بازدید 13065
۴

پاداش ۲ برابری به مأموران دربرابر رشوه

کد خبر: ۲۲۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۷ 20 January 2012
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعزام رشوه‌دهندگان به ماموران پلیس راهور به مراجع قضایی خبر داد و گفت: در صورتی که هر یک از ماموران موضوع رشوه را گزارش کنند دو برابر مبلغ پیشنهاد شده به آنها پاداش پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، پدیده پرداخت رشوه به مأموران راهنمایی و رانندگی برای فرار از قانون موضوعی است که از دیرباز در پاره‌ای از موارد مانع از اجرای صحیح مطالبه اجتماعی حفظ نظم و برخورد با متخلفین در حوزه پلیس راهور می‌شد که این موضوع نه تنها خود باعث افزایش تخلفات شهری و جاده‌ای می‌شد بلکه رفتار خارج سازمانی تعداد معدودی از ماموران زمینه‌ساز از بین رفتن اعتماد و جایگاه پلیس در بین مردم می‌شد.

همانطور که سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده ناجا و سردار اسکندر مومنی فرمانده پلیس راهور بر آن اعتقاد دارند که با اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی و افزایش جرایم تخلفات رانندگی، احتمال رشد روند پرداخت رشوه به ماموران راهور دور از ذهن نیست اما در کنار این پیش بینی؛ این فرماندهان از اتخاذ روش‌هایی پیشگیرانه خبر داده بودند.

در همین رابطه سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهور تهران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به قانون جدید راهنمایی و رانندگی و بیان اینکه این قانون در تمام ابعاد حافظ امنیت است و مانع از تخطی از قانون خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شد با اجرای این قانون میزان گرایش متخلفان به دادن رشوه و تطمیع ماموران افزایش یابد پلیس راهور اقدام به اجرای سیاست تشویقی کرده است.

وی بیان داشت: ما به ماموران خود ابلاغ کرده‌ایم که اگر هر مامور پیشنهاد رشوه داده شده به خود را به ما گزارش دهد و فرد رشوه دهنده را معرفی کند ما به او دو برابر مبلغ رشوه پاداش خواهیم داد. حال رقم رشوه می‌خواهد هزار تومان باشد یا 200 هزار تومان.

رحیمی گفت: ما علاوه بر اینکه برای ماموران خود پاداش ۲ برابری تشویق را در نظر گرفته‌ایم، افراد رشوه دهنده را با تشکیل پرونده به جرم پرداخت رشوه به مامور قانون به مراجع قضایی اعزام خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان اظهار داشت: در موضوع پرداخت رشوه به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و با متخلفین با جدیت برخورد خواهد شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
یعنی چی؟
نگرفتن رشوه کاریست که باید بکنند یعنی وظیفست.
در صورت ارتکاب چنین جرمی باید مجازات شوند نه اینکه اینطوری برخورد شود
ایشالا اجرا بشه و مامورین و سربازان زحمتکش راهنمایی تشویق و متخلفین شدیدا مجازات بشن و البته در همه جا قانون اجرا بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل