بازدید 32112

آمار اولیه از مشاركت در حوزه انتخابیه تهران

طبق برآورد ما، امروز تا ساعت 19 در حوزه شهر تهران، 34 درصد از مردم در انتخابات شركت كردند و پيش‌بيني ما اين است كه ميزان مشاركت در شهر تهران به بالاي 40 درصد خواهد رسيد و اين يعني اينكه كار بزرگي صورت گرفت.
کد خبر: ۲۳۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۷ 02 March 2012
رييس ستاد انتخابات استان تهران اعلام كرد كه طبق برآوردها تا ساعت 19، در حوزه انتخابيه شهر تهران، 34 درصد از واجدين شرايط در انتخابات شركت كرده‌اند.

به گزارش ايسنا مستقر در استانداري تهران، صفرعلي براتلو با اشاره به اينكه "در انتخابات دور هشتم مجلس شوراي اسلامي، شاهد مشاركت 32 درصدي مردم تهران بوديم"، گفت: طبق برآورد ما، امروز تا ساعت 19 در حوزه شهر تهران، 34 درصد از مردم در انتخابات شركت كردند و پيش‌بيني ما اين است كه ميزان مشاركت در شهر تهران به بالاي 40 درصد خواهد رسيد و اين يعني اينكه كار بزرگي صورت گرفت.

وي اضافه كرد: در شهرستان‌ها نيز گزارش‌هاي ما حاكي از وجود صف‌هاي طولاني در پاي صندوق‌هاي راي است. در برخي از شعب اخذ راي كه در دوره‌هاي قبلي انتخابات چهارصد تعرفه راي مصرف مي‌شد، امروز ميزان تعرفه‌هاي مصرف‌شده به هفتصد عدد رسيده است.

رييس ستاد انتخابات تهران با بيان اينكه "در اين دوره از انتخابات يك حماسه بزرگ و ماندگار رقم خورد"، تصريح كرد: البته بايد بدانيم كه ما در تهران بحث رقابت‌هاي قوميتي نداريم و در اين دوره، نمايندگان نيز تبليغات ضعيف و كمرنگي داشتند. از سوي ديگر مردم بايد 30 نفر را انتخاب كنند، در حالي‌كه ميزان آگاهي و اطلاع‌شان از كانديداها كم بود اما با همه اين مسائل، باز هم مردم آمدند و اين خيلي مهم است.

براتلو در ادامه گفت: به نظر من رسانه‌ها خوب عمل كردند و مردم هم نشان دادند كه تصميم خود را براساس اطلاعاتي كه از داخل مي‌گيرند عملي مي‌كنند، چراكه رسانه‌هاي خارجي تشويق مي‌كردند مردم به ميدان نيايند و امروز حتي به خيابان‌ها نروند، اما علاوه بر حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي راي، شاهد ترافيك سنگين در برخي نقاط تهران بوديم. خود من كه به صندوق‌ها سركشي مي‌كردم، شاهد مردمي بودم كه با ويلچر آمده يا پيرمردهايي با سنين بالا كه براي راي دادن حاضر شده بودند.

وي درباره ميزان مشاركت مردم در شهرستان‌هاي استان تهران نيز اظهار كرد: در شهرستان‌هاي استان تهران ميزان مشاركت خيلي عالي بوده و در برخي شهرستان‌ها ميزان تعرفه كم آمده است. تا ساعت 4 بعدازظهر براساس آمار ما در شهرستان‌هاي استان تهران 50 درصد واجدين شرايط در انتخابات شركت كرده بودند و اين استقبال فهم، درك، بينش و ولايت‌مداري مردم را نشان مي‌دهد و سيلي خود را مردم به استكبار زدند.

رييس ستاد انتخابات تهران در برابر اين پرسش كه "برخي افراد كه انصراف داده بودند، چرا اسم‌شان در ليست نصب شده در شعب اخذ راي وجود داشت؟" پاسخ داد: ما آگهي نامزدهاي انتخابات را پيش‌تر در شعب اخذ راي منتشر كرده بوديم اما برخي افراد در دقيقه نود انصراف دادند. اگر مي‌خواستيم اسم اين افراد را خط بزنيم، ليست‌ها خدشه‌دار مي‌شد و راهي نبود جز اينكه اسم اين افراد نيز در اين ليست‌ها باشد؛ هرچند آرايشان باطله محسوب خواهد شد. به علاوه بسياري از اين افراد كه انصراف داده‌اند، شايد علت انصرافشان اين بوده است كه مي‌دانستند راي‌آوري ندارند.

براتلو در پايان، از رسانه‌ها به دليل اطلاع‌رساني مناسب انتخابات مجلس نهم تقدير و تشكر كرد و گفت: اگر شاهد موفقيت و پيروزي هستيم، به‌خاطر نقش ارزنده رسانه‌ها در اطلاع‌رساني است كه توانستند در مقابل هجمه دشمن خوب عمل كرده و مطالب و واقعيت‌ها را به خوبي منتقل كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی