بازدید 10771

ميزان دانلود در كشور بيشتر از آپلود است

" هم اکنون طبق اطلاعات دریافت شده در کشور، میزان دانلود بسیار بیشتر از آپلود است و این یعنی ما در حوزه تولید محتوا وارد نشده ایم."
کد خبر: ۲۰۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷ 11 December 2011
معاون رسانه مجازی سازمان صدا و سیما گفت: بر اساس اطلاعات دریافت شده در کشور، میزان دانلود بیشتر از آپلود است و این به معناي اين است كه ما در حوزه تولید محتوا وارد نشده ایم."

به گزارش جام جم آنلاین لطف الله سیاهکلی در حاشیه نمایشگاه الکامپ 2011 تاكيد كرد كه ، امروزه اینترنت رسانه ای را در اختیار کشورها گذاشته است که از رسانه های سنتی قویتر است .

وي روز يكشنبه به خبرنگار جام جم آنلاين گفت : پیش از این ما راه ارتباطی با مردم و کشورهای دیگر را بصورت خیلی محدود داشتیم اما امروزه با استفاده از رسانه های مجازی می توان به تمام نقاط دنیا دسترسی داشت و با آنها ارتباط برقرار کرد.

" هم اکنون طبق اطلاعات دریافت شده در کشور، میزان دانلود بسیار بیشتر از آپلود است و این یعنی ما در حوزه تولید محتوا وارد نشده ایم."

وی ادامه داد : اگر ابر اطلاعاتی در کشور ایجاد نشود این روند دانلود هیچگاه متوقف نمی‌شود و هیچگاه نمی توانیم صادر کننده محتوا باشیم.

سیاهکلی خاطر نشان کرد : تولید محتوا بر بستر اینترنت موضوع بسیار حساسی است که فضای ارتباطی را به خود وابسته کرده است .

وی همچنین در مورد برنامه صدا و سیما در تولید محتوای اینترنتی گفت :  ما در سازمان بر روی بستر آی پی مدیا کار کرده ایم که می تواند جایگزینی برای همه رسانه های باشد و تمام زیرساختهای موبایل ، اینترنت و شبکه خانگی را در خود دارد.

سیاهکلی اظهار داشت: با راه اندازی زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات این پروژه از ظرفیت ایجاد شده این شبکه استفاده می کند و دیگر نیازی به پهنای باند اینترنت جهانی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه این پروژه که با چندین برابر پهنای باند فعلی کاربران در دسترس خواهد بود با قیمت فعلی ADSL ارائه می شود و می تواند تمامی نیازمندیهای مردم را در استفاده از کاربردهای فناوری برطرف کند،.

" فرصت لازم برای ارسال و دریافت مالتی مدیا بر روی این شبکه و از طریق دستگاه مبدل "ست آپ باکس" فراهم شده است که بخشی از محتوا را برای این شبکه صدا و سیما فراهم می کند اما قصد داریم با انجام چنین شبکه هایی به جای دریافت در مقام ارسال دیتا در دنیا قرار گیریم."

هفدهمین نمایشگاه ایران الکامپ (نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر وتجارت الکترونیک) 18 تا 24 آذر ماه از ساعت 9 الی 16 پذیرای عموم مردم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
بعید می دونم هیچ جای دنیا ارسال و دریافت حتی مساوی هم باشند. چون کاربران در حالت عادی اطلاعات رو دریافت می کنند.
با این سرعت بسیاااار پایین و هزینه های بالا و همچنین محدودیت ها داخلی و خارجی انتظاری غیر از این دارید؟
در تمام دنیا به همین شکل هست .

به همین دلیل در اکثر کشورهای دنیا کاربران خانگی سرعت آپلود کمتری نسبت به دانلودشون دارند.

که توجه به این امر در سیاست گذاری اینترنت کشور لازم هست .

اما اگر منظورشون آپلود کلی‌ شبکه داخلی‌ ایران هست , نا چیز بودن این مقدار بر میگرد به نبود دیتا سنتر‌های ملی‌ .

و دانلود تمام محتوا از خارج از ایران.
با سلام
بله درسته که ما تولید محتوای کمتری داریم ولی این یکی از دلایل پایین بودن آپلود هستش .
اگر از هر isp در ایران سرعت دانلود و اپلود رو نبست به سرورهای مختلف خارج ایران تست کنید آپلود خیلی پایین تر هستش
در ضمن وقتی بیشتر کاربران رو دیال آپ و Adsl تشکیل میده باعث می شه که سرعت آپلود نهایی یک هشتم باشه برای کاربران نهایی
منظورم اینه که زیر ساخت زیادی برای آپلود در اختیار کاربران وجود نداره
* گراف آپلود یوزر های در تمام کشور ها نسبت با دانلود رقم کمتری رو نشان می ده ، چیزی که باعث می شه اونا آپلود بیشتری داشته باشن دیتا سنتر های اونهاست که ما داریم دانلود می کنیم ازشون
همیشه در یک ارتباط اینترنتی حجم دانلود (downstream)از حجم آپلود(upstream)بیشتر است و این مساله در تمام دنیا به همین شکل است .
چشم بسته غیب گفتند. خوب این که کاملا معلومه تقریبا هر کسی اینترنت ADSL میگیره فیلم دانلود میکنه
الان که بعضی از شرکت ها یعنی پهنای باند رو زیاد کرده اند ، فقط سرعت دانلود زیاد شده و سرعت آپلود همون مقدار کم است

این سرعت من است :
down : 2271 kbps
up : 158 kbps
مگر ما چند تا سایت آپلود کننده درس و حسابی داریم؟؟؟اصلا سایت آپلود کننده خوب نداریم...
در همه کشور ها دریافت بیشتر از ارسال است چرا که دریافت از کل دنیا است و ارسال از کشور طبیعتا دنیا از کشور بزرگتر است!
چه ربطی داره؟
همه جای دنیا دانلود بیشتر از آپلود است!!
شما سرعت رو آزاد و قیمت رو کم کنید تولید محتوا پیشکش
نه قربان، چون سرعت آپلود تقریبا یک سوم سرعت دانلودی است که هر کاربر دارد، با این سرعت در حد صفر، تصور کنید بخواهد اپلودی هم صورت پذیرد.
میدونید دلیلش چیه ؟چون شرکتهای ارائه دهنده اینترنت میخوان زودتر اعتبار کاربراشون تموم بشه ...
به خدا سرعت بار گذاری صفحات در حد دایل آپه
میتونید امتحان کنید..
این که واضح است بصورت کلی اگر یک فایل آپلود شود چندین نفر (در بعضی موارد تا میلیونها نفر) دانلود می کنند، با این توصیف چطور می تونه حجم آپلود حتی نزدیک به دانلود بشه؟؟؟!!!!!
به نظرم منظور از آپلود و توليد محتوي رو درست بيان نكردن. منظور از توليد محتوي اينه كه ما اطلاعاتي را براي استفاده ديگران (يعني كشورهاي ديگر) روي نت قرار دهيم و ديگران از آن استفاده كنند. در اين زمينه در كشور ما بيشتر از اطلاعات قرار داده شده روي نت توسط ديگر كشورها استفاده ميكند تا اين كه بخواهد اطلاعاتي روي نت قرار دهد كه ديگران از آن استفاده كنند. حتي نسبت اطلاعاتي كه ما خودمان توليد مي كنيم براي استفاده خودمان نيز در مقايسه با حجم اطلاعاتي كه از ديگر كشورها دريافت مي كنيم بسيار كم است. اين يعني توليد محتوي در كشور كم است كه درصدي از آن مربوط به سرعت پايين آپلود، نداشتن سرورهاي داخلي قدرتمند، نداشتن سايت‌ها و سرويس هاي توليد محتواي مناسب، نداشتن فرهنگ توليد و داشتن فرهنگ مصرف گرا و ... مي باشد. البته سهم هر كدام از موارد ذكر شده متفاوت است و بعضي بيشتر و بعضي كمتر و حتي بعضي عامل تاثير گذار بر دلايل ديگرند (مثل سرعت كم آپلود بر فرهنگ توليد محتوي).
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار