بازدید 20510

نماینده کلیمیان: ایران نژادپرست نیست

کد خبر: ۲۵۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵ 01 July 2012
نماینده کلیمیان در مجلس با بیان اینکه سطوح بالای سیاستگذاری و مدیریتی در ایران همواره حامی حقوق پیروان ادیان الهی بودند، گفت: فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری همواره دال رعایت حقوق و همزیستی مسالمت‌آمیز بین تمام پیروان ادیان الهی در ایران بوده است.
 
سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به آزادی‌های دینی پیروان ادیان الهی در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ایران از نظر آزادی‌های دینی برای پیروان ادیان الهی یکی از بهترین کشورهای دنیا و جزو آزاد‌ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید و هیچ ممانعتی برای انجام فعالیت‌های دینی پیروان ادیان توحیدی در ایران وجود ندارد.

وی افزود: ایرانیان پیرو ادیان توحیدی در بالاترین درجات تحصیلی هستند و با آزادی کامل روبرواند و حقوق شهروندی کاملا برابری با بقیه مردم ایران دارند.

این نماینده اقلیت‌های دینی در مجلس همچنین تصریح کرد: متاسفانه گاهی توسط برخی از مسئولان رده پایین کشور ممکن است یک سری بیاناتی صورت بگیرد که برخلاف خواسته‌های پیروان ادیان الهی باشد اما خوشبختانه سطوح بالای سیاستگذاری و مدیریتی در ایران همواره حامی حقوق پیروان ادیان الهی بودند.

مره‌صدق اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با فرمایشات امام راحل و از سال 68 به بعد نیز دستورات مقام معظم رهبری همواره دال رعایت حقوق و همزیستی مسالمت‌آمیز بین تمام پیروان ادیان الهی در ایران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه گاهی برخی از افراد ناآگاه این مسائل را به صورت دقیق رعایت نکرده و نسبت به برخی از ارزش‌های پیروان ادیان الهی احترام لازم را نداشتند اما روند کلی در نظام همواره احترام به حقوق ادیان الهی و همزیستی مسالمت‌آمیز بود.

نماینده کلیمیان در مجلس ادامه داد: البته یک سری مشکلات جزئی نیز در رابطه با برخی از مسائل در مورد پیروان ادیان الهی از بدو انقلاب وجود داشته که با نظر مقام معظم رهبری بسیاری از آنها حل شده است مثلا با فتوای مقام معظم رهبری راجع به برابر بودن دیه تمامی پیروان ادیان الهی، یکی از مشکلات عمده پیروان ادیان توحیدی در ایران حل شد.

مره‌صدق با بیان اینکه معتقدیم بقیه مشکلات جزئی نیز در چارچوب قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قابل حل است، گفت: ما به این مشکلات به شکل یک سری مسائل داخلی نگاه می‌کنیم که به هیچ وجه نیاز به مداخله خارجی ندارد و ما مطمئنیم در ایران و پس از انقلاب اسلامی هر روز شرایط و وضعیت اقلیت‌های دینی بهتر از روز قبل بوده است.

وی با اشاره به حضور پیروان ادیان الهی در تمام عرصه‌های انقلاب خاطرنشان کرد: حضور قابل توجه پیروان ادیان توحیدی در جریان انقلاب اسلامی و تعداد قابل توجهی شهید از تمامی پیروان ادیان دینی در جریان دفاع مقدس نشان دهنده همبستگی خلال ناپذیر همه ملت ایران است.

نماینده کلیمیان در مجلس در پایان تاکید کرد: در ایران هیچگاه اقدامات نژاد‌پرستانه ندیده‌ام چرا که فرهنگ تساهل و مدارا در مردم ایران به حدی قوی است که امکان بروز فرآیند سیاه نژادپرستی در ایران وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست