بازدید 30147
مصوبات امروز مجلس راهگشاست؟

مردم مطمئن باشند از بنزین دو هزار تومانی خبری نیست!

بگذارید دست من باز باشد و مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را شروع کنم. اگر امکان داشت امسال یا در عمر این دولت هدفمندی تمام شود. تمام نگرانی‌هایی که شما نمایندگان دارید، هیچ جای نگرانی نیست، مطمئن باشید، به خوبی اجرا می‌کنم و مشکلی پیش نخواهد آمد». فردای مطرح شدن این سخنان، صحبت از بنزین دو هزار تومانی برای امسال شد؛ اما آیا مجلس می‌تواند با مصوبات امروز، آرامش را به مردم بازگرداند؟
کد خبر: ۲۴۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۶ 06 May 2012
«بگذارید دست من باز باشد و مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را شروع کنم. اگر امکان داشت امسال یا در عمر این دولت هدفمندی تمام شود. تمام نگرانی‌هایی که شما نمایندگان دارید، هیچ جای نگرانی نیست، مطمئن باشید، به خوبی اجرا می‌کنم و مشکلی پیش نخواهد آمد»؛ این جمله‌ای است که یکی از نمایندگان مجلس، از نشست شبانه خود و دوستانش با رئیس جمهور و به نقل از وی می‌گوید؛ جمله‌ای که فردای آن روز با تیترهایی همچون جامعه در شوک بنزین دو هزار تومانی، قیمت آب و برق و گاز در سال آینده سه برابر می‌شود و... همراه شد!

به گزارش «تابناک»، در هفته گذشته اگر از هیاهوی انتخاباتی بگذریم، شاید بیشترین اخبار کشور درباره نگرانی مردم از سخنان رد و بدل شده بین رئیس جمهور و نمایندگان مجلس اختصاص یافت؛ نگرانی‌هایی که عمدتا ناشی از فشار سنگین گرانی است که در روز‌های اخیر بر شانه‌های مردم ایران سنگینی کرده است و خبر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هم با تیترهایی که برخی روزنامه‌ها زده بودند، مردم را در شوک فرو برد.

بنا بر این گزارش، اما امروز از درون مجلس خبرهای امیدوار کننده‌ای رسید؛ خبر نخست اینکه کمیسیون تلفیق از درآمد دولت از محل آزادسازی، قیمت‌ها را مانند سال پیش تعیین کرده و این بدین معناست که دولت نمی‌تواند هزینه گاز، آب و برق را افزایش دهد؛ هزینه‌هایی که هم اکنون نیز بر دوش مردم سنگینی می‌کند.

هرچند هم‌اکنون این خبر برای مردم خبر خوشی است، لازمه این کار این است که مجلس مراقبت کند، دولت بیشتر از هزینه‌های مصوب برای پرداخت به مردم هم عدول نکند؛ هزینه‌هایی که اگر از آزادسازی قیمت‌ها حاصل نشود، بناچار و بی‌گمان از منابع دیگر برداشت خواهد شد و منازعات آغاز سال جاری درباره برداشت از حساب بانک‌ها برای پرداخت یارانه‌ها پیش خواهد آمد.

موضوع دوم آن که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت را مکلف کردند بهای فروش داخلی بنزین و فرآورده‌های نفتی را به تدریج تا پایان برنامه پنج ساله پنجم، کمتر از 90 درصد قیمت و بیشتر از تحویل روی کشتی (فوب) در خلیج فارس تعیین نکند.

این بدین معناست که دولت نخست و به تدریج بهای بنزین را افزایش خواهد داد. دوم آن که به صورت دلخواه و بیش از آنچه در بازارهای جهانی بنزین فروخته می‌شود، دولت اجازه افزایش قیمت ندارد. در سال جاری هم بر این اساس دولت لازم است، بهای بنزین را بین هشتصد تومان تا نهصد تومان تعیین کند.

این هر دو عامل یعنی تصویب قانون نیمه تمام که دولت برداشت‌های خاص خود را از آن می‌کند ـ که اتفاقا خلاف قانون هم نمی‌کند ـ و دوم آن که مجلس بر همین قانون نیم بند هم نمی‌تواند نظارت بکند و مجبور است اصلاحیه بزند، از کاهلی‌های مجلس هشتم است که امید می‌رود مجلس نهم از این مسائل عبرت گرفته و دست‌کم برای آرامش مردم هم که شده، فکری برای ثبات روانی مردم بکند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۵۱
انتشار یافته: ۶۵
یعنی خیالم راحت باشه دیگه ؟!!!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
بله عزیزم بگیر بخواب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
قیمت فوب خلیج فارس دیروز 842تومان بود البته با دلار 1226تومان
خبری هست ! توی این مملکت تا میخواهند گران بکنند اولش همین طور زمزمه میکنند بعدش مزه دهن مردم را میفهمند بعد بجای 2000 تومان مثلا میکنند 1600 تومن ، مردم هم خدا را شکر میکنند که 2000 نشد و بنزین 1600 تومن را با جون و دل قبول میکنند.
ایا غیر از اینه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
دقیقا همینطوره که میگید. به قول معروف به مرگ میگیرند تا به تب راضی بشه
بخدا زیاده این 700 تومنم زیاده دولت خوب بلده چی کار کنه مرحله اولو یه گام بلند برداشت حالاهم میخواد 1000تونو با گفتن این حرفا بزاره سر جاش 28000 تومنم چیه آخه واسیه این همه گرونی والله اصلا انصاف نیست.
خدارو شکر !!!!حالا بشه 1950 تومن بازم میشه تحملش کرد. دوهزارتومن دیگه هیچی.
از بنزین 100 تومنی هم دیگه خبری نمیشه؟
نه توروخدا . تعارف نکنید . اصلن بکنین سه هزار تومن.
این حرفا همش آماده سازیه افکار عمومیه واسه اینکه اگه بنزین شد 1500 تومن مردم برن خدارو شکر کنن که دو هزار تومن نشد.دولتم بگه دیدید نذاشتیم بشه دو هزار تومن !!!!!
کیفیت بنزینی که دست مردم می دهید اگر مثل اروپا باشد 2000 تومان می ارزد ولی این بنزینی که نصفش آب و روغن و بنزن و ... است حیفه 100 تومان پول پاش داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
2000 هزارتومان واسه کشوری که صادر کننده است اصلا درست نیست چه با کیفیت اروپائی چه بی کیفیت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
اقای محترم حتی اگر کیفیت هم بهتر از اروپا باشد باز هم برای کشور ما که صادر کننده نفت هستیم بسیار بسیار گران است خوب است نگاهی هم به قیمت بنزین در کشورهای تولید کننده نفت بزنید انگاه متوجه خواهید شد که چقدر قیمت بنزید در کشور ما زیاد است
ميخواهيد بنزين را هزار تومنش كنيد واسه اينكه ميخواهيد مردم اعتراضي نكنن و تازه بگن خدا هم خيرشون بده ميگن بنزين قراره دو هزار تومن بشه بعد هم در نهايت با يك جنگ زرگري نهايتا همون هزار تومن ميمونه و مردم كلي هم به خاطر اين كار شادي هم ميكنن
با هدفمندى يارانه ها قرار بود ثروت بين اقشر مختلف به عدالت تقسيم شود
با گذشت ١سال از اين قانون شاهد اين هستيم كه اقشار متوسط نيز به اقشار ضعيف پيوستند و اقشار غنى ،غنى تر شدند واين مغاير با اصل قانون است
چه كسى پاسخگوست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم مطمئن باشن از بنزين ٢٠٠٠ تومنى خبرى نيس يعنى مثلاً
بنزين اول ميشه١٠٠٠ تومن بعد ميشه ٢٥٠٠ تومن ، ٢٠٠٠ تومن نميشه!! خيالتون راحت!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
حال کردم، خیلی باحالی
دقیقا! همونایی که تو ذهنم بودو دوستان فرمودند!! یعنی این که آماده باشید گرانی جدید نزدیک است...
به اميد روزي كه سوبسيدها قطع بشه ما در مملكت خود يك نرخ بيشتر نداشته باشيم در ضمن تنها رئيس جمهوري كه هم جرات وهم شهامتش را داشت كه آنرا اجرا بكنه همين است وبس ديگرهيچ رئيس جمهور ي نمي تواندآنرا اجرا ويا ادامه بدهد ...
آیا این حرفها رو زدن و زمزمه بنزین 2000 تومنی کردن برای آماده کردن مردم برای بنزین 1000 تومنی گول زدن مردم نیست؟
بهتره مجلس تبصره ای رو به قانون هدفمندی الحاق کنه که طبق اون حداکثر قیمت دلار در پایان هدفمندی مشخص بشه.
فكر كنم 1950 ميشه.
از گرونی بنزین تو آمریکا و انگلیس که یکسره تو اخبارامون گفته میشد که 4 دلارو خورده ای من تا اونجا که میدونم برای هر گالنش این مقداره به قیمت دلارمون حساب کنیم لیتری دورو بر 1300تومن میشه حالا این مقدار دربرابره کمترین حقوقشون 2000دلار حساب کنید ماهم به اندازه حقوق 300دلار وزارت کار حساب کنید اونوقت گرونی تو مملکت ماهست یا کشورهای دیگه!!!!!!
چرخه نابغه ای
بنزین -> 700
سپس دلار ->1250
دوباره چون قراره بنزین بین المللی باشه
بنزین -> 1200(مثلا)
در نتیجه تورم وبیماری هلندی
دلار -> 1700
و همینطور الی آخر
یکی این چند معادله رو برای ما حل کنه ؟؟؟؟!!!!!!!

قیمت بنزین = برایر کشورهای دیگه
مصرف بنزین ماشین هامون = 2 برابر کشورهای دیگه
درآمدمون = حداقل نصف کشورهای دیگه

به عبارتی دیگه : بنزین 4 برابر قیمت کشورهای دیگه خواهیم خرید.
چه فایده داره وقتی قیمت بنزین به قیمت جهانیش نزدیک بشه وقتی به بهانه حمایت از تولید خودرو داخلی پژو 207 27.000.000 تومان بفروش برسه!!!؟ به نظرتون ارزش این خودرو بیشتر از 13.000.000 هست !؟
درد مملکت ما اینست که رییس جمهور محترم می گوید باید جمیعت به صد و پنجاه میلیون برسد ولی تولیدات ما نمیتواند حتی بیست میلیون نفر را سیر کند. هر نفر نیاز به غذا، پوشاک، مسکن، آب، برق، ماشین،بنزین،دکتر، دارو ، بیمارستان ،مدرسه، امنیت، تلفن، و هزاران چیز دیگر دارد. این لیست آنقدر ادامه دارد تا جایکه هر نفر روزی نیاز به سنگ قبر و خرمای نذری دارد. تمام این چیزها از کجا باید بیاید؟ هر روز که می گذرد نیاز به دستگاهای پزشکی ، جراحی و تا هواپیماها و دیگر چیزها بیشتر میشود. متاسفانه ما درک نمیکنیم که تولید تنها راه ماست. با تولید ثابت و جمیعت روبروشد یعنی فقر فزاینده. وقتی رشد اقتصادی نداریم و قیمت ها را بالا ببریم یعنی گسترش فقر یعنی رکود تولید و ویرانی خیلی چیزها. کار دولت و مجلس در جهانی کردن قیمتها غلط است. باید تولیدمان را جهانی کنیم. اما کسی این را درک نمیکند.
همونطور که قول داده بودن ذخیره بنزین 100 تومنی سر جاش بمونه و موند، بنزین هم 2000 تومن نمیشه.
همه جای دنیا بنزین گرونه...!!! ولی واردات خودرو (کم مصرف) آزاده!
خیلی ممنون لطف کردید حالا میتونید رو 1500حساب کنید
پ ن پ ، ییاین و قیمت بگذا رید 2000 تومن. شاید از لحاظ قیمت به اروپا برسیم . اینم یک نوع پیشرفته برای نزدیکتر شدن به چوامع پیشرفته ولی ما یادمون رفته که قیمت ماشینهامون هم به اروپا برسه!!!!!!!!!!
اين ارزش پول وسپرده مردم كه كمتر وكمتر ميشودرا چي ميگوييد
از این به بعد با یارانمون میتونیم گاز بنزین بخریم خدارو شکر ماشینامون گازسوز میشن.
رفتن به پمپ بنزین =رویای محال
از این به بعد خواستیم پز بدیم میگیم:
باکم پر پره بسوزه...
سکوتِ من هیچگاه نشانه ی رضایتم نبود ...
من اگر راضی باشم با شادی میخندم !
سکوت نمی کنم !
خدارو شکر بنزین 400تومنی میشه 800 ،900 تومان مردیم از بس بنزین ارزون زدیم . دیگه داشت حقوقم از حسابم سرریز می کرد.حالا وقتی می رم پمپ بنزین برای یه باک 54000 تومان از پولهای اضافه ی جیبم کم میشه.
قیمت آزاد دلار برای دولت که قابل قبول نیست و دولت قیمت دلار را 12260 ریال اعلام کرده است . با این حساب 90% قیمت فوب خلیج فارس منهای هزینه حمل و نقل و مالیات به 850 تومان میرسد.
پس نتیجه میگیریم که قیمت تمام شده بنزین همان 850 تومان به اضافه هزینه حمل می باشد. پس دولت نمیتواند بنزین را باقیمت دلار آزاد تعیین کند
با عرض سلام
یک سوال چرا توی اروپا اگر 3 سنت یعنی 3% افزایش قیمت سوخت داشته باشند تا مدتها سوژه است ولی اینجا 7 برابر شدن یا 3 برابر اصلا اشکالی نداره. تازه بما به یورو حقوق بدهید بعد بجای 3 سنت یک یورو بالا ببرید.
سلام. قيمت آزاد يعني چه؟ يعني بنزين به قيمت اروپا.ولي درآمد يك دهم آنها.در ثاني آنها نفت ندارند ما داريم.پس اين نفت براي چه كسي است؟
ای کاش اول درآمدمردم وحقوق کارکنان را مانند کشورهای خارجی بکنن بعد بیان قیمت ها را با آنها برابر سازی بکنن
قیمت فوب فول عالی است!پس باید قیمت خودروها و حقوق کارمندان هم مطابق همان فوب خلیج فارس حساب گردد.
عدالت این است که قدرت خرید مردم هم به همین نسبت افزایش یابد ، چون ظاهرا هیچکس از مجلس ودولت راجع به افزایش قدرت خرید مردم که مخصوصا طی سال گذشته تا الان بشدت کاهش یافته صحبتی نمیکنند
قیمت ماشین 3 برابر دنیا است ولی بنزینمون باید بین المملی باشه !!!
خدایا میخوام فریاد بزنم از اینهمه گرونی
بنزین با قیمت منطقه تعیین کنند ولی ماشین رو هم با همین معیار قیمت گذاری کنند نه دو برابر !
لطفا به جیب مردم هم یه نگاهی بندازید
بابا حالا بذارید بنزین گرون بشه . بنزین میخواید چیکار اخه . در عوضش برق اب و لبنیات و گوشت و نون و پوشاک و مسکن و تلفن و... که ارزونه ! اینترنت هم که با سرعت نور با قیمت مفت بتون داده دولت دیگه چکار کنه شما راضی باشین
احتمالا پراید قیمتش زیر یک میلیون تومان می رسه وجا نمی جان ما هم ماشین دار می شیم
چرا مردم را زجرکش میکنید یکباره از همون اول بهای همه چیز را به قیمت واقعی!!! برسونید مرگ یکبار و شیون هم یکبار این بازیها برای چیه دیگه.
حقوق كارگر و كارمند رو به قيمت اروپا بديد قيمت بنزين رو هم به قيمت اروپا بديد و منت سر مردم نذاريد.
خدا كنه گرون شه كمي نفس راحت بكشيم مردم كمتر تو خيابونا پلاس شن الكي
اخه كسي كه پول نداره چرا بايد ماشين داشته باشه مترو كه هست
اسمم تشابه اسمیه بااختلاس3000میاردتومان اشتباهی نگیرید0اشکالی نداره توروخداعلوفه وارد کنین باخرمسافرت میکنیم0 ازالودگی هوا هم اونوقت خبری نیبست.یه همایش بین المللی بذارین وازکشورهای تولید کننده خر دعوت کنیم اونجا طرحم راتوضیح میدم.درضمن اقتصاد کشورهای توئسعه نیافته تولیدکننده خر هم متحول میشه.
آخه مگه چقدر يارانه مي دند كه اين همه بايد ايش قيمت رو تحمل كنيم ؟
مگر حرف از بنزين و آب و گاز مجاني نبود؟ حالا با يد پيراهنمون رو هم بفروشيم پول بنزين بديم بابا والا كسي بنزين رو نمي خوره باهاش مي رند سركار بچه رو مي رسونند مدرسه و... كسي پول براي مسافرت نداره آخه يك پرايد بايد هر هفته يك باك بزنه مي شه 27000 تومان يك ماه ميشه 110000 تومان يك سال ميشه 1320000 تومان يعني يك پرايد 88 با قيمت 7500000 توماني در 5 سال ارزشش برابر با پول بنزينش ميشه مگه حقوق ما كارمندان چقدر اضافه شده
من با درامد ماهیانه 500هزار تومانی راضیم که طرح اجرا بشه به قول قدیمیا "مرگ یه بار شیون هم یه بار" اخه تا کی این ملت باید به خودشون اجازه بدن از موقع ورود به حمام تا خروج از اون شیر آب گرم رو باز بزارن به خدا این کارا آینده مملکت رو در معرض خطر قرار میده شما به آمارهای جهانی نگاه کن مصرف همه چیز تو ایران بیشتر از میانگین جهانیه حتی دارو هممون عادت کردیم از پیشرفت و ... صحبت کنیم ولی وقتی پای عمل برسه حاضر نیستیم کمی سختی در راه وطن بکشیم
چرا فقط قيمت بنزين بايد به 90 درصد قيمت جهاني FOB برسه ! چرا خدمات بيمه اي ، درماني ، رفاهي ما نبايد به 90 درصد سطح همين كشورهاي كه هر روز تو اخبار ميگن بنزين شون گرون شده برسه !؟
اصلا چرا مقايسه نميكن سطح درآمدي مردم كشورمون و جاهايي كه ميگنن بنزين گرون شده ؟
ما در ایران 5/1 (یک پنجم) حقوق کشورهای دور و بریمون رو می گیریم آقایون می خواهند قیمت بنزین رو همسطح اونا کنن . این کجاش اسلامی است ؟
نمایندگان محترم و دولت توجه داشته باشن که اگر در دنیا بنزین دارای قیمت واقعی است، مردم هم حق دارن ماشینهای واقعی سوار بشن و از بین صدها مارک و مدل کم مصرفترین و امن ترین رو انتخاب کنند نه ما که بدلیل برداشت غلط از توسعه و اشتغال، گیر این ها افتادیم و هیچ سقف زمانی رو هم برای این دو تا صنعت موفق! تعیین نمیکنند که خودشونو بدنیا برسونند.
حاصل این میشه که بقول رییس راهنمایی رانندگی، خودروی بوققققق... با 80 کیلومتر چپ میکنه همه میمیرند اما خودروی وارداتی با 180 اگر چپ کرد!! هیچکی چیزیش نمیشه.
همین دو ماه پیش خودروی "صفر" یکی از دوستانم بدلیل نامعلومی چپ کرد و متاسفانه هر سه نفرشون فوت کردند فکر میکنید به چه دلیل: مستعمل بودن لاستیکهای جلو !!!!!!
با عجله آمدم که کامنت بنویسم دیدم تمام دوستان قبل از من همین حرفها را زده اند!
واقعا همین طور است سیاستی است که سالها در کشور ما اعمال می شود و جالب است که همیشه هم جواب داده است.
«به مرگ بگیر، به تب راضی میشوند»
به نظر ميرسد با اين تفكرات اقتصادي مسئولان همينطور افزايش قيمت ادامه خواهد داشت چون بنزين كه بشه 2000 تومن خوب گازوبرق وگازوئيل هم گران ميشه بعدش قيمت اجناس كارخانجات بالا ميره بعدش تعدادي از كارخونه ها چون دخل وخرجشون نميخونه يعني صرف نميكنه كارخونه ها را تعطيل ميكنند خوب بيكاري زياد ميشه از طرفي همه چي گرون شده خوب مزد كارگرها بايد زياد شه وباز هم توليد ديگه نمي صرفه خوب توليد كم ميشه واردات زياد ميشه واردات كه زياد شه دلارهايي كه از فروش نفت گيرمون اومده كم مياد خوب دلار گرون ميشه حالا دلار گرون شده خوب بنزين وگاز وگازوئيل بايد به قيمت جهاني به مردم بفروشيم خوب دوباره گرونش ميكنيم حالا باز سوخت گرون ،مزد گرون ،مواد اوليه كم وگرون باز توليد نميصرفه باز هم توليد كننده هاي بيشتري ورشكسته ميشن ويا تعطيل ميكنند وكارگراشون و اخراج ميكنند وبيكاري بيشتر ميشه از طرفي باز توليد كمتر شده پس بايد واردات بيشتر بشه ودلار ناياب ميشه خوب پس بايد گرون بشه وبه همين ترتيب پيش ميره ومعلوم نيست آخرش كجاست
1999 تومان.. خیرشو ببینی اخوی
توروخدا اينقدر مردم رو شرمنده نكنين 2000 تومان كه آدامس هم نميدن اين روزا..چيزي نيست كه..ما اصلا ليتري 3000 تومان از دولت ميخريم كه مديون نشيم
2000 تومان نيست 1900 تومان است ببينيد چقدر ارزان است .
در جایی که گوجه فرنگی کیلویی 3000 تومان است ، این بیانصافی است بنزین را لیتری 5000 تومان نکنند
شاید با این گرانی سوخت خودروهای تک سرنشین کمتر شوند
بنده با 56سال سن هر روز مسیر منزل را تا محل کار ( گیشا به اول مطهری) در مدت 40 دقیقه پیاده می آیم که از اتوبوس زودتر میرسم ولی با تاکسی 1015 دقیقه دیرتر میرسم
ای کاش این روش فراگیر شود ،زیرا هم ورزش است هم کمک به حل بحران ترافیک
اقا ماشین خارجی با قیمت جهانی رایرامون بفرستید قیمت بنزین را اصلاح کنید .
یکی حساب کنه ،مگه الان مردم چقدر یارانه میگرند که این همه جنسها گرون شده ، از 60% تا 200% این همه برق ،سوخت . گاز و... همین الان تو امسال خودروها رو حدود 10% گرون کردن ، خودروهای که قیمت صادراتیش 4000 دلار است ، سطح درآمد مردم چی؟ اگه قیمت سوخت به قیمت فوب خلیج فارس است چرا درآمد مردم و رفاه مردم نیمشه فوب خلیج فارس
تورم يعني افزايش فقر و افزايش فقر يعني كاهش ازدواج و افزايش فساد در جامعه و بدنبالش اينده اي تيره براي كشور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار