بازدید 84704
واشنگتن پست:

انتقال پیام شفاهی «اوباما» به «رهبر معظم انقلاب»

منابع خبری آمریکایی مدعی شده‌اند که پیام شفاهی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر موافقت آمریکا با برنامه هسته‌ای ایران، به رهبر معظم انقلاب، انتقال داده شده است.
کد خبر: ۲۳۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶ 06 April 2012
رجب طیب اردوغان در سفر به تهران، پیام شفاهی اوباما را مبنی بر موافقت آمریکا با برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایران، در صورتی که رهبر انقلاب فتوای خود درباره حرام بودن تولید و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را تقویت کند، به مقامات ایرانی منتقل کرده است.

به گزارش «تابناک»، نخست وزیر ترکیه که هفته گذشته و پس از دیدار با اوباما در حاشیه اجلاس امنیت هسته‌ای کره جنوبی به ایران آمده بود، پیام شفاهی اوباما را به رهبر ایران منتقل کرده است.

اوباما به اردوغان گفته بود، ایرانی‌ها باید درک کنند که زمان برای مصالحه در حال به پایان رسیدن است و تهران باید از دریچه‌ای که برای مذاکرات باز است، بهره‌برداری کند. البته اوباما مشخص نکرده است که آیا ایران می‌تواند به عنوان بخشی از برنامه هسته‌ای غیرنظامی مورد موافقت آمریکا، دست به غنی‌سازی اورانیوم بزند یا خیر، و گویا موارد حساس‌تر را به گفت‌وگوهای 25 فروردین موکول کرده است.

در ادامه این خبر، «واشنگتن پست» به سخنان رهبر انقلاب در مورد حرام بودن بودن تولید و استفاده از سلاح هسته‌ای اشاره می‌کند و می‌افزاید اوباما در دیدار با اردوغان می‌گوید که مشکل مذاکره کنندگان این است که چگونه می‌توانند سخنان آیت‌الله خامنه ای را به الزام جدی و قابل اعتماد ایران در نساختن بمب تعبیر کنند؛ مسأله‌ای که با تدیید نخست وزیر ترکیه نیز روبه‌رو می‌شود.

رجب طیب اردوغان پیش از سفر به ایران در نشست امنیت هسته‌ای سئول با باراک اوباما دیدار و گفت‌وگو کرد.


از دیگر مباحث مورد مذاکره اوباما و اردوغان نیز مسأله سوریه بوده است که نخست وزیر ترکیه به اوباما گفته بود برای کاهش حمایت از بشار اسد به ایران فشار خواهد آورد.

اردوغان گفته بود که می‌خواهد به رهبر ایران بگوید که حملات سوری‌ها به نیروهای مخالف مسلمان باید متوقف شود.

واشنگتن پست همچنین با اشاره به نقش میانجیگری ترکیه، یکی از نشانه‌های این مسأله را همراهی «هاکان فیدان»، رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه ـ که به گفته این رسانه روابط نزدیکی با سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران دارد‌ ـ در دیدار با اوباما و همچنین در سفر به ایران می‌خواند.

هرچند پیش از این نیز درباره انتقال پیام اوباما به ایران توسط اردوغان نیز گمانه زنی‌هایی هست، این نخستن بار است که به متن این پیام اشاره می‌شود.

تلاش ترکیه برای ایفای نقش میانجی در اختلافات ایران و غرب، در حالی صورت می‌گیرد که همراهی بیشتر ترکیه با سیاست‌های غربی در خاورمیانه و پیشنهاد ایران برای تغییر محل برگزاری گفت‌وگوها، موجب عصبانیت مقامات این کشور شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴۰
انتشار یافته: ۱۸
آمریکا تا حالا هم که با فعالیت های هسته ای ایران مخالفت کرده از موضع زورگویی و تهمت و افترا به ایران بوده است. این که اعلام می کنند که با فعالیت هسته ای ایران موافقت می کنند امتیازی در حق ایران نیست و ایران نباید بابت آن امتیازی یا تعهدی به آنها بدهد. تازه همین حرفشان هم دروغ است چون اگر راست می گفتند دیگر اصلا نیازی به مذاکره نبود. مگر غیر از این است که مذاکره تحمیلی آمریکا با ایران برای این است که ایران ابهامات فعالیت های هسته ایش از نظر آمریکا و غرب را توضیح بدهد؟ وقتی می گویند با فعالیت هسته ای ایران موافقت می کنند معنی اش این است که برای آنها ابهامی اصلا وجود نداشته است و بهانه گیری بیشتر نبوده است. ایران باید با استناد به همین حرف اوباما ضرورت مذاکره را رد کند و از رفتن به پای میز مذاکره با آمریکا (بخوان امتیاز دادن به آنها) خودداری کند.
ظاهرا پیام رهبر انقلاب در مورد توهم و خواب بودن روی اوباما تاثیر گذاشته و داره از توهم میاد بیرون.
البته اگر این آقا (اوباما) خوب به رهبر و بقیه مسولین در ایران توجه کنه میبینه که قریب به اتفاق مسئولین بلند پایه در ایران به دلیل درستی و صادق بودن در کردار و اعمال به این مقام رسیدن، بر خلاف اکثر کشورهای دنیا که با پول و تزویر و ریا و همیشه از قشر سرمایه دار به این مقام ها می رسن.
دقت در این مطلب خودبخود باعث میشه که متوجه بشی که رهبر انقلاب یک سیاستمدار نیست که برای نفع مادی خود یا اطرافیانش کاری انجام بده و اعمال و رفتارش بر اساس اصول الهی و حق بوده. وقتی این حقیقت رو متوجه بشه می فهمه که حرف ایشون (رهبر انقلاب) از هرگونه مدرک و چیز دیگری برای اثبات بالاتره و احتیاج به هیچ چیز دیگری نیست. چه برسه به فتوای ایشون.
اما مطلب مهم اینه که اینا کاملا به این حقیقت واقف هستن، ولی مشکل چیز دیگست. و اونم ناراحتی اونا از پیشرفت یک کشور اسلامی در منطقه مهم خاورمیانه و دنیاست. اونم با شرایطی که کشور در عین مبارزه و استقامت در برابر غرب و تحمل انواع محدودیتها، بازهم در حال پیشرفته. و اگر این موضوع تا چند سال دیگه ادامه داشته باشه، مردم و کشورهای مسلمان دیگه از این الگو استفاده خواهند کرد و اینجاست که منافع غرب و سرمایه دار ها با خطر بزرگی تهدید میشه.
شک دارن که استفاده از این بمب ها حرامه!
میگن کافر همه را به کیش خود پندارد..

اتفاقا مردم ایران اگه پای این برنامه هسته ای وایستادن واسه اینکه میدونن کشورمون به فکر این سلاح های کشتار جمعی نیست
اگه به فکر ساخت اینا بود خودمون اعتراض میکردیم
بعد از اظهرات بی ادبانه اردوغان به هیچ وجه نباید مذاکرات در ترکیه برگزار شود
این ابله می خواد به ما یاد بده چي كار كنيم، اونوقت اسرائیل و آمریکا هر چی سلاح خواستن بسازن و مردم دنیا رو به جون هم بندازن و . . . عیب نداره حلالا طیبا !!
اگر اوباما و غربیها معنی و مفهوم حرام و حلال را از دید اسلام درک کنند و بر تغییر ناپزیر بودن حکم شرعی ادراک داشته باشند تعبیر حکم ولایت را به خوبی می دانند و این بر می گردد به درک اسلامی آنها از احکام اسلام /
زیرا در اسلام خود حکم سند است برای اجرا و نیازی به پشتوانه ندارد و همین تفاوت اسلام با سایر ادیان است
چرا خودشون دارن اگه بده؟!!!!
ما إز رهبر عزيزمان درخواست داريم كشور را إز بحرانهاي پيش رو نجات دهد
این اردوغان دیگه داره شورشو در میاره
فکر کرده کیه؟
اینا هم بیکارن که پیشنهاد میدن. چون باید بدونن کاری که اونا بگن ما انجام نمیدیم.
به حرف هاي امريكا و نوكرانش هيچ وقت اعتماد نكنيد نه به شفاهيش نه به غير شفاهيش
سلام.
می خواهند به نوعی از رهبر انقلاب مدرکی شفاهی بگیرند که ایران به هیچ وجه از سلاح اتمی استفاده نمی کند و اگر جنگ احتمالی ( یا تهدید جدی به جنگ) رخ داد، ایران به خاطر ایستادن روی این حرف خلع سلاح شود و نتواند تهدید به "ساخت" سلاح کند.
ولی کور خوانده اند. گاهی روزه گرفتن حرام می شود، البته فقط گاهی.
نکته جالب و افشا کننده دروغ غربی ها اینجا آشکار میشه:
1-اوباما :درصورتی که رهبر انقلاب فتوای خود درباره حرام بودن تولید و استفاده از سلاح های هسته ای را تقویت کن.

2-چرا مستقیم تو رسانه ها اعلام نمیکنند که ایران به فکر انرژی صلح آمیز است.

پس معلوم است که پشت این حرف ها باز دروغ ها و نقشه های جدید است.
اونها تمام رهبران دنیا رو بارهبران خودشون مقایسه میکنن و حرفای رهبران دیگه رو با حرفای رهبرای خودشون مقایسه میکنن نمیدونن وقتی رهبری میکه داشتن نگهداری و استفاده از سلاح هسته ای جرمه و گناه کبیره است این یعنی که ما نداریم نخواهیم داشت و گناه کبیره تا ابد گناه میمونه ولی حرف و نگاه ملت ایران به مسائل همون حرف و نگاه رهبریه امیدوارم که فهمیده باشن داشتن حق بهره از انرژی صلح امیز هسته حق ماست و بیشتر از این حق رو ما نمیخوایم ‏
اين آقاي اردوغان بعد از يه مدت بخور و بخواب تو ايران حالا رفته تو كشور خودش داره براي ما شاخ و شونه ميكشه و هذيون ميگه،بعد اين چطور ميتونه بين ما و غرب ميانجيگري كنه؟
فعلاً يكي بايد بياد بين ما و تركيه رو صلح و صفا بده.
تاریخ نشان داده است چه کسی نیاز به تعهد دارد !
1- آمریکا کشتار و حمله به هیروشیما را فراموش کرده که می خواهد از ایران تعهد بگیرد ؟
2- همه شاهد جولان دادن امریکایی ها هستند چه کسی از آنها تعهد خواست ؟
3- اصلا امریکا به کدام اصلی متعهد است که این دومی اش باشد .

امت مسلمان از این چیز ها نمی ترسد .
رفتارتان را تغییر دهید و دست از کارهایتان بردارید ، ایران هم به حکم برادری خود عمل می کند .
در عصر امروز که یک نفر در روستاهای ایران با اقوام خود در آمریکا بصورت زنده مکالمه می کند این ارتباطات و انتقال پیام یک کشور به کشور دیگر توسط کشور ثالث تا حد زیادی خنده دار است!
بارها مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند ما دنبال صلاح هسته ای نیستم شفاف و روشن در تمام رسانه های دنیا. آمریکا بدنبال بهانه برای کوتاه آمدن است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها