بازدید 16135
گزارش تصویری ایران در هفته‌ای که گذشت:

آن مرد در باران با «بودجه» آمد!

در روز یک روز بارانی وسط هفته که چشم نمایندگان مجلس به در بود؛ آن مرد با بودجه آمد و البته مثل همیشه با تأخیر هم آمد. حال نمایندگان مجلس یک ماه نیم فرصت دارند تا بحبوحه انتخابات مجلس به بودجه یک سال آینده کشور هم بپردازند یا اینکه دولت را به تنخواه وارد سال جدید کنند؛ رویدادی که سال گذشته هم برای بودجه رخ داد.
کد خبر: ۲۲۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱ 03 February 2012
از شنبه قرار شد دلار تک نرخی در بازار عرضه شود، ولی گویا همچنان این سیاست دولت کارگر نشد!


دولت احمدی‌نژاد همه بودجه‌ها را با تأخیر به مجلس آورده است. از ميانه امسال اعلام شد مجلس كميته‌اي براي اينكه بودجه رأس پانزدهم آذر برسد، تشكيل داده، تابلو روزشماري هم در سايت مجلس ايجاد كردند. تابلو به صفر رسيد، ولی بودجه نيامد. بعد نمایندگان شروع کردند به خط و نشان کشیدن برای دولت. نتیجه اش این شد که بودجه با 57 روز دیرکرد به مجلس رسید؛ آن هم در آستانه انتخابات مجلس که نمایندگان مشغول تبلیغات هستند.

احمدی نژاد پس از ارایه لایحه بودجه از مجلس درخواست کرد تا پایان سال لایحه را تصویب کنند، چون «چهارچوب احكام لايحه بودجه، همان احكام سال گذشته است و از اين جهت كار مجلس آسان شده است» و برای آنها نسخه هم پیچید «دو، سه شيفت كار را پيش ببريد. براي ما سخت است كه پنج، شش ساعت بنشينيم و حرف بشنويم، ولي شما عادت كرده‌ايد». به هر حال بعید است، تصویب بودجه به پایان سال برسد و احتمالا دولت مانند سال گذشته، با تنخواه گردانی وارد سال جدید می‌شود؛ کارهایی که حتی دولت‌های درگیر جنگ هشت ساله هم آن را انجام نداده بودند.


نشست علمی مداحان  صبح سه‌شنبه در هتل هویزه تهران آغاز شد.


نخستین اجلاس بین‌المللی جوانان بیداری اسلامی، با حضور رییس‌جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اندیشمندان و متفكران جهان اسلام، روز یکشنبه در تهران آغاز به كار كرد. این اجلاس دو روزه در روز دوشنبه، با صدور بیانیه به کار خود پایان داد و شرکت کنندگان جوان این اجلاس، روز سه‌شنبه به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند.


همایش بین‌المللی بانوان برگزیده ادیان آسمانی ظهر روز چهارشنبه با حضور علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه در هتل اسپیناس برگزار شد.




رئیس‌جمهور مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر ریاست دانشجو بر دانشگاه آزاد را اعلام نمود، ولی هنوز رئیس هیأت امنا امضا نکرده است. در این هفته، گروهی در این باره با وی گفت‌وگو خواهند کرد.


هجدهمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت، روز سه شنبه در تهران برگزار شد.


مراسم جشن باستانی سده زرتشتیان عصر دوشنبه برگزار شد.


رمضان عبدالله، دبیركل جهاد اسلامی فلسطین در سفری که به ایران داشت، روز سه‌شنبه با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد. عبدالله در ادامه دیدارهایش در ایران روز چهارشنبه با محمود احمدی‌نژاد و علی اکبر صالحی هم دیدار کرد.


روز چهارشنبه، برای سومین بار در یک ماه گذشته، گروهی دیگر از زایران ایرانی در سوریه توسط نیروهای مسلح سوریه ربوده شدند. به این ترتیب در یک ماه گذشته، 29 ایرانی توسط نیروهای مسلح در سوریه ربوده شدند. اقدامی که سرانجام دولت را به فکر انداخت تا برای تأمین امنیت جانی هموطنانمان، سفر زمینی به سوریه را ممنوع اعلام کند. هنوز از سرنوشت ایرانی‌های ربوده شده در سوریه اطلاعاتی در دست نیست، ولی دقایقی پیش، العربیه مدعی شد، شش ایرانی دیگر در سوریه ربوده شدند.

                                    تصاویر منتشره از ایرانیانی که پیش از این در سوریه ربوده شده بودند


 روز چهارشنبه آیین افتتاحیه سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر در تهران برگزار و از داوود رشیدی در سی امین جشنواره فیلم فجر تقدیر شدو رشیدی هنگام آمدن به روی صحنه، تعادل خود را از دست داد و شهیدی‌فر، مجری مراسم به کمک او شتافت.


«پل لاتیدان» از آثار تاریخی در بندرعباس ـ جنوب ایران ـ است. پل لاتیدان سال‌ها در زیر خاک مدفون بود تا اینکه در سال ۱۳۷۲، در اثر سیلاب در نزدیکی روستای نیم‌کار (شهرستان خمیر، استان هرمزگان)، یکی از طولانی‌ترین پل‌های تاریخی ایران، نمایان شد.


پرسپولیس همه این باخت‌های دو سال اخیر را در ده دقیقه تلافی کرد و دنیزلی به مربی استقلال درس بزرگی داد: ترسوها به بهشت نمی‌روند!



 


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس