بازدید 62147
باز هم ای‌میل‌ها از دسترس خارج شدند؛

محدودیت اینترنت، خواست چه کسی است؟

باز هم ای‌میل قطع شد؛ اصلا وقتی اینترنت ابزار جاسوسی باشد، طبیعی است که نیاز به جایگزین دارد و حتما جایگزین هم تفاوت‌های بسیاری خواهد داشت، وگرنه می‌شود‌‌ همان آش و‌‌ همان کاسه! البته می‌پذیریم که ایراداتی هم هست، ولی آیا می‌توان گفت که چون وسیله‌ای مثل موبایل قابلیت سوءاستفاده دارد، یا ممنوع شود و یا تولید نوع ملی و پاک آن در دستور کار قرار بگیرد؛ قانون چه می‌گوید؟!
کد خبر: ۲۲۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶ 20 February 2012
از مرداد سال ۸۵ که سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت که خبر راه اندازی «اینترنت ملی» را داد، بیش از پنج سال می‌گذرد، ولی هر چه پیش می‌رویم، نه تنها ابهامات کمتر نمی‌شود، بلکه هر روز با اظهارنظرهای گوناگونی روبه‌رو می‌شویم که پاسخی برای پرسش‌های مطرح ندارند و حتی موجب پدید آمدن پرسش‌های بیشتری در ذهن کاربران رو به افزایش این شبکه جهانی می‌شوند؛ اظهار نظرهایی که بیشتر سیاسی هستند تا...!


به بالای متن خبر توجه کنید: «سرویس اقتصادی»! متوجه تغییرات پدید آمده به مرور زمان شدید؟

به گزارش «تابناک»، «پنج میلیون ترابایت اطلاعات در اینترنت موجود است که این رقم، معادل یک کتابخانه با پنجاه هزار میلیارد کتاب یا یک میلیارد فیلم ضبط شده DVD برآورد می‌شود. در همین حال، تاکنون ۵۵۵ میلیون دامنه اینترنتی و دویست میلیون وبلاگ به ثبت رسیده است و دو میلیارد نفر در دنیا، کاربر اینترنت هستند که پیش‌بینی می‌شود، این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۵ میلیارد نفر افزایش یابد».

معاون فنی وزارت اطلاعات در همایش ملی دفاع سایبری گفت: «یکی از مشکلات پیش‌ روی به دلیل تحریم‌های موجود، استفاده از ضدبدافزارهای به روز است، چون با توجه به تحریم‌ها، به روز کردن آنها در بسیاری از موارد شدنی نیست و این موجب می‌شود تا ما به طراحی ضدبدافزار بومی روی آوریم؛ بنابراین، سازمان پدافند غیرعامل نیز باید یکی از اهداف خود را طراحی ضدبدافزار ملی و بومی قرار دهد»، چرا که «شبکه اینترنت عامل تهدید یا ابزار جاسوسی نیست، بلکه خود تهدید و جاسوس است».
در ادامه این همایش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «حمایت از بومی‌سازی نرم افزار و ایجاد زیرساخت‌های امن ارتباطی، از جمله مهمترین تصمیمات راهبردی در عرصه دفاع سایبری است که در این راستا، نخستین مرحله از این شبکه خرداد ماه سال ۹۱ به زیر بار می‌رود».
اشتباه نکنید، قصد بزرگنمایی دنیای مجازی را نداریم؛ اینها سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که روز گذشته در جمعی بیان کرد تا به این نتیجه برسد که در کنار این فرصت‌های پیش آمده، تهدیدهایی هم هست که اگر کنترل نشوند، به طور قطع، تهدیدهای آن بیش از فرصت‌های آن خواهد بود».

اینجاست که گویا، رخدادهای سال‌های اخیر در تغییرات ایجاد شده در طرح اولیه تأثیر بسزایی گذاشته‌اند؛ جایی که دیگر بحث بر سر مزایای اینترنت ملی نیست، بلکه بیشتر اظهارنظر‌های مسئولان، به قابل اطمینان نبودن اینترنت برمی‌گردد؛ به عبارتی بهتر، گویا اولویت ایجاد شبکه ملی به اینجا رسیده که قرار است، جایگزین اینترنت کنونی شود.

اکنون کافی است تا نگاهی به مطالب نقل شده از سوی مسئولان در چند وقت اخیر بیندازیم تا دریابیم که سایت‌هایی چون گوگل، یاهو، فیس‌بوک و حتی کل «اینترنت» ابزار جاسوسی خوانده شده‌اند و به صورت مقطعی و یا همیشه از دسترس خارج شده‌اند. 

این در حالی است که پشتوانه همه این اظهارنظر‌ها، مبحثی است که نخست در برنامه چهارم توسعه مورد توجه قرار گرفت و بعد‌ها به قانون پنجم توسعه هم راه پیدا کرد؛ جایی که در مهمترین ماده مربوط به فناوری اطلاعات در این برنامه (فصل چهارم، ماده ۴۶)، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده است که شبکه ملی اطلاعات ایجاد کند تا همه دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه (تا پایان سال دوم) و 60 درصد خانوار‌ها و همه کسب و کار‌ها (تا پایان برنامه) بتوانند به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند؛ آن هم تا جایی که باید سرانه پهنای باند و دیگر شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان برنامه به جایی برسد که کشورمان در رتبه دوم منطقه قرار بگیرد و سهم این صنعت در تولید ناخالص داخلی، در سال آخر برنامه به 2 درصد برسد.

به عبارت بهتر، این برنامه به معنای ایجاد بیش از دوازده میلیون پورت پرسرعت اینترنت در کشور است و گویا، اشاره‌ای به جایگزینی شبکه‌ای به جای اینترنت ندارد. بدین ترتیب که قرار است یک شبکه ملی اطلاعات تدارک دید و بستر امنی برای اشتراک اطلاعات در درون کشور فراهم کرد تا با پیوستن همه ارگان‌ها به آن، گامی کارساز در راه رسیدن به دولت الکترونیک برداشته شود؛ گامی بزرگ که قرار است کشورمان را در سال ۹۵ (سال پایانی برنامه پنجم توسعه) به جایگاه دومی منطقه برساند.


این تصویر شماتیک، شاید بهترین روش برای نشان دادن تفاوت اینترنت و اینترانت باشد: رایانه‌ای که از آن برای خواندن این مطلب استفاده می‌کنید، در پایین‌ترین ردیف قرار دارد و از طریق خطوط تلفن به یک ISP متصل شده است (همان switch‌های نشان داده شده در تصویر) که سرانجام به یک خدمات دهنده بزرگ‌تر (مثل مخابرات در کشور ما) می‌رسد؛ تا اینجا یک شبکه گسترده داریم که می‌تواند اینترانت ملی هم نام بگیرد، ولی هنگامی به این شبکه اینترنت خواهند گفت که از طریق حلقه بالایی نشان داده شده (خط قرمز نشان داده شده)، به شبکه‌های دیگر کشور‌ها هم اتصال داشته باشد.

تأکید مقامات مسئول نسبت به راه‌اندازی شبکه اینترنت ملی در همایش‌ها و مراسم‌ گوناگون، موجب شده داغ شدن تنور شایعات در این باره شده است، تا جایی که فرضیه‌های گوناگونی راجع به نحوه اجرای آن مطرح می‌شود که شاید شایع‌ترین آن‌ها،  این سه دسته هستند: ۱ـ اینترانت ملی، ۲ ـ اینترانت در کنار اینترنت محدود شده و ۳ ـ اینترنتی با لیست سفید. این حدسیات در شرایطی مطرح می‌شوند که متصدیان راه اندازی اینترنت ملی تا کنون اظهارنظری درباره چگونگی اجرای این طرح نداشته‌اند و گویا از فضای مبهم پدید آمده احساس نگرانی ندارند؛ درست برخلاف بسیاری از کاربران اینترنت فعلی که نسبت به انتشار اخباری درباره اینترنت ملی واکنش نشان می‌دهند و به گواه نظرات رسیده به «تابناک»، بیشتر نگران هستند.
اکنون کافی است آنچه درباره «شما» (مخفف شبکه ملی اینترنت) شنیده‌ایم، در کنار این قانون بگذاریم تا میزان سلیقه اعمال شده در طرح اولیه دستمان بیاید؛ طرحی که نه از بدافزار‌ها سخنی به میان آورده و نه اینترنت را جاسوس خطاب کرده، ولی از سوی دیگر، هم به امنیت شبکه توجه داشته و هم توسعه را در دستور کار قرار داده است.

البته منکر این نیستیم که بستر فعلی اینترنت ایرادات بسیاری دارد و به تیغ دو لبه شبیه است، ولی برایمان سوال شده که اگر این بستر تا این اندازه پر خطر است که قادر به کنترل آن نیستیم و می بایست تعویض شود (یا کاربردش محدود شود و یا هر روش حذفی دیگری بر آن اعمال شود)، چه تضمینی برای امنیت نوع داخلی آن هست که در برنامه توسعه، به ایجاد آن اشاره شده است؟

آیا جاسوسان به این شبکه جدید نفوذ نخواهند کرد یا پس از مدتی خواهیم گفت که این هم امن و پاک نیست و بهتر است این تیغ دوم را هم از سر راه برداریم؟

و اصلا چگونه است که از یک طرف گاهی افتخار می‌کنیم که شمار مسیرهای ارتباطی بین‌الملل کشورمان (درگاه یا به زبان انگلیسی: Gate Way) را از چهار لینک STM۱ در سال ۸۴ که بیشتر از مسیر کابل دریایی جاسک فجیره تأمین می‌شد، به ۱۰۴ لینک STM۱ در سال ۸۸ رسانده‌ایم که از ۹ درگاه بین‌المللی تأمین می‌شوند، ولی از سوی دیگر با چرخشی عجیب، این همه دستاورد را به کام دشمن می‌خوانیم و اینترنت را جاسوس می‌دانیم؟


سه سال پیش، قرار بود به شبکه فلگ متصل شویم و با قرار گرفتن در این حلقه جهانی پرسرعت اینترنت مابین آفریقا و اروپا و آسیا، تفاوت سرعت اینترنت‌مان محسوس شود. بماند که به این هدف رسیدیم یا نه، آیا به نظر شما هنوز در همان راه هستیم یا اهدافمان هم تغییر کرده است؟ اگر آری، بنا بر کدام قانون و مصوبه؟!

پس از تحریر:

با خبر شدیم که از صبح امروز، برای بار دوم در یک ماه اخیر و بار چندم در چند سال گذشته، خدمات ای‌میل سایت‌های بزرگ جهانی مثل گوگل و یاهو از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است.

اینجاست که با حجم زیاد پیام‌های کاربرانی روبه‌رو می‌شویم که از وضع موجود گلایه دارند. براستی اگر این سرویس‌های اینترنتی سالم نیستند، چرا تا روز گذشته فعال بودند و اصلا چه دلیلی هست که دوباره تا چند دقیقه، ساعت و یا روز دیگر فعال شوند؟!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۱
در انتظار بررسی: ۱۸۰۸
انتشار یافته: ۲۰۵
اینکه از یک تکنولوژِی یا یک نوآوری جدید استفاده نامناسب بشود چیز جدیدی نه در ایران و نه در کشورهای دیگر نیست.
حال این استفاه نامناسب بسته به فرهنگ هر کشور و ساختارهای آن متفاوت است.
مثلا اتومبیل شما ببینید روزی چند نفر در ایران در اثر تصادفات میمیرند و یا روزی چند نفر در اثر ضربه کارد یا اسید پاشی از زندگی عادی و یا حتی اززندگی کردن محروم میشوند.
ولی آیا این دلیل میشود که دیگر در کلیه مغازه های کارد و اسید را با گرو گذاشتن کارت شناسائی معتبر و یا سند خریداری کنیم تا مبادا شاید اتفاقی بیافتد؟!
و یا آنقدرامتحانات رانندگی را سخت و خیابانها را آنقدر باریک کنیم که عملا اتومبیل به جای یک وسیله حمل و نقل به یک وسیله تزیینی تبدیل شود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
شده بازی مرغ و تخم مرغ، وزارتخونه میگه زیرساخت، زیرساخت میگه وزارتخونه، جالبه پول سرویس اینترنت از ما میگیرن ولی در عمل اینترانت تحویل میدن.آخرش اونقدر این کار رو ادامه میدن و کیفیت رو پایین میارن تا مردم خسته بشن و قید استفاده از ایمیل رو بزنن.
هوم ..............
ما که سر در نیاوردیم می خوان چیکار کنن !
به فرض اینترنت جاسوسه و خطر داره، خوب می خواین چیکار کنین؟ کلا ببرین و تمومش کنین ؟!
میخواین بگین کسی لازم نیست به منابع این شبکه دسترسی داشته باشه؟
نمی دونم این مسئولین تا حالا پایان نامه یا سرچی در اینترنت انجام دادن، یا اصلا ایمیل دارن. اگه داشتن خیلی چیزا حل بود.
یا علی
واقعا تیتر زیبایی برای مطلب انتخاب کرده اید.
از اول در ایران اعلام نمیکردند که سرویسی به نام اینترنت هست! همونطور که ماهواره از دید یک ایرانی وجود ندارد و سرویسش در دسترس هیچ کس نیست! قطع کردن دوباره ایمیل چه معنی ای داره؟ امروز هم قطع کردنش ، اگر کارم IT نبود کلا کامپیوتر و اینترنت رو میبوسیدم مگذاشتم بالای طاقچه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
هرچه زودتر ببوسي بذاري بالاي طاقچه جلوي ضرر را گرفتي . ميتوني بري توي كار سكه يا دلار
ناشناس
| United States |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
من امروز یک پیک با هزینه 7 هزار تومان گرفتم فقط برای اینکه طرف مقابل نمیتونه ایمیل باز کنه. البته من که مشکلی با این داستان ندارم
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ناشناس جان پیک از امریکا فرستادی ایران فقط با 7000تومن؟! چقدر ارزون!!
آقا ایمیل ها دوباره که قطع شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
واسه ما که وصله :D
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
خستی نباشی, تازه فهمیدی؟
امروزم که یاهو بسته شده؟خودتون میبندین خودتون باز میکنید خودتون پیرهن عثمان علم میکنید......یعنی جدا اون دنیا وجود نداره؟یا فکر میکنید اونجا هم روابط و پارتی بازی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
جیمیل هم...
اگر بخواهند به ما از طریق اینترنت ضربه بزنند، سنگین ترین ضربه آنان قطع کامل سرویس های اینترنت به ایران و محروم کردن مردم ایران از اطلاعات جهان خارج خواهد بود و با توجه به اینکه زیرساختهای اصلی اینترنت در جهان در اختیار آنهاست براحتی میتوانند اینکار را انجام دهند ولی ظاهرا احتیاجی به این کار ندارند زیرا ما خودمان داریم این کار را برایشان انجام میدهیم!؟!؟!؟!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
قطع اینترنت به ضرر اوناست نه ما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
جناب میشه بفرمایید از چه نظر به ضرر اوناست؟!
عالی بود. با اینکه نظرم در خبرهای مرتبط قبلی تایید نشد ولی این نوشته یه جورایی حرف دلم بود
امروز 1/12/90 باز ايميل ياهو قطع است. شما رو به خدا بگيد چه كار كنيم؟ ما يه مجله علمي منتشر مي كنيم ابزار كار ما ايميل و اينترنت است.
آخه یکی نیست بفهمد که جاسوسی از طریق اینترنت به چه درد دشمنان ما میخورد
اطلاعات شخصی مردم به چه درد سیا و موساد میخوره. ضمن اینکه آنها برای کسب اطلاعات هزار روش دیگه دارند.
بقیه اطلاعات کشور هم اگر محرمانه است که کسی روی اینترنت نمیگذاره.
ميشه يكي بفرمايند چرا امروز هم به ياهو ميل و جيميل دسترسي نداريم؟
پاسخ ها
محدثه فرخی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
من مطمئن هستم که serverهای یاهو و جیمیل توانایی این همه کاربر رو ندارن. پس الکی اعتراض نکنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
جناب برخی عجب!!
گوگل و یاهو؟؟؟
عزیزم چزا فقط تو ایران؟
درضمن بد نیست به پیغام ها و خطا های داده شده روی مانیتور دقت کنی
کسب و کار من نا بود شد.
بابا اين چه بازي است كه راه انداختن؟؟؟؟ همه كارهامون مونده روي زمين..... كي بايد به درد ما برسه آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دست گلشون درد نکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
تو که یا از آمریکایی یا وی پی ان زدی چه غمی داری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
اخوی اون پرچم مالزیه نه آمریکای جهان خوار!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
سلام
اون مالزیه، آمریکا نیست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
نه وی پی ان زده نه از آمریکاست
از مالزیه لطفا کامل ببین بعد نظر بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
عزیزم پرچم مالزی هست نه آمریکا
اصلا اینترنت رو تعطیل کنند برگردیم به همان دوران قدیم .من که راضی ام به خدا ... برگردیم به چهل سال قبل ، نه اینترنت می خواهیم ، نه میل ، نه فیس بوک ، نه یوتیوب نه هیچ چیز دیگه ... فقط برگردیم به چهل سال قبل !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
فکر کنم هرکی این نظرو ببینه بهش + میده. اگه میتونستم 1000 تا + میدادم.
فريبا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اونوقت مسئولين بايد تلگراف ها رو فيلتر كنن! خيلي باحاله يه تلگراف برات بياد توش نوشته باشه: با استناد به قانون جرايم تلگرافي
دسترسۍ به تلگراف ارسال شده امكان پذير نمۍ باش
واقعا ما رو از کار و زندگی انداختن.باید نامه ها رو دستی برد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
اشتباه میکنید دیگه - از کبوتر نامه بر استفاده کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
قربان پول هم باید دیگه با چمدون جابه جا کنیم نامه که جای خود داره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
حتي استفاده از دود آتش رو هم ميشه پيشنهاد کرد
به خود خدا قسم من باید هر چند دقیقه ایمیل هایم را چک کنم و با استاد راهنمایم و دانشگاه در خارج در ارتباط باشم که به خاطر این محدودیت امکان ندارد.حال اگر به لحاظ تحصیلی و ... آسیبی ببینم چه کسی پاسخگو خواهد بود. محدود کردن ایمیل ها یک کار کاملا غلط و از روی بی مسئولیتی صورت می پذیرد. یعنی بجای حل مسئله صورت مسئله پاک می شد! خوب سیستم امنیتی ما که خیلی قوی است چرا مجرمان واقعی را که از ایمیل سوء استفاده می کنند را پیدا نمی کنند!؟
بهترین راه رو اوردن به فیلتر شکن ها می باشد.
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
مشکل اینه که نه فیلتر شکن ها کار نمیکنن و نه وی پی ان ها
بابا مشکلی نداره که!!!من خودم دیگه دارم کم کم نامه با کبوتر رو جایگزین یاهو می کنم!!
اقا با اجازه لنگر كشتي رو كابل اينترنته زياد گير ندين ممكنه قطع بشه ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
اخه کجای کابل افتاده که دقیقا زده سرویس های ایمیل رو قطع کرده؟؟؟
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
دیگه از لنگر گذشته
اصلا احتیاج نمیبینن توضیح بدن
سلام

بخدا این راهش نیست بخدا

این میشه پاک کردن صورت مسئله ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
پ ن پ ميشه حل مساله
مسئولین عزیز! به جای این محدودیت ها، سرعت را افزایش دهید در عوض بستر فرهنگی را برای استفاده از اینترنت فراهم کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
چی چی فرهنگی!!!؟
من نمیدونم قضیه چیه؟! ، وقتی ایمیل قطع میشه از طیف حامی دولت تا منتقد دولت گرفته تا اصلاح طلب و خارج نشین همه اعتراض میکنن ! پس کی ایمیل رو قطع کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
كسي كه چيزي نميگه !!!!
ای واااااااااااااای
حالا چی کار کنم
قرار بود پایان نامه ام را برای استادم ایمیل کنم که ببرم برای صحافی که دیدم 2باره قطع شده ایمیل ها
حالا چی کار کنم
500 کیلومتر راه فاصله دارم
ای خداااااااااااا
پاسخ ها
محسن قمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
بهتر براش اس ام اس کنی پایان نامه ات را.
یا اینگه با تلگراف براش بفرستی
ناشناس
| Poland |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
من با vpn راحت رفتم تو میل باکسم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
در جواب "ناشناس" ما به سختی هم نتونستیم
من ميخوام مدرك مهندسي كامپيوترم رو ببوسم بذارم كنار
كسي جاي خوب واسه سيگار فروشي سراغ داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
داداش منم کارشناسی ارشد آی تی دارم. اگر شاگرد سیگار فروش خواستی بگو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
این همه شغل کاذب برای چی میخوای بیایی تو کار ما شرمندتم ولی بازار فعلا اشباع شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
منم طراح سيستم هستم ميتونم بيام كنار شما بساط چاي داغ راه بيندازم .تو سرما چاي داغ با سيگار خيلي ميچسبه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
کا ما هم میاییم سمبوسه فروشی کنار شما . بعد هی بگید مملکت بیکار زیاد داره .ببین با یک قطع اینترنت چقدر شغل ایجاد شد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
آقا هرجا بساط کردین بگین منم بیام یه چای داغ باسیگار ازتون بخرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تو رو خدا منم مهندس کامپیوتر نرم افزارم جیگرکی رو واسه من بزارید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من هم کارمند شهرداری هستم هر جا رفتید بگید تا بیام جمع کنم !!!!
به خداوندی خدا دیگه خیلی خسته شدیم
بابا ما دانشجوییم، داریم روی پایان نامه کار میکنیم
باید اسناد و مدارک پیشرفت کارو به استاد بدیم
به کی بگیم این دردو خدااااااااااااااااااااااااااااااااا
بابا به پیر به پیغمبر من تو روزنامه همشهری آگهی استخدام دادم برای ارسال رزومه ایمیل یاهو دادم بابا بی انصافها حداقل اطلاع بدید الان پول آگهی رو از شما باید بگیرم اصلا پول به کنار زمانی که من از دست می دم رو کی جبران می کنه؟؟؟؟/
من نوعی که اینترنت رو برای بازی و سرگرمی استفاده می کنم چه گناهی کردم که نمی تونم توی بازیم لوگین کنم چون پرت اچ تی تی پی اس رو بستید ؟
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
آقا بخدا اين بي خطره ، واسه ايشون بازش كنيد.!!!
محسن قمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
تو دیگه خیلی باحالی
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
شما که از آلمان وصل شدی دیگه چرا ؟؟
اونجا هم بستن ؟؟
خودتو مسخره کن آقا ! اینجا مردم به قدر کافی مشکل دارن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
از آلمان نیس طفلی ترسیده با فیلترشکن اومده نظر داده تا آمارش رد نشه!
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
مسعود جان نکنه چون الان پرچمم شد کانادا من توی کانادا هستم ؟ دوباره بشه آلمان برمی گردم آلمان ؟
تابناک پیراهن عثمان علم کردی ، فکر کردی ما نمیفهمیم
یک جایگزین برای این ایمیلها وسرویسها معرفی کنید. نیاز که حذف نمیشه.
به خدا من حاضرم از سرویس داخلی استفاده کنم اما اینجوری هر روز قطع و وصل نشه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
من حاضر نیستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
برو .......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
کدام سرویس داخلی ؟
صفحه پیوندها رو میگی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
هرچند شديدا مخالف قطع شدن gmail هستم
ولي فکر کنم iran.ir سرويس ايميل داخلي داره !!!
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
يكي به دوستش ميگفت بي معرفت حالا من تلفن ندارم توكه داري چرا به من يه زنگ نميزني؟!! بنده خدا ، گيرم ايران اير سرويس ايميل اختصاصي داشته باشه من كه عضو اون نيستم چطور بليطم بدستم ميرسه؟!!!
تمام وسایل و نرم افزار های دنیا می توانند نقش چند کاره داشته باشند. شما این همه مهندس کامپیوتر دارید پس برنامه بنویس و نقش دشمن را کمرنگ کن. آیا کشورهای چین و روسیه و ... مشکلات تهدید امنیت ملی را توسط شبکه ها حس نمی کنند. پس راه حل قطع کردن و جلوگیری از اطلاعات نیست. ایمان انسان با حصار کشیدن تکمیل نمی شود اتفاقا بایستی در بطن مشکلات و اطلاعات ایمان را حفظ کرد و البته برنامه ریزی نمود تا آسیب کمتری دید.
ایرانی می تواند بهترین باشد
عجب صبری خدا دارد!
من پیشنهاد میکنم اونهایی که می خوان ایمیل هاشون رو چک از برنامه اپرا مینی البته نسخه ای که سرورش فیلتر نشده باشه استفاده کنن
دروغ روشن و بزرگی اگر قطع شدن را به شرکتهای Google و Yahoo ربط بدیم. واقعاً ... کار داخلیهاست و هیچ ربطی به شرکتهای مذکور نداره
من همبن هفته برای مهاجرت اقدام میکنم. متاسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
ما که تا تهرون هم نمیتونیم بریم چه برسه به خارج !
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خوش به حالت. واسه ما هم دعا کن بطلبه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
آقا دست مارم بگير
من ببر
تورو خدا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
داداش تو چمدونت جا نیست؟
آقا همه این حرف ها درسته. منم به این شیوه محدود کردن اینترنت معترضم!
ولی خدمت دوستانی که از سرویس گوگل و یاهم برای کسب و کارشون استفاده می کنند باید بگم که , کاره خودتون اشتباه هستش. استفاده از اکانت های یاهو و گوگل برای انجام امور کاری , کاملا غیر حرفه ای هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
شما پیشنهاد بهتری دارید ؟ ارائه کنید لطفا...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
میدونی اینترنت چیه؟؟؟!!!!
میدونی کامپیوتر چیه؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
عجب!!! ایشون احتمالاً نامه بر پست هستن که الان کارو بارشون گرفته!!!!!!!
من نمی دونم اینایی که منفی می دن کین!!!!! احتمالا خیلی از دنیا بی خبرن
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
بعضی ها هستند که ساعتی هفت هزار تومان می گیرن تا... بقیش رو خودتون بهتر می دونید...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
نه عزيزم، همونايي هستند كه لنگر كشتيشون گير كرده به كابل اينترنت!
مطابق برنامه 5 ساله پنجم دولت مکلف است تا پایان سال اول برنامه 5 ساله پنجم توسعه لایحه جامع دولت الکترونیک را برای تصویب به مجلس بفرستد یعنی تا 29 روز دیگر آیا محقق خواهد شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
چه دل خوشی داری تو .....
تنها منبع درامد من فروشگاه اینترنتی هست و سیستم فروشگاهیم هم طوریه که شدیدا به ایمیل وابسته است، شش ماه زحمت من از بین رفت. ممنون از ...
از حسن خبررساني شما تشكر مي كنم
به نظر من اينترنت كه هيچ؛ اگر سر من را هم در راستاي دستگيري جاسوسان و ناكامي آنان در ترور دانشمندان قطع كنند عيب نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
منم با جمله آخر شما کاملا موافقم. به نظر منم در مورد سر شما اصلا و ابدا اشکالی نداره.
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
مگر اوایل انقلاب که موج سنگین ترور عزیزان انقلاب را داشته ایم، باز هم به خاطر اینترنت بوده است؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
آخه سر تو به چه درد جاسوسا میخوره؟!؟!؟ ولی باز هم منم با نظر آقای ناشناس مبنی بر قطع کردن سر مبارکتون موافقم.
(ادامه قبلی)باز خوبه شما به فکر هستین و در حد یه مقاله فسقلی مینویسین. وقتی اینترنت کلا بشه ابزار جاسوسی همینه دیگه.
چرا تو دانشگاه ها تدریس میشه این ابزار جاسوسی؟
من تا آخر سال برای مهاجرت اقدام میکنم.
خدا یارتون باشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
خوش به حال شما باز پول مهاجرت داری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
منو با خودت ببر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
میری ولی گیتارو با خودت نبر!
بستن ایمیلها

آدم را یاد شعار " ما میتوانیم" می اندازد که ما بالاخره یک طوری میتوانیم آن را باز کنیم!!!!!!!!
ای بابا خوب پست الکترونیک رو که میبندین حداقل کفتر بازی رو تو ایران مجاز کنید تا متخصصین این امر بتونن کفترهای نامه رسون تربیت کنند و مثل چند هزار سال پیش ارتباط برقرار کنیم فقط به جای پست الکترونیک میگیم پست کفتررسون. به نظر من که عالیه
یاهو مسنجر باز نمیشه سایت گوگل هم باز نمیشه.متاسفم
اقا ما هم مدارك شركت مونده!! شب عيدي ميگن تا نفرستي پول نميدن !! چي كار كنيم با 10 سر ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
با پيك بفرس . با دود هم ميتوني امتحان كني البته بايد بري بالاي يك ساختمان خيلي بلند
کلافه شدم ، عملا باید کار رو بوسید و گذاشت کنار با این وضعیت اینترنت ، من آژانس هواپیمایی کار میکنم و دقیقا امروز و هر روزی که این مشکل وجود داره ما بیکاریم ، جدای از بحث دلار که کمر ما رو شکونده
خدایا خودت یه کاری بکن
این چه وضعیه، خدایا چیکار کنم
هر کی اطلاعات محرمانه داره مطمئنن رو اینترنت نمیذاره .دولت ایمیل ملی ارائه بده اگه کسی اطلاعات محرمانه داشت از ایمیل ملی امن شما استفاده خواهد کرد.ما ایمیل ملی اجباری نمیخوایم. مردم باید این ازادی رو داشته باشند که از کجا میخوان ایمیل استفاده کنن.نه اینکه بیان یاهو و .... مسدود کنند.
عجب بد بختی گیر کردیم
این چه وضعیه، خدایا چیکار کنم
من امروز بخاطر قطع شدن ایمیل میلیاردها دلار ضرر کردم! حالا چکار کنم؟ بدبخت شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
توام دیگه اینقدر خالی نبند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اگه میشد 1000 تا منفی برای این رای میزدم
چرا اینقدر هیاهو میکنید؟

من همین الان ایمیلهامو بازکردم. مشکلی هم ندارم.
هم یاهو هم گوگل....

بس کن از این همه هیاهو تابی ناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
اینترنت شما نظر کرده هست اخوی
ناشناس
| United States |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
چون برای شما باز میشه دلیل نمیشه بقیه مشکل ندارند
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
پس لابد این همه مردم و سایت خبرگزاری دارن دروغ میگن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
فیلتر شکن داری؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
اگه از روزهای قبل login کرده باشین مشکلی نداره ولی وقتی می خواین از اول وارد Email بشید و از https استفاده کنید مشکل داره.
می تونین برای امتحان sign out کنید و دوباره login کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
اونی که باز کردی صفحه تابناکه. تازه اونهم پسرتون برات باز کرده. شما اصلا میدونید ایمیل یعنی چی؟؟؟؟؟...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
اخوی آدرس را اشتباه تایپ کردی رفتی جای دیگه ناقلا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خجالت بکش . یعنی همه دروغ میگن ؟
تمام کشور های جهان از سرویس های گوگل ،یاهو و غیره استفاده می کنند .چرا باید این سرویسهای در اینجا قطع شود ، فکر نمی کنید مشکل را باید از ریشه حل شود ؟؟!!
میگم بهتر نیست طرح کبوتر ملی راه اندازی کنیم. اینطوری دیگه نمی تونن بفهمن ما چی کار می کنیم. بقیشم با گل یا پوچ حل میشه دیگه
ما که زندگیمون و کار و درآمدمون از اینترنته چه گناهی داریم که مسئولان این کار رو با ما می کنند؟ واقعاً با این رفتارها اعتماد ما جلب میشه؟
کوچکترین انتظار یک کاربر اینترنت استفاده از ایمیل و سرچ در گوگل است.
و وقتی از دید آقایان این کار مشکل ساز است.

باشد که رستگار شوید.
باور کنید این کار حق الناس.
بابا هزار تا کار داریم.چرا هی اذیت می کنید.
آدم دیگه نمی دونه چی بگه......
اي بابا كاش اين ناليدنا فايده اي داشت
براي حداقل حقمون هم بايد دست و پا بزنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
از اين اون نيست، از ماست که بر ماست...
با این برخورد با اینترنت و قطع مکرر آن و قطع یهو و گوگل ، بهتر است رشته کامپیوتر به کل از دانشگاهها تعطیل گردد و بجای آن رشته های جامعه شناسی گذاشته شود . با تعطیلی این رشته از پرورش جاسوس رایانه ای جلوگیری می گردد. همچنین پیشنهاد می کنم فارغ التحصیلات این رشته ها هم باز آموزی و رشته های ذیگری برای این بازآموزیها درنظر گرفته شود
در حال حاضر ظاهرا استفاده از ایمیل نوعی جرم محسوب می شود و البته طبق معمول، به زور شهروندان رو از ارتکاب به جرم منع می کنند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
به اين ميگن توفيق اجباری
اینقدر خودمونو گول نزنیم و بگیم مشکل از اون طرف آبه! نه داداش ... هر چی هست همینجاست. میگی نه. پس بگرد پرتقال فروش رو پیدا کن شاید مشکل ایمیل ها هم حل بشه.
من پس فردا تو دانشکده کنفرانس دارم و پاورپوینتهام که تو ایمیلم هست رو نمی تونم بردارم . دانشجوی شیمی
دانشجوی دکتری هستم وشرط دفاع پایان نامه ام چاپ دو مقاله بین المللی است تا رتبه علمی و مقالات کشور بالا برود و آقایان بتوانند به آن بنازند. وسیله ارتباطم با استادم در آمریکا ایمیل و اووو است که از دیشب قطع شده. دسترسی به پایگاههی علمی معتبر نیز ماههاست بسیار محدوداست. برای انجام تصحیح کارم نیاز فوری دارم فایل ها را برای استادم بفرستم. کاش آقایان با این شرایط هر روز برای افزایش افتخاراتشان پذیرش دانشجوی دکتری را زیاد نمی کردند. بهرحال یا افزایش رتبه علمی یاحفظ کشود از جاسوس و دشمن.!!!
حالا کسی میدونه اصلن واسه چی دوباره قطعش کردن !!!
آقا چه کاریه بیاید کلا این دندون لق رو بکنید همه راحت بشن دیگه لازم نیست انقدر لقمه رو دور سر بپیچونید هی هرروز یه تز صادر کنید چه میدونم اینترنت ملی و ...
با سایت تابناک هم صحبت کنید بیاد روزنامه کنه کلا دیگه
والا
امروز بچه های خدماتی رو میفرستم یه 30 تا کفتر جلد بخرن روی پشتبوم شرکت قفسی بسازند و برای ارسال نامه ها از اون ها استفاده کنیم.... واقعا که ....
فقط بگم نابود میشم اگه ایمیل نباشه با این وضع بیکاری اگه این کاری که بسته به ارتباطات ایمیل قطع بشه باید برم گدایی........
ببخشید شطرنج بازی کردن در یاهو هم جاسوسی محسوب میشه؟
فقط هم که ایمیل نیست، کلی از سایت های SSL هم بسته شده اند.
اصلا سياسي نيستم. ولي از امروز عقده دلم را باز ميكنم.
در تقویم نگاه کردم مناسبت خاصی نیست. کسی می دونه اول اسفند با چه حادثه ای مصادف است؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تولد اینترنت ملی!!!!!!!!!!!!!
از صبح تا حالا داره خون، خونمو میخوره! وقتی سایتتون رو باز کردم و دیدم مطلب باز نشدن ای میل ها رو کار کردین، از خوشحالی اشک تو چشمم جمع شد! خدا رو شکر بالاخره یکی صدای ما رو می شنوه.. آقا به خدا خیلی از دانشجو ها واااقعا به میل نیاز دارن. خیلی ها کار ضروری دارن. اگه ذره ای برای حق الناس ارزش قائلیم نباید این طوری زندگی مردم رو به هم بریزیم... اصن هر کاری می خوان با اینترنت بکنن، اما ای میل رو قطع نکنن.. برای بعضی ها واااااااااااااااااااقعا واجبه :(
چرا کسی نمی فهمه که خیلیا به راحتی با قطع شدن ای میلشون به خاک سیاه می شینن؟؟ حداقل زحمت بکشن از چند وقت قبل اطلاع بدن. این که میشه. نمیشه؟؟؟؟
بابا همه آژانسهای مسافرتی از یاهو استفاده میکنن همشون امروز بی کار شدن همه پیشرفت میکنن ما......
من نمیدونم ما دانشجویان بدبخت چه گناهی کردیم که کابل اینترنتمون را یا کوسه می خوره، یا لنگر کشتی قطعش می کنه. بابا به خدا خیلی ها دارن از ایمیل استفاده مثبت می کنن.
با اینکار ممکنه امنیت و .. بدست بیاد ولی اعتمادو...... از دست میره
بابا سرچ گوگل رو هم بستن !!!
این چه وضعشه ؟؟ مردم هزار تا کار دارن .
به خدا ,به پیر ,به پیغمبر تمام کار ما با ایمیل انجام میشه. آخه چرا با روزی خلق خدا بازی می کنند؟هر چه لازمه فیلتر کنن ولی ایمیل عادی رو چرا قطع می کنن؟
آقا یکی به فریاد ما برسه! این حضرات اول یک کاری میکنند بعد تازه فکر میکنند چرا کار را کردند! من امروز پرواز دارم بلیط را برام ایمیل کردن دستم هم به هیچ جا نمیرسه شما بگین من چی کار کنم!
ایمیل یاهو من که سالمه چطور شما نمی تونید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
سعی کن تابلو خالی نبندی
آینه گر نقش تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست
حداقل اندازه یک بیت شجاعت داشته باشید و بگویید که "آره من قطع کردم اصلا به کسیم چه مربوط"
تا با این جمله حداقل کمی دلمان خوش باشد که لا اقل آزاده اند...
آقا گوگل فیلتر شد!!!!
پاسخ ها
ممد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
قرار نشد شایعه پراکنی کنی
خطاب به اون دوست عزیزی که نظر بقیه رو به تمسخر گرفتن و نوشتن: «من امروز بخاطر قطع شدن ایمیل میلیاردها دلار ضرر کردم! حالا چکار کنم؟ بدبخت شدم».
می خواستم به ایشون بگم که شاید شما کاری با ایمیل نداشته باشید، دلیل نمی شه که مشکلاتی رو که برای دیگر هموطنانتون به وجود میاد رو نادیده بگیرید. حداقل اگر کمکی نمی کنید، نمک روی زخم نپاشید و خودتون رو مشمول نفرین صدها هزار نفری که دارن ضرر می کنن، نکنید..
در ضمن در ایرانی که من توش زندگی می کنم، کسی میلیاردها دلار نداره که بخواد اینقدر ضرر کنه. ضرر ما در این حده که پذیرش یک دانشگاه خوب خارجی رو از دست بدیم، یا اعتماد استادمون رو، یا بعضی ها کارشون رو. فقط اونهایی میلیاردها دلار ممکنه ضرر کنن که یا اختلاصی چیزی کردن یا چاه نفت دارن، که ان شاالله شما جزو اونها نیستید.
والسلام علی من اتبع الهدی
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
همه چیزو خوب اومدی و اختلاص (اختلاس) رو نه!!
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
بابا این مثبتا چیه؟؟؟؟؟
اون بنده خدا با حالت طنز گفته
عجب!!!!!!
سلام بابا باز قطع شد یاهو و gmailبشاید بشه باهاش جاسوسی کرد چرا سایت بازی رو میبندید
حالا این دفعه کِی میخواد وصل شه؟؟ من کار دارم مثل بقیه...!!!!!!!!!!!
ایمیل ها به درک !!!!!
چرا کل پورت HTTPS رو بستید !!!!
من رو که به خاک سیاه نشوندید با این کاراتون
پاسخ ها
حسین
| - |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
فقط محض اطلاع:https پورت نیست.پروتکله.
خسته شدم ؛ خسته
ای بابا من از اینترنت تمام دلخوشیمان به بازیهای آنلاین است که با بسته شدن https
امروز نمی تونیم لاگین کنیم و بازی کنیم.به داد ما هم برسید
همین شبکه آی فیلم که خودتون درستش کردید تو یوتیوب و فیس بوک و توییتر قسمتی داره برای مخاطبانش اونوقت شما ......
فکر کنم چاپارخانه باید دوباره احیا بشه.!!!!!!!!!!
ای بابا اونوقت میگن وی پی ان استفاده نشه, خوب وقتی کلی کارهای ملت از طریق ایمیل انجام میشه و شما میبندینش چه توقعی دارین؟ این چه وضعیه؟ جلوی همه چیز را که نباید گرفت
محض اطلاع دوستان وی پی ها و فیلتر شکن ها هم کار نمیکنه ... برادر جاده رو بستن ... پورت 443 و https کلا راحته!!!
علیییی دایییییی...علییی دایییی...علیییی داییی!!
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
ایولا دمت گرم فقط علللللللللییییییییییییی داااااااااییییی
fبیاییم شفاف بگوییم از امروز تا فلان تاریخ اینترنت یا ای میل ها قطع است بخاطر مصالح کشور یا نظر شخصی فلان مقام محترم ولی دروغ نگوییم ما مردم فرق بین راست و ذروغ را تشخیص میدهیم
قضيه اينترنت مثل كارد ميمونه هم ميتوني باهاش آدم بكشي هم ميتوني باهاش ميوه پوست بكني. نميشه كارد ها رو جمع كرد كه مبادا چند نفر بخوان سو استفاده كنن.
بچه ها؟؟از حاشیه ها که بگذریم، کسی راه حلی داره حد اقل موقتا وصل شه؟ منم مثل شما کلی کار دارم...
دوباره پای کی رفته رو سیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به دلیل قطعی ایمیل ه دانشجوی من از سمنان به تهران آمده تا پیش نویس پایان نامه خود را به استادش تحویل دهد و برگردد.
این یعنی بازگشت به عهد دقیانوس. . .
24 ساعت تمام از اينكه ايميل قابل دسترس نبود كلافه شده بودم.
شب ساعت نه و سيزده دقيقه اين تيتر شما را براي اولين بارداشتم مي خواندم كه يهويي ايميلم قابل دسترس شد.انگاري معجزه شد.دستتن درد نكنه تابناك
به نظر من اینترنت رو کلا" تعطیل کنید تا هم ملت و هم دولت راحت شن !
چند روزی هم سایت گوگل رو فیلتر کرده بودند
عجیب نیست .... ما همه چیزمون با بقیه متفاوته
نگران نباشید بابا...کشتی ها رد می شدن لنگرشون افتاده رو کابلای اینترنت!!!می گیم بچه ها برن درستش کنن...
چار روز دیگه باید فاتحه ی این اینترنتم خوند
اقا اين ايميل چيه و به چه دردي مي خوره؟ميشه بيشتر توضيح بدين
من کارشناسی ارشد حقوق بین المللم. اسمش روشه. بین الملل. بدون پست الکترونیک بین المللی چه خاکی تو سرم کنم؟ پایان نامه ام رو هواست! شبکه ملی به چه دردم می خوره؟ بابا! من منابعم، تبادل اطلاعاتم و ... همه بین المللیه.
خوب هر دوتاش باشه برای کارای محرمانه از اینترنت ملی لستفاده میکنیم این معادلهی خیلی خیلی اسونیه یا علی
بچه ها ایمیل ها باز شده. به حای کامنت گذاشتن توی تابناک بدویید کارهاتون را بکنید تا دوباره نبستنش
من اشتراک اینترنتمو دیگه تمدید نمیکنم
بودو نبودش دیگه فرقی نداره با این اوضاع
تور 1روزه به ترکیه
جهت چک کردن ایمیل(1سال بعد)
....... گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست....
بنده سرتاپاتقصیر کافی نت دارم.ماهی900هزار تومن کرایه و...میدم.
خدا میدونه دیروز3هزار تومن کار کردم.آخه خدا رو خوش میاد؟با این وضع اینترنت کی دیگه میاد کافی نت؟هر روز یه اتفاق جدیدمی افته یه روز میل باز نمی شه ،یه روز کلا قطعه یه روز...حالا ما باید خسارت مون واز کی بگیریم؟؟؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
نمیدونم گناه ما چیه که کافی نت داریم صبح ها که میخوام مغازه رو باز کنم فقط میگم خدایا اینترنت قطع نباشه تا حداقل اجاره مغازمو دربیارم
چه عجب يه مطلبي را نوشتي تابناك
ای اقا همین گه مای کامپیوترو کنترل پنل واز میشه باید خدا رو صد هزار بار شکر کرد!!!!!!!!
هی هی هی هی هی هی هی
اقا غلط کردیم.درست کنین این اینترنتو از کار و زندگی افتادیم
مطلبش خیلی کم بود یه مقدار باید پخته تر و عمیقتر میگفتین. با تشکر
شمارو بخدا به ما کاربرای بینوا رحم کنید آخه چرا اینترانت میخواین به خورد ما بدین؟ ،،،،چرا چرا چرا؟؟؟؟؟!!!!!!
بنده نیز تمام اطلاعات فنی و علمی گوشی های همراه رو از اینترنت به دست میارم

من تعمیر کار باید دوباره مثل قدیم روش تعمیر محصولات جدید رو از استاد کار قبلیم یاد بگیرم

که شدنی نیست چون استاد هم خودش منبعش اینترنته

اگر این اتفاق بیفته به نظر بنده جلوی تولید علم گرفته میشه و ما روز به روز به عقب بر میگردیم
خیلی نامردی تابناک !!! یکی از نظرات من رو هم نذاشتی ؟؟؟ هر چی دلت میخواد رو میذاری !!
بــــــــــــــــــــاش!!! داداش
اگه من دوست داشته باشم ،همه اطلاعات منو همه دنیا بدونند !! باید کی رو ببینم ؟؟؟
چرا آزادی مردم رو صلب می کنند ؟؟؟ انتخاب بگذارند ، هرکی می خواد اطلاعات محرمانه باشه بیاد ایمیل ملی بگیره!!!
سلام
نظر همتون رو خوندم ولی این یه مورد رو جا انداختید بهانه همیشگی:کابل تویه خلیج همیشه فارس قطع شده یا کیسوک تویه ترکیه آتیش گرفته!باید از خودمون شرمنده باشیم که اینترنت داریم ولی تمام زیرساخت های اینترنت خارج از کشور عزیزمون ایران هست!اینا رو از قلم انداخته بودید که گفتم
ولی بهتون حق میدم همه شماها راست میگید ولی کو گوش شنوا ،بهتره رو موضوعی که نمی تونید کنترل داشته باشید زیاد مانور ندید کلا بیخیال این موضوع بشید ،بشینیم ببینیم این قطع و وصل کردن ها به ضرر کی تموم میشه اونوری ها یا این اینوری ها
منکه چند روزه نمی تونه به ایمیل(hotmail)م دسترسی داشته باشم تا بدونم مقاله ieee در کدوم مرحله است.
من اینجا سه تا توهین بارز از سوی مسئولین به مردم می بینم. یکی عدم اطلاع رسانی قبل از مسدود کردن سرویسهای اینترنتی. دوم خود رو به کوچه علی چپ زدن و اینکه اصلا به روشون نمیارن. سوم این همه گله و شکایت مردم که با مثبت دادناشون به کامنتها میشه فهمید چه خبره و باز دریغ از پشیزی ارزش قائل شدن برای اینه همه شهروند که انتظار داریم همیشه پای صحنه باشند. مطلب آخرم اینکه نه اینکه قبل از بستن هیچ اطلاعرسانی نکنند. چرا به اپراورها و ای اس پی ها میگند. پسر عموم نمایندگی اینترنت پرسرعت داره میگه قبلش از مخابرات بهمون میگن و بعدش میگن که به مشتریاتون نگید مشکل از کجا آب میخوره.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر