بازدید 13944

نگاه شما: یادی از جانباختگان حادثه سعادت آباد

کد خبر: ۲۵۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳ 24 June 2012
روز دوازدهم تیر ماه سال ۸۷ هنگامی که پیکر هفده جوان کوهدشتی در این شهرستان روی دست مردم تشییع شد، لرستان مبهوت بود که چرا باید در حادثه‌ای که در صد‌ها کیلومتر دور‌تر از لرستان اتفاق افتاده، شاهد مرگ هفده جوان کوهدشتی باشد؛ حادثه‌ای که داغی تازه بر دل‌های مردم گذاشت.

حادثه سعادت آباد در حالی رخ داد که شماری از هفده جوان کوهدشتی دانشجو بودند و برای تأمین زندگی و هزینه دانشجویی به این کار مشغول بودند و این حادثه نه تنها نخستین حادثه و آخرین نبود، بلکه هر از چند گاهی خبر‌های از همین دست برای جوانانی که برای یافتن کار به شهرهای دیگه مهاجر کردند، رخ می‌دهد.

فرو ریختن ساختمان به روی این هفده جوان در حادثه سعادت آباد تهران، مستندی واقعی برای عمق فاجعه بیکاری در استان است؛ استانی که از هر حیث دارای منابع بالقوه از جمله زمین کشاورزی درجه یک، رودخانه خروشان و معادن متنوع و گردشگری است. سال‌هاست که به طوری کلی، توسعه و آبادی خواسته بحق مردم شریف ولایتمدار شجاع و غیرتمند لرستان به کندی صورت می‌گیرد. اکنون لرستان از لحاظ منابع بالقوه، نیازی به هیچ چیزی ندارد؛ زمین‌های درجه یک رودخانه‌های خروشان، مکان‌های توریستی بی‌نظیر معادن سنگ، گچ، سیمان، نفت و چهار راه ترانزیت کشور این گواه این حقیقت است.

تحول و تغییر اساسی در لرستان هنگامی صورت می‌گیرد که همه مردم خواستار آن باشد. خوشبختانه لرستان در مسیر توسعه قرار گرفته و بیشتر مردم به این آگاهی رسیدند که از حقوق خودشان دفاع کنند و با حساسیت بیشتر عملکرد مسئولین را زیر نظر داشته باشند و توسعه و آبادی از مسئولان که خادمان مردم هستند، بخواهند.

در انتخابات این دوره مجلس، وضعیت به گونه‌ای شده که مردم در انتخابات مجلس گزینش‌های قومی قبیله‌ای زبانی و نژادی را کنار گذاشتند و از انتخاب نمایندگان ناکارآمد سر باز زدند و کسانی را برگزیدند که بتواند خواسته‌ها و نیازهای منطقه را با تمام قدرت دنبال کند و آبادی شهرشان را از همه چیز مهمتر می‌دانند و امروز دیگر نمایندگان مجلس و مسئولین این را خوب می‌دانند، معیار عملکرد است که تعیین کننده بقای آنها در جایگاهشان است، نه تعصبات قومی و زبانی.

حادثه سعادت آباد پس از چهار سال، هنوز تازه است و تازه باقی خواهد ماند و فراموش نخواهد شد تا زمانی بیکاری در استان ریشه کن نشود و برای رسیدن به این هدف در شهرستان کوهدشت باید هر سال برای این عزیزان از دست رفته مراسم بزرگداشتی در شأن آن‌ها به حمایت خانوادهای آن‌ها و مردم شریف و فهیم کوهدشت برگزار شود و از دلسوز‌ترین مسئولان شهرستان و استان و نماینده محترم شهر نیز دعوت شود. در خصوص برنامه‌های بزرگداشت شامل سخنرانی‌های ویژه، برگزاری مراسم معنوی دعا و غبارروبی و عطرافشانی مزار این عزیزان از دست رفته باشد.

به امید روزی که دیگر شاهد همچین رویدادهایی در استان نباشیم و مسئولین قول‌های که به مردم دادند، عمل کنند و برای رفع بیکاری برنامه ریزی دقیق انجام بدهند. سدهای استان همچون سد معشوره، سد رودبار و سد بختیاری و دیگر سد‌ها و پروژهای آب‌رسانی برای زمین‌های کشاورزی ثمر بگیرد و ساخته شود تا شاهد رشد چشمگیر توسعه منطقه و حتی مهاجرت نیروهای شهرهای دیگر در منطقه باشیم. به امید خدا

فرستنده: یکی از بینندگان تابناک


«تابناک» مطالب اختصاصی و گردآوری شده توسط خوانندگان محترم را در قالب جدیدی با عنوان «نگاه شما» منتشر خواهد کرد.

مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس negaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.

مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:

1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.

2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.

4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.

5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.

6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.

مشخصات فنی

1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.

2. حجم فایل تصویری ارسالی( به صورت gif یا jpg ) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.

3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار