بازدید 18403

واردات كالاهاي لوكس موقتا ممنوع شد

کد خبر: ۲۳۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۲ 01 March 2012
معاون توسعه بازرگاني خارجي وزارت صنعت، معدن و تجارت از ممنوعيت موقت واردات 400 رديف كالاي لوكس خبر داد.

حميد صافدل در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام اين خبر، اضافه كرد: وضعيت بعضي از تعرفه‌ها نشان مي‌دهد، در سال گذشته هيچ وارداتي از آن‌ها نداشتيم. معناي آن، اين است كه يا اساسا كشور به آن محصول بي‌نياز بوده يا اين‌كه از آن محصول توليد داخل داشتيم و به هر ترتيب انگيزه‌اي براي واردات آن‌ها وجود نداشت.

وي ادامه داد: اما در امسال ما ديديم كه با توجه به نوسان‌هاي نرخ ارز، اين محصولات جذابيت پيدا كرده‌اند و بعضي از افراد، تمايل به ثبت سفارش آن‌ها دارند و تقاضاهايي هم مطرح شده بود. اما با توجه به اختيار داده شده توسط هيات دولت به ما، مبني بر حمايت از توليد داخل، ما هم يكي از حمايت‌هايي كه انجام داديم اين بود كه ثبت سفارش واردات اين گروه از كالاها را كه بخشي از آن‌ها توليد مشابه داخل هم دارند و سال‌هاي قبل هم آن قدر وفور توليد داشتيم كه كسي انگيزه واردات آن‌ها را نداشت، محدود كرديم.

صافدل در پاسخ به اين سوال كه آيا اين محدوديت به منزله ممنوعيت است؟ افزود: فعلا تا اطلاع ثانوي امكان ثبت سفارش براي آن‌ها وجود ندارد. به معناي اين‌كه كلا ممنوع شده باشد نيست و موقتا تا اطلاع ثانوي اين‌ها محدوديت ثبت سفارش خواهند داشت.

معاون توسعه بازرگاني خارجي وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاييد ممنوعيت موقت واردات اين گروه كالاها، تصريح كرد: حدود 400 و 500 رديف تعرفه هستند و نوعا در گروه كالاهاي غيرضرور، لوكس و اين‌گونه اقلام هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار