بازدید 10913
دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد:

حزب الله نیازی به تجارت مواد مخدر ندارد

کد خبر: ۲۲۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۵ 08 February 2012
دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد پیروزی جنبش مقاومت لبنان بر اسرائیل بعنوان نخستین و مهمترین پیروزی عربی بر این رژیم، بدون حمایت معنوی، سیاسی و مادی جمهوری اسلامی ایران محقق نمی شد.

به گزارش العالم، "سید حسن نصرالله" در مراسمی در جنوب پایتخت لبنان به مناسبت هفته وحدت، با تبریک میلاد پیامبر اعظم (ص) و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: درباره خطبه رهبری روز جمعه که با صراحت گفتند جمهوری اسلامی از جنبش های مقاومت در لبنان و فلسطین حمایت می کند، و هیچ انتظاری در مقابل این حمایت ندارد، و درحال انجام وظیفه شرعی است؛ به همین وضوح می توانم بگویم که این نخستین بار است که بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران به این وضوح این مسأله را مطرح می کنند.

سید حسن نصرالله در این مراسم که به صورت زنده از شبکه خبری العالم پخش شد، اظهار داشت: بله حزب الله لبنان از سال 1982 از جمهوری اسلامی ایران انواع حمایتهای معنوی، سیاسی و مادی را دریافت می کند.

سید حسن نصرالله گفت: حمایتی که ایران از آغاز به مقاومت ارایه می دهد، افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است؛ زیرا این مقاومت لبنان است که بزرگترین و مهمترین پیروزی عربی را بر اسرائیل در 25 مه 2000 محقق ساخت.

وی خاطرنشان کرد: اگر این حمایت معنوی، سیاسی، و مادی ایران از جنبش مقاومت لبنان نبود، این پیروزی صورت نمی گرفت؛ این پیروزی بدون قید و شرط با حمایت ایران صورت گرفت و البته سوریه نیز در این زمینه نقش بزرگی داشت ولی اکنون من درباره ایران صحبت می کنم.

قدردانی حزب الله لبنان از ایران

سید حسن نصرالله ادامه داد: جنبش مقاومت که در جنگ ژوئیه پایداری کرد و پیروز شد، اگر حمایت ایران نبود نمی توانست مقاومت کند و پیروز شود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از مسئولان ایرانی که هزینه های سنگینی را برای حمایت از فلسطین و لبنان می پردازند، قدردانی و تشکر می کنیم .. مشکل آمریکا دمکراسی نیست بلکه اسرائیل و نفت است.

حزب الله نیازی به تجارت مواد مخدر ندارد

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: هر مدت یک بار از طریق رسانه ها از شبکه های مواد مخدر در آمریکا و اروپا و آفریقا سخن به میان می آید، مبنی بر اینکه این شبکه ها از سوی حزب الله اداره می شود.

وی افزود: ما همواره این موضوع را تکذیب می کنیم. من در اینجا اضافه می کنم که تجارت مواد مخدر از نظر ما حرام است .. همچنین با توجه به وجود دولت اسلامی در ایران ما نیازی حتی به یک "فلس" نداریم.

هیچگونه دیکته ای از سوی ایران صورت نمی گیرد

سید حسن نصرالله ادامه داد: برخلاف آنچه که برخی ادعا می کنند، از سال 82 تا کنون در مقابل حمایت، هیچگونه دیکته ای از سوی ایران وجود نداشته است؛ در گذشته و هنگام دولت نبیه بری این موضوع روی میز گفت و گو مطرح شد .. من از آنها خواستم که یک نمونه بیاورند که حزب الله اقدامی را برای خدمت به منافع جمهوری اسلامی انجام داده است؛ حتی یک نفر نیز نتوانست مثالی بیاورد. نیم ساعت بعد یک نفر موضوع گروگانها را مطرح کرد که مساله ای مربوط به بازداشت شدگان لبنانی بود، و هیچ ارتباطی با ایران و منافع این کشور نداشت.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: از گفت و گوهای آن زمان تا امروز، هر کدام از لبنانی های دوست و یا ناراضی که دلیلی دارد که حزب الله به نفع جمهوری اسلامی ایران کاری انجام داده، ما را مطلع کند.

وی ادامه داد: حتی در ارتباط با تحولات آینده در منطقه این تحلیل وجود دارد که اگر اسرائیل تأسیسات هسته ای ایران را هدف قرار دهد، چه اتفاقی می افتد.. من به شما می گویم که در آن روز که بعید می دانم اتفاق بیفتد، رهبری ایران از حزب الله هیچ چیزی نخواهد خواست .. ولی تأکید می کنم که در آن روز این ما هستیم که باید بنشینم و فکر کنیم و تصمیم بگیریم که چه می کنیم.

اهمیت وحدت اسلامی در این برهه زمانی

سید حسن نصرالله تأکید کرد: در این برهه زمانی که فتنه ها و مشکلات شدت یافته است، باید بیش از همیشه به وحدت اسلامی توجه کرد.

وی با تأکید بر این که در این مرحله از تاریخ نباید به آنچه که در رسانه ها اعلام می شود اعتماد کرد، افزود: در سالهای اخیر شاهد رویدادهای عجیب و غریبی بودیم که در تاریخ همانند ندارد، به صورتی که مواضعی را به برخی طرفها نسبت می دهند که هیچگاه از سوی آنها اعلام نشده است؛ و پس از آن موضع گیری ها و تحلیل ها و دشمنی ها و جنگهایی بر اساس همین مواضع صورت می گیرد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: حوادث و وقایعی ساختگی مطرح می شوند، که بر اساس همانها نیز موضع گیری صورت می گیرد؛ رویدادهایی که اتفاق نیفتاده، بلکه ساختگی و تحریف شده هستند؛ این همان چیزی است که این روزها هر ساعت و دقیقه اتفاق می افتد، و اگر انسان بخواهد آن را نفی کند فقط می تواند بیانیه ای برای رد آن صادر کند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: انسان باید بداند که چگونه موضع گیری کند؛ باید بدون آنکه در فضای دروغ پردازی ها و شایعه هایی که از سوی قدرتها و سازمانهای جهانی قرار بگیرد، از اطلاعات و واقعیت ها اطمینان یابد.

 اهمیت وحدت برای همه مسلمانان و مسیحیان آشکار است

سيد حسن نصر الله گفت: وحدت اسلامي موضوعي است كه در طول صدها سال و حتي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي و پيش از امام خميني ( ره ) در دستور كار افراد زيادي بوده است، اما شكي نيست كه پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني در سال 1979 و تاسيس حكومتي به اهميت و گستردگي و قدرت جمهوري اسلامي از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي افزود: امام خميني (ره) خود را وقف اين هدف و اين طرح و اين شعار كرد، و در طول سال ها در سطح نهادهاي دولتي ، رسانه ها و انديشه ورزي تفكر وحدت اسلامي را پيش انداخت، و در تمام اين مدت هيچ گاه هدف آن نبوده است كه ساير مذاهب اسلامي در يك مذهب حل شوند يا اقدامي در جهت پيروي همه مسلمانان و پيروان مذاهب مختلف از يك مذهب پيروي كنند.

سيد حسن نصرالله تأكيد كرد: هيچ گاه اين تفكر مطرح نبوده كه شيعيان سني شوند يا سني ها شيعه شوند و اين ، صرفا زاده خيال پردازي هايي است كه اهدافي تحريك آميز پشت پرده القاي آن بوده است. طرح وحدت اسلامي از همان آغاز بر پايه همگرايي و نزديك كردن و زمينه سازي گفت و گو ميان مسلمانان بوده است ، مسلماناني كه سياست ، حكام و استعمارگران سال ها براي از هم گسستن آنان و واگرايي ميان آن ها و از هم گسستن يكپارچگيشان و تحريك گروهي بر ضد گروه ديگر و برافروختن آتش درگيري ميان آن ها ميان آن ها فاصله انداخته بود. هدف طرح وحدت اسلامي زمينه سازي گفت و گو ميان مسلمانان درباره منافع عالي است نه چيزي فراتر از آن. قرار نيست كسي در زمينه جزييات اعتقادي و فروع فقهي در برابر طرف ديگر كوتاه بيايد.

دبيركل حزب الله تأكيد كرد : انديشه وحدت اسلامي به هر عاقلي ارائه شود آن را مي پذيرد و تصديق مي كند كه به نفع مسلمانان و مسيحيان است، كه با محبت و همكاري و آشنايي در كنار يكديگر همزيستي مسالمت آميز داشته باشند. 

آمریکا به دین و مذهب حاکم اهمیتی نمی دهد

سید حسن نصرالله گفت: در دهه های اخیر حوادث خطرناکی برای جلوگیری از همکاری این امت صورت گرفت.

وی افزود: جنگی که بر جمهوری اسلامی ایران در آغاز انقلاب اسلامی تحمیل شد، به دلیل آن بود که این انقلاب رژیم شاه را که مزدور اسرائیل بود سرنگون کرد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل و کشورهای میانه رو عربی همگی از این شاه حمایت می کردند، درحالی که او شیعه بود، زیرا آمریکا به مذهب و دین حاکم اهمیتی نمی دهد، بلکه موقعیت و عملکرد و تبعیت سیاسی شاه برای او مهم بود.

وی خاطرنشان کرد: گناه ایران این بود که این مزدور را سرنگون کرد و پس از توافق مصر با اسرائیل، توازن را به امت اسلامی باز گرداند.

صرف میلیاردها دلار از سوی کشورهای عربی در جنگ علیه ایران

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: جنگ 8 ساله علیه ایران با حمایت آمریکا، غرب و با تأسف بسیار زیاد بیشتر کشورهای عربی ادامه یافت.

وی گفت: برخی از کشورهای ثروتمند عربی میلیاردها دلار برای این جنگ هزینه کردند؛ میلیاردها دلاری که برای مقاومت فلسطین که می خواهد سرزمین خود را پس بگیرد ممنوع است؛ ولی با این حال این پولها برای حمایت از جنگ علیه یک کشور نوپای اسلامی که شعار فلسطین و حرکت به سوی قدس را سر داد صرف شد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: این جنگ پیامدهای خطرناکی برای وحدت امت اسلامی داشت.

فتنه مذهبی پس از شکست توطئه جنگ تحمیلی علیه ایران

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: پس از شکست جنگ علیه ایران، تلاشها برای یافتن راه های دیگر جهت جلوگیری از اتحاد مسلمانان آغاز شد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: پس از این جنگ آنها به دنبال فتنه مذهبی و اختراع آنچه که آن را نفوذ ایران و نفوذ شیعه نامیدند، رفتند.

وی افزود: این موضوع اکنون مصالح جنگ نرمی است که آمریکا و غرب برای مقابله با امت اسلامی به کار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اتهام این است که ایران به دنبال نفوذ شیعیان در دنیای اسلام و شیعه کردن سنی ها است؛ یا اینکه ایران می خواهد در نهایت یک میلیارد و نیم مسلمان را شیعه کند.

سید حسن نصرالله افزود: این ادعاها از سوی شیطان ها است و کاملا بی اساس و دروغ است.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه برخی از شخصیت های دینی در برخی کشورها مانند مصر و سوریه به نفوذ شیعه اعتقاد دارند، تأکید کرد طبق تحقیقاتی که صورت داده است، هیچ چیزی تحت عنوان نفوذ شیعه و یا نفوذ سنی ها وجود ندارد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: در سالگرد ولادت پیامبر (ص) می گویم که ما مسلمانان شیعه علی بن ابی طالب (ع) و پیروان مذهب امام جعفر صادق (ع) اعتقاد داریم که پیروان مذاهب اسلامی دیگر همگی مسلمانند .. هر مسلمانی آزادی کامل دارد که از مذهبی که می خواهد پیروی کند.

وی ادامه داد: همانگونه که امام خامنه ای گفتند، هیچکدام از ما طرحی برای دعوت به تشیع و گرایش حتی یک سنی به شیعه نداریم، و آشکارا می گوییم که این برنامه و هدف ما نیست.

سید حسن نصرالله با تأکید بر ضرورت ایجاد دولتی ملی در لبنان متشکل از همه طوایف و قومیت های دینی و مذهبی، به نفع همه مردم این کشور گفت: برخی از افراد برای تحریک مردم به مواضعی که در سال 82 یا 83 اتخاذ شده بود اشاره می کنند که گفته بودیم ما می خواهیم جمهوری اسلامی تشکیل دهیم؛ .. این درست است ما چنین چیزی را در آغاز دهه هشتاد مطرح کردیم، ولی می خواهم این موضوع را یاد آوری کنم که رهبران مسیحی که امروز از همزیستی مسالمت آمیز سخن می گویند، در آن زمان چگونه از ایجاد کشوری مسیحی و تجزیه و فدرالیسم سخن به میان می آوردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل