بازدید 64547

قاضی مرتضوی تفهیم اتهام شد+توضیح ستاد مبارزه با قاچاق کالا

سعيد مرتضوی، دادستان سابق تهران و از متهمان ردیف اول جنایت کهریزک که پیشتر بارها از تبرئه خود از اتهامات گفته بود، امروز درباره این پرونده تفهیم اتهام شد. اتفاقی که پس از تعلیق شدنش، پیش‌بینی می‌شد و همان گونه که مقامات بارها تبرئه وی را تکذیب کرده بودند، هر چقدر هم از زمان ماجرا گذشته باشد، با حساب این تفهیم اتهامات، دیگر محاکمه وی دور از انتظار نخواهد شد.
کد خبر: ۲۳۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۹ 11 March 2012
سرانجام و پس از گذشت زمان نسبتا طولانی، گویا قرار است که پرونده متهم ردیف نخست حادثه کهریزک به جریان بیفتد.

شنیده‌های خبرنگار «تابناک» حاکی است، سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران تفهیم اتهام شد.

بر پایه این گزارش، مرتضوی که در پرونده حادثه کهریزک متهم بود، در زمینه‌های «معاونت در قتل»، «نقض حقوق شهروندی» و «هتک حیثیت ناجا» تفهیم اتهام شده است و احتمالا به زودی به محاکمه خواهد رسید.

این در حالی است که دادستان سابق تهران و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، در تیر ماه سال جاری، خبر از برائت خود در اتهامات این پرونده داده بود، ولی اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش «تابناک»، پس از گذشت یک ‌سال از حادثه کهریزک (که در آن زمان به عنوان بازداشتگاه نیروی انتظامی، برای نگهداری اراذل و اوباش، مورد استفاده قرار می‌گرفت) و کشته شدن سه تن و شکنجه شماری از بازداشت شدگان، سعید مرتضوی که در آن زمان دادستان تهران بود، با حکم شعبه یک دادگاه انتظامی قضات، از سمت خود عزل شد و ادامه کار وی به حالت تعلیق درآمد.

از آن زمان به بعد، وی بار‌ها در صدد رفع اتهام خود برآمد و حتی پس از خواندن گزارش هیأت تحقیق و تفحص مجلس از حادثه دلخراش کهریزک، تلاش کرد با انتشار یک جوابیه، از اتهامات خود تبرئه بجوید، ولی دستگاه قضایی، دفاعیات وی را نپذیرفت و به باور ناظران حقوقی، صدور حکم تعلیق برای وی، این تعبیر را در پی داشت که او نخستین متهم حادثه کهریزک شناخته شده‌ است.

توضیح اداره کل روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا

سلام علیکم
با احترام ، پیرو درج خبری  با عنوان قاضی مرتضوی تفهیم اتهام شد در تاریخ 21 اسفند در آن سایت به استحضار می رساند خبر سازی مذکور ، کذب و عاری از حقیقت بوده و انگیزه ای جز تشویش اذهان عمومی در پی آن نیست . از این رو مدیران آن رسانه را به رعایت تقوا و اخلاق حرفه ای دعوت می کنبم .
حسن ضابطی مدیر کل روابط عمومی
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر