بازدید 46059
روش حل مشکل شاهزادگان عرب

ایران بمب بسازد، ما هم می‌خریم

گویا شاهزادگان عرب برای حل مشکل به سراغ جیب پر از پول خود می‌روند. سیل تسلیحات غربی هم برای عربستان آرامش و احساس امنیت نیاورده است. آیا بمب اتم هم خریدنی است؟
کد خبر: ۲۲۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳ 10 February 2012

اگر ایران موفق به ساخت بمب اتم شود، عربستان سعودی هم فوری برنامه هسته‌ای نظامی خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، تایمز لندن خبر داده است، در حالی که ریاض در سال 2008 قراردادی با ایالات متحده امضا کرد که انرژی هسته‌ای را تنها برای کاربردهای غیرنظامی پیگیری کند، گویا اگر ایران سلاح هسته‌ای به دست آورد، عربستان نیز قرار خود با آمریکا را زیر پا می‌گذارد.

این خبری است که یک شاهزاده عربستانی به تایمز داده است. از دید وی، این غیر قابل قبول است که ایران بمب داشته باشد و عربستان نداشته باشد.

وی گفته است که در این شرایط، عربستان کار روی موشک‌های بالیستیک را آغاز خواهد کرد، از خارج کلاهک هسته‌ای خواهد خرید و به دنبال اورانیوم با غنای در حد ساخت سلاح خواهد رفت.

مقامات غربی بر این باورند که عربستان سعودی و پاکستان توافقی دارند که در صورت به خطر افتادن امنیت عربستان، پاکستان به آن کلاهک هسته‌ای تحویل دهد. این مقامات به تایمز گفته‌اند که در چنین شرایطی، عربستان می‌تواند چند هفته پس از مراجعه به پاکستان، بمب هسته‌ای داشته باشد. به نظر آنها در چنین شرایطی، فروشندگان دیگری هم در بازار خواهند بود!

عربستان سعودی و پاکستان، هر دو وجود چنین قراردادی را تکذیب می‌کنند.

بنا بر ادعای منابع عربستانی، این کشور همانند غرب و آمریکا بر این باور است که ایران در حال تلاش برای ساخت بمب اتم است؛ ادعایی که حتی آمریکا هم نشانه‌ای برای آن ندارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷۴
یکی نیست به این شاهزاده های عرب عیاش وهمه کاره بگوید آخه احمق ها ایران ضرر وزیانش بیشتر از صهیونیزم است؟ایران بیش از صهیونیزم سرزمینهای عربی را تهدید میکند؟پس چطور اسرائیل هسته ای را بیخ گوشتان پذیرفته اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
البته كه بيشتر است
آل سعود و اسراييل لازم و ملزوم همديگر هستند
وقتي اسراييل متولد شد آل سعود هم شد حاكم حجاز و هر دو را يك قدرت ايجاد كرد
وقتي كه اسراييل از بين برود آل سعود هم خواهد رفت
حالا ايران ميگويد مرگ بر اسراييل خوب معلوم است كه آل سعود بايد از اسراييل دفاع كند
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
البته این دوست گرامی بایستی ؛واژه اعراب عیاش رو نباید به صورت کلی و عام به کار ببرند؛چون ما اعراب وطن دوست هم کم نداریم...
من جک تر از این شاهزادگان سعودی سراغ ندارم ،
پاسخ ها
کیومرث
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
حالا فرضا بمب اتم هم خریدن مگه ال سعود بلده روشنش کنه!!!
این مثل در امارات مشهوره:
تفکر ژاپنی برای کار:
"اگر کسی کاری را انجام داده باشد، من هم میتوانم. اگر کاری هست که کسی قادر به انجام آن نبوده، من باید بتوانم آن کار را انجام دهم.
تفکر عربی (غیر ایرانی):
والاههههی، اگر کسی کاری میتواند انجام بده خوب اجازه بده خودش انجامش بده.
اگر کاری هست که کسی نمیتواند انجام دهد، یا حبیبی آخه من چطوری اون کار را انجام بدم؟

Japanese attitude for work: “if someone can do it, I can do it. If no one can do it, I must do it.
Arab attitude for work:
Wallahi if one can do it, let him do it. If no one can do it, ya habibi how can I do it?
جالبه از ایران میترسن از اسرائیل نمی ترسن!!!!
حالا این عربستان چه ریگی به کفش داره که از ایران اینفدر می ترسه!!!
ایران چرا باید بمب اتم بندازه تو یک کشور مسلمان
اونم عربستان!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
احیاناً به خاطر توطئه های پنهان و آشکار خودشون علیه ایرانه که اینقدر از ایران می ترسند
آمریکا به عربستان صرفا به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف کوتاه و میان مدت نگاه می کند و هرگز به عنوان یک شریک بلندمدت به این کشور اطمینان ندارد. دلیلش این است که عربستان هم مانند دیگر کشورهای عربی دارای نظام دیکتاتوری با تحولات سیاسی-اجتماعی رو به رو می شود که نمی توان وضعیت پس از آن را پیش بینی کرد.
این موضوع سبب می شود عربستان حتی در بدترین شرایط هم نتواند از هیچ جای جهان بمب اتم بخرد (!)
فکرش را بکنید که عربستانی صاحب بمب اتم باشد که ممکن است تا دو سال بعد به دلیل یک انقلاب، بزرگترین دشمن آمریکا و صهیونیست ها باشد...
مگه بمب هسته ای شکلات ه که بری از بقالی بخری؟
صدام هم تفکراتی همانند این شاهزاده داشت
برادر اسراییل از خودشونه یعنی جبهه کفار یکی است به فرموده قرآن کریم : آیاتی برای قومی که عاقلند

اینها ظاهرشون متفاوته باطنشون جهل و کفره
اینها یا احمق اند یا خودشان را به حماقت می زنند، احتمال حمله هسته ای که نه با داره و نه به بار به عربستان را می دهند، اما احتمال حمله هسته ای از اسرائیل را که 300 کلاهک هسته ای دارد، نمی دهند.
بگین بمب و خریدن یکی رو هم صدا کنن بیاد دکمه شلیک رو براشون بزنه:))
ایران بمب اتمش نیروی مردمی هست نه بمب ساده بمب مردمی را نمیشه کاری کرد تابی جون بهش بگو که هر غلطی بکنی نیروی مردمی نخواهی داشت
چه قدر هم فکر کردن در رابطه با این راه حل!!!
عزیزان یک نکته را باید صد در صد بپذیریم که عملا کشور های حاشیه جنوبی خلیج فارس وجود خارجی ندارند و تماما ایالت های غیر انگلیسی زبان و البته عقب افتاده آمریکا به حساب می آیند . اگر این را بپذیریم تمام مسایل عجیب و غریب اطرافمان مانند قطر و ( مورچه فیل نما ) ، عربستان ( حکومت یک فامیل بر یک کشور ) ، امارات و بحرین ( لطیفه ایی گریه آور به اسم شیوخ ) و ... قابل درک خواهد بود .
آخه عزيزان من اين عربستان گفتن كه مطيع و سگ آمريكا و اسرائيله، پس اين بدبختهاي بيچاره دارن از اونا طرفداري ميكنن كه ايران بمب داره ميسازه در واقع داره با چوب آتيش جنگ و آشوب و فتنه رو به هم مي زنه تا گر بگيره. اينا مسلمان نمايند نه مسلمان
٬٬جماعت مفت خور٬٬ بهترین تعبیر برای سران کشورهای عربی خلیج فارس است.
به نظر من کاملا به جا و قانونی است که ایران بمب بسازد تا همه حساب کارشان را بکنند و برای خاورمیانه خواب نبینند.
تا می تونید بخرید و بسازید شاید تا سال دیگه خبری از آل سعود نباشه انشاالله
موقع تقسيم نعمات،اونقدر تو صف نفت بودند،عقل بهشون نرسيد.خدا حماقتو كامل بهشون اختصاص داد.اخةفن اورى بدون دانش بنيادى بدرد نميخورة.شكاريهاى جديدى كة خريدند هم هى سقوط ميكنة.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
سقوط نمیکنه ... اگه یه روز سر ناسازگاری با غرب داشته باشن غربی ها خلبان های اجاره ایشون رو برمیگردونن اینا میمونن و اف 18 های بی مصرف
این نظریک شاهزاده مفت خورو نادان است.من فکرنمیکنم که عقیده مردم عربستان در باره ایران اینچنین باشد.ای کاش ازاین جمله نظرات سخیف اصلاچاپ نشود.
خود عربها خودشون رو مسخره میکنن و میگن اسلحه های امریکایی که خریدن بهیچ دردشون نمیخوره چون اونها حتی از اتوموبیل پیشرفته هم نمی تونن استفاده کنن و اونو میسوزونن چه برسه به یک تکنولوژی پیشرفته مثل هواپیما و میگن تمام خلبانهایشان خارجی هستند.
اینها فقط پول ملتشونو هدر میدن و نوکری امریکا و اسرائیل رو میکنن و ملتشون شدیدا احساس تحقیر میکنن و ایران را میستایند که اینهمه پیشرفت کرده و جلوی غرب ایستاده.
ازقدم گفته اند چوب رو برداری گربه دزده در میره مصداق ان سعودیها هستند تازه نمیدانند که ثروت داشتن هرگز مساوی عقل داشتن نیست پس از خدا عقل بخواهند بهتر است
تابناک واقعا چرا نظراتی رو که توش به یک قومیت توهین میشه را میذاری?
اخه وقتی یه شاهزاده بی فهم یه چیزی میگه دلیل نمیشه کل یه قومیت رو مواخذه کنیم.ما تو این مملکت هموطن عرب کم نداریم.
مثل اینکه حرفا و اعمال شاه مخلوع ایران رو عامل توهین به ایرانیان بکنند.
لطفا نظر اینجانب رو بذارید.
پاسخ ها
عماد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
احسنت منم میخواستم بگم حساب آل سعودرو به پای همه اعراب ننویسید و گرنه شما هم نژادپرست و فاشیست هستید حتی اگر خودتون ندونید. برتری به تقوا است .مگه این حرف قرآن نیست.
هرچند حماقتها و خیانتهای آل سعود و حکومتهای جیره خوار آمریکا حرص هممونو درآورده اما مردمشون غالبا با ایران بزرگ همراه و همدلند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
آره حق با شماست.متاسفانه بعضی ها دقت نمیکنن لحنی که به کار میبرن درست نیست. البته مسلمه اکثر اونها هم منظورشون توهین به عرب ها نیست و از دست این حکام ... عصبانی هستند. اونهایی هم که واقعا میدونن دارن به عرب ها توهین میکنن, خب , نظر یه نژادپرست بی... چه ارزشی داره؟
متاسفم برای شاهزادگان عرب
1-اگر ایران بسازد کار برد آن را میداند،روش کار کردن با آن را نیز همانطور،برای استفاده هم اجازه کسی را نمی خواهد، به جزئیات آن هم آشنایی کامل دارد
2- اگر عربستان بخرد روش استفاده از آن را نمی داند بهمراه هر کدام 100 نیروی خارجی هم بایستی استخدام کند،کاربرد آن را نیز نه میداند و نه اجازه دارد بداند، به جزئیات آن هم آشنا نیست چه بسا با کوچکترین کم خدمتی به اربابانش آنچه می خرد علیه جایی غیر جای مورد نظر این آقازادگان(مثلا در کشور خودشان) استفاده گردد.
توصیه من به اعراب این است بجای رقابت با هم کیشان و هم دینان مسلمان خود با همکاری با آنان به وظیفه دینی عمل نموده و پول و ثروت خود را بجای هدیه به استکبار خرج استیلا،ارتقا و پیشرفت خود و همکیشان مسلمانانشان کنند.
شاهزاده عزیز: برای سقوط آل سعود کلاشینکف مردم قطیف کفایت میکنه. نیازی به بمب اتم ایران نیست. به اندازه هیکلتون خیالات ورتون داره.
ما حتی به شما فکر هم نمیکنیم . شرط میبندم توی دکترین دفاعی ایران حتی کسی برای شما به فکر تودهنی زدن هم نیست چه برسه به بمب اتم.
جمهوری اسلامی دشمنانی داره در حد ایالات متحده. شما که حیف فشنگید اخوی جان.
(یه ضرب المثل یونانی میگه از اندازه دشمن هر کشوری میشه به قدرت اون کشور پی برد.)
بخواب بابا جان ! لالا كن ، فردا برات ميخرم .
مطمئنا این حرفهای یک شاهزاده عربستاتی نیست. این ها حرفهایی است که برای پیشرفت سناریوهای آمریکا و غرب در پروژه هسته ای ایران و برای رقیب سازی علیه ایران باید از زبان شاهزادگان عرب بیان شود. این شاهزاده عربی تنها ماموریت خود را انجام داده است.
یه ضرب المثل هست که میگه فحش را بنداز زمین صاحبش برمیداره حالا حکایت عربستان شده اینها خودشون مشکل دارن میگن اگه ایران صلاح بسازه ما این کارو می کنیم نه اینجوری نیست بگو ما در هر صورت می خوایم ساز مخالفت بزنیم خیال خودتونو راحت کنید
خیلی خوب، او کی، بیاد از خود ما بخره! خودمون بهش بیفروشیم!
خریدن نی بود مانند ساختن .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل