بازدید 105431
گری سیک:

استراتژی ایران در صورت حمله نظامی چه خواهد بود؟

تصور کنید در این میان، ایران بتواند یک یا چند هواپیمای اسرائیلی را هم بزند، آن زمان است که فاجعه رخ می‌دهد؛ اما فاجعه محدود به همان زمان نیست، یک سال بعد فاجعه بزرگتری رخ خواهد داد.
کد خبر: ۲۳۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹ 31 March 2012
گری سیک از اعضای شورای امنیت ملی آمریکا در زمان ریاست جمهوری فورد، کارتر و ریگان و دستیار اصلی کاخ سفید در امور ایران در زمان انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی بود.

وی که هم اکنون استاد مسائل بین‌المللی در دانشگاه کلمبیاست، در یادداشتی که با نام «اگر اسرائیل ایران را بمباران کند چه می‌شود؟» در سایت «سی.ان.ان» منتشر شده است، به پیامدهای حمله نظامی اسرائیل به ایران می‌پردازد.

به گزارش «تابناک»، گری سیک در این یادداشت با فرض وقوع حمله اسرائیل به ایران، نخستین واکنش را تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب قطعنامه ای در محکومیت اسرائیل می‌داند و چنانچه آمریکا قطعنامه را وتو کند، تردیدها درباره همدستی آمریکا با اسرائیل از بین خواهد رفت.

با وجود این، احتمالا کشورهای اروپایی از این قطعنامه حمایت خواهند کرد و این نشانه آغاز فروپاشی ائتلاف تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود که شکل دادن به آن، سال‌ها زحمت را به دنبال داشته است، چرا که هم آمریکایی‌ها و هم اروپایی‌ها به طور ضمنی بر این باور بوده اند که تحریم‌های فلج کننده جایگزینی بوده است برای جنگ و با وقوع جنگ این باور دیگر معتبر نخواهد بود.

اما ایران چه خواهد کرد؟ گری سیک در پاسخ به این پرسش می‌نویسد: «همه انتظار دارند که ایران پاسخ نظامی سنگینی بدهد؛ اما ممکن است شگفت‌زده شوند».

به باور وی، ایران اعلامیه لازم برای خروج از «معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته ای(NPT) » را صادر خواهد کرد و به بازرسی‌های آژانس پایان خواهد داد. مقامات ایرانی لزوما اعلام نخواهند کرد که قصد دارند به سمت تولید سلاح‌های هسته ای پیش بروند، اما روشن خواهند ساخت که به عنوان کشوری غیرهسته‌ای که مورد حمله دولتی دارای سلاح هسته‌ای قرار گرفته است، این تصمیمی است که کاملا به آنها بستگی دارد. همه ذخایر اورانیوم غنی شده از نظارت آژانس خارج خواهد شد و همه دوربین‌های نظارتی نیز برچیده می‌شوند.

اما اگر ایران بتواند یک یا چند هواپیمای اسرائیلی را سرنگون کند، پیچیدگی متفاوتی پیش خواهد آمد. یک یا چند خلبان اسرائیلی در دست ایران، می‌تواند به شدت خطر گسترش درگیری را چه توسط آمریکا یا اسرائیل افزایش دهد.

گری سیک همچنین به اثرات عمومی‌تر این رخداد نیز می‌پردازد. بازارها درمی‌یابند که تولید روزانه دو میلیون بشکه نفت ایران تا زمان نامعلومی وجود ندارد و قیمت‌ها جهشی ناگهانی خواهد داشت. رئیس صندوق بین‌المللی پول، افزایش اولیه قمیت نفت را 20 تا 30 درصد می‌داند. اما این می‌تواند تنها آغاز کار باشد. تصور اینکه لوله‌های انتقال نفت عراق توسط شبه نظامیان هوادار ایران منفجر و میلیون‌ها بشکه نفت دیگر نیز از بازارها خارج شود، سخت نیست؛ رخدادی که ممکن است برای خط لوله باکو، جیحان، تفلیس نیز رخ دهد.

افزون بر این، می‌توان انتظار داشت که دریافت و بارگیری نفت در بندرهای عربی خلیج فارس نیز به علت عملیات تخریبی و حملات رایانه ای به سیستم‌های کنترل با مشکل روبه‌رو شود. و اگر این وضعیت چند هفته ادامه پیدا کند، قیمت نفت و بنزین به طرز بی سابقه ای افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش قیمت نفت همچون مالیاتی گزاف خواهد بود بر اقتصاد جهانی، آن هم درست زمانی که نشانه‌های خروج از رکود بزرگ را نشان می‌دهد. ممکن است اقتصادهای شدیدا آسیب پذیر، مانند کشورهای جنوب اروپا دچار ورشکستگی شوند، ولی همه کشورها با چالش‌های مهمی روبه‌رو خواهند شد که مانند موجی، از حمل و نقل و هزینه‌های تولید به تمام جنبه‌های صنایعشان خواهد رسید؛ چیزی که وی آن را «سلاح کشتار جمعی واقعی ایران» می‌خواند.

گری سیک بر این باور است که بدون در نظر گرفتن این که ایران چگونه از اسرائیل و یا نیروهای آمریکایی انتقام می‌گیرد، بسیار برای آمریکا سخت خواهد بود که از ورود به جنگ سوم در خاورمیانه دوری کند؛ جنگی که هزینه‌های بیشتر و نتیجه ای نامشخص تر از جنگ افغانستان و عراق خواهد داشت، افسران امنیتی بسیاری در پنتاگون علیه آن هستند و مخالفت بسیاری نیز در درون دولت شکل خواهد گرفت؛ مسأله‌ای که بحث‌هایی عمومی درباره گستره منافع مشترک آمریکا و اسرائیل شکل خواهد و آسیب دیدن روابط این دو کشور خطری بسیار بزرگ برای اسرائیل خواهد بود.

اما رخدادهایی که استاد دانشگاه کلمبیا در خطوط پیشین ترسیم کرد، نشان دهنده تمام ترس او نیست. وی مهمترین تهدید را نه در روز یا هفته نخست پس از حمله اسرائیل، بلکه در سال بعد یا حتی بعدتر از آن می‌داند. زمانی که به باور وی، یک بحران اقتصادی بزرگ با شواهدی از تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای همراه شود.

با گذاشتن تحلیل‌هایی از این دست در کنار گزارش‌هایی که سازمان‌های بین‌المللی و آمریکایی منتشر کرده‌اند در مورد این که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست، می‌توان به این نتیجه رسید که آمریکا مجبور است با هر وسیله ممکن، جلوی اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران را بگیرد. در واقع پس از حمله ای نظامی، حتی اگر ایران بر پایه آموزه‌های اخلاقی و دینی خود نخواهد که به سمت تولید سلاح هسته ای برود، منطق آمریکایی نمی‌تواند چنین مسأله ای را باور کند و بنابراین همه سنارویوهای خود را بر این اساس خواهد چید. به این ترتیب، از نظر آنها و برای آنها عاقلانه تر و مفیدتر این است که ایران به فعالیت‌های هسته ای خود تحت نظارت آژانس ادامه دهد تا این که فضایی درست کنند که به دنبال ساخت سلاح هسته ای برود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۲۵
انتشار یافته: ۹۶
لطفا لینک اصل مقاله را بگذارید
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
حتی اگه این مقاله کلا وجود خارجی نداشته باشه هم بازم حرف های قابل تاملی نوشته...
س.ا.
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
منفی ده های حرفه ای و هنگ کرده روی منفی، آخه درخواست لینک اصل مقاله هم منفی داره؟؟؟!!!!! منظورتون اینه که نه نه نه لینک اصلی رو نگذارین؟ واقعا که
عزیزان و دلبندان در این خبر دو نکته ی مهم وجود دارد که هر دو حول محور انرژی هستند. اول اینکه می خواهند القا کنند تنها مشکل بزرگی که با حمله به ایران بوجود می آید کاهش عرضه ی نفت است و دیگر اینکه ایران برای خطوط انتقال نفت بین المللی (در کشورهای همسایه) خطر بالقوه محسوب می شود. هر دو مقوله به نحوی به ایران هراسی در بین همسایه ها منجر می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
بالاخره هر کشوری اگه بهش حمله بشه برا دشمناش خطر محسوب میشه
تحلیلی بود از جانب یک امریکایی که برای خودشان بسیار خوشبینانه و یک تصور رویایی است.
و این چنین خداوند خوف را در دل دشمنان سپاهیان منجی موعود خواهد انداخت.
و ما حضرت مهدی داریم و شما ابعاد مختلفی از ترس و واهمه از شکست و درهمریختگی های بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
به کوری چشم آنهایی که منفی می دهند
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
آقا چرا منفی می دهید مگه چی گفت، وای خدای من!!!
ایران باعنایت به آموزه های اسلامی واخلاقی خودرامتعهدبه نداشتن بمب هسته ای میداند ولی بازبراساس این آموزه هابایدخودراموظف بداندکه درمقابل سیلی پاسخ مناسب رابدهد بدیهی است هرکشوری دین ودنیای مارانشانه برودوموجب سلب آسایش مردم ایران شودباید منتظرنشانه روی ایران به دنیایشان باشدکه دندان شکنانه است
فکرکنم اقای گری سیک یک نکته راسهوایاعمداازقلم انداخته باشد وان (محوکامل ونابودی قطعی وحذف سریع رژیم جعلی اسرلئیل ازروی کره زمین)درصورت حماقت ان دولت متزلزل خواهدبود.منفی بافان ومنافقان ومزدوران اگرباورندارندبروندازحزب الله لبنان درجنگ 33روزه ویاازمجاهدین غزه درجنگ 22روزه بژرسند
همه اينها سناريويي بيش نيست
خیلی جای تعجبه که استرادژیستهای مدعی غربی اینقدرازعمق فاجعه ای که حمله نظامی به ایران براشون درپی داره بی اطلاعند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
همون استراددددددددژیستها اندازه نظرده های ایرانی اطلاع دارند.
محمد تقی زاده
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
اگر بی اطلاع بودند بی شک تا امروز ایران را زیرو و رو کرده بودند. چون اطلاع دارند تعل می کنند.
حرفهای این آدم خرفت چیزی جز تراوشات فکری ایشان نیست اسرائیل اینقدر احمق نیست که دست به چنین کاری بزند او نتوانست در مقابل حماس دوام بیاورد چه رسد به کشوری قدرتمند چون ایران
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
دوست عزیز نقد کن توهین نکن این برخلاف آموزه های دینی ماست
آفرین آقای سیک...تحلیل خوبی بود
ولی من فکر میکنم یکی از چیزایی که باید این آقا بهش اشاره می کرد و نکرد اینه که در صورت حمله اسراییل به ایران طی مدت کوتاهی اسراییل محو میشه...آخه کشوری که 4تا بمب بندازی توش تمام مردمش آواره میشن اندازه این حرفا نیست که به ایران حمله کنه...زنده باد ایران
پاسخ ها
وطنم میهنم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
بعلاوه نکته مهمی که در مورد این رژیم جعلی هست اشغالگری محیط داخلی خود اوست. پس چطور کسی که از داخل به خودش می پیچه میطونه در فکر جنگ با کشور پهناور و دوردستی مثل ایران بیفته ؟ !
آقای گری سیک نمی داند که ما اسراییل را پادگان نظامی غرب در منطقه خاورمیانه می دانیم وبه محض حمله اسراییل7000 موشک واژدر ایرانی ناو هواپیمابر امریکایی را غرق خواهند کرد وسیادت کامل تنگه هرمز را در دست خواهیم گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
لابد اونها هم می ایستند و بر و بر ما رو نگاه می کنند
فروپاشی تئوری غرب سریعتر از آنچه که می انگاریم اتفاق خواهد افتاد - غرب در حال شبیه سازی اتفاقات حمله به تاسیسات نظامی و اقتصادی ایران است و در این شبیه سازی بیشتر به منتفع شدن جهان اسلام و تبدیل شدن ایران به قهرمان جهانی در عدالت جویی و صلح و دوستی میرسد و این موضوع برای او آزار دهنده است.
هر عقل سلیمی دفاع را در مقابل تجاوز میپذیرد و در قوانین غرب نیز تنوانسته اند برای دفاع در مقابل تجاوز بهانه های دیگری ترتیب دهند.
ایران بلافاصله اقدام نظامی نخواهد کرد و منتظر میشود تا افکار عمومی جهان از او مطالبه کند و این انتهای زوال غرب و طلوع حکومت بر قلبهای ایران است.
آقاي سيك مطمئن باشيد واكنش ايران فقط توي اين چند گزينه خلاصه نخواهد شد.
فوق العاده تحليل ابكي مي بأشد . اين تحليل ها نشأن مي دهد هنوز إز واقعيت هاي كه در ايران است خبر ندارند و بر هيمن اساس انشأ الله شكست خواهند خورد 
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
این تحلیل ها برای امثال بنده و جنابعالی و دیگر مردم عوام است. وگرنه تحلیل های جدی و جنگی در بین عوام منتشر نمیشود. و امثال بنده و شما چه خبر داریم از توان ایران و توان امریکا. هرچه میدانیم خیالبافی است.
من مطمئنام سیاسیون ونظامیون ایران تمام احتمالات راسنجیده اندومتانسب باتجاوزپاسخ خواهندداد. جنگ چیزخوبی نیست برای هرکشوری ولی وقتی مجبورشدی بایددفاع کنیم ازحیثیت وشرف کشورمان ایران عزیزباتمام وجود.البته تحلیل این اقافقط خوشبینانه ترین حالت ممکن است واگرمی 100درصدمی دانستندپیامدجنگ فقط همین هاست حمله می کردند.آنهانمی دانندپاسخ ایران چگونه خواهدبودشایدحمله به ایران به آتش کشیدن اسرائیل وامریکاباشدکه دودسوختنش تمام دنیاراخواهدگرفت.کاش ادم منطقی دراسراییل وامریکا باشدوابعافاجعه بارحمله رادرک کنندآن هنگام که دست انتقام خداوندازاستین ایران اسلامی بیرون آیدواسراییل وحامیانشانشان رابوسیله بمهاوموشکهای خودشان نابودسازد.
دوستان عزیز حرف اول و آخر را امام (ره) فرموده است که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و اسراییل با ید نابود گردد حال به این نکته هم باید توجه کرد که بعضی اوقات این عدو است که سبب خیر می شود.
خدا می داند که اگر خریت کنند و مردم ما را به سختی و درد دوباره جنگ مجبور کنند، فرزندان روح الله چه بر سرشان خواهند آورد...والله که از همه سو بهشان هجوم خواهیم برد
تحلیل گری سیک بابرجسته کردن موضوعات فرعی ونام بردن ازاقدامات ناچیز ایران قدرت نظامی ایران را نادیده گرفته وهزینه جنگ نظامی را برای آمریکا مک محاسبه نموده است
گری سیک باید بداند ایران آغاز کننده جنگ نیست ولی تمام کننده جنگ هست
می گویند مار تا نیم ساعت بعد از جدا شدن سرش می تواند نیش بزند .
آقای سیک ! شما و اسراییل مارهای مرده اید ؛ اگر می خواهید آن زندگی نیم ساعته را هم از دست بدهید به ما حمله کنید .
ما به عنایت امام عصر(عج) تمام قدرتهای ظالم دنیا را به زانو در خواهیم آورد
اگر این تحلیل را از آخر بخوانیم به این نتیجه میرسیم که فرض ایشان این است که صهیونیستها نقشه حمله دارند. اگر عملکرد نظامی اشعالگران را در شش دهه مطالعه کنیم ، آنان همه روزه شهر های بی دفاع را بر خلاف قراردادهای جهانی در مقابل چشم جهانیان مورد حمله هوائی قرار میدهند و از خباثت شرمنده نیستند. لذا اگر می توانستند به ایران هم حمله کرده بودند ، چنانکه چند بار به عراق و سوریه و مرتبا به لبنان و غره مظلوم حمله میکنند. پس بلوف میزنند و میخواهند که جوانان اروپائی و آمریکائی را بکام مرگ بفرستند.
حال یا آفای سیک فریب خورده و یا شریک آنان است ، که این مهم نیست اما بهر حال این مقاله بلحاظ نظم علمی و گسترش مطالعه اثرات جغرافیائی حمله در طول سالهای آتی ، باید به نظر مقامت ایران برسد.
دل قوی دار که سحر نزدیک است انشالله
حسین
تحلیل این سرجاسوس محدودبه کلیشه های خوشبینانه آمریکایی است.صدام ابله راهم باهمین تحلیل ها به جان ایران وانقلاب اسلامی انداختندودرنهایت خودش رانابود وکشوروملتش راغارت کردند.امااینباربایدخودراآماده اضمحلال نهایی کنندچون ملت ایران اماده پاسخگویی درست وحسابی به هر دشمنی هستند.
با سلام اینها همان سران دزدان دریای در زمانهای دور در خلیج فارس و شروع کنندگان جنگ اول ودوم وحال هم بدنبال و بهانه جنگ افروزی دیگر. البته اگر حمله ای صورت گیرد وعده خداوند انشاالله پیروزی اسلام بر کفر جهانی امریکا و حذف رژیم اشغالگر خواهد بود
شايد حمله احمقانه به ايران باعث خير شود !؟ زيرا در آنصورت با شكست مفتضحانه آنها ابرقدرتي امريكا و سلطه او و اذانب غربي‌اش در نه تنها در منطقه بلكه در جهان به ذلت خواهد كشيد. درود بر رهبر و امت شجاع و دلاور ايران اسلامي.
من به عنوان یه جوان 18 ساله ,تا پای جان پشت ملتم هستم و برای ظهور اقا امام زمان تلاش میکنم
دشمنان ما همه احمق هستند
اگر ایران نفت نداشت و اگر ایران نمی توانست لوله های نفت عربی ها را بزند به ایران حمله می کردند برای انها جان مردم مهم نیست فقط برای امریکا نفت مهم است ما از اسلام و رهبر و کشورمان در مقابل هر نوع اقدامی دفاع خواهیم کرد.
تصور اینکه اسرائیل با پیش دستی به ایران حمله کنه یک تصور غلط و ساده لوحانه و خیال پردازانه (ژولورنی) آمریکایی است. که بیشتر ، شرکتهای اسلحه سازی از این داستان پردازی های سود آور بهره می برند. حالا اگه تو تحلیل ارائه شده از حمله آمریکا و عواقب آن بحث میشد، کمی با واقعیت این چند ساله بیشتر همخوانی داشت. به نظر بنده این گونه تحلیل ها بیشتر خوراک تبلیغاتی برای سود بیشتر شرکتهای جنگ افزار سازی داره!
آنها یک بار جنگ را آزموده اند یعنی اینقدر احمقند که دوباره وارد جنگ شوند؟ آنهم در این بهبوهه انرژی!!
ولله برای شهادت آماده ایم خلیج فارس راگورستانی برای متجاوزین قرار خواهیم داد
ایران حداقل بیست هزار موشک زمین به زمین برای رژیم اشغالگر صهیونیستی کنار گذاشته که ده هزار تای آن در اولین ساعت حمله احتمالی ، رژیم جعلی را محو و نابود خواهد کرد، باذن الله و بعون الله
آقای سیک. بعنوان یک ایرانی خلاصه بگم
کل خاورمیانه را به آتش می کشیم چنان آتشی که اولین قربانی ان اسراییل جنایتکار است و بزرگترین نتیجه آن قطع دستان پلید آمریکا از منابع خاورمیانه
ما چیزی برای از دست دادن نداریم پس اطمینان داشته باشید که تا آخرین قطره خون می جنگیم
واقعی ترین تحلیل این است که حتی اگر تمام کشورهای دنیا با هم متحد شوند و به ما حمله کنند ما براحتی قادر خواهیم بود در مقابل آنها بایستیم و چه بسا که شکستشان دهیم به شرطی که از داخل با هم متحد باشیم و منافع ملی را بر منافع فردی، حزبی و گروهی ارجع تر بدانیم. فراموش نکنیم شکست سنگینی را که افغانها با سلاحهای سبک و نیمه سنگین به شوروی سابق وارد کردند....
اگه حمله کنند انشااله خودشان نابود می شوند واسرائیل هم از صحنه روزگار محو می شود......
امریکا هیچ غلطی نخواهد کرد.
باید در حمله به اسراییل پیش دستی کنیم
روز اول 10000 موشک به اسرائیل برخورد کند روز دوم چیزی نمی ماند که ما بزنیم چه برسد به هفته و ماه و سال بعد
آقا خواب دیدی خیره
ما صد در صد مطمئن هستیم که نه امریکا نه اسرائیل جرائت چنین کاری را ندارند
سگی که واق واق میکند گاز نمیگیرد
شک نداشته باشین که کوچک ترین حرکت اسرائیل با پاسخ سخت ایران مواجه میشه و اگر اسرائیل به کشورمون حمله کنه چیزی به نام اسرائیل باقی نمی مونه...
برو عمو
خواب دیدی خیر باشه
ظرف یه هفته اسراییل رو با خاک یکسان می کنیم
عربستان رو هم به موشک می بندیم

حالا بیا قیمت نفت رو بکش پایین
جانم فدای رهبر و میهنم
جای تعجب دارد چرا همیشه ساستمداران از رده خارج شده آمریکا تحلیل هایشان متعادل و به سمت ایران وواقع بینانه تراست ولی آنهایی که در راسند مخالف ایران!!!
واین نفهم ها از آنها درس نمی گیرند
ما هم ميگوييم مرگ بر اسراييل وآمريكا
کافیه اگر یک بمب به ایران از اسرائیل بخوره دنیا به غلط کردن میفته و وضعیت بدتر از این همه تحلیل ها هست برای دنیا شاید حتی برای روسیه و چین که دوستان عزیزی برای حکومت ایران هستند
اسراییل خود به خود از درون فروپاشیده خواهد شد
امام خمینی روحی فداه فرمودند:
اگر مستکبرین بخواهند در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد
حمله به ایران غیر ممکن هست. شاید برای نمایش جنگ مختصری هم پیش بیاد ولی نه ایران و نه اسرائیل هیچ کدام دوست ندارم با هم بجنگن...ما کشوری صلح طلب هستیم که دنبال تنش نیستیم...
لینک خبر از سایت سی ان ان
http://www.cnn.com/2012/03/30/opinion/sick-israel-iran/index.html?hpt=hp_bn7
با همه این کامنتها باید از اسراییل ترسید چرا که آنها بسیار وحشی و خونریز هستند .اگر ما 7000 موشک معمولی به سوی آنها پرتاب کنیم تردید نکنید که آنها با حمایت غربیها تمام شهرهای بزرگ ما را موشک باران اتمی خواهند کرد چون آنها به هیچ معیار انسانی پایبند نیستند
فکر میکنم اگر جنگ جدیدی در خاور میانه در بگیره آغاز جنگ جهانی سوم رو شاهد خواهیم بود. جنگی که قدر های بزرگ مثل چین و روسیه و ایران متحدان انها به نبرد با امپریالیسم میرند در قرنی که چاهای نفتی دنیا رو به خاموشی می روند و این سر اغاز یک جنگ ا تمام عیار اقتصادی نظامی و استراژیک خواهد بود. جنگی که شاید اخرین جنگ جهانی برای بشر مدرن باشد. (جنگ جهانی اتمی)متعاقب آن انقراض نسل بشر .
اقاي تحليل گر تحليلت بدرد خودت ميخوره در صورت حمله نظامي اسرائيل اسرائيل را نابود خواهيم كرد ضمنا هواپيماهايش قبل از انجام هر كاري منهدم خواهند شد ايران افغانستان يا عراق نيست مردمي غيور با فرهنگ ونسبت به وطن خود متعسب هستند وتا اخرين قطره خون خود از كشورشان دفاع خواهند نمود
و من اعتدوا علیکم فعتدوا علیه بمثل مااعتدوا علیکم
یعنی هر کس به شما تعدی کرد به همان اندازه و شمایل به او ضربه بزنید. پس در همان سطح از ما خسارت خواهد دید و از آنجا که صهیونیست ها خیلی از ما کمترند با یک منهای ساده متوجه میشوند که محو خواهند شد. انشاءالله
تحلیل بسیار سطحی و ابلهانه است. اگر گوساله ای بمیره برای اینکه شیر مادرش خشک نشه پوستشو پر از کاه میکنن جلو مادرش میذارن . اینها هم از اسراییل مرده میخوان همون استفاده را بکنن . همش برای اینه که تا چند سال دیگه اسراییل مترسک عربها باقی بمونه.
اسراییل دارای سلاح هسته ای است. قطعاً آنها را برای موزه ها نساخته و حتماً برای استفاده از آنها آستانه ای را تعریف کرده است. پس خیلی پا روی دم آدم دیوانه نباید گذاشت. بگذارید ترس از خط جبهه ی مقدم آنها را محدود نگاه دارد. بجای حرف باید در عمل و بدون سر و صدا اقدامات حافظ امنیت کشور را انجام داد. تا بحال از جنجال کردن خیری حاصل نشده. نابرابری توان تسلیحاتی ایران در برابر عراق را بخاطر بیاورید . البته می دانم که طبق معمول چنین نظراتی را منتشر نمی کنید و بیشتر علاقه مند هستید نظرات "پرمایه ی" حماسی سرشار از ان شاءالله و ماشاءالله را منتشر کنید
همه میدانند که ایران در چند سال آینده به یک ابر قدرت در زمینه علم و صنعت تبدیل خواهد شد و نمیتوانند اینرا ببینند.
بسمه تعالی

برادران عزیز: اینقدر یک طرفه و شعار گونه با قضایا برخورد نکنید
مطمئن باشید که اگر ایران 7000 تا موشک به تل آویو شلیک کند، اسرائیل هم با موشک اتمی به ایران حمله خواهد کرد و بعد از آن نمی دانم چه خواهد شد
به قول شاعر معروف: دشمن نتوان ضعیف و بیچاره شمرد
بخشهایی ازسخنان گری سیگ درست است ودرجهان رخ خواهداد اما چیزی که ایشان وهیچ تحلیلگرغربی نمیتواننندپیش بینی کنندعکس العمل وطن پرستانه ایرانیهاست .من به اقای سیگ وبقیه کارشناسان غربی توسیه میکنم تاریخ حمله مغولها افقانها ترکها و صدام را مطالعه کنندبعد به اسراییل وامریکاخط وخطوط بدهند. درموردجنگ با صدام فقط این رایاداوری میکنم که با وجود کمکهای امریکاو کشورهای اروپایی وپول وکمک مالی همه کشورهای عربی درراس انها( رژیم ال سقوط)نتوانست کاری بکند طولانی شدن جنگ هم به خاطر ممنوع شدن حمله به داخل شهرها توسط امام خمینی بود. مطلب اخر اینکه غرب ازنظر سیاست خارجی ومخصوصادر برخوردبا ایران 33سال راازدست داده است حالا پشیمان ونادم بدنباله راه جبران مافات است ومنتظر دستورات سرمایه دارانه اسراییلی وتحلیلگران تحصیل کرده در دانشگاه های جنگ نشسته است...جناب اقای گری سیگ سالیان سال خودازبنیان گذاران این اشتباه بزرگ بوده است.... بیطرف
بر اساس آیه شریفه زیر اسرائیل هرگز مستقیما با ایران وارد جنگ نخواهد شد مگر آنکه مطمئن شود که می زدند ولی نمی خورد و در امام خواهد بود و این هم غیر ممکن است .
لَا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا فِي قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ۚ بَأْسُهُم بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ ۚ تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَعْقِلُونَ﴿14﴾
آنها هرگز با شما بصورت گروهی نمی‏جنگند جز در دژهای محکم یا از پشت دیوارها! پیکارشان در میان خودشان شدید است، (اما در برابر شما ضعیف!) آنها را متحد می‏پنداری، در حالی که دلهایشان پراکنده است; این به خاطر آن است که آنها قومی هستند که تعقل نمی‏کنند!
با سلام
ممکن است شروع درگیری با آن ها باشد ولی پایانش دست آنها نخواهد بود ،ایشان ترسیده بگوید که درصورت شروع درگیری طرفدار های امریکائی ایران (همان جنبش 99 درصدی) کاخ سفید را تسخیر خواهند کرد.دیگر استراتژی های ایران باتوجه به زمان اتخاذ خواهد شد.خودشان را دل داری ندهند که وضعشان بهتر خواهد شد ،این فشار ها عزم ما را جزم تر می کند تا شرور را به سخترین وجه ممکن تنبیه نمائیم،اگر شما برای رویاروئی با مردم مزدور استخدام می کنید ، میلیون ها انسان شهادت طلب داوطلب در سراسر جهان آماده دفاع از جمهوری اسلامی می باشند.
ای خدا این اسرائیل با چهار تا موشک که میره هوا چرا اینقد احمقه؟
فک نکنم از یه استان ما بزرگتر باشه!!
اقایانی که میفرمایید با اولین حمله, اسراییل از صفحه روزگار محو میشود فکر ان 250 تا 300 کلاهک هسته ای ان کشور در حال محو!!! را نمیکنید که انان را با خود به گور نخواهند برد؟
اقای سیگ اصلا"هم اینطور نیست بیماری هاری که این حرفها را نمی فهمد بایدگاز بگیرد پاچه ویتنام وافقانستان و کوبا و فلسطین نمیشناسد باید گاز بگیرد
امریکای جهانخوار بایدبداندماهیچوقت طرفدار جنگ نبوده ایم ونخواهیم بود
چون عقیده داریم اگر خداوندموافق جنگ
انسانها بود بهر نفریک شاخ هدیه میکرد
ولی باتمام احوال از کوچک وبزرگ اماده ایم
در مقابل امریکای جهانخواربایستیم
آيا دولت مردان ايراني فكري براي روز مباداء كردند كه اگر خدايي نكرده دشمن يكي از ايستگاهاي تامين فشار گاز هاي بين شهري ما را از بين ببرد تامين سوخت جايگزين حداقل براي روز هاي اول نانوايي ها كه نون مردم را تامين مي كنند چه خواهد بود انشالله كه فكر درست حسابي در اين مورد ها كرده اند
آي دوست دارم اسراييل اين حماقت رو بكنه و به ايران حمله كنه تا شاهد آغاز عصر طلايي ايراني ها بعداز ١٥ قرن باشم.
اونوقت بايد با خيلي ها تو اين دنيا تسويه حساب كرد .
اول هم با اين كشور هاي ريز ميز خليج فارس .
بايد روزي چهار نوبت از تلويزيون دولتي شون اسم خليج فارس رو رسما پخش كنن.
گویا تحلیلگر آمریکایی(آقای سیک)فراموش کرده و یا حتما" نخواسته به نتایج اصلی حمله احتمالی به ایران اشاره کنه
اگر این حماقت از طرف اسراییل صورت بگیره ( که احتمال آن خیلی ضیف است ) و به ایران حمله بشه ، نتایج ذیل حتمی است
1- قبل از اینکه سازمان ملل بخواهد هرگونه تصمیم گیری ظاهرفریبانه انجام بدهد ، در کمترین زمان ممکن از اسراییل فقط کشوری سوخته باقی خواهد ماند که تا ابد درس عبرت متجاوزین جهان شود
2- هرگونه پیامدی صرفا" به نفع ایران اسلامی خواهد شد ، و کمترین آسیب به ایران و بیشترین آسیب به آمریکا و اسراییل متحدانش وارد میشود
3- مطمئنا" ملل سلامی و ملتهای آزادی خواه در سراسر جهان منافع اسراییل و آمریکا را مورد حمله قرار خواهند داد
4-کشورهای اروپایی منافع خود را فدای دفاع از اسراییل نخواهند نمود و با ایران کنار خواهند آمد و آمریکا هم نمیتواند در وارد جنگ با ایرانی شود که تمامی ملتش جنگجو و از جان گذشته هستند
5- آقایان قدرت نظامی ایران را خیلی دست کم گرفته اند . بسیجیان نامرعی ایران اسلامی و سپاه قدس ایران خاکریزهای خود را تا قلب اسراییل گسترش داده اند و فقط منتظر کوچکترین حرکت احمقانه از طرف اسراییل هستند.
6- این پیام تمامی ما جانبازان و دلاوران دفاع مقدس و بسیجیان میباشد که : ما فقط منتظر یک اشاره ایم
چقدر خوش بینه
چندتا هواپیمای اسرائیلو بزنه؟بعد شروع جنگ اسرائیلی نمیمونه.کدوم اسرائیلو میگه؟
يادم باشد تحليل گران آمريكائي معمولا مزدوران از قبل انتخاب شده اي هستند كه با تحليل موضوعات عمومي مانع مطاله ايران جهت پاسخ مناسب هستند هيچوقت غرب اجازه نخواهد داد تحليل ها ي راهبردي استا تيد غرب براحتي فاش شود پس مديران نظامي و اقتصادي وفرهنگي و رواني كشور بايد همواره آماده باشند تا در صورت اشتباه اسرائيل جواب دندان شكني
ماباید هوشیار باشیم ودشمن راقوی تصورکنیم تا آسیبی به مانرسدآقای گری سیک فکرنکنند بااین حرفهاباعث میشوندمابه تصور اینکه دشمن به ماحمله نمیکند ازآمادگیهای خود بکاهیم ماهمیشه جان برکفیم چه حمله کنند یانکنند
م این حرفها سیک بلوف سیاسی است انها از قدرت مردم ایران بی خبرنند رژیم جعلی اسرائیل در صورت حمله نظامی نابود خواهد شد
تحلیل در نوع خود جالبی بود ونشان دادکه چرا آقای اوباما سعی داشت اسراییل را از این فکر نابخردانه باز دارد. ولی فراموش نکنیم آمریکاییها چندین موضوع را با هم دنبال میکنند: 1)انخابات آمریکا 2) مهار کردن ایران 3) کنترل بیشتر اسراییل 4) تضعیف اروپا 5) تقویت سلطه جهانی آمریکا 6) به چالش کشیدن روسیه و چین در دعواهای به ظاهر داغ 7) حل مشکلات اقتصادی آمریکا در سایه مشکل آفرینی بردیگران
نکته مهم تر در تحلیل گری سیک و تمام تحلیل هائی که این روزها مطرح می شود توسعه این انگاره است که بهر حال ایران در شرایط ضعف قرار دارد و بحث بر سر حمله و عدم حمله به ایران است. یعنی آمریکای شکست خورده در عراق وافغانستان که حتی نمی تواند اوضاع اقتصادی داخلی خود را سر و سامان دهد مثلا در شرایط خوبی است که اجازه حمله به ایران را به آن می دهد. بلحاظ سیاسی و اقتصادی فقط یک نادان سیاسی چنین وضعی را برای آمریکا می بیند. آمریکا البته خواهان ادامه نبرد روانی با ایران است همان بازی معروف جوجه. شاید ایران جا بزند اگر هم ایران جا نزد بالاخره یک چند میلیاردی سلاح به اعراب می فروشد که در این وانفسا خودش خیلی است.
البته تحلیل سیک مثل داستان ملا نصرالدین است که بدروغ به مردم میگفت پشت کوه حلوا می دهند و خودش هم باورش شده بود. آقای سیک باید جوگیر شده باشد. آمریکا اگر نه به ایران به یک کشور دیگر در اندازه افعانستان حمله کند احتمالا باید منتظر عزرائیل اقتصادی باشد مردم آمریکا سقف کاخ سفید را روی سر یک درصدیها خراب می کنند نیاز به اقدام ایران یا هر کشور دیگری نیست.
تحلیل نسبتا خوبی بود اماامیدواریم هیچوقت جنگی رخ نده وباعث رکوداین مملکت نشه ایران وایرانی به اندازه کافی سختی ومشکلات داشته...
این تحلیل آقای سیک نشان از سردرگمی غرب در برابر ایران قدرتمند است به نظر من بهترین سیاست ایران می تواند این باشد که ضمن هوشیاری و سردرگم گذاشتن غرب قویترین راهکارها و غیره منتظره ترین راه های مقابله را در زیر میز داشته باشد!! و تمامی رفتار ها؛ گفتار ها؛مانورهای سیاسی ونظامی غرب و رژیمک صهیونیستی را دقیق زیر نظر داشته باشد. ان الله مع اصابرین.
به هر حال ما تا آخرین قطره خون خود در برابر این وحشیهای به اصطلاح مدرن امروزی خواهیم ایستاد. ایران نه عراق است و نه افغانستان و نه هیچ جای دیگر بلکه ایران ایران است همین.
درود به روان پاک شهدا
دستم را قلم می کنم و قلم را از دست نمیگزارم،چشم هایم را کور میکنم و گوش هایم را کر،پاهایم را میشکنم و انگشتانم را بند بند میبرم،سینه ام را میشکافم وقلبم را میکشم،حتی زبانم را میبرم و لبم را می دوزم..............
اما کشورم را به بیگانه نمیدهم.
هر کار دوست دارن بکنن ولی ایران فقط مال ایرانیه!به سلامتی هر چی ایرانیه خط شکنه......
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه.ایران همیشه سرفراز است و بس
آنچه مهم خواهد بوده است.ایران صاهب رهبر قوی, انرزی,مردم متحد و ....است.بی صدا امروز ایران در و بر دنیا رهبری می کند.امریکا کار نمی تواند کند.همه زور ها در پیش ایران است. شرایط هم از ایران است. امریکا کار کند یا نکند شکست خورد می باشد.هیکس نمی داند با ایران جکار کرد.هر تصمیم ایران دنیا را به هم می کند.ایران کوچک خیلی خیلی بزرگ است.همه دانند می فهمند. حمله به ایران اخمغانه است.
قران که میفرماید در مسجدالحرام مقاتله نکنید هنوز این کلام تمام نشده میفرماید اگر آنان در این مکان مقدس به جنگتان آمدند با آنان بجنگید ودستور دفع شر میدهد لذا بر مومن واجب است اگر لازم شوددفع شر کند حتی در حرم امن الهی من اینجا در آمریکا دیدم ایرانیانی که سالها بود خاک وطن را ندیده بودند ولی در برابر امکان حمله بشدت واکنش نشان میدهند و به هموطنان خود در داخل کشور این حقرا میدهند که مقابله ای هشد داشته باشند خداوند همه ملتها را از شر این فتننه ها برهاند به امید ظهور دولت یار
جالب است که هر گاه قصد تحلیل مسئله حمله اسرائیل به ایران را دارند تنها به نتیجه آن در زمینه افزایش قیمت نفت میپردازند و توجهی به دیگر زوایای ان ندارند، قصدم دفاع از جنگ نیست بلکه بیان این واقعیت است که قطعن حمله آنها به ما بی پاسخ نخواهد بود حال با چه شدت و حدتی بحثی جداگانه است اما بر اساس همان قوانین بین المللی که خودشان نوشته اند حق پاسخگوئی برای ما محفوظ است و همین حق خود مثل یک گیوتین بر سر رژیمی پ.شالی و جعلی است رژیمی که در محدوده کوچکی وجود دارد و هرگونه تهدید نظامی قدرتمندی آن را به آپستانه نابودی خواهد کشاند آیا در صورت اصابت موشکهای ایرانی به هر تعداد و بکار بردن عملیات روانی علیه آنها در زمینه استفاده از جنگ افزارهای نا متعارف و ووو که شاید هرگز عملی نشود در روحیه صهیونیستها تاثیری نخواهد گزارد و در سطح اجتماع آنان تنها هراس از اصابت چند موشک خواهد بود ؟ به هر حال ماخود تجربه جنگی 8 ساله را با خود داریم و اثرات مهاجرت و آوراگی جنگی را بخوبی میدانیم چیست حال دیگر ابعاد و زوایای ان را باز نمیکنم فقط همین یک مورد کافی است تا اقتصاد جعلی این رژیم نابود شود و دیگر احتیاجی به بالا رفتن قیمت نفت نخواهد بود که آن خود حدیثی دیگر است .
واقعا خیلی ساده هستید اگر با این سناریو ها نفت گران نشود کسی بدنبال سرمایه گذاری واستفاده از انرژی های جدید نمیرود
آقای سیک فقط به یک نقطه استراتیژیک ایران اشاره کرده و مابقی رو از قلم انداخته... راستی آقای سیک امتحانش مجانیه... به اسرائیل بگو حمله کنه تا نتیجشو ببینه
مطئنا پاسخ ایران و ایرانی به هر تجاوزی از سوی بیگانه غیر قابل تصور و فراتر از هر تحلیلی خواهد بود. اسرائیل که عددی نیست تمام جغرافیای کوچک و جعلی آن فقط در مدت کوتاهی موشک باران خواهد شد و به برای همیشه تاریخ برچیده خواهد شد انشاالله
والله اگه همچين كسي با اين همه سابقه سياسي فقط در همين حد تحليل كنه بايد در دانشگاه كلمبيا رو گل گرفت! سطحي ترين و ضعيف ترين واكنش ايران رو نوشته و جالب اينه كه اين سطحي ترين واكنش براشون در حد كابوس و مرگه!
مسئولين بايد صادرات نفت رو كم كنن و همه توان رو صرف ارتقاء بيت المال بكنن
خدا همه دنيا از خطر جنگ در امان بدارد
اگر به مقالاتي از اين دست توجه كنيد متوجه مي شويد كه تنها دليل نگراني آمريكائيها و غربيها از حمله اسرائيل به ايران فقط تاثير مخرب آن بر اقتصاد جهاني و افزايش قيمت نفت و اين مسائل است و در مقابل تنها چيزي كه برايشان ارزش ندارد جان انسانها و خون بيگناهان است . يعني اگر آنها از افزايش قيمت نفت هراس نداشتند جان ما آدمها برايشان پشيزي ارزش نداشت . اين چنين تفكري نمي تواند در هيچ بشري نفوذ كند مگر اينكه آن بشر بنده شيطان شده باشد . به حول الهي ما با مدد از مولايمان حضرت بقيه الله شياطين را نابود خواهيم كرد . انشاالله
بنام خدا با سلام
توجه داشته باشید که رهبر فرمودند که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم اما اگر کشوری مانند آمریکا یا اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند در همان سطحی که بما حمله شده پاسخ خواهیم داد و تمام نکته در همین سخن حکیمانه گنجانیده شده است و آقای گری سیک ودیگر ایادی ابله و مستکبر هرم قدرت باید به این نکته خوب توجه کنند که(ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه تست) حسبنالله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار