بازدید 16896
رکورد شناگر ایرانی در اختیار سایت جهانی آب‌های آزاد جهان و گینس

شناگر ایرانی به رکورد جهانی رسید

محمد حسین کبادی پس از 35 روز، 432 کیلومتر از طول خلیج‌فارس را شنا کرد و به این ترتیب، برای نخستین بار در دنیا، این مسافت در این مدت رخ داده و ركورد شنای این امدادگر ایرانی در آب‌های آزاد در كتاب «گینس» به ثبت می‌رسد.
کد خبر: ۲۲۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۸ 27 January 2012
سرویس ورزشی ـ محمدحسین كبادی، شناگر طول خلیج فارس، از امدادگران جمعیت هلال احمر كشور است كه به درجه ایثار رسیده و جزو نیروهای واكنش سریع این جمعیت نیز به شمار می‌رود. 
 
به گزارش «تابناک»، این امدادگر قرار است مسافت یك هزار و 280 كیلومتری خلیج فارس را از استان هرمزگان آغاز و در مدت صد روز تا اروندكنار در استان خوزستان شنا كند.

جالب این که این کار برای نخستین بار در دنیا رخ داده و ركورد شنای این امدادگر ایرانی در آب‌های آزاد در كتاب «گینس» به ثبت می‌رسد.

افزون بر این که این امدادگر ایرانی با هدف زنده نگه داشتن نام «خلیج فارس» و نمایش اقتدار و توانمندی امدادگران ایرانی انجام شده است.

کبادی در این باره گفته است: در این 35 روز، همه مستندات شنای طول خلیج فارس برای ثبت جهانی به مسافت 1280 کیلومتر با همه جزییات در اختیار سایت جهانی آب‌های آزاد جهان و گینس قرار گرفت.

ارتفاع امواج دریا تا دو متر در زمان شنا طول خلیج فارس
 
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر، شدت امواج دو متری دریا، روند شنا را کند کرده است، افزود: خوشبختانه پس از 35 روز شنا، 10 درصد از پروژه شنای طول خلیج فارس پیش هستیم و تلاش می‌کنیم در روزهای آینده، روند شنا در طول خلیج فارس را سرعت دهیم.
   
کندی شنا در زمان جذر دریا
 
کبادی تصریح کرد: در زمان جذر و مد، روند شنا دستخوش تغییرات می‌شود، به گونه‌ای که در زمان جذر، شنا به سختی صورت می‌پذیرد و بهترین حالت، هنگامی است که باد از تنگه هرمز به درون خلیج فارس بوزد که آن زمان سرعت شنا بهبود خواهد یافت.
 
وی با اشاره به عبور از جنگل‌های حرا، اسکله باسعیدو، بندر گنگ و لنگه، بندر آفتاب، اسکله جواد الائمه (ع) و حضور کنونی در بندر پارسیان بیان کرد: ما از امروز از آب‌های استان هرمزگان بیرون می‌رویم و وارد آب‌های بوشهر می‌شویم تا سرانجام روز پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و رئیس سازمان امداد و نجات، وارد آب‌های منطقه عسلویه شویم.

ارایه روزانه مستندات شنا طول خلیج فارس برای ثبت جهانی

کبادی خاطرنشان کرد: در  این 35 روز، همه مستندات شنای طول خلیج فارس برای ثبت جهانی به مسافت 1280 کیلومتر با همه جزییات در اختیار سایت جهانی آب‌های آزاد جهان و گینس قرار گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
ماشالله. خدا حفظشون کنه.
کی به اینا توجه میکنه!
زنده باد
کاش مسولین هم همچین همتی داشتند...
آورین آورین
چه جورى غذا ميخورده؟!!
پاسخ ها
جواد
| United States |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
همه اش فکر شکمتي عزيز!
این در حالی است که 16 نفر در حادثه غرق شدن اتوبوس دریایی بی خود جان دادن
از جمله اقدامات خوب و تأتیرگذار جهت تحکیم نام خلیج فارس است که مسئولین بایستی از آن حمایت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
نام تاريخي وگرامي« خليج فارس»نيازي به تحکيم ندارد .
ما که این همه نیروی فداکار و حرفه ای داریم ،انم در قسمت امداد رسانی نیروی حلال چرا نتونستیم یک قایق در حال غرق رو نجات بدیم و 14 نفر از هم وطنامون کشته شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
لازم به توضیح است عملیات نجات اتوبوس دریایی توسط نیروهای بنادر و کشتیرانی صورت گرفت نه هلال احمر
اگر این اتفاق در کشور های دیگر می افتاد چقدر تبلیقات می کردند اما صداوسیمای مانامردی می کنه واز این موضوع مهم یک گزارش هم برای مردم تهیه نمی کنه. خیلی نامر هستید وبی انصاف
آفرین. خیلی همت داره ایشون.

شنا تو موج 2 متر واقعا باورنکردنیه ! فکر کنم این هم خودش رکورد گینس داشته باشه! کاش یک عکس از شنا تو موج دو متر می گذاشتید.
زنده باد
مبارکه و امیدوارم که قدر این افراد رستم صفت رو بدونیم
افرین بر کسانی که همیشه سعی میکنند هر جوری شده یک کمکی به مملکتشون بکنند
تابستان که خیلی راحت تره. آب هم گرمه. چرا تابستان این کار رو نمی کنه؟؟؟؟؟
مرسی
کبادی دوست داریم*
baad az 35 rooz ma taze mifahmim!!!!
تو مي توني
با سلام و احترام
ضمن تشکر از حسن توجه شما عزیزان به این اقدام عزتممندانه آقای کبادی، به استحضار می رساند آقای کبادی پس از 35 روز که شنای خودشان را از جزیره هرمز آغاز کردند روز گذشته در ادامه مسیر خود وارد بندر عسلویه در استان بوشهر شدند که به جهت بالا بردن روحیه و حمایت از ایشان مورد استقبال رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر قرار گرفتند. لذا جناب آقای کبادی به منظور ثبت این رکورد ارزشمند برای میهن عزیزمان مسیر خود را از بندر عسلویه به مقصد نهایی اروند کنار ادامه خواهند داد. لذا مقصد نهایی ایشان اروند کنار می باشد که انشاءالله طبق جدول زمانبندی شده این مسافت را طی خواهند نمود و رکورد جهانی ایشان در کتاب گینس ثبت خواهد شد. با توجه به مطالب مندرج در خبر فوق لازم به توضیح است که این پروژه همچنان ادامه خواهد داشت و در حال حاضر به اتمام نرسیده است.

با تشکر
جاجیان
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
ایول تابناک
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار