بازدید 29178

اولتيماتوم رادان به کارکنان کراواتی

وي با بيان اينكه كراوات ترويج نمادغرب است، گفت: اگرچه پيش از اين نيز به صورت مكتوب اعلام كرده‌ايم اما بار ديگر و همين‌جا به روساي بيمارستان‌ها اعلام مي‌كنم كه آن بخشي كه به صورت سازمان يافته افراد از آرايش غليظ يا كراوات استفاده مي‌كنند، برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱ 25 June 2012
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در برخي از سازمان‌ها و بيمارستان‌هاي خصوصي به صورت سازماني از آرايش و كراوات استفاده مي‌شود، گفت: به روساي بيمارستان‌ها چند روزي فرصت داده مي‌شود تا نسبت به جمع‌آوري اين مسئله اقدام كنند.

به گزارش ايسنا، سردار احمدرضا رادان ظهر دوشنبه در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني نيروي انتظامي (197) در پاسخ به سئوالي مبني بر استفاده برخي از كارمندان سازمان‌ها و بيمارستان‌هاي خصوصي از كراوات و آرايش‌هاي غليظ گفت: رسما اعلام مي‌كنم كه پليس حتما با بخشي از سازمان يا بيمارستان خصوصي كه از آرايش و كراوات به صورت سازمان يافته استفاده مي‌كند، برخورد مي‌كند.

وي با بيان اينكه كراوات ترويج نمادغرب است، گفت: اگرچه پيش از اين نيز به صورت مكتوب اعلام كرده‌ايم اما بار ديگر و همين‌جا به روساي بيمارستان‌ها اعلام مي‌كنم كه آن بخشي كه به صورت سازمان يافته افراد از آرايش غليظ يا كراوات استفاده مي‌كنند، برخورد خواهد شد.

رادان با بيان اينكه گاها برخي از كارمندان مجبور به استفاده از كراوات در آن سازمان يا بيمارستان مي‌شوند، گفت: اگر اين افراد از زدن كراوات اجتناب كنند يا از دريافت حقوق يا استخدام بهره‌مند نمي‌شوند.

وي با بيان اينكه روساي بيمارستان‌ها و سازمان‌ها چند روز فرصت دارند تا نسبت به جمع‌آوري اين پديده اقدام كنند، گفت: گاها نيز ديده شده كه خود فرد مايل به استفاده از كراوات است، كه اين سازماني نيست و انشاءالله خود فرد كلاه خود را قاضي كند كه استفاده از اين نمادغربي خوب يا بد است.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه در برخي از سازمان‌ها آرايش جزو ابلاغات مسئولان است، گفت: براي بيمارستان‌ها نظام ارزشيابي وجود دارد، چطور مي‌شود مسئولان در اين نظام ارزشيابي به همه چيز توجه كنند به غير از اين موضوعات اساسي.


بار ديگر مصاديق بدپوششي اعلام شد


براي مصاديق بدپوششي پيامك ساخته‌اند


به گزارش ايسنا، رادان در پاسخ به سئوالي مبني بر انتقادات مردمي ناشي از مطلع‌نبودن از مصاديق بدحجابي گفت: مصاديق از بس اطلاع‌رساني‌ شده است، گاهي نيز برايش پيامك‌هايي مي‌سازند، اما بار ديگر براي كساني كه اطلاع دقيقي از مصاديق ندارند، عنوان مي‌كنم كه در بحث پوشش، لباس‌هاي تنگ و چسبان، مانتوهاي كوتاه كه تا سر زانو مد نظر پليس است، مانتوها و لباس‌هاي آستين كوتاه و شال و روسري كه موي سر از دو طرف آن نمايان باشد.


وي با بيان اينكه در بحث شال و روسري يك نكته وجود دارد، گفت: گاها افراد تصور مي‌كنند كه اگر موهايشان از دو طرف شال مشخص نباشد، اما موهاي خود را از يك طرف به بيرون شال بيندازند، اين مسئله جزء مصاديق بدحجابي نيست كه بايد در پاسخ به اين افراد گفت، تغيير نوع آرايش مو به منزله رفع مصداق‌ها نيست و حتما در اين مورد به افراد بدحجاب تذكر داده مي‌شود.

رادان افزود: اگر بدحجابان نتوانند در محل مسئله مورد تذكر را رفع كنند، توسط ماموران به پايگاه پليس امنيت منتقل و سابقه‌اي براي اين افراد منظور مي‌شود.


جمع‌آوري دستگاه‌هاي صوتي، خودروهاي داراي آلودگي صوتي

رادان در مورد آلودگي صوتي برخي خودروها نيز گفت: برخي افراد با نصب سيستم صوتي و ساب روي اتومبيل‌هاي خود موجب نگراني، مخدوش‌شدن ذهن و آزار و اذيت مردم مي‌شوند كه پليس ضمن آن كه نسبت به متوقف‌كردن خودروي آنان اقدام مي‌كند، آنان را به مراجع قضايي معرفي و دستگاه صوتي را نيز جمع‌آوري مي‌كنند.


برخورد با مزاحمان نواميس يكي از اولويت‌هاي پليس

وي در مورد فعاليت برخي از مزاحمان نواميس گفت: قطع به يقين پليس نبايد اجازه فعاليت و حضور اين افراد را بدهد و برخورد با مزاحمان نواميس اگرچه در اولويت قرار دارد، اما بار ديگر برخورد جدي با مزاحمان نواميس در تهران بزرگ را ابلاغ مي‌كنم.

به گفته رادان پليس علي‌رغم تمامي ناملايماتي كه در راستاي اجراي طرح امنيت اخلاقي داشته است، بسيار جدي بوده و كوتاه نمي‌آيد.


شمال كشور حياط خلوت ناهنجاري‌ها نيست

جانشين فرمانده ناجا گفت: طرح امنيت اخلاقي شامل برخورد با بدپوششي، مزاحمان نواميس، اراذل اوباش، موادفروشان خرد و جمع‌آوري ديش‌هاي ماهواره است كه با آغاز فصل تابستان طرح سالم‌سازي دريا نيز به اين طرح پيوست شده است.


وي در مورد طرح سالم‌سازي دريا نيز گفت: پليس در راستاي اجراي اين طرح بسيار جدي است و شمال كشور حياط خلوت انجام ناهنجاري‌ها نيست.

رادان با بيان اينكه اگر همه دستگاه‌ها در اجراي راهكارهاي طرح عفاف و حجاب پاي كار بودند، بسيار سريع‌تر اين مسئله‌ها حل مي‌شد، گفت: اگرچه ما منتظر نمي‌مانيم و اقدامات خود را انجام مي‌دهيم.


جانشين فرمانده ناجا در پاسخ به برخي انتقادات مبني بر نحوه برخورد ماموران گشت امنيت اخلاقي با بدپوششان، گفت: اگر همكاران ما در هنگام اجراي طرح مي‌گويند كه دستور داريم، بله ماموران ما خودسر كاري را انجام نمي‌دهند.

وي افزود: ماموران ما بايد افرادي را كه دستگير مي‌شوند بر اساس مجوزي كه در اختيار دارند به واسطه تعيين سابقه انتظامي به پايگاه منتقل كنند.


رادان در مورد ايجاد سابقه انتظامي براي بدپوششان گفت: منظور مدركي مبني بر نوع پوشش فرد دستگير شده است. بنابراين هر فردي احساس مي‌كند نوع پوشش جزء مصاديق بدحجابي نبوده است و بي‌جا دستگير شده، اعلام كند و من قول مي‌دهم اين مسئله را پيگيري و اگر واقعا جزء مصاديق نبود، ضمن عذرخواهي و دلجويي از اين فرد با پرسنل برخورد مي‌كنيم.


به گفته وي افراد مي‌توانند انتقادات خود را از طريق مركز نظارت همگاني ناجا به شماره تلفن 197 اعلام كنند.

جانشين فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به پلمپ يكي از نمايشگاه‌ها گفت: پليس مجبور شد به خاطر وضعيت پوشش غرفه‌داران، بخشي از اين نمايشگاه را پلمپ كند و بررسي‌هاي پليس نشان داد كه اين غرفه‌داران اساسا از چند شركت خاص آمده بودند و يك سازماندهي در نوع بدپوششي آنان شكل گرفته بود.

به گزارش ايسنا، رادان با بيان اينكه لباس و آرايش اين غرفه‌داران سازمان يافته و بسيار نامناسب بود، گفت: پوشش اين افراد بر اساس سليقه سازماني بود كه شركت‌ها شناسايي و برخورد قانوني با آنان انجام گرفت.


وي در خصوص فعاليت برخي شركت‌هاي زيرزميني و استفاده ابزاري اين شركت‌ها از زنان گفت: در برخي شركت‌ها به زنان حقوق اندك و حتي زير خط تعيين شده قانون كار تعلق مي‌گيرد و پس از آن نيز وقيحانه از آنان مي‌خواهند به واسطه آرايش يا روابط عمومي بالا، حقوق آنان را افزايش دهند.

رادان با بيان اينكه فاجعه بالاتر اين است كه اين افراد آنقدر وقيح شده است كه در جرايد رسمي اطلاعيه جذب مي‌زنند، گفت: درج اطلاعيه‌‌هايي با مضمون دختري با اندام مناسب و روابط عمومي بالا به چه معنا است؟

وي افزود: پليس به شدت با اين پديده برخورد و با هماهنگي‌هاي قضايي براي رفع دغدغه مردم عمل مي‌كنيم.

رادان در پاسخ به چرايي حضور آقايان در طرح امنيت اخلاقي گفت: حضور ماموران پليس مرد در هنگام اجراي طرح امنيت اخلاقي به واسطه حمايت از زنان پليس است و اين حمايت قطعي است اما اين مردان پليس وظايف ديگر از جمله برخورد با پسران بدپوشش، آلودگي صوتي و مزاحمت نواميس را نيز بر عهده دارند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر