بازدید 52443

بازتاب جهانی رزمایش نیروی زمینی سپاه در جنوب کشور

خبر آغاز رزمایش «حامیان ولایت» در جنوب کشور، به سرعت بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان پیدا کرد. دراین میان، به ویژه سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های غربی، توجه خاصی به این موضوع نشان داده و اخبار مربوط به آن را پوشش داده‌اند.
کد خبر: ۲۲۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳ 04 February 2012
خبر آغاز رزمایش «حامیان ولایت» در جنوب کشور، به سرعت بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان پیدا کرده است. دراین میان، به ویژه سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های غربی، توجه خاصی به این موضوع نشان داده و اخبار مربوط به آن را پوشش داده‌اند.

به گزارش «تابناک»، در میان رسانه‌های گوناگون، «واشنگتن پست» با اعلام این خبر، نوشته است که این همایش در نزدیکی تنگه هرمز برگزار می‌شود که ایران نسبت به بستن آن در صورت ادامه تحریم‌های اروپا هشدار داده است. با این حال در این مطلب اشاره شده که ایران تاکنون هیچ گونه تلاشی نسبت به بستن تنگه هرمز نکرده است.

سایت روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز خبر این رزمایش را در مطلب مشابهی بازتاب داده و آن را با اظهارات اخیر مقام معظم رهبری، مبنی بر پاسخ قاطع در مقابل تهدیدهای آمریکا مرتبط دانسته است.

این سایت همچنین با اشاره به مطالب رسانه‌های رسمی ایران، این رزمایش را بخشی از مجموعه گسترده‌تری از رزمایش‌ها دانسته که توسط نیروهای نظامی ایران در جنوب کشور برگزار می‌شود.

در مطلبی که سایت «بی‌.بی‌.سی» درباره این رزمایش منتشر کرده، با بیان اینکه رزمایش مذکور از سلسله رزمایش‌های تخصصی نیروی زمینی سپاه پاسداران است، به رزمایش «شهدای وحدت» ـ که نزدیک یک ماه پیش در شرق کشور برگزار شد ـ و همچنین به رزمایش «ولایت 90» اشاره و هر سه این موارد را در یک راستا ارزیابی کرد.

آزمایش موشک‌های پیشرفته ساخت داخل در این رزمایش، از جمله دیگر مواردی است که مورد توجه «بی‌.بی‌.سی» قرار گرفته است.

افزون بر این موارد، خبرگزاری «فاکس نیوز» در مطلبی مفصل، به شرح و بررسی این رزمایش پرداخته و آن را «آخرین مورد نمایش قدرت سپاه پاسداران در نزدیکی تنگه استراتژیک هرمز» معرفی کرده است.

فاکس نیوز با بیان اینکه طرح‌های ایران مبنی بر انجام رزمایش در خلیج فارس، هفته‌هاست که در جریان است، اظهار داشت: با این حال، هشدارهای اخیر رهبر ایران در جدی شدن این ماجرا تأثیر داشته است. این خبرگزاری همچنین رزمایش یادشده را با افزایش حضور نیروی دریایی و ناوهای آمریکا در خلیج فارس مرتبط می‌داند.

در مجموع، مهمترین نکات مورد توجه رسانه‌های غربی درباره رزمایش حامیان ولایت را می‌توان توجه خاص به منطقه جغرافیایی برگزاری آن در نزدیکی تنگه هرمز، مرتبط دانستن آن با سخنان مقام معظم رهبری در روز گذشته، اشاره به برنامه‌های گسترده ایران برای برگزاری رزمایش و توسعه حضور نظامی در خلیج فارس و همچنین اشاره به این نکته دانست که ایران تاکنون برای بستن تنگه هرمز تلاشی انجام نداده است.

البته بیشتر این رسانه‌ها در مطالب خود با جهت‌گیری، سعی در القای این دارند که آنچه تاکنون ایران را از بستن تنگه هرمز بازداشته، تهدیدهای آمریکا و اروپا بوده است. این در حالی است که ایران همواره اعلام نموده، خود را حافظ و تأمین کننده امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز می‌داند و اصل اعتراض ایران این است که امنیت در این منطقه، باید به وسیله کشورهای منطقه تأمین شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها