بازدید 12680

افشای ماهیت گروههای مسلح در سوریه

این ناظر عراقی گفت هنگام حضور در یکی از مناطق حمص در چارچوب فعالیت تیم ناظران عرب از وجود افراد مسلح افغانی، عراقی و پاکستانی در آنجا غافلگیر شده است.
کد خبر: ۲۲۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۵ 30 January 2012
چند روز پس از افشای گزارشهای اطلاعاتی درباره اقدام آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه برای جذب و آموزش مزدوران و تروریستها در اردوگاههای آموزشی در خاک ترکیه و لبنان با حمایت مالی قطر، یک روزنامه لبنانی به نقل از یک ناظر عراقی عضو تیم ناظران عرب وجود چنین گروههای خطرناکی در خاک سوریه را تایید کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های سوری گزارش دادند در چارچوب توطئه رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه با جذب مزدوران، از گروههای تروریستی با سلاحهای اسرائیلی حمایت می کنند.

 سانا نوشت : هر روز که می گذرد، دلایل و اسناد بیشتری درباره ماهیت گروههای تروریستی مسلح و گروههای سلفی مرتبط با آنها که مورد حمایت رژیمهای عربی و غربی قرار دارند، فاش می شود که علیه ملت سوریه دست به توطئه زده اند.
 
این کشورها انواع سلاحها و تجهیزات خرابکاری و جنایتکاران و تروریستهایی را که در خارج سوریه دست به کشتار و اقدامات تروریستی می زنند، در چارچوب طرح آمریکایی اسرائیلی برای تغییر نقشه منطقه و سیطره بر آن وارد سوریه کرده اند.

خبرگزاری سوریه افزود : چند روز پس از افشای گزارشهای اطلاعاتی درباره اقدام آمریکا و اسرائیل و فرانسه برای جمع آوری و استخدام و آموزش مزدوران و تروریستها از جمله سرکردگان گروههای شبه نظامی جنایتکار و زندانیان کیفری از کشورهای عربی و غیر عربی در اردوگاههای آموزشی در خاک ترکیه و لبنان با حمایت مالی قطر، روزنامه الدیار لبنان به نقل از یک افسر عراقی که جزو ناظران عرب اعزامی به سوریه بود، وجود مزدوران و تروریستها و افراد مجرم سابقه دار که دست به اقدامات خشونت آمیز و تروریستی در خاک سوریه می زنند، تایید کرد.

این ناظر عراقی گفت هنگام حضور در یکی از مناطق حمص در چارچوب فعالیت تیم ناظران عرب از وجود افراد مسلح افغانی، عراقی و پاکستانی در آنجا غافلگیر شده است.

وی فاش کرد به مدت سه ساعت توسط این باندهای مسلح که وی را در خلال دوران خدمت در عراق تحت تعقیب داشتند، ربوده شده بود.
 
این اطلاعات به دلایل و اسناد فراوانی اضافه می شود که تاکید می کند ارتش سوریه و دستگاههای ذیربط با گروههای تروریستی از ملیتهای مختلف و آموزش دیده در خارج روبرو هستند.
 
مسئولان لبنانی بارها از نفوذ اعضای القاعده به خاک سوریه از طریق مرزهای لبنان سخن گفته اند که طرفهای لبنانی همسو با غرب آن را صرفا اظهارات رسانه ای قلمداد کرده اند.
 
 
 
 
همزمان با اقدامات القاعده و گروههای سلفی مرتبط علیه سوریه از خاک لبنان، برخی طرفهای لبنانی و در راس آنها، جریان المستقبل به رهبری سعد الحریری و گروه نیروهای لبنانی(فالانژیستهای سابق که در ربودن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان دست داشتند) به رهبری سمیر جعجع اقدام به قاچاق سلاح برای گروههای مسلح تروریستی می کنند تا جایی که ارتش لبنان طی ماههای گذشته دهها نفر را در حال قاچاق سلاح به خاک سوریه دستگیر کرده اند.
 
همچنین اطلاعاتی وجود دارد که از اقدام شبه نظامیان وابسته به حریری و جعجع در انتقال شماری از تروریستها به مرزهای سوریه و لبنان و همچنین نظارت آنها بر اردوگاههای جمع مزدور در خاک لبنان و آموزش آنها برای دست زدن به حملات مسلحانه در خاک سوریه و بی ثبات کردن آن پرده برمی دارد.
 
سانا می نویسد توطئه چینی عربی و غربی علیه سوریه تنها به جذب تروریستها و قاتلان از افغانستان و عراق و دیگر کشورها و انتقال آنها به سوریه منحصر نمی شود، بلکه به وارد کردن سلاحهای ساخت رژیم اسرائیل رسیده است که مقامات این رژیم بارها اعلام کرده اند که تغییر نظام سوریه به نفع منافع راهبردی اسرائیل است و سوریه را از محور مقاومت بدون هر گونه هزینه ای خارج می کند .

اقدام تل آویو در مجهز کردن گروههای مسلح به سلاحهای پیشرفته این رویکرد اسرائیل را مورد تاکید قرار می دهد تا جایی که دستگاههای امنیتی سوریه تا کنون مقادیر زیادی سلاحهای اسرائیلی را در حمص، حماه،ادلب، دوما و دیگر مناطق کشف کرده اند.
 
ناظران و تحلیلگران معتقدند کشورهای عربی توطئه گر و ترکیه که انواع وسایل خرابکاری و عناصر خرابکار و قاتل را به سوریه منتقل می کنند و مزدوران و تروریستها و سران گروههای شبه نظامی جنایتکار و زندانیان کیفری را به خدمت می گیرند، این اقدامات را در راستای اصلاحات و تغییر به سمت دموکراسی مورد نظر خود قلمداد می کنند.
 
خبر دیگر اینکه گروههای مسلح در سوریه به شکست خود در مقابل ارتش در حومه دمشق پس از درگیریهای شدید که دهها نفر از طرفین کشته و زخمی شدند، اعتراف کردند.
 
بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه با بیرون راندن گروههای مسلح از مناطق شرقی حومه دمشق بار دیگر بر آن مسلط شدند.

همچنین شش نظامی بر اثر انفجار بمب در حومه دمشق کشته شدند؛ یک گروه مسلح خط انتقال گاز میان حمص و بانیاس در نزدیک تلکلخ را منفجر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار