بازدید 39376

خانه سینما باز شد +تصاویر

رئیس هیأت مدیره خانه سینما درباره روند مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: در این جلسه روند پیگیری حقوقی شکایت خانه سینما علیه دستور انحلال صادره از مرکز رسیدگی به امور مؤسسات را برای دوستان تشریح کردیم و دستور انحلال را توضیح دادیم.
کد خبر: ۲۴۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴ 28 May 2012
رئیس هیأت مدیره خانه سینما گفت: هنوز رأی جدیدی به ما ابلاغ نشده است و زمانی که این رای به ما ابلاغ شود، واکنش حقوقی لازم را در برابر آن انجام خواهیم داد.

به گزارش فارس، ظهر امروز هشتم خرداد‌ماه نشستی با حضور رؤسا و اعضای صنوف در خانه سینما برگزار شد.

«فرهاد توحیدی» رئیس هیأت مدیره خانه سینما درباره روند مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: در این جلسه روند پیگیری حقوقی شکایت خانه سینما علیه دستور انحلال صادره از مرکز رسیدگی به امور مؤسسات را برای دوستان تشریح کردیم و دستور انحلال را توضیح دادیم.

وی ادامه داد: هنوز رأی جدید هیأت، به ما ابلاغ نشده است و زمانی که این رای به ما ابلاغ شود واکنش حقوقی لازم را در برابر آن انجام خواهیم داد.

رئیس هیأت مدیره خانه سینما تصریح کرد: از نظر ما، رای دیوان عدالت اداری کاملا روشن است و ما فعالیت دوباره خانه سینما را آغاز کرده و از اصناف نیز خواهش کردیم به شکل طبیعی جلسات خود را در خانه سینما برگزار کنند. مجامع عمومی سالانه  برگزار شده و اعضا و صنوف امور عادی را پیگیری کنند.

توحیدی ادامه داد: فردا 10 صبح، نشست خبری با حضور آقای خندان مشاور حقوقی خانه سینما برگزار می‌شود. ایشان صدور حکم دیوان عالی کشور را تشریح خواهند کرد و موارد دیگری که مورد سؤال دوستان و اصحاب رسانه باشد را پاسخگو خواهند بود.

وی در پاسخ به اینکه اگر وزیر ارشاد به صورت شخصی در مورد انحلال خانه سینما تصمیم بگیرد موضع‌گیری شما چگونه خواهد بود، گفت: آقای دکتر حسینی وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبیعتا در وزارتخانه متبوع ساز و کارهایی برای این امر دارد و هیأت رسیدگی اولین نهادی است که درباره این کار اقدامات لازم را انجام می‌دهد و این نشان دهنده اراده شخصی وزیر ارشاد است و ما هم برای آن احترام قائلیم، اما این کار هیچ چیزی از پیگیری حقوقی ما علیه رأی جدید کم نمی‌کند.

فرهادی در ادامه تأکید کرد: مطابق مقررات هر زمان که این حکم ابلاغ شود، ما به مدت 20 روز حق اعتراض داریم، بعد از این مدت شخص وزیر باید تصمیم مقتضی را در این خصوص بگیرد و پس از تصمیم ابلاغی نهایی از سوی وزیر اگر مورد رای قبول ما نباشد. می‌توانیم از آن به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم.

وی در مورد حضور افرادی چون سید مسعود اطیابی و برخی افراد که قرار بود صنف جدید سینمایی تشکیل دهند، توضیح داد: آقای اطیابی یکی از قدیمی‌ترین اعضای خانه سینما و رئیس صنف مدیران تولید هستند. سال‌ها در مراسم مختلف خانه سینما خدمت کردند، ما ایشان را دوست داریم و نظرات انتقادی‌شان نیز برای ما محترم است.

فرهادی ادامه داد: طبیعتا برای ما محترم است ایشان در اولین جلسه خانه سینما بعد از تعطیلی موقت شرکت کردند. به هرحال ایشان شخصیت صریح دارند امیدواریم ایشان نیز در طول دور جدید فعالیت‌های خانه سینما همراه دیگر رؤسای صنوف تلاش کنند تا مسیر آینده را هموارتر کنیم. ما به ایشان به عنوان یک دوست و همکار در چارچوب خانه سینما نگاه می‌کنیم.

وی در مورد احتمال اعتراض گروه‌های خودجوش به بازگشایی خانه سینما چه تدبیری اندیشیده‌اید، گفت: تصور ما این است که حکم دیوان عدالت اداری حکم روشنی است طبیعتا پشتوانه این حکم ضابطین قوه قضائیه هستند و اگر مشکلی پیش آید از طریق قوه قضائیه درخواست کمک می‌کنیم. به هرحال کشور ما قوانین و مقرراتی دارد که همه ما موظف به رعایت آن هستیم و در صورت داشتن اعتراض به هر مطلبی، دستگاه‌هایی وجود دارند که این اعتراضات را منعکس کنند. همانطور که در وزارت ارشاد نیز چنین شرایطی است.

وی در ادامه گفت: افتخار ما این است خاک پای ملت ایران هستیم و جز به منافع ملی به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنیم و مدافع قوانین جاری کشور هستیم. تصور می‌کنم تمام کسانی که در دوران یکی دو ساله و دوره چند ماهه اخیر از خانه سینما حمایت کردند چه از بزرگان فیلمساز یا رئیس صنوف همه از بچه‌های جبهه و جنگ و سینماگران متعهد، همه این‌ها اینجا جمع شده‌اند و از قوانین کشور که مبنی بر آزادی فعالیت‌های صنفی است حمایت کردند.

فرهادی در ادامه گفت: گمان می‌کنم که منظر روشن‌تر از آن است که بخواهند خانه سینما را به جایی منتسب کنند. خانه سینما دستاورد انقلاب اسلامی است، مولود سینمای پس از انقلاب اسلامی است و همه ما افتخارمان این است که در فضای سینمای پس از انقلاب رشد و نمو کردیم. جای شبهه‌ای وجود ندارد و ما از همه توان خود در راستای دفاع از آرمان‌های سینمای ملی ایران استفاده می‌کنیم.

به گزارش فارس، در این نشست افرادی چون مریلا زارعی، مازیار میری، داود رشیدی، ناصر صافاریان، محمد‌مهدی عسگر‌پور، فرهاد توحیدی، سیدمسعود اطیابی، ناصر ممدوح، امیر اثباتی، محمد آلادپوش، حمید دهقان‌پور،‌ جمال خندان‌کوچکی و ... حضور داشتند.

بنا براین گزارش، اعضای خانه سینما پس از پایان جلسه در حیات خانه سینما عکس یادگاری انداختند و بازگشایی خانه سینما را جشن گرفتند.

نکته قابل توجه این بود که در ابتدای کوچه سمنان که خانه سینما در آن واقع است روی پلاکارد راهنمای خانه سینما با اسپری مشکی عنوان بی‌بی‌سی حک شده بود و جلوی در ورودی خانه سینما نیز پلاک و نماد خانه سینما با اسپری مشکی پوشانده شده بود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار