بازدید 3805
کدخدایی:

ایجاد محکمه قانون اساسی برخلاف قانون است

شورای نگهبان تایید صحت انتخابات را در حدود 50 حوزه اعلام کرده و نزدیک به 120حوزه دیگر در شورای نگهبان در حال بررسی است.
کد خبر: ۲۳۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸ 13 March 2012
سخنگوی شورای نگهبان گفت که تشکیل محکمه قانون اساسی منطبق با قانون نیست.

به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ظهر امروز (سه شنبه ) به مناسبت سال جدید دیداری صمیمی با خبرنگاران شورای نگهبان داشت و از عملکرد آنها در پوشش اخبار این شورا علی‌الخصوص در دوران انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ابراز رضایت کرد.

وی همچنین به بررسی لایحه آئین دادرسی کیفری در شورای نگهبان خبر داد و گفت که شورا 63 ایراد قانونی و شرعی به این لایحه که تاکنون 500 ماده از 700 ماده آن بررسی شده است، وارد دانسته و آن را به ملجس شورای اسلامی ارجاع داده است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه انتخابات مجلس نهم در 207 حوزه انتخابیه برگزار شد، افزود: شورای نگهبان تایید صحت انتخابات را در حدود 50 حوزه اعلام کرده و نزدیک به 120حوزه دیگر در شورای نگهبان در حال بررسی است.

کدخدایی با اشاره به استمرار جلسات شورای نگهبان برای بررسی صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه گفت که این شورا عصر امروز (سه شنبه‌) و پنج شنبه هفته جاری و احتمالا شنبه و یکشنبه هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی درباره زمان برگزاری دور دوم انتخابات گفت: وزارت کشور پیشنهاد خود را به شورای نگهبان درباره دور دوم انتخابات ارائه خواهد کرد و شورا بعد از دریافت پیشنهاد وزارت کشور اعلام نظر خواهد کرد ممکن است زمان برگزاری دور دوم انتخابات قبل از پایان سال جاری مشخص شود.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان به بررسی شکایات در برخی از حوزه‌های انتخابیه رسیدگی کرده است، گفت که شورای نگهبان به 3 یا 4 حوزه انتخابیه بازرس فرستاده است.

خبرنگاری از کدخدایی درباره اظهارات اخیر آیت‌الله جنتی در نماز جمعه پرسید و این سؤال را مطرح کرد که آیا اظهارات آیت‌الله جنتی مبنی بر تایید صلاحیت برخی نامزدها با سختی به معنای طرفداری شورا از یک جناح خاص نیست، که سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد: بنده نمی‌دانم چرا برخی‌ها اظهارات ایشان را به طرفداری و عدم بی طرفی تفسیر کردند در حالی که عدم بی طرفی باید موثر باشد نه اینکه بعد از برگزاری انتخابات و مشخص شدن نتایج ایشان مطلبی را بگویند تا برخی‌ها از اظهارات ایشان به عدم بی‌طرفی تفسیر کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تشکیل هیئت نظارت بر اجرای قانونی اساسی گفت: نظر شورای نگهبان در این باره همان نظر دهه 60 است اما در این باره صحبت جدیدی ندارم تا اینکه شورای نگهبان نظر جدیدی را اعلام کند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤال دیگری درباره پیشنهاد یکی دیگر از نمایندگان مجلس برای تشکیل محکمه قانون اساسی گفت که تشکیل این محکمه منطبق با قانون اساسی نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی