بازدید 29138
۱
بیانیه مهم ایران درباره موضوع هسته‌ای فردا منتشر می‌شود:

اجازه بازدید از پارچین را می‌دهیم؛ اما مشروط!

ایران اجازه بازدید از مجتمع نظامی پارچین توسط بازرسان آژانس را صادر می‌کند، ولی شرط‌هایی هم دارد که طی امروز و فردا، بیانیه مهمی را در این باره منتشر خواهد کرد.
کد خبر: ۲۳۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۲ 06 March 2012
 نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، با تأكيد بر آمادگي تهران براي ادامه همكاري با آژانس گفت: پس از توافق درباره چهارچوب و اقدامات لازم، به بازرسان آژانس اجازه داده خواهد شد از پارچين بازديد كنند.

به گزارش «تابناک»، علی اصغر سلطانیه كه برای شركت در نشست شورای حكام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین اتریش است، روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با شبكه خبری العالم درباره اجازه ایران به بازرسان آژانس برای بازدید از پارچین گفت: دیروز به روشنی جزییات دو دور مذاكرات با ایران را توضیح دادم. ما درباره چهارچوب لازم برای چگونگی بازدید از این سایت‌ها‌ در ایران مذاكره كردیم. پیش از آن، باید توافقی درباره همه اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی افزود: بازدید از پایگاه‌های نظامی، مسأله‌ای بسیار خطرناك است و نخست باید چهارچوبی برای كار وجود داشته باشد.

سلطانیه گفت: ایران در گذشته اجازه بازدید از بسیاری از اماكن را به بازرسان آژانس داد. آنها این اماكن را بازرسی كردند، ولی هیچ مواد یا فعالیتی در آن نیافتند و نباید بار دیگر خواستار بازدید از این اماكن شوند.

سلطانیه درباره به تعویق انداختن این بازدید تا پس از نشست شورای حكام آژانس تصریح كرد: مذاكرات هنوز پایان نیافته است و ما به چهارچوب لازم برای بازدید بازرسان آژانس از این اماكن دست نیافته‌‌ایم.

وی توضیح داد: بعد از ظهر سه‌شنبه موضوع از سر گیری مذاكرات بین ایران و شش كشور كه روسیه خواستار آن است و مسائل دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

سلطانیه گفت: امشب یا چهارشنبه صبح، بیانیه‌ای در این باره صادر خواهد شد كه موضع ایران را مشخص می‌كند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر