بازدید 21432
۲
بهانه جدید آمریکا علیه ایران:

«شورای راهبری القاعده» در ایران حضور دارند!

«فارین افرز» مدعی شده است، «یاسین السوری» رابط امور القاعده، «سیف العادل» رئیس کمیته امنیتی و «ابو محمد المصری» از استراتژیست‌های القاعده به همراه «سلیمان ابوالغیث»، «ابوالخیر مصری» و «ابوالحافظ موریتانی»، شورای مدیریت القاعده را در ایران راه‌اندازی کرده‌اند. به راستی هدف از این جریان‌سازی جدید چیست؟
کد خبر: ۲۲۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴ 30 January 2012
سرویس سیاست خارجی ـ پرونده‌های بیشتر گشوده می‌شوند تا همیشه همه گزینه‌ها روی میز باشد و بهانه پشت بهانه؛ این را منطق رئالیستی قدرت درمی‌یابد که در روابط بین‌الملل، اصل برای به دست آوردن قدرت است؛ بازی برد و باخت در جریان است و اصل بر بقا و خود محوری است، باید بهانه را آفرید، ساخت و بهره برد.

نشریه مشهور «فارین افرز» که از نشریات بانفوذ و تأثیرگذر در تصمیم‌گیرهای سیاست خارجی آمریکاست، در تازه‌ترین تحلیل خود به حضور شورای مدیریت القاعده در ایران پرداخته است.

به گزارش «تابناک»، «جی جونز»، تحلیلگر این مقاله نوشته است: «یاسین السوری» رابط و تسهیل کننده امور القاعده، «سیف العادل» رئیس کمیته امنیتی و «ابو محمد المصری» از استراتژیست‌های القاعده در ایران، حضور داشته و در کنترل و نظارت مقامات امنیتی هستند. این افراد به همراه «سلیمان ابوالغیث»، «ابوالخیر مصری» و «ابوالحافظ موریتانی»، شورای مدیریت القاعده را در ایران تاسیس کردند و با هسته مرکزی آن در پاکستان در حال ارتباط، عضوگیری و تأمین مالی هستند.

این نشریه همچنین مدعی شده است که مقامات ایرانی و آمریکایی رو در رو در ارتباط با حضور این افراد در ایران دیدار کرده‌اند و در این گفت‌وگو‌ها، مقامات آمریکایی خواسته‌اند که ‌ایران، این افراد را از خاک خود بیرون کند، ولی ایران این خواسته را رد کرده و در عوض، وزارت اطلاعات ایران، کنترل این افراد را بر عهده گرفته است؛ اما از آنان خواسته است در خاک ایران علیه هیچ کشوری، عملیات انجام ندهند و علیه خود ایران هم کاری نکنند؛ موضوعی که آمریکایی‌ها هم در جریان آن قرار گرفته اند.

«فارین افرز» می‌افزاید: هرچند ‌ایران خانواده‌های منسوب به القاعده را در سال‌های 2009 و 2010 آزاد کرده است، همچنان در اختیار داشتن و کنترل برخی از رهبران القاعده را کار دفاعی برای خود می‌داند؛ اقدامی که هرچند فعلا دفاعی است، می‌تواند در وقت مناسب به تهاجمی تبدیل شود. همچنان که برای القاعده نیز همین گونه است که فعلا مبارزه با شیعیان را از اولویت کاری خود به عنوان اقدامی برای حمایت از افراد خود قرار داده است، ولی شاید مبارزه با شیعیان به زودی در اولویت کاری آنان قرار گیرد.

فارین افرز در پایان می‌افزاید: آمریکا از هر کار که ممکن است القاعده و ایران را به هم نزدیک کند، دوری کند، چرا که مثلا حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران ممکن است نزدیکی ایران و القاعده را آسان کند.

گویا، طرح این مسأله در نشریه‌ای همچون «فارین افرز»، آغاز یک سلسله راهبرد در سیاست خارجی آمریکا به بهانه حضور القاعده و گروه‌های تروریستی در ایران باشد، چرا که اقدام علیه ‌ایران به دلیل مسأله‌ هسته‌ای این کشور، مشروعیت خود را از دست داده است.

طرح این ادعا در حالی است که‌ ایالات متحده آمریکا، به همراهی ترکیه و قطر، در حال ایجاد ارتباط با سران گروه طالبان هستند، به گونه‌ای که رسما آنان را به رسمیت بشناسند.

هم‌اکنون این گروه تروریستی دفاتر خود را در ترکیه و قطر افتتاح کرده است و روز گذشته نیز نمایندگان این گروه تروریستی وارد قطر شدند تا با نمایندگان آمریکا دیدار و گفت‌وگو کنند. گروه طالبان و القاعده چنان به هم پیوند خورده‌اند که عموما نمی‌توان تمایزی بین افراد این دو گروه قایل شد.

هنگامی هم که طالبان در افغانستان، قدرت را در دست داشت، رهبران القاعده در سلسله مراتب قدرت حکومت طالبان، پست‌های کلیدی را در اختیار داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هدف فراهم آوردن مقدمات حمله نظامی علنی به ایران هستش. یه جورایی مثل 11 سپتامبر 2001
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار