بازدید 14711
ناکامي تيم ملي ايران در جام جهاني ورزش‌هاي زورخانه‌اي

ايران ديگر قهرمان ورزش پهلواني هم نيست!

نايب قهرماني ايران در سومين دوره رقابت‌هاي جام جهاني زورخانه‌اي در بلاروس و قهرماني آذربايجان در اين رقابت‌ها، رخداد دور از ذهن و شگفت انگیزی بود و اين پرسش را باقي گذاشت که چرا ايران با بيش از پنجاه سال سابقه در ورزش زورخانه‌اي، بايد سکوي قهرماني را به کشوري واگذارد که پيشينه چنداني در اين رشته ندارد؟
کد خبر: ۲۰۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴ 12 December 2011
سرویس ورزشی ـ جمهوري‌ آذربايجان با 1047 امتياز، قهرمان رقابت‌هاي تيمي سومين دوره جام‌جهاني ورزش‌هاي زورخانه‌اي شد و تيم ايران با 1041 امتياز در جايگاه دوم قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، سومين دوره جام‌جهاني ورزش‌هاي زورخانه‌اي با حضور پانزده كشور از هجده تا بیستم آذر ماه در دهكده المپيك شهر مينسك در حال برگزاري است كه رقابت 9 كشور شركت‌كننده در بخش مهارت‌هاي تيمي جمعه، هجدهم آذر پايان يافت.

باخت ایران سياسي بود!

البته صفارزاده، رئيس فدراسيون ورزش زورخانه‌اي ايران، باخت مقابل آذريایجانی‌ها را يک باخت سياسي مي‌داند و آن را بي‌ارتباط به نزديک بودن انتخابات رياست فدراسيون ايران نمي‌داند.

تيم دهم ما از تيم نخست آذربايجاني‌ها سر است و اصلا بحث تيم اصلي و فرعي مطرح نيست، ولی باید گفت ما در نشستي که پیش از رقابت‌ها با مسئولان وزارت ورزش و دکتر سجادي داشتيم و موضوع را بررسي کرديم، تصميم گرفتيم به دليل اعتراض به مسائل فني فدراسيون جهاني، ايران با تيم اصلي در اين رقابت‌ها و حتي در رشته‌هاي تخصصي هم شرکت نکند.

از سویی، ما اصلا فدراسيون جهاني را نمی‌پذیریم، ولی با اين حال از پیش هم اعلام کرديم که به دليل برخي مشکلات در رشته‌هاي تخصصي شرکت نمي‌کنيم.

نظر وزارت ورزش اين بود که در اين رقابت‌ها شرکت کنيم، ولی از نظر فني تيم را ناقص بفرستيم. ما قهرمان چرخ، کباده، سنگ، ميل‌بازي و قهرمان سه وزن کشتي‌مان را در اين رقابت‌ها شرکت نداديم، چون اصلا نمي‌گذارند ما آن‌ها را به اين مسابقات بفرستيم که البته بايد بيايند و در يک ميزگرد رسانه‌اي پاسخگو باشند که چرا نمي‌گذارند ما در اين رشته‌ها ورزشکار بفرستيم.

ايران در مهارت‌هاي فردي پنجم شد، آذربايجان قهرمان

ديروز مسابقه‌هاي مهارت‌هاي فردي جام جهاني ورزش‌هاي زورخانه‌اي در رشته‌هاي چرخ چمني، چرخ تيز، کباده، سنگ، ميل‌بازي و ميل سنگين برگزار شد و با قهرماني عراق به پايان رسيد.

بنا بر این گزارش، ايران تنها در بخش ميل سنگين انفرادي شرکت کرد و مهدي دهقان، نماينده ايران توانست با رکورد 242 حرکت رکوردي جديد ثبت کند و به قهرماني اين بخش برسد.

در پايان جام جهانى ورزش‌هاى زورخانه‌اى، تيم ايران به مقام پنجم دست يافت و آذربايجان قهرمان شد. در پايان رقابت‌هاى جام جهانى ورزش ‌هاى زورخانه‌اى كه امروز پایان يافت، تيم ايران در پايان با ۸۳ امتياز به عنوان پنجمى اين مسابقات دست يافت و آذريابجان قهرمان شد.

این گزارش می‌افزاید، تيم ايران با توجه به اختلافاتى كه میان فدراسيون زورخانه اى ايران و فدراسيون بين‌المللى اين رشته بود، در بیشتر رشته‌ها شركت نكرد و نتوانست مقام خوبى به دست آورد.

رده‌بندى تيم‌ها به شرح زیر است:

۱- آذريابجان ۱۵۹ امتياز
۲- عراق ۱۴۲ امتياز
۳- بلاروس ۱۰۲ امتياز
۴- اوكراين ۹۴ امتياز
۵- ايران ۸۳ امتياز

اعتراض ایران پذیرفته نشد؛ تأیید قهرمانی آذربایجان

پس از دومی ایران، نماینده کشورمان با مراجعه به کمیته فنی رقابت‌ها، خواستار بازبینی فیلم مسابقات شد که پس از بازبینی نیز قهرمان تغییری نکرد. البته پیش از بازبینی، امتیاز آذربایجانی‌ها 1047 و امتیاز ایران 1041 بود که با بازبینی فیلم مسابقات، امتیاز دو تیم کم شد، اما در مجموع، نتیجه تغییری نکرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار