بازدید 2721
۶

عربستان آماده افزایش تولید نفت خود

رویترز با اشاره به مشکل بودن تحریم نفت ایران برای کشورهای اروپایی از آمادگی عربستان برای افزایش تولید نفت خود خبر داد.
کد خبر: ۲۱۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۰ 30 December 2011
به گزارش خبرگزاری فارس منابع آگاه دوبی در مصاحبه با رویترز اعلام کردند عربستان در حال رایزنی با سایر کشورهای عربی نفت خیز خلیج فارس برای جبران کمبود تولید و صادرات احتمالی نفت ایران است .

پیش از این نیز آمریکا و اروپا تلاشهایی را برای افزایش تولید نفت عربستان کویت عراق امارات و لیبی با هدف جایگزینی نفت ایران آغاز کرده بودند . بر اساس این گزارش عربستان و کویت هر یک قصد دارند 500 هزار بشکه به تولید نفت خود بیفزاید و امارات و عراق نیز از آمادگی خود برای افزایش 200 هزار بشکه ای تولید نفت خبر داده اند .

 این در حالی است که میزان تولید نفت لیبی نیز طی ماههای آینده به 1.6 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت . در صورت تحقق این مساله بیش از 3 میلیون بشکه نفت به بازار جهانی انرژی عرضه خواهد شد . میزان صادرات نفت ایران به جهان دو میلیون بشکه در روز است که در

حال حاضر 450 هزار بشکه از این رقم به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر می شود .

ایران در سال 2010 میلادی بیش از 18 درصد نفت خود را به اتحادیه اروپا صادر کرده است . کشورهای اروپایی برای دستیابی به توافق نهایی در خصوص تحریم نفت ایران با چالشهای اساسی روبرو هستند .

نشست آتی وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است 30 ژانویه برگزار شود . چین نیز در این شرایط خواستار کاهش قیمت نفت صادراتی ایران شده است . 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
عراق دیگه چرا؟ اونوقت آقایون دلشون نمیاد تقاضای غرامت کنند از عراق بابت جنگ تحمیلی
چشممان روشن عراق ههههههههههم
همه ما را تنها می گذارند....این کشورهای اسلامی فقط اسمشان اسلامی است...وقتی پای ایستادگی در میان باشند همشون جا می زنند و به تامین منافع آمریکا و غرب تن می دهند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی