بازدید 37330

نقش احمدی نژاد در تعطیلی روزنامه سلام

کد خبر: ۲۵۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۲ 07 July 2012
شاید عده زیادی ندانند که رئیس جمهور احمدی نژاد در دوران حضور در سمت استانداری اردبیل، برای شکایت از یک روزنامه اصلاح طلب نیز اقدام کرده است.
 
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیرامون حوادث تیرماه سال 78 به گفتگو با خبرگزاری فارس پرداخته است.
 
وی در بخشی از این گفتگو پیرامون تعطیلی روزنامه سلام می گوید: قانون مطبوعات بر اساس اصلاحیه و پیشنهادی با توجه به شفاف بودن و متقن بودن استدلال‌ها در 16 تیر تصویب شد و نمایندگان به جوسازی مطبوعات از جمله سلام در روز 15 تیر 78 توجهی نکردند.
 
ترقی همچنین در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس که از وی سوال می کند چطور روزنامه سلام توقیف شد!، پاسخ می دهد:
 
پس از تصویب اصلاحیه در مجلس، غروب همان روز وزارت اطلاعات از روزنامه سلام بخاطر چاپ سند جعلی وزارت اطلاعات و نشر اکاذیب شکایت کرد و لذا دادگاه روزنامه را به علت ارتکاب جرایم مطبوعاتی توقیف کرد.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که عکس العمل جریان اصلاحات و روزنامه‌های زنجیره‌ای نسبت به این ماجراچه بود پاسخ می دهد: معلوم بود، تمام تشکل‌های اصلاح‌طلب و رسانه‌هایشان بصورت هماهنگ تعطیلی روزنامه سلام را غیر قانونی، مقابله با دولت، مخالفت با توسعه سیاسی دانستند و حتی روزنامه حزب مشارکت و نشاط تهدید به عواقب زیانبار این اقدام کردند.
 
او در ادامه به بیان ماوقع دادگاه روزنامه سلام و شکایت طرح شده از سوی احمدی نژاد، استاندار وقت اردبیل نیز اشاره می کند و می افزاید: اگرچه وزارت اطلاعات به دستور خاتمی پس از واقعه کوی دانشگاه در شب 18 تیر شکایت خود را پس گرفت ولی کیفرخواست من از طرف نمایندگان و شکایتی که آقای احمدی نژاد به عنوان استاندار اردبیل از نشر اکاذیب روزنامه سلام داشت برای دادگاه کافی بود و پس از قرائت کیفرخواست، موسوی خوئینی‌ها دفاع ضعیفی کرد و قاضی رأی به محکومیت ایشان وتوقیف روزنامه داد .
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار