به مامیکنه ایستادگی میکنیم؟جلوی دیگران آره خیلی قدریم،ولی جلوی ظلم داخلی نه، میترسیم.
عالی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
این وضعیت شما اسمشو ایستادن جلو استکبار گذاشتی
ناشناس
| United States |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
!!!!!!!!!!!!!
ايران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
ميشه ربطشو بگي ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دوست عزیز از خواب بیدار شو لطفا!!!
Delsooz
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
کافر همه را به کیش خود پندارد
خودت را با بقیه مقایسه نکن
آرش کمانگیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
آره دیروز ما ایستادگی کردیم تا امروز یک عده حالشو ببرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
این شعارها فقط به درد رادیو تلویزیون می خوره .
ناشناس
| United States |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
عده اي از ايراني ها مثل شما نياز به شفاي عاجل دارند!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
تا یه شرایط پیش میاد سریع میخوایم بزنیم تو سر خودمون ..
عاشق ماشینهای پیشرفته غربی اما با فرهنگ رانندگی ایرانی
پاسخ ها
مازيار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
ايول
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
متاسفاl
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
در حالی که تحریم مون کردن و بهمون فشار میاد باز هم کالای کشورهای غربی برای خیلی از ماها ارجحیت داره. این جای تاسف فراوان داره
اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
ای کاش میشد بهتون صد تا مثبت بدم حیف که یکی بیشتر نمیشه!!!!
ما به دلیل جبر فرهنگی که در طول تاریخ بر ما حکمرانی نموده، مردمی هستیم که در هنگام دلخوری از بزرگتر ها، قوی تر ها و یا اصحاب حاکمیت، نظرمان را شفاف بیان نمی کنیم و سعی می کنیم با کنایه ها و اشارات غیر مستقیم منظورمان را بفهمانیم که اغلب درست برداشت نمی شود. مانند مطلب خود من که اگر می خواستم صریح و شفاف بیانش کنم آن را منتشر نمی کردید. فی المثل در تعامل بین بنده و سایت تابناک، اشارت کلی بنده معلول است و سیاست شما در قبال نظرات، علت.
يه تعداد كميشون مخ بقيشون تريت ميكنن.
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
ایرانی
1 - جو گیر شدن در نوسانات اقتصادی و اجتماعی .
2 - نظر دهی در کلیه امور ( مانند توصیه های پزشکی و کارشناسی تصادفات )
3 - پر مدعا . نیومده میخوان شاگرد اول بشن .
4 - درگیر نوستالوژی و حسرت گذشته .
5 - دهن بین .
6 - همیشه پیرو هستند بدون آگاهی و فقط چون اکثریت فلان چیز رو میگویند .
7- کاش ایران به دنیا نمیامدم .( این چیزیه که شهامت میخواهد تا یک سایت مثل شما بدون سانسور به صورت بله یا خیر از جوانان سوال کند ) . شهامت داشته باش و شماره آخر نظر من رو حذف نکن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
من همینجا بدنیا آمدم همینجا در بین همین مردمی که به خودشون دروغ می کن زندگی می کنم تو همین کشور هم می میرم ولی اگه حق انتخاب داشتم در جایی بدنیا می آمدم مثل ژاپن یا نروژ جایی که مردم حق هم را رعایت کنند نه برای اینکه به بهشت بروند بلکه چون قانون پوست از کله شان می کند!
اسگول
پاسخ ها
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
اضاف کنید افرادی که به راحتی ه خودشون و دیگران توهین می کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
خودتی کم اوردی فحش میدی
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
هر که هستی و هر چه هستی ، به کسی توهین نکن.... یاد بگیر احترام گذاشتن رو....
ايراني‌ها بسيار احساساتي و جو گير مي شوند،ب طور مثال چند روز پيش به يك مولودي و گلريزان جهيزيه عروس دعوت شده بودم ، مداح(مجلس گردان)از هر جمله‌اي استفاده مي‌كرد كه احساسات بانوان محترم را تحريك نمايد كه البته موفق هم بود و يكي از خانم‌ها توگردني طلاي خودش را به عروس هديه داد و با وجود اينكه مدعوين كم بودند، پول زيادي هم جمع شد ولي پس از تحقيقات در روز بعد متوجه شدم موسسه خيريه‌اي كه مجري اين كار بود پولي كه جمع ميشود را به عروس نمي‌دهد و فقط چند تيكه از وسايل جهيزيه مثل يخچال و گاز را هديه مي‌كند كه البته بسيار كمتر از مبالغ جمع شده مي‌باشد!
دروغگو ، متظاهر ، عوام فريب ، حسود در يك كلام احمدي نژاد. احمدي نژاد كلسكيوني از صفات ما ايراني هاست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
You said it all.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
چه عجب !! بالاخره یک جایی پیدا شد که اهالی ایران زمین بتوانند با هم درد دل کنند !! و نگران جاسوسهای ناراضی نما هم نباشند.
هومن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
دوست ناشناس! دقيقا زدي تو خال!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
تابناک بهت افتخار کردم
ناشناس
| United States |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
اقا گل گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
منم بهش اضافه کن
دروغگويي و اخمو بودن
سختكوش بودن
سلام. مدتها بود ميخواستم اين مطلب رو جايي مطرح كنم ولي موضوع مرتبطي وجود نداشت. به خدمت شما عارضم كه افراد واحدهاي كوچك سازنده ي اجتماع هستند. يعني ايراني است كه جامعه ايران را مي سازد. ژاپني است كه جامعه ژاپن را مي سازد. اين كه شما ميفرماييد جهان با ملت ژاپن آشنا شد، يعني دانستيم كه فرد به فرد ژاپني ها در مواقع بحراني چگونه به درستي عمل مي كنند و به نوعي هر عضوي كار خودش رو به درستترين شكل ممكن به اجرا ميگذارد. در زمان غير بحران هم جامعه ژاپن زبان زد همه ملل جهان بوده و رفتار اين مردم وجه تمثيل براي نظم و سخت كوشي بوده و هست. اين به اين خاطر است كه «ژاپني ها» افرادي منظم، دقيق، سخت كوش و ... هستند و نيروي خارجي اين افراد را مجبور به اجراي وظايف اجتماعي نمي كند. ولي خواهش ميكنم به چهارراه هاي شهرهامون كه پليسي كنترلش نمكند نگاهي بيندازيم. به صف نان و شير و ... كه با فروشنده آشنا نيستيم يه توجه بكنيم. به روش رانندگي. به اخلاق در جامعه. به هزار جور مشكلي كه وجود دارد بنگريم. و يادمون باشه وقتي اين معايب رو به هم نشون ميديم يك انگشتمان به سوي اين مشكلات و ايرادهاست و سه انگشتمان خودمان را نشانه گرفته است. پس بايد اول از خودمان شروع كنيم. دروغ و فريبكاري را كنار بگذاريم و به حقوق ديگران حتي كوچك. در حد نوبت نان هم كه شده احترم بگذاريم تا ما هم بشويم ملت ايراني كه زبان زد جهانيان باشيم. يادمان باشد كه در و تخته هميشه با هم جور است. كسي انتظار ندارد در طلايي صداي تخته بدهد. پس وقتي ما ادعاهاي جهاني داريم بايد خودمان از تمام كشورهاي جهان سرآمد باشيم. نگاهي كوچك به وضعيت جامعه و رعايت مسايلي مانند قوانين رانندگي، نظم و نظافت، اخلاق و ... فاصله ما را نشان مي دهد. بياييد با هم تصميم بگيريم عوض شويم.
ممنون.
دل رحم، تنبل، ساده، پرمدعا، مهمون نواز، به شدت فراموش کار، بی دانش، کم فکر
همیشه دنبال زرنگ بازی هستن، یه جورایی کار آشنا را دوست ندارن اما غریبه رو می پسندند!!! همیشه به دنبال یه راهی هستند تا قانون رو دور بزنند !!!
احترام به بزرگتر را اکثریت رعایت میکنند.
همدردی با هم تو بعضی مسائل را دارند.
همیشه ناراضی از امور و اقتصاد.
احساساتی هستند و کمتر فکر میکنند.
فکر میکنند از همه باهوشترند.
همه کاراشونو میگذارند واسه دقیقه 90.
ایرانیان مردمانی هستند که همیشه از طرف ضعیف حمایت میکنند در فرهنگ ما ایرانیان مظلومیت یک امر پسندیده است و دوست داریم در مقابل قدرت وایسیم اصولا ماها عاشق مظلومیت و در مقابل قدرت هستیم و اینکار رو بدون تفکر و عقل انجام میدیم کافیه که یه طرف ضعیف باشه تا ما جانبش را بگیریم و اگر طرفی قوی باشد حتما به نظر ما ناحق است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
رفتار زشتی که با افغانی های مستضعف داریم خلاف این را صابت می کند
خودخواه و مغرور هستيم و اين جلوي پيشرفت را مي گيرد. براي هر ملتي اسمي ميگذاريم و فقط به دوران گذشته خود افتخار مي كنيم بدون آنكه در زمان حاضر كار مفيدي را انجام دهيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
کدوم گذشته ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
هر ایرانی دائم در حال افتخار کردنه به چی میگه به گذشته میگم به تو چه ربطی داره میگه بالاخره باید افتخار کنم
من هم افتخار میکنم به اینکه خدای من کهکشان را ساخته ایول من چه آدم بزرگی بودم خبر نداشتم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
البته به احتمال قریب به یقین این گذشته هم ساخته ذهن بیمار ایرانی است باور کنید
خود بزرگ بین ، حسود ، دروغگو
ما هر چه باشیم بهتر از غربیا هستیم.به عنوان مثال دروغگویی که صفت بدی هست به دلیل ساختار شکنی اتفاق می افته. ولی تمدن غرب بدون ساختار هست و به همین دلیل ساختار شکنی هم صورت نمیگیره.
این نظر من نیست تجربه هست که ایرانیا یه کم تنبل ولی فوق العاده سلحشور و با غیرتن و تو همه مذاهب مذهب شیعه مذهبی جهادی هستش ببینید ترکیب اینا چی میشه
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
افشین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
ببخشید منظورتون از سلحشور فرج الله سلحشور نیست؟
faghir
| Germany |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
خوردی اقای ریاکار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
درب نوشابه باز کنم
بیا یکم الکی به ایرانی بودنمون یا حتی به گذشتمون یا هر چیز دیگه هی افتخار کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
عزیزم فرصت کردی یه کم مطالعه کن قول می دم که نظرت عوض میشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
به نظر شما پیشرفت بدون ساختار میشه؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
اسمتو نگذار منتظر آقا، با این جملات و نظرات گهربار بهتر ناشناس بمانی یا حداقل اسم خودتو بگذاری.
ناشناس
| United States |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
اللهم اشف كل مرضانا!!!
چاپلوس،دو رو، دروغ گو، خیالباف، خود بزرگ بین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
کافر همه را به کیش خود پندارد.
ممد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
بیسواد وطن فروش خرد گم کرده
هیچ ویژگی و شاخص مشخصی ندارند که بشود به آن اشاره کرد .
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دمت گرم ، موافقم
مثل طبيعتمان چهار فصل، غني و پر پتانسيل، ساده اما بسيار پيچيده و غير قابل پيش بيني.محصول واقعي جغرافيا و تاريخ. جبر تاريخ و جغرافيا از ما ملتي با سياست و كياست درست كرده است. در مجموع جمع اضداد هستيم.
مردم ايران را بايد تو مشكلات شناخت ، مثلا وقتي با ماشينت داري تو خيابون ميري يك دفعه با يكي تصادف مي كني اون موقع است كه بايد طرف مقابلت رو بشناسي كه آيا آدم فهميده اي است يا نه ؟كه خيلي از مواقع يك برخورد ساده منجر به دعوا و فحش كاري ميشه و يا اينكه اگر اتفاقي برا ي كسي افتاده باشه مردم بجاي كمك كردن به هم ديگه سعي ميكنند كه لحظات رو با دوربين موبايلشون ثبت كنند . و ديگر اينكه در اين دوره زمونه كه مخصوصا گروني بيداد ميكنه همه سعي دارند يه جوري سر همديگه كلاه بزارند و حس همدردي هم اصلا تو مغز بعضيا تعريف نشده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
صفات منفی ب
دروغگو و دورو هستیم
به لحاظ تاريخي
1-چون اغلب تحت تجاوز بوده ايم و توسط 30% از خودمان به متجاوز خدمت ميشده است هميشه اهل تقيه هستيم
2- هر كس از ما به حكومت رسيده اولويت اولش پركردن جيب خود و اطرافيانش بوده است.حتي پادشاه مملكت (احمد شاه) كه تامين كننده گندم تهران بوده براي سود بيشتر بلواي نان درست ميكرده .حالا هم بلواي مرغ و دلار و غيره 100 سال ديگر سرنخش پيدا ميشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
اسم ترس را تقیه گذاشتن
كاملا بي توجه به قانون همه اعم از مردم و مسئولان
امیدوارم اگر جانب رسانه ای رو رعایت میکنی اینارو بذاری منم هر دفعه همین و باید ازت بخوام بذاری... خود تابناک هم یه خصلت خیلی بد داره سانسور نظر و اینکه ادای یه رسانه خوب رو بازی میکنه...
اما در کل ویژگی های شاخص این دوره خیلی بچشم میاد:
دروغ گویی... متظاهر... کم فروش... گرانفروش... غیبت کننده... سوء استفاده کننده... زیراب زدن... کلاهبردار... خیانت به هم دیگه... دورویی... پرویی... قانون گریزی... دو دره بازی... از زیر کار در رو... بی توجه به محیط زیست... بی ادبی... زورگویی...
در کنار اینها که اکثریت شده عده کمی هم مهربان... با گذشت... وفادار... و کلی خصلت های خوب رو یکجا دارن که انگشت شمار محسوب میشن...
با عرض معذرت از همه
ما ايرانيا آدماي فراموشكار و زود باوري هستيم
دارای غرور ملی و مهربان، ناسپاس و ناراضی ، باهوش و مهمانواز.
هيچي نيستيم فقط يك دنيا ادعا داريم به جايي كه مي رسيم مي خواهيم رقيب رو له كنيم جوري كه نتونه قد علم كنه جرات انتقاد شدن و انتقاد كردن نداريم از همه كشورها عقب افتاده تريم در حالي كه خودمون و بهترين باهوش ترين و با اخلاق ترين ميدونيم ولي تو همه زمينه ها بدترين هستيم ثابت شده است نيازي به اثبات نداره توي همه ي زمينه ها سياست ، اقتصاد ، ورزش،و مسائل اجتماعي حالا كي مي تونه بگه دروغه اين حرفاي كه زدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
درست گفتین اقا محسن
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
گل گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
راست گفتی
خصوصیات بد : قانون گریز, مصرفگرا,راحت طلب, ظاهربین ,فرصت طلب, اهل چشم و هم چشمی و پوز
خوب : دستگیری از نیازمندان
فقط راه ميريم
پاسخ ها
اشکان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
فلسفی حرف زدی !!
نه بد دیگرانو میتونیم ببینیم نه خوبشونو. اگر بگن فلانی مریضه یا مثلاً سرطان داره میشینیم براش کلی گریه و زاری و نزرو نیازو سفره و گاهی گل ریزون می کنیم و لی همون شخص اگر به جایی برسه می گیم ببین سر چند نفر کلاه گذاشته که به اینجا رسیده. نمیدونم شاید سر بیجنبه بودن اونایی که به یه جایی می رسن هست که باعث میشه با فخر فروشی خودشون دیگران این رفتارو داشته باشند.
ایرانیان دارای ذوق هنری و علمی هستند که از احساساتشان نشات گرفته . ولی آفاتی که ایرانی را عقب نگه داشته : غرور بی جا - دروغ گویی - خشکسالی - دشمنان خودی.
غريبه نواز، ساده‌دل، زودباور،‌ احساساتي، شايعه‌پراكن، مهربان، نا‌اميد، عجول، تا حدود زيادي دروغگو، غيرتي و تعصبي.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
غيرت و تعصب فقط براي جنس مونث مايملك خودشون. نه چيز ديگه.
باز هم چاپ نكن
بی تفاوت به فرهنگ ملی. ما حتی یک روز تعطیل برای بزرداشت یک شخصیت ملی نداریم!! و همه مردم هم موافق هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
والا طبق کتب درسی تاریخی ظاهرا ما فرهنگ ملی و تاریخی از خودمان نداریم .
جوگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
مثل مردم نیویورک از خوشحالی کشته شدن
بسیارحسود.اهل تملق.اهل غیبت.درکل انچه خوبان همه دارندمایکجا داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
شما که همه را داری. کافر همه را به کیش خود پندارد.
بزرگترین اشکال پنهان ایرانیان (که به نظر بنده باعث چشمه اکثر مشکلات ایران و ایرانیان است) عدم تعریف شدن کار گروهی است.
ما نمی توانیم به صورت گروهی کار کنیم:
مثالها:
ما در ورزشهای فردی موفقیت بیشتری داریم تا ورزشهای جمع (کشتی وزنه برداری به جای فوتبال)
تقریبا هیچ شرکتی در ایران پیدا نمی شود که صد سال سابقه داشته باشد.
هر پدری که فوت کرد سریعا فرزندان حاظرن ما ترک رو به کمترین بها بفروشند تا سهمشان دردست خودشان باشد.
در پاساژها 4 مغازه چمدان فروشی رو می بینید که یک قیمت ، یک جنس را دارند ولی نمی توانید تقریبا در هیچ کدام از پاساژهای ایران زمین یک مغازه بزرگ چمدان فروشی پیدا کنید.
ما سلسله شاهنشاهی را منقرض کردیم ولی نه در وجود خودمان
هر کدام میخواهیم شاه باشیم و حرف آخر را بزنیم.
اگر شرکتی را بفروشیم حداکثر تا 51 درصدش را می فروشیم تا خود حرف اول را بزنیم.
شریک اگر خوب بود خدا هم شریک داشت!
گلیم خودت رو از آب بکش بیرون.
تمام تاریخ ما پر شده است از قهرمان و قهرمان پروری (شخص و نه گروه): کورش ، میرزا کوچک خان ، مصدق و ...

مشکل دوم:
ما پول را نجس می دانیم.
پول چرک کف دست است (که باید از بین برود)
هر کس پولدار است از راه ناحق و حرام بدست آورده
هر کس فقیر است حقش خورده شده است.
این اشتباه ناشی از تفسیر نادرست از احادیث است (در هیچ کجای اسلام گفته نشده درآمد داشتن نکوهیده است بلکه راکد کردن سرمایه (مال اندوزی) نکوهش شده است.
اگر دو مشکل فوق حل شود ایران گلستان خواهد شد ولا غیر ، که البته نیاز به کار بسیار گسترده فرهنگی و زمان طولانی (حداقل یک نسل) خواهد داشت.
با تشکر
پاسخ ها
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
درود بر تو - نمردیم و دو کلمه حرف حساب در کامنت ها خواندیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
حضرت علی میفرمایند مردم بیش از آنکه به پدرانشان شبیه باشند به حاکمانشان شبیه اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
الناس على دین ملوكهم
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
نظرشما مثال های نقض در جامعه بسیار زیاد دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دمت گرم
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
ما همه تكرو هستيم يه نمونه كوچيكش اينه كه وقتي سوار اتوبوس يا مترو ميشيم هر كس تنها يك گوشه ميشينه اول صندلي ها به صورت تك نفره پر ميشه بعد وقتي ديگه جايي براي تنها نشستن نباشه بقيه جاها پر ميشه
هر صفتی رو که دیدید توی یک جامعه براش لغت های زیادی درست کردن بدونید که در بین فرهنگ اون جامعه زیاد هستش

چند تا مثال

دروغگویی = خالی بندی

بامجان دور قاب چینی = چاپلوسی = خود شیرینی = و چند تا لفظ دیگه که نمیشه گفت

زیر آب زدن = دور زدن = لایی کشیدن

و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
فوف العاده هوشمندانه بود کامنتت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
مال مردم خوري= زرنگي = باعرضه بودن
قر قر كردن بدون دادن راه حل= انتقاد از سر دلسوزي
...
جو گیرمی شیم اساسی...
احساساتی، سطحی نگری ،بی برنامگی ، غرور کاذب ،تملق گوئی و چاپلوسی و متقابلاً غیبت و بد گوئی از صفات بد و غالب فرهنگی لااقل امروزما ایرانیان است و البته زیرکی ، ذکاوت و مهربانی نیز از صفات مثبت جامعه ماست .
در بیرون از مملکت : سرخورده .
در درون مملکت : خودخواه ، خودبزرگ بین ، دروغگو (عوامفریب ) و حسود .
فقط کافیه که یه کمی چشمهایمان را باز کنیم و از خواب غفلت بیرون بیاییم ، آنوقت به تمام موارد فوق اقرار خواهیم کرد .
بسيار باهوش- بي نظم- احساساتي- از کار در رو- دروغ گو در حد بوندسليگا- حزب باد - دورو - مهمان نواز هم که قبلاً بوديم - خون گرم - فقط شاکي از همه کس و همه چيز بدون اقدام در جهت رفع مشکلات و ...
وِزگی ما مردم: همیشه به دنبال یک قهرمان می گردیم تا ناجیمان شود.
البته بعد از یافتن آن قهرمان، براش نسخه می پیچیم که این کار رو باید بکنی اون کار رو نه!!!
اگر هم نظرش مثل ما نبود شروع می کنیم به تخریب.

ویژگی مسئولان: اولش وِیژگی خاصی ندارند، ولی ویژگی قهرمان پروری ما مردم باعث میشه احساس خودقهرمان بینی بهشون دست بده یادشون بره که وظیفه شون چیه.

ویژگی تابناک: سانسور کردن نظرهای من!
احساساتي-غيرمنطقي-رفيق باز-و صفاتي مانند دزدي عدم رعايت قانون را زرنگي دانستن-تمايل به مخالفت با قانون-ملي گرايي احساساتي-خودخواهي.
بيشتر بازاري مي زنيم
منفعت طلب زرنگ حالا نمي گم حتما" اما تلكه كن جايي هم كه لازم باشه حتما" دروغگو
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
شرایط ما را ظاهر ساز، متملق، قانون گریز و دروغ گو بار آورده است
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
ایکاش به جای اینکه شرایط ما را بسازد ما شرایط را می ساختیم
به شدت چند شخصیتی و ریا کاری در ایرانیان مشخصه.حتی مهمان نوازی و غریب نوازی ما هم از همین عادت سرچشمه می گیره.ضمنا چاپلوسی هم نباید فراموش کرد.از کارهای بلند مدت به شدت بدمون میاد و کارهایی که میان بر داشته باشه رو خیلی دوست داریم.
به نظر من ايرانياي اين دوره تا دوره ي جنگ وسختي هاي قبل وبعد از انقلاب فاصله زيادي دارن.وباعث وبانيش هم خودمونيم چون ارزشها و احترامها رو كوچك كرديم.
ویژگی شاخص اکثریت ایرانیان عزیز هواپرست بودن و تابع نفس خود بودن است . اکثریت مردم در این زمان دارن نقشه میکشند که چطور همنوعان خودشان را تیغ بزنند از بغالی سرکوچه بگیر تا کارمند یک اداره و بالاتر و بالاتر. همه به فکر جیب خودشان هستند و به هر قیمتی که شده میخوان جیب خودشون رو پر کنند . خیلی وقته ایمان و وجدان به مقوله ای فراموش شده در این کشور تبدیل شده است .
عوام ایران را میتوان به چند دسته تقسیم کرد که هر دسته رفتارهای متناقض دارند ولی آنچه مشترک است عدم تفکر در رابطه با آنچه انجام میدهند و آنچه دوست دارند است (عمدتا دنباله رو چشم و گوش بسته هستیم)
شرایط ما را ظاهر ساز، متملق، قانون گریز و دروغ گو بار آورده است
ویژگی های خوب:
در شرایط سخت دستگیری میکنیم. خوانواده ها هنوز بنیان خوبی دارد
دروغ-پر ادعا-تنبل و از زیر کار در رو -عده ای هم فاقد حس میهن پرستی
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
شرایط ما را ظاهر ساز، متملق، قانون گریز و دروغ گو بار آورده است
برای ویژگی های ایرانی راحت مراجعه کنید به کتاب جامعه شناسی خودمانی.نمی تونین بگین نیستیم؛ البته تو خلوت خودتون قاضی بهتری هستید. سا سازگاری ایرانی دکتر بازرگان.
يك خصوصيتي كه ما ايراني ها داريم اينكه خيلي زود خودمون رو وفق ميديم با شرايط جديد،بدون اينكه سعي در فهميدن علت ايجاد شرايط جديد داشته باشيم.اگه بخام يه كم واضح تر بگم ، فكر كنيد كه شما الان پا شيد يك گوني سنگ لاشه خالي كنيد وسط خيابون،به نحوي كه 50 درصد از خيابون رو اشغال كنه،باور كنيد هيچكدوم از ماشينهائي كه رد ميشد سعي نميكنن كه پياده بشن بگن اينجا چه خبره؟همگي سعي ميكنن خودشون و فقط خودشون از اون راه باريكه رد بشن و گاز بدن و برن.درد جامعه ما اينه كه هر شرايطي دوال مردان برامون ايجاد ميكنن فقط به سرعت تلاش ميكنيم خودمون رو وفق بديم،نه اينكه عامل خارجي رو كه شرايط جديد ايجاد كرده،حذف كنيم.فكرشو بكنين..يك نفر 10 سال عرق ريخته ،كار كرده پولاشو پس انداز كرده كه خونه بخره.شب ميخوابه ،صبح پا ميشه ميبينه ارزش پولهاش نصف شده،يعني اگه 100 ميليون تومن پس انداز كرده بود، با اين افت پول ملي ارزشش شده 50 ميليون.از اون طرف چون اين افت تورم ايجاد كرده قيمت خونه 100 ميليوني شده 200 ميليون تومن.در نتيجه تا ديروز كه اين آقا هه ميتونست يك خونه 100 متري به قيمت 100 ميليون بگيره.الاه همون خونه شده 200 ميليون و اين 50 ميليون داره.چيكار بايد بكنه؟...و چون اين دوستمون ايرانيه(اينجاش خيلي مهمه)نبايد سوال بپرسه و اعتراض كنه..بايد خودشو وفق بده.بايد 30 سال ديگه جون بكنه تا بتونه 200 ميليونو جور كنه..و چون ايرانيه اين كارو ميكنه...
این مطلب خیلی آموزنده است لطفا به اشتراک بگذارید

داستان اول
بچه بودم و بنّايي داشتيم. جلوي خانه‌مان يك كاميون آجر خالي كرده بودند تا بناي نيمه‌تمام خانه به سرانجام برسد. پدرم يك روز آمد و گفت احساس مي‌كنم از اين آجرها كم مي‌شود. يك روز صبح زود به كمين نشستيم و ديديم مردي با فرقون دارد از اين آجرها بار مي‌كند كه ببرد. با پدرم از خانه آمديم بيرون و جالب اين كه طرف فرار نكرد و همچنان داشت به كارش ادامه مي‌داد. پدرم گفت: «آقا چه كار مي‌كني؟! اين آجرها براي ماست» با خونسردي گفت: «دو تا كوچه بالاتر داريم براي آقا امام حسين تكيه درست مي‌كنيم، راه دوري نمي‌رود» پدرم گفت: «با آجر دزدي؟!» مرد پررو گفت: «يعني شما از يك فرقون آجر براي امام حسين دريغ مي‌كنيد؟ واقعاً كه!» و پدرم افزود: «زندگي من فداي امام حسين ولي شما بايد اجازه بگيريد» و خلاصه بحث بالا گرفت و با دعوا و اعصاب خرد اين آقاي زبان‌نفهم را با دست خالي روانه‌اش كرديم رفت.

داستان دوم
نوجوان بودم و تابستان بود. رفته بوديم به شهرستان‌ آباء و اجدادي‌مان، همراه با پسر يكي از بستگان دور رفتيم به بازار. در حين پرسه‌زدن در بازار به من اشاره‌اي كرد كه «اينو داشته باش» روبروي يك مغازه ايستاد و چند تا سنجاق‌سر را برداشت و درباره‌ي قيمت با فروشنده كه پيرمردي بود وارد صحبت شد و نهايتاً گفت گران است و به ظاهر سنجاق‌ها را سر جايش گذاشت. اندكي كه دور شديم كف دستش را به من نشان داد و گفت «حال كردي!» و من مات و مبهوت از اين حركت وي كه «اين چه كاري بود كردي» و او نيز پاسخ داد «آدم بايد زرنگ باشه، به تو هم ميگن بچه تهران؟!»
اين فرد الان زنده است، كاسب است، براي خودش مغازه دارد، زن دارد، آبرو دارد، براي خودش در بازار اعتبار دارد و من سال‌هاست كه نديدمش. نمي‌دانم الان در شغلش چگونه است. دأبش چيست؟ ولي براي كسي كه دزدي را زرنگي مي‌پندارد و مي‌گويد كاسب بايد زرنگ باشد، بعيد است كه اگر جايي فرصتي براي قاپيدن يا تصاحب مال بي‌صاحبي يافت از اين فرصت دريغ كند. (منظور از مال بي‌صاحب، مالي است كه هم‌اكنون صاحبش بالاي سرش نيست)

داستان سوم
در دوران سربازي بارها و بارها اتفاق مي‌افتاد كه اموال هم‌خدمتي‌ها را مي‌بردند. خوب دزد كه نمي‌تواند از بيرون بيايد داخل پادگان و پول و اموال سربازها را ببرد. پس نتيجتاً سارق يا سارقين غريبه نبودند. يكي از مبتلا به‌ترين چيزهايي كه دزديده مي‌شد پوتين بود. پوتين را نمي‌شد خيلي محافظت كرد. چون كثيف بود و اگر داخل ساك يا زير سر مي‌گذاشتي كثيف‌كاري مي‌كرد و چاره‌اي نبود مگر اين كه بگذاري بالاي سرت و خوابت هم از عمق هزار پا بيشتر نشود كه اگر كسي خواست ببرد تو بيدار شوي و طرف بيخيال شود. دقت كنيد چگونه يك نفر مي‌تواند پوتين هم‌خدمتي خودش را ببرد و به روي مباركش نياورد؟! اينها سارق حرفه‌اي سابقه‌دار نبودند، از همين جوانان رشيد اين مرز و بوم بودند كه ديپلم گرفته يا نگرفته، آمده بودند خدمت سربازي. اين قضيه منحصر به گروهان و گردان ما هم نبود. من در گروهان‌ها و ديگر گردان‌ها هم دوستاني داشتم و همه از اين مسأله گلايه داشتند و دزدي در پادگان يك پديده‌ي فراگير بوده و هست.

داستان چهارم
در دوران دانشجويي چندين بار مواد خوراكي و بعضاً غذاهاي مرا با ظرفش بردند و حتي ظرف خالي را نيز نياوردند. اگر بگوييم سرقت اموال در محيط پادگان شايد طبيعي به نظر برسد، در محيط علمي دانشگاه به هيچ عنوان قابل توجيه نيست. ترم دوم بود كه به يخچال سوئيت ما بچه‌هاي مهندسي زياد دستبرد مي‌زدند، من در يك اقدام ابتكاري با ماژيك روي در يخچال نوشتم: «بالاخره يه روز مي‌گيرمت!» و از آن پس چيزي از آن يخچال جابجا نشد. جالب اين بود كه اين موضوع با واكنش دانشجويان سارق مواجه شد كه «شما فكر كرديد ما دزديم!» همان ضرب‌المثل بالا بردن چوب و فرار گربه دزده.
يك روز صبح در سرويس دانشگاه يكي از همين برادران تحصيل‌كرده‌ي سارق داشت براي دوست بغل دستي‌اش دزدي‌هايش را تئوريزه مي‌كرد. او مي‌گفت: «ببين ما اينجا همه دانشجوييم، مال من و مال تو نداره». اين آقا دانشجوي رشته‌ي دبيري بود و الان معلم است. خدا به خير كند عاقبت دانش‌آموزاني كه زيردست اين فرد تربيت مي‌شوند.

داستان پنجم
مسئول بسيج دانشجويي بودم و بسيج را همراه با اعضاي فعّال آن در حالي از نفر قبلي تحويل گرفتم كه هيچ شناخت درستي نسبت به اعضاي بسيج و فرهنگ سازماني آن نداشتم. يك روز دو نفر از بچه‌هاي بسيج آمدند و گفتند: «حاجي! رفتيم از روابط عمومي دانشگاه دو تا يونوليت تك زديم (يعني بي‌اجازه برداشتيم) واسه نمايشگاه» گفتم: «شما خيلي بيخود كرديد، همين الان ميريد ميذاريد سر جاش» گفتند: «حاجي! اينو از دوم خردادي‌ها كش رفتيم خودت كه ديدي دانشگاه واسه برنامه‌هاي بسيج بودجه نميده، ما هم حق داريم سهم خودمون رو اين جوري بگيريم» گفتم: «اينجا صحنه‌ي نبرد با نيروهاي بعثي نيست كه شما برويد غنيمت بگيريد! اينجا دانشگاه است و براي خودش قانون دارد. ما سهم بسيج را بايد از راه قانوني بگيريم. اين كاري كه شما كرديد اسمش دزدي است!» و سرانجام با اصرار من رفتند و شبانه مجدداً يونوليت‌ها را سر جايش گذاشتند.

داستان ششم
ازدواج كرديم و رفتيم سر خانه‌ و زندگي مشترك. در آپارتمان‌مان دو نفر بودند كه با ماشين كار مي‌كردند و به اصطلاح مسافركش بودند. يك روز ديدم يكي از اينها دارد با يك صندوق صدقات خالي، سر و كله مي‌زند. رو به من گفت: «آقامحمد! شما كه مدير آپارتماني از پول صندوق يه قفل بخر براي اين صندوق، همين جا هم نصبش كنيم» پرسيدم: «ببخشيد اين صندوق رو از كجا آورديد؟» گفت: «اين رو سر خط پيداش كردم، قفلش رو شكسته بودن، پولاشم برده بودن، من گفتم صندوق خاليش كه به درد كسي نمي‌خوره» من گفتم: «آقاي ...! اين صندوق صدقات مال ما نيست. اگر نياز باشد ما يك صندوق صدقات مي‌خريم» با يك حالت خاص گفت: «برو بابا تو هم دلت خوشه! ميليارد ميليارد دارن مي‌برن، اونوقت تو به اين گير دادي!» گفتم: «در هر صورت من براي اين صندوق هيچ هزينه‌اي نمي‌كنم، نمي‌خوام مال شبهه‌ناك بياد توي اين آپارتمان» با لب و لوچه‌ي آويزان و با بي‌ميلي گفت: «باشه هر چي شما بگي!». در اين داستان به سلسله مراتب سرقت دقت كنيد. يعني يكي پول صندوق را مي‌برد و ديگري صندوق قفل شكسته را. مثل شيري كه گورخري را شكار مي‌كند و دل و جگر و رانش را مي‌خورد، كفتارهايي پيدا مي‌شوند كه گوشت‌هاي پشت و قسمت شكم را بخورند، پس از آنها لاشخورهايي مي‌آيند كه گوشت بين دنده‌ها و استخوان‌ها را مي‌خورند، نهايتاً هم مورچه‌ها هر آن چه مانده باشد را صاف و تميز مي‌كنند.

جمع‌بندي
اختلاس سه هزار ميليارد توماني كه سال گذشته از آن رونمايي شد (چون از سال 87 شروع شده بود و در 90 به مراحل پاياني و رونمايي رسيد) توسط سارقان سابقه‌دار صورت نگرفته است. بلكه خيلي از اين متهمان از افراد به ظاهر آبرودار بوده‌اند كه موقعيتي براي بروز و ظهور خرده فرهنگ قاپيدن و چاپيدن مهيا يافته‌اند. حالا يكي در توانش اختلاس سه هزار ميلياردي است، آن ديگري به اندازه‌ي سه ميليارد دستش براي چاپيدن اموال بي‌صاحب باز است، يكي ديگر سه ميليون، يكي ديگر مي‌تواند غذاي هم‌خوابگاهي‌اش را ببرد، يكي ديگر دستش مي‌رسد كه پوتين هم‌خدمتي‌اش را بدزد و ... خلاصه هر كس به اندازه‌ي توانش و بر اساس اين فرهنگ غلطي كه در ضمير بسياري از ايرانيان دروني‌سازي شده است از اين آب گل‌آلود تا بتواند ماهي‌ مي‌گيرد و اسمش را هم مي‌گذارد زرنگي! ربطي هم به پولدار بودن يا فقير بودن ندارد. وقتي اسم بلند كردن مال بي‌صاحب را بگذاريم زرنگي، ميلياردر هم كه باشي و اعتقاد داشته باشي آدم بايد زرنگ باشد، از بلند كردن يك اسكناس هزار توماني در خلوت دريغ نمي‌كني!
همان‌گونه كه در داستان‌هاي بالا بيان شد، اين صفت ناپسند منحصر به يك طبقه يا گروه يا محيط خاص نيست و رفتاري است بيمارگونه و فراگير كه متأسفم بگويم مردمان برخي از كشورهاي ديگر، بر اساس شواهدي كه ديده‌اند ايرانيان را با اين ويژگي مي‌شناسند.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
دقیقا وقتی از الانم کوچکتر بودم وکارتون داستانهای مارکوپولو رانشان می داد همیشه برایم سوال بود چرا آن قسمتهایی را که مارکو وارد ایران می شود تلویزیون ما نشان نمی دهد ولی بعدها که داستان سفرهای مارکو را خواندم متوجه شدم دلیلش آن بود که آنقدر دزد و راهزن به قافله مارکوپلو می زند که بندهای خدا روشان نمی شد این بخشها را پخش کنند. خوب الان هم این آدمها فرزندان همان باباهای شرافتمند وراهزن هستند دیگر .
قاضي مرتضوي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
تاريخ رو مطالعه كن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
یه روز به همسرم گفتم تو که می دونی فلانی پاشو رو پاش انداخته با خرید دلار و گرون شدنش به این مال و منال رسیده چرا بهش می گی زرنگ . گفت خب زرنگ اکثر اوقات یه نوع فحشه معنیشم یعنی همون دزدی همون کلاه برداری متمدنانه :))) .
آلفونسو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
داستان جالبی بود.واقعیت جالبی بود.اره درسته....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
فوق العاده گل گفتی
ارمغان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
به نظر من یکی از دلایل این دزدی های کوچک و بزرگ در جامعه این است که افراد فکر میکنند به حق واقعی خود نرسیده اند و این دست درازی ها را در واقع نوعی دست یافتن به حقوق اولیه خود میدانند.
از خودمون ناامید شده ایم و همش منتظریم که یکی از بیرون یا از عالم غیب بیاد و ما را نجات بده .
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
حالا يكي در توانش اختلاس سه هزار ميلياردي است، آن ديگري به اندازه‌ي سه ميليارد دستش براي چاپيدن اموال بي‌صاحب باز است، يكي ديگر سه ميليون، يكي ديگر مي‌تواند غذاي هم‌خوابگاهي‌اش را ببرد، يكي ديگر دستش مي‌رسد كه پوتين هم‌خدمتي‌اش را بدزد و ... خلاصه هر كس به اندازه‌ي توانش و بر اساس اين فرهنگ غلطي كه در ضمير بسياري از ايرانيان دروني‌سازي شده است از اين آب گل‌آلود تا بتواند ماهي‌ مي‌گيرد و اسمش را هم مي‌گذارد زرنگي!
معلم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
محمد جان تو که اینجا سرقت ادبی کردی!!!
واقعا متاسفم
پر مدعا، مغرور، ملتی که تنها افتخارش گذشته نه چندان قابل توجهش است، نژاد پرست، تنبل، خرافه پرست، ....
پاسخ ها
امیر ایرانی
| Australia |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
تو با این بدبینئ یه سری به روان پزشک بزن !!
قشری از ایرانیان دارای این خصوصیات هستند :

خود کم بین ، سطحی نگر و ظاهر بین ، شکست خورده ، مایوس و نا امید و غمگین ، و ناراضی از همه چیز و همه کس در همه حالت حتی در بهترین وضعیت

قشر دیگری از ایرانیان هم دارای این خصوصیات هستند

متظاهر . مغلطه گر ، ریاکار ، پاچه خوار و تشنه قدرت و خشک نظر و مساحمه گر و دارای افراط و تفزیط نا معقول

البته دو خصلت "دروغگویی و پول پرستی" متاسفانه آفتی هستش که در بین تمامی قشرهای جامعه شیوع پیدا کرده و اکثر افراد این جامعه در این راه به کوچک و بزرگ و صغیر و کبیر و پدر و پسر رحم نمیکنند
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تاهست به خواری کشندش به جفا
چو مرد به عزت برندش سر دست
ویژگی های منفی مان : ما مردمی هستیم که بیشتر احساسی هستیم تا عقلانی. اهل مدیریت و سازماندهی علمی کارها نیستیم.معمولا مشکلاتمان از این ناشی می شود که سرچشمه را به بیل نمی گیریم. بعد که اوضاع بحرانی شد با اقدامات احساسی و ضربتی سعی می کنیم قضیه را جمع کنیم. مثل تیم فوتبالمان تا گل نخوریم به خودمان نمی آییم. تنبل هستیم، نگاهمان به زندگی اینطوری است که "چیزی است که باید گذراندش نه اینکه چیزی است که باید رفت و کشفش کرد." - خیلی غر می زنیم و کمتر راه حل می دهیم - بلد نیستیم داشته هایمان را به دیگران عرضه کنیم و نشان دهیم.

ویژگی های مثبتمان: ارق ملی داریم- اهل کمک کردن به هم در شرایط سخت هستیم - خیلی صبور و فداکار هستیم -
ویژگی های منفی مان : ما مردمی هستیم که بیشتر احساسی هستیم تا عقلانی. اهل مدیریت و سازماندهی علمی کارها نیستیم.معمولا مشکلاتمان از این ناشی می شود که سرچشمه را به بیل نمی گیریم. بعد که اوضاع بحرانی شد با اقدامات احساسی و ضربتی سعی می کنیم قضیه را جمع کنیم. مثل تیم فوتبالمان تا گل نخوریم به خودمان نمی آییم. تنبل هستیم، نگاهمان به زندگی اینطوری است که "چیزی است که باید گذراندش نه اینکه چیزی است که باید رفت و کشفش کرد." - خیلی غر می زنیم و کمتر راه حل می دهیم - بلد نیستیم داشته هایمان را به دیگران عرضه کنیم و نشان دهیم.

ویژگی های مثبتمان: ارق ملی داریم- اهل کمک کردن به هم در شرایط سخت هستیم - خیلی صبور و فداکار هستیم -
به عنوان کسی که سال هاست مقیم خارج از کشور هستم، میتونم بگم ایرانی ها پراحساس و مهربان هستند. باغیرت و مهمون نواز. اما اخیرا به خاطر مشکلاتی که مملکت ما با اون دست به گریبانه، خودخواه و حسود و زیراب زن شده اند. امیدوارم با حل این مشکلات مردم نجیب ما دوباره به اصل خود بازگردند.
وِزگی ما مردم: همیشه به دنبال یک قهرمان می گردیم تا ناجیمان شود.
البته بعد از یافتن آن قهرمان، براش نسخه می پیچیم که این کار رو باید بکنی اون کار رو نه!!!
اگر هم نظرش مثل ما نبود شروع می کنیم به تخریب.

ویژگی مسئولان: اولش وِیژگی خاصی ندارند، ولی ویژگی قهرمان پروری ما مردم باعث میشه احساس خودقهرمان بینی بهشون دست بده یادشون بره که وظیفه شون چیه.

ویژگی تابناک: سانسور کردن نظرهای من!
بيشتر بازاري مي زنيم
منفعت طلب زرنگ حالا نمي گم حتما" اما تلكه كن جايي هم كه لازم باشه حتما" دروغگو
دروغگو ، ریاکار ، خرافاتی
متوهم-پوچ گرا-مرده پرست-کاسه داغتر از آش-مسلمان تر از خود عربها-هیز
ویژگی ملت ایران خوردن مرغ کیلویی شش هزار تومن و باغیرت بودن و با هوش بودنه
سلام چند دسته ایم اکثریت مقاوم وصبورودارای غرور گروهایی هیجانی واحساس که همدردی ومهمان نوازی توی دل همین خصوصیات است بعضی نق زن واز خود راضی وزود باور
خصوصیات منفی: تنبل با علاقه وافر به سر هم بندی کردن- احساساتی و هیجانی - قانون گریز و ماهر در توجیه کارهای اشتباه- اخیرا دروغگو
خصوصیات مثبت: مهمان نوازی و خونگرم- دل رحم و مهربان
قشری از ایرانیان دارای این خصوصیات هستند :

خود کم بین ، سطحی نگر و ظاهر بین ، شکست خورده ، مایوس و نا امید و غمگین ، و ناراضی از همه چیز و همه کس در همه حالت حتی در بهترین وضعیت

قشر دیگری از ایرانیان هم دارای این خصوصیات هستند

متظاهر . مغلطه گر ، ریاکار ، پاچه خوار و تشنه قدرت و خشک نظر و مساحمه گر و دارای افراط و تفزیط نا معقول

البته دو خصلت "دروغگویی و پول پرستی" متاسفانه آفتی هستش که در بین تمامی قشرهای جامعه شیوع پیدا کرده و اکثر افراد این جامعه در این راه به کوچک و بزرگ و صغیر و کبیر و پدر و پسر رحم نمیکنند
مسئولین خوب و درست میدانند ما چگونه هستیم و رمز موفقیت! مسئولین هم همین آگاهی از احوال مردم جامعه شان است!. دریک کلمه ملت ما ملت ناآگاه است. باید به این ملت آموخت و تا میتوانیم آموزش دهیم و از گفتن اینکه ما برتر از همه هستیم بپرهیزیم. نزد خدا هیچ کس برتر نیست جز کسی که ایمانش قویتر باشد، و همانطور که همه میدانیم ما یقیناً برتری یی نسبت به دیگران در نزد خدا نداریم. نزد بند گان خدا هم که برتری به درد نمیخورد. چون تعاریف از برتری در نزد مردم دائماً تغییر میکند. پس آگاه کنیم و از آگاه شدن مردم نترسیم .
به كامنت اول دزد و دغل باز را هم اضافه كنيد كامل مي شود
بیشتر شعار میدیم تا عمل
یکی از خصوصیات بد ما در اصطلاحی به نام "زرنگی" خلاصه می شود. زرنگی در معنای معمول خودش یعنی از دیگران جلو زدن بدون آن که فرد زرنگ حقی داشته باشد، در صف نانوانی گرفته تا در استخدام و...
يه مشت دزد كه در كنار هم به خوبي خوشي زندگي ميكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
كاسبي مي‌گفت نبايد مال كاسب ديگر را خورد ولي خوردن از دولت حلال است و اون را زرنگي مي‌دونست.
متاسفانه در هیچ کاری عمیق نیستیم و هر کاری که می کنیم نصفه کاره ولش می کنیم ، ولی با این حال فکر می کنیم که از همه آدمهای دیگه با دانش تر هستیم .
مردم ايران را بايد تو مشكلات شناخت ، مثلا وقتي با ماشينت داري تو خيابون ميري يك دفعه با يكي تصادف مي كني اون موقع است كه بايد طرف مقابلت رو بشناسي كه آيا آدم فهميده اي است يا نه ؟كه خيلي از مواقع يك برخورد ساده منجر به دعوا و فحش كاري ميشه و يا اينكه اگر اتفاقي برا ي كسي افتاده باشه مردم بجاي كمك كردن به هم ديگه سعي ميكنند كه لحظات رو با دوربين موبايلشون ثبت كنند . و ديگر اينكه در اين دوره زمونه كه مخصوصا گروني بيداد ميكنه همه سعي دارند يه جوري سر همديگه كلاه بزارند و حس همدردي هم اصلا تو مغز بعضيا تعريف نشده.
به نظرم 90 درصد ما ایرانیان اهل ریا هستیم بالاخص در مسائل مذهبی. اعتقاداتمون ضعیفه اما قیافه خود را به ظاهر همسطح ابرار میگیریم.
من نظر خودم رو در دو بخش میگم، اول ضعفی رو که بعداز مدتها تفکر به اون رسیدم واون این که چطور در ملت ما با این فطرت پاک واین سرزمین پاک که در اون زندگی میکنن، این همه خصایص ناپسند به وجود آمده؛ که به نظر من ایران وایرانی سال هاست که هویت خود را از دست داده وبه نوعی درگیر مسئله ی هویت وشخصیت است، اکنون هویت ایرانی بودن با هویت اسلامی بودن کاملامنطبق نشده واین در حالی است که در زندگی روزمره ما استفاده از شیوه ها و امکانات فرهنگ های مختلف از جمله غربی که تفاوت بسیار با فرهنگ ما دارند دیده میشود واین باعث سردرگمی برای هدفمند بودن در زندگی می شود؛ البته این مسئله نیاز به توضیح بسیار دارد که در این مقال نمی گنجد،! فقط برای مثال ایران را در زمانی که در دنیا در اوج بوده را درنظر بگیرید مثلا دوره هخامنشیان- البته جدا از علل سقوط- که در آن دوران فرهنگ وتمدن ایرانی حرف های بسیاری یرای گفتن داشت. یادر دوران سرافرازی بعداز حضور اسلام که هنوز فرهنگ غربی در ایران آن دروران نفوذ نکرده بود ودر تکمیل نظر خود این را بگویم که امروزه بیشتر افتخار وتکیه ما برای سربلند کردن در دنیا بر روی فرهنگ و تمدن گذشته ما بوده است.
نکته دوم نظر بنده نیز حس دگر دوستی وتمایل به جمع در میان ایرانی هاست که از شمال تا جنوب کشور ما تقریبا به طور یکسان قابل فهم میباشد وبه نظر من این خصیصه عامل حفظ کشور ما از دسیسه های شیطانی است.
من سالها خارج زندگی کردم و اقوام مختلف را دیده ام.
خوبی های ایرانیها:
1-اهل خانواده هستند.
2- بسیار مهمان نوازند.
3- خداپرست هستند (کافر کم دارند).
4- مادران ایرانی بسیار فداکار و پاکدامن ند.
5- با هوش هستند.

عیبهای ایرانیان:
1- خیلی صادق نیستند.
2- تعارف زیاد میکنند.
3- برخی از آنها هنوز در توهم زمان پیشینیان هستند که ایران بر دنیا سیطره داشت.
4- به دیگران ستم نمیکنند ولی به خود ستم میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
خیلی ساده ولی کامل
منم کاملاً موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
اين ذهنيت شما براي سال‌ها پيشه آقا
امیر ایرانی
| Australia |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
خیلی زیبا بود. دست مریزاد!!
اولین مثالهای من در رانندگی:
قانون گریزی .مثال. دریافت معاینه فنی بدون بازدید خودرو ، عبور از چراغ قرمز ، افزایش سرعت در زمان دیدن چراغ زرد
رشوه بگیر ، رشوه بده .مثال.در زمان انجا عمل خلاف
عدم رعایت حق تقدم .مثال. همه جا
انتخاب راه در رو .مثال. ترافیک ، تصادف
و.....
ای کاش یکی پیدا شه ریشه یابی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
رسوخ بي‌اعتمادي در لايه‌هاي زيرين جامعه
دروغ و دزدی بزرگ ترین خصلت های بد جامعه ایرانی است . این دو خصلت به قدری بزرگ هستند که چهره جامعه ما را حتی در میان دیگر ملت ها تخریب کرده است. جدای از کینه ای که برخی ملت ها نسبت به ایران دارند، واقعیت هایی نیز در این باره وجود دارد. نمونه های آن را می توانید از زبان دیپلمات های ایرانی که مدتی در خارج از ایران فعالیت داشته اند بشنوید. خواهید فهمید که برخی ایرانی هایی که در دیگر کشورها زندگی می کنند چه خصلت های بدی داشته اند که موجب اعتراض به سفارت شده اند. نمونه این خصلت ها در داخل کشورمان نیز وجود دارد.
علاوه بر دروغگو ، چاپلوس، دو رو، تنبل، فراموشکار و.... اخیرا هم همه دلال شدند: دلال سکه، دلار، خونه و...
عقب گردفرهنگي درهمه زمينه ها
رياكار - دروغگو - دلال - زيرآب زن - منافع شخصي بر منافع جمعي هميشه مقدم است - احساساتي - عوام - ...
باز نظر منو نذاشتين.اومدن تو سايت شما و نظر گذاشتن تو سايت شما بي فايدست.خوبيش فقط به اينه كه آدم ميدونه كه لا اقل خودتون ميخونيد.همين.
===دروغ گو==خیال باف==خودشیفته==نزادپرست==زورگووزورشنو==
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
آخريش واقعاً تك بود
تیتر وار مینیسم:
_کلا مرگ بر همه دنیا
_مهمون نواز
_ بی پول
_روسای بیسواد و کارگرای تحصیل کرده
_با اینکه هیچ چیز سر جاش نیست ولی همه چیز عادیه
_یا استقلالی یا پرسپولیسی
_همه میگن سیاست چیه تو هم حوصله داری ولی تو 24 ساعت 10 بار اخبار نگاه میکنن
_موتور سیکلت برای ایرانی باید 1 چرخ داشته باشه
_استاد در ساختن انواع جک و لطیفه
و...
دو رو، فریبکار، خودخواه و احساسی
جوگیر (خوب بو بد)و غیر رو راست و با ریشه های مبهم و ادعاهای زیاد
ایرانی به جای اینکه بخواد مشکل رو حل کنه خودشون رو با مشکل سازگار میکنه
و همین رویه باعث میشه هر روز مشکلاتشون افزایش پیدا کنه بی فرهنگی در جامعه موج میزنه یه نمونه خیلی کوچیکش در شب اعیاد فقط کافیه سری به کوچه و خیابان بزنید تا از کثیفی معابر شوکه بشید از انواع و اقسام لیوان یک بار مصرف بگیر تا پوست انواع و اقسام میوه ها و........
بدبختانه عبرت نگرفتن از گذشته تو خون
ایرانی جماعت هستش و ار این نقص بزرگ هم ضررهای فراوانی بردن در واقع
بسیاری از مشکلات فعلی کشور باعث و
بانیش مردمن ولی از اون بدتر خودشون هم این موارد رو قبول ندارن و خیلی دیر از خواب بیدار میشن
ما ايرانيها تا زماني كه تحت فشار اقتصادي (گرسنگي و.....)هستيم همه كس وهمه چيز را فراموش كرده وبه توجيه وضعيت خود ميپردازيم و به محض اينكه كمي وضعمان خوب شد به ياد ازادي و ديگر فضائل اخلاقي مي افتيم .
بی هویت
ملی!!!!!!!مذهبی!!!!!دینی!!!!! لا مذهبی
با همه کشورهای اسلامی و مسیحی و دینی مشکل داریم ، با کشورهای بی دین ابرازدوستی می کنیم .
در داخل کشور هم هر وقت لازم باشه مسائل مذهبی رو علم می کنیم و هر وقت لازم باشه ملی و هر دو رو هم از بین بردیم
به شدت قائل به چشم هم چشمی در تمامی مسائل زندگی از ریزترین موارد در خانواده تا بالاترین سطح در مدیریت. چشم هم چشمی بین خودمان و خانوادمان تا چشم هم چشمی با دولتها و مردم جهان مثلا در پیشرفتهای علمی نظیر تولید مقاله علمی و پیشرفتهای صنعتی مانند تولید خودروی ملی و ... .
2- رها کردن اصول مانند شناسایی نیازهای واقعی و تلاش در رفع آن ها و پرداختن به فروع که شاید صفت چشم هم چشمی ما ریشه اش همین مسئله باشد.
3- پایین بودن کیفیت کار و محصولات تولیدی و تصمیمات مدیریتی ما ایرانیان از سطح متوسط دنیا. مثلا ما خیابان آسفالت می کنیم، پل می سازیم ، تصمیم به بهبود آموزش در کشور میگیریم ولی همه شان با یک استاندارد خاص ایرانی صورت می گیرد و معمولا کارهای ما ایرادات فراوانی دارند.
به نظرم ما ایرانی ها افراد چند شخصیتی، استاد رد پنهان کردن تمایلات واقعی،بسیار دروغگو،احساساتی،پرمدعا و خیال پرداز البته تا حدودی غریب نواز
مشخصه عمده ما ایرانی ها:

1-تنبل و دو دره باز
2-راه دور زدن هر چیزی رو خوب بلدیم
3- فقط به فکر خودمون هستیم (خودخواه)
4-با هیچ کس صداقت نداریم
5- خودمونو از همه دنیا بهتر می دونیم و ...
بی گذشت شدیم و نسبت به هم بی رحم . باید مهربان تر شویم
به نظرم ما ایرانی ها افراد چند شخصیتی، استاد رد پنهان کردن تمایلات واقعی،بسیار دروغگو،احساساتی،پرمدعا و خیال پرداز البته تا حدودی غریب نواز
قانون گريزي شديد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
اگه قانونش قانون باشه و درست اجرا بشه بهت میگم کی میتونه از قانون فرار کنه
تن پرور و تنبل به حد بسیار زیاد

عاشق فرهنگ و مد غربی و از یاد بردن هویت ایرانی خودمون در یک کلام تحت هر شرایطی حتی کوچکترین و جزیی ترین چیزها "مرغ همسایه برامون غازه"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
آخه چجوری بگم که فقط ازین مرغ همسایه غازیا خسته شدم
دمت گرم حرف دلمو زدی. اگه خارجیها رو درست بشناسیم بهتر و بیشتر به نکات مثبت خودمون واقف میشیم و بهتر میدونیم رو چه نکات بدی باید کار کنیم
نمی دونم چی بگم فقط غمم گرفته.
بيشتر بازاري مي زنيم
منفعت طلب زرنگ حالا نمي گم حتما" اما تلكه كن جايي هم كه لازم باشه حتما" دروغگو
متاسفانه درد جدیدی به جون مردم ایران و خیلی از کشورای جهان سوم و حتی در حال توسعه افتاده و اون تحقیر نفسه و مقایسه با دنیای خارج در عین شناخت سطحی از آن دنیا (شناخت تنها بواسطه رسانه های تصویری و اینترنت و شنیده های جسته و گریخته).
مردم ایران با خصوصیات اصیلشان با تمام کاستیها قابل تحسین هستند و هم چیزهای بسیاری برای آموزش به دیگران دارند و هم جای بسیار برای فراگرفتن نکات مثبت سایرین.
احمق ترین ملت
رياكاري-عمل نكردن به گفته ها- شخصيت پرستي- كي گفته مهم است چه گفته خيلي اهميت ندارد- توهم وخود بزرگ بيني- تقليد كور كورانه و....جزء عادات ورفتار عمومي جامعه است
بسم الله الرحمن الرحیم
من ایرانی هستم و به خودم افتخار می کنم چون در بین ملتی زندگی می کنم که همه وقتی می خواهند ویژگی های خود را بگویند خودستایی نمی کنند بلکه عیوب خود را می گویند و خوبی های خودشان را می پوشانند تا خودنمایی نکنند.
به نظر من این ویژگی ایرانی که عیب خود را می جوید و به دنبال چاره برای حل آن است بزرگترین ویژگی ایرانی هاست و شاید به همین خاطر است که اینقدر دشمن پیدا کرده است.
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
این "چاره برای حل آن" کی محقق میشه؟
به نظر من مهمترین ویژگی ما اینه که تنها وقتی که در مقابل خودمان دشمنی رو میبینیم متحد هستیم نمونه ان 8 سال دفاع مقدس که اوج افتخار ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
ببینم اگه الان جنگ بشه خودت بچه ات رو میفرستی ؟ من 28 ماه جبهه بودم و جانبازم اما نمیگذارم بچه ام بره سربازی . اوموقع روحیات چیز دیگری بود
حسن از بجنورد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
تو خوشی ها/ ما خودمون از عالم بدتریم
ماایرانی هامتاسفانه فوق العاده فضول هستیم..البته تنها حسنش این بوده که وزرات اطلاعات قوی داشتیم..
پاسخ ها
زهره
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
اینو خوب اومدی...
خوب :احساستی و مهربون ! غیرتی و شجاع! انطباق پذیر! خوش گذرون! گستردگی فرهنگی!اعتماد به نفس بالا!
بد: احساساتی! بی حساب و کتاب! دروغگو! حریص و به شدت فردگرا! ماست مال حرفه ای! درمورد همه چیز و همه کس نظر دارند!
خرافاتی!
بهترین ویژگی :مهربون ، و در مقابل دشمن خارجی به شدت منسجم هستند.
بدترین ویژگی :فکر می کنن بافرهنگ ترین و باهوش ترین قوم روی زمین هستند
حریص و دروغگو
مثبت : مهمان نواز،باهوش، مهربان
منفی : متملق، دورو، دروغگو،بی نظم، نخبه کش، نژادپرست،
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
با هوش؟!!!به همين خيال باش..طبق كدوم تحقيق و پژوهشي اينه حرف رو زديد..اين رو هم ميشه گذاشت به حساب خود برتر بيني و نژاد پرستي..
فوق العاده خرافاتی هستیم .
گرچه قصد داشتم كامنت نگذارم!!!
نوعي افراط و تفريط در تمام امور مشاهده شود
0عروسي و عزا)
تقليد كارند
شايعه پراكن اند
شاد نيستند
همگرا نيستند
جو گير هستند
با وفا هستند
قانع هستند
جمع اضداد در آنان ديده مي شود!
ما همه، كارهاي خوب را فقط از بقيه انتظار داريم و وقتي نوبت خودمون ميشه يادمون ميره كار خوب و بد چيه.
تحقیر شده ،عقده ای،متظاهر؛ منفعت طلب ، چاپلوس ،در آرزوی آمدن یک قهرمان ، دنبال مال مفت ، پوپولیست البته این کلمات در رابطه با عده ای کاربرد دارد .
عده ای دیگر : ساده دل ، مهربان ، مهمان نواز ،با غیرت ، مسلمان ، مخلص ، فداکار
متاسفانه مردمي كه تمام مشكلاتشان را ميخواهند گردن دين يا نظام يا ديگران بياندازند و خودشان را عاري از هر عيبي ميدانند.
همچنين خود را در تمام امور صاحب نظر و كارشناس ميدانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
کسی مشکلاتو گردن خودمون ننداخت؟
تشنه یارانه نقدی / هجدهم به هجدهم هر ماه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
آره دیگه تشنه یارانه ایم حقمونه تازه خیلی کمه
بيشتر بازاري مي زنيم
منفعت طلب زرنگ حالا نمي گم حتما" اما تلكه كن جايي هم كه لازم باشه حتما" دروغگو
بی نهایت ساده لوح .
تعادل نداریم به اینصورت که یا خیلی خوشبین هستیم یا خیلی بد بین.
خود بزرگ بین و مغرور دروغگو و بی ظرفیت ، بسیار احساستی بطوری که معمولا دلمان به عقلمان غلبه میکند ،مهمانواز وتعارفی و متاسفانه بسیار خرافاتی و غیرواقع گرا واز همه بدتر چاپلوس و پاچه خوار که به نظر من عامل تمام بدبختیهای ما ایرانی ها همین است
دروغگویی بارز ترین صفت ما ایرانیان است
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
اشتباه نکن
تنبل ، اهل دوز و کلک ، اهل منقل و وافور و خیال پردازی ، دروغگو ، پرمدعا
بنظر من معجونی از صفات خوب و بد هستیم که حتی برخی متضاد هم هستند
صفات خوبمون
دینداری و خداپرستی البته به معنای عام نه فرقه و یا تفسیر خاص و گروهی
مهمان نوازی
دلسوزی برای هم نوع
قانع بودن
معمولا از ضریب هوشی بالایی برخورداریم

صفات بدمون
غرور شخصی
خست که در کشورهای دیگر به چانه زنی مشهوریم
تنبلی به نسبت مردم سایر ملل
خرافه پرستی و زودباوری. مثال نمیزنم کسی ناراحت بشه ولی در سطح ملی چندبار ازموده شده ایم و رد شده ایم بزرگترها 32 سال پیش قضیه ماه هنوز یادشونه امسال هم که...
عدم مطالبه حقوق اجتماعی
پارتی بازی و رشوه خواری و رانتخواری
عدم تربیت اجتماعی نظیر رعایت قوانین راهنمایی و یا حسن همجواری در اپارتمانها و خلاصه عدم رعایت حقوق اجتماعی دیگران
حرص و ولع زیاد در اکتساب سود در معاملات خرد و کلان ولو منجر شدن به ضرر طرف مقابل
تحت تاثیر شدید تبلیغات رسانه ها قرار گرفتن
اعتماد بیجا به مدعیان حق در سطح مناسبات فردی و یا اجتماعی دهها بار از موضع گول میخوریم ولی دوباره...
چشم هم چشمی و عادت بد خودبزرگ بینی
اصرار به پایبندی به رسومات غلط قدیمی

در نهایت ریشه تمام خوبیهای ما فطرت پاک و محبت به خدا و اهل بیت علیهم السلام است در کل ما اصالتا مردم دینداری هستیم
و ریشه تمام بدیهای ما جهل و جهل و جهل ماست و این جهل ما بوسیله اثار مخربش تمام خوبیهای ما را تحت شعاع خودش قرار داده
چاپلوسی، دروغ گویی، عدم صداقت، رو راست نبودن مسولان با مردم، از حرف تا عمل خیلی خیلی فاصله داشتن، پاچه خواری و کیفیت را فدای کمیت کردن و القابی از این دست...
برای مثال میاند با افتخار خیلی خیلی تمام اعلام می کنند که مثلا ظرفیت دانشگاه ها انقده زیاد شده ولی آیا برای بعد از فارغ التحصیلی این جوان هایی که حالا دیگه انتظاراتشون رفته بالا فکری هم کردید. این کار تنها حق بعضی از افرادی که واقعا خوب درس می خونند را ضایع می کند
خلاصه كلام اهل مطالعه نيستيم به عبارتي در مطالعه بي حوصله ايم كه اگر واقعا" اهل مطالعه بوديم چه ميشد!!!
عاشق و شیفته غذاهای نذری ( مرغ و فسنجون باشه بهتره )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
دستت درد نکنه خوب خندوندی!ایشالا که یه روز سیر بشی.
سنگ زيرين آسياب
ایرانیان در کشورهای پیشرفته و دارای استاندارد شهر نشینی بالا ، اقلیتی متمدن هستند.
ایرانیان هرکجای دنیا ایرانی ببینند خوشحال نمی شوند و می گویند "اینجاهم ایرانی" ، گویا از چیزی فرار می کنند.
به نظر ، ریشه فرهنگ ناراستی که همه ما از آن می نالیم "خودخواهی" باشد و شاید خود خواهی هم بعلت هوش بالای ایرانیان است.(شاید)
پاسخ ها
مهری
| China |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
خیلی جالب بود
تنبلي و راحت طلبي.
درحال حاضر دروغگويي و تملق و چاپلوسي دو خصيصه اصلي ايرانيان شده ، يك فرد وقتي مقابل دوربين تلوزيون قرار مي گيرد يك حرف مي زند وقتي همان فرد را در مهماني يا داخل تاكسي ببيني حرفش 180 درجه تغيير دارد و اين بدليل جو حاكم بر جامعه است كه كسي نمي تواند واقعيت را بيان كند . اگر واقعيت را بيان كند شغلش را از دست مي دهد - ازدوستان و فاميل طرد مي شود - در داخل خانواده مشكل ايجاد مي شود و... اينها بخشي از خصيصه هاي ايرانيان بود ضمن اينكه بايد دركنار آن خود برتر بيني - توجه مطلق به من (منيت) - تهمت بيجا - غيبت - چشم هم چشمي -اسراف و تجمل گرايي را نيز اضافه كرد.
دهن بین و ساده لوح
ما به دلیل جبر فرهنگی که در طول تاریخ بر ما حکمرانی نموده، مردمی هستیم که در هنگام دلخوری از بزرگتر ها، قوی تر ها و یا اصحاب حاکمیت، نظرمان را شفاف بیان نمی کنیم و سعی می کنیم با کنایه ها و اشارات غیر مستقیم منظورمان را بفهمانیم که اغلب درست برداشت نمی شود. مانند مطلب خود من که اگر می خواستم صریح و شفاف بیانش کنم آن را منتشر نمی کردید. فی المثل در تعامل بین بنده و سایت تابناک، اشارت کلی بنده معلول است و سیاست شما در قبال نظرات، علت.
درفرهگ عام مااگر زرنگی واقعی تعریف شودواگرروزی درجوب وپیاده رو وپادر وفضای بیرون ازشهر زبالهای توسط مردم دورریخته نشود همه چیز دراین مملکت درست میشودشاید مطالب بنده ازدید خیلیهابدونه مناسبت باشد ولی باورفرمایید شاه کلید همه مشکلات روحی روانی واقتصادی وسیاسی مامردم ایران است
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
حالا يكي در توانش اختلاس سه هزار ميلياردي است، آن ديگري به اندازه‌ي سه ميليارد دستش براي چاپيدن اموال بي‌صاحب باز است، يكي ديگر سه ميليون، يكي ديگر مي‌تواند غذاي هم‌خوابگاهي‌اش را ببرد، يكي ديگر دستش مي‌رسد كه پوتين هم‌خدمتي‌اش را بدزد و ... خلاصه هر كس به اندازه‌ي توانش و بر اساس اين فرهنگ غلطي كه در ضمير بسياري از ايرانيان دروني‌سازي شده است از اين آب گل‌آلود تا بتواند ماهي‌ مي‌گيرد و اسمش را هم مي‌گذارد زرنگي!
همیشه در موقعیت حساس کنونی زندگی میکنن
من نظر خودم رو در دو بخش میگم، اول ضعفی رو که بعداز مدتها تفکر به اون رسیدم واون این که چطور در ملت ما با این فطرت پاک واین سرزمین پاک که در اون زندگی میکنن، این همه خصایص ناپسند به وجود آمده؛ که به نظر من ایران وایرانی سال هاست که هویت خود را از دست داده وبه نوعی درگیر مسئله ی هویت وشخصیت است، اکنون هویت ایرانی بودن با هویت اسلامی بودن کاملامنطبق نشده واین در حالی است که در زندگی روزمره ما استفاده از شیوه ها و امکانات فرهنگ های مختلف از جمله غربی که تفاوت بسیار با فرهنگ ما دارند دیده میشود واین باعث سردرگمی برای هدفمند بودن در زندگی می شود؛ البته این مسئله نیاز به توضیح بسیار دارد که در این مقال نمی گنجد،! فقط برای مثال ایران را در زمانی که در دنیا در اوج بوده را درنظر بگیرید مثلا دوره هخامنشیان- البته جدا از علل سقوط- که در آن دوران فرهنگ وتمدن ایرانی حرف های بسیاری یرای گفتن داشت. یادر دوران سرافرازی بعداز حضور اسلام که هنوز فرهنگ غربی در ایران آن دروران نفوذ نکرده بود ودر تکمیل نظر خود این را بگویم که امروزه بیشتر افتخار وتکیه ما برای سربلند کردن در دنیا بر روی فرهنگ و تمدن گذشته ما بوده است.
نکته دوم نظر بنده نیز حس دگر دوستی وتمایل به جمع در میان ایرانی هاست که از شمال تا جنوب کشور ما تقریبا به طور یکسان قابل فهم میباشد وبه نظر من این خصیصه عامل حفظ کشور ما از دسیسه های شیطانی است.
از نظرات ارائه شده مشخص می شود که درهر مورد - هم قضاوت می کنیم- و - زود قضاوت می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
حالا اگه کسی حرف نمیزد یکی میومد میگفت همه بی توجهن و کسی اهل بحث نیست.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
حالا يكي در توانش اختلاس سه هزار ميلياردي است، آن ديگري به اندازه‌ي سه ميليارد دستش براي چاپيدن اموال بي‌صاحب باز است، يكي ديگر سه ميليون، يكي ديگر مي‌تواند غذاي هم‌خوابگاهي‌اش را ببرد، يكي ديگر دستش مي‌رسد كه پوتين هم‌خدمتي‌اش را بدزد و ... خلاصه هر كس به اندازه‌ي توانش و بر اساس اين فرهنگ غلطي كه در ضمير بسياري از ايرانيان دروني‌سازي شده است از اين آب گل‌آلود تا بتواند ماهي‌ مي‌گيرد و اسمش را هم مي‌گذارد زرنگي!
احساسی.بدون
فکر.دمدمی.دروغگو.تابع مقتضیات زمانی. دل رحم .تنبل.بدون امید.....
عاشق و دوستدار « صف بستن » !
حاضرن برای مرغ 7000 تومنی محتوی خونآبه در مشما هم ؛ صف ببندن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
ایرانیا کاردرستن
از نظرات ارائه شده مشخص می شود که درهر مورد - هم قضاوت می کنیم- و - زود قضاوت می کنیم
شاه پرستی و دنبال اسب شاهان دویدن از هر نوعش ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
آفرین!
ايرانيان افراد :
1- باهوش و زيرك 2- دلسوز 3- اجتماعي 4- سريع الانتقال 5- شجاع
1- دروغگو 2- خود خواه 3- جو گير 4- غريبه پرست 5- مستبد ساز
جوگیر
به نظر من نمیشه این ملتو با چند کلمه توصیف کرد اما از ویژگیهای منفی بارزشون میشه به فرهنگ پایین،عدم صداقت،دو رویی،دمدمی مزاجی،در گذشته ها زندگی کردن(مثل اسطوره سازی از شخصیت های تاریخی)و... اشاره کرد.
اما ویژگیهای مثبتشون:احساس غرور در برابر بیگانه،نوع دوستی،عزت نفس و....
در کل ملت عجیبی هستیم(:
ایرانی ها همیشه تعصبی با این موضوع برخورد میکنن: ایرانی ها بهترینند و ....
اگر بخواهم خصوصیات بیشتر مردم ایران رو بدون تعصب بیان کنم:
خودخواه و خودپسندیم. قانون گریز و نژاد پرست. فقط میخواهیم بار خودمون رو به مقصد برسونیم. همه دنیا باید به مهاجر ها و پناهنده های ایرانی احترام بزارن چون ما نژاد برتریم اما خودمون هنوز به افغانی ها اجازه نمیدهیم بالاتر از کارگر صفر مقامی داشته باشند. کارگر ایرانی داشته باشی یکسره باید حواست باشه چیزی رو بلند نکنه اما کارگر افغانی مورد اعتماده با این حال تا ی خلافی میبینی زودی میریم سراغ افغانیه چرا؟ چون نژاد پرستیم

همه اینها از رانندگی هامون معلومه. از غیبت کردن هامون و از هر ثانیه رفتارمون
نامریدم و دغلباز. اصولا به آدم های خیلی دغل میگیم بچه زرنگ.
ترسو هستیم و بزدل. وقتی کسی خلافی میکنه نمیتونیم جلوشو بگیریم باهاش کنار میاییم چون ممکنه طرف عصبانی بشه و ی بلایی سرمون بیاره.
یادمه اولین جایی که رفتم سرکارُ آشنامون گفت باید کارو از دست بقیه بقاپی. میتونست بگه خودتو نشون بده. ولی همه مردم ایران میگن کارو باید بقاپی. حالا این میتونه به راحتی شامل کارهای بدی مثل زیراب زدن و چاپلوسی باشه تا ......
استاد دروغ گفتنیم. دروغ مصلحتی و تقیه بزرگترین آفت فرهنگ ایرانه. حالا کار ندارم از کی این مصیبت بر سر ما اومد
این قسمتش رو میدونم چاپ نمیکنیدُ مهم نیست ولی واقعیته. از وقتی مسلمان ها حمله کردند و مردم برای حفظ دینشون مجبور بودن جزیه بدهند و اگر نداشتند برای حفظ زن و بچه شام مجبور شدن بگویند مسلمان هستنُ دروغ و دو رویی و ریا وارد فرهنگ ایران شد. همه ریشه ایارن رو سوزوند و الان هم دامن خود اسلام رو گرفته
وقتی قراره برای احقاق حق خودمون اعتراض کنیم، همه خودمونو میکشیم کنار تا یک عده ای کار رو به سرانجام برسونن و ما موقع تقسیم قناعمش برسیم. اینو ۳ سال پیش ملت ثابت کردند.
سلام
به نظر میاد با شرایطی که شما تحت عنوان چارچوب قانونی و با رنگ قرمز در متن بالا درج فرموده اید ،( آبرو نبرید ، مسخره نکنید، توهین نکنید، تهمت نزنید و ... ) خودتان هم نظر خوبی نسبت به مخاطبینتون ندارید و نگران چیزهایی هستید که نباید در پاسخهاشون باشه و به احتمال زیاد ، در تعداد زیادی از پاسخهای ارسالی دیده خواهد شد ...
این یعنی فرهنگ فعلی ما ایرانی ها ...
در مجموع مردم خوبی هستند
عاشق نوشابه های گازدار .
بد : دورویی - ادعای بی پشتوانه - افراطی گری - تعارفی - دروغگویی - غرور - هوچی گری

خوب : هوش زیاد - استعداد هنری
"تملق"

و اينكه بر اين باورند كه " هدف وسيله را توجيه ميكند"

براي رسيدن به هدف، "دروغ" ميگويند و ...

خصوصيت ديگر هم "تكبر"
مهمان نوازی
ساده لوحی
هیجانی و بدون عقل و تدبیر لازم و احساسی
توی همه کار استاد بودن
اظهار نظر در هر مورد
عشق به وطن
نژاد برتر
فراموش کار - کمرنگ شدن عرق ملی و میهن دوستی - کم اخلاق - طماع و نزول خوار - تنبل - کم دانش - دروغ گو - ریاکار - خودخواه
ساده - احساساتی - مهماندوست - باهوش - بعضی وقتها با مرام
امیدوارم با مطالعه و یادآوری افتخارات گذشته ، راه پرافتخار نیاکانمان را ادامه دهیم .همان ایرانی راستگو ، شجاع و دلیر ، میهن پرست ، عادل ، دانشمند ، منشع خیر و .... بالاخره انسان
مردم این دوره با دوران جنگ خیلی فرق کرده اند و اکثر مردم ظرفیت طاقت و تحمل شون کم شده اگه وارد یه اتوبوس بشید می بینید امگار مردم همه عزادار و اخم کرده اند جوانها به مسن ها مثل قدیم جا برای نشستن نمیدن مترو هم جای خود , بکش بکشه در حد تیم ملی ! احترام هم در خانواده ها و بزرگ و کوچکی از بین رفته !
ما ملت جالبی هستیم خیلی چیزها رو کورکورانه انجام می دیم بدون اینکه دلیلش رو بدونیم !
با این توصیفاتی که دوستان کردن موندن ما فایده نداره بریم بمیریم بهتره.دوستان عزیزم از خوبیهامون هم میگفتین یک مقدار دلمون خنک شه.تا اونجائی که یادم میاد نسل ما درگیر جنگ و تحریم و سختی و گرانی و .....بوده.خوب چرا خودمون رو گول میزنیم اینها هست ولی چرا نمیخواین از خوبیهامون هم بگین هنوز خیلی ها هستن که حلال و حروم سرشون میشه،احترام به بزرگترها رو یادشونه،صداقت رو دارن و دورش نینداختن واسه ارزشهاشون ارزش قائلند و ..... آدمهای خوب هم هنوز زنده هستن و وجود دارند.ما غیر از تحمل کاری نمیتونیم اکنیم،جرأت خوشی کردن هم نداریم. من الان نمیدونم که خوشبختم و خوشحال یا مجبورم به خوشحالی خدا خودش کمک کنه
بيشتر بازاري مي زنيم
منفعت طلب زرنگ حالا نمي گم حتما" اما تلكه كن جايي هم كه لازم باشه حتما" دروغگو
اینجا تنها کشوری است که مردمش پول خرید میوه و لبنیات ندارن اما تا دلت بخواد طلا و دلار و سکه میخرند ؛ اینجا مردم استاد ایجاد تورم و گرونی برای خودشون هستند ؛ الان بازار مسکن راکده اما کسی خونه نمیخره کافیه فردا متری 100تومن گرون شه تا ببینی چطوری مردم طلا و سکه رو بیخیال میشن میرن خونه میخرن ؛ واقعا مردمان جالبی هستیم
استاد مسلم حرفای دری وری
همیشه شرایط سخت هست که خصوصیت یک قوم یا کشور رو نشون میده. مثلا توی همین زلزله بم ایران به کشورهای کمک کننده اعلام کرد خون لازم نداریم خواهشا کیسه خون بفرستید.
اما ای کاش واسه شرایط عادی هم ایرانیها سنگ تموم میذاشتن واسه هم.
در کل در دنیا ایرانیا رو به سازگار بودن میشناسن و نه مهمان نوازی و خونگرمی چون در سال مگه چند تا توریست میاد ایران تا خصوصیت ایرانیا رو برن تبلیغ کنن؟ ایران که چه عرض کنم میان تهران، اصفهان و شیراز.
پشت سر یه نفر تا دلمون بخواد حرف میزنیم ولی همین که میاد نزدیکمون همچین واسش دستمون میزاریم رو سینه واسش خم میشیم که انگار که چه کسیه
دروغگوئی و حسادت و تنبلی و خودخواهي و احساساتي
بنظر من معجونی از صفات خوب و بد هستیم که حتی برخی متضاد هم هستند
صفات خوبمون
دینداری و خداپرستی البته به معنای عام نه فرقه و یا تفسیر خاص و گروهی
مهمان نوازی
دلسوزی برای هم نوع
قانع بودن
معمولا از ضریب هوشی بالایی برخورداریم

صفات بدمون
غرور شخصی
خست که در کشورهای دیگر به چانه زنی مشهوریم
تنبلی به نسبت مردم سایر ملل
خرافه پرستی و زودباوری. مثال نمیزنم کسی ناراحت بشه ولی در سطح ملی چندبار ازموده شده ایم و رد شده ایم
عدم مطالبه حقوق اجتماعی
پارتی بازی و رشوه خواری و رانتخواری
عدم تربیت اجتماعی نظیر رعایت قوانین راهنمایی و یا حسن همجواری در اپارتمانها و خلاصه عدم رعایت حقوق اجتماعی دیگران
حرص و ولع زیاد در اکتساب سود در معاملات خرد و کلان ولو منجر شدن به ضرر طرف مقابل
تحت تاثیر شدید تبلیغات رسانه ها قرار گرفتن
اعتماد بیجا چشم هم چشمی و عادت بد خودبزرگ بینی
اصرار به پایبندی به رسومات غلط قدیمی

در نهایت ریشه تمام خوبیهای ما فطرت پاک و محبت به خدا و اهل بیت علیهم السلام است در کل ما اصالتا مردم دینداری هستیم
و ریشه تمام بدیهای ما جهل و جهل و جهل ماست و این جهل ما بوسیله اثار مخربش تمام خوبیهای ما را تحت شعاع خودش قرار داده
ما ايرانی ها همه ميدونيم راه درست کدومه اما متاسفانه در اين راه قدم جلو نمی گذاريم و همش شعار می ديم. برای درست شدن ايران بايد اول مردم درست بشند.
بااستعداد- باهوش- غريب نواز-دروغگو-زيرآب زن- زيادي احساساتي- خود بزرگ بيني- تنبل- حرص زدن زياد در همه چيز
احساسی ،بدون فکر ، عاشق کسی که برای خودشان بزرگش کنند،
شب زنده باد و صبح مرده باد
تقریبا تمام صفات بد تو این چند ساله در وجود ما شکل گرفته با عرض تاسف
ما مردمی هستیم که صبح ساعت چهار از شهرهای دور و نزدیک برای تماشای جان کندن یه جوان 18 ساله سرو ودست می شکانیم
نفرین بر من و ما
فعلا مملكت داره با سر هم كلاه گذاشتن ميگذره همه داريم در حق هم اجحاف ميكنيم البته بگم كه واقعا سيستم مديريت مملكت اينطوره وكاريش هم فعلا نميشه كرد تاكنون كه هيچ اقدامي نشده ودر جهل خودمون شناوريم
چرا در مورد خودمان اینگونه باید سخن گفت
مستند می گم که همین چند سال را بررسی کنیم:
در قحطی سومالی ...
در سیل پاکستان...
کمک به آوارگان افغان در طی جنگ با آمریکا
کمک به مردم عراق در طی جنگ با آمریکا
کمک رسانی به مردم لبنان و و غزه
مردم ایران انصافا در طی این چند سال همواره یار و یاور مظلومان بوده است
از طرف دیگر میزان صدقات و کمک های مردمی به محرومان و کسانی که تحت پوشش کمیته ی امداد امام خمینی هستند واقعا بی نظیر است
خیرین مدرسه ساز و بیمارستان ساز در ایران کم نیستند
تعداد کودکان بی سرپرستی که مردم تحت تکفل خود قرار داده اند بسیار زیاد است
شما اردوهای سازندگی بسیج را ببینید کسانی که مخلصانه به دور افتاده ترین نقاط و روستاهای محروم می روند و به مردم خدمت
می کنند
پورفسور سمیعی وقتی به دانشگاه ما آمد گفت که می خواهد مرکز تخصصی مغز و اعصاب در ایران تاسیس کند که تمتم مخارج ساخت آن را خیرین برعهده گرفته اند خیرینی که گفته بودند نیازی نیست حتی اسمی از آنها بیان شود
از طرف دیگر ایرانیان به اعتراف همگان مهمان نوازترین مردمان دنیا هستند
من خودم از قوم کرد هستم و این صفت واقعا در ذات ما و اجدادمان بوده است در بین اقوام دیگر از جمله قوم لر و جنوبی و ...هم این صفت موج می زند
از طرف دیگر در مقایسه با کشورهای دیگر و در این دوره و زمانه ایرانیان از پاکدامن ترین مردمان دنیا هستند در دنیایی که آمار فساد وفحشا به اوج خود رسیده است و به بی حیایی و عریانی ارزش می دهند حجب وحیا هنوز هم در ایران ارزش والایی دارد
اما از ایرادات مهم ایرانیان امروز بی نظم بودنمان است
ومشکلات ساختاری در نحوه ی مدیریت
که مشکلات اقتصادی را رقم زده است
از ایرادات دیگر ما نپذیرفتن انتقادهای بجاست

یکی دیگر از خوبی های ایرانیان علاقه ی آنها به علم وهنر است

یکی دیگر از خوبی های ایرانیان گرایشات معنوی قوی در بین مردم است مثلا شما میزان سفرهای زیارتی را در ایران نگاه کنید هرساله میلیون ها ایرانی به سمت مشهد و کربلا و سوریه و همچنین خانه خدا روانه می شوند
من مطمئن هستم که اگر مشکلات اقتصادی ایران رفع شود ایران از نظر اخلاقی گلستان مهرورزی و عطوفت خواهد شد
متاسفانه رسانه های داخلی ما ابعاد مثبت و خوبی های جامعه را خوب پوشش نمی دهند
به نظرم 90 درصد ما ایرانیان اهل ریا هستیم بالاخص در مسائل مذهبی. اعتقاداتمون ضعیفه اما قیافه خود را به ظاهر همسطح ابرار میگیریم.
جوگیر می شودیم. اهل کار جمعی و گروهی نیستیم. زود قضاوت می کنیم. کلا جوگیر هستیم.
فوق العاده متنفر از دادن مالیات . مخصوصا" مالیات بر ارزش افزوده .
سلام ایرانیان عزیز

بی اعتنایی، یار همدیگه نبودن، کلاه برداری، کلاه گذاشتن سر حتی برادر، دروغ گویی، خود برتر بینی، ریا کاری، خالی کردن زیر پای همدیگر، نگاه بد به ناموس دیگران

سرمایه گذاری در خارج به جای ایران، دشمن دولت ایران دوست دولت های غربی، ترجیح دادن منافع خود نسبت به منافع جمعی و دیگران ، نداشتن روحیه از خود گذشتگی و ایثار و وفاداری

بی فرهنگی و نداشتن یک چارچوب مشخص اخلاقی و تربیتی ، بی ادبی و بد اخلاقی در کار و منزل

پدر و مادر را دوست نداشتن و بعد از مرگ قدر دونستن

تنفر و بی زاری از ایران و ایرانی ها و عشق خارج و خارجی ها..

ضایع کردن حقوق دیگران و یک فرد در جمع های دوستانه و غیبت و افترا..

البته این همه صحبت ها برای نسل جوان تا 50 سال است ...
هيچي نيستيم فقط يك دنيا ادعا داريم به جايي كه مي رسيم مي خواهيم رقيب رو له كنيم جوري كه نتونه قد علم كنه جرات انتقاد شدن و انتقاد كردن نداريم از همه كشورها عقب افتاده تريم در حالي كه خودمون و بهترين باهوش ترين و با اخلاق ترين ميدونيم ولي تو همه زمينه ها بدترين هستيم ثابت شده است نيازي به اثبات نداره توي همه ي زمينه ها سياست ، اقتصاد ، ورزش،و مسائل اجتماعي حالا كي مي تونه بگه دروغه اين حرفاي كه زدم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
؟؟؟؟
فراموش کار - کمرنگ شدن عرق ملی و میهن دوستی - کم اخلاق - طماع و نزول خوار - تنبل - کم دانش - دروغ گو - ریاکار - خودخواه
ساده - احساساتی - مهماندوست - باهوش - بعضی وقتها با مرام
امیدوارم با مطالعه و یادآوری افتخارات گذشته ، راه پرافتخار نیاکانمان را ادامه دهیم .همان ایرانی راستگو ، شجاع و دلیر ، میهن پرست ، عادل ، دانشمند ، منشع خیر و .... بالاخره انسان
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
قربون دهنت
استاد جعل اسناد و مدارک
دروغگو ، متظاهر ، بازیگر ، مردم فریب ، تنبل ، پرتوقع (بخصوص از دولتها و سیستمهای دولتی ) ، ناراضی ، ناشاد و افسرده ، احساساتی و ازهمه مهمتر جو گیر، پرخور و پر مصرف ، حافظه تاریخی کوتاه و فراموشی بسیاری از ارزشها و شرایط ویژه و ... از نکات منفی و ... مهمان نوازی و غریب نوازی ، توجه ویژه به خانواده ، ازدواج در سن مناسب (نسبت به سایر کشورها)،پذیرش شرایط سخت و دشوارو به نوعی سازگار بودن با هرشرایط موجود و عدم اعتراض جدی و رسمی و ... از فاکتورهای مثبت هستند .
درحالت عادی اقواممون سایه همو با تیر میزنن ولی کافیه که یه نفر سومی باشه که بشه دشمن مشترک و اونوقته که دم از کرد و لر و ترک و بلوچو ...همه ایران سرای من است می زنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
اصلا اینطور نیست. بنده بعنوان یک ایرانی هیچ نوع حب و بغض یا نگرش منفی به هیچ هموطنی صرفا بخاطر قومیت ندارم از عرب و فارس گرفته تا بلوچ و کرد و ترک و لر... البته ایرانیها زیاد لطیفه میگویند که گاهی اوقات اگر توهین آمیز باشد خوب نیست و البته افرادی هستند که ایجاد نفاق یا دشمنی میکنند ولی خوشبختانه در ایرانی بودن و افتخار به آن همه ملت از هرگوشه مشترکند و امیدوارم به کوری چشم دشمنان ایران این وجه مشترک بهتر و پررنگ تر شود.
ناشناس
| Australia |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
عشق است مستر بین!!
عزیزان
همه که دارن این صفاتو بر میشمارن برا ایرانیا هیچ خودشون فکر کردن که خودشون ایرانین؟؟؟!!

مطمئنم به بالای 50% این ها کی بگی این صفات تو شخصیت خودت وجود داره یا نه ، میگه نه!

پس بیایید تو رو خدا به جای اینکارا خودمون رو اصلاح کنیم تا اوضاعمون درست شه

ان الله لا یغیر بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم
فوق العاده گشنه .
به نظرم ما ایرانی ها چند شخصیتی،استاد در پنهان کردن افکار واقعیمان،بسیار دروغگو،احساساتی، کم دانش و پرمدعا هستیم البته این صفات در طول تاریخ همواره با قوت و ضعف بروز کرده، مطمئناً اگر این صفات را نداشتیم در حال حاضر کشور پیشرفته تری در مادیات و معنویات بودیم.
عدم صداقت كه طبق نظر اسلام هم مادر همه گناهان است. وهمه بدبختي هاي ما هماز همين است. فكر ميكنم با برخوردي كه با بقيه ملل داشتم ايرانيها متاسفانه حداقل يك ازدروغگو ترين مردم دنيا هستند.
نون به نرخ روز خور .
به نظر من همه صفت ها و تحلیل هایی که شده کم و بیش درست است و این ناشی از عدم وجود امنیت می باشد.طبق سلسله مراتب مازلو ، لازمه که انسانها از دو مرحله اصلی یعنی نیاز های اولیه و امنیت عبور کنند تا به کرامت انسانی برسند(نه لزوما همه ولی برای عموم همینطوره).با توجه به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و جهان ،تهدیدات داخلی و خارجی پی در پی که مدت های مدیدی همواره بر سر ایرانیان سایه افکنده خود سبب منفعل بودن جامعه ایرانی(رفتارهای ی مانند درویی و غیره از این پدیده ناشی می شود) در بیان و ارضاء خواست هایشان بوده. از طرفی فرهنگ عمومی ما که بر خواسته از این وضعیت می باشد متمایل به خشونت (منظور خشونت روانی ) می باشد و خروجی این خشونت روانی می تواند یاس ،نا امیدی (انتقاد دائمی به شکل غر زدن)،حرص ،طمع ، تحقیر ،خشونت فیزیکی ، دروغ ف دورویی ،فساد و غیره باشد.بیشتر جامعه ایران در طول شبانه روز مشغول مقابله با تهدید های مختلف ناشی از پدیده های اجتمایی خود هستند که هیچگاه مجال دریافت یک زندگی انسانی سالم و خالی از محدودیت های ذهنی را نمی یابند.به نظر من دلیل اینکه ما ایرانی ها در فضای خشونت هستیم عدم تعادل می باشد. ما صرفا از نیم کره جپ بهره جویی می کنم. نیم کره راست مغز ما که مرکز احساسات زیبا و هیجان است بلا استفاده بوده و به همین دلیل اکثرا از زندگی دلزده و خسته و فاقد نوآوری و هیجان هستیم. چون تعادلمان به هم خورده .لازمه که ما از پردازش دائمی نیم کره چپ(نیازهای اولیه و امنیت) که سبب آن عدم امنیت درونی و شرایطی که از آن سخن رفت باشیم و کمی هم به دنیای غیر عقلانی(غیر پردازشی) و عشق رجوع کنیم.در این بین این مقدار هجمه های (سایت خبری و شبکه های تلویزیونی مثل BBCکه با رویکردی کاملا آگاهانه)خبری و شرایط موجود هم به فضای نا امنی دامن می زند که به نظر من هر جامعه تا یک حدی از فشار را می تواند تحمل کند و دیر یا زود در اثر فشار ها دچار ضعف ،طغیان و یا اضمحلال خواهد شد.این مطالبی که اینجا عنوان شد خلاصه تحقیقات جامعه شناسی و رفتار شناسی اینجانب در سالهای اخیر بر روی جامعه ایران می باشد.
می تونم بگم مردمی شدیم یخ زده در گذشته و بدون هویت جاری. بی هویتی خود عامل و ریشه همه بیچارگیها و بزه هاست. سرقت، دروغ، بی تفاوتی، بی احترامی، غریبه پرستی، حرص، بی قانونی،... ره آورد این بی هویتی کنونی ماست. هرچه به غیر این بگوییم شعار است. ارزشها را از دست داده ایم.
عوام ایران را میتوان به چند دسته تقسیم کرد که هر دسته رفتارهای متناقض دارند ولی آنچه مشترک است عدم تفکر در رابطه با آنچه انجام میدهند و آنچه دوست دارند است (عمدتا دنباله رو چشم و گوش بسته هستیم)
شرایط ما را ظاهر ساز، متملق، قانون گریز و دروغ گو بار آورده است
ویژگی های خوب:
در شرایط سخت دستگیری میکنیم. خوانواده ها هنوز بنیان خوبی دارد
ما اهل دليم نه ،اهل دقيقه نوديم
هر چی بیشتر بزنی تو سرشون بیشتر بهت علاقمند میشن(از ماست که بر ماست)
نظرات را خواندید،دیدید که ..... .مهمترین دلیل این مشکلات اینه که ما ایرانی ها همه از هم توقع رعایت همه چیز را داریم اما از خودمان نه - اگه هرکی از خودش شروع کنه مملکت اصلاح میشه.
در ایران بی قانونی را زرنگیه!!!!وقتی چند نفر بی قانونی یا .... میکنند همه به خودشان اجازه بی قانونی یا... میدهند.
ما ايراني ها ديگر اصالت قبل را نداريم و به جای‌اينكه مردم ديگر كشور ها از ما ياد بگيرند و تقليد كنند ما از ان ها تقليد می‌كنيم. ديگر اعتماد به نفس خود را از دست داده ايم و تبديل به انسان های ضعيفی شده ايم. جامعه به گونه ای شده كه كسي كه در بالا نشسته دستش را كرده در جيبي پاييني تا ميرسد به قشر فقير جامعه كه ديگر جيبي نيست كه دستشان را درون ان بكنند. از يه مسئول گرفته تا يه بقال كه همه كاری می كند كه سود بيشتری به دست بياورد.
ما ابرانیها اکثرا مردمانی احساسی(احساسمان بر منطقمان می چربد و نمیگذارد واقعیات را ببینیم و درست رفتار کنیم تا به نفعمان باشد ) -مطلق نگر(یا سیاه یا سفید) - خونگرم (غریبه ها را دوست داریم) و تا حدودی کوتاه بین (دنبال منفعت آنی و فردی هستیم تا سود جمعی یا میخواهیم قانون رو یه هر طریقی دور بزنیم )هستیم.
تحقیر شده ،عقده ای،متظاهر؛ منفعت طلب ، چاپلوس ،در آرزوی آمدن یک قهرمان ، دنبال مال مفت ، پوپولیست البته این کلمات در رابطه با عده ای کاربرد دارد .
عده ای دیگر : ساده دل ، مهربان ، مهمان نواز ،با غیرت ، مسلمان ، مخلص ، فداکار
عاشق دلالی .
لعنت بر شونیزم که نمی گذارد . به زودی با زبانشان محو میشوند.آینده روشن است...طبق تعریف های ملت، خیلی وقت است ملتی در ایران شکل نگرفته....................
صفات بد: دروغ گو، قضاوت کننده دیگران، فضول، زیرآب زن، فرصت طلب، حق به جانب، چاپلوس و پذیرنده چاپلوسی، بدون احساس فضیلت اخلاقی متقن، ریاکار، متجاوز به حقوق دیگران و بی توجه به وظایف در مقابل دیگران و طبیعت، بوقلمون صفت، شکمباره، بیعار، بی مطالعه، کم سواد، حراف، منت گذار، اسطوره ساز و اسطوره پرست و...
صفات خوب: خونگرم، با محبت، علاقه مند به کمک به همنوع، مهمان دوست، شم اقتصادی قوی، زیرک، خانواده دوست، آینده نگر و متاسفانه صفات خوب دیگری که دارند بیشتر ظاهری است و در وجودشان نهادینه نیست تا در پی منفعتی حتی کوچک از آن عدول نکنند.
به نظرم 90 درصد ما ایرانیان اهل ریا هستیم بالاخص در مسائل مذهبی. اعتقاداتمون ضعیفه اما قیافه خود را به ظاهر همسطح ابرار میگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
99.999999 درصد برادر
جو گیر به حد اعلا
اونقدی که تو موبایلمون از مداحی گرفته تا فیلم مستهجن همه رو یه جا داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
واقعا گل گفتی
متاسفانه صفت دروغ گویی در بین همه نظرات مشترکه و نمونه مجسم دروغ گویی هم که مشخصه
بی نظمی و اینکه فکر میکنیم حقمونو بغل دستیمون خورده و باید هر جور شده ازش گیریم
بیش از حد الکی تعارف کردن و مرده پرست بودن عادت بد ما ایرانیهاست ولی در مقابل نقاط مثبت زیادی هم داریم از قبیل دل رحم بودن - مهمان نواز بودن - پایبند به اصول اخلاقی خانواده وووووو ...................
فوق تخصص در کم کاری و استاد ماست مالی کردن کار .
گويند كسان، ما اهل دليم
قوليست خلاف،مااهل دميم
گر ما و من وهمه يك تن شويم
باز هم نه همه يكدل ،كه بيدليم
دروغ گو و تملق گرای افراطی که در میان بعضی از مسوولین کشور شایع تر است
مثال خوبی اول زدی کشور ژاپن - اگردرکشور ژاپن سونامی بیآید وبانکها اعلام ورشکستگی کنند ونیاز به تامین مالی داشته باشند کلیه مردم انجا بخاطر فرهنگ سامورایی که یک فرهنگ جوانمردی است وواقعا به آن اعتقاددارند می روند ودارایی های خود را دربانکها می گذارند تا بانک های کشورشان ورشکسته نشوند حالا همین موضوع را در کشور مسلمان ایران که مدعی خیلی مسایل در جهان اسلام می باشد تعمیم بدهید، مردم چگونه رفتار می کنند، بله همه هجوم می آورند وکلیه سرمایه هایشان را از بانکها خارج می کنند تانکند لطمه ای به داراییشان بخورد چرا که مافقط مدعی اسلام هستیم ومدعی همه چیز در حد اوج خود ولی در حقیقت هیچی نیستیم.
منافق
عزیزان
همه که دارن این صفاتو بر میشمارن برا ایرانیا هیچ خودشون فکر کردن که خودشون ایرانین؟؟؟!!

مطمئنم به بالای 50% این ها کی بگی این صفات تو شخصیت خودت وجود داره یا نه ، میگه نه!

پس بیایید تو رو خدا به جای اینکارا خودمون رو اصلاح کنیم تا اوضاعمون درست شه

ان الله لا یغیر بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم
سلام
به نظر میاد با شرایطی که شما تحت عنوان چارچوب قانونی و با رنگ قرمز در متن بالا درج فرموده اید ،( آبرو نبرید ، مسخره نکنید، توهین نکنید، تهمت نزنید و ... ) خودتان هم نظر خوبی نسبت به مخاطبینتون ندارید و نگران چیزهایی هستید که نباید در پاسخهاشون باشه و به احتمال زیاد ، در تعداد زیادی از پاسخهای ارسالی دیده خواهد شد ...
این یعنی فرهنگ فعلی ما ایرانی ها ...
خصوصیات ما ایرانیها:
1. خود شیفته
2. حسود
3. باهوش
4. قدرت تفکر و تحلیل پایین
اگر جنبه هاي بد را بگوئيم: دروغ گو دزد خائن.
اگر جنبه هاي مثبت را بگوئيم: شجاع با غيرت وطن دوست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
جمع وطن پرست و خائن منو کشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
یک میلیون شهید نشانه وطن پرستی است.
ما ایرانیان کسانی هستیم که منافع فردی را برتر از منافع جمعی می دانیم و هرجا لازم باشد منافع جمعی و حتی عزت نفس گروهی را زیر پای منافع خود له می کنیم
ما مردمان با گذشته ای پر افتخار هستیم اما آینده ای نداریم
ما انسانهای خود خواهی هستیم که تنها به فکر خودمان و نزدیکانمان هستیم
ما با هوش هستیم ولی نه اینقدر که ؟!!! توزیع هوش در جامعه ما همانند سایر جوامع است. پرفسور سمیعی اگر در ایران می ماند چه بسا یک آدم عادی بود.
در میان ما ایرانیان رابطه تو و من شده تومن.
ریا کار
وعده خداوند در قرآن مجید : وای بر ریا کاران .
از صفات بارز ، تاریخی و مشهود در ما ایرانیان که توصیف حداکثری از اعمال و رفتار ما را در خود مستتر داشته ، "خود مداری " است . . .
خودمداری سبب بزرگی برای خودخواهی و عدم رفتار مناسب ِ جمعی و بی نتیجه ماندن تمام تلاش های رو به جلو در کل تاریخ ماست .
سپاس از به چالش کشانیدن ِ علت العلل رفتارهای بد ِ دور از شأن انسانی ما ایرانیان . . .
در طول تاریخ کهن و معاصر و به خاطر جبر حکام و برای بقا مجبور بودیم . تصمیمات فاجعه بار حکام خود را نه تنها تایید کنیم بلکه زبان به ستایش رجال سیاسی نیز بگشاییم . به امید روزی که زینب وار و بی پیرایه به نقد رجال همه رجال سیاسی مملکت بنشینیم .
افراط و تفريط
خودخواهي و غرور بيجا
بي انصافي و ناآگاهي
واقعا ادمای عجیبی هستن ایرانیا.بعضی وقتا بسیار دلسوز و میخان به همه کمک کنن و از اون طرف مثلا سر کار کم می ذارن.فوق العاده بی مسئولیت و فقط به فکر خودشون هستن و خیلی هم فضولن.البته نه همه ی افراد و استثنا های زیادی هم وجود داره
به راحتی دروغ می گوییم وبعد که به مشکل خوردیم سعی در اصلاح آن وبازی بالغت بر میاییم به عنوان مثال در چند سال گذشته گفتن به دلیل نداشتن برنامه ومشکلات دیگر عده ای آمدند وزمین خوار شدن وامهای کلان گرفتند وغیره.... حال که چند سال گذشته وبه اصطلاح جلوی این کارها گرفته شده چرا وضعیت امرار ومعاش مردم بهتر نشده بیسواد نیستم ولی محدودیت صحبت دارم بهتر است بگویم هرکه به فکر موقعیت خودش هست حال به تخریب هرکس وهرچیزی شد که شد این بدترین عادتی است که به سراغ ما ایرانیان آمده که روز به روز هم رواج میابد دروغ وافتراء وتهدید هم چاشنی آن میشود بعد میگوییم چرا در مورد ایرانیان اینگونه فکر میکنند...
ما به دلیل جبر فرهنگی که در طول تاریخ بر ما حکمرانی نموده، مردمی هستیم که در هنگام دلخوری از بزرگتر ها، قوی تر ها و یا اصحاب حاکمیت، نظرمان را شفاف بیان نمی کنیم و سعی می کنیم با کنایه ها و اشارات غیر مستقیم منظورمان را بفهمانیم که اغلب درست برداشت نمی شود. مانند مطلب خود من که اگر می خواستم صریح و شفاف بیانش کنم آن را منتشر نمی کردید. فی المثل در تعامل بین بنده و سایت تابناک، اشارت کلی بنده معلول است و سیاست شما در قبال نظرات، علت.
ما مردمی هستیم که به نظرات یکدیگر احترام نمیگذاریم و خاسته و ناخاسته حقوق همو پایمال میکنیم چون اصلا نمیدانیم که حقوق مان چیست .
مردمی هستیم که از موفقیت یکدیگر خوشحال نمیشویم .
ما داریم تبدیل میشیم به مردمانی که همه چیز هستیم و هیچ نیستیم .
ی آش شلم شوربای هزار رنگ هزار مزه !
اصلا ملت واحدي به عنوان ملت ايران وجود ندارد سرزمين ايران تشكيل شده از ملت هاي متفاوت كه هر كدام خصوصيات خاص خود را دارند و در مقابل هر حادثه اجتماعي واكنش هاي مختلفي از خود نشان مي دهند وجه مشترك همه اين ملت ها عقب ماندگي است كه نتيجه آن تعصب و عوام زدگي و گريز از تكنولوژيهاي مرتبط با توسعه انساني مي باشد
بزرگترین مصرف کننده مواد مخدر
ما را بد تربيت كردند.بعد از سي سال از انقلاب شوراي عالي انقلاب فرهنگي استراتژي مطلوب و موثري براي پياده سازي وفرهنگ سازي نداشته نداشته است. وصرفاٌ امور خود رابيشتر معطوف دانشگاهها نموده است .ژاپني ها درك اجتماعي را بالا بردند.خشت را درست گذاشتند.كتابهاي درسي ما هنوز ايراد دارد.براي خودم وفرزاندنم (آيندگان)نگرانم
ريا كار ، دروغگو ، كينه اي
ريا كاري رو كه همه جا مي بينيم از مسئولان تا مردم عادي كه حاضرند به خاطر راه افتادن كارشون يا به دست آوردن سود ريا كاري كنند البته فكر مي كنم رفتار دولت باعث اين مشكل است.
متاسفانه مردم ايران خيلي كم گذشت مي كنند جالب اينكه اين مسئله بصورت دور است هر كس كه كسي در حقش گذشت نكند خود او هم با ديگران قسي القلب و بدون گذشت رفتار مي كند
الناس علي دين ملوكهم
تابناک عزیز خسته نباشید ، امار جالبی دارید جمع آوری می کنید . اما هیچ وقت هم نظر من را منتشر نکردید نمیدونم چرا !!!!!!!!!!!
اما ما ایرانی ها علاوه بر وطن دوستی ، عشق و علاقه و ... که داریم یه چیز خیلی بد هم داریم و اون این که هیچ وقت حرفمون رو جلوی طرف نمی زنیم ، حاشیه می ریم و رودربایستی زیاد داریم ، نه گفتن را یاد نگرفتیم و دایم دردسر برای خودمون می خریم .هیچ کدوم همدیگر را قبول نداریم و با چشم و ابرو به دیگران می فهمانیم که این یعنی چه !!!!!!!!
به نظرم 90 درصد ما ایرانیان اهل ریا هستیم بالاخص در مسائل مذهبی. اعتقاداتمون ضعیفه اما قیافه خود را به ظاهر همسطح ابرار میگیریم.
متوهم....احساس بزرگ بودن‌انسان را خرد مي كند.....
تكيه داده به يك تاريخ پوسيده...افتخار كردن به 2500 سال دروغ و ظلم........
هرهري مذهب...كركري مسلك
ازدیدگاه من وبه دوراز نژادپرستی تاریخ ملتی مثل ملت ماندیده که درراه خدااین همه فداکاری وازخودگذشتگی کنند وبعدازهزاروچهارصدسال بفهمندکه به جزخداهیچ کسی شایسته فرمان روایی روی کره زمین نیست ودراین راه هم ازجان ومال و آبروشون بگذرند.اگرهم می بینید بااین گرانی ها وسرزنش ها و...کنارمی آند وجیکشون هم درنمی آدبرای پیمانی که باخدابستند ومی خواندبهش نشون بدند که اگرخداجانشینش رابفرسته همه جوره هواش رادارند و نمی گذارند به سرنوشت یازده تای دیگه دچاربشه.این راهم که می بینید می گند ایرانی ها دروغ گوند و نمی دونم بی فرهنگ،یه دروغ بزرگ که آدمهای لختی که هرچی غربی ها بپوشند و بگند بپوش می پوشند،میگند.من نمی گم ایرانی ها دروغ نمی گند اما نه این که فرهنگ ما اینه.کجای دنیا سراغ دارید تو یه کشور زلزله بیاد و یه شهر ویران بشه و مردم اون کشور برای کمک به زلزله زده ها از طلاهاشون گرفته تا فیش حجشون را که سال ها تو نوبت بودند رابه مردم زلزله زده هدیه کنند.این نمونه ای که گفتم مشتی ازخروار بود.راستی که خیانته به همچین مردمی انگ بی فرهنگی چسبوندن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
برو بابا
ویژه گیهای بداکثر قریب به اتفاق از قبیل: ملتی با خودبد-اهل شعار وحرف-منتظریم معجزه بشه تا مملکت درست شه - بنشینیم تا دیگران کاری بکنند-ناامید-خراب کردن کسی که برای مملکت کارکند با این روش اول طرفداری کنیم وپشت سرش شعار بدیم وسپس با کله ازبالا بندازیمش پایین وخرابش کنیم- هرکه تعریف وتمجید کند دوسته وهرکه انتقادکند دشمنه، مثل تابناک هر نظریه ای که به انتقاد میرسه را اعلام نمیکنه غافل ازاینکه درمجموع انتقادها سازنده اند.- هر بلایی سرمان بیاد دم برنمیداریم ومیگوییم خوست خداست. یک جورایی از سایه خودمان می ترسیم- دربیشتر امور احساسی برخورد میکنیم - خیلی زود وراحت تسلیم حرفهای دیگران میشویم-با هم وباخودمان صادق نیستیم.مرده پرستیم یعنی تازمانیکه زنده ایم قدرهمدیگررانمیدانیم وقتی یکنفرمرد برایش خودکشی میکنیم وانوقت ازش تعریف وتمجید میکنیم.مملکتمان رادوست نداریم والکی شعار میدیم.رگ خواب ادمهای خوب وصادق را شناختند وبا شعارهای رضایتمندانه از انان سوء استفاده میکنند.بوقلمون صفتند ونان را به نرخ روز میخورند - فکر نمیکنند احساسی تصمیم میگیرند بعد هم چوبش نصیب همه میشه.خوب شعار میدیم وقت عمل که میرسه جا میزنیم.حاضریم هزار بار خرج کنیم برای اینکه اسممان سرزبان حج یا سایر زیارات بریم اما حاضر نیستیم دست هموطن فقیر مان رابگیریم.درمجمع برای رسیدن به هدفمان قانون گریزیم .خصوصیات خوب در قشر حداقل مردم است از گفتن آن صرفنظر میشود.خدا همه مارا به راه راست هدایت کند وبا اعمالمان رضایت اکثریت را جلب کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
خودخواه هم هستیم
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای بر ما .
مرگ بر ضد ولایت فقیه ،مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل
قضاوت و دروغ و چاپلوسی و غریب نوازی و زنده کش و مرده پرست
البته جو گیری فراموش نشه
یه باغیرت هم هستیم که همون زیرمجموعه جوگیریه
بعضیامونم حق طلب فقط بعضیا
ولی انصافا ساده لوح نیستیم
دورویی وشعار دادن جلو دوربین که حرفش نیست
بد : دورویی - ادعای بی پشتوانه - افراطی گری - تعارفی - دروغگویی - غرور - هوچی گری

خوب : هوش زیاد - استعداد هنری
كاملا بي توجه به قانون همه اعم از مردم و مسئولان
عزیزان
همه که دارن این صفاتو بر میشمارن برا ایرانیا هیچ خودشون فکر کردن که خودشون ایرانین؟؟؟!!

مطمئنم به بالای 50% این ها کی بگی این صفات تو شخصیت خودت وجود داره یا نه ، میگه نه!

پس بیایید تو رو خدا به جای اینکارا خودمون رو اصلاح کنیم تا اوضاعمون درست شه

ان الله لا یغیر بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم
تحليل بسيار خوبي از رفتار و ويژگيهاي ما ايرانيان در يك كتاب گرد اوري شده است. جامعه شناسي خودماني نوشته حسن نراقي
چرا نظر اينجانب را نگذاشتي ؟
مگر نمي بينيم :
دادگاه هاي اختلاس بانكي
دادگاه بيمه
صحبت هاي حجه الاسلام محمدي ( رئيس ديوان محاسبات ) : امثال اين پرونده اختلاس دهها مورد است كه رو نشده است؟
داشتن اسكله هاي شخصي ؟
رانت هاي ارز دولتي و بازار آزاد؟
و ........
خرافاتي و مظلوم
بی نظمی و دروغ گویی عادت مشترک بیشتر ایرانیان است. برای این رفع مشکلات اول از خودمان شروع کنیم . ضمنآ گفتار و رفتار مسئولان ارشد حکومت نیز موثرند .
1- بسیار بی نظم و بی برنامه
2- تک رو و فرد گرا
3- خود بزرگ بین(سرور جهان)
4- منتقد دیگران
5- احساسی
6- کم سواد
ما ابرانیها اکثرا مردمانی احساسی(احساسمان بر منطقمان می چربد و نمیگذارد واقعیات را ببینیم و درست رفتار کنیم تا به نفعمان باشد ) -مطلق نگر(یا سیاه یا سفید) - خونگرم (غریبه ها را دوست داریم) و تا حدودی کوتاه بین (دنبال منفعت آنی و فردی هستیم تا سود جمعی یا میخواهیم قانون رو یه هر طریقی دور بزنیم )هستیم.
خصوصيات منفي: تنوع طلب به حد افراط _ احساساتي و جو گير _ عصبي_ تنبل_
خصوصيان مثبت: اغلب خونگرم - علم دوست_ همنوع دوست-
تمام خصوصیات ذکر شده کما بیش هست!
اما ما ایرانی ها (اکثرا) اخیرا کمی نژاد پرست شده ایم! به نوعی دوز کوروش و داریوش رفته بالا و در نسبت دادن خیلی چیزها به خود و پیشینه تاریخیمان از یکدیگر سبقت می گیریم! گواه این موضوع هم قلمرانی های اخیر راجع به منع کراوات است.
این افراط نتیجه تفریط برخی در سرکوب اندیشه های ملی است. ما نیاز به تعادل داریم
عده ای از ایرانیان خود را زرنگ فرض می کنند و عده ای دیگر نه بعضی ها گرم هستند و بعضی دیگر بیسار سرد اما همه ما انسان هستیم پس برای این که بهتربن باشیم و فرهمگی بهتر داشته باشیم بهتر است به اعتقدات یک دیگر احترام بگذاریم
و متاسفانه رتبه اول ابتلا به سرطان در دنیا
خودخواه، حسود ، منفعت طلب ،
جان عزیزتون، این چیزایی که نوشتین یا بهش مثبت میدین خودتون رعایت میکنید؟!!!!
مثلا همه فامیلامون دور هم جمع میشن از پارتی بازی گلایه میکنن ولی وقتی نوبت به خودشون میشه انگار نه انگار که خودشون دارن پارتی بازی میکنن.
ملت از دروغ گویی بیزارن اما خودشون .....
ملت میگن تنبلی باعث شده کشورمون عقب مونده بشه بعد خودشون ...
و ....

به نظرم بزرگ ترین صفت بد مردم ما اینه که از دیگران توقع دارن خوب باشن ولی وقتی نوبت به خودشون میرسه استثنا قائل میشن!
(البته خودم رو از این قضیه بیرون نمیکشم ولی از وقتی به این مسئله توجه کردم سعی کردم بهتر بشم، امیدوارم شما هم بهتر بشید، انشاالله.)
بی تفاوت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
آخ آخ اینو خوب گفتی . دمت گرم
انسانهايي بدون هويت يا گم كردن هويت اصيل خود.همه با هم يك شعار ميدهند آن هم نه شعار خود را بلكه شعار هر صدايي كه بلندتر و رساتر باشد و غرش آن بيشتر ... از خود نظري ندارند شعاري فكر ميكنند شعاري زندگي مي كنند و شعاري جواب ميدهند شما تمام مصاحبه هاي تلوزيوني را نگاه كنيد كمتر كسي را پيدا مي كنيد كه از خودش نظزي ارائه دهند همه نظرات كليشه ايي شعاري و خالي از هرگونه اصالت و منحصر به فرد و صداقت و اخلاص... همه جوابها ابكي معلوم و ديكته شده...خود باخته غرب زده فاقد شعور استاندارد اجتماعي و شهروندي و شما نگاه كنيد اگر پليس راهنمايي و رانندگي نباشد چند نفر هستند كه حق تقدم را رعايت كنند و حق عابر پياده و پياده رو را ...اطراف مغازه و خانه خود را تا چندين متر را كه جزء فضا و معبر عمومي را ملك شخصي خود و پاركينگ اختصاصي مي دانند.چند كاسب كار و سرويس دهنده خدمات اجتماعي و شهري را ميشناسيد كه اگر امور صنفي نباشد قيمت هاي مصوب را رعايت كنند؟چند نفر را مي شناسيد كه در مصاحبه هاي تلويزيوني اعلام كنند كه در انتخابات شركت نمي كنند؟چند نفر را ميشناسيد كه صرفا به خاطر علاقه شخصي و استعداد دروني انتخاب رشته دانشگاهي كنند؟چند نفر از شركت كنندگان در راهپيمايي ها را ميشناسيد كه از معنا و مفهوم شعارهايي كه ميدهند و يا فلسفه شركت در راهپيمايي را روشن و صريح بدانند و آگاه باشند ؟چند امتحان استخدامي سراغ داريد كه در آن پارتي بازي و رشوه و آشنا بازي و سهميه بندي و ...در آن نشده باشد.چند مسئول و كارمند اداري ميشناسيد كه واقعا مراجعه كننده را ارباب رجوع بداند و خود را در آن وقت اداري خادم آن ارباب رجوع بداند. و كارش را به نحو احسن انجام دهد ؟چند سفر هواپيمايي و اتوبوسي و قطار و... و جلسه و سمينار و... را سراغ داريد كه دقيقا سر موعد مقرر انجام شده باشد؟چند نفر كارمند دولت و پليس و قاضي و مسئول مي شناسيد كه طبق مقررات يكسان براي همه مرجوعين عمل ميكنند و سليقه اي عمل نمي كنند؟و.... ادامه دارد
اهل غر زدن بدون اینکه خودمون کار مثبتی انجام بدیم، حسادت و چشم و هم چشمی و تجمل گرایی، ظاهر بینی، دروغ گویی و تزویر؛ تنبلییییی و... البته صمیمی و گرم و مهمون نواز باهوش و خوش تیپ هم هستیم!!
عاشق و مانوس با « ایستادن در صف » !!!
حتی برای مرغ کیلویی 7000 تومن محتوی خونآبه در مشما .
بیش از حد به تئوری توطئه اعتقاد داریم.
باهوش، با ذکاوت ، صبور ، بردبار و اهل لاف زدن و از همه بدتر که بین همه شاخص هستیم دروغگو هستیم
یک روز سر یک چهار راه شلوغ بایستید و ده دقیقه به نحوه رفت و آمد توجه کنید. خواهید دانست که ما چقدر به فانون احترام میگذاریم؟ چقدر به یکدیگر احترام می گذاریم؟ چقدر از خود گذشتگی داریم؟ میزان همکاری جمعی ما چقدر است؟ و آیا به غیر از خلاصی خودمان از مشکل چیز دیگرئ برایمان اهمیت دارد یا خیر؟ همین کار را در یک کشور جهان اول نیز انجام دهید و نتیجه را مقایسه کنید.
باید دانست که دو خصیصه جامعه ایرانی را به شرایط امروز رسانده 1- ساده لوحی 2-منفعت طلبی .
همین دو خصیصه ای که تابناک را از نشر این نظر باز خواهد داشت
ریاکاری
مردمی هستیم تابع احساسات ، معمولاً قانون گریز یا اهل مجادله با قوانین و مقررات ، مهمان نواز ، بی مبالات در زمانی که دور هم جمع هستیم و بسیار مهربان در زمان تنهایی، اهل تعارف در ورودی درها و بسیار بی اعتنا به حقوق دیگران در نشستن در وسایل نقلیه و در زمان رانندگی ، رفتار و گفتار غیر معقول در زمان عصبانیت ، دوستار شدید ائمه اطهار (علیهم السلام) فارغ از این اهل عبادت هستیم یا خیر ، توجه به مستحبات بیشتر از واجبات، ضریب هوشی بالا و متاسفانه استفاده از هوش در مسیرهای غیر سازنده، اهل رشوه گیری و رشوه دادن برای پیشبرد اهداف ، تابع عادت ، عاشق صندلی پست و ریاست و حفظ آن به هر قیمتی
این همه آدم دارند از ایرادات رفتارهای ما ایرانی ها می گویند و این همه هم تأیید می کنند! جالب است. اگر فقط همین تعداد رفتارهای خودشان را اصلاح کنند و نسبت به خانواده خود از این نظر توجه نشان بدهند، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.
خدا عاقبت ما ایرانی ها را بخیر کند!
بدنهای سالم گاهی دچار بیماری می شوند و ممکن است صاحب آن بسیار رنجور و نا امید شود ولی بدن قوی این مشکل را پشت سر می گذارد و در این حالت گفته می شود بدن دچار عارضه شده است. مردم ما هم الان دچار بیماری و عارضه شده اند ولی ذات ملت ما سالم است و گذشته ما این را ثابت می کند. ما از مهلکه هایی مثل حمله نظامی و فرهنگی اسکندر و مغول سر سلامت بدر برده ایم و هشت سال جنگ را بدون شکست تمام کردیم. ما وارث افرادی چون فردوسی و سعدی و حافظ هستیم. بیماریهای ملت ما نیز روزی بهبود خواهد یافت به مدد مولی علی و هدایت صاحب الزمان.
با سلام
متاسفانه یکی از بارزترین ویِژگی های جامعه امروز ایرانی دروغ گفتن است که همین دروغ منجر به بروز پدیده های زشت دیگر اجتماعی در جامعه می شود . متاسفانه همه به هم دروغ می گویند ٰ حتی از کسانی که آدم اصلاً انتظار ندارد دروغ می شنوی که مسئولین نیز از این قضیه بی نصیب نبوده و هر روز دروغ می گویند .
یکی دیگر از مشکلات جامعه امروزی ما عدم ژرداخت قرض در موعد مقرر می باشد که باعث شده مردم دیگه کمتر به همدیگر پول قرض بدهند . بنده مسئول جمع آوری حق عضویت و قسط وام یک صندوق قرض الحسنه داخل اداره ای بودم و دیدم افرادی را که ادعای دین و اسلام و ... می نمودند و همیشه در صف اول نماز جماعت حاضر و لیکن علی رغم اینکه می دانم پول هم داشتند ٰ قسط وام خود را پرداخت نمی نمودند و همین مسئله و زجری که می کشیدم باعث شد از جمع آوری اقساط انصراف بدهم . همین الان هم به یکی پول قرض دادم انگار نه انگار .... جالب اینکه ادعای مسلمونیشون همه دنیا رو پر کرده . پس شد دروغگویی مفرط و عدم پرداخت قرض
سلام
اگه مطالب دوستانو بخونیم وجه مشترک بیشترشون اینه که خودمون خودمونو قبول نداریم!!!! پس اینم میتونه یکی از ویژگی های ما ایرانی ها باشه!!!!
این همه آدم دارند از ایرادات رفتارهای ما ایرانی ها می گویند و این همه هم تأیید می کنند! جالب است. اگر فقط همین تعداد رفتارهای خودشان را اصلاح کنند و نسبت به خانواده خود از این نظر توجه نشان بدهند، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.
خدا عاقبت ما ایرانی ها را بخیر کند!
صحبت در رابطه با ویژگیهای این مردم از دو جنبه قابل بررسیه:
1- چه بودند؟
2- چه شدیم؟
این که چه بودیم رو نمیخام زیاد در رابطه باهاش صحبت کنم چون گذشته ها گذشته ولی نیاید یادمون بره که تاریخ واقعا معلم انسانهاس
اما اینکه چی هستیم خیلی جای بحث داره
و اینکه چرا و چطوری به این نقطه رسیدیم خیلی بیشتر باید بهش توجه بشه
ویژگی های فعلی مردم ما رو میخام از زبون یه بنده خدایی بگم(چون گفتید اسم اشخاص رونیارید ، منم نمیارم چون میترسم بجای اینکه ببینید چی گفته به این توجه کنید که چه کسی گفته و مطلب رو چاپ نکنید)
اینا رو گفته:
1- اکثر ما ایرانی ها تخیل را به تفکر ترجیح می دهیم.
2- اکثر مردم ما در هر شرایطی منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می دهیم .
3- با طناب مفت حاضریم خود را دار بزنیم .
4- به بدبینی بیش از خوش بینی تمایل داریم .
5- بیشتر نواقص را می بینیم اما در رفع انها هیچ اقدامی نمی کنیم.
6- در هر کاری اظهار فضل می کنیم ولی از گفتن نمی دانم شرم داریم.
7- کلمه من را بیش از ما به کار می بریم.
8- غالبا مهارت را به دانش ترجیح می دهیم.
9- بیشتر در گذشته به سر می بریم تا جایی که اینده را فراموش می کنیم .
10- از دوراندیشی و برنامه ریزی عاجزیم و غالبا دچار روزمرگی و حل بحران هستیم .
11- عقب افتادگی مان را به گردن دیگران و توطئه انها می اندازیم، ولی برای جبران ان قدمی بر نمی داریم.
12- دائما دیگران را نصیحت می کنیم، ولی خودمان هرگز به انها عمل نمی کنیم.
13- همیشه اخرین تصمیم را در دقیقه 90 می گیریم.
14- غربی ها دانشمند و فیلسوف پرورش داده اند، ولی ما شاعر و فقیه!
15- زمانی که ما مشغول کیمیا گری بودیم غربی ها علم شیمی را گسترش دادند.
16- زمانی که ما با رمل و اسطرلاب مشغول کشف احوال کواکب بودیم غربی ها علم نجوم را بنا نهادند.
17- هنگامی که به هدف مان نمی رسیم، آن را به حساب سرنوشت و قسمت و بد بیاری می گذاریم، ولی هرگز به تجزیه تحلیل علل ان نمی پردازیم .
18- غربی ها اطلاعات متعارف خود را در دسترس عموم قرار می دهند، ولی ما انها را برداشته و از همکارمان پنهان می کنیم .
19- مرده هایمان را بیشتر از زنده هایمان احترام می گذاریم .
20- غربی ها و بعضا دشمنان ما، ما را بهتر از خودمان می شناسند .
21- در ایران کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد .
22- فکر می کنیم با صدقه دادن خود را در مقابل اقدامات نابخردانه خود بیمه می کنیم.
23- برای تصمیم گیری بعد از تمام بررسی های ممکن اخر کار استخاره می کنیم.
24- همیشه برای ما مرغ همسایه غاز است.
25- به هیچ وجه انتقاد پذیر نیستیم و فکر می کنیم که کسی که عیب ما را می گوید بدخواه ماست.
26- چشم دیدن افراد برتر از خودمان را نداریم.
27- به هنگام مدیریت در یک سازمان زور را به درایت ترجیح می دهیم.
28- وقتی پای استدلالمان می لنگد با فریاد می خواهیم طرف مقابل را قانع کنیم.
29- در غالب خانواده ها فرزندان باید از والدین حساب ببرند، به جای اینکه به انها احترام بگذارند.
30- اعتقاد داریم که گربه را باید در حجله کشت.
31- اکثرا رابطه را به ضابطه ترجیح می دهیم.
32- تنبیه برایمان راحت تر از تشویق است.
33- غالبا افراد چاپلوس بین ما ایرانیان موقعیت بهتری دارند.
34- اول ساختمان را می سازیم بعد برای لوله کشی، کابل کشی و غیره صد ها جای آن را خراب می کنیم.
35- وعده دادن و عمل نکردن به ان یک عادت عمومی برای همه ما شده است.
36- قبل از قضاوت کردن نمی اندیشیم و بعد از ان حتی خود را سرزنش هم نمی کنیم .
37- شانس و سرنوشت را برتر از اراده و خواست خود می دانیم

انشاالله یه روزی به اون درک و ایمان برسیم که متوجه بشیم بزرگترین دشمن این ملت خودمون هستیم و خودمون برای اصلاح حال و وضع خودمون (در درجه اول) و اصلاح جامعمون(در درجه دوم) قدم برداریم و اینم بدونیم که :
ایهاالناس! جهان جای تن‌آسانی نیست مرد دانا به جهان داشتن ارزانی نیست
خفتگان را چه خبر زمزمه‌ ٔمرغ سحر؟ حَیَوان را خبر از عالم انسانی نیست
داروی تربیت از پیر طریقت بِسِتان کآدمی را بَتَر از علت نادانی نیست
روی، اگر چند پَری‌چهره و زیبا باشد، نتوان دید در آیینه که نورانی نیست
شبِ مردان خدا روزِ جهان افروزست روشنان را به حقیقت شب ظلمانی نیست
پنجه‌ی دیو به بازوی ریاضت بشکن! کاین به سرپنجگی ظاهر جسمانی نیست
طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی! صدق پیش‌آر! که اخلاص به پیشانی نیست
حذر از پیروی نفس که در راه خدای مردم افکن‌تر ازین غول بیابانی نیست
عالم و عابد و صوفی، همه طفلان رهند مرد اگر هست بجز عارف ربانی نیست
با تو ترسم نکند شاهد روحانی روی کالتماس تو بجز راحت نفسانی نیست
خانه پُرگَندم و یک جو نفرستاده به گور برگ مرگت چو غم برگ زمستانی نیست؟
ببری مال مسلمان و چو مالَت ببرند بانگ و فریاد برآری که مسلمانی نیست!
آخِری نیست تمنای سر و سامان را سر و سامان بِهْ از بی‌سر و سامانی نیست
آن کس از دُزد بترسد که مَتاعی دارد عارفان جمع بکردند و پریشانی نیست!
وآنکه را خیمه به صحرای فراغت زده‌اند گر جهان زلزله گیرد غم ویرانی نیست
یک نصیحت ز سر صدق جهانی ارزد؛ مشنو ار در سخنم فایده دو جهانی نیست
حاصل عمر تلف کرده و ایام به لغو گذرانیده، بجز حیف و پشیمانی نیست
سعدیا! گرچه سخندان و مصالح گویی به عمل کار برآید به سخندانی نیست
تا به خرمن برسد کشت امیدی که تُراست چارهٔ کار بجز دیده ٔبارانی نیست
گر گدایی کنی از درگه او کُن باری که گدایان درش را سر سلطانی نیست
یارب از نیست به هست آمدهٔ صُنع توایم وآنچه هست از نظر علم تو پنهانی نیست
گر برانی و گرم بنده‌ ٔمخلص خوانی روی نومیدیَم از حضرت سلطانی نیست
ناامید از در لطف تو کجا شاید رفت؟ تو ببخشای که درگاه تو را ثانی نیست
دست حسرت گَزی ار یک دِرَمَت فُوْت شود هیچت از عُمرِ تلف کرده پشیمانی نیست
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
والا بنده هم این 37 مورد منقول از صادق هدایت را نوشتم ولی نمی دانم چرا در سایت آورده نشد بهر حال بسیار فرا خور حال ما و این بحث است ممنون
ایرانی یعنی دزد! یعنی طمعکار، یعنی زیر اب زن! یعنی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
چطوری خارجی؟
اخیرا هم که داره جای مهر توی پیشونی هممون به یک فرهنگ تبدیل میشه وبا داغ گذاشتن روی پیشانیمون داریم سرهمدیگه را شیره میمالیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
واقـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعن !!!
رفتار و برخورد اصولگرایان با گرانی کالا در زمان دولت هفتم و دهم نشانه ویژه بارز ما ایرانیان
شاه پرستی و دنبال اسب شاهان دویدن از هر نوعش ...
به نظر من ايراني ها به دليل اينكه با دنياي بيرون ارتباط ندارند خصوصياتشون را يادشون رفته و از اصل خود دور شده اند ولي اگر ارتباط با دنياي بيرون از كشور فراهم شود و امكان برقراري ارتباط فرهنگي فراهم شود نه از طريق فيلم و ماهواره و غيره مي فهميم كه اين خصايص كه امروزه به عنوان زرنگي و پيشرفت مطرح ميشود خيلي مورد قبول افكار جهاني نيست و به اصل و فرهنگ خودمان برمي گرديم و از داشتن ادعاي پوچ و تو خالي رها مي شويم
با سلام
در حال حاضر : ترسو و تنبل
مثل ماایرانیها مثل آب چاهیم ونفت زیر زمین .که هر چه از انها استفاده شود فاصله انها با سطح زمین بیشتروبیشتر می شود تا اخر خشک می شوند.ما از نظر علمی .مذهبی .اخلاقی .سیاسی .اقتصادی هر روز نسبت به جهانیان عقبتر می افتیم تا به قعر چاه برسیم .شاید شرایط وابستگی اقتصادمان به نفت مارا وادار کرده که سایر خصوصیاتمان هم نفتی شود !!!و امروز بجای روزی که به قعر چاه میرسیم وهر کس می خواهد خود را نجات دهد نردبان ترقی یکدیگر را می شکنیم تا همگی در عمق چاه جان بکنیم .اگر عاقبت اینست ،که با این منوال بهتر ازاین هم نخواهد بود ،ذی سعادت به آنهایی که رفتندوآنهایی که نیامده اند!
دروغگو، چاپلوس، غيبت كننده، مهمان نواز، احساساتي
جمع اضداد
آنسان در هر جامعه ای محصول فرهنگ حاکم بر آن جامعه است.
حسادت.فردگرا.عافيت طلب.اماده خور.منتظرديگري هستيم تااموراصلاح شود.مهارت حرفه اي نداريم.خرابي از حد ميگذرد گردن ديگري مياندازيم و به خارج ميرويم.تاوان اشتباه و خيانت را نميدهيم. چند چهره و متظاهريم.شهامت پذيرش خطانداريم.
صحبت در رابطه با ویژگیهای این مردم از دو جنبه قابل بررسیه:
1- چه بودند؟
2- چه شدیم؟
بدلیل شکستهای متوالی درطول تاریخ :

1- عدم صداقت(دروغگوئی وریاکاری) 2- تعارفات بی پایه واساس 3- خودبزرگ بینی وتکبر بدون پشتوانه 4- متقلب وحیله گر 5- طلبکارازهمه دنیا 6- دخالت دادن تخیلات وتوهمات غیرواقعی درزندگی واقعی 7- عادت به رشوه دادن ورشوه گرفتن 8- ادعای تاریخ گذشته مهمان نوازی 9- ادعای تاریخ گذشته بالاترین ضریب هوشی 10- تظاهربه دینداری ومعنویات 11- گرسنه چشمی و هیزی(مربوط به مردان ایرانی) 12- غیبت وپشت هم اندازی 13- آب زیرکاهی 14- تحمیل اعتقادات به دیگران 15- حسادت بسیارشدیدولجام گسیخته وعدم تحمل موفقیتهای دیگران 16- برخ کشیدن ضعفهای دیگران 17- پز دادن و.....تمامی ندارد.لطفا" خواهشا" درج کنید.
جرات داشته باش سانسورنکن
بنده قصدنظردادن درباره سوال راندارم ولی نظرات داده شده رامطالعه کردم احساس کردم افرادی به اسم ایرانی ازاین موضوع سوئ استفاده کرده ونسبتهای ناروابه ملت شریف ایران که محبت اهل بیت پیامبرصلی الله علیه واله وشجاعت وایثاروازخودگذشتگی باخونشان عجین شده است داده اندبه نظر می رسدسبک کاراشکالاتی داردیالااقل نمی توان به صداقت خیلی از افرادنظردهنده واقف شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
خسته شدم از این واژه دروغ ملت شریف ایران. اتفاقا همه با صداقت جواب دادند، اول باید خودمان را اصلاح کنیم بعد جامعه را
یدونم خیلی دوست داشتید بگیم وطن پرست راستگو باغیرت مهمان نواز یا بگیم از نسل کاوه و فریدون و کوروش
هر ملتی یک رشته ویژگیهای محوری و مبنایی دارد که رفتارهای او متاثر از این مبانی و اصول هستند.
در این خاک زرخیز ایران زمین
نبودند جز مردمی پاک دین
خدا رو شکر بالاخره یکی هم نظر ما را پرسید
تابناک ، باز نظر من را چاپ نکن باشه
ملت نابالغ ، ملت خرافه پرست ، ملت متحجر
دروغگو
اخیرا هم که داره جای مهر توی پیشونی هممون به یک فرهنگ تبدیل میشه وبا داغ گذاشتن روی پیشانیمون داریم سرهمدیگه را شیره میمالیم.
به نظر من تنها راه نجات وطنو طن پرستیه
همه با هم هر کس هر عقیده ای که دارد حول محور طن جمع شده تا اختلافی وجود نداشته باشد. همون کاری که باعث پیشرفت کره جنوب و ترکیه شدهاست وطن و بس ناسیونالیست ایرانی باید تقویت شود تا معجزات از سر گرفته شود
عمده خصوصيات يك ايراني امروزي :
تملق و چاپلوسي در برابر زور و بيرحمي و فصاوت در مواجهه با ضعفا
اوهامي بودن شديد
ایران در طول تاریخ 7 بار به اشغال در اومده و تو این 7بار هر بار به یک سمت چرخیده علت این همه تغییر هم عدم پایبندی واقعی به اصولمونه
بیاید واقع بین باشیم:

بسیار ترسو
بسیار جوگیر
کم مطالعه
دروغگو و سازشکار
غریبنواز و مهمان نواز
پر احساس و حساس
ایرانی نماد دروغگویی است.
خود بزرگ بینی ما ایرانی ها ریشه های اسطوره ای و کهن داره. مثلا در شاهنامه ی فردوسی هر جا صحبت از ایران میشه یعنی نشانه ی خوبی و هر جا حرف توران است یعنی مظهر شرارت و پلیدی. وقتی هنوز هم شعر معروف هنر نزد ایرانیان است و بس را زمزمه می کنیم این یعنی خود بزرگ بینی.سرشار از ریا و تظاهر هستیم. برای دروغ گویی فلسفه درست کردیم.منفعت طلب و خودپرست هستیم. حتی غیرت ورزیدن های مان هم گاهی برای ریا و نمایش دادن است. همه چیزمان نمایشی است. بدنبال انرزی هسته ای هستیم هنوز ابتدایی ترین اصول زیستن را بلد نیستیم. حق دیگران را به راحتی پایمال می کنیم و اسمش را می گذاریم زرنگی و با عرضگی.نادانی از سر و کولمان بالا می رود.با عرض معذرت از آدم های درستی که به هر حال در هر جامعه ای هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
خودبزرگ بینی به زعم شماست !!.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
مرسی که از ما تعریف کردی واقعا گل گفتی
ali sh
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
در کل با نظرات شما موافقم .
عقل گريزي- بي نظمي- مهرباني- ضعيف دوستي- احساساتي- خانواده دوستي به جاي وطن دوستي- شعار زدگي- پرخاشگري- لوطي منشي
ملتی که به گواهی تاریخ براحتی سواری می دهیم.هیچگاه بر حقمان پافشاری نکردیم .براحتی سرمان کلاه می گذارند 0در مقابل حربه دین بسیار کوتاهیم.
یک روز سر یک چهار راه شلوغ بایستید و ده دقیقه به نحوه رفت و آمد توجه کنید. خواهید دانست که ما چقدر به فانون احترام میگذاریم؟ چقدر به یکدیگر احترام می گذاریم؟ چقدر از خود گذشتگی داریم؟
عمده خصوصيات يك ايراني امروزي :
تملق و چاپلوسي در برابر زور و بيرحمي و فصاوت در مواجهه با ضعفا
اوهامي بودن شديد و در انتظار استبداد
نان به نرخ روز خوردن و تقيه كردن
یکبار در سایتی نوشتم آیا میشه با رقم فلان قدر مهاجرت آمریکا را گرفت . یه آمریکائی گفت چند نفر در اونجا دوست دارند این میزان را بدهند و بیایند آمریکا . نوشتم آمار دقیقی ندارم اما باید بیش از 100 هزار نفر یاشند . کگفت خوبچرا یکبار و برای همیشه نمیاید با همین رقم کشورتان را بسازید . ؟؟ واقعیت اینه که ماها از اینجا رانده و از اونجا مانده ایم . چه در بعد فرهنگی و چه اقتصادی و اجتماعی . و همیشه به دنبال ناجی بودیم چون خودمان را باور نکردیم و یا نگذاشتند که باور کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
خیلی عالی پیشنهاد می کنم بقیه دوستان بخونند
!!!!!!!!
حال و روز ايرانيان به اجمال 1- در اوائل انقلاب تا اواخر جنگ 2- از دوره سازندگي تا كنون (دوره مال اندوزي) :
-----------------------------------
1-اول به ديگران فكر ميكرديم(حتي بشكل جوگيرشده و غيرارادي مثلا در تصادفات)
2-اول به منافع خود نگاه ميكنيم!(بجاي كمك كردن به يك آسيبديده، با موبايل ازش فيلم ميگيريم كه بعد خودمونو مطرح كنيم)
-----------------------------------
1-شرايط سخت برايمان قابل تحمل بود و توقع راحتي و امكانات زياد را نداشتيم.
2-الان اگر نتونيم زودتر سكه بخريم از قافله عقب ميمونيم.شايد گرونتر شد و گرون فروختيم.(مثل دلار،حتي مواد غذايي )
-----------------------------------
1-پذيراي غم و مشكل مردم بوديم.
2-به هرشكلي مشكل از ما دور شود حتي اگر براي ديگران مشكل بيشتري ايجاد كند.
-----------------------------------
1-چرا نسل اول و دوم ؛ با اخلاق و با مسئوليت است؟
2-چرا نسل سوم و چهارم؛ متكبر و خودخواه است؟
-----------------------------------
1-شايد چون جمعيت نصف الان بود و مشكلات اقتصادي-فرهنگي-... كمتر بود.
2-الان توقعمون از خودمون به نسبت زيادتره حتي اگر سطح زندگي و معيشت مون بالاتر از گذشته باشه.(در مورد شغل،خانه و رفاه)
حال و روز ايرانيان به اجمال 1- در اوائل انقلاب تا اواخر جنگ 2- از دوره سازندگي تا كنون (دوره مال اندوزي) :
-----------------------------------
1-اول به ديگران فكر ميكرديم(حتي بشكل جوگيرشده و غيرارادي مثلا در تصادفات)
2-اول به منافع خود نگاه ميكنيم!(بجاي كمك كردن به يك آسيبديده، با موبايل ازش فيلم ميگيريم كه بعد خودمونو مطرح كنيم)
-----------------------------------
1-شرايط سخت برايمان قابل تحمل بود و توقع راحتي و امكانات زياد را نداشتيم.
2-الان اگر نتونيم زودتر سكه بخريم از قافله عقب ميمونيم.شايد گرونتر شد و گرون فروختيم.(مثل دلار،حتي مواد غذايي )
-----------------------------------
1-پذيراي غم و مشكل مردم بوديم.
2-به هرشكلي مشكل از ما دور شود حتي اگر براي ديگران مشكل بيشتري ايجاد كند.
-----------------------------------
1-نسل اول و دوم ؛ با اخلاق و با مسئوليت.
2-نسل سوم و چهارم؛ متكبر و خودخواه.
-----------------------------------
1-شايد چون جمعيت نصف الان بود مشكلات اقتصادي-فرهنگي-... كمتر بود.
2-الان توقعمون از خودمون به نسبت زيادتره حتي اگر سطح زندگي و معيشت مون بالاتر باشه.
-----------------------------------
....
یک روز سر یک چهار راه شلوغ بایستید و ده دقیقه به نحوه رفت و آمد توجه کنید. خواهید دانست که ما چقدر به فانون احترام میگذاریم؟
؟؟؟؟
قبلن اینقد بد نبودیم خیلی قبلتر
این نظر من است : شاید به قول دوستان دروغ و ریا و چاپلوسی و محافظه کار بودن و حسادت و چشم و هم چشمی ظاهربینی ووو..و عزت نفس پایین!(که این یکی رو اصلا قبول ندارم-توضیح میدم.) و سایر صفات منفی در مردم ایران دیده بشود اما این صفات در همه ملل و در هر کشوری دیده میشود اینها مشخصیه ایرانی یا فرهنگ ایرانی نیست.شاید بگویید اینها دیگر جزئی از فرهنگ ما شده است آری درست است اما اگر اینچنین باشد انوقت دیگر ما دارای فرهنگ ایرانی یا اصلا ایرانی نیستیم. کسی که دروغ میگوید حتی شناسنامه ایرانی داشتته باشد و متولد ایران باشد از نظر من ایرانی نیست همانطور که خیلی ها شناسنامه ای مسلمان هستند ولی واقعا مسلمان نیستند آیا این درست است که هر چه نکات منفی در جامعه یا رسانه یا هر جا میبینیم این جمله را (که ما ایرانی ها چه و چه..)بر ورد زبان بیاوریم و تکیه کلامان شده است!!! اما اگر چیز مثبتی ببینیم انجا دیگر نمی گوییم ما ایرانیها!!! پس همانطور که اسلام یک فرهنگ است و اگر کسی ان را نداشته باشد فرهنگ اسلامی ندارد پس فرهنگ ایرانی هم در مورد افرادی که تهی هستند و ان را به ایران منتسب میکنند صادق است نتیجه اینکه با کژاندیشی از فرهنگ ناب ایرانی وام نگیرید و ان را حرام نکنید!! اما میپردازم به چند نمونه کوچک و ساده از فرهنگ ایرانی که شاخصه ایرانی است و ان را مثل دروغ و ریا و بدجنسی و چیزهایی که دوستان گفتند در هیچ جای دیگر نمیبینید یا کمتر میبینید..1-خونگرم بودن(فقط کافی است که یک ایرانی را در هرکجای دنیا پیدا کنید و شروع به گپ زدن یا گاهی فک زدن! و حتی دوستی رفاقت با خود بکنید این در مورد افراد خارجی خیلی سخت است) 2.احساسی بودن و محبت کردن یا به نوعی کمک و لطف کردن به شیوه ایرانی!(اگر در جایی در دنیا زمین خوردید یا مثلا دچار مشکل شدید اگر دیدید یک کسی دستتان را گرفت یا یک عده دورتان جمع شده و برای کمک اظهار نظر کارشناسی دادند مطمئن باشید ایرانی هستند! این ابراز توجه در کشور ما شاید زیاد از حد! و خسته کننده یا به نوعی فضولی باشد اما کسانی که در خارج هستند قدرش را بهتر مدانند ودرک میکنند)3.منفعل نبودن و خلاقیت!(اگر مثلا در چین بودید و در یک صف طویل به علت کم کاری پرسنل یا خرابی دستگاه منتظر خرید بلیت هستید و همه عین ربات ایستادند ناگهان یک نفر یک حرکت میانبر یا پرشی !!یا اعتراضی ! یا در نهایت انقلابی!!! انجام داد بدانید ایرانی است حالا حتی اگر تو هواپیما یا اتوبوس هم باشد برایش فرقی ندارد !!(دست بسته بودن به قوانین کورکورانه یک امتیاز است) 4.انسان بودن و پذیرش - جذب شدن یا جذب کردن(ایرانیها خیلی راحت با هر قوم و فرهنگ و رسوم و اعتقادی کنار میایند و جذبش میکنند یا همرنگش میشوند یا ان را همرنگ میکنند-این نقطه قوت هر ملتی است نه ضعف! در کشورهایی مثل آلمان یا انگلیس یا فرانسه (کمتر)شما همیشه یک غریبه هستید حتی در خود کشورهای آسیایی مثل ژاپن وضعیف خیلی بدتر است در جمهوری آذربایجان و ترکیه و اکثر کشورهای عربی هم مردم نگاهشان نژادی و قومی است تا فرهنگی و اعتقادی! دم از فرهنگ و اعتقاد برابری و برادری را فقط ما ایرانیان یک طرفه داد و فریاد میکنیم! این یک واقعیت است)5.عزت نفس و اعتماد به نفس بالا نسبت به اکثر کشورها(همه ایرانیان نسبت به فرهنگ و تاریخ و تمدن چند هزار ساله و با شکوه خود می بالند و در همه جای دنیا خود را یک سر و گردن از بقیه مردم بالاتر میبینند به خاطر همین است که کشورهای همسایه یک حس حقارت و کمبود و حسادت و کینه دشمنی را در برابر ایرانیان احساس میکنند(****به خاطر همین است مدتی است پانترکان و پان اعراب مشارکتا به جعل و تصاحب یا تخریب و تحریف و تشکیک تاریخ و مفاخر ایرانزمین می پردازند***) یک ایرانی در امریکا در کانادا در اروپا و هر جایی هیچوقت به مشاغل پست و پایین فکر نمیکند اگر دیدید در رستورانی یک ایرانی ظرف میشوید یا کارگراست بدانید اول کارش است و چند سال بعد حتما او را در نقش مدیر رستوران خواهید دید موفق ترین مهاجرین ایرانیها هستند که دارای بهترین و مهمترین و کلیدی ترین مشاغل هستند.علت ان عزت نفس بالای انهاست یک مکزیکی اگر در امریکا ظرفشویی کند تا اخر عمر همان کار را ادامه میدند چون خودش را در حد مشاغل بالاتر نمیبیند.) به امید پیشرفت ایرانی در همه زمینه ها تا هم اینکه در گذشته خود ببیالد و و هم حال و آینده.
نان به نرخ روز خور و پاچه خار هرکه قدرت بیشتری داشته باشد .
جرج بوش: ایرانیان مردمان عجیبی هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
حالا جرج بوش شد عالم و فیلسوف و جامعه شناس!!!
در زندگی درد هایی است که روح انسان را از درون مثل خوره می خورند و می زدایند، این درد ها را نه می شود به کسی گفت و نه می توان جایی بیان کرد!
این لینک را اگر مطالعه بفرمایید مردم منطقه لفور مازندران- سوادکوه به این مشخصات معرفی شدند-
"خصلت های پاک و ناب لفوری ها" خلاصه آن عبارت است از:

1-مردم لفور مردمي قانع با عزّت نفس و مناعت طبع بالا
2-اشتياق و همت زائدالوصف لفوری ها به کسب علم و دانش.
3-مهمان دوستي و مهمان نوازی
4ـ همياري و تعاون گروهي
منبع:lafour.blogfa.com
این لینک را اگر مطالعه بفرمایید مردم منطقه لفور مازندران- سوادکوه به این مشخصات معرفی شدند-
"خصلت های پاک و ناب لفوری ها" خلاصه آن عبارت است از:

1-مردم لفور مردمي قانع با عزّت نفس و مناعت طبع بالا
2-اشتياق و همت زائدالوصف لفوری ها به کسب علم و دانش.
3-مهمان دوستي و مهمان نوازی
4ـ همياري و تعاون گروهي
اگر میگفتید خوبی های ایرانی جماعت رو بگو، در وقت مردم صرفه جویی میکردی، عزیزم. قلم در بیان ناهنجاریهای ما ایرونی ها نا توان هست.
الکی خوش !
فقر آموزش های اجتماعی، انشقاق از ریشه های فرهنگی و تاریخی، بی سوادی دینی، هجمه فرهنگی غرب،سوء مدیریت های ویران کننده،
تابناک عزیز میدونم شاید ارتباطی به این بحث نداره اما چون شجاعت این قبیل نظر سنجی ها را داری یه پیشنهاد دارم : بیا و یک نظر سنجی بگذار با ذکر نام 20 کشور و بپرس دوست داشتید الان در کدام یک از این کشورها بدنیا میامدید ؟ اونوقت جواب خیلی از چیزها داده میشد . میشه لطفا ؟؟
یکی از بارزترین ویژگی ایرانیان نژاد پرستی است
آنچه که من در این چند سال اخیر (4 یا 5 سال) بیشتر در مردم دیده ام از خود راضی بودن قشر وسیعی از مردمه
بهتره از اقای رییس جمهور دکتر محمود احمدی نزاد بپرسید م
عاشق و دوستدار رئیس جمهور محبوب و مردمی و عدالت گستر
برادر احمدی نژاد .
پاسخ ها
سحر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
قانون این بود که اسمی از کسی نیاد. پی چرا نظر را به نمایش گذاشتی تابناک
د-د
| United States |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
جوابشم تو + منفی ها گرفت
فقط میتونم بگم ملت ما مــــــظلـــــوم ترین ملت کل تاریخ بشریت بر روی کره زمین هستند

تا دلت بخواد از گذشته های خیلی خیلی دور خوردن تا همین الانش که زیر هزاران هزار فشار مختلف واقع شدن
با کمال تاسف عین نقل و نبات دروغ میگیم و قبح آن در جامعه حسابی از بین رفته.
نژاد پرست
خودبزرگ بین
خوطه ور در تخیلات و داستانهای خیالی و حماسه وار گذشته
مسخره کردن هموطنان خود با انواع جکها
دست همه در جیب هم
از اول هفته تا آخر هفته کلاه گذاشتن سر یکدیگر و در آخر هفته خیرات خرما
هر چند نظرم برخلاف ميل شخصي خودم هست ولي خوب با واقعيت نميشه مبارزه كرد
هر چند نظرم برخلاف ميل شخصي خودم هست ولي خوب با واقعيت نميشه مبارزه كرد و بايد اون رو پذيرفت اگر خوب بود كه چه بهتر و اگر بد بود اصلاحش كرد .در حال حاضر تاكيد مي كنم در حال حاضر متاسفانه ايرانيان حد اقل در داخل كشور تبديل شدن به آدمهايي بسيار فرصت طلب و سود جود،خود خواه ، دروغ گو كه به راحتي نام خدا و پيغمبر رو به زبون مي آورند ، بي نظم ، بي انظباط ،خود بزرگ بين ، خود خواه ،بي ادب (ادب اجتماعي)،بد فرهنگ ،حسود ،بد بين ، تنگ نظر و... صفتهايي از اين قبيل .فكر نكنيد كه خود م رو از بقيه جدا مي كنم نه .نمي دونم جبر زمان مارو اينجوري بار آورده و يا چيز ديگه به هرحال پشتوانه تمدن 2500 ساله ايران و ايراني در حال از بين رفتن و نابود شدن و اگر خودمون به فكر نباشيم از ايران و ايراني چيزي نمي مونه .
بی تعارف آدمایی زیراب زن و بی رحم و نون به نرخ روز خور شده ایم. همه دوست داریم مهم تر و بزرگتر از انچه که هستیم جلوه گر باشیم و این رفتار از مردم عادی تا مسئولینمان دیده میشود. براحتی از کار میدزدیم. براحتی غیبت میکنیم.
ایران امروز من مصداق این بیت پرمغز (منسوب به مولانا) است:
دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
ای کاش مرد و مردونه همه اینهایی که اینجا مطلب نوشتن یه ذره به وجدانشون رجوع می کردن وای کاش همین ماهایی که این مطالب رو داریم مینویسیم و بدیهامون هم خبر داریم دیگه دروغ نگیم ، به هم تهمت نزنیم و...
در یه کلام از همین امروز هر کدوم سعی کنیم آدم باشیم اون وقت خواهید دید که همین افراد سر منشاء یک فرهنگ سازی عظیم خواهند شد.
خودمون رو باور داشته باشیم هرچند که کار آسونی نیست.
خلاصه بگم از خصوصیات بارز یک ایرانی توجه به محیط اطرافشه، مثلا برخلاف کشورهایه دیگه از کنار همدیگه بی تفاوت رد نمیشیم، کنجکاویم به همدیگه و هیچ چیز اطرافمون از نگاه و ذهنه کنجکاومون مخفی نمیمونه و خودمونو دست کم هم نمیگیریم یعنی جسارت انجام هر کاریو داریم.
عین کتاب قلعه حیوانات
مهمترین خصوصیت های بد: جو گیر و حسود
مهمترین خصوصیت های خوب: با غیرت و مهمان نواز
مردمی خود شیفته دروغگو متظاهر متعصب هستیم که فکر می کنیم تمام دنیا چشمشان به ماست و در حسرت روزهای طلایی پیشرفت و توسعه ما انگشت به دهان مانده اند.
بی نهایت بی جنبه
ولی اگه همشون پولدار باشن بهترین ادم های دنیا می شن .
به درد نخور
با سلام . عادت بد چاپلوسي و دو روئي رفتاري تاريخي از دوران حمله مغولان به ايران و به ارث رسيده به همه ايرانيان.
هر چند قومیتهای مختلف در ایران دارای فرهنگ
و یا خرده فرهنگهای خاص خود می باشند اما
بدلیل آشنایی با فرهنگ اصفهانیها بعضی از
این رفتارها را بازگو میکنم . اصفهانی اصیل
هنرمند . باذوق . مهمان نواز . شوخ . متلک گو
کنجکاو افراطی . با استعداد . در محیط زندگی
صرفه جو . خوش سفر . و خرافی میباشد.
دروغگو یی ، ریا کاری و خود بزرگ بینی .که متاسفانه از کارگر ساده تا عالیترین مقامات در همه ایرانیان دیده می شود. ما فراموش میکنیم یا دوست داریم فراموش کنیم که ایران سرزمینی است بین عراق و پاکستان و مردمش هم سرشتی کم و بیش مشابه به مردم این دو کشور دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
آها پس حتما تقصیر همسایه ها بوده!!!!!!!
دروغ..چاپلوسی..خودخواهی...
نظرات تا حد زیادی حقیقت محض هست متاسفانه! در بین نظرات چند تن از دوستان به ریشه و چرایی این صفات اشاره کردند و به نظر من هم پیشامدهایی که بر این ملت رفته همه و همه دست به دست هم دادند تا ایران پرافتخار به این حال و روز در بیاد،دوستان توجه داشته باشید که این کشور تا به امروز بارها آماج تجاوز مردمان وحشی و بی فرهنگ قرار گرفته، نباید انتظار داشت به یکباره دچار دگرگیسی شویم!
ای کاش تغییر را ابتدا از خودمان شروع کنیم نه دیگران!
به نظر من ايراني ها به دليل اينكه با دنياي بيرون ارتباط ندارند خصوصياتشون را يادشون رفته و از اصل خود دور شده اند ولي اگر ارتباط با دنياي بيرون از كشور فراهم شود و امكان برقراري ارتباط فرهنگي فراهم شود نه از طريق فيلم و ماهواره و غيره مي فهميم كه اين خصايص كه امروزه به عنوان زرنگي و پيشرفت مطرح ميشود خيلي مورد قبول افكار جهاني نيست و به اصل و فرهنگ خودمان برمي گرديم و از داشتن ادعاي پوچ و تو خالي رها مي شويم
خواهشمندم قهوه تلخ را ببینید که بیان خود واقعیت حال ماست .من خودم 1000 مشکل در رفتارم دارم که متاسفانه الگویی برای اصلاح خودم پیدا نمی کنم
اگر به تعصبات ملی ما بیشتر نظر شود و اینکه ایرانیان چه پیشینه ای داشته اند حس همگرائی بیشتر می شود ما نبایستی با حرفهای نسنجیده و توهین و نادیده گرفتن ارشهای هخامنشی و غیره ملتمان را از درون تهی کنیم همین سرود ای ایران وقتی خوانده می شود اشک در چشمان همه جاری می شود وقتی یکی از از تحلیل گران عرب می گوید ایرانیان هیچ خدمتی به بشریت نکرده اند و ما بی تفاوت رد می شویم خودش توهین به تاریخ ملت از سوی مسئولان است به هر صورت به نظر من بایست حس ناسیونالیستی مانند کره و ژاپن در بین ملت ما خصوصا جوانان رواج یابد نمونه این حس از سوی ژاپن و کره سریالهای بی محتوائی است که تولید می کنند و ما به خورد ملتمان می دهیم ولی از غیرتمندان این مملکت از گذشته های دور تا به حال هیچ شناختی نداریم که البته شناخت ای موارد حس همگرائی و غیرت ما را بالاتر می برد در جنگ 8 ساله غیرت بود همت بود که آن کرد که دیدیم شهید همت بروجردی باقری یاسینی فکوری بابائی و جوانان زیر 30 سالی که همه فرمانده لشکر بودند و مارا سربلند کردند آیا در بین جوانان نسل 3 و4 هم هستند شما پاسخ دهید اگر هستند که خوب هیچ جای نگرانی نیست اما اگر نیستند بایستی این حس پرورش داده شود
به خودمون هم دروغ ميگيم چه رسد ديگران
کلن ما ایرانی ها فقط از یه جمله پیروی محض میکنیم :

(((((( هرچه پیش آید خوش آید )))))))

حال و حوصله هیچ کاری هم نداریم . کاملا" هم بی تفاوت و بی حوصله هستیم . یعنی در حدی که تا وقتی زلزله یا سیل نیاد و خونمون خراب کنه و صندلی که روش نشستیم و ازش نیوفتیم پایین هیچ حرکتی انجام نمیدیم


یعنی تو بگو از سنگ بخار بلند میشه ولی از ما بخار بلند نمیشه

جدیدا" هم که فیسبوک باز شدیم و عمر و وقت زندگی و جونیمون داریم به پاش تلف میکنیم

فقط خدا ما رو نجاب بده از این وضع وگرنه از دست خودمون هیچ کاری بر نمیاد

برای خودمون متاسفم
نان به نرخ روز خور و پاچه خار هرکه قدرت بیشتری داشته باشد .
بی خرد
دهن بین
بی فرهنگ
متوهم
دروغگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
خودتو گفتی دیه ؟
متاسفانه بدبین نسیت به هم
اهل افراط و تفریط . دیماه چند سال پیش و
در روزی بارانی به بهشت زهرا رفتم و بدلیل
نداشتن ماشین برای برگشتن عزا گرفته
بودم که دیدم افرادی در حال سوار شدن به اتوبوس شیک و مجهزی هستند . به آقای محترمی گفتم مرا تا نزدیک مترو حرم ببرند
با اظهار لطف قبول کرد اما در مقابل تقاضای
من برای پیاده شدن با فروتنی گفت اصلا امکان ندارد باید ناهار در خدمت باشیم . خلاصه نزدیک میدان صادقیه روبروی رستوران
بزرگی همه پیاده شدیم . صاحبان عزا بنده را با کمال احترام به صرف غذا دعوت کردند و
مرتب از حضور من تشکر میکردند اما هنگام
صرف غذا با اشاره به بنده از هم سئوال می
کردند این دیگه کیه ؟
عمده خصوصيات يك ايراني امروزي :
تملق و چاپلوسي در برابر زور و بيرحمي و فصاوت در مواجهه با ضعفا
اوهامي بودن شديد و در انتظار استبداد
نان به نرخ روز خوردن و تقيه كردن
متاسفانه دروغگو هستیم. و این ریشه تمام مشکلاتمون هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
البته بیشتر دروغ را قبول میکنیم
مخصوصا اگر رنگ و لعاب اعتقادی داشته باشه
ایرانیان ملتی با ریشه عمیق که در حال تغییر فرهنگ به ملتی هستند با خصوصیات :
1- مغرور 2- خود بین 3- ظاهر فریب
4-در بعضی موارد با غیرت
5-منافع شخصی را به هر چیزی ترجیح میدهند.
6-چاپلوس و متملق 7-بی توجه به کانون خانواده
8-خرافاتی 9- تیز بین و باهوش و عیب بقیه را بزرگتر از عیب خودشان میپوشانند.
10-درحد توان به بقیه کمک میکنند.حتی سومالی
در متنتان اصلاح كنيد "عرق" نه "ارق"
چاپلوسی
لطفا" یک نگاهی به کارهای آقای محمد رضا شریفی نیا و یا علیرضا افتخاری بیاندازید .
من از مسئول این نظرسنجی خواهش می کنم خلاصه نظرات مردم را در قالب 5 مورد تیتروار در نهایت ارائه کند، حقیقتا خیلی دلم می خواهد همه نظرات را بخوانم ولی فرصت نمی شود ان شاالله آخر شب خلاصه نظرات مردم را بتوانم بفهمم.

نظر من
ویژگی های بد:
1- عمدتا بی برنامه
2- احساساتی شدید
3- دروغگویی فراوان
4- دورویی (یا در نقطه مقابل روراست نبودن)

ویژگی های خوب:
1- عشق به وطن
2- ارجحیت گذاشتن برای ادب و آداب
3- مهمان نواز
با سلام
به نظر می رسه یکی از نمی خواهم اسمش را ویژگی بگذارم بلکه مشکلی ایجاد شده و حالا سببش چیست را نمی دانم ولی خیلی مسئله بارزی و حالا بعد از این چند سال شاید بشه گفت که یکی از ویژگی هایی است که بین ایرانی ها خیلی شایع است حالا در بقیه ملت ها را نمی دانم و او نهم اینکه متاسفانه ماها خودمون تو چند تا مسئله متخصص می دونیم مثل دین و مخصوصا احکام دینی و یا ورزش و یا مکانیکی و یا بررسی صحنه تصادف و.... کلا بخوام یک عنوان براش بزارم این میشه که بگیم :
ایرانی ها (باز میگم شاید مختص ما نباشه و هر انسانی این جور باشه و لی فعلا که توجامعه ماست) وارد حوزه های که در تخصصشون نیست می شند و در مواردی نظراتی غیر عالمانه میدهند .
باتشکر
مردمی احساسی یعنی با یک لبخند شیفته فرد میشویم وبا یک اخم از وی متنفر .
ما ایرانیها انسان هایی هستیم که همه چیز رو اختراع کردیم کشف کردیم ساختیم و مفت دادیم به بیگانه ها و الان خودمون هیچی نداریم
به قول جهانگرد هلندی در زمان شاه 36میلیون دزد در کمال صحت و سلامت در کنار هم زندگی میکنند الان شده 75 میلیون
خصوصیات خوب:
مهمان نواز، خانواده دوست،
خصوصیات بد:
دروغ، عدم داشتن ذره ای احترام برای قانون، عدم احترام به حقوق دیگران، زیاده خواه، ریاکار، خود بزرگ بین، حسود و ...
اکثرا(نه همه) سرجای خودشون دزدی میکنن...
از اون کارمند بگیر که کارو میپیچه و میره 6 ساعت برای نماز و نهارو (و تو ایام سوگواری سینه زنی!)
از اون راننده تاکسی بگیر که تقی به توقی میخوره میکشه رو نرخ کرایش!
از اون بقال و نونوا بگیر که جنسو تو ارزونی ارزونتر خریده و وقتی گرون میشه همون جنسو با نرخو قیمت جدید میفروشه به خلق الله!
تا اون مسئولی بگیر که با پول این ملت بچه هاش دارن تو کشورهای یه اصطلاح خودشون بلاد کفر(و مرگ برشون)درس میخونن و تفریح میکنن!
و تا اون مسئولانی که تو یک جا نشستنو برای خودشون حقوق و زمین و... هدیه میکنن
و و و و و........
همه و همه هم تقصیر رو میندازن گردن دیگری!به جای اینکه از خودشون شروع کنن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
بهتر بود بجاي خودشون ميگفتي خودمون
فکر می کنیم خیلی باهوشیم .
ولی با همه باهوشی و زرنگی تو صف مرغ کیلویی 7000 تومانی می ایستیم نکنه قحطی بیاد.
باهوش به اون ملتی میگن که توی این شرایط ، یکی دو ماه نره بخره .
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
این حرف که ایرانیان خیلی باهوش اند، فقط یک افسانه است، هوش ایرانی ها در حد متوسط رو به پایین است، اما ایرانیان اگر بخواهند کار کنند یعنی اگر انگیزه ی لازم را داشته باشند، بسیار سخت کوش می شوند و این مسئله هوش متوسط رو به پایین ایرانیان را به طرز شگفت انگیزی جبران می کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
یکی از توهمات جمعی ایرانیان اینه که خیلی باهوشن در حالی که ادمهای باهوش غالبا بسیار درستکارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
برایند این هوش کجاست ؟ !
عاشق اهل بیت و امام حسین ( ع ) بودن ما هم داره آلوده به خیلی چیزهای ضد اخلاقی
میشه که در شان اهل بیت ( ع ) و ملت ما
نیست . پارسال یک خونه اعیانی روز عاشورا
به مردم نذری میداد و شاید عمدا مردم را
2 ساعت در صف معطل کرده بود تا با ازدحام
جمعیت از آنها فیلمبرداری کنند .
بخور و بخواب کار ما الله نکه دار ما
متاسفم که جامعه ایران در گذشته ها وداشتم داشتم هاست که فخر وغرور کاذب است در حال حاضر هیچ نمانده است وآینده هم با این وضع تکلیف روشن است.
دروغگو ونژاد پرست
بازهم مینویسم:بدلیل اینکه کشورمادرطول تاریخ آماج وحشیانه ترین حملات وسنگین ترین شکستهاقرارگرفته باعث شده که ما ایرانیهاتبدیل بشویم به ملتی1- دروغگو 2- ریاکار3- دست کج وچشم سفید 4- متکبر وخودبزرگ بین 5- حسود وعدم تحمل موفقیتهای دیگران 6- متملق 7- قانون گریز8- ادعاهای تاریخ مصرف گذشته مهمان نوازی ،هوش بالا و هنرمندی 9- نسنجیده سخن گفتن 10- اغراق درتوانائیها وعدم درک واقعیتها 11- ضعیف کشی وبرخ کشیدن نداریهای ضعیفان 12- پزدادن به فقرا وگرفتاران 13- نمک پاشیدن به زخم بیچارگان 14- پشت هم اندازی وغیبت 15- هیزی و گرسنه چشمی(اختصاصی مردان ایرانی) 16- تظاهربه دینداری ومعنویت 17- تحمیل اعتقادات به دیگران وبی حرمتی به افکارواعتقادات دیگران 18- خیانت درامانت 19- مرگ تدریجی اصول اخلاقی و100 البته محیط زیست بخاطر فقرفرهنگی واخلاقی واقتصادی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
عالی بود. ولی نمی دونم چرا به عنوان یک دانشجوی Phd ایرانی این همه ناسزا برای من هم خوشایند بود !! از هرچه بگذریم سخن حق خوشتر است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
منم pheهستم اما خیلی دلخور شدم
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
تمام حقایق تلخ راجع به خودمون رو کامل تر از این نمیشد گفت نمره ات بیست
امو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
همش خودتی ، آدمای زیادی اینجا تو این کشور هستن که اینطوری نیستن.
جدیدا یه خصلت بد دیگه تو ما دیده میشه درد کشیدن همنوع جلو چشممون عادیه نگاه کنید به عکس العمل مردم در موقع تصادفات دعواها یا از این دست اتفاقات عیب دیگه ریاکاری زشت کارترین ادمها تو جامعه خودشون رو موممن جا میزنند وافراد راستگو احمق فرض میککند دزدی جز افتخرات شده وقناعت با توحش فرض میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
هر وقت جشن عید مذهبی میشه تلویزیون کلیپ های خنده دار نشون میده و ما از زمین خوردن و دست و پا شکستن مردم به وجد میایم هر چه ضربه محکمتر و له و لورده تر و دردآورتر لذت بیشتر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
موافقم این جدیدا بروز کرده.
با تشکر لزوم نقد رفتار جمعی ما ایرانیان بیش از هر زمان احساس می‌شود. اگر چه هر ویژگی‌ جنبه‌های مثبت و منفی دارد اما هدف ما باید توجه به جنبه‌های منفی و تلاش برای بر طرف کردن آن‌ها باشد. در زیر چند نمونه ذکر شده است.
ايراني ها IQ بالايي دارند ولي EQ پاييني دارند
با سلام خدمت تمامی هموطنانم.خیلی نظرات ارائه شده که اکثرا درستند اما همشون علت دارن.
شايد يك چيزي كه هميشه به اشتباه وغيرواقعي بين ما ايراني ها باب شده اينه كه ماها از همه دنيا باهوش تريم. ولي بايد عرض كنم طبق يك تحقيق معتبر علمي رتبه ضريب هوشي ايرانيا در بين185كشور 97 شده واين نشون ميده ماها واقعيت هاي دنيارا درست نمي بينيم و خودمون را بيشتر از ان چيزي كه هستيم مي پنداريم درست مثل اينكه يك عينك كوچك بيني روي چشممون زديم و با اون به بقيه دنيا نگاه ميكنيم. وتا زماني كه پامون به يه مانع گير نكنه و با مغز نياييم زمين عبرت نميگيريم.
اينو گفتم مسئولين حواصشونو جمع كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
حواسشونو جمع میکنند چشم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
اینو دیگه نگو
دوستان عزیز تمامی بدبختی ها و ناکامی ها و صفات بد ما ناشی از عدم پرورش ما در اجتماعی آزاد است،بلی در آزادی گوهر وجودی انسان آشکار شده و در خفقان این گوهر به سنگ خارا مبدل میشود.
مشکل کشور مارا آقای علی مطهری بارها بیان کرده همه باید مورد بازرسی و سوال قرار بگیرن
مردم سریال برره مقیاس کوچک شده فرهنگ و منش ایرانیان را نمایش می دن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
کاملترین جواب گفتی
فوق العاده قانون شکنیم
بستگی داره که به کی بگی ایرانی ...
ایرانی جماعت تو طول تاریخ از این رو به اون رو شده .
یه ایرانی می تونه کوروش کبیر باشه
یا می تونه بلوتوث کبیر باشه !!!
خوب به حرفم فکر کنید ...
کوروش قدیم و بلوتوث جدید ...
از مشخصات عمومی مردم در هر مقام و موقعیتی که باشند:
1- خود بزرگ بین
2- علاقه وافر به شنیدن تمجید دیگران
3- غیرتی
4- کاهش IQ با ارتقاء موقعیت مدیریتی در بخش حکومتی ( سیستم جاذب چنین افرادیست و دافع افراد هوشمند)
5- عادی شدن خوردن لقمه حرام و مشکوک در کلیه سطوح مردم

اگر نوشتید، بقیه موارد را هم دکر میکنم
ایرانیها متملق ترین مردم جهان هستند
با سلام و احترام . درماه جاری تیر 91 مجبور شدم برای اخذ ویزای ویزیت فامیلی به مدت 10 روز به اتفاق همسرم در دبی باشم . صحنه ها و رفتارهائی از هم وطنان دیدم که بعضا خود را برای دیده نشدن به عنوان ایرانی پنهان کردم .
بارزترین ویژگی را میتوان زودباوری و تحمل افراطی زیر بار مشکلات ماندن را شمرد!
قبل از اینکه نظرات را بخوانم، دنبال یک ادبیات مناسب می گشتم تا کمی انتقاد کنم، ولی با دیدن نظرات تصمیم گرفتم یک مقداری حساب شده تر بنویسم.
پر ادعا
ملتي هستيم با 4000 سال سابقه فرهنگي ولي با 40 دقيقه تاخير در همه چيز
قرآن خوان ولي معني و مفهوم اونو نمي دونيم
چشم چرانيم
زير آب زن حرفه اي
حسود
كارنمي كنيم و مي گيم ....
سوال جالبی هستش و کلا این نظر سنجی ها نشون میده که بعضیها شاید میخواهند رو شهای قبلی که اصلا جواب نداده رو بگذارن کنار اما متاسفانه از نظر من خوصوصیات بد زیادی در ایرانیها هست شایدم من بد بینم
متظاهر و دروغگو و رياكار
ما مردمی فرا فکن هستیم .
متظاهر و دروغگو و رياكار
خصوصیات مثبت، زیاد داریم مثل: حساسیت به مسائل مذهبی، در صحنه بودن، باهوش بودن، شاد بودن، داشتن ارتباطات قوی فامیلی و دوستانه، با مرام بودن و ...
متظاهر و دروغگو و رياكار
احمق ترین ملت
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
بازجوید روزگار وصل خویش
بزرگترین ویژگی های ایرانیان تحمل است
تحمل فشار و دروغ پذیری بالا
تابناک جان خودتو خسته نکن
بنظر من بدلیل چشمداشت فراوان به این مملکت، و مورد هجوم توسط قبائل مختلف هیچ نسلی فرصت نداشته تا نسل آینده را در شرایط ایده آل حتی نسبی پرورش بده،
خودمحور ترین مردم دنیا ، پر ادعا و همیشه ناراضی و غر غرو ، دورویی مطلق
اگه يكي تركي يا عربي يا كردي بنويسه مثلا آسمون به زمين مياد
من كتاب جامعه شناسي نخبه كشي، تاليف علي رضا قلي را بارها با دقت مطالعه و يادداشت برداري كرده ام. مقاله مرحوم بازرگان با عنوان ملت ايران چه بايد بكند را در مجله ايران فردا - خدا رحمت كند سحابي را- سازگاري ايراني مهندس بازرگان و مقالاتي از آقاي سيد جواد طباطبايي در خصوص نظريه انحطاط ايران و كتاب قبله عالم دكتر زيبا كلام را نيز مطالعه كرده ام. هميشه به اين موضوع فكر كرده ام كه چرا ايران در هميشه تاريخ حال و روز خوبي نداشته است. همه منابع كه ذكر شد و پيشنهاد مي كنم كساني كه دغدغه پيشرفت ايران را دارند به آنها رجوع كنند خيلي مايوس كننده است. ولي يك سوالي برايم بدون جواب مانده است كه با اين رذايل و پلشتي ها - نگاهي به نظرات بياندازيد 90 درصد منفي است - راز ماندگاري اين سرزمين و ملت در طول تاريخ چيست چرا سرزمين هاي ديگر تكه پاره شده و ملتهاي ديگر هويت شان دگرگون شده ولي ايران همچنان پابرجاست. به نظرم ايران در طول تاريخ يك ايالات متحده قوي مقتدري بوده و امروز نيز كما بيش همين وضعيت را دارد. هرچند كه امروزه برخي مشكلات سياسي، سياسي و فرهنگي ما را بد بين و عصبي كرده بياييم به داشته ها و ارزش هاي در حال افولمان فكر كنيم و آنها احيا كنيم. سخن پاستور را مرور كنيم كه براي آباد كردن جهان ، كشور، استان، شهر، محله و خانواده، ابتدا بايد از خود شروع كنيم و خويشتن خويش كشف و بازسازي كنيم و نااميد نباشيم.
در پايان توصيه مي كنم كه شعر استاد شهريار به انشتين را نيز بخوانيد.
گمان مبر كه به پايان رسيد كار مغان
هزار باده ناخورده در رگ تاك است
همه اين صفتهاي بدي كه دوستان گفتند درست است ليكن ايرانيها اينطور نبودند اينجوريشون كردند ياد گذشتها به خير
خيلي زرنگ هستيم
دروغگو و غرور ملی به باد داده ! چاپلوس و دغل باز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
"غرور ملی به باد داده" رو خوب اومدي!
سلام
به نظر بنده انسانها همه جاي دنيا مثل هم هستند و فرقي با هم ندارند واين ويژگيها كه دوستان گفتند نه ويژگيهاي ملت ايران بلكه ويژگيهاي سياستمداران ايران است
هیجان مدار و زور پذیر-شایعه پرداز و فاقد حس میهن پرستی
عین آفتاب پرست رنگ عوض میکنم وفقط دنبال منافع شخصی میگردم.هیچوقت ظاهروباطنم یکی نیست.همیشه منتظرم یکی اول یه کاری رو بکنه و اگه ضررنداشت منم همونو انجام بدم
بخور و بخواب کار ما الله نکه دار ما
دروغ خوب می گوییم و دروغ را خوب باور می کنیم...
سلام
نميدونم ما چرا همش داريم به گذشته ها ميباليم و از حالمون گريزانيم.چقدر خوبه آدم بره تاريخش رو مطالعه كنه ببينه آيا وضعيت گذشته ها خيلي بهتر از الانه؟مردمان ما از گذشته مردماني سخت كوش وفادار و زير بار ظلم بودن.امروزه شكل حكومتها تغيير كرده ولي آيا تغيري در اوضاع و احوال زندگي مردم ايجاد شده.نه متاسفانه جواب منفي است.مردمان امروز ما مردماني ترسو و منفعت طلب و فقط به فكر خويش بودن رو افتخار دارن.اعتياد به مواد مخدر و انواع بزه هاي اجتماعي .آقا جون ما منتظر خودت هستيم تا بياي.از دست انسانهاي امروزي كاري ساخته نيست .الهم عجل لوليك الفرج
از همه چیز گفتین الا این یکی تخریب محیط زیست
فقط جهل تو جامعه ما بیداد می کنه. بدون رو در وایستی، ما در کل ملت موفقی نیستیم. تنها دلیلی هم که می تونم برای این وضعیت پیدا کنم اینه که جدای از مدارک دهن پر کن دانشگاهی که دست به دست بین مردم می چرخه، جاهل هستیم.
اخیرا هر صفتی غیر از اخلاق
ماست مالی ، دروغگوئی ،ساخت و پاخت ، سرهم بندی از ویژگیهای بارز ما ایرانیان است.
حقیقت اینه که ما ایرانیا بدترین صفت ها رو داریم و جالب اینه که همیشه خودمون رو با بهترین صفت ها میشناسیم و مردم دنیا رو بدصفت ترین میخونیم.
ویژگی شاخص ایرانی ها: دروغگویی، تصمیم های هیجانی در مواقع بحرانی، عدم آینده نگری، خودبینی،
حقیقت اینه که ما ایرانیا بدترین صفت ها رو داریم و جالب اینه که همیشه خودمون رو با بهترین صفت ها میشناسیم و مردم دنیا رو بدصفت ترین میخونیم.
مرحوم جمالزاده 40 سال پیش در سری مقالاتی به عنوان "خلقیات ما ایرانیان " کاملا به این موضوع پرداخته.
هر کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند
دروغگو و چاپلوس.
کوروش در یکی از کتیبه هاش از اهورا مزدا خواسته این مردم رو از گزند دروغ و ریا باز بدارد. نتیجه: ایرانیا از دیرباز مردمانی ریاکار و دروغگو بودند و کوروش برای همین این دعا رو کرده. (تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها)
ریا کاری- عجول بودن- بدون راندمان کاری
همه ناهنجاريهاي رفتاري كه تا كنون عنوان شده از آنجا سرچشمه ميگيرد كه بهر دليل ما ايرانيها بزرگترين جامعه اي كه ميشناسيم
زیرآب زن و نامرد
البته نه همشون فقط 90 درصد اینجوری هستن
ممیدونم شما نظر منو انعکاس نمیدین
چون میترسین
کاملا نژادپرست
عمرابتونی چاپ کنی
ما ایرانیها اول عمل میکنیم بعد فکر میکنیم یک موج و یک جوسازی اکثر ما ایرانیها را با خود همراه میکند ودیری نمیپاید که اکثرا از کرده خود پشیمان میشویم.واما دیگر خصوصیات افسرده - مایوس - غمگین -ناراحت - ناراضی - و به دنبال ضایع کردن عمر
چاپلوس
عادت به دزدي از منابع و امكانات دولت
از زير كار در رو
تنبل
رخالت كننده در همه چيزو......
........................
......
ویژگی مثبت خونگرم بودن و خوشرو بودن ایرانیان است ولی ویژگیهای منفی تعارفات بیش از حد و تظاهر کردن و گاهی اوقات دورویی... از کوره در رفتن که گاهی اوقات با خشونت همراه میشود... و از همه مهمتر افت فاحش وجدان کاری یعنی گرانفروشی و کم فروشی و تقلب (هم در بخش کالا و هم خدمات) و فرار از قوانین و هنجارها و اصول اخلاق و مسئولیت ها...و البته طمع ورزی و حرص مال اندوزی که بوضوح دیده میشود....
خدایی چقدر بد بودیم و من خبر نداشتم..خارجی ها این لینک رو نبینن بهتره..لول ل ل ل
به کسی که توی چشممان نگاه میکند و دروغ قشنگ میگوید اعتماد میکنیم و به کسی که حقایق تلخ را میگوید بی اعتمادیم
انسانهايي با احساسات بسيار مواج و زودگذر-سطحي نگر و با مطالعات بسيار كم با ادعاي صاحب نظر بودن در هر مسئله -با هوش و پركار در خارج و سست وتنبل بي انگيزه در داخل-هميشه منتظر يك نجات دهنده است!
متاسفانه در اکثر ایرانیها این خصوصیات دیده میشه : متظاهر ، خودخواه ، ترسو ، حسود ، احساساتی ، تنبل ، جاه طلب ، مقام پرست ، زیاده خواه و حریص
البته در اقلیت هم این خصوصیات وجود داره: با وجدان ، کمال گرا ، منصف ، با معرفت ، خونگرم ، درستکار و خییر (به معنی کسی که کار خیر می کند)
احساساتی و دل مرده و عصبانی و حق بجانب و میهن پرست و خود بزرگ بین(در عمل خود کوچک بین)
آخرین مطلب من دراین مورداینه که باید از صفرشروع کنیم و ازاعماق این تاریخ مصیبت بارخودمون بیرون بکشیم ودرگام نخست ببینیم واقعادرکجا ایستاده ایم؟ازخودمان سوال کنیم چرا تخت جمشید روبه مرگ اولین وآخرین نشانه دوران عظمت ایران است؟چرا درطول این 2500 واندی سال نتوانستیم به افتخارات خود چیزی بیفزائیم.؟چرا ازشکستهای خود عبرت نگرفتیم؟باید بپذیریم که دراین زمان نمیتوانیم پیشروباشیم .تا شاگردی نکنیم نمیتوانیم استادشویم.والسلام
به نظرم محافظه کارترین انسان های روی زمین .
با هر بادی رنگ عوض میکنیم و هیچوقت تو موضع ثابت قرار نمیگیریم .
اصولا ما توبه فرمایانی هستیم که توبه نمی کنیم
پای حقوق که می رسد، همیشه در حقمان اجحاف شده و البته محق هستیم اما زمانهایی هست که حق و حقوق دور و اطرافیانمان را فراموش کرده و فارغ از همه خوش صحبتی هایمان، ممکن است در محیط بسته سیگار بکشیم، زباله ای بریزیم و حتی حق های بزرگتری را مورد غفلت قرار دهیم.
سخن به نظم که می رسد همه خود را منظم می دانیم اما کافی است به شیوه رانندگی مان دقیق شویم تا دستمان بیاید که در پشت فرمان کمتر نظمی را گردن می نهیم.
قانون بسیار خوب است و حتی "قانون بد بهتر از بی قانونی است" اما مانده به تفسیر ما از موضوع؛ گاه قانون برای بقیه نوشته شده نه ما؛ جایی که زیر پا گذاشتن قانون برای دیگران تخلف است و قانون شکنی ما توجیه دارد.
و صدها و شاید هزاران مورد مشابه برای مایی که خوبیم.
این در حالی است که مثال هایمان همه متعالی است و قضاوت هایمان غالبا مبتنی بر دو رنگ سیاه و سفید؛ اینجاست که خدمتگذار و خائن دو روی سکه قضاوتمان را شکل می دهند و تنها اشتباه را برای خودمان قابل قبول می دانیم.
ماجرا وقتی جالب تر می شود که پای قیاس با کشورهای دیگر به میان می آید: زمانی که آنجا همه کار می کنند، دروغ نمی گویندو زیرآب زنی در بینشان جایی ندارد، برای آبادانی از هیچ تلاشی مضایقه ندارند، از دید تخصصی به همه چیز می نگرند، حقوق یکدیگر را محترم می شمارند، قانونمدار هستند و خلاصه صد ها و حتی هزاران مزیت به نسبت ما دارند.
انگار نه انگار که مجموعه و برآیند کردار ما (من و شما) برای جامعه مان یک ویژگی پدید می آورد وگرنه کیست که نداند تفاوت زیادی بین قوانین راهنمایی رانندگی در کشور ما و مثلا فلان کشور قانونمند نیست؟

به نظر شما ریشه این تعارض ها در کجاست؟

غیر از این است که تا من و شما درست نشویم هیچ چیزی درست نمی شود؟
بنام یار
چرا نظر خدا را درباره ایرانیها نمی پرسید؟

آیا می دانستید در قرآن خداوند درباره ایرانیها بهترین توصیف را کرده است ؟

(خدا آنها را دوست دارد وآنها خدا را دوست دارند با مومنین مهربان و با کفار و دشمنان سرسخت و نیرومندند و در راه خدا از سرزنش هیچ ملامتگری نمی هراسند)بفرموده امام جعفرصادق این آیه درباره ایرانیان اخر الزمان است(تفسیر المیزان
اگر ما اینقدر بدیم چرا اکثر یاران امام زمان ایرانیند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
شما اطمینان داری که الان آخرالزمان است؟؟!! در ضمن کسی که تو این شرایط ایران پاک باقی بماند واقعا این قابلیت رو داره که یار امام زمان شه.
من
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
واقعا واقعيت هاي جامعه را شما نمي بينيد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
به همین خیال باش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
واقعا فوق العاده بود
انسانهايي با احساسات بسيار مواج و زودگذر-سطحي نگر و با مطالعات بسيار كم با ادعاي صاحب نظر بودن در هر مسئله -با هوش و پركار در خارج و سست وتنبل بي انگيزه در داخل-هميشه منتظر يك نجات دهنده است!
چاپلوس ودروغگو و ضعيف كش ودررو و سست اراده
1-به علت سالیان طولانی تجربه استبداد (چه در محیطهای کوچک مثل خانه و مدرسه و محیط کار و چه در محیط اجتماعی) هرگز خود واقعی خویش را اشکار نمیکنیم و از این رو دروغ بخشی جدا نشدنی از شخصیت فردی و اجتماعی ما گردیده است.
2-اندیشه دانش و خرد جایگاهی در امور جاری زندگی ما ندارند و اصولا این موارد را منحصر به چهارچوب مدرسه و دانشگاه میدانیم تا ابزار زندگی.هر چند ذهنیت های اولیه ای که زیر بنای بوجود امدن بسیاری از تئوریهای علمی بوده اند جنبه کاربردی انها بوده است.
3-چون در روابط اجتماعی و اقتصادی ما عقلانیت جایگاهی ندارد به درستی قادر به تشخیص منافع دراز مدت خود نمیباشیم.گاهی یک سود کوچک کوتاه مدت ولی در دسترس را به منافع بزرگ دراز مدت ترجیح میدهیم .ممکن است این موضوع کمی عجیب باشد ولی واقعیت این است که حتی در مواردی که منطقی فکر میکنیم در عمل منطقی عمل نمیکنیم.
4-پیش فرضهای ذهنی و اعتقادی که ریشه در اموزه های سنتی دارند مانع از ان میشوند که اندیشه ها و افکار نوین و تازه و نو و فرهنگهای غیر را تجربه کنیم و از دیگران بیاموزیم چه بسا در این گونه موارد به لاک دفاعی رفته موضع تخاصمی به خود میگیریم.
5-چون در مرحله گذار از سنت به مدرنیسم هستیم و از روستا نشینی به تازه گی به شهر نشینی روی اورده ایم(به لحاظ اماری)هنوز ارزشها و معیارهای روستا نشینی را با خود حمل میکنیم و ارزشها و معیارهای شهر نشینی از جمله حس همکاری جمعی و اعتقاد و احترام به حقوق دیگران جای خود را در فرهنگ ما نگشوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
منفی
جوابیه
1-استبداد ؟ یخ تا توی قالب نره یخ درست نمیشه و فولاد تا ضربه نخوره شمشیر نمیشه
من يك ايراني ام :
ويژه گيهاي يك ايراني
1- اسلامي بودن و محب اهل بيت
2- منتظر بودن ( اللهم عجل لوليك الفرج يا صاحب الزمان مهدي عجل الله )
3- با غيرت بودن - نگهبان زن و خانواده
4- افتخار و لياقت در ايران زندگي كردن ( جامعه اي كه به لحاظ امنيتي با آرامش و بدون استرس و چهارفصل و قشنگ براي زندگي است )
جوگیر در حد مسعود شسصتچی
متوهم در حد دائی جان ناپلئون
دروغگو در حد سقف قرارداد
دروغ گفتن آسان، رعايت نکردن قانون و نوبت، عدم احترام به ارباب رجوع و مشتری، خودخواهی، آستانه ی تحمل افراطی در برابر مشکلات، اعصاب ضعيف
مهمان نوازی
اگه يكي تركي يا عربي يا كردي بنويسه مثلا آسمون به زمين مياد. مشكل تابناك اينه كه همه ايرانيها را فارس مي بينه يا اينكه اگه ترك و عرب و كرد هستند توي خونه خودشون باشند.
فک میکنم ایرانیها جزو مغرورترین ملتهای دنیا باشن.
ایرانیان بیشتر از آنکه به مشکلات داخلی توجه کنند دنبال حل مشکلات جهانی هستند .
ما مردم ایران همه با هوش و زرنگیم
افسوس که چون بوقلمون رنگ به رنگیم
1-فرصت طلب 2- فرصت سوز
مردمی دروغگو - احساساتی-بیگانه پرست-رابطه بازو باند باز -سود جو- مهمان نوازو...
1.منفی نگری ( نمونه اش نظرات دوستان که عموما جنبه های منفی رفتار ایرانیان رو دیدند)
2. راحت طلبی
3. قانون گریزی (پذیرش قانون گریزی به عنوان یک ارزش)
4.ترجیح نفع شخصی به نفع اجتماعی
5.توجه به ظاهر مسایل تا بررسی محتوا

6.باهوش
7.مهان نواز
8.با مرام
با مدیریت سالم وقوی میتوان بسیاری از صفات منقی ایرانیان را از بین برد اکثر موارد فوق صحیح است فقط مدیران لایق وکاردان لازم داریم .
یکی از بدترین چیزای که در بین ما ایرانیان به وفور دیده میشه رشوه دادنه
راستگو ، مسولیت پذیر ،شجاع،دیندار،باسواد،امیدوار
دروغ گو - خود بزرگ بين - بي فرهنگ- نژاد پرست- خيال باف- سودجو- نان به نرخ روز خور- و مهمتر از همه چند شخصيتي بودن
در حال حاضر : عدم صداقت و صراحت و نوعی دورویی اصلی ترین مشخصه ی اجتماعی و صبر و سازگاری بارزترین وجهه ی فردی آنهاست. وبعد « الناس علی آداب ملوکهم » .
مهمترین ویژگی ایرانیها
1 خرافاتی
2 کم سواد ویا بی سواد
3 دروغگو و دو رو و کلاه بردار
4 بچه پررو
5 کم عقل و بی شعور
اصولا تصمیمات شخصی ما خوب است اما در مرتبه گروهی....
احساساتی بدور از منطق و عقلانیت. دروغگو.خاین. جهالت
غیر قابل پیش بینی از لحاظ غیرت و متوهم در اداره جهان
ميخواهيم سريع به نتيجه برسيم و بخاطر همين عاشق ميانبر هستيم و بس، در نتيجه اگه احساس كنيم حالا وقت ميانبره اونوقت غير قابل پيش بين مي شويم و به هر قيمتي كه شده اون كارو انجام ميديم ، حتي با رشوه، چاپلوسي، كپي برداري، زيرابزني، دروغ ، بي قانوني، حق خوري ، بي انصافي، حال گيري ، خفت كردن ، تهديد و خلاصه هر چيزي كه مارو به مقصود برسونه، و سرانجام دست به كمر ايستاده و با لبخندي مليح به خودمان احسنت ميگيم. پس ما ميتونيم در هر چيزي اول باشيم،اين يك تعارف نيست يك حقيقته.
گذشته رو نمیدونم. ولی این روزها وقتی میرم بیرون احساس میکنم مردم خیلی پرخاشگر هستند و آستانه تحملشان پایین است.
به نام خدا
سلام، دوستان راجع به این که ما ایرانیها جمع اضداد هستیم نظراتی دادن که من هم قبول دارم. می خواستم یکی از دلایلی که باعث این مغایرت ها شده رو اعلام کنم و اون تعارضاتی هست که از ناحیه اخلاق
غریب نوازی، کمک به همنوع،
از نظر من که مستقیم با مردم در رابطه هستم
ما ایرانی ها خیلی جوگیر هستیم، خیلییییییی

یه دفعه تو اتفاق غم انگیزی مثل زلزله بم خیلی نوع دوست می شویم
یه دفعه کم میمونه هم دیگر رو بخوریم
همه این خوصوصیات بد در تمام ملت ها وجود دارد
خصیص
ترسو
حسود
کرناس
مهمان نواز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
مهمان نوازی پرررررررر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
خسیس منظورته دیگه
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
خسیس نه خصیص مجید جان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
بی سواد هم زیاد داریم. خسیس درسته نه خصیص
ایرانی ها متظاهر شدند چرا که هر روز تظاهر و دو رویی را از مجریان صدا و سیما آموزش می بینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
آی گفتی... این تلویزیون ماست که باعث شیوع این رفتارا در فرهنگ ما شده.
ببینید چه دست گلی بهتون تحویل میدن.
ریا کار .درغگو.چاپلوس.ربا خوار.کلاه بردار
سلام نميدونم نظر من رو ميذاري يا نه!
.مظلوم كم توقع وظلم پذير
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
بزو عامو
بی عرضه
1-معمولامنافع شخصی وملی ماایرانیان هم جهت نیست به همین خاطردرانتخاب هااغلب منافع شخصی محلی وقومی رابرمنافع ملی ترجیح می دهیم.2-دچارتضادهای فراوان فرهنگی هستیم 3- رفتارهای دوگانه داریم واغلب تظاهروریادرکارهایمان فراوان است. 4-تحت فشارهای زیاد30 -40 ساله اخیرعصبی وپرخاشگرشده ایم. 5-عشق ومحبت رافراموش کرده ایم .6-بسیارفکورونظریه پرادز وکم عمل هستیم.
متاسفانه: دروغگو، مردم آزار، جوگیر، باهوش، دزد، کینه توز، مهمان نواز، مرده پرست، حریص، و بی مسوولیت... همه اینها به خاطر جغرافیای ایرانه، نه دولت و نه مردم. اگر ملت آمریکا و اروپا رو بیارن 2 سال در یک کشور خشک و بی نعمت زندگی کنند همین خصوصیات در انها قابل مشاهده خواهد بود. غم نان همیشه با مردمان این دیار همراه بوده. جدا از بخشهایی از ایران که حاصلخیز است، کشور ما عموما در شرایط کم ابی بوده همین امر باعث بوجود امدن خصوصیات فوق شده. درسته که معادن غنی و نفت و گاز فراوان داریم، اما استخراج آنها از زمانی شروع شده که دیگر رذایل اخلاقی مذکور (بدلیل ازدیاد جمعیت و کمبود منابع در دسترس) در جامعه نهادینه شده. برگشت به وضعیت مناسب هم تنها با بالا رفتن رفاه اجتماعی امکان پذیر خواهد بود. همانگونه که در سراسر دنیا، کشورهایی که منابع زیست محیطی مستقیم دارند، همیشه رشد فرهنگی بوده و جایی که منابع نبوده، جنگ (داخلی) و ... وجود داشته و خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
این تحلیلی که گفتی مال ماکس وبره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
شما که از ایران دوری نمیدونی الان مردم چه وضعیتی دارن پس نظر نده لطفا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
ژاپني ها همان کلاس اول دبستان اتمام حجت مي کنند با بچه هايشان، مي ترسانند، درس اول هم جغرافيا است؛ نقشه ژاپن را ميگذارند جلوي بچه ها و مي گويند: ببينيد اين ژاپن کوچولوي ماست، ببينيد! ژاپن ما نفت ندارد، گاز ندارد، معدن ندارد، زمينش محدود است و جمعيتش زياد و... ليست «نداشته ها» را به بچه ها گوشزد ميکنند، خيلي خودماني بچه هايشان را مي ترسانند...در ژاپن نظام آموزشي فهرست مشاغل مورد نياز جامعه را از همان اول کار، به «بچه ها»گوشزد ميکند، حتي حجم موضوعات درسي کتابهاي درسي در ژاپن، يک سوم اروپا است، چون ژاپنيها معتقدند «عمق» بهتر از «وسعت» است!حالا اين را مقايسه کنيد با کتابهاي درسي و حتي رسانه هاي مااز هر جناح و طيف، مخالف وموافق- که از همان اول مدام در گوش بچه ها مي خوانند: «اي ايران،اي مرز پرگهر،سنگ کوهت در و گوهر است» و... در دبستان هم، اولين درس ما تاريخ است، نه براي عبرت، بلکه شرح «افتخارات گذشته»، اگر گربه جغرافيايي را هم بگذارند جلوي بچه ها، باغرور ميگويند:« بچه ها ببينيد! ايران همه چيز دارد! ايران نفت دارد، گاز دارد، جنگل دارد، دريا دارد و...»نتيجه اش ميشود احساس «داشتن» و «غناي کامل» وايجاد تلفيقي از تنبلي اجتماعي و حتي طلبکاري که به اشتباه به آن ميگوييم غرور ملي. با اين وصف، کودکان و جوانان و مديران و نسل جديد ما بايد براي چه «چيزي» تلاش کنند؟ اين ميشود که بچه هاي ما فکر و ذکرشان، ميشود دکترشدن، مهندس شدن و خلبان شدن، يعني شغلهاي رويايي و به شدت مادي – که نفع و رفاه «شخص» در آن حرف اول و آخر را ميزند نه نياز کشور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
من میخوام نظر مثبت بذارم تابناک نمیذاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
خاك تو سرت
جوگیر در حد مسعود شسصتچی
متوهم در حد دائی جان ناپلئون
دروغگو در حد سقف قرارداد
مهمترین چیز غیرته که در دنیای بی غیرت امروزی یه در گرونبهاست...
از خصوصیات منفی هم بد خلقی...
ويژگي ايراني ها ؟ : در توصيف خود صادق.
شاهد مدعا هم اين نظراتي كه اينجا گذاشته شده و مردم صادقانه خودشون رو توصيف كردن حتي عليه خودشون.
؟؟؟؟
لطفا آبروی مردم ایران رو با قرار دادن این رسانه به ادمهای مجهول الهویه که معلوم نیست از کجا و با چه نیتی و روزی چند بار پیام میزارن وازبین نبرین.
پاسخ ها
faghir
| Germany |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
مرد ناحسابی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
lتو معلومی بقیه مجهول؟
ناشناس
| United States |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
كه البته خودت يكي از اونا هستي
مهمترین ویژگی ما اینه که بدون تدبیر از یک آدمی عین خودمون بت می سازیم بعد منتظریم یکی دیگه بیاد اون بت رو بشکنه!

یه سفید سفید یا سیاه سیاه. باور نداریم که می شه به تدریج سیاهی رو به سفیدی تبدیل کرد و از طرفی باید سفسدی رو لکه گیری کرد تا سیاه نشه!

همین
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
مهمترین ویژگی ما اینه که بدون تدبیر از یک آدمی عین خودمون بت می سازیم بعد منتظریم یکی دیگه بیاد اون بت رو بشکنه!
1. به خودمون اجازه می دیم در مورد هر گوشه از زندگی خصوصی مردم سرک بکشیم و نظر بدیم.
2. در جامعه کاریمون رابطه رو خیلی بیشتر از ضابطه می پسندیم و با همون کارمون رو پیش می بریم.
- قانون شکن
- متجاوز به حقوق دیگران
- دو رو
- دروغگو
- فضول
- ضعیف در کار گروهی
- مشکوک
به لحاظ فرهـنگى دچار دوگانگى شخصيت شديم
با سلام نظرات زیاد بودند و امکان خواندن همه آنها نبود ولی در خیلی از نظرات به خصوصیات منفی ایرانیان فارغ از صحیح بودن یا نبودن آنها اشاره شده بود
- قانون شکن
- متجاوز به حقوق دیگران
- دو رو
- دروغگو
- فضول
- ضعیف در کار گروهی
- مشکوک
پس از ورود سلوکیان به ایران زمین دیگر از قوم ایرانی چیزی باقی نماند
ایران
به همه اين مواردي كه دوستان گفتند، عصبي بودن را هم اضافه كنيد.
به علت سالیان طولانی تجربه استبداد (چه در محیطهای کوچک مثل خانه و مدرسه و محیط کار و چه در محیط اجتماعی) هرگز خود واقعی خویش را اشکار نمیکنیم و از این رو دروغ بخشی جدا نشدنی از شخصیت فردی و اجتماعی ما گردیده است.
به لحاظ فرهـنگى چون دچار دوگانگى شخصيت شديم
جوگیر در حد مسعود شسصتچی
متوهم در حد دائی جان ناپلئون
دروغگو در حد سقف قرارداد
همه از غیر نالند سعدی از دست خویشتن فریاد
بسیار مردم خاضع وبسیارمهم به نحوی که خیلی ها بادودی کردن شیشه اتومبیل خود اجازه نمی دهند دیگرا ببینندشان
اتفا قا اگر کشور را به دو منطقه پر اب و کم اب تقسیم کنیم مشارکت تعاون وهمکاری در نیمه شرقی بیشتر است مثلا استفاده بهینه از اب که از حفر قنات صورت گرفته ولی فرد گرایی
ما ایرانیها حداقل در خاورمیانه از ترسوترین ملتها بشمار میرویم ... در ایران ....
آدمهای بسیار بی جنبه و کم ظرفیت که حاضریم همه رو قضاوت کنیم اما خودمون به هیچ عنوان قضاوت نشیم. چرا؟
آدمهای بسیار بی جنبه و کم ظرفیت که حاضریم همه رو قضاوت کنیم اما خودمون به هیچ عنوان قضاوت نشیم. چرا؟
کشور به ظاهر مسلمان
سلام احساسی درموقع کمک متواری
ریاکار!!!!!!!!!!
ما خیلی فضولیم. خیلی. حوزه ی شخصی معنی نداره برامون
ما خیلی فضولیم. خیلی. حوزه ی شخصی معنی نداره برامون
افراد بی قید و بند اخلاقی-بی قید و بند به قوانین-متظاهر-دروغگو-متملق-و در عمده کشورهای جهان وجهه خوبی از ذکر هویت ملی وجود ندارد
ميبينى تابى در مملكت نا اميدى و يأس موج ميزنه هـمه از هـم ناراضى و متنفر!
تملق و چاپلوسی ریشه در اذکار و اشعار پیشگامان در مدح پادشاهان دارد
اقلیم خشک و نیمه خشک منطقه موجودات فرصت طلب ایجاد میکند و نموده و هستیم.
واي بر تو تابناك واااااااااااااااااااااااي!
بنظر من معجونی از صفات خوب و بد هستیم که حتی برخی متضاد هم هستند
چقده فشار میاره...
ما ایرانی ها فقط جلوداماغمون میبینیم
دروغگو
بیشتر خصوصیات منفی که مطرح شده درست اند اما اینها معلول شرایط اند نه خصوصیات ذاتی ما
خرافه پرست ، دروغگویی و یه خصلتی که نمیدونم اسمش چیه (لذت بردن از آزار همدیگه)
>>>>ضغف قوای عقلانی
عرض بنده مستند است و سند حرفم نظراتی است که می بینید
خصوصیات خوب: بقول سهراب سپهری ایران سرزمینی است که مادران خوب و روشنفکران بد دارد- مهمان نوازی- تطبیق با هر محیط- عاطفی-اجتماعی-اهل کسب علم بخصوص در خارج-تاجر-آشپزی بی نظیر
به طور کلی ما ایرانیان به دروغ عادت کرده ایم چون در جامعه امروزی
کار کسی که راست کردار است به سختی راه میافتد .
بی مسئولیتی
خودخواهی(که در ریختن زباله در خیابان و ... یا رانندگیمون نمود پیدا میکنه)
خیلی احساساتی
ُسکوت کنم بهتره
بطور خلاصه: هر جی داریم از این میخوریم
درغگو و دو رو خود بزرگ بین و قانون گریز
چاپلوس - متظاهر - رياكار - دروغگو - دلال - زيرآب زن
مهربانی-گذشت-شجاع-وطن پرست-
با همه این تفاصیل به جون مادرم با تمام وجودم افتخار میکنم یک ایرانی هستم....ایران روح و جانم فدایت
مردمی عالم به امور ولی جاهل به عمل
پرکار-کم -خواب- راستگو-کم حرف-نماز خوان-وفادار- باشرف-حسود-عاشق-خودخواه- اصلا ولش کن یارانه رو بچسب
1- نژاد پرست
۲- زود جو گیر میشویم
۳- دانش کم عمق
۴- اگه رو بدن خدا را بنده نیستیم
۵- دروغگو
۶- فاقد اعتماد به نفس
۷- . . .
رياكار و بدون صداقت و حق مظلوم خور
ترسو
مردمانی نجیب اما بعضی وقتا عجیب.
شرک ریا تظاهر
جوگیر و زودباور
کافیه یه دشمن فرضی یا خیالی برامون بتراشن
خود بزرگ بینی ما ایرانی ها ریشه های اسطوره ای و کهن داره.
شما که چاپ نمی کنید
نظرات همه تکراری بود
ایراانی یعنی من من من
آقا من فکر میکنم آینده مون خیلی خرابه.
اینم یه ویژگیه که بعضیارو بیش از حد ستایش می کنیم که ناشی از عدم باور به خودمونه
ما ایرانی ها در دنیا به دو رویی و چاپلوسی معروف هستیم !
ایران تنها جایی است که تورم واقعی با تورم اعلامی تفاوت فاحش دارد.
به نظر من ایرانیا با کمترین اطلاعات بزرگترین اظهار نظر ها رو می کنن.
دنبال عیب دیگران می گردیم و عیب خودمون رو نمی بینیم
ایران تنها جایی در دنیاست که با افزایش فقر جمعیتش کاهش می یابد.
من شخصا با نظر علي آقا كه شماره 50 هستش موافقم. آفرين بر اين عزت نفس و خود باوري. دمت گرم علي آقا
سطحی نگر، ظاهر بین و بی توجه به علم و دانش و در کل آنچه آینده را می سازد.
تظاهر ، دروغ گویی و همیشه مایل به پیمودن راه هزارساله در یک شب ... و در این مسیر از هیچ خلافی روی گردان نبودن..
تنها ملتی هستیم که اجازه می دهیم بهمون بگویند چی بپوشیم
بدترین صفت ما که در امتیاز کامنتها هم به وضوح دیده میشه دید منفی بینی ما، کوبیدن نقاط قوتمونه
دروغ گویی مهم ترین مشخصه ایرانیان است
کم گوش میدیم بیشتر حرف میزنیم
تظاهر ، دروغ گویی و همیشه مایل به پیمودن راه هزارساله در یک شب ... و در این مسیر از هیچ خلافی روی گردان نبودن
قال امیرالمومنین:
حکومت هامردم ها رامیسازند ومردم به حکومت ها عزت می دهند
آدمهای بدون گذشت
ایران= کشور نژادپرستی
احساس بدبختی به تمامی معنا و در عین حال بیخیال
عجیب ترین مردم دنیا
غرغرو ،بی ثبات ،خالی بند،جوگیر ،متعصب
بی شخصیت
ادعا نزد ایرانیان است و بس
بزرگترین ویژگی ما اینه که بهترین منتقد در جهان هستیم.یعنی فقط انتقاد می کنیم از همه چی حتی از خودمون ولی راهکار به فکرمون نمیرسه چرا؟؟؟
عاشق آدرس دادن
مهندس وکیل دکتر
کارشناس مسائل اقتصادی
سیاسی
فرهنگی
ورزشی
عاشق فوتبال
بازم بگم؟
در اکثر نظرهای ارسالی به ویژگی های منفی ایرانیان اشاره شده(البته از دید کاربران عزیز) فکر می کنم با این اوصاف حس خود کوچک بینی بیشتر در میان کاربران عزیز وجود دارد.
به نظربنده حقير يكي از بزرگترين خصوصيات مردم عزيز ايران غير قابل پيشبيني بودن اونهاست
اکثر نظرها واقعا چرت وپرت هست
تابیجون میدونم چاپ نمیکنی
ما ایرانی ها میلیاردها تومن منافع ملی رو فدای چند صد هزار تومن منافع شخصی می کنیم.
خود بزرگ بینی
حقه بازی را زرنگی.صداقت را ساده انگاری
یجورایی فوتبال ما تاحد زیادی فرهنگ مارو نشونمون میده.
خودخواهی و منفعت طلبی به قیمت نابودی خیلی چیزا، مثل: دین، وطن، غیرت، نزدیکان و دوستان، شخصیت، هویت و ...
همینم باعث ایجاد صفاتی از جمله: ریا، دروغ، نفاق، غیبت و دزدی شده.
خصایص منفی :
شیاد ، دروغگو


خصایص مثبت :
روش کسب ثروت رو بلدیم ، وحدت ، رمانتیک
آقا اول متن خبرت رو درست کن بعد بیا وسط گود .... سونامی ژاپن 11 مارچ 2011 بود نه 2009 واقعا جای تاسف داره که این اخبارو بازبینی میکنه :(
حسود ، پر ادعا و بی فکر
ما مردمی خرد ستیز، بزرگ بین، کوته فکر، شاعر مسلک و عرفان زده، ناکارآمد، کودک صفت، ...
مردم دیگه فرهنگ دهه شصت را ندارند
هنر نزد ایرانیان است وبس
دروغگویی،ریاکاری،چاپلوسی،احساساتی
من به تناسب كارم به تمامي استانهاي كشور سفر كرده ام و در دوران جنگ هم خدمت كردم آن چيزي كه در ما ايراني ها ديدم اينكه هيچ كدام از ما در هيچ نقطه اي از كشور ايراني بودن خود را نفي نمي كنيم.
tarof haye doroghi
بی فرهنگ،بی فکر،غم دوست
نمی دانم چرا همه منفی حرف زدین
عبرت بگیریم ازاین گفته بزرگ مردایران ودعای ایشان برای ملت ایران:کوروش کبیر. اهورا مزدا(خدای زردشتیان) ، اين سرزمين را ، اين مرز و بوم را ، از كينه ، از دشمن ، از دروغ ، از خشكسالي حفظ كند
عبرت بگیریم ازاین گفته بزرگ مردایران ودعای ایشان برای ملت ایران:کوروش کبیر. اهورا مزدا(خدای زردشتیان) ، اين سرزمين را ، اين مرز و بوم را ، از كينه ، از دشمن ، از دروغ ، از خشكسالي حفظ كند
عبرت بگیریم
ويژگي بزرگ اين ساكنان اين خاك=سازگاري
ما ایرانی ها غریبه دوستیم به طوری که این همه کمک و انساندوستی برای یکسری کشور که در مواقع لزوم تره هم برامون خرد نمی کنن
ما مردمانی هستیم استبداد زده در تاریخ
واقعا جای تاسفه !
اولین مردمان جهان!

1- اولین مردمان جهان که نخ

به سکه می‌بستند و در داخل

تلفن‌های عمومی می‌انداختند،

ایرانیان بودند!
لطفا همه کتاب جامعه شناسی خودمانی را بخوانند که خیلی خوب این قضیه را روشن کرده است.
بطور کلي بر خلاف نظر همگان ايرانيها موجودات باهوشي نيستند.
گويند كسان ،ما اهل دليم
قوليست خلاف،ماهل دميم
گرما و من و همه ،يك تن شويم
باز هم نه همه يكدل ،كه بيدليم
خودخواه،خودپسند،خودشیفته،توهم
شرمنده
به نظر بنده ما ایرانیها خیلی نامردیم
بی ملاحظه بی قانون
متاسفانه يك عدع چنان بيرحمانه وغير منصفانه در مورد وطن و هم وطنانشون بد گفتن گويي راجع به بدترين و بي ريشه ترين مردم جهان صحبت مي كنند
ايرانيها نژاد پرست هستند
ايراني با ايمان قوي با آنچه عهد مي بندد مي باشد انشا اله با عنايت خداوند متعال تمام مشكلات را پشت سر خواهيم گذاشت.
ایرانی ها همیشه تعصبی با این موضوع برخورد میکنن: ایرانی ها بهترینند و ....
خصایص ایرونی : تنبلی در حد تیم ملی..چاپلوسی در حد اعلا ...عصبانیت بی دلیل با تمام وجود....دروغگویی و زیرآب زنی و ریا و خیانت تمام و کمال...
مردمی هستیم به غایت جوگیر!
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در يكي از شهرهاي لرستان آپارتمان كوچكي خريديم كه هر وقت بديدن فاميل ميرويم مزاهم زندگي آنها نشويم. تابستان گذشته وقتي رفتم كولر را سرويس كنم ديدم شير آب آنرا برده‌اند. تابستان امسال ديدم موتور و پمپ آنرا برده‌اند، لابد سال آينده خود كولر را هم خواهند برد. آپارتمان ما در يك مجتمع قرار دارد و مثلاًمديريت هم دارد. خوب شما از اين مردم چه انتظاري داريد؟
به فرموده حضرت علی (ع) مابه کیش حاکمانمان هستیم
غیبت هم که نقل مجالس
منتاسفانه شرایط طوری شده است که خیلی از ما ایرانیان نمیتوانیم آن طور که می خواهیم درست عمل کنیم
دزد
دروغگو
ريا كار
مرده پرست
متقلب
بزدل
...
بیسواد ،پر ادعا ،درغگو ،دورو ،ریا کار، جوگیر،
ما ایرانی ها هم خودمون ثابت کردیم
ما مردمی هستیم بسیار ضعیف
مطالعه نميكنيم ، دنبال حقيقت نميگرديم،فكر نميكنيم، دانشمان را از كوچه و بازار ميگيريم ، كاملا" پوچ هستيم
در این زمان وبا این شرایط سخت اقتصادی اجتماعی و تهاجم فرهنگی به نظر میاد
ایرانیان به علت عدم برنامه ریزی صحیح مسائل فرهنگی ریا کار شده اند . و مثل آئینه کاری های ایرانی چندین شخصیت دارند
خوب حرف می زنیم ولی عمل نمی کنیم..............
بحث بسیار خوبی است بی تعارف عرض کنم



از نگاه من ایرانی اهل تعارف است ابتدا اهل تعارف با خود و بعد با غیر .
ایرانی اهل تجارت است حتی در احساسات و عشق و عاشقی تجارت می کند !
از خصوصیات بد بدترین و از خصوصیات خوب خوبترین آنها را داریم: دروغگوهای غیور!
دارای غرور ملی زیادی هستیم هر چند که به طور عجیبی تا لحظه آخر به شخص خودمان فکر میکنیم ولی در لحظه آخر به طور عجیب تری وطن پرست میشویم
مجددا یه مسئله ای رو میخواستم گوشزد کنم. نظرات نوشته شده در اینجا عمدتا منفی است. یک علت آن این است که اکثرا خوانندگان تابناک افرادی هستند که از اوضاع ناراضی اند و کمی بدبین
فضول- ادعای دینداری- بخیل- حرف مفت زن- به جای خدا تصمیم میگیریم برای دیگران- چرا شوهرنکرده گنه میکنه-چرا بچه دار نمیشی از سنت میگذره چرا اینهمه بچه داری-و.............................
ما ایرانی ها مصداق همون کشتی نشستگانیم که کشتی رو سوراخ می کنیم. بدیش اینه که به بقیه که این کارو میکنن اعتراض می کنیم.
در طول تاریخ همواره قربانی بوده ایم.
دورویی بدترین خصیصه ایرانیان است
تمام اینها رو گفتید ولی من میگم هممون عاشقیم عاشق ایران سبلان و سهند و دماوند . کرکس و بینالود . جبال بارز و کوهرنگ و دنا آره ما عاشق کویر لوت و مرکزی هستیم ما عاشق خزر و خلیج فارسیم باور کنید ما عاشق ایرانیم بیایید دست به دست هم بدیم و از نو بسازیمش
اولین نقطه مشترک همه انسان ها زندگی بر روی کره زمین است
تابي جون حالا كه اين نظرات عنوان شد ميخواي به چه نتيجه اي برسي؟
براي پر كردن ستون خبري كه نبوده؟
اگر پای تمدن باستان و یا تاثیرات اسلام و یا تعصب ملی را به میان نکشیم و اگر راست و صریح صحبت کنیم ایرانیها به معنی اکثریت مردم ایران ، مردمی احساساتی ، جوزده ، قانون گریز، نگران هستند
تابي جون حالا كه اين نظرات عنوان شد ميخواي به چه نتيجه اي برسي؟
اگر دقت كنيم،متوجه خواهيم شد كه : نسل كنوني (شامل سه تا چهار نسل كه هر نسل را 25 سال در نظر مي گيرند) خود عامل و باني همه مختصات خوب و بد شمارش شده در نظريات نيستند
ايراني يعني ادم چند شخصيتي بودن و نان به نرخ روز خوردن و فقط به فكر خود و خانواده بودن
دزد، معتاد، دروغگو، مهربان، سنگدل، مهمانواز، دورو، شهوت پرست، تنبل و تن پرور،
برداشت من از بحثي كه تابناك پيش آورده اينه كه مي خواهد بداند در صورت بروز جنگ با اسرائيل يا امريكا (مثل مشكلي كه به شكل سونامي براي ژاپن رخ داد) اينرانيها تا چه حد انسجام خواهند داشت.
بزرگترین شاخصه ایرانی جماعت پیدا کردن راه حل برای دور زدن قوانین اجتماعی هست.
خرد فردي وخرد جمعي اكثريتمان به بيراهه افتاده است.
ایرانی ها متظاهر شدند
باغیرت بادین ظلم ستیز باهوش اما گاهی دروغ حرص طمع
ایرانیا مردمون خوبی بودن و هستن.اما در طول تاریخ خیلیاشون هویتشونو فراموش کردن.البته دلایل متعددی داره.
احساساتی،زود باور و غیر قابل پیشبینی
همه همه چیز را گفتیم ولی چقدر عملگرایی
تو اين همه نظر يه چيز مشترك هست اونم دورغگويي .
ما ایرانی ها مصداق همون کشتی نشستگانیم که کشتی رو سوراخ می کنیم. بدیش اینه که به بقیه که این کارو میکنن اعتراض می کنیم.
حيف كه اسلام و ادب جلوي دهانمونو بسته !
متاسفانه دروغگو، دزد و جديدا هم گدا وگشنه هستيم
جو گیر - غیرتی - دزد
فقط میتونم بگم این ره که همه میرویم به ترکستان است !!!!!
پر مدعا
تنبل
از نظر ما ، همه بدن
نمونه كامل يك ايراني
(طبق فرمايش حضرت علي مردم بيش از هر چيز شبيه به حاكمان خود هستند)
بوی گند روشنفکری و غرب زدگی حالمو بهم زد....
این نظرات هیچکدوشون علمی نیست
خدا قائم مقام فراهای رو بیامرزه
متاسفانه اكثر دوستاني كه در اين مورد نظر دادن نيمه خالي ليوان رو ديدن.
به ترتيب اولويت
خودخواه , طماع , تنبل
به نظر من ما ایرانیا تا دلت بخواد اهل تقلب رسوندن تو کارای خلافیم
باغیرت بودن - دارای پشتکار زیاد - مخ بودن - وطن پرست بودن و ...
مسخره کردن دیگران
وفق دادن خود با هر شرایطی
بسیار احساساتی
روشنفکر ...!
ایرانی جماعت سه تا ویژگی بد بارز داره :
1- به شدت جو گیر و بدور از منطق
2- به شدت خودخواه و کار جمعی خیلی معنایی نداره
3- درگیر بین سنت و مدرنیته
حضرت علي ميگويد مردم رفتار و كردارشان شبيه حاكمانشان است نه شبيه پدرانشان !
فقط يك قشر خاص فرهنگي ومذهبي
متوهم . بادي به هر جهت...
1- چاپلوس
2-دروغگو
3-ریا کار
4-ترسو
5-منفعت طلب
6-احساساتی
زود بازی می خوریم .کلا فکر می کنیم زرنگیم .
1-ضعف فرهنگی و رفتار اجتماعی ریشه بسیاری از مشکلات موجود میباشد
علما و مجریان باید چاره ای بیاندیشند
2-صرفا با شعار دادن و بزرگنمایی اندک نکات مثبت موجود و گول زدن عوام مشکلی حل نخواهد شد.
.. اینم خودمون نمی خواستیم بما یاد دادن
به نظر من ایرانیها اکثراً دارای ذات پاک و خوبی هستند
دروغگو
چاپلوس
بدون عزت نفس
سلام. تفاوت مردم و مسئولان ایران و ژاپن از زمین تا آسمونه.
ایرانی کسی که ماشینشو تمیز میکنه میریزه تو خیابان
با سلام
الناس علي دين ملوكهم
با سلام
الناس علي دين ملوكهم
بدبختی بی پولی
- : تنبل ، ولخرج ، غرغرو و برخی دروغگو
فقط به فکرخودمون هستیم،
با درود
وقتی دولت در زمان افای هاشمی اعلام نمود وزارتخانه ها باید درامد زایی داشته باشند به نوعی به اغاز دستور حمله به سوی جلو بود وقتی دولت و ارتش به فکر درامد زای باشند خب البته می توان تمام مردم ایران به سوی درامد زای و دلالی سوق پیدا می کنند
ما ایرانی ها خصوصیات بد کم نداریم و البته به گونه ای بی سابقه در حال بدتر شدن هستیم!
برای نظر دهندگان و سایت با این توصیف از ملتم متاسفم
دكتر محمود سريع القلم در كتاب اقتدارگرايي ايراني در عهد قاجار به صفات و ويژگيهاي رفتاري و معاشرتي ايرانيان به شرح زير اشاره مينمايد
1) ضعف در ايجاد و حفظ روابط پايدار
2) ضعف در حمايت فكري از يكديگر
3) لذت بردن از تخريب يكديگر
4) ارزان فروختن دوست و هموطن
5) تقريباً فقدان مطلق قدرداني و سپ1اس از يكديگر
6) تقريباً تعطيلي كامل خود انتقادي
7) فرافكني گسترده و همه جانبه
8) تند مزاجي و واكنشهاي شديد در برابر اشتباه ديگران
9) انحصارطلبي در بهره‌برداري از قدرت و امكانات
10) ناسازگاري در كار تشكيلاتي، جمعي و حزبي
11) تمايل به تغيير اصول فكري به تناسب امكانات و فرصت‌ها
12) نداشتن حد و مرز در مجازات و تخريب ديگران
13) عمده عملكردها مبتني بر زرنگي كوتاه مدت
14) تمايل ضعيف در يادگيري از يكديگر
15) مسلط بودن رفتارهاي غيرقابل پيش‌بيني و در نتيجه ضعفدر اعتماد
16) تمايل در به هم زدن توافق‌ها
17) سختي فراوالن در دستيابي به اجماع فكري و رفتاري
18) علاقه‌مندي به گماردن افراد ضعيف، نادان، بي‌اصول و انعطاف‌پذير در سمت‌ها و مسووليت‌ها
19) سختي در اينكه در كاري، فكري يا موردي با يكديگر سهيم شدن
20) واكنش‌هاي سريع و قضاوت‌هاي عجولانه به رفتار و انديشه ديگران
21) تقريباً تعطيلي مطلق در سووال كردن از ديگران و بافتن ذهني و از راه دور رفتار و افكار ديگران و پخش كردن انها
22) با هر قيمتي و رفتاري خفظ كردن خود در مدارهاي قدرت
23) تعريف كردن اغراق‌آميز از جايگاه فكري و موقعيت ديگران
24) حل نكردن مسايل و به تعويق انداختن آنها
25) اكثر ايرانيان يا كاملاً مصالحه ميكنند و يا به هيچ وجه مصالحه نميكنند. بنابراين مدارهاي خاكستري مصالحه تعطيل است
26) عصباني شدن سريع، هنگاه بروز اختلاف
27) اكثر ايرانيان يا معمولاً ضد خارجي هستند و يا در اختيار خارجي، مدارهاي خاكستري در يادگيري، همكاري، تأثير‌پذيري و تأثير‌گذارهاي معقول بسيار محدود است
28) تمايل و علاقه شديد به وارونه جلوه دادن واقعيت‌ها به تناسب منافع و فرصت‌ها
29) خدخواهي‌ها و خودمحوري‌هاي شديد و قايل شدن محدود به حقوق ديگران
30) نگاه كوتاه مدت به ارتياطات، دوستي‌ها و كارها
31) استفاده ابزاري از دين و اخلاق براي ظاهرسازي و تزيينات رفتاري
32) تقريباً تعطيل بودن اخلاق در اكثر مناسبا و مراودات اجتماعي
33) وسعت قابل توجه حسادت نسبت به توانايي‌ها و موقعيت ديگران
34) قايل بودن بسيار ضعيف به تفاوت‌ها و مزيت‌هاي انسان‌ها در بنا كردن يك جامعه كارآمد
35) عطش قابل توجه به قدرت، سمت، اموال و پول به رغم نفي زباني و رفتارهاي ظاهري اخلاقي
36) علاقه‌مندي بسيار محدود به تغيير و تحول به علت به خطر افتادن منافع
37) تمايل به تبديل اختلافات ريز و درشت به بحران‌هاي وائمي
38) دروغ‌گويي و مجهز بودن به صنعت توجيه في البداهه دروغ
39) جدي نگرفتن قانون، رويه، آيين‌نامه و اصول كار
40) كينه‌توزي، عقده‌گشايي و انتقام‌جويي ر مقابله با مخالف و بعضاً افراد متفاوت
41) ملايم و حتي مهربان نسبت به خارجي ولي عمدتاً بي‌رحم و بدون گذشت نسبت به هم‌وطن
42) وقاحت قابل توجه در ناجوانمردي و به هم زدن تمام مباني دوستي و همكاري
43) خود بزرگ‌بيني و اغراق‌گويي در توصيف وضع فرد يا پديده‌اي
44) هيجان و هياهو و آشوب در كار سياسي و اجتماعي به جاي صبر و حوصله و فرآيندسازي و متانت و آينده‌نگري
دكتر محمود سريع القلم در كتاب اقتدارگرايي ايراني در عهد قاجار به صفات و ويژگيهاي رفتاري و معاشرتي ايرانيان به شرح زير اشاره مينمايد
1) ضعف در ايجاد و حفظ روابط پايدار
2) ضعف در حمايت فكري از يكديگر
3) لذت بردن از تخريب يكديگر
4) ارزان فروختن دوست و هموطن
5) تقريباً فقدان مطلق قدرداني و سپ1اس از يكديگر
6) تقريباً تعطيلي كامل خود انتقادي
7) فرافكني گسترده و همه جانبه
8) تند مزاجي و واكنشهاي شديد در برابر اشتباه ديگران
9) انحصارطلبي در بهره‌برداري از قدرت و امكانات
10) ناسازگاري در كار تشكيلاتي، جمعي و حزبي
11) تمايل به تغيير اصول فكري به تناسب امكانات و فرصت‌ها
12) نداشتن حد و مرز در مجازات و تخريب ديگران
13) عمده عملكردها مبتني بر زرنگي كوتاه مدت
14) تمايل ضعيف در يادگيري از يكديگر
15) مسلط بودن رفتارهاي غيرقابل پيش‌بيني و در نتيجه ضعفدر اعتماد
16) تمايل در به هم زدن توافق‌ها
17) سختي فراوالن در دستيابي به اجماع فكري و رفتاري
18) علاقه‌مندي به گماردن افراد ضعيف، نادان، بي‌اصول و انعطاف‌پذير در سمت‌ها و مسووليت‌ها
19) سختي در اينكه در كاري، فكري يا موردي با يكديگر سهيم شدن
20) واكنش‌هاي سريع و قضاوت‌هاي عجولانه به رفتار و انديشه ديگران
21) تقريباً تعطيلي مطلق در سووال كردن از ديگران و بافتن ذهني و از راه دور رفتار و افكار ديگران و پخش كردن انها
22) با هر قيمتي و رفتاري خفظ كردن خود در مدارهاي قدرت
23) تعريف كردن اغراق‌آميز از جايگاه فكري و موقعيت ديگران
24) حل نكردن مسايل و به تعويق انداختن آنها
25) اكثر ايرانيان يا كاملاً مصالحه ميكنند و يا به هيچ وجه مصالحه نميكنند. بنابراين مدارهاي خاكستري مصالحه تعطيل است
26) عصباني شدن سريع، هنگاه بروز اختلاف
27) اكثر ايرانيان يا معمولاً ضد خارجي هستند و يا در اختيار خارجي، مدارهاي خاكستري در يادگيري، همكاري، تأثير‌پذيري و تأثير‌گذارهاي معقول بسيار محدود است
28) تمايل و علاقه شديد به وارونه جلوه دادن واقعيت‌ها به تناسب منافع و فرصت‌ها
29) خدخواهي‌ها و خودمحوري‌هاي شديد و قايل شدن محدود به حقوق ديگران
30) نگاه كوتاه مدت به ارتياطات، دوستي‌ها و كارها
31) استفاده ابزاري از دين و اخلاق براي ظاهرسازي و تزيينات رفتاري
32) تقريباً تعطيل بودن اخلاق در اكثر مناسبا و مراودات اجتماعي
33) وسعت قابل توجه حسادت نسبت به توانايي‌ها و موقعيت ديگران
34) قايل بودن بسيار ضعيف به تفاوت‌ها و مزيت‌هاي انسان‌ها در بنا كردن يك جامعه كارآمد
35) عطش قابل توجه به قدرت، سمت، اموال و پول به رغم نفي زباني و رفتارهاي ظاهري اخلاقي
36) علاقه‌مندي بسيار محدود به تغيير و تحول به علت به خطر افتادن منافع
37) تمايل به تبديل اختلافات ريز و درشت به بحران‌هاي وائمي
38) دروغ‌گويي و مجهز بودن به صنعت توجيه في البداهه دروغ
39) جدي نگرفتن قانون، رويه، آيين‌نامه و اصول كار
40) كينه‌توزي، عقده‌گشايي و انتقام‌جويي ر مقابله با مخالف و بعضاً افراد متفاوت
41) ملايم و حتي مهربان نسبت به خارجي ولي عمدتاً بي‌رحم و بدون گذشت نسبت به هم‌وطن
42) وقاحت قابل توجه در ناجوانمردي و به هم زدن تمام مباني دوستي و همكاري
43) خود بزرگ‌بيني و اغراق‌گويي در توصيف وضع فرد يا پديده‌اي
44) هيجان و هياهو و آشوب در كار سياسي و اجتماعي به جاي صبر و حوصله و فرآيندسازي و متانت و آينده‌نگري
تنبلی و خود بزرگ بینی بارزترین خصوصیت ما ایرانیان است
ایرانی جماعت سه تا ویژگی بد بارز داره :
1- به شدت جو گیر و بدور از منطق
2- به شدت خودخواه و کار جمعی خیلی معنایی نداره
3- درگیر بین سنت و مدرنیته
افرين تابناك
از اکثر ماها چیزی به عنوان انسانیت باقی نمانده . از انسان بودن تنها ادعای آن را داریم و در عمل هیچ. با این حال می خواهیم به همه درس اخلاق بدهیم. گذران امور زندگیمون با قسم دروغ، ریا و چاپلوسی انجام میشه. همه به این حالت معترضیم اما در رفتارمان تغییری ایجاد نمی کنیم.اعتماد به برادر تنی نزد ما حماقت است چه رسد به دیگران. سو استفاده گر، چشم چران بی فکر و خود شیفته. با پوشیدن لباس های زیبا سهی در پنهان کردن درونیات زشتمان داریم. خودمان را در همه عمور متخصص می دانیم در حالی که سرانه مطالعه ماها تقریبا منحصر به مطالعات شب امتحانه.استاد در یافتن راه های تقلب در هر زمینه.نمک نشناس. بی هویت و شیفته ثروت و قدرت . حییییف
من يك ايراني ام : ويژه گيهاي يك ايراني
1- مسلمان و محب اهل بيت
2- منتظر فرج امام زمان بودن اللهم عجل لوليك الفرج يا صاحب الزمان مهدي عجل الله
3- با غيرت بودن استواری خانواده
4- افتخار و لياقت در ايران زندگي كردن داشتن جامعه اي كه به لحاظ امنيتي با آرامش و بدون استرس و چهارفصل و قشنگ براي زندگي است .
5- كم پول اما مهمان نواز
6- مسجدي و نماز اول وقت خوان
7- پايبند اصول و ارزشهاي ديني و اسلامي.
8-شجاع مدیرو مدبر صادق ، قانع ،با وفا ، شاد ، باهوش ، زرنگ ، ، دلسوز و متحد.
9-دشمن شناس و دشمن شکن
10-با هر شرایطی وفق پیدا میکند و در سخت ترین شرایط میایستد.
11-دشمن استکبار و صهیونیزم و مدافع مظلوم.
12-بزرگترین و قویترین ملت الهی و دشمن ظالمان و در شرایط جدی از جون و خونمان مایع میگزاریم .پس تابناک عزیز خواهشمندم برای یکبار هم که شده نظر اینجانب رو هم منتشر کنید که خلاف ادعا و نظر بضی از هموطنای عزیزاثبات بشه.
ایرانیان همیشه باعث تعجب مردم دنیا شده و همین بس که بزرگترین حامیان دین خدا و ائمه وقرآن تا کنون جز این قوم و ملت نبوده اند.
یکی از ایرادات بزرگ ایرانی ها اینست که اصلاً آینده نگر نیستند
همين کيفيت پاسخ دادن به اين موضوع ،يکي از ويژگي هاي مهم مردم ايران را به نمايش مي گذارد
افراط و تفریط میکنیم.
تابناک بعد از این لطفا به دلایلی بپرداز که باعث شده ایرانیان اینطور شدند
خدایا این کشور را از دشمن قحطی و دروغ مصون بدار.
البته آدم های خوب و بد همه جا هستند ولی الحق و الانصاف ایرانی ها آدمهای با معرفت هستند ،‌مشکلی که بین ما ایرانی ها وجود داره سادگی بیش از حد و خرافاتی بودن ما است
خوبی دیگه ما ایرانی ها دوست داشتن اهل البیت (ع) است
ما ایرانیان خودرایی هستیم و هیچگاه جز خودمون کسی رو نمی بینیم.
بيمار
ايرانيان بيمارند
بيمار
ايرانيان بيمارند
خدا نکنه خانمی رئیس بشه یک مشت ادم ضعیف بی تجربه از جنس خودشون را سر کارمیاورندوتاگند کار درنیاد ول نمی کنن
البته اقایون ضعیف هم همینطور
لازم به ذکراست که مملکت فعلا دست اینهاست
بیشتر کامنت ها همش نسبت به مردم ایران بدگویی میکنند واگر هم کسی از خصوصیات خوب ایرانی چیزی گفته رای منفی میگیره در صورتی که همه شماها نظراتی که در ان بدگویی است تصدیق میکنید من نمیگم ایرانی ها مثل اب زلال پاک هستند و میدونم صفات بسیار بدی داریم که من شرم میکنم انها را بیان کنم اما متاسفم برای همه ی شما برای این فکر برای این عقیده تمام شماها که نظر دادید ای کاش این طوری نمیشد
یاعلی مدد
مردمی دروغگو چاپلوس و عدم صداقت در جامعه موج میزند
باهوش، تنبل، جوگیر، توسری خور، اعتماد به نفس کاذب، مهربان
بيشتر احساساتي و كمتر با احساس
الناس و علی دین ملوکهم
ایرانی همه چیز و هیچ چیز
ایرانی یعنی مرده پرستی/ایرانی یعنی تو گذشته بودن/ ایرانی یعنی یه انسان اما انسان بدوی با ادعای مدرنیسم
در حرفهای قلمبه و سلمبه زدن رودست نداریم!!
با عرض پوزش چند مورد را فراموش کردم که میافزایم: عجول هستیم. از زمین و زمان گله مند و طلبکار هستیم و خود را بدشانس ترین آدم دنیا میدانیم. فکرمیکنیم اتفاق های بد فقط برای سایرین میافتد. در همه زمینه ای ادعا میکنیم: ( ایرانی با تمدن، ایرانی دیندار و مهربان و ... ) ولی ادعا هایمان را در لفاف کلمات پنهان میسازیم و در واقع ادعای بی ادعایی میکنیم.
مردم ايران پايبندي به قانون و احترام به حقوق ديگران را حماقت محض و تجاوز وتعدي به حقوق ديگران و كلاهبرداري را عرضه زياد وزرنگي مي دانند.
برای برسی موثر بایدنظری به تاریخ داشت قتل عام وحشتناک مغول تاصدهاسال اثرات مخربی رابر جامعه ایرانی برجای گذاشت وکمرمردم را شکست
در عين مهربوني و رئوفت ، انسانهايي منفعت طلب! در عين نجابت ، انسانهايي در رو.... تعارفي... بي انصاف.... دلخوشيشون فقط به تمدن 2500 سالشونه ولي از 2500 سال پيش هيچ تمدن جديدي نداشتن.... در هر صورت ناراضي.... شايعه افكن... احساسي... باهوش....
'گشت ارشاد هست که همرو ارشاد میکنه درست میشه نگران نباشید
'گشت ارشاد هست که همرو ارشاد میکنه درست میشه نگران نباشید
اگر ما ایرانیها اعم از مردم عادی و مسئولین سه شرط لازم ( پندار نیک ، گفتار نیک ، کردار نیک ) را فراموش نمی کردیم وضعیت کشور ما از ژاپن هم بهتر می شد
پایگاه اقتصادی - اجتماعی ایرانیان متناسب با سبک زندگی آنها نیست .به همین دلیل اجبارا روی به سبک زندگی متظاهرانه می اورند و این می تواند عاملی برای صفات زشتی چون دروغ گویی ،غیبت ،تهمت و حتی مهمان نوازی و ادب , احترام به دیگران از روی تظاهر باشد
آدمهايي حسود، چاپلوس، بي فرهنگ، خودبين، ترسو، زير آب زن، بي عدالت، دچار توهم و خودبزرگ بين، پول پرست، بي رحم، واقعا از اينكه ايراني هستم خجالت مي كشم
توهین قومیت‌ها و نژاد‌ها
مبارك انشاالله
چرا اینقدر به خودمان نمره منفی می دیم
ما ایرانی ها نمک نشناسیم خیلی هم نمک نشناسیم.
سلام
1- دو رو
2- زير آب زن
3- منافع طلب
'گشت ارشاد هست که همرو ارشاد میکنه درست میشه نگران نباشید
با این نظرات مردم عزیز ایرانمان اگه بهشت و جهنم بزاریم پس 95% از مردم ما جهنمی هستن.
بی رحم و کثیف و دزد.
بهترین ملت دنیا هستیم
اول از همه آرزو ميكنم تمام خصوصيات منفي كه دوستان عنوان كردند با اراده و همت بالاي خودمون از ايران و جامعه ايراني دور بشه انشاا... و اما نطر بنده
1- جماعت زنده كش مرده پرست
2- بي توجه به منافع ملي
3- چند شخصيتي ‌
4- غالبا بي برنامه براي زندگي
5- باري به هر جهت
6- غالبا سياسي كار
7- نشانه هاي كوچكي از مذهب در ماه رمضان و محرم
8- تك رو
9- عاشق دلالي بي دردسر
10- طرفدار جملات قصار ( بارتو يه ساله ببند ) ( زرنگ باش ) (فحش ناموس ) ( نخوري ميخورنت )
11- صبح سياست ظهر سياست عصر سياست شب سياست
12-آموزه هاي ديني درحد شعار
13- سن ازدواج بالا - ميزان طلاق بالا
14- يه بار تو هتل يكي از كشورها دنبال پاسپورتم ميگشتم - خيلي نگران و سراسيمه بودم يه هموطني بهم رسيد و گفت نترس بابا اون پاسپورتو كسي نميبره
يه خورده ديگه گشتيم پيدا شد.
و شرمندگي زياد براي من
و ديگر هيچ
و اينكه اينهمه ايراني از بدي‌هاي ايراني‌ها با ضمير سوم شخص غايب سخن گفتند و هيچ كس نگفت من ... هستم و مي كوشم كه پس از اين اينگونه نباشم.
تابناك عزيزم تو هم EQ ات(منظورم IQ نيست) بسيار پايين است چرا مطالب بنده را درج نمي كني آيا قدرت درك مسائلي كه بنده عنوان مي كنم را نداري ؟....
دزد, دروغ گو... اینم خودمون نمی خواستیم بما یاد دادن.
برترین نژاد روی زمین هستیم
دزد, دروغ گو...
ملت ایران در تمام دورهای تاریخی در اثر ناآگاهی وفردگرایی دچار عقب ماندگی شده اند . مثلا در رای دادن دقت نمی کنند ، مطالبات خود را واضح طلب نمی کنند ،قدرت نه گفتن ندارند
ما ایرانی ها میلیاردها تومن منافع ملی رو فدای چند صد هزار تومن منافع شخصی می کنیم.
بابا خیلی تند میرید!!!!
چرا هیچکس ویژگی های مثبت رو نمیگه!
حقیقتا مهربون ترین آدم های روی زمین ایرانیان
سلام ؛
تابناك و همه ي تابناكي ها ،واقعا براي خودمون براي ايرانمون متاسفم چرا بايد كشور ما جوري باشد كه بالاي 80٪ از كامنت هاي كه مي خوني دزدي دروغ ريا كاري چاپلوسي حقه بازي باشه ؟
تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف/ مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی
ما ایرانی ها، اسباب بزرگی آماده نکرده، می خواهیم بزرگی کنیم.
دو رو
ما به دلیل جبر فرهنگی که در طول تاریخ بر ما حکمرانی نموده، مردمی هستیم که در هنگام دلخوری از بزرگتر ها، قوی تر ها و یا اصحاب حاکمیت، نظرمان را شفاف بیان نمی کنیم
به نظرم ما ایرانی ها در عین احساسات پاکی که در فطرت خودمون داریم اما بنا به اقتضای زمانه و مشکلات زندگی در حال حاضر نسبت به هموطنانمون بسیار بی تفاوت و بی رحم هستیم اما در عین حال احساس من اینه که در برابر بیگانگان کماکان مثل سابق پایدار و مقاومیم و حاضر به هیچ عقب نشینی ای نیستیم
اکثر افرادی که در فضای سایبری نظر می دهند علاوه بر اینکه بخش بسیار کوچکی از جامعه را تشکیل می دهند متاسفانه عمدتا تحت تاثیر القایات رسانه های مجازی بوده و بهیچ عنوان نظراتشان قابل بررسی و استناد و تسری به کل افراد جامعه نمی باشد.
خرافاتي بودن و سر سپردن به شرايطي كه بما تحميل ميشه و صدامون هم در نمياد. البته اينجوري نبودم يا حداقل به اين شدت نبود،‌متاسفانه اين اوضاع احوال امورزه ماست.
؟؟؟؟
به همه ي صفات پسنديده اسكل رو هم اضافه كنيد اينا رو مي دونيم و خودمون بهش مبتلاييم
ایرانیان مردمی هستند که فقط به منافع حال خود فکر میکنند
مصداقش محیط زیست است تا کی کیخواهند نابود کنند؟
جواب تا روزی که زنده اند

همرا با سیستم پیش میروند
چون سیستم اقتصادی امریکا ساختار بهتری دارد وقتی ایرانی موفق میشود اقتصاد امریکا هم بهبود می یابد در عوض در ایران به علت ساختار خراب اقتصاد سود جویی فردی صدمه به سیستم را در پی دارد
>>> علامه جعفری رحمت ا... در این مورد فرمودند: ما ایرانیها *** با عقیدمون حرف میزنیم با سلیقه مون عمل میکنیم **** به نظر حقیر : >>> حتی اگردیگران نکشتند و ما نخوردیم ما بکاریم و دیگران بخورند
عزیزان چشم و هم چشمی رو یادتون رفت
حسابی خودزنی کردیم کم کم داریم از ایرانی بودن پشیمان می شویم
به نظر من ما مردم خوبي هستيم ولي فكر مي كنيم خيلي خوبيم از مظلوم حمايت مي كنيم اما براي اينكه خودمون مطلوميم
بهترین تعریف از نظر من اینه: ایرانیا آدمای جوگیری ان
باهوش
بحران فکربنظربنده اصلی ترین ریشه معایب ذکرشده وحتی سطحی شدن محاسن مذکور میباشد اگرحتی فقط دقایقی کوتاه هرروزدرباره گذشته /حال/واینده خودتفکرسازنده داشته باشیم بسرعت شاهدتحول مثبت خواهیم بود.
ماایرانیها تو چند چیز میتونیم سرلوحه باشیم
1.مسخره کردن دیگران 2.دروغگویی 3.ادمای تنبلی که باید زور بالاسرمون باشه 4.بی احترامی به حقوق دیگران 5.باابروی مردم بازی کردن 6.حس انتقامجویی 7.هرچیزیو باسیاست دخیل دادن 8.سنگ غریبهارو به سینه زدن 9.خودکم بینی و.......
انشاالله یه روزی به اون درک و ایمان برسیم که متوجه بشیم بزرگترین دشمن این ملت خودمون هستیم و خودمون برای اصلاح حال و وضع خودمون (در درجه اول) و اصلاح جامعمون(در درجه دوم) قدم برداریم
انشاالله یه روزی به اون درک و ایمان برسیم که متوجه بشیم بزرگترین دشمن این ملت خودمون هستیم و خودمون برای اصلاح حال و وضع خودمون (در درجه اول) و اصلاح جامعمون(در درجه دوم) قدم برداریم
از بحث کردن در مورد نقاط اختلاف نظرمان میترسیم.اجازه ی شکل گیری تضارب آرا نمیدهیم.همه می خواهیم قهرمان باشیم .به کار کردن مفید اهمیت نمی دهیم
با سلام، در مورد ویژگی های ایرانیان شاید بسیار به جا و مناسب باشد تا مروری بر کتاب ارزشمند مرحوم جمالزاده بیندازید. ایشان در کتاب "خلقیات ما ایرانیان" مجموعه نظرات ایرانی ها و خارجیان را از مان های بسیار دور تا زمان نگارش کتاب در مورد ایرانیان و جامعه ایران گردآوری کرده است که واقعا از این نظر کار ارزشمندی است وجای تاسف است
درعمرم هرگز صف خون دهی به زلزله زدگان بمی ان دریای کمک پتو لوازم و ناشناسهای که اجساد بوگرفته زلزله زدگان را دفن میکردند یا انتخابات باور تکردنی دوم خرداد هفتادشش یا حرکت خود جوش مردم در پیروزی بر استرالیا را فراموش نمیکنم
مردم ساکن ایران امروزی مردمانی خوش قلب و صبور اند. ولی چه می توان گفت که الناس علی دین ملوکهم!
در اکثر کامنت ها تعدادی از خصوصیات بد مشترک گفته شد و واقعا هم همینطوره ،
حالا که اخلاق های بد مونو می دونیم بهتر همه با هم به فکر درست کردن خودمون باشیم حداقل هر کی یه صفت بد
موقعی که غالباً صفت خود را دروغگو، زیراب زن، ریاکار، راحت طلب و متظاهر عنوان می نماییم یعنی از صفات مذکور بشدت بیزاریم و لازم است از خود شروع کنیم و صفات رزیله را کنار بگذاریم.
ملتی با اینهمه خصوصیات نکوهیده به غیر از ایران کجا پیدا میشه ؟!
ولی خداییش نمیدونم چه سری هست که ما خیلی اهل تفرقه ایم!!!
خودمون ملت خودمونو چند دسته میکنیم میندازیم به جون هم:
1- استقلال پرسپلیس (قرمز آبی)
بازی تیم ملی هم این 2تا رو تشویق میکنیم
مردم ایران مردمی غیر قابل پیش بینی هستند
نداشتن عزت نفس و اعتماد
به نظر من ما احساسي فريبكار، نژادپرست، تنبل، از خود راضي هستيم.
آقا این غریبه پرستی افراطی که از کمبود عزت نفس میاد رو هم اضافه کنید.
دو رو
من کار به خصوصیات خوب و بد ندارم چرا که این خصوصیات به خوبی تشریح شده اند و سایرین هم با + و _ دادن انها را تایید یا رد کرده اند
ادعامون زیاده
یه تجربه شخصی. از وقتی ماشینمو از ۱۵ میلیون به ۸۰ میلیون تغییر دادم تعداد ادمهایی که تحویلم میگیرند ۱۰ برابر شده . فکر کنم اینم مربوط به یکی از خصوصیات ایرانی ها باشه
نظرات آدم رو به کلی نا امید می کنه
ما چقدر بدیم!
به چیمون می نازیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من ما مردمانی آرمان گراو همیشه به جای تدبیر در امور منتظر قدرتی مافوق هستیم.
بیش از حد خرافاتی
بیش از حد خرافاتی
درحالیکه خود را باهوش ترین مردم جهان می دانند درای ضریب هوشی بسیار پایینی هستند و این عامل تمام مشکلاتی است که دیگران بر شماردند
ایرانی: ممکن ساز غیرممکن ها و غیرممکن ساز ممکن ها.
متاسفانه بیگانه پرست ،زیاده طلب ،چاپلوس ،پاچه خوار
به عنوان یک ایرانی متاسفم بشدت
مردم احساسي بدون شعور سياسي لازم .مهربان
به نظر من احساساتی بودن ، قانون گریز بودن وبی اعتنا بودن به آینده کشور از خصوصیات اصلی ایرانیهاست و مشکل تمام این نابسامانی ها عدم درک درست دولت مردان ما نسبت به خواستهاونیازهای یک جامعه مدرن و متدن است.
قهرمانا و کار درستا رو از سر حسادت میکشیم بعدش بزرگداشت میگیریم
به گذشته خود می بالیم، در حالی که در حال و آینده زندگی کرده و می کنیم.
متوهم، خود بزرگ بین و نژادپرست
منبع کنترل رفتار ما بیشتر بیرونی است تا درونی.
خودم هم ایرانیم اما متاسفانه :
فضولی بیش از حد در کار دیگران - بی انصافی - دروغ - چشم و همچشمی - حسادت -متظاهر بودن - بزن و در رو - آدم فروشی - تهمت - ریا - مردرند- کلاه بردارو
ايرانيا خييييييييييييييييييييلى زنگن حتى وقتى كه خيلى معمولى به نظر ميان
اگربخواهیم صادق باشیم وحقیقت را بگیم توی دردسرنمی افتیم؟
ما هم در حادثه بم مفهوم ملت ایران را به تمام امدادگران خارجی و داخلی و مرده و زنده به خوبی نشان دادیم .
حسود حسود حسود
اينجوري كه شما اين متنو گذاشتين يه چند ساعتي وقت مي خواد كل متنو با كامنتها بخونيم. ان شاالله مرتب و خلاصه اش كنيد تا بشه خوندش. ميزنيم و اين رو به نسلهاي بعديمون منتقل ميكنيم.
دروغگو- چاپلوس- زيرابزن
ما مردمی هستیم به ظاهر به فرهنگ ولی معنی اسم فرهنگ رو نمیدونیم -ما فقط حرف میزنیم حرف میزنیم وبی فرهنگ هستشم در کللللللللللللللل
ایرانی توصیف نمیخواهد موقعیتمان در جهان هویدای مشخصاتمان است!
مقدس پرست
همون چيزايي كه اكثر شرق شناسا هم گفتن مهمان نواز، چاپلوس، دروغگو، احساساتي
ایرانی جماعت سه تا ویژگی بد بارز داره :
1- به شدت جو گیر و بدور از منطق
2- به شدت خودخواه و کار جمعی خیلی معنایی نداره
3- درگیر بین سنت و مدرنیته
ایرانی جماعت سه تا ویژگی بد بارز داره :
1- به شدت جو گیر و بدور از منطق
2- به شدت خودخواه و کار جمعی خیلی معنایی نداره
3- درگیر بین سنت و مدرنیته
به گفته پيامبر اسلام ،حكما و علما موجب تغيير در جامعه مي باشند .
اینجا پر از نظراته انسانهای بدبینه واقعا متاسفم...
هعییییی
در شرايط فعلي مسئولين با ندانم
به نظر من نبايد در يك مقطع و شرايط خاص ملتي را قضاوت كرد
دروغگو و خودخواه
دروغگوئی مهمترین مشخصه ایرانی هاست
بزرگترین خصوصیت های جمعی در تمام ادوار کشور ما 1 - ضعف در حافظه ی تاریخی 2 - ظرفیت فوق العاده ی تحمل فشار 3 - فکر نمیکنند میشنود و باور میکنند 4 - اقوام دیگر از چوب و سنگ بت میسازند ما از انسان ها بت میسازیم 5 - جو گیر شدن سریع
پندار بد ، گفتار بد و کردار بد
تاحدودی کم و زیاد احمدی نژاد(رئیس جمهور محبوب !!! ) هستیم
اكثريت نادان و اقليت خائن
غیبت گوی حرفه ای.
تازگی ها بی تعصب.
آنقدر ساده لوح و در عین حال تنبل
برادران گرام!! و خواهران عزيز با اين همه سخنان زيباي شما ديگر جرات نمي كنيم پا به خيابان بذاريم - دست شما درد نكنه!!!!
مردمی حسود عقده ای/ اعصاب خراب روانی /توسری خور / خاک بر سر
ساده در باطن
پیچیده در ظاهر
احمق در رفتار
همانطور که همه نظر داده اند ما مثل سایر ملل هم خصوصیات بد داریم و هم خوب ولی راهکار هایی که به نظر بنده می تواند خوب ها را بیشتر کرده و بد ها را از بین ببرد شامل این موارد است: 1- ترویج مطالعه 2- گسترش و تقویت آموزش مهارت های اجتماعی و آموزش های قبل از ازدواج و قبل از تولد فرزند و در حین سال های شکل گیری شخصیت فرزند متولد شده ، خوشبختانه ما از لحاظ منابع و میراث فرهنگی و مذهبی بسیار غنی هستیم ولی متأسفانه اکنون تربیت فرزندان ما انفعالی و گرفتار تشتت است.
همانطور که همه نظر داده اند ما مثل سایر ملل هم خصوصیات بد داریم و هم خوب
همانطور که همه نظر داده اند ما مثل سایر ملل هم خصوصیات بد داریم
حضرت امیر می فرمایند: مردم هر جامعه ای بیش از آنکه شبیه پدرانشان باشند شبیه حکامشان هستند والسلام.
دروغگو
مامسئولان فرهیخته و دلسوز ممکن است در همه چیز کاستی داشته باشیم
جهان سوم و سوم و سوم
خرافه پرستي
بي اراده و غير مسئول در قبال منافع جمعي و ملي
مصرف كننده اونم همراه با افتخار . به ماشيني كه سوار كيشم افتخار ميكنيم تا ماشيني كه توليد ميكنيم
مهمترین خصلت فارسا نژاد پرستی و خود بزرگ بینی است
در يك كلمه ميشه ايراني را وصف كرد: عالی
اهل معامله حتي معامله منافع ملي
بي همت و تنبل
سلام ایرانیها متاسفانه انسانهایی مرده دوست،الکی تعارف کن،الکی احساسی،دور از منطق هستند
با ایمان یک رنگ و صمیمی ولی کمی هم ....
خوبی که اصلاح نداره
.تنها ملتي كه ۴زمان داريم …
ما ملت احساساتي وجوگيري هستيم
به نظر من باید ویژگیهای مثبت و منفی رو در کنار هم دید، البته در مورد ویزگیها به خصوص ویزگیهای منفی نباید اونهارو ذاتی دونست، بلکه باید راهکارهایی برای اصلاحشون پیدا کرد.
مهربون
راستگو
تابناک کاش مثل اینجا که نظرات رو خواستی یک صفحه هم بعدا بزن و از مردم بخوا در مورد مرغ و گوشت و هلو و ..... جمله بسازن و ابراز علاقه کنن .
کاش بقیه نظرات سایر خبرها رو هم همینقدر باز می ذاشتی!!
ریا افت بزرگی هستش که گریبان جامعه ایرانی رو گرفته ..
دروغگو و دزد یادتان نرود
جدا از خصوصیات منفی زیاد و مثبت خیلی کم که ما ایرانیها داریم یک خصوصیت خیلی بارز داریم و آن قهرمان سازی است
من فکر می کنم اکثر نظرات رو بخونید متوجه می شوید که مشکل ما ایرانی ها چیست.
مردمانی ظاهر ساز
دروغگو و بسیار ترسو، سازشکار
خاله زنک، حسود، دروغگو ، دورو، غیبت نقل و نبات محفلمون
لطفاً برای اطلاعات بیشتر در این خصوص به کتاب اقتدار گرائی ایرانی نوشته دکتر سریع القلم مراجعه نمایید
دروغ گو، محافظه کار، اهل توهم، یه کمی باهوش، چاپلوس، فضول، روراست نبودن با خودش.
به نظر بنده در حال حاضر عمده ترين مشخصه ما ايرانيها در سطح جامعه اين است كه متجاوز به حقوق اجتماعي يكديگر مي باشيم، در سف نان توي بانك در رانندگي و... قطعا گذشته از اين كه ريشه اين مساله چه مي تواند باشد ولي ادامه ي اين مساله در جامعه آثار مخربي بر روي نسل آينده خواهد داشت.
به نظر بنده در حال حاضر عمده ترين مشخصه ما ايرانيها در سطح جامعه اين است كه متجاوز به حقوق اجتماعي يكديگر مي باشيم
اینطور که معلومه همه نظر دهنده ها از ایرانی بودن خودش پشیمونن
با دست خودمان و با زحمت بسیار بت میسازیم

و همگی در به در به دنبال بت شکن می گردیم.

و در هر دوره چندین دهه از عمر مبارکمان را هدر می دهیم.
به نظر من که خود یک ایرانی هستم، ما ایرانی ها بسیار متعصب و بعضا بدون تفکر و تعقل هستیم و بیشتر آرمان گراییم و مطالعه نداریم چرا که حتی نسبت به باورها و داشته های ذهنی و ادراکات خود نیز تعصب داریم و بر این باوریم که هرچه ما میدانیم و به آن باورداریم بهترین است پس دیگر هیچ نیازی به مطالعه و تعامل با دیگران نیست.
اسم پسرمونو میذاریم رستم و بعد خودمون ازش میترسیم
اسم پسرمونو میذاریم رستم و بعد خودمون ازش میترسیم
دروغگو
سیاستزده و ایدیولو÷یست
آدمهایی هستیم که اگه میتونستیم با خودمون رو راست باشیم وضعمون خیلی بهتر از این بود
اگه هر کی در مورد خودش مینوشت، شاید بهتر میشد سنجید که ایرانیا چجورین!
مرمانی بزرگ و راستین
به نظرم ما ايراني ها خيلي خوبيم فقط بايد ياد بگيريم صداقت رو سرلوحه زندگيمون قرار بديم
نژادپرست و ناسیونالیست هستید
مهمان نواز
با معرفت
شجاع
دروغ مشخصه بارز مردم کشورم میباشد
خيلي از اين خصوصياتي رو كه دوستان نوشتند خصوصيات تنها ايراني ها نيست. اينها خصوصيات ذاتي آدمها تو همه جاي دنيا است.
یه موضوعی که من ازش ناراحتم و احساس نفاق به من دست میده اینه که وقتی به دوستام و رفیقام میرسم از خوشی ها و شادی هام از ترس اینکه چشم نخورم هیچ صحبتی نمیکنم و فقط از گرفتاری ها و مشکلاتم میگم
من فكر مي كنم در ادارات دولتي تنها چيزي كه وجود نداره نظم و انضباط كاري است و زير آب زدن و دزدين از كار حرف اول رو ميزنه. مديران لياقت و تدبر لازم را ندارند.
با سلام
ایرانیا گاه گاه خیلی خدا خدا میکنن ولی وقتی خطر بزرگ و هزینه خطرش و هزینه اثر خدا خدا زیاد بشه بعضا از خدا میکذرند
باهوش و مهمان نواز
دروغگو
خب ملومه ملت اهل ریا تعارف و دروغ
نژاد پرست. خودخواه. جوگير. چاپلوس. خرافاتي. مهربان. ساده دل
حسود و بخیل .
" خداوندا این کشور را از دشمن،از خشکسالی،و از دروغ محفوظ دار."
يك دو رگه ايراني - آلماني كه 15 سال از عمرش رو در ايران و 6سال در تهران زندگي كرده بود و آخر سر هم به آلمان رفت
روز رفتنش بهم گفت
ايراني يعني براي پيشرفت بايد دروغ بگه و تقلب كنه
اینجا صف اول نماز پست و مقامه
علم و تجروبه رو از بین برده روابط
(بهرام)
خب ملومه ملت اهل ریا تعارف و دروغ
انقدر خانواده دوست هستیم که همه خانواده های دیگر را براحتی قربانی خانواده خود می کنیم.
در هوشیاری غصه هر چیز خوری - چون مست شدی هر چه بادا بادا
مهربان و البته ساده
بسیار باهوش و بسیار تنبل، بسیار مهربان و بسیار پرخاشگر، بسیار باریشه و بسیار فراموشکار، بسیار پرادعا و بسیار مظلوم، مغرور اما سرخورده، ما آتش زیر خاکستریم
با نظرات چه میکنید/ اماری از بیشترین خصوصیات ایرانیان صادقانه ارایه دهید.تا نتیجه گیری کنند.
عجیب است ایا ما خودمان نیز جزیی از این مردم نیستیم.
یکی بود یکی نبود
سرزمین دوری بود که چند قبیله در آن زندگی می کردند. بعضی هاشون مهربون بودن، بعضی هاشون جدی بودن، بعضی هاشون خونسرد و بعضی هاشون خون گرم بودن، بعضی با سواد بعضی بیسواد، بعضی سفید بعضی سیاه،

سرزمین این آدمها خیلی عجیب بود. طوری که همه دنیا به حالشون قبطه می خوردن. اما اینو بهشون نمی گفتن.

سرزمین این آدمها دریا داشت، رودخانه های بزرگ داشت، دریاچه های شیرین و شور داشت، کوه های بلند داشت، دشت های وسیع داشت،

بعضی جاهاش خیلی سرد بود بعضی جاهاش خیلی گرم بود، بعضی جاهاش هم خیلی خوش آب و هوا بود. جنگلهای بزرگ و سرسبز داشت که پر از درخت بود، ساحلهای طولانی و زیبا داشت که بعضی شون سنگی و بعضی ماسه ای بودن، سیاه و سفید. صحراهای وسیع داشت که بعضی شون مرتع بودن و بعضی شون خشک و بی آب. خلاصه همه جور آب و هوایی توش پیدا می شد.

اما این همه اش نبود، یک عالمه میوه های جور وا جور داشت، یک عالمه حیوونهای رنگ و وارنگ داشت، یک عالمه گیاه ها و درختهای قشنگ داشت. زمین آنقدر پر برکت بود که همه را بی نیاز میکرد و همه چی میشد در آن کاشت.

اما این همش نبود. این سرزمین روی یک عالمه گنج خوابیده بود که به مردمش هدیه داده بود. یک عالمه معدن از سنگ و آهن گرفته تا نفت و گاز. ثروتی که تا قرنها می توانست شادشان نگاه دارد.

اما این همه اش نبود، این سرزمین یک عامله ساختمانهای تاریخی داشت، یک عالمه حادثه داشت که تو دلش پنهون کرده بود و یک عالمه قهرمان داشت که بشه بهشون افتخار کرد.

اما مردم این سرزمین یک اشکال داشت. با اینکه راه های زیادی خانه ها و خیابانها و روستاها و شهراشون را به هم وصل می کرد و با اینکه اینهمه نعمت خدا بهشون داده بود اما دلهاشون با هم نبود. همه دنیا هم اینو می دونستن، اما خودشون اینو نمی دونستن.
از شیوه رانندگی ما ایرانیان نتایج خیلی بدی میگیریم !!!
(دیر به بحثتون رسیدم. اما لطفاً در کنار اینهمه آیه یاس این را هم منتشر کن)
سلام من به عنوان یک ایرانی حرف میزنم. نه به نمایندگی همه. 1- نمیدونم چند صد نظر منتشر شده که اکثراً خصوصیات بد ایرانی رو شمرده؟ اما ضمن اینکه ادعا نمی کنم خصوصیاتی که دوستان شمردند در من نبوده و نیست! اما با توجه به اعتقادم چند وقتیه که تصمیم گرفتم اولین قدم رو بردارم. اون هم اصلاح خودمه! لذا می خواستم از دوستان عزیز تقاضا کنم همه رو به یک چوب نزنند. بنده ناراحت می شم وقتی به عنوان یک ایرانی، و از سوی یک ایرانی متهم به دروغگویی، حسادت، دزدی و و و می شوم.
2- حالا که بند 1 رو می خونید با توجه به متنهایی که خوندم، ترس اینکه مورد تمسخر قرار بگیرم هست! امااا سعی می کنم نظرم رو بگم. تحت هر شرایطی.
3- یادم میاد کم سن و سال که بودم یکی از همکلاسی ها بهم گفت اگر مثل من خرخونی کنه شاگرد اول میشه! خیلی بهم برخورد. اما وقتی خوب به خودم نگاه کردم دیدم من هم همین کار رو با یکی از رقیبام می کردم! از اون روز تصمیم گرفتم به جای اینکه با تحقیر دیگران خودمو بالا ببرم، تلاش و پشتکارمو زیاد کنم تا موفق بشم و انصافاً هم موثر بود.
4- یادمه خیلی به پدر بزرگم می بالیدم که مومنه و همه بهش رجوع می کنن تا راه و چاه رو بهشون نشون بده. یا اینکه جد پدر بزرگم آدم شجاع و مدیری بوده که همه قبولش داشتن. اما خودم با اینکه این احساس غرور رو داشتم! اعتماد به نفس نداشتم و با اینکه این ویژگی ها رو کمابیش تو وجودم حس می کردم، نمی تونستم جایگاهی که اونا داشتن رو برای خودم تصور کنم. لذا تصمیم گرفتم ضمن الگو برداری از اونا، این ویژگی ها رو در خودم تقویت کنم. البته این یکی خیلی کار می بره و مثل درس خوندن نیست که تو چند ماه و چند سال بشه به نتیجه رسید. اما هنوزم که هنوزه تلاش می کنم این ویژگی ها رو در خودم تقویت کنم.
5- دیگه اینکه لقمان را گفتند ادب از که آموختی؟ گفت از بی ادبان! وقتی به دور و برم نگاه می کنم عیب و نقص زیاد می بینم. شاید اگر سریع قضاوت کنم، به این نتیجه برسم که دوست و آشنا و همکار و همه تمام زشتی هایی که دوستان شمردند، رو دارند. اما باز هم وقتی بیشتر فکر می کنم، می بینم که شاید هر کس عیبهایی داشته باشه که به چشم من می آد، امااا در کنار اونها خوبی هایی هم داره که باید دقیق شد تا دید. لذا سعی کردم از متهم کردن دیگران پرهیز کنم. راهی که به نظرم منطقی اومد اینه که عیب هایی که می بینم، در خودم تا حد امکان از بین ببرم و برعکس اگر خوبیی در اطرافیان می بینم در خودم تقویت کنم. خلاصه "هرچه برای خود می پسندم برای دیگران هم بپسندم و هرچه برای خود نمی پسندم برای دیگران هم نپسندم"
6- دیدم دارم عیب جویی می کنم "بخونید غرغر میزنم" از دیگران بدون اینکه راه حلی ارائه کنم. سعی کردم برای مواردی که راه حلی براش به ذهنم نمی رسه، ساکت شم. برای مواردی هم که راه حل منطقی دارم به صورتی که شکل عیب جویی نداشته باشه و به صورت انتقاد باشه مطرح کنم و راه حلش رو هم ارائه کنم.
7- آخر اینکه اگر بتونم دو نفر رو هم متقاعد کنم که هر کس باید از خودش شروع به اصلاح بکنه تا با رفتارش و نه فقط شعارهاش، اصلاحاتی در اعمالشون انجام بدن به نظر من آدم موفقیه چه برسه که تعدادش از دو نفر بیشتر هم بشه. لذا تصمیم گرفتم که رفتارهای بد دیگران رو برجسته نکنم تا زشتی اون از بین بره. اگر کسی سر دوراهی قرار داره که کار زشتی انجام بده یا نده، تا جایی که می تونم براش استدلال کنم که حتی اگر تمام دنیا دارن کار زشت می کنن، مجوزی برای انجام اون کار نمی شه! دروغ تو همه جای دنیا بده ایرانی و غیر ایرانی هم نداره. پس اگر کسی سر دوراهی بود، متقاعدش کنم که دروغ نگه. یه نکته هم به نظرم ضروریه که بگم: لازم نیست برای این روشی که تا اینجه پشینهاد دادم بریم سراغ کسایی که ته زشتی و پلشتی هستند. فقط آدمایی که رو مرز هستن رو بکشیم طرف ویژگی های خوب کافیه. به قول کسی که گفته بود "برادرا هر کدوم سرجاشون که هستند یک قدم بیان جلو" در نتیجه کل جمعیت یک قدم اومدن جلو. لذا لازم نیست که شمایی که اول صف هستی بری تا ته صف که یکی رو بیاری جلو! کافیه نفرای پشت سرت رو یه قدم به جلو دعوت کنی.
8- تجربه به بنده ثابت کرده که حرف (کلام) تاثیر خودش رو می ذاره. بنابراین هیچوقت نمی گم که این حرفا چه فایده ای داره؟ بقیه که کار خودشونو می کنن. بنابراین حرفی که به نظرم درست میاد می گم. و این یکی هم انصافاً خیلی جاها موثر بوده!
با عرض معذرت از اینکه وقت شما رو گرفتم اما به نظرم باید این مطالب رو منتقل می کردم. چرا که معتقدم کلام تاثیر خودشو می ذاره. لذا اگر در بین شما 2 نفر هم با بنده هم عقیده باشد، ماموریت بنده موفق بوده است و توانستم یک کار خوب در کارنامه خود ثبت کنم.
با تشکر
آرش کمانگیر
فشار تحريم بيشتر از سمت خودمون از داخله تا خارج از كشور
زياد حرف ميزنيم و كمتر عمل ميكنيم!
بیشک آنهایی که به فردوسی بزرگ اهانت میکنند کسانی به غیر از گروهک ناچیز و کوچک پانترکیست نمی توانند باشند
تا فرصتی بدست می آورند به کوروش و داریوش و فردوسی بزرگ می تازند
فردوسی محب اهل بیت را دشنام میدهند در حالیکه محمودغزنوی دشمن شیعه و آل بویه شیعی را ستایش میکنند
بطور اجمال : ایرانی شور دارد ولی شعور ندارد
ایرانی ها افرادپیچیده ای هستند که نمی توان به آسانی به عمق وجودی آنها پی برد
ما مردمی هستیم که مشکل رو حل نمیکنیم بلکه مشکل رو در خودمون حل میکنیم
جو گیر! این فکر کنم از همه مهمتره!
از زیر کار در رو
این دروغ هایی که میگین راسته؟!!!
ما ایرانیها خوب بودیم کافیه به رفتار کهنسالان دقت کنیم.و بد شدیم کافیه به رفتار جوانان دقت کنیم
"با عرض پوزش از همه هم میهنان گرامی : "
.عدم تبلور بلوغ احساسی در ما ایرانیان
ناتوانی در كار گروهی
جو زدگی
عدم پختگی در نحوه کنترل فرزند
فقدان "زبان بدن" کارا و موثر
ایرانیان مردمی عاطفی نه چندان فکور محتاط مصلحت اندیش افراطی بی اعتماد به آینده (زمان و افراد)
من دو سال خدمتم رو در تهران و تو راهور ناجا بعنوان افسر ضابط ( فبض نویس ) گذروندم . بخاطر نوع کارم با مردم زیادی از همه نوع برخورد داشتم .بدون هیچ بزرگنمایی عرض میکنم که بیش از 98 درصد افراد در اولین توجیه خود از تخلف دروغ میگفتند
کلاه بردارتر دزدتر دغل تر حقه بازتر نامردتر رباخوارتر حسودتر و ریاخوارتر از ایرانیها در تمام دنیا وجود ندارد
فاشيست
به خدا و به دین بدهکاریم
ایرانی کسیه که درخصوص رفتارومنش خود همین مطالب را براحتی برزبان میاره از همه رنگها به سیاه دلبستگی بیشترداره.
ما ترسوییم اما مواقع خاص مثل 8 سال جنگ (نه دفاع) نشون میدیم که گوشت همو بخوریم استخونشو نگه میداریم
ما مریضیم که دروغ بگیم به هم و به خودمون!
عادت داریم استعداد هامون هرز بره
آدم بودن داره یادمون میره
تابناک عجب حالی به دشمنان ملت ایران دادی .
یه چیز بگم تو خودحدیث مفصل بخوان از این مجمر.. خیلی بی ظرفیت هستیم قبول کنید خودمن هم همینطور هستم بخدا راست میگم خیلی درباره این چیزا فکرکردم
من + وطنم (اایران) = ایرانی
ایرانی + ایرانی =مردم ایران
1. ریا کار
2. خود بزرگ پندار
تابیجون اینصدمین باره که نظرپاک وطبق قوانین میذارم ومنتشرش نمیکنی وبازم میذارم درحالیکه نظرات پرازفحش ودری وری دیگرونوگذاشتی امیدوارم این بخاطرآذری بودنم نباشه!بنظرم مهمترین ویژگی خوب(امروزه به افراط کشیده شده چون ازخطای نزدیکانمون بشدت حمایت میکنیم وبخاطرش حق دیگرونومیخوریمووجدانمونوزیرپامیذاریم باعث میشیم اونهابپشتگرمی تعصبشدیدماوامثالمادرگناهشون جریتربشن)ماایرانیاتعصب به فامیلودوست ورفیقوکلابنزدیکانمونه!ومهمترین اخلاق بدمابخل وحسده(ریشه بسیاری ازرفتارهای بددیگرمثل غیبت وسخنچینی زیرابزنی وخوردن حق دیگرون وکینه وتمسخروتحقیردیگرون درهمینه)که باعث میشه برعلیه فردیاافرادیاحتی قومیتیکه فقط احساس میکنیم منافعمونوبخطرانداختن بهروسیله ممکن متوسل میشیم!
هم دروغگوهستیم هم دستمون کج است
رياکار ,دزد, دروغگو, تنبل, حسود
اسم پسرمونو میذاریم رستم و بعد خودمون ازش میترسیم
کلاهبردار و دزد و دروغگو.وقتی از خانه بیرون می ایم مطمئنم در هر خرید سرم کلاه می زارند.
کم مطالعه.از خود راضی.راحت طلب.مهمان نواز.غریب پرست.مرده پرست.احساسی.تکرو.پول دوست.
فضول.حسود.سخن چین.با گذشت.
میهن پرست.طماع.چاپلوس.دو رو.
دروغگو.غیر قابل اعتماد.منفعت طلب.
ايرانيها يك مشكل دارند اونم اينه كه حافظه تاريخي ضعيفي دارند .وگرنه .....
ضمن تشکر از تابناک عزیز

ما ایرانیها در دوران هشت سال دفاع مقدس
خودمان را نشان داده ایم
مردمی هستیم که اگر بحث حیثیت و آبرو و مرز و بوم در کار باشه همه و همه در کنار هم هستیم این خصوصیتو همه دنیا بخصوص دشمنانمان هم میدانند یک دلی در مواقع سخت در میان همه ایرانیها هست درسته مشکلاتی هم داریم ولی بجای بزرگ نمایی میتوانیم همه و همه دست به دست هم از پس مشکلات بر بیائیم . ممنون
با این نظرات ثبت شده و کامنت های گذاشته شده می شه فهمید که بازدید کننده های سایت یه خصوصیات شخصی دارند!!!!
جالب بود...........
به نظر من ایرانیان بهترین ارزش ها و اصولها را دارند ولی در جهت عملی شدن این ارزش ها بالادستان هیچ گامی برنمی دارند و برنامه ریزی نمی کنند.یکی از شاخصه های برتر ایرانیان غیرت شون است که کم کم داره از بین میرود.
ماايرانيهاغالبا مردماني احساسي هستيم تاعقلگرا واهل منطق
سلام،ایران یعنی سرزمین نجیب زادگان.هراتفاقی می افتد می گویند ایران است دیگر.همه نظرات خوبی داده اند اما بیاییم وواقع بین باشیم.این هایی که درباره ایران نظرداده اند کی به یک کشور ساده مثل حتی افغانستان سفر کرده اند.نشستیم سرجایمان وازطریق دنیای دروغین ماهواره واینترنت نظر می دهیم.حاضرم قسم بخورم که دنیا گلستان نیست وایران جهنم.
بزرگترین و شاخص ترین خصوصیت ما ایرانی ها در زمان فعلی "بی نظم بودن در کار و زندگی" است.
توهم خود برتر بيني-رياكاري-خودبيني-
ایرانیها یک خصیصه بد دارن و یک خصیصه خوب . خصیصه خوبشان مهمان نوازی و زود گرم گرفتن با غریبه هاست و خصیصه بدشان چاپلوسی وشیرین زبانی برای رئیسها و بالاتر ازخودشان می باشد.
از صفات بد: دروغگویی - جو زدگی - تظاهر و چشم و همچشمی - تنبلی مفرط و توقع زیاد
از صفات خوب : اتحاد در بحرانها - محبت اهل بیت (حتی در اهل سنت)
به نظر بنده : بدون توهين

ايرانيان از ديد من به معناي واقعي ايمان به خدا و آخرت نرسيده اند به اين دلايل :
ما اگر درك و مفهوم بهتري از ايمان به خدا و آخرت و ترس از آن داشتيم اين كارها را نمي كرديم :
1- چاپلوسي
2- عدم رعايت حقوق همنوعان چه در صف نانوايي چه در رانندگي ، چه در اتوبوس و غيره
3- زيرآب زدن
به این نظرات نگاه کنید! واقعا چند تا شون واقع بینانه هست!
به نظر ميرسد مردماني كه مرتب بر گذشته خويش تكيه مي نمايند مشكلي در زمان حال دارندو برحال گذشته را جهت بخشي از توجيه خود به كار ميگيرند
من فقط یه نمونه از رفنار ایرانیانو عرض میکنم،عید نیمه شعبان سر سینی ها ی بزرگ شربت جلو ماشینا میبردن و راننده و مسافرا شربتو که میخوردن از شیشه ماشین پرت میکردن بیرون و جواب سوالمو برای کثیفی شهر در مناسبت ها گرفتم!!؟؟
دروغ ، بي نظمي،شلختگي،ظلم
ما خصوصیات خوب وبد زیاد داریم .از خوباش شروع کنیم .احساساتی . ایثارگر بودن درمواقع خاص .مهمان نوازی .غریب پرستی ..... اما بداش چشم به هم چشمی . حسادت دروغگویی .تنبلی .راحت طلبی . احساس مسولیت نکردن . نداشتن جرات در معذرت خواهی . عیب خود ندیدن .عیب دیگران دیدن و.......
بسم الله الرحمان الرحیم
من اکثر نظرات را خواندم ضمن تائیدگفته های دوستان
تاکیدمیکنم که یکی از خصوصیات بارز ایرانیهاخانواده دوست بودنشان میباشد.
نه به درد خودمون می خوریم نه به درد جامعه مون چرا؟
به نظر من درسته ايرانيا زود باور اند
دورو و آب زیر کاه,فقد بلدیم زیراب همدیگرو بزنیم
احساساتی و جو گیر، تنبل و بی نظم
مردم ما بسیار صادق زود باور و احساسی هستند
*******************البته نه همه!
به نظر من ما ملتی هستیم که اخر و end همه صفات خوب و بد هستیم.
ملتی در نهایت انحطاط انسانی واخلاقی با گذشته ای مبهم
ویژگیهای ایرانیان از دید یک نویسنده:

1- اکثر ما ایرانی ها تخیل را به تفکر ترجیح می دهیم.
2- اکثر مردم ما در هر شرایطی منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می دهیم .
3- با طناب مفت حاضریم خود را دار بزنیم .
4- به بدبینی بیش از خوش بینی تمایل داریم .
5- بیشتر نواقص را می بینیم اما در رفع انها هیچ اقدامی نمی کنیم.
در کل ایرانیا فقط حرف میزنن
زن های ایرانی بساز و نجیب و مردهای ایرانی دیکتاتور و بچه صفت
صفات بارز ایرانیان:دروغگویی-نفاق و دورویی-نژاد پرست-حسادت
سلام

اهمیت ندادن به حقوق دیگران مورد واضحی است که به طور مثال در خیابانهای شهر نیز دیده می شود.
این خصلت بسیار منفی باعث می شود سایر خصوصیات مثبت ایرانی ها بی ارزش گردد
به امید روزی که اصلاح گردیم!!!!!!!!!!!11
ما ایرانیا الان یعنی اصلا ویژگی بارز + نداریم
به نظر من مارفتیم راه رفتن کبک را یاد بگیریم راه رفتن خودمان هم یادمان رفت
دلمان با زبانمان یکی نیست اینو یک دکتر هندی که سالها در ایران زندگی کرده بود میگفت.
بعضی از ایرانیها واقعا به هیچ جرف همدیگه رو قبول ندارن
ایرانیان دارای استعداد خوبی هستند...ولی از جایی که اصلا شناخته نشدند همگی دارند به نابودی کشیده میشوند...
کلاهبردار
کلاهبردا ر
مطالبتون ولی اگر کمی زیادش کنین خوب میشه
سلام به نظر من ایرانیها ملتی ظاهر بین ساده و کوچک هستند این را از سبک زندگیشان میتوان فهمید
و دریک کلام امسال 93 : بدبخت
90درصد ایرانی ها خوددرگیری دارند.
من نظرات رو خوندم . به نظرم الان باید یه نظر سنجی بذارید که راه حل ها رو هم بشنویم
ایرانی دارای زندگی استرس باریه چون جامعه اش استرس باره درنتیجه مشکلات روحی روانی زیادیم داره در ایران بیشتر به جای ضابطه رابطه برقراره مردمش خود بزرگ بین هستن و...
فرویدمیگد:انسان ازهرچیزی خوشش بیاد بش نرسد
سرکوب نمیشدتومغزش میماندو95درصدازذهنش
رامیگردکه پرازدانش -اگاهی است.
سلام ممنون از انتخاب این موضوع سنجیده!!
خیلی افتزاه بود
بی فرهنگ،توهم داشتن نژاد برتر،تنبل،عقده
تمام صفات زشت رو با هم داریم
تمام صفات زشت رو با هم داریم
کلا بیشهوریم
متقلب گر فقط در زندگی به دنبال مدرک
ما ایرانی ها از نظر سواد وشعور بسیار پایین هستیم اصلا هر خصوصیاتی که درشعن انسان نیست ایرانیان آن را دارا هستند
واقعا نمی دونم چی بگم حقیقت تلخه
دانایی
ایرانی ها مردمانی پرخاشجو هستند
ایرانی ها مردمانی پرخاشجو هستند وفقط می گویند ما از پرخاش جویی دوری می کنیم واقعا یه کم به رفتارمان دقت کنیم.
ما خیلی هم ادم های خوبی هستیم درسته که صفات بد داریم اما این تو هر جامعه ای وجود داره ولی در ادم های مهربون و وطن دوستی هستیم
به نظرمن ما ایرانی ها مهربونیم امابه دلیل سختی هایی در زندگی کشیده ایم حریص شده ایم ما خود بین نیستیم ترسو نیستیم خود خواه هم نیستیم وقتی خبر های خارجی را میشنویم می فهمیم چقدر مارا بد جلوه داده اند چون ازما ومردم ما می ترسن چون می دانند ماقدرت الهی داریم وخداوند کنار ویاور ماست
من هر چی فکر می کنم چرا ایرانی ها حسود دروغگو زیرآب زن غیبت کن و خودخواه شدن و ریشه های تاریخی آن دقیقا در کجاست نمی فهمم.
ملتی هستیم کم مطالعه و بسیاری هم که مطالعه می کنند چیزهای غیر مفید مطالعه میکنند.
دوست داشتنی، مهربان، دست ودل باز
43خوب گفت
به نظر من یکی از خصوصیات ما ایرانیها این است که دوست داریم یکی برامون از زندگی مردم ( غیبت ) مجلس بزاره و ما هم شنونده و گرم کننده اون مجلس باشیم
مایک ویژیگی داریم که هممون داریم ازویژگی بد کشورمون حرف می زنیم
ایرانیها دیگه باهوشترین ملت نیستند، زمانی شاید بودند، میانگین IQ جالب بدونید زیر 100 است. حالا به خودتون افتخار کنید. (کوروش کبیر، ایرانی باهوش و... خخخ)
بسیار خودخواه-حسود-متوهم زرنگی-اون چیزیرو که برای خود میپسندن برای دیگران نمیپسندند و بالعکس-فضول-
در کل دنیا به اسطوره هاشون احترام میذارن ...بزرگترین دانشمندان مثل خیام،رازی و شاعرانی همچون فردوسی که اگه نبود همتون عربی حرف میزدین..اونوقت راحت خودزنی و توهین میکنین...
ایرانی ها ۹۵ درصدشون هم بی فرهنگ شدن و هم بی ادب حتی پیرمردهای قدیم
مردم ما شدیداً هنرپیشه و اهل نمایشند، دروغگویی ،چاپلوسی، غرور کاذب ،اهل تمسخر و هر چیزی رو مسخره گرفتن حتی درد و مشکلات ، بطرز عجیبی از سخت پوستان هم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار