بازدید 2391

آلمان ميانجي گفتگوهاي طالبان و آمريکا

کد خبر: ۲۱۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۷ 11 January 2012
هفته نامه آلمانی اشپيگل در گزارشی به آغاز روند ارتباط طالبان افغانستان با آمریکا اشاره كرده و نوشته است: دیپلماسی آلمانی آغازگر این ابتکار بین دوطرف و زمینه ها برای تاسیس دفتر طالبان در قطر بود.

به گزارش مهر هفته نامه اشپیگل در گزارش نوشته است : در آخرین هفته ماه نوامبر سال گذشته مردی در فرودگاه پوشیده از برف مونیخ پیاده شد. وی با یک هواپیمای "فالکون 900 ای ایکس" سه موتوره سازمان اطلاعات خارجی آلمان (BDN) از خلیج فارس سوار شده بود.

نام این مرد "طیب آقا" بود. وی قاعدتاً زمانی که وارد آلمان شد باید دستگیر می شد، زیرا که در راس فهرست رهبران تحت پیگرد طالبان به عنوان تروریست مورد تعقیب آلمان قرار داشت، اما هیچ چیز به ویژه در هنگام رسیدن وی به فرودگاه غیرعادی نبود.

نشست فوق محرمانه ای که وزارت امور خارجه و سازمان اطلاعات خارجی آلمان، آن را ترتیب داده بودند یک اقدام سیاسی اولیه بود.

این مرحله آغاز گفتگوهای طالبان و دولت آمریکا بود که در آن آمریکا هم نماینده خود را برای گفتگو با طالبان به مونیخ اعزام کرده بود.

اکنون پس از 13 ماه روشن شد که گفتگوها موفقیت آمیز بوده است و طالبان برنامه خود را برای بازگشایی دفتر ارتباطات خود در قطر اعلام کرد و "ذبیح الله مجاهد" توضیح داد که این دفتر یک دفتر سیاسی برای گفتگوها خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل