بازدید 9732
آيت الله جوادي آملي:

اختلاس و بدحجابي بازي کردن با خون شهداست

مگر ايران آلوده را با نماز جماعت و منبر و موعظه مي شد طيب و طاهر کرد؛ اين خون شهدا است که اين کشور را پاک و مطهر کرده و مي کند.
کد خبر: ۲۳۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲ 08 March 2012
حضرت آيت الله جوادي آملي با تاکيد بر اين که بازي کردن با خون شهدا ، آبروي انسان را مي برد، تصريح کردند: اختلاس، باندبازي و بدحجابي بازي کردن با خون شهدا است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، اين مرجع تقليد، پيش از ظهر امروز طي سخناني در ديدار خانواده هاي شهداي هسته اي کشور که در سالن جلسات موسسه بين المللي علوم وحياني اسرا برگزار شد، با تجليل از مقام شهداي کشور به ويژه شهداي هسته اي اظهار داشتند: اين عزيزان با شهادت خود، کشور و نظام را از هر گونه تيرگي پاک کرده و مي کنند.

ايشان افزودند: رسالت مسئولان و همه ملت آن است که بر اساس آن چه ما از فرهنگ ديني آموخته ايم مبني بر اين که شهدا اين سرزمين را طيب و طاهر کرده اند، بکوشيم و مراقب باشيم که آن را آلوده نکنيم.

معظم له تاکيد کردند: مگر ايران آلوده را با نماز جماعت و منبر و موعظه مي شد طيب و طاهر کرد؛ اين خون شهدا است که اين کشور را پاک و مطهر کرده و مي کند.

ايشان با بيان اين که اختلاس و باندبازي و بدحجابي و غيره اين ها بازي کردن با خون شهدا است تصريح کردند: ما اگر حرمت اين خون هاي پاک شهدا را رعايت نکنيم، بايد بدانيم که بازي کردن با خون شهدا، آبرو بَر است.

حضرت آيت الله جوادي آملي همچنين بيان داشتند: شب و روز بايد در خدمت اين نظام اسلامي و مردم باشيم و نبايد به بيراهه برويم.

ايشان با ابراز اميدواري نسبت به اين که از دودمان شهداي هسته اي کشور، دانشمندان برجسته اي تربيت شوند که فخر ايران اسلامي باشند، گفتند: بايد توجه داشت که مرگ آن چيزي نيست که انسان با آن نابود شود، چرا که ما هرگز نمي ميريم و اين ما هستيم که مرگ را مي ميرانيم.

اين مفسر برجسته قرآن کريم افزودند: انسان در برخورد با مرگ تسليم نمي شود؛ کساني که مادي فکر مي کنند، خيال مي کنند که مرگ پايان راه است و انسان با مرگ مي پوسد و ديگر هيچ!

ايشان اضافه کردند: واقعيت آن است که در فرهنگ ديني انسان مرگ را مچاله مي کند و خود جاودانه مي ماند و البته اين حرف بلند، حرف انبيا الهي است.

حضرت آيت الله جوادي آملي با اشاره به آيه مبارکه « کل النفس ذائقه الموت» اظهار داشتند: در انتقال انسان با مرگ، بسياري از افراد ناآگاهانه وارد صحنه پس از موت مي شوند و در آن پيچيدگي ، الفباي زندگي را فراموش مي کنند و حال آن که شهيد داراي چنان جايگاه رفيعي است که همه اين امور تحت اشراف اوست.

ايشان گفتند: از آن جا که حادثه مرگ توان فرساست، لذا بسياري از افراد پس از مردن، اسم خود و طايفه شان را فراموش مي کنند؛ از اين روست که در عالم وانفساي پس از مرگ، اين افراد، الفباي دين را از ياد مي برند و اين شهيد است که آگاهانه وارد عالم پس از مرگ مي شود و همه چيز به يادش است و حتي مي داند چه کساني ادامه دهنده راه او هستند و يا نيستند.

معظم له يادآور شدند: هر گونه تجليل و تکريم نسبت به شهدا، بازگشت اين عرض ادب به خانواده هاي معزز آن هاست و ما بايد نسبت به اين خاندان ادب داشته باشيم، اما واقعيت آن است کسي که مشکل ما را حل مي کند، خود شهيد است، چرا که شهدا با شهادت خود کشور ما را از آلودگي ها پاک کرده و مي کنند.

ايشان بيان داشتند: طبق بيان ائمه اطهار(ع) ايران با خون شهدا به ويژه اين دانشمندان بزرگوار، طيب و پاک شده است و فرزندان صالح و دانشمندان با ايمان، ميوه هاي طيب اين کشور به شمار مي روند.

حضرت آيت الله جوادي آملي گفتند: به لطف الهي، اين خون هاي پاک در حوزه و دانشگاه در جامعه اثر غير مستقيم داشته است؛ اثر مستقيم آن اين بوده که هم حوزويان مي توانند به رشد علمي بالنده دست يافته و به شبهات و نيازهاي نسل جوان پاسخ دهند و هم اين که دانشگاهيان مي توانند اين رسالت را به خوبي انجام دهند.

ايشان با تاکيد بر اين که پيشرفت هاي عظيم کشور در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، همه به برکت خون شهيدان بوده است، ابراز داشتند: ما هميشه مديون و مرهون اين عزيزان هستيم و اشکي هم که براي آن ها مي ريزيم در واقع براي خودمان است به اين خاطر که ديگر آن ها را نداريم و گرنه شهدا در بهترين جاها داراي بهترين رفاه هستند و کمبودي ندارند.

معظم له در خاتمه گفتند: انشاالله به برکت اين خون هاي پاک شهدا، نظام اسلامي در سايه الطاف خداوند متعال، محفوظ باقي مي ماند تا به دست صاحب اصلي اش حضرت صاحب الامر (عج) برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس