بازدید 28434
۹
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

از اظهارات شدیداللحن «کلینتون» تا مبادله پایاپای ایران و پاکستان

بازتاب بیانیه اتحادیه اروپا در نشست دیروز وین، اظهارات شدیداللحن کلینتون علیه ایران، لغو انتخابات زودهنگام در رژیم صهیونیستی و تأثیر آن بر موضوع ایران، استفاده از یوان به جای دلار در مبادلات نفتی با چین و نهایی شدن قرارداد پایاپای ایران و پاکستان، از جمله مهمترین اخبار امروز مطبوعات جهان در رابطه با ایران است.
کد خبر: ۲۴۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 08 May 2012
ببازتاب بیانیه اتحادیه اروپا در نشست دیروز وین، اظهارات شدیداللحن کلینتون علیه ایران، لغو انتخابات زودهنگام در رژیم صهیونیستی و تأثیر آن بر موضوع ایران، استفاده از یوان به جای دلار در مبادلات نفتی با چین و نهایی شدن قرارداد پایاپای ایران و پاکستان، از جمله مهمترین اخبار امروز مطبوعات جهان در رابطه با ایران است.

خبر نشست دیروز اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین و انتشار بیانیه اتحادیه اروپا، مبنی بر لزوم تعلیق همه فعالیت‌های غنی‌سازی از سوی ایران، یکی از مهمترین اخبار امروز مطبوعات جهان را از آن خود کرده است. این خبر که نخست در خبرگزاری «رویترز» منتشر شد، از تلاش آمریکا و اتحادیه اروپا برای افزایش فشار بر ایران حکایت داشت.

روزنامه «نیویورک تایمز» با انتشار این خبر نوشته است، بیانیه‌های اروپا و آمریکا می‌تواند بیانگر موضع مدنظر آنها در نشست آتی در بغداد باشد؛ اما در عین حال، این امر بیانگر آن است که جو مثبت پدید آمده پس از نشست استانبول، رو به تیرگی می‌رود.


روزنامه «یو.اس.ای.تودی» نیز امروز به این خبر پرداخته و در مطلب خود، به واکنش «علی اصغر سلطانیه»، نماینده ایران در آژانس نیز اشاره کرده است. آقای سلطانیه، ادعاهای غرب را بر پایه شواهد جعلی و غیر قابل اتکا دانسته و تأمین تکنولوژی ساخت سلاح‌های هسته‌ای از سوی غرب برای رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است.

این روزنامه مطلب دیگری نیز درباره ایران منتشر کرده که به اظهارات «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به هند اختصاص دارد. کلینتون در دیدار با مقامات عالی رتبه هندی ضمن تکرار درخواست‌های پیشین مبنی بر لزوم قطع واردات نفت هند از ایران، اظهاراتی شدیداللحنی درباره ایران بر زبان رانده و گفته است: «این نظامی است که تاریخچه‌ای از رفتار تهاجمی را پشت سر خود دارد و من گمان نمی‌کنم شما از راه تسلیم شدن، با مهاجمان وارد تعامل شوید».

با این حال کلینتون اشاره نکرده، منظورش از «رفتار تهاجمی» چیست و جمهوری اسلامی ایران جز دفاع از حملات نظامی و غیرنظامی غرب و متحدینش، چه تاریخچه‌ای از خود بر جای گذاشته است؟!

اما خبر مهمی که صبح امروز درباره رژیم صهیونیستی منتشر شده، حاکی از لغو برگزاری انتخابات زودهنگام در این رژیم است.

بر پایه خبر روزنامه «هافینگتون پست»، «بنیامین نتانیاهو»، رهبر حزب راست گرای «لیکود»، توانسته با «شائول موفاز» رهبر جدید حزب «کادیما» به توافق برسد و از فروپاشی کابینه و برگزاری انتخابات دوباره جلوگیری کند.

سایت نشریه «آتلانتیک» و همچنین شبکه خبری «فاکس نیوز»، دیگر رسانه‌هایی هستند که این خبر را منتشر کرده‌‌اند. در این میان، بحث اصلی این رسانه‌ها، تأثیری است که این واقعه می‌تواند بر تصمیم رژیم صهیونیستی، مبنی بر حمله احتمالی بر تأسیسات هسته‌ای ایران داشته باشد.

«شائول موفاز» پیش از این، مخالفت خود را با چنین حمله‌ای اعلام کرده، اما برخی هم بر این باورند که تشکیل ائتلاف جدید، می‌تواند دست نتانیاهو را برای عملی کردن برنامه‌هایش باز بگذارد.

«هافینگتون پست» همچنین با انتشار مطلب دیگری، از موضع‌گیری وزیر خارجه کانادا درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داده است.

بر پایه این خبر، «جان بیرد» مدعی شده است که ایران تنها چند ماه تا دستیابی به بمب هسته‌ای فاصله دارد.

وی گفته ایران هنوز برای ساخت بمب تصمیمی نگرفته، ولی می‌تواند به سرعت چنین کاری را انجام دهد.

پس از محدود کردن شرایط گرفتن روادید برای ایرانیان از سوی وزارت خارجه کانادا، این جدیدترین موضع‌گیری ضدایرانی مقامات کانادایی است که در هفته‌های گذشته نشان داده می‌شود.

در خبری اقتصادی، خبرگزاری «رویترز» به نقل از نشریه «فایننشال تایمز» نوشته به دلیل تحریم‌های موجود علیه ایران در بخش صادرات نفت، ایران در ازای بخشی از نفت صادراتی خود به چین، از این کشور «یوان» دریافت می‌کند.

روزنامه «نیشن» پاکستان نیز از نهایی شدن قرارداد پایاپای ایران و پاکستان خبر داده که بر پایه آن، ایران در ازای صادرات اوره به پاکستان، از این کشور گندم دریافت خواهد کرد. 


سرانجام روزنامه «حریت» ترکیه به موضوع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در ایران و مباحث پیرامون آن پرداخته است. نقطه تمرکز این مطلب بر موضوع احتمال افزایش سه برابری قیمت گاز و مخالفت‌های عمومی با این موضوع اختصاص دارد. حریت اظهارات دولت در رد گمانه‌زنی‌ها درباره رسیدن بهای بنزین به دو هزار تومان را نیز بازتاب داده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۹
هیلاری کلینتون بانشان دادن چنین رفتار واقعا ثابت میکندکه دولت فاسدامریکا چقدرحقیروبدبخت است که هی مثل دوره گردها دوره میچرخد والتماس دولتهای دیگررا میکندوانتظاردارددولتهای دیگرمنافع ملی خویش رافدای دولت فاسدامریکا کنندتادولت بدبخت امریکا که دچارذلت وحقارت شدیداست رانجات دهند واخرش هم هیچ دولت بدبخت وفاسدوضدبشروضددین امریکای جنایتکارهیچ غلطی نمیتواند بکند چقدربدبخت وذلیل شده است دولت فاسدامریکا ومتحدان اروپایی فاسدش
پاسخ ها
علی عزیزپور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
باید به این نویسنده ی محترم تاکید کنم که بدون این الفاظ و دشنامها هم میشد ادائ منظور نمود پس فرق ما با اونا چیه ؟
سلام برملت ازاده ورشید ویگانه پرست سلام برجمهوری اسلامی ایران وخاروذلیل باددشمنان بیچاره نظام مقدس وملت شریف ایران
موضوعات خیلی مختلف است و نمیتوان اضهار نظر نمود ولی راستی ایران به چه اطمینانی میتواند سخنان و جلسات و حتی امضاء های غربی هارا باور کند به قول شاعر چه خوب بید مهربونی هر دوسر بید
اگر این بار با 5+1 به توافق نرسیدند ایران باید از ان پی تی خارج شود و هر کاری دلش خواست بکند تا ببینیم بالاخره آمریکا و متحدانش حمله می کنند یا خیر دنیا مسخره شده 5+1 مسخره تر از همه جا
به نظرمن به1+5نبایداعتماد کردهمه بفکر منافع خود هستندوبا توجه به مشکلات اقتصادیشان در فکر خرید زمان هستند ما باید بکار خودمان ادامه دهیم.المان وفرانسه در طی جنگ به عراق تا زمان سر نگونی صدام برای اشتغال مردم خود وکارخانه هایشان بیش از 90 درصد نفت عرق را میبردند و سلاح شیمیایی واسلحه میدادند که بر علیه مردم ما استفاده میشد انها در طی تاریخ ثابت کردنند واقعا نامردند
به نظر من ایران همین امروز باید اعلام کنه هر کاری که دلمون بخواد میکنیم.هر کشوری هم وجود داره بسم ....اخه یکی نیست به این کلینتون ترسو بگه بااین همه ادعا هنوز هیچکدومتون جرات تنهایی حمله کردنو ندارید .بیصبرانه منتظرتونیم تاچنان درسی بهتون بدیم که زبانزد دنیا بشه
این غربیا دارن این قدر جو سازی میکنن ایران هم باید تهدید کنه اگر در این مذاکرات غرب برنامه های صلح آمیز مارو نپذیره از ان پی تی خارج میشیم.بلاخره باید جواب جو سازیهاشونو با جو سازی داد
هیچ غلطی نمی توانند بکنند فقط هارت و پورت زیادیست چون پایمردی ایران آنها را خوار کرده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار