بازدید 199543
فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد؛

هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا چگونه شکار شد؟+فیلم

پس از حدس و گمان‌های بسیار از سوی رسانه‌های گوناگون در جهان، سرانجام شکارچیان به تشریح شکار خود پرداختند. اکنون فضا روشن‌تر است و راحت‌تر می‌توان درباره این موضوع سخن گفت. بی‌تردید، اما ناگفته‌های طرفین در این باره بسیار است و برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر باز هم باید صبوری پیشه کرد!
کد خبر: ۲۰۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۸ 08 December 2011
سرویس سیاسی ـ فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه چگونگی کنترل هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا به دست نیروهای مسلح ایران را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک»، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌و‌گویی با تشریح چگونگی کنترل هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا توسط نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که به تازگی با اطلاعات جمع‌آوری شده و مراقبت‌های دقیق الکترونیکی، مشخص شد این هواپیما قصد نفوذ و جاسوسی بر فراز کشورمان را دارد که پس از ورود این هواپیما به فضای شرق کشور، این هواپیما در کمین‌گاه الکترونیکی نیروهای مسلح قرار گرفت و با کمترین خسارت در ایران به زمین نشانده شد.

وی ادامه داد: طول دو بال این هواپیما نزدیک 26 متر، طول بدنه چهار و نیم متر و ارتفاع آن یک متر و 84 سانتی متر است و دارای سیستم‌های پیشرفته جمع‌آوری اطلاعات در ابعاد الکترونیکی، تصویری و مخابراتی و سامانه‌های راداری گوناگون است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این هواپیما از جهت نوع ساخت و پوشش، رادار گریز طراحی شده و از حیث فناوری، آخرین نمونه هواپیماهای پیشرفته‌ای است که آمریکا مورد استفاده قرار می‌دهد.

سردار حاجی زاده با بیان این که فناوری به کار رفته در این هواپیما، پیشتر در هواپیماهای B2 و F35 نیز استفاده شده است، افزود: هدایت این هواپیما توسط ماهواره و همچنین ایستگاه‌های زمینی در افغانستان و آمریکا صورت می‌پذیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: کارشناسان و متخصصان نظامی به خوبی می‌دانند که این هواپیما چه اطلاعات تکنولوژیکی گرانبهایی با خود دارد.
 
بنا بر این گزارش، همچنین وزارت امور خارجه کشورمان با احضار سفیر سوئیس در تهران، ضمن اعتراض بسیار شدید به تجاوز یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا به عمق حریم هوایی ایران، توضیحات فوری و اقدامات جبرانی دولت آمریکا در این زمینه را خواستار شد.
 
در یادداشت اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران ـ که عصر امروز به سفیر سوئیس، حافظ منافع آمریکا در ایران تسلیم شد ـ با اشاره به افزایش اقدامات تحریک آمیز و مخفیانه آمریکا علیه ایران، از جمله تجاوز یک فروند پهپاد جاسوسی آر کی یو 170 به عمق حریم هوایی ایران آمده است: این اقدام دولت آمریکا، نقض همه قوانین و مقررات شناخته شده بین‌المللی و اقدام علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است و طبعاً همه مسئولیت آن بر عهده دولت آمریکاست.
 
جمهوری اسلامی ایران با اعلام شدیدترین اعتراضات خود، پیامدهای تکرار چنین رفتارهایی را متوجه دولت آمریکا دانسته و حـق پیگیری شایسته موضوع را برای خود محفوظ می‌داند.
 
شاید به همین سبب باشد که باراک اوباما، دقایقی پیش و برای چند دهمین بار، به خبرنگاران گفت که برای برخورد با ایران، همه گزینه‌ها روی میز است؛ چنین گفته‌ای که حاکی از عصبانیت گوینده است، در زمانی که پیشرفته‌ترین ساخته کشوری به دست رقیب افتاده باشد، بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.
پیش از این، رییس جمهور عصبانی آمریکا از تشدید تحریم‌ها علیه ایران سخن گفته؛ تشدیدی که کمتر کشوری در جهان با آن همراهی کرده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۹۰۲
قابل توجه اونایی که می گفتن اگه ایران راست بگه چرا عکسش رو منتشر نمی کنه. خود آمریکا تایید کرده کل جریان رو بعد این منفی زن ها میگن چرا عکس نشون نمیدن؟

امروز دیدم تلویزیون ایران فیلم ازش نشون داد (خداییش خیلی خوشکل بود!) ، فیلم هم نشون داد،نه عکس، که باز نگین فوتوشاپه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
خب مرد حسابی از کجا میدونی فیلمش ساختگی نیست ؟ در ضمن حالا بگیم فیلمش ساختگی نیست مگه بمب افکن امریکایی شکار کردن !!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
قابل توجه ناشناسی که در
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
کامنت داده
ای رو داری تو ...
س. احمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
راس میگه از کجا معلوم فیلمش ساختگی نیست؟ برا ثابت شدن باید ببرنش آمریکااااا، اگه ارباب گفت اونوقت درسته، بی حیایی تا چه اندازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ اگه ببرن خودشونم ببینن وقتی قراره کسی متوجه نشه، نمیشه ، آی آی آی، چقدر کسی خودباخته باشه،
آی عاموووووووو، صبح شد پاشوووووووو
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اولا شما توضیح بدین چطور میتونه ساختگی باشه و ثانیا این هواپیما فرق زیادی با بمب افکن نداره از لحاظ تکنولوژی.فرقش در نحوه بکارگیری و نوع ماموریتش هست.
کریمی از اصفهان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اگه واقعی نیست پس چرا امریکا تکذیب نمیکنه

درود بر غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
مرگ بر آمریکا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
بمب افکن در مقابل این هیچه، چون این هواپیما آخرین تکنولوژی های جنگنده هایی مثل F35 درش استفاده شده.
1500 کیلومتر پرواز با هر بار سوخت گیری، کم نیست...
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اع اع اع اع
رو رو برم!
بابا تو دیگه کی هستی!
شکار بمب افکن خیلی راحتتر از این پهپاده؛ با دو تا هواپیمای f14 هم میشه بمب افکن رو اسیر کرد!
هه ه ه ه ه ههه هه ه هه
بابا تو دیگه کی هستی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
شرح نحوه بسدت آوردن این پرنده فوق مدرن:
ایران به طریقی (اطلاعات) مأموریت پروازی این پرنده رو از قبل مطلع شده ...
طبق تخمین در ساعت و زمان مشخص که وارد ایران شده شروع به ارسال پارازیت در سطح وسیع و با قدرت بسیار بالا و در کنار اون امواج الکترومغناطیسی شدید کردند که باعث شده هوا پیما از کنترل خارج و به احتمال زیاد ریست بشه و ارتباطش با اتاق فرمان قطع بشه ... بعد تحت کنترل عزیزان ارتش و احتمالاً سپاه افتاده و تونستند یک سقوط کنترل شده رو با اون انجام بدن تا هواپیما کمترین آسیب رو ببیه ...

در کل دم همه کسانی که در بدست آوردن این موفقیت سهم داشتند گرم ! از فردا چین و روسیه میان ایران منت کشی :D
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
بعضی ها رو حتی اگه ببری و لمسشونم کنه بازم باورشون نمیشه ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
وقتی فرعون به حضرت موسی گفت معجزه بیاور و بعد که ساحران هم اعتراف کردن این عصا واقعا تبدیل به مار شده و سحر نبوده فکر می کنید فرعون قبول کرد؟ حالا شما بیا 1000 تا فیلم HD از این هواپیما نشون بده و پنتاگون هم تایید کنه، جمعیت منفی زن ها تایید نمی کنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
منتظر جواب دولت آمریکا به خاطر نقض حریم هوایی می مونیم، به ما که نه، لااقل به دنیا جواب بده، این آقای حقوق بشر.
ناشناس
| United States |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
احتمالا زیر هواپیما توسط برادران سپاهی در جنگ سایبری ابکش شده .چرا زیرش را سانسور کردن.تابلو بود که زیری دیگه براش باقی نمونده بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی است...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
دم همه عزیزان نیروهای مسلح به ویژه سپاهی های عزیز که من ارادت عجیبی نسبت بهشون دارم گرم

از امروز حالا یه تعداد شروع می کنند که چرا پایین هواپیما رو پوشونده بودند!!!!
خدایا همه ما را هدایت کند
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
فاکس نیوز صحت تصاویر رو تایید کرده جمعیت منفی زن ها هنوز نکردن! منفی زن ها جون اربابتون بیاین و آقایی کنین و شما هم قبول کنید، آخه کل مصالح کشور به نظر شما ها بستگی داره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
پهپاد ندیدا!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
ولی خدایش اینکه ما سریع یه پرچم آمریکا با اسکلت به جای ستاره می زاریم جلوش چه حالی می ده! چه کیفی می کنه مادام هیلاری وقتی این هواپیما رو همراه این مدل پرچم می بینه. در ضمن مطمئنم بعضی ها با دیدن شعار ما امریکا را زیر پا له می کنیم و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند که روی پرچم ها بود تا یه مدت تو گلوشون احساس درد می کنند. مخلص تاب هم هستیم.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اینهمه پاسخ دادم هیچکدوم نذاشتی اینو بذار
باباجون وقتی کل دنیا و خود امریکایی میگه درسته تو این وسط چیه تکذیب میکنی اخه؟؟
عجبااااااا
شماها همونایین که امام زمانم بیاد منکرش میشین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
بعضی ها کلا مریض ان اوباما بگه پنتاگون بگه عکس بذارن فیلم بذارن بازم میگن دروغه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
محمد ج:

حتما از سپاه پول گرفته که تو ایران سقوط کنه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
دست همه دانشمندای باهوشه ایرانی و ارتشیا و سپاهیای عزیزمونو می بوسم و شخصا خاک زیر پا همتونم
(دلاور مردای ایران زمین و فرزندان کوروش و خمینی کبیر دوستتون داریم.)
یاحسین.
یا صاحب الزمان.
الهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
حسین آقا کامنت شما خیلی معرکه و تکان دهنده بود؛ اونایی که همه نشانه ها رو می بینن و باز هم انکار می کنن باید خیلی مواظب باشن، چون ممکنه همه نشانه های امام زمان (عج) رو هم ببینن و انکارش کنن

کسانی هم که امام زمانشون رو انکار کردن در حد شمر و عبیدالله میشن خدای ناکرده، کوفیان همه نماز خون و مسلمان بودن، اما جلوی امامشون واستادن و شدن بدبخت ترین آدم های تاریخ.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
اگه می خوای امام زمانت رو گم نکنی و وقت ظهورش تکذیبش نکنی گوش به حرف رهبرت باش. اگه بخوای از پیش خود تحلیل کنی شاید مثل کوفیان بری در سپاه کفر، کوفیان که همشون احمق نبودن، لادین هم نبودن، ولی به جای ولایت مداری به قوه تحلیل خودشون پناه بردن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
مردم ازخنده اونی که گفته فناوری f35 توی این پهپاد به کار رفته معلوم فرق پهباد و جنگنده رو نمی دونه
از کجا معلوم این نمونه اصلی باشه و برای تست رادار ما نفرستاده باشن ؟
در جواب دوستی که گفته مهندسی معکوسش کنیم بعد لابد بر ضد خود آمریکا از اون استفاده کنیم
این پهباد از رده خارج می شه و نحوه ی کشف و از کار انداختنش رو هم خوب بلدن و یک پهباد دیگه جاش رو می گیره
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
چرا اینقدر تو سایتتون شعر تحویل ملت می دید . یه روز می گید . پدافند ارتش زدتش . فرداش نکذیب می کنید می گید برادران سپاه با امواج زدنش . فرداش می گید عملیات سپاه و ارتش با هم بوده من نمی دونم ! ولی کلا تمام این خبرها صحت نداره . جمعا می تونم اینو بگم که این هواپیما الان به هر دلیلی دست ماست و بقیش شانتاژ خبرییه .
و امریکاییها هم مطمئننا فکر اینجا رو کردن
و تمام عکس های این چند سالشون رو با این هواپیما می گرفتن .
ساده باشیم که فک کنیم اره اولین بار امده .
معلوم نیست که همین الان چند تاش داره بالای سرمون می چرخه .
جواب دوستانی که دنبال مهندسی معکوس هستن اینه که . این در همین حد خبر رسانی می مونه و گرنه این هواپیما حاسوسی هست و از اسمش معلومه یعنی چی ؟ یعنی هیچ کشوری نباید بفهمه که ما این هواپیما رو داریم پس اگه به دنبال ساختش بودیم . مخفیانه بدون سرو صدا بعد از دسترسی به نمونه اصلی می ساختیم و بدون این که کسی بفهمه می فرستادیم جاسوسی .
ما خیلی چیز ها داریم که باید مهندسی معکوس کنیم و الان دستمونه .
هواپیما f14 که داره 37 سال کار می کنه و فرسوده شده .
هواپیما بویینگ که جون مردم عزیزمون با این هواپیما های معیوب در خطره
همین نوشابه کوکاکولا که هنوز عصاره اصلی مخفی مونده و ما داریم وارد می کنیم پ
تبدیل کردن ذرت به روغن که هنوز داریم وارد می کنیم
مهندسی زراعتمون
خودرو که یه دفعه کره نیاد قطعات ریو رو نده
و خیلی چیز ها
حالا ما نشستیم می گیم من انم که رستم بود پهلوان . کری زیادی خوندنم درست نیست اگه واقعا می خوایم با امریکا رقابت کنیم با خوابیدن و کامنت گذاشتن نمی شه . باید بلند شی سعی کنی . مثل یه شهروند امریکایی کار کنی . از زیر کار در نری . واسه وطنت در همه جا بجنگی . تا بر دنیا اقایی کنی
و شعار مفت ندی . می خوای مبارزه کنی از فردا هر چی استفاده می کنی که تولید اونهاست استفاده نکن و ایرانی استفاده کن
مثل گاندی باش که وقتی با انگلیس مبارزه می کرد وقتی گل سر خانومش انگلیسی بود از سرش باز کرد

خیلی نوشتم تابناک پخش نکنی دیگه تو سایتت نمی یام
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
درسته تابناک مثل نظر قبلیم این رو هم منتشر نمیکنه چون به ضررشون هست ولی درجواب اون آقایی که گفته با امواج الکترومغناطیسی ارتباطش رو قطع کردن باید بگم این نوع هواپیماها در صورت قطع ارتباط به صورت اتوماتیک به پایگاه بر میگردن.شما که خدای ناکرده اونقدر ساده نیستید که قبول کنید کسی که یه همچی چیزی رو ساخته یادش رفته واسه لحظه های بحرانیش فکری یکنه.
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
کیوان خوشحالم که تابناک نظرت رو گذاشت که بازم هم بیای این سایت.

نظرت خوب و واقع گرایانه بود. البته عدم پیشرفت ما در بسیاری از حوزه ها ناشی از عدم سرمایه گذاری برای تحقیقات و تولید فناوری است. جایی هم که سرمایه گذاری شده یه جواب هایی گرفتیم، هر چند اگه در سطح جوابایی که ابرقدرت ها می گیرن نبوده.
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
اونی گفته مردم از خنده که یکی گفته این هواپیما فناوری F35 رو داره:

این دقیقا حرف یک ژنرال آمریکایی در متن خبر در فاکس نیوز بود(خبر زبان اصلی رو خوندم من). ولی موافقم یه قراری بذاریم با هم به حرف این ژنرال بخندیم اگه فکر می کنی لازمه :)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
مواظب باشن که هواپیمای جاسوسی محل خودشو بوسیله تجهیزاتش نشون نده که معلوم بشه از چه مسیری به کجا بردن
رادارها این هواپیما رو به شکل پرواز دسته ای پرنده! می بینن، نه به صورت یک هواپیما.
پاسخ ها
عاشق آسمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اگه اطلاعات داری ارایه نما. خوب بود.
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
من می ترسم تو این تابناک حرف بزنم، همه منفی میدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
خیلی خوبه که تو ایران این همه کارشناس رادار و هواپیممای فوق پیشرفته تو ایران داریم که در مورد این هواپیماها نظر میدن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
نترس ؛ همه کیه ؟ یه مشت ضد انقلاب و بهایی و سلطنت طلب فراری از ملت از کی تاحالا شدن همه؟
با ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
شما خائن های درون کشور اولا چرا از آمریکا دفاع میکنین؟؟؟ بعدش چرا میزنین تو سر دانشمندان ایرانی؟؟؟ کل ناسا ایرانی اند. اگه زیرش آبکش بوود که سقوط میکرد. اول به یک چیز فکر کن بعدش حرف بزن
درود بر ایران
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
ناشناس جون، این کامنت رو من گذاشتم، (این بحث رادار و پرنده)، ولی من هر وقت تو این سایت از عزت ایرانی حرف زدم و حرف از خود باوری زدم و ازخودباختگی رو تقبیح کردم بخش زیادی از دوستان رای منفی دادن.

خوبه این رای منفی ها تو این مملکت کاره ای نشدن.

اگه جایی هم کاره ای شدن به جای تصمیم به ساخت چیزی دستور وارداتش رو سریعا صادر کردن.
karbar
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
دوست عزیز مگه کوچ غازهای وحشی رو داره وصف میکنی این حرف رو دیگه جایی تکرار نکن بهت می خندن ! پرواز دسته جمعی چه صیغه ایه این هوا پیما هنرش به مخفی بودن و تودید نبودنشه اونوقت شما می گی دسته جمعی میرن اینور اونور بابا پلیکان که نیست پهباده...!
امیدوارم یه تیم حداقل 1000 نفری رو پروژه مهندسی معکوس این هواپیما به کار گرفته بشن.

اگه در جایی برای یک تکنولوژی نیروی انسانی و حمایت مالی به اندازه زیاد مورد استفاده قرار بگیره سریع جواب میده.

مثال:
مدت کوتاهی بعد از کشف انرژی اتمی آمریکا تونست بمب اتم رو تولید کنه، می دونین چرا؟ چون 40000 نفر رو پروژه بمب کار می کردن که حدود 15000 نفرشون فیزیکدان بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
نابغه این 1000 را چگونه به دست آوردی؟ چرا999 یا 1001 نفر نه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
قابل توجه ناشناس، این 1000 رو بعد از کلی محاسبات از یک برنامه کامپیوتری فوق پیشرفته به دست آوردم. مشکلی داری تو؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
آره منم از همون برنامه خفنه حساب کردم دقیقا شد 999.83 نفر که اگه گردش کنی میشه همون 1000 نفر، درست بود. ممنون.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
مرد حسابی هنوز نمیتونیم بخچال فریزر بسازیم . میخوای با مهندسی معکوس اینو بسازی ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
چرا دروغ میگی نمی تونیم یخچال فریزر بسازیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
می دونی چرا تو یخچال سازی خیلی پیشرفت نکردیم(هر چند کردیم)؟ چون تو یخچال سازی کم پول خرج کردیم. اگه زیاد خرج کنیم و 40000 نفر فقط برن تو کار یخچال سازی می تونیم به بالاترین تکنولوژی یخچال سازی در دنیا برسیم.

در مورد بمب اتم آمریکا هم همینطور بود

اگه در مورد این بهپاد هم بودجه اساسی اختصاص داده بشه به راحتی میشه ساختش، مخصوصا که یه دونه اش جلومون هست، قرار نیست از اول طراحیش کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
5تا ایرانی=40000امریکایی
فیلمش رو تلویزیون پخش کرد. چقدر خوشگل بود لا مصب . فقط من نفهمیدم چرا زیرش پرچم چسبونده بودن. فکر کنم زیرش آسیب دیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
شاید چرخاش اسیب دیده باشه چون خود ایران هم گفت با کمترین خسارت که تو این ویدئو اصلا خسارتی دیده نمی شد....
فقط کاش به جای فارسی نوشته های انگلیسی می نوشتن....الانه که این ویدئو تو تمام شبکه های خارجی پخش بشه....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
پ نه پ فکر کردی تو هوا بغل کردن آوردنش پایین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اتقاقا دقیقا از تو هوا بغل کردنش آوردنش پایین (جنگ الکترونیک و فرستادن امواج پارازیت و بعد در درست گرفتن کنترل)

اولا با تیر نمیشه هدف به این کوچیکی رو در ارتفاع 50000 پایی زد، بعد اینکه اگه بخوان با موشک رهگیر هم بزنن که پودر میشه.
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
خیلی خوشکل بود، کاش من یه دونشو داشتم :(
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
فکر کنم پنچر کرده بود.زاپاسش همراش نبود.بخاطر همین زیرشو پوشوندن که حفظ آبرو بشه جیییییییگر
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
ناشناس !! حالت خوبه ؟ 50000هزارپایی؟این هواپیما حداکثر 15هزار پا توان ارتفاع گرفتن داره 35 هزار تای دیگه رو از کجا آوردی؟؟ خیلی دیگه داری غره میشی !!
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
آقا مسعود شما کمی در تبدیل واحدها مشکل داری که ناشی از سواد ناکافی است.

طبق خبری که فاکس نیوز زده ارتفاع 50000 پا میره. اون 15000 که شما شنیدی تبدیل همون 50000 پا به متره (البته با کمی اغماض)
دولت افغانستان هم در این جرم باید پاسخگو باشد نون ایران را می خورند و اینطور با اجنبی همکاری میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
چی چی افغانستان؟! بابا انصاف داشته باش!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
افغانستان در حدی نیست که بخوایم ازش بازجویی کنیم.
Yaser721
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
افغان های بیچاره اختیاری از خودشون ندارند؛ چیزی گردن اونها ننداز این ها هر روز دارن طعم تلخ ظلم ظالبان+ناتو رو تحمل می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
خسارتی که از افغانهای مقیم ایران می خوریم بیشتر از این حرفاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
درست نیست وسط دعوا نرخ تعیین کنیم ولی خداییش کاری که افاغنه مجاز و غیر مجاز در صنعت ساختمان انجام می دهند تعداد کمی از کارگران هموطن می توانند یا می خواهند که انجام دهند حتی اگر دستمزد بیشتری به آنها بدهیم اگر کارگر افغانی نباشد باید از ژاپن روبات بیاریم ایرانی کارکن (مشابه افغانی) خیلی سخت پیدا می شه.
دشمنان ، به یاری خداوند هیچ غلطی نمی توانند بکنند .
زنده باد رهبر عزیزمان ، امام خامنه ای و تمام دلیر مردان و نیروهای نظامی کشور عزیزمان
پاسخ ها
عاشورا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
تابناک نامردی اگه درج نکنی!
اشتباهی مثبت دادم، عزیزم مرید کسی هستی خوب به خودت مربوطه، اما الکی به کسی پیشوند امام نمیدن!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اگه تو هم آقا را میشناختی به ایشان امام میگفتی
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اما در لغت به معنای پیشوا ست
هیچ اشکالی نداره گفتنش
مثل اینکه خدایی نکرده بری نماز جماعت به کسی که اون جلو واستاده میگن امام جماعت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
عزیزم یه کم مطالعه کن تا کسی متوجه بیسوادیت نشه
امام یعنی پیشوا - رهبر - جلودار
پس رهبر همون امامه
اینقدر با بغض و کینه نظر نده
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
امام بهترین لغت برای تفسیر ایشان در زمان کنونیه و انشاء الله این سمت را خودشون به صاحب و امام زمان (عج) تحویل می دهند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
عزیزان من اگه اینجوری بخواید تفسیر کنید
با هر کلام مترادفی هر مفهومی رو میشه رساند.
اما با اینجور لحن فقط ابهت کلمات میریزه هر کلامی باید در جا و شان و منزلت خودش به کار بره.
این رهبر، پیشوا و راهنما که گفتین ببینید برای
چه کسانی به کار میره بعد ازش استفاده کنید.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
چه جالبه، تابناک از بین 1000 تا کامنت، فقط کامنتای دوستان وطن فروش، ضد انقلاب، ضدولایت فقیه و ... رو درج میکنی؟؟؟؟ بابا شفاف سازی کن لطفا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
شمابروباامام ابوماجونت حال کن
لبیک یاامام خامنه ای
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
آها از اون نظر!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
بابا این عاشورا یکی از همون منفی زنا بوده، بس که تند تند منفی میداده اشتباهی رفته رو مثبت الانم عذاب وجدان گرفته مثبت داده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
به کوری چشم بعضیا/ خامنه ای رهبر ما
بعد از دیدن عکس های این هواپیما در تلویزیون میشه نتیجه گرفت اون سامانه های ضد موشک که دو سال پیش در یک رژه در میدان آزادی به نمایش گذاشته شده بوده واقعا همون S-300 های روس بوده، اون زمان می گفتن ایران این ها رو از یک کشور واسطه از اروپای شرقی خریده (کشور اروپایی نقش قاچاقچی رو بازی کرده این وسط)
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
چه ربطی داره؟ اولاً اس 300 را هیچ وقت برا یک هواپیما شلیک نی کنن و برا یه اسکادران می زنن. دوماً اگه اس 300 بهش زده بودن باید با خاک انداز جمعش می کردن.
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
محمد ج هستم
چقدر شماها باهوشین؟ واقعا فکر کردین منظورم اینه که اینو با اس 300 زدن؟ نابغه ها؟
منظور من رو نفهمیدین
نگفتم که این هواپیما رو با اس 300 زدن
منظورم این بود که اون چیزی که شبیه اس 300 حدود 2 سال پیش تو یک رژه نشون دادن رو بعضی ها می گفتن ماکت اس 300 بوده، اما الان حس می کنم اس 300 واقعی بوده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
محمد ج ، داداش فکر نمیکنی یک کمکی سه می زنی
Yaser721
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
مهندس!
بی ربط بودن این چیزی که گفتی کلاً به کنار؛ ولی اگر بر فرض که این هواپیما را با اس300 یا هر سامانه ی دیگری توی هوا زده بودند الان باید از خاکسترش رونمایی می کردند
ایران بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
وا ؟ چرا شما ها عوضی مطلب رو میگیرین؟
این بنده خدا میگه ایران گفت من هواپیما ی جاسوسی رو زدم بعضی ها گفتن اگه راست میگی نشون بده ! حالا نشون داد . حالا نتیجه میگیره که 2 سال پیش ایران روز ارتش تو رژه سامانه موشکی شبهه اس 300 رو به نمایش گذاشت . شبکه های خارجی گفتن ماکته . به این ترتیب نتیجه میگیریم که اون هم راسته
ایران بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
محمد جان بعضی ها خیلی گیج میزنن . حالا میفهمم چرا بعضی وقت ها منفی ها انقدر بالاست!!!
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
ایران بانو ممنون که مسئله رو براشون شرح دادی، اینجا کم IQ ای بیداد می کنه.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
s 300 رو هیچ وقت به ایران ندادند
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
آقا محسن ممنون از اطلاعات فوق سری نظامی تون. ولی این اطلاعات رو همینجوری نریز رو نت، به هر حال سریه، می زنن می کشنت با این نشر اطلاعاتی که می کنی ها!
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اقایون این اس 300 که گفت چه ربطی به جنگ الکترونیک و هواپیمای جاسوسی داره؟؟/
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
من كشته اين كل كل ها هستم.كلي ميخندم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
واقعا که هرچی ادم گیجه خودش رو روشنفکر و ایکیو میدونه
سلام

تابناک لطفا پیگیر شو به این افراد نشان لیاقت بدهند
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
به جمعیت منفی زن های مقیم مرکز هم لوح تقدیر بدن.
HRSB
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
خيلی عالی گفتی.
مسخره هاااااااااااااااا. ماشاا... خیلی خبرتون گویا بودددد. میشه بگین چگونگی شکارو کجاش گفتین؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
دام الکترونیک...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
امواج الكترونيك
ایران بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اگه قرار بود من و تو هم یاد میگرفتیم که هواپیما رو پشت بوم خونمون رد میشد واسه سرگرمی با کمترین خسارت میکشیدیمش پایین که !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
کل خبر یه طرف؛ کامنتاشم یه طرف؛ تازه پاسخ کامنتاش از همه باحالتره
جواب دولت امریکا:
مگه چی شده؟ داشته میرفته یه گشتی بزنه تا دلش باز بشه اشتباهی اومده تو آسمون ایران و اینکه درخواست داریم بخاطر حقوق بشر اونو آشو لاشش نکنید گناه داره...آخه ساخت دست انسان هایی هست که جز خدمت به بشریت هیچ آرزویی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
جواب دولت آمریکا :

این همواپیما 1 هفته پیش گم شده و تو این 1 هفته هم کلا رو هوا بوده ! اگه ایران نمی گرفتش تا ابد رو هوا می چرخید . اصلا سوخت هم مصرف نمی کرد که !!
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
نه این سوختش که تموم بشه مثل کفتر بال می زنه.
باید از تکنولوژیش بر ضد آمریکا استفاده خوبی کرد...
پاسخ ها
محمدعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
خود اين نعش ، به تنهايي آبرو و حيثيت كل نيروي هوائي آمريكا را برده ، ديگه واي به حال وقتي نيت كنيم برعليه شون ازش استفاده كنيم :)
من تصويرشو ديدم به نظر 26 متر نميومد؟!!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
با این حساب شما کور تشریف داری!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
حالا 26 متر نه، 10 متر، اصلا 2 متر، مهم اینه که دولت آمریکا تایید کرده که این هواپیمامون رو ایران گرفته، هم آمریکا سوخت هم منفی زن ها.
ح
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
ايول راس ميگي
ناشناس
| United States |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
راست میگه دیگه کار به منفی زن ها ندارم ولی با توجه به اندازه افراد کنارش حداکثر 12 متر ست شاید اینا میخواستن بگن 16 متر شده 26 متر
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
همیشه ادمایی هستن که مسئول طرح شبهه باشن
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
خوب آقا مهدی یه lcd داره که دقیقا 26 متره وقتی فیلم رو گذاشتن دیده تلویزیونش از عرض هواپیما اضافه آورده. پس 26 متر نبوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
چرا اینقدر جو گیر شدین؟ خوب این بنده خدا یه نظر داده گفته به گمانش 26 متر نبوده
مهندس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
احتمالا طولشو ضرب در عرض کردن شده 26 متر!!!
آفرین بر غرور آفرینان کشور
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
منفی= ننگ باد بر غرور آفرینان کشور. بعید می دونم منفی زن ها حالت روانی سالمی داشته باشن.
خوبه حالا دیگه به فقط سر نشین رادار گریز بلکه B2 , f35 هم می تونید بسازید .
ببینم چیکار می کنید .
خوب پوزه ی آمریکا را به خاک مالیدید .
الله اکبر
پاسخ ها
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اینکه همه چیزش رو بتونیم با مهندسی معکوس در بیاریم یه چیزه و اینکه اونسیم پوزشون و پوز بعضی هموطنماها رو بزنیم هم خودش یه بحث دیگه است.
پدافند هوائي ، تشكر تشكر.
بیچاره خلبان های اسرائیلی تا حالا خودشونو صد بار خیس کردند
پاسخ ها
Yaser721
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
احتمالا قرار دارد F-22 ها هم دیگه لغو میشه؛ ولی این به اصطلاح رادار گریز اینجوری گیر افتاد اون قدیمی ها هم دیگه کاری از دستشون بر نمیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
از اون بد تر عربها !!
زمانی که امریکا هواپیماهای f14 رو به ایران داد . عرب ها گفتن ما هم میخواییم . که رییس جمهور وقت امریکا گفت این جنگنده هنوز واسه خلبانان عرب زوده ! ( یه چیزی تو مایه های برن بوق بزنن ) الان بدبختا ببین چه ترسی گرفتتشون ای خدااااااا بیزارم از عرباااا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
لطفا فکر بد نکنید، این رای منفیا منظورشون این بوده که خلبانای اسرائیلی خودشونو خراب کردن (خیس واسه یه دقیقشونه)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
یک نفر گفته "ای خدا بیزارم از عربها"
باید بهش بگم خیلی نژاد پرستی
یک هموطن عرب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
آقا یا خانومی که از من بیزاری فکر کردی که صد ها هزار نفر هوطن عربی که داری اگه این کامنت رو بخونن درباره تو چی فکر میکنند؟
همین عرب های جنوب اگه نبودند وضعیت نژاد پرست هایی مثل تو هم از حالا خیلی بدتر بود
اگه تابناک همین کامنت رو برای ترک ها منتشر میکرد حالا مدیر مسئولش تو زندان بود
ولی عرب ها که .....
تابناک اگه انصافی برات مونده و به وظیفه اطلاع رسانی بیطرفانه پایبندی یا این نظر رو منتشر کن یا اون نظر فاشیستی را پاک کن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
چه ربطی به نژاد پرستی داره؟
کیه که بدش نیاد؟
حقیقت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
مراقب نژاد پرستی باشین این یه صلاح دشمنه که خیلی برای ما ایرانیا استفاده می کنه!اگه دقت کنین شیطان هم به خاطر نژاد پرستی از بهشت افتاد بیرون .(((من از آتشم و اون از خاک)))
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
مطمئن باشید منظورش از اعراب اعراب ایران زمین نیست
عرب ایران زمین رو بش میگن ایرانی
خیالت راحت ایرانی
ایرانی هوای ایرانی رو داره
مراقب باشین خود این هواپیما ابزار جاسوسی نباشه. مثل طعمه ای که برای گرفتن ماهی استفاده میکنند. احتمالا این مواپیما را به جاهای سری سپاه میبرند. انوقت اگر توش دستگاه ردیاب باشه دستی دستی همه جا لو رفته. شایدم اینجوری نباشه. به هر حال احتیاط ضرر نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
والا تا اونجا که ما دیدیم هواپیما تو یه سالن ورزشی بود و نه بیشتر !
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
دیگه اونی که این هواپیما رو نشونده این چیزاش رو حالیش میشه.
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
متخصص های ایران دیگه فکرشون به اینجا ها می رسه... تازه اگر قرار بود این هواپییما طمعه باشه، خب از یه هواپیمای معمولی استفاده می کردن نه پیشرفته ترین هواپیماشون... تازه همون موقعه که گرفتنش روش یه کاور ضد فرکانس می کشن...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
امو! ما هم اینقد خر نیسیم دیگه...
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
نگرانیتون متین ولی ارسال هر نوع پالس و فرکانسی رو میشه تشخیص داد و از بدیهی ترین کارهایی که هر گروه متخصصی میتونه تشخیص بده وجود امواجه. دمشون گرم خیلی حال داد
بابا اي ول بزن اون دست قشنگتو ههههههههههههههههه
نکنه مثل اسب تروی باشه؟
پاسخ ها
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اسب تروا اگه میخواسن بدن خیلی ارفاق بکردن یه اف 14 مینداختن جلو نه یه RQ170آخر تکنولوژی و این حرفا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
یکی این اسب رو برای من رمز گشایی کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
1 ساعته دارم میخندم به نظرت، خدا خیرت بده که دلونو شاد کردی
بابا مگه چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کاری نکردن که، فقط اول شناسایی کردن( هر چند شناسایی هواپیمای فوق مدرن رادار گریز خدائیش خییییلیه) بعدشم مگه چکار کردن؟ فقط کنترلش کردنهمین( بازم هرچند کنترل این هواپیما خودش پیامهای خیییلی مهمی برا عمو سام داره) بعدشم مانع از این شدن که هواپیما با سیستم خود کار منفجر بشه مگه چیه؟( هر چند خدائیش خییییییییییلیه) بعدشم تونستن صااااااااف بشوننش رو زمین، کاری نکردن که؟، من نمیگم آمریکائیا میگن پس دیگه شکی توش نیست، ( هر چند خدائیش آمریکائیها خیییییییییییلی سوختن و نمیدونن چکار کنن) بازم هر چند مطمئنا تحسین همه کارشناسای نظامی و سیاسی دنیا رو بر انگیخته اما چون میخام دل آمریکا شاد بشه از روی حرررررررررررررص اینا رو میگم(........... دستتون درد نکنه که باعث غرور و افتخار ملت ایران شدید)
پاسخ ها
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
دمت گرم باحال بود
چگونگی شکار به روش زیر بوده است: از آنجایی که ایران کفتربازهای تیری دارد، تعدادی کفتر ماده در مسیر حرکت پرنده بدون سرنشین به پرواز درآمده و ... به این صورت این هواپیما شکار شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
کلی خندیدم
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
ايول راسته
ایران بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
به خدا اگه امریکا بود کلی سر و صدا میکردن و هالیوود فیلم میساخت واسش . اما ما تشبیه میکنیم به کفتر بازی .
سلام
واقعا شاهکار بزرگی بود. ما یک هواپیمایی رو به غنیمت گرفتیم که تمام ارتش های دنیا آرزو دارن به تکنولوژیش دست پیدا کنن.
پاسخ ها
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
موندم این منفیها میگن که نه این یه دله و در پیتیه که هیچ ارزشی نداشته
ولی خداییش فکر کن چند تن وزن این پرندست این همینجوری میخورد زمین منفجر میشد

دمشون گرم خوب کنترلش کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
وزن هنگام برخاستن بالغ بر 3000 کیلوگرم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
موتورش 3 تن بود جونم . خودش خیلی بیشتر از این حرفاس.
دبیر سازمان سادات البحیرة در گفت و گو با ابنا فاش کرد:
جزئیات حمله سلفی‏ها و نیروهای امنیتی مصر به عزاداری شیعیان

دبیر سازمان سادات البحیرة جزییات بیشتری از حمله سلفی‏ها و نیروهای امنیتی مصر به عزاداری شیعیان در مقام رأس الحسین(ع) قاهره را فاش کرد.


به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ به دنبال ممانعت دستگاه‎های امنیتی مصر از برپایی مراسم عزاداری روز عاشورا در مقام رأس الحسین(ع) قاهره، دبیر سازمان سادات البحيرة در تماس خبرگزاری ابنا با وی ضمن تشریح جزئیات حمله سلفی ها به عزاداران حسینی در روز عاشورا در مقام راس الحسین علیه السلام تصریح کرد: مقامات امنیتی مصر با ادامه آزار و اذیت شیعیان مصری و ممانعت از اجرای مراسم عزاداری و تعظیم شعائر دچار اشتباه بزرگی شد‏ه‎‏اند.
"سید طاهر الهاشمی" بیرون راندن شیعیان و محبین اهل بیت (ع) و زائران مقام رأس الحسین(ع) را از این مکان مقدس محکوم کرد و گفت:پلیس مصر مراسم عزاداری که توسط شیعیان و محبین اهل بیت پیامبر (ص) در میدان امام حسین(ع) واقع در منطقه "جمالیه" برپا شده بود را برهم زد و از ادامه آن جلوگیری کرد.
وی با اشاره به جزئیات این حادثه افزود:افسر تحقیقات بخش جمالیه به همراه چهار تن از مأمورانش وارد این مکان مقدس شده و همه زائران را از آن منطقه بیرون کردند و محلی که برای عزاداری امام حسین(ع) در میدان مهیا شده بود را برهم زدند.
دبیر سازمان سادات البحیرة ادامه داد: در حالی که شیعیان و سادات منتسب به امام حسن(ع)،امام حسین(ع) و حضرت زینب(س)و برخی از بزرگان صوفیه با پوشیدن لباس سیاه و حمل پرچمهای عزاداری با عبارت "لبیک یا حسین" در محل درب اصلی مقام رأس الحسین(ع) تجمع کرده بودند، مورد حمله و تهاجم نیروهای پلیس قرار گرفتند.
وی با اشاره به شدت برخورد نیروهای امنیتی با عزاداران حسینی اظهار داشت: نیروهای امنیتی برای برخورد با عزاداران حسینی، نیروهای کمکی خود را نیز فراخواندند.
طارق الهاشمی در پایان سخنان خود از وزارت کشور مصر خواست که به عقائد، شعائر و مراسم شهروندان شیعی این کشور احترام بگذارد.
گفتنی است مراسم روز عاشورا در مصر برای نخستین بار بعد از سقوط رژیم مبارک با حضور هزاران نفر از شیعیان اقصی نقاط مصر و گروهی از شیعیان عراق در حال برگزاری بود که با هجوم مزدوران سلفی و نیز بسته شدن مسجد و حمله پلیس ناتمام ماند.
............................
پاسخ ها
؟؟؟؟؟
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
کی حال داره این همه نظر رو بخونه؟؟؟
یه خلاصه از کلش بذار بفهمیم چی گفتی.
توی سایت وزارت دفاع آمریکا در توضیحاتی که در مورد این هواپیما نوشته ، شرح داده شده که این نوع پهپاد یه هیچ عنوان در هیچ راداری قابل شناسایی نیست ، چه برسه که کسی بتونه اونو شکار کنه.

خیلی خوشهالم که توی کل دنیا بغیر از آمریکا ، حالا ما هم از این نوع پهپاد ها داریم.

مهم نیست که بتونیم مهندسی معکوس کنیم و این نوع هواپیما رو بسازیم ، مهم اینه که ما این هواپیما رو تونستیم شکار کنیم ، هر چند من مطمئنم کسایی که تونستن به سیستم حفاظتی این هواپیما نفوذ کنن بطور حتم میتونن یکی مثل خودش رو از روی مدلش بسازن

یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
توي مهندسي معكوس يه چيزهايي به دست ميارن كه در ساخت هواپيماهاي جنگي هم استفاده ميشه.فوق العاه است.جاي شهيد تهراني خالي خداي اين كارها بود.
قابل توجه اونایی که میگن مگه چی شده و انگار چیکار کردیم!!

میتونید یه سر به بخش خبری سایت های یاهو ، سی ان ان ، بی بی سی ، یورو نیوز و ... بزنید و ببینید که چطور این خبر دنیا رو تکون داده

اگه مهم نبود که این همه بازتاب نداشت
درود بر دلاوران ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
عزیزم تقریبا همه ی این هایی که گفتی فیلتره
کاظم
| Germany |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
آقای ناشناس خیلی ببخشید ولی این سایت ها برای ما فیلتره نه برای دیگر کشور ها !!! ما که خبر ها رو دیدیم . مهم پخش این خبر تو جهانه که همونطور که دوست عزیزمون محمد گفت ، پخش شده .
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
باز یکی یه چیزی گفت یکی دیگه بحث و منحرف کرد
اینهمه وی پی ان فیلترشکن
والا
به نظرم بالهای هواپیما شکسته بود ... در ضمن چرخها هم همین طور ... جای ضرب خوردگی هم روی بدنه معلوم بود

ولی مغزش یا همون قسمت های حساس سالم بود ...

بازم دمه دلوار مردان ارتش و سپاه و نگهبانان آسمان و زمین و دریایه این کشور درد نکنه ...
پاسخ ها
با شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
بهترین صاف کارارو داریم م م م ، از اولشم بهتر درش میارن، نگران نباش دوست عزیز، آی ی ی ی میسوزن یه عده ، اگه از دل عمو سام خبر داشته باشن که چی میگذره،
من نمیدنم چرا بعضی از هموطن ها از این اتفاق خوششون نیومد و هی میخوان این موضوع رو زیر سوال ببرن

از کاری که نوابغ ایرانی انجام دادن خوشهال بشید ، نه اینکه برید توی سایتهای ضد انقلابی مثل رادیو فردا و بی بی سی فارسی این اتفاق رو زیر سوال ببرید
پاسخ ها
ممد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
واسه من هم این مسئله جای سواله، به نظرم از 3 حالت خارج نیست، یا اینا خیلی پوچ و تو خالی و عشق غرب هستن و از خود باخته، یا اینکه کم می فهمند و یا اینکه بابت این کوبیدن هاشون حقوق دریافت می کنن.فکر می کنم اون اولی محتمل تر باشه.
با شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
واقعا نمیدونی چرا؟؟؟؟ جو که میدونی چیه؟ غیرت هم که حتما، خوب بعضیا نه جو رو میدونن چیه و نه غیرت، یه جو هم غیرت ندارن، و گرنه کسی که خوشحال نشه از این ماجرا معنی دیگه اش اینه که از تجاوز بیگانه خوشحال میشه، چه بخان و چه نخان مفت مفت شدن مزدور بی جیره و مواجب، ایشالله که به هوش بیان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
دلیلش ، عدم وجود اطمینانه. نه به داخل نه به خارج. منم خودم الان اینطوریم. حتی اگه امریکا هم بگه این درسته . من میگم درست نیست . چون به هیچ کس اطمینان ندارم.
پوریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
ما با تو که به هیشکی اطمینان نداری کار نداریم...
اون کسایی که باید میفهمیدند فهمیدند.
خیلی خوشهالم
وقتی تصاویر رو از تلویزیون دیدم اشک شوق در چشمانم ظاهر شد
من مطمئنم مسئولین وزارت دفاع آمریکا امشب خوابشون نمیبره بخاطر این اتفاق

درود بر نوابغ ایرانی که با در دست گرفتن این هواپیما مشت محکمی به دهان اون مقامات آمریکایی ای زدن که گفتن این هواپیما رو به هیچ عنوان رادارها نمیتونن شناسایی کنن و به هیچ عنوان نمیشه این هواپیما رو سرنگون کرد
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
وقتی نصاویر از تلوزیون پخش شد در آمریکا صبح شده بود. احتمالا" باید بگیم روز مسئولین وزارت دفاع آمریکا با پخش این تصاویر خراب شد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
عزیزم اونجا الان روزه . ولی مصمئنم که الان دارن مثل پیاز تو روغن جلز و ولز میکنن .
این اطلاعات که فرمانده هوا فضا دادن رو میشه تو تمام سایتها در اورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اطلاعات بیشتر محرمانه و نظامی تلقی میشه، نمیشه تو رسانه ها اعلام کرد.
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
دوستان انتظار دارن فرمانده محترم بیان بگن ما یه سری تکنیکها داشتیم که ایناست و از این ضعفهای این هواپیما استفاده کردیم بعد اینجوری اخلال انداختیم و اینجور نشوندیمش!؟؟! داداش ابهام و حفاظت یادتون نره
نوک و بدنه کلی هواپیما سالم بوده پس نشوندنش نه زدنش
باشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
پ ن پ ، بیطرف جان انتظار داری رمز و راز شکار هیولا رو میداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اذیت میکنیااااااااا
یک منبع آگاه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
به نام دوست .
غیور مردان ایرانی با استفاده از میدان مغناطیسی قوی و فرستادن امواج بصورت گسترده ارتباط رو با مرکز قطع کرده . سپس با ارسال کد های رندوم .تعداد بیشمار کد در کسری از ثانیه کنترل این پرنده رو بدست گرفتند . ایجاد تله مغناطیسی بصورت موضعی در نواحی مختلف مرزی انجام میشود .
سپاس . به نقل از یک منبع اگاه
ببینم چرا این قدر اصرار به مهندسی معکوس این بیچاره دارید این یارو اگر کارش درست بود الان که اینجا نبود

بابا خودتون همت کنید یه دونه بهتر از این بسازید تا چشم امریکا دراد!
نباید اسم یه وطن فروش خود باخته را روی خود میگذاشتید
چرا آمریکا همه رو متهم به ساخت بمب اتمی (مخصوصا ایران رو) میکنه ولی خودش هزاران بمب اتم داره!!!
چرا آمریکا خودش بیشتر از 100 نیروگاه داره ، ولی وقتی ما میخوام یه نیروگاه داشته باشیم بهمون گیر میده!!!
چرا آمریکا با کما وقاهت پهپادش رو به آسمون میفرسته!!!
چرا امریکا....
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
چون آمریکا قلدره، چون وجود " جمهوری اسلامی" یعنی ارائه یک مدل از حکومت دینی بر مردم، یعنی شکست نظام سرمایه داری، خطر ایران از این جنبه اس.
با این موضوع آبروی وزارت دفاع امریکا رفت
چون این وزارت خانه خیلی برای این پهپاد تبلیغ کرده بود و خداییش حق هم داشت چون وسیله خیلی پیشرفته ای است و افرین به بچه های سپاه که تونستن شکارش کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
بچه های ارتش رو جا انداختی برادر
ایران لازم است اعتراض شدید خود را به افغانستان که اکنون مراتب حسن همجواری را با قبول استیلای آمریکا برخاک و هوای خود زیر پا نهاده نیز اعلام نماید و در خواست طرح موضوع در شورای امنیت را بنماید
پاسخ ها
Mohandes
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
بابا افغانستان بدبخت هم دلش از اینا خونه، باور کن زورشون بهشون نمیرسه ، وگرنه همین امروز امریکا رو از کشورشون می انداختن بیرون
خیلی خوشبین نباشید تله اطلاعاتی دشمن است.
پاسخ ها
Mohandes
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
دشمن مگه مرز داره با این کار آبروی خودش و هواپیمایی که ساخته توی دنیا ببره!!!
لطفا در مورد چیزی که مینویسید یکم فکری کنید!
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
مرز نه مرض
تازه بعید هم نیست
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
داداش تله رو متناسب با شکارش میچینن؟!! چرا باید یه هواپیمای به این پیشرفتگی رو بدن به ایران؟ این هواپیما عینا همون خفاش و f35 , b2 , و هستش پس دامشون متناسب نیست
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
داداش از این لاک بزرگ بینی آمریکا بیا بیرون
عددی نیستن که بخوان تله اطلاعاتی برای ما بذارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
واقعا بدبینی و شک در وجود ایرانیها نهادینه شده
حقیقت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
این بد بینی از اونجا شروع شد که به جای جنگ ایران وجهان گفتن جنگ ایران وعراق.آخه لامصب ما فقط از 18 تا کشور اسیر آدمیزاد داشتیم حالا صلاح وپولی که بقیه دادن به کنار.....
اگه این هواپیما ساخته بشه و روش نه تجهیزات جاسوسی، که بشه یکی دو تا بمب کوچولو 10 کیلویی سوار کرد دیگه آخرشه، بمب اندازی در خاک دشمن با هواپیمایی که رادارها نمی بینندش و بعد بمب اندازه سالم به مبداء می رسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
آره این تکنولوژی رو همین الان آمریکا رو بعضی هواپیماهای بدون سرنشینش داره، ساختن هواپیمای بدون سرنشین بمب افکن از نوع جاسوسیش آسونتره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
این هواپیما قدرت برخاستن 3 تنی داره . چرا بمب 10 کیلویی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
4 تا بمب 50 كيلويي بر داره روي ناو هواپيما بر امريكا بندازه.اي چه حالي ميده!!!اگه ناو از بين نره 6-7 تا هواپيما رو هوا ميره.جوووون
یا امام حسین(ع)
ممنون که هنوز پشتیبان ما هستی
بخدا نصف این کارو خدا برای ما انجام داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
نگو نصفش بگو همشو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
نصف؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
دوست عزیز چرا نصف کارو خدا برای ما انجام داد؟ چرا نمگی همه امور دست خداست؟
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
گیر ندین نیت خیر بود که گفته نصفش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
البته ، شکی در آن نیست . به لطف محرم و همین عزاداری ها ی ما بود . خدا را شکر .
یا حسین
مهم اینه که بت قدرت ارتش آمریکا شکست. این مهمترین پیروزی است.

همونطور که بت قدرت ارتش اسرائیل رو هم حزب الله در عرض 33 روز شکست.
نه استفاده های زیادی دارد
به ایرانی بودن خود افتخار میکنم

این خبر هم اکنون خبر اول دنیاست
میتونید خودتون برید توی سایتهای خبر ببینید
سلام بر تمام جان بر کفان ایران. خداییش کیف کردم. عجب خوشگل و تمیزه. اجرتان با ابا عبدالله الحسین(ع)
وقتی آمریکا رو دوست داشته باشی
وقتی ضد ولایت باشی
وقتی خون شهدا برات مهم نباشه
وقتی عاشق غرب باشی
وقتی طرفدار یاوه گویی های امریکا باشی
وقتی 24 ساعت پای ماهواره باشی و به حرفهای ضد انقلاب ها گوش کنی
وقتی 24 ساعت توی سایتهای ضد انقلاب باشی

اونوقت حتی اگه خود آمریکا هم بگه ایران ، هواپیمام رو شکار کرده ، یا اینکه خودتو ببرن هواپیما رو لمس کنی ، باز هم میگی هواپیما ماکت بوده ، چون ساز مخالف زدن توی خونته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
جالب بود. ممنون. مشکل از برنامه های ضد ایرانی در ماهواره اس.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
درود برتو عاشق ولایت حرف دلمونو زدی
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
درود بر شرفت
حسام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
تابناک جان نظر بسیار زیباییه
خواهشا ببرش بالا همه ببیننش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
آفریییییییییییییییییین . دقیقا مشکل همینه .نگید ماهواره بگید منبر معاویه
حالا راسته كه فروختنش به چين؟
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
حالا به چین share کنن اشکال نداره، تو دعا کن با روسیه اعتماد نکنن که دیگه من آتیش می گیرم.
سلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
آره، این فیلم هم از چین بود، ندیدی یه کم لهجه داشت؟
یکی میگه بالش شکسته
یکی میگه کلا نابود شده بود و سرهم بندیش کردن

عزیزانم اصلا این هواپیما یه لاشه سوخته هم باشه مهم اینه که خواب رو بر وزارت دفاع امریکا حرام کرده
به نظر من بدن چین از روش بزنه که چند ماه دیگه بتونیم هممون از میدون ولیعصر یکی 5000 تومن از این هواپیماها بخریم، خیلی حال میده بازی کردن باهاش.
کسی مدل این هواپیمای فوق پیشرفته رو نمیدونه؟

من مدلش رو می خوام...
بسیجیان چطور می توانند شکار کنند. خودش افتاده پایین.
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
از ارتفاع 50000 پایی در حین پرواز سقوط کرده (با وزن 3800 کیلوگرم) بعد کاملا هم سالم مونده. کاملا استدلالت منطقی بود دکتر ایلامی!!! دکتری مثلا؟ اگه ضد بسیجی ها هستی لااقل عاقل باش، بسیجی ها دوست ندارن دشمن احمق داشته باشن، ترجیح میدن دشمن عاقل داشته باشن.
با شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
عزیز جان دکتر ایلامی حتما به شوخی گفته، مطمئن باش ، ضمنا تابنک جان اگه کسی به فرد دیگه ای توهین میکنه خواهشا درج نکن، خوب نیست، دوستان عزیز سعی کنیم توهین نکنیم، بابا جون پیامبر اسلام هم دشمن داشت ، خوب یه عده دلشون بد جوری سوخته چرا درک نمیکنین اینارو ، سوخته دیگه ، بعد فکر میکنین همه باید مردمی باشن؟ وطن دوست باشن؟ ضد دشمن باشن؟؟؟ نه همه اینطور نیستن ، خوب برا خنک کردن دلشون یه چیزی میگن، خیلی جدی نگیرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
شما مشکوک میزنی!ایلامی ها همه وطن پرست و با غیرت هستند.من به عنوان یک ایلامی به این کار دلیرمردان میهنم با تمام وجود افتخار میکنم.مطمئنا اگه خودش میافتاد پائین الان روی سر یکی مثل تو می افتاد.
تصویر و خبر هواپیما همین الان در صفحه اول یاهو است. (ساعت ده دقیقه به 10 پنجشنبه شب)

http://news.yahoo.com/blogs/envoy/iran-releases-images-downed-u-spy-drone-171144210.html
خوشم اومد از اين ملت و كشور امام عصر حضرت مهدي موعود
جالبه، آمریکایی تا قبل از دیدن عکس هواپیما گفتن چون این هواپیما از ارتفاع 50000 پایی سقوط کرده احتمالا داغون شده (نمی دونن که سقوط نکرده و سالم نشوندنش)

, and they implied the advanced stealth reconnaissance plane would have fallen from a high altitude--the RQ-170 Sentinel can fly as high as 50,000 feet--and as a result, wouldn't be in good shape.


لینک خبر در صفحه اول یاهو
خبر یاهو گفته ایران این ویدئو رو پخش کرده که در چانه زنی، قیمت به اشتراک گذاشتن هواپیما با کشورهایی مثل چین و روسیه رو بالا ببره

The video tour may also be a move to bid up the price Iran could receive for sharing the highly sophisticated American stealth drone technology with countries such as China and Russia.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
روسيه S300 بده - چين هم زيردريایی
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
بدو بدو حراجه يكي بخر سه تا ببر
من نمي فهمم اونا که ادعا مي کنن ماهواره هاي با قدرت تصويربرداري خيلي بالا (قدرت تفکيک چند سانتي متري) از همه دنيا دارن ديگه چه لزومي داره اين هواپيما رو بفرستن رو ايران؟
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
فصل هشتم سریال 24 رو ببین جوابتو میگیری!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
یک کم فکر کن! چون دروغ میگن و همیشه خودشون رو چند برابر بزرگتر از اونی که هستن نشون می‌دن.
طبل تو خالی!!
ناشناس
| Zambia |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
تصویر برداری فقط یکی از قابلیت های این پرنده هستش
ناشناس
| United States |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
چون ندارن!
مثل اکثر حرفهاشون دروغه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
من فصل 8 سریال 24 ندارم، اگه داری به ما هم بدش امیر جان
درود برغیورمردان سرزمین پهناوراسلامی جزتشکروافتخارچیزی نمیتوان گفت مرگ برامریکا وخودفروختگان
كي جواب ميده خيلي بد حرف ميزنه!!
این سقوط من را یاد سقوط بمب افکن ضد رادار استیلس آمریکا در جنگ بوسنی توسط صربها می‌‌اندازه... هر چند اون سقوط به منزله هشداری بود به آمریکا و ناتو تا اونها از بوسنی عقب بشینند ...هر چند آن سقوط نتوانست مسیر جنگ را عوض کند....سیاستمداران و نظامیان ما باید مواظب باشند ایران میدان رقابت روسیه و ناتو قرار نگیرد... روسیه ممکن است حالا برای بالا بردن قیمت همکاریشان با غرب و ناتو و فشار آوردن به ناتو در سوریه و سپر موشکی با ایران در زمینه نظامی همکاری نماید ولی‌ به محض کسب اطمینان از تامین منافعشان به بالاترین قیمت به این همکاریها پایان میدهند همانطور که در مورد موشک‌های س ۳۰۰ انجام دادند و یا حتّی صربها را که برادران خونی خود می‌دانستند تنها گذاشتند...به نظر من این هم مانند اون اخطار در جنگ بوسنی نمی‌تواند اونها را از مسیرشان در ایران و سوریه بر گردند....
ترو خدا این جاسوس رو دیگه با قرار وثیقه آزاد نکنید.
فقط خواهش می کنیم برای ساختن این پهپاد به روش مهندسی معکوس از کشور نه دوست نه دشمن روسیه به هیچ وجه به هیچ وجه کمک نگیرید!؟ چونکه میشه مثل نیروگاه اتمی بوشهر تا 50 سال دیگه هم ساخته نمی شه؟!!!
روسیه از آمریکا دشمن تره؟فقط ابراز نمی کنه؟
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
ای گل گفتی
سلام به همه
طبق اخرین اخبار این هواپیما اینگونه شکار شد:ابتدا رضازاده و بهداد سلیمی رو از دو هواپیما اویزون کردند و بالای سر هواپیمای امریکایی به پرواز در اومدند و این دو پهلوان کنترل انرا بدست گرفتند به همین راحتی
مثل اینکه خبر انگلیسی کسی بلد نیست بخونه. این هواپیما در افغانستان از کنترل خارج شده بوده و اتفاقی وارد حریم ایران شده و احتمال زیاد پس از اتمام سوخت به زمین برخورد کرده. تله الکترونیک کجا بوده!!! دلتون خوشه
پاسخ ها
سلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
مثل اینکه با دقت به حرف های بی بی سی گوش نکردی؟! اگر خورده زمین چرا سالمه؟؟ فکر هم خوب چیزیه.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
آقای ناشناس برو ی سیب از بالای پشت بام خونتون بنداز پایین
حالا مقایسش کن با یک جسم چند تنی با سرعت بالا
خدا جمیع منفی بین ها را شفای عاجل عنایت کند
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
به نظر تو اگه سوختش تموم بشه و از اون ارتفاع سقوط کنه چیزیش باقی میمونه؟!!! فکر کن بعد نظر بده!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
شما یه CTاسکن از جمجمت بگیر ببین مغزت سر جاش هست. با این کامنتت شک دارم سر جاش باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
خان خله تو بادبادکت از آسمون بیفته نوکش سالم می مونه؟بعد انتظار داشتی امریکاییا بگن کنترل هواپیما رو از دستمون در آوردن؟
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
شما مرجع خبرتون همون انگلیسی باشه واستون بهتره
همون اوباما و هیلاری و .... راست میگن
اونا عاشق ما هستن
اونا عاااااشق کشور ما هستن
قلبشون واسه ما میتپه
با شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
راس میگه بابااااااااا، انگار بلد نیستین بببینین انگلیس و آمریکا چی میگن، خوب ببینین اونا چی میگن دیگه ه ه ه ه، ااااااااااا، دیگه رو حرف آمریکا حرف نزنیدااااااااااا، بعد میگن باغیرتیت، بسه غیرت ول کن یه مدتم بی غیرتی
با شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
بابا ناااااااااابغه، قبول دارم آمریکائی ها احمقند اما نه اینقدر که حساب مقدار بنزین رو نتونن داشته باشن، مگه اینکه کارت سوخت هواپیما کم اورده باشه و کم بنزین زده باشه
hamid
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
بابا اینقد ساده ای یا خودتو به .... زدی
سادات
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
مطمئنی از تو کاخ سفید این اراجیفو نگفتی ؟؟؟؟
شاید خود هیلاری جون یا باراک جونی؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
همیشه فکر می کردم جمعیت منافق بیسواد باشند اما نه این قدر و 3800 را در سرعت ضرب کن بعد در ارتفاع تا ببینی چه وزنی هنگام برخورد با زمین داشته . حالا اگر درست هدایت نشده باشه الان باید با مو چین جمعش می کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
ماشاا... همه کارشناسن، این جور هواپیمای پیشرفته اگه به مشکل کمبود سوخت برسه حتما خودش مکانیسمی برای فرود اضطراری داره نیازی نیست که سقوط کنه
امیدوارم به تکنولوژی ای برسیم که هواپیماهای جاسوسی ایرانی برن امریکا و ... ، کارشون رو بکنن و برگردن
حالا واقعأ خودتون نشوندیش یا دوستان کمک کردند مثلأ روسیه ای؟... جایی؟
پاسخ ها
پدرام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
حالم از امسال تو بهم میخوره...نه دوستای تو(انگلیس.اسرائیل.وعربستان ...)کمک کردن..خوبه؟؟؟؟؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
خودکم بینی تا کجا؟؟؟؟ این قیافه گرفتنای آمریکا هم به خاطر امیدش به تو و امثال تواِ
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
من نمیدونم بوی دماغ سوختهات حالم رو بهم میزنه آقای ناشناس
سادات
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
مهم نیست کی کمک کرد مهم اینه که تو و امثال تو بوی سوخته ... و دماغتون همه جا رو برداشته
امیر
| Malaysia |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
اینا طبس رو هم میگن کار شوروی بوده! کلا برای هر ضایع شدن عمو سام یه جفنگی می بافن تا خودشون رو راضی نگه دارن.
ولی خودمونیما: همه کف کردن که چطوری سالم نشسته زمین
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
شدیداً
من انتظار نداشتم عکسی منتشر بشه!
فیلم و سالم بودن!!!

واقعاً شوک بود
ولی خودمونیما: همه کف کردن که چطوری سالم نشسته زمین
دم همه گرم !
یه پیشنهاد:این هواپیمابدون سرنشینه، ایرانیا اگه بتونن یه کاری کنن یه کابین خلبان روش بذارن یه نفر باهاش پرواز کنه آمریکایی واقعا دیگه کف میکنن (شاد باشید.)
پاسخ ها
موسی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
بده ایران خودرو 2 سوت صندوقدارش میکنه یک نفر که سهله یک مینیبوس توش جا میشه !!! (محض خنده )
اين جاست كه مصداق آيه شريفه "و مكرو و مكرالله و الله خير الماكرين" تحقق پيدا ميكنه.
قابل توجه دوستاني! كه ميگن مگه بمب افكن شكار كردن، اونم به وقتش شكار ميكنن ايشالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
شکار این از بمب افکن سخت تره
در واشدو گل اومدRQ-170 خوش اومد------------ با اطلاعات کافی قربونت برن الهی
پاسخ ها
goli
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
خیلی باحالی
اين جاست كه مصداق آيه شريفه "و مكرو و مكرالله و الله خير الماكرين" تحقق پيدا ميكنه.
قابل توجه دوستاني! كه ميگن مگه بمب افكن شكار كردن، اونم به وقتش شكار ميكنن ايشالا
من هیچ نظری ندارم . هووووووووم . خیلیم نظرم خوب بود+++++++++++++++++++
پاسخ ها
++++++++++
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
منم نظرتو قبول دارم
من بیطرفم اما طرف حق رو میگیرم / دمشون گرم هواپیماشونو زدن /اینا همونان که هواپیما مسافر بری ایران رو رو اب های خلیج فارس زدن خواهشا طرفداریشونو نکنید /ا
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
عکس هواپیما رو دادم تابناک منتشر نکرد(همون ارباس 655 رو میگم)
انصافا گل کاشتن.ماشاا...
چقدر سریع تابناک امروز نظر ها رو میزنه؟ چی شده؟ فک کنم نیروی تازه استخدام کردند!
پاسخ ها
حخحخح
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
تابناک خودش هواپیما رو نشونده آرررررره خبر نداری بدون
انصافا گل کاشتن.ماشاا...
انصافا گل کاشتن.کار بزرگی بود.
چرا ماهم مثل خودشون تودنیا غوغای تبلیغاتی راه نیندازیم ..مثلا ضمن اعتراض به شورای امنیت شکایت نکنیم وووو...
انصافا گل کاشتن.کار بزرگی بود.
1-خداوندا اين طرفداران طاغوتها را درآخرت با آنان محشور فرما كه همين كافي است
2-خداوندا رزمندگان و تلاشگران براي اسلام را موفق وپيروز ودر آخرت با حسين محشور بدار كه اين نيز كافي است
چرا ایران به شورای امنیت شکایت نمی کند ؟
چرا ایران در مجمع عمومی سازمان ملل موضوع را مطرح نمی کند؟

واقعا سیاست خارجی وا رفته ای داریم.
پاسخ ها
حقیقت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
داداش اول اخبار رو نگاه کن بعد حرف بزن.
وفتي كامنتها را آدم ميخونه آدم خنده اش ميگيره از اين اظهارنظرها مثبت ومنفي نسبت به موضوعي كه هيچ گونه اطلاعات اي درباره اش ندارندتازه بعضيهاشون آنطور نظر ميدن كه خودشان باوره اشون ميشه كارشناس مسائل نظامي وامنيتي هستند.همه چي طبق احساس شما پيش ميره ادامه بديد.... ببخشيد وفتتان را گرفتم.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
داداش مقاله علمی که نمینویسن داریم تو یه سایت خبری راجع به کشورمون نظر میدیم - شما هم یکم اعتماد به نفس داشته باش (البته شاید نظرای مثبت واست خوشایند نبوده!!!!!)
سادات
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
چشم حسود کور
خوب بیدددددد؟؟؟؟؟
فاکس نیوز صحت تصاویر رو تایید کرده
پاسخ ها
س. احمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
اللهم صل علی محمد و آل محمد، خوب دیگه حل شد ، فاکس نیوز تائید کرد، ...... عزیزم هواپیما تو مشت خودمونه چه احتیاجه فاکس نیوز تائید کنه آخه، قبول دارم اقرار دشمن خوبه اما خوبتر اینه که ما به منابع داخلی اعتماد کافی داشته باشیم، دروغ گوئی عمو سام رو مگه چند بار باید ببینیم؟
من کاری به حرفای بالا ندارم فقط میخوام بگم ایول الله گل کاشتید .
فاکس نیوز صحت تصاویر رو تایید کرده
امیدوارم دوستان وکارشناسان یکجوری این سواله منو جواب بدهند عرض هواپیما اگه 26 متر هست عرض اون سالن فوتسال چقدره؟ ضمنآ چطوری این هواپیما از درب سالن رد شد؟
پاسخ ها
سلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
تمام دنیا تو کف اینن که ایران چطوری این هواپیما رو نشونده (برای اولین بار در تاریخ هوانوردی)، اونوقت میگه چطوری وارد سالن شده؟ واقعا که بی بی سی ایندفعه ضعیف ظاهر شده.
ناشناس
| Zambia |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
همونطور که شما از درب سالن رد میشی بهمین راحتی سخت نگیر
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
مگه شما در اون سالن رو دیدی؟شاید یه سالن ورزشی یاده نباشه و در سوله داشته باشه.اینها بهانه های بنی اسرائیلی هست آقا سهیل.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
قبل از اینکه این تصاویرو نشون بدن خارجیا گفته بودن که هواپیما رو زدن با هوش
اگه بیشتر منتظر باشیم واقعیات بیشتری مشخص میشه ولی امریکا هم نمیدونه ایران چی توچنته داره چه برسه به ما ولی همین بس که اگه ایران و متخخص های ایرانی چیز کمی داشتند کشورهای بدخواه تا بحال مارو با خاک یکسان کرده بودند
afarain bar sarbazan Mahdi
ماشالله..........
تابناک کلک با نظرا چی کار کردی ؟ جمعش اعداد مثبت و منفی که شد 51 قفل می کنه ؟
هیچ فرقی نمیکنه که سپاه این کارو کرده باشه یا ارتش! مهم سربلندیه ایرانه. من که واقعا احساس غرور کردم
پاسخ ها
س. احمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
مطمئن باشیم هیییییییییییچ فرقی بین سپاه و ارتش نیست ، تقسیم کار شده ، هر کدوم کار خودشون به درستی انجام میدن ، پیروز باشن ایشالله
اي تف به كشور افغانستان
رفيق قافل و شريك دزد
به نظرت ما آخرش چی میشیم آخرش قدرت روسیه و آمریکا رو هم که به ما بدن این مملکت آباد نمیشه
زیرش رو که تو فیلم پوشوندن شاید داغون نشده باشه، شاید برای حفظ اطلاعات نظامی و تکنولوژی اون از نشون دادن همه جاش جلوی دوربین خواستن خودداری کنن.
تابناک بمیری که فیلم هات تو گوگل کروم باز نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
باید دانلود بکنی، تو سیستم خودت ببینی!
منم نمیتونم ببینم! باید flv بذاره ولی!!!
راس میگید همه شما الان دیگه؟؟؟/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
شاید راست بگن، تو نمی دونم منفی زن هستی یا نه، ولی این منفی زن ها رو نمیشه بیدار کرد، چون خواب نیستن، خودشون رو به خواب زدن.
با اجازه همه داش حامد از مطلعین امور پروازی هست و میگه که بسیار بسیار پیشرفته هست این پهباد ولی گمانم مهندسی معکوسش برای ما میسور نیست فعلا البته

تبریک میگم حالا یا خودش نشسته باشه یا نشونده باشنش بهر صورت کار
بزرگیه
پاسخ ها
سلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
ما که از مطلعین پرواز نیستیم، ولی می فهمیم وقتی میسور شده که بنشونیمش، ساختنش هم کاری نداره.
سلام اینهمه توسرافغانی های مظلوم نزنید
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اونی که می زنه تو سر افغانی کم شعوره، برخورد چند نفر بی فرهنگ رویکرد کل ملت ایران نیست.
دنیا باید قبول کنه در بعد نرمافزاری واقعا متخصصین ایرانی از بهترینها هستند...
ایول به نیرو هوایی خودمون - امریکا فکر میکنه ایران اقغانستانه هر غلتی بکنه
سلام ودرودخدابرسبزقامتان سپاه پاسداران انشاءالله برای پیروزی های بهتر.واقعان گل کاشتن ممنونتون هستیم
آمریکا بلاخره زیر پای ایران له خواهد شد.این تازه اول راهه.حالا میبینیم.تا خود آمریکا پیش خواهیم رفت.انشا الله.
دست همه دانشمندای باهوشه ایرانی و ارتشیا و سپاهیای عزیزمونو می بوسم و شخصا خاک زیر پا همتونم
(دلاور مردای ایران زمین و فرزندان کوروش و خمینی کبیر دوستتون داریم.)
یاحسین.
یا صاحب الزمان.
الهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
مبادا برای کپی کردنش از چین یا روسیه کمک بگیرید انها له له میزنند که از تکنولوژی این (HI-TECH) مطلع شوند..چیزی هم که از حالت اتحصاری بیرون بیاد ارزش نداره ..اگه هم نتونستید کپی کنید بزارید همون گوشه بمونه از چین و روسیه مشورت نگیرید ...
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
یعنی اگه روسیه گفت من به جای این هواپیما 20 تا بمب اتم میدم و 10 تا براتون نیروگاه می زنم و هزار تا بسته شکلات خارجی می خرم باز هم باور نکنیم؟
ناشناس
| United States |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
IP من را برای رای گیری مسدود کردید نمی تونم رای بدم ولی خدایش تو جای من یه رای مثبت به این ناشناس بده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
موافقم ، امريکا الان بيشتر نگران چین و روسيه است .
از ايران خارج نشه
ایول ایران
و ما رمیت الی رمیت ولکن الله رما
پاسخ ها
ناشناس
| Zambia |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
آیه قران رو یک سرچ کن بعد درست بنویس برادر
HRSB
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
و ما رميت اذ رميت و لکن الله رمی.
ان حزب الله هم الغالبون
با رهبری امام خامنه ای این نظام هیچ وقت پایان ندارد
جناب تابناک خان،
سردار توی همین فیلم فرمودند اقدام مشترک ارتش و سپاه، خوب چرا حرفی از ارتش نمی زنی؟ واقعا که
ای آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت هم بمیر.
اگه به چین بدیم از فردا سری دوزیش در میاد .
با سلام
اولاً از برادران ارتشی وسپاهی وهماهنگی آنان در این عملیات منحصر بفرد در جهان امروز ،تشکر و برای فرماندهی معظم ومعزز کل قوا سلامتی وطول عمر همراه با برکت را آروز دارم .
اما بنظر می رسد که مزدوران داخلی و سمپات های امریکا در داخل کشور بیشتر از خود امریکا مأیوس شده ومی خواهند برای دلداری خود هر جور شده این توانمندی جوانان وطن را بگونه ای زیر سئوال ببرند که گوشه ای از آن تحت عنوان نظریه در سایت تابناک هم درج شده است.
-دوم این واقعه درست چند ساعت بعد از اینکه یکی از مداحان عزیز از خداوند خواست بخاطر امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش،سیلی محکمی به صورت امریکا وایادیش بزند، اتفاق افتاد و بنظرم پاداش استقبال وصف نشدنی مردم از عزای حسینی بود که خداوند عنایت کرد .
-ثالثاًدر این رابطه عرض می کنم که این هواپیما به احتمال 100% دارای سیستم "جی .پی .اس" موقعیت یاب است که می تواند مکان خود را از طریق ماهواره به اطلاع واحد اعزام کننده برساند و ثانیاً امریکا و مزدوران داخلی آن بخواهند واقعه طبس را تجربه کنند و لذا باید آن را از دسترس افراد متفرقه دور داشت و تجهیزات آن را هم تا جائی که امکان پیاده کردن آن وجود دارد پیاده ودر مکان های مختلف وکاملاً دور از هم نگهداشت و سریعاً عملیات مهندسی معکوس برای راهبری و دستیابی به تکنولوژی آن را هم با جدیت شروع نمود ودر این راستا فقط از خداوند تبارک وتعالی کمک خواست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
بعضيا خيلي سادن، مكه الان دهه 60 كه امريكا نيرو بياده كنه و ما نفهميم. راداركريزش كرفتن، نيروهاش كه عددي نيستن
بابا این هواپیما اسباب بازی بچه من بوده اینا شکارکردن ،فکر کردن واقعی است!!!!!!
بابا پسش بدین این بچه منو کچل کرد از بس گریه کرد!!!!
ممنون از مطلب اما باید یک چیز رو بدونیم این الان یک پون مثبت برای کشور ما هست و باید قدر اون رو بدونیم فقط باید بدونیم که از این فرصت استفاده مناسب بکنیم و نباید اون رو لوث کنیم یا از دست بدیم باید به بهترین نحو از اون استفاده کنیم شکر خدار رو بکنیم که در موقعیت بسیار حساس این اتفاق رخ داده
هر دو طرف دعوا تو نظرات , بعضی موقعا نظر خنده داری می دهند

به نظر من حتی کسی هم اعتقادی نداشته باشه به نظام جمهوری اسلامی حداقل برای اسم کشورش وقتی این صحنه ها رو می بینه باید بگه ایولا !!

ایول دارن انصافا !
واقعا باعث دلگرمی
اما علیرغم اهمیت فوق العاده این کار نباید فرمانده هوا فضای سپاه میومد پشت تریبون مثلا حداکثر اون سرهنگه داخل فیلم یا حتی یک ستوان سه تو فیلم میومد اینطور امریکائی ها بهتر تحقیر می شدند البته نباید فراموش کنیم خیلی عقبیم باید با توکل و مجاهدت جلوبریم ان شاء الله
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
اولا این دستاورد کمی نیست که سردار نیاد.دوما در صنایع دفاعی اگه عقب بودیم تا الان این کشور باقی نمومند و میشد مثل افغانستان.
من میخوام بگم با همه اینها ، از تاریخ باید درس گرفت ، نکنه این پهباد یه اسب تروای جدید باشه ، کمی هم احتیاط بد نیست .
اگه راست میگن بگن چه جوری شکارش کردند مراحل نفوذ به سیستم پایگاهی افغانستان وبعد نفوذ به هواپیما برامون بگن تا مردم ایران بدونند
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
عزیز من کجای دنیا دیدی اطلاعات فوق سری رو فاش کنن؟شما همان قوم بنی اسرائیل هستید با بهانه های بنی اسرائیلی.پس اگه اینطور هست که شما میگید باید بگن چطور مدحی رو نجات دادن یا چطور ریگی رو گرفتن وگرنه باور نمیکنید نه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
میخوای کلا بیان جلو دوربین تشریحش کنن؟!
یا پسش بفرستن واسه آمریکا؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
اگه میخوای خودت رو از مردم ایران معرفی کنی با پرچم ایران بیا بالا.نمیگیم تا چشتون در بیاد....
شما ایرانیها یکی از هزاران تکنولوژی بر تر امریکا را گرفته اید چه قدر خوشحالید ::::بیچاره ها (اگر هم راست باشد) برای امریکا این نشد یکی دگه {این تله جاسوسی امریکا است} مثل ملارد نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
خارجیها از این غلطا به شما نیومده ! فعلا بخواب لاحاف یخ میکنه
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
دلم واست میسوزه
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
چی گفتی ؟! شما ایرانیها !! یعنی شما ایرانی نیستی ؟؟!! زیر پرچم کشور و میهن پاک من هستی ( نون از من و ما میخوری ) و قداره کشی هم میکنی؟!! مرد باش . خودت باش . با پرچم کشور خودت بیا جلو . فکر نکنی من حزب الهی هستم یا اینکه فکر کنی من آدم مومنی هستم و دارم دفاع دینی و مذهبی و ... میکنم . نه . اصلاً هم احساسی نیستم ولی بحث وطن که پیش بیاد دیگه من قاطی میکنم . میدونی چرا ؟ چون بچه این خاکم . چون وطنمو با هیچ چیز عوض نمیکنم. حالا تو بگو من ایرانی ام یا تو ؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
به موقعش اتفاقی که تو ملارد افتاد رو هم عمومی میکنن تا امسال توی خائن وطن فروش بفهمن که ایرانی بخواد میتونه...
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
آقای غیر ایرانی (با توجه به لحن صحبتت)کشوری که 12 تا جاسوس از نوع انسانش رو شناسایی کرد نمیتونه بفهمه که این جسم بی جان تله جاسوس هست یا نه ؟؟؟در ضمن امریکا خدا نیست که هرچیو در چشم به هم زدنی خلق کنه(بازم با توجه به لحن صحبتات)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
ما حواسمون جمعه جوجو.یعنی خواستی خودتو به اونوری ها بچسبونی که هویت پیدا کنی؟ نترس هزاران تکنولوژی برترشون همه سوسکن.تانکهای مرکاواشون رو دیدیم که میگفتن هیچی بهش نفوذ نمیکنه.فیلمش رو ببین تا بیشتر بسوزی.اینم از آخرین تکنولوژی هواپیماشون.اونم از قویترین سرویس های جاسوسیشون که تو قضیه ریگی مفتضح شد.بعدیاش هم در راهه.شب دراز است اخوی...
حرف حساب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
یکی از هزاران تکنولوژی برتر؟!!!
کل دنیا اذعان دارند که این تکنولوژی برتر امریکاست که حتی در اختیار اسراییل و ناتو هم قرار نداده.
دلم برای حقارتت می سوزد!!!
خدا دانشمندان شهید ملارد را با اولیایش محشور کند.
شما هم در آتش کینه کورتان فعلاً بسوزید. احتمالاً خیلی دردتان آمده!!! نههههههههه؟
زیاد خودتونو از دست این پاچه خوارای غربی که این عملیاتو زیر سوال میبرن ناراحت نکنید، اینجور آدما همیشه و همه جا هستند، بقول باباطاهر:
مطاع کفر و دین بی مشتری نیست گروهی آن گروهی این پسندند
واقعا باعث دلگرمی
اما علیرغم اهمیت فوق العاده این کار نباید فرمانده هوا فضای سپاه میومد پشت تریبون مثلا حداکثر اون سرهنگه داخل فیلم یا حتی یک ستوان سه تو فیلم میومد اینطور امریکائی ها بهتر تحقیر می شدند البته نباید فراموش کنیم خیلی عقبیم باید با توکل و مجاهدت جلوبریم ان شاء الله
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
یک سرباز هم کافی بود
الله اکبر الله اکبر الله اکبر
زیاد خودتونو از دست این پاچه خوارای غربی که این عملیاتو زیر سوال میبرن ناراحت نکنید، اینجور آدما همیشه و همه جا هستند، بقول باباطاهر:
مطاع کفر و دین بی مشتری نیست گروهی آن گروهی این پسندند
اونایی رو که که خوابن میشه بیدار کرد اما اونایی رو که خودشونو به خواب میزنن بیدار بشو نیستن. یه عده همیشه میخوان ساز مخالف بزنن چشم دیدن این همه پیشرفت ایرانیان با غیرت رو ندارن.باعث غرور هر ایرانیه این غنیمت. چشم دشمناشون کور.
تابناک جون امشب از این نظر ها کلی خندیدم خداییش ملت جوکی هستیم خیلی جالب بود نظرات کارشناسان هوا و فضا بعد از گرفتن اون جنایتکار ریگی که واقعا یک ساهکار اطلاعاتی بود این هم یک شاهکار دیگه بود دستشون درد نکنه یک کم امیدوار شدم ترشی نخوریم یه چیزی میشیم
من دوست دارم ببینم با این هواپیما ایران چقدر میتونه از موقعیت بهره برداری کنه!
زیاد خودتونو از دست این پاچه خوارای غربی که این عملیاتو زیر سوال میبرن ناراحت نکنید، اینجور آدما همیشه و همه جا هستند، بقول باباطاهر:
مطاع کفر و دین بی مشتری نیست گروهی آن گروهی این پسندند
خدارا شاکریم و سپاسگذار که هنوز در ایران قدرتمند و سرافراز دلیرمردانی با تقوا و با خدا وبعلاوه دارای اطلاعات بسیار خاص و پیشرفته وجود دارند که براحتی قادرند بینی مدعیان پیشرفت و قدرت را به خاک بمالند و مهر رسوایی و خجالت را بر پیشانی دشمنانمان بکوبند
من به عنوان ایرانی از راه دور دست این دلیرمردان را میبوسم و حاک پایشان را سرمه کرده به چشم میمالم.و افسوس میخورم بر کوردلانی که چشم بصیرت ندارند و میخواهند ابدالدهر در جهل مرکب بمانند.
بسیار خوشحال و مسرورم از این پیروزی
چه قدر نظر!!!
منفی زنها ما که میدانیم کجاتون می سوزه و می دانیم شما هر کدامتون یه پرنده جاسوسی برا اربابتان هستید بوی سوختنتان تمام ایران را گرفته لطفا خفه شوید و سراتون را پایین بیاندازید تا بیشتر سه نشدید
واووووووووو!!!
برین یاهو رو ببینین چه خبره از بحث و جدل!
انگار اوباما سکته ناقص زده که اینقدر نظر دادن!
اینم لینکش
http://news.yahoo.com/blogs/envoy/iran-releases-images-downed-u-spy-drone-171144210.html
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
اینو ول کن برو سایتهای عربی رو ببین بیچاره ها چقدر دارن میلرزن.آخه حسابی دمشون رو به آمریکا گره زدن حالا میبینن پدربزرگشون سوسک شده.گناه دارن به خدا...
احمق خاین اگه اززیراب کش شده بودکه بایدازسمت بالاهم تیرهای اصابتی خارج میشدن اون هم گلوله های قوی پدافن دست همه عزیزان مسلح دردنکنه الله اکبرجانم فدای رهبر
هر چی فکر کنید از مغز ایرانی بر میاد حالا ببیند چند وقت دیگه، چند تااز این هواپیماها مونتاژ میکنند .
منم تبریک میگم واقعا" خوشحال شدم
بعضی ها انقدر خودباخته اند که تا رسانه های دشمن مانند بی بی سی همراه با مسمومیت نگه باور نمی کنن.
اشکال نداره باید تحملشون کرد.
خود این موضوع به دام انداختن این هواپیمارو حال کنید
از این فرست باید استفاده کرد و به افغانستان فشار آورد تا توافق امنیتی با امریکا رو نپذیره در غیر این صورت یه بر خورد اساسی با افغان ها باید صورت بگیره تا بفهمند تو منطقه چند چند هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
آقای زورگو هر کشوری حق داره طبق مصالح کشورش با کشورهای دیگه توافق امنیتی داشته باشه.
سادات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
اقای ناشناس یادت باشه به قول خودت طبق مصالح کشور خودش اما نه برای تخریب کشور همسایه اون هم در این حد.....
با تور گرفتنش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
جالب بود!
مطمئن باشید کسانی که توانایی فرود این هواپیمای جاسوسی راداشتند این دانش را نیز دارند که با مهندسی معکوس شبیه آنرا تولید کنند ونیازی به کشورهای دیگر نیست.یادمان باشدهواپیماهای بدون سرنشین آمریکا روزانه پاکستان را بمباران میکنند و بدون هیچ عکس العملی از سوی پاکستان به سلامت به پایگاهای خود باز می گردند پس خود کم بین نباشیم.
درود بر ارتش سايبري ايران پارسي
یا علی یا زهرا یا حسین چه شاهکاری کردن نیروهای مهندسی با غیرت وباهوش نیروهای مصلح افکار سران اسرائیل و امریکا هنگ شد . این برای دومین بار که قدرت امریکا از طرف شرق ایران به یاری خدا و لطف امام هشتم شکسته میشه . مرگ بر اوبامای حامی همجنسبازان .
قابل توجهsoheili جان باهوش عرضشوگفتن ازنوک دوتابال 26مترولی طولش کمتره ازسمت پهلوبه راحتی میشه اوردش تو یه کم فکرکن عزیزم
فقط قسمت بالای این هواپیما نشون داده شد، معلوم نیست که منظور از اینکه گفتند با اندکی خسارت چیه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
خب اندکی خسارت یعنی اجزاء اصلیش سالمن فقط چرخهاش آسیب دیدن.فکر کنم جمله خیلی سختی نبود که نیاز به توضیح داشته باشه!
چرند نگین بابا نفوذ به سیستم این هواپیما کار حضرت فیله. اینا با پیشرفته ترین تکنولوژِی ها کد گذاری شدن شهر هرته نیست هر کسی بتون کنترلشون کنه.
احتمالا نقص فنی داشته
تابی عقده ای چاپ کن حتما باد بزنم محمد ج؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
میسوزیا گل پسر :دی
فوت بکن خوب میشی
سادات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
نشوندنش که سخت تر بود ؟؟؟؟
از هوش ایرانی ها غافل نباش ....
ضمنا زنگ بزنم اتش نشانی بیاد تو و اربابات رو خاموش کنه یا خودت میری تو جوب اب تا خاموش شی؟؟؟؟
فقط یه ایرانی میتونه همچین غرامت جنگیو تو سوله ورزشی نگهداره!!!!!!!
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
خداییش راست میگی.
من افتخار می کنم به داشتن چنین نیروی های
پر توانی که توانستن این چنین به امریکا به نشان بدن ایران همیشه در همه عرصه موفق بوده وهیچ کشوری نمی تواند به خاک ایران حمله کند
تابناک اینو هم بذار.افغانستان چند هفته پیش اجازه داد نیرو های ناتو و امریکا بعد از 2014 هم بمونن که با مخالفت شدید ایران مواجه شد.قبلش هم که وزیر محترم دفاع رفته بودن افغانستان و اعتراضشونو به موندن امریکایی ها اعلام کردن مطبوعات و نماینده های مردم افغانستان این موضع ایران رو دخالت نامیدن و...!.آیا حق نداریم نگران باشیم؟آیا نگرانی ما دخالت تو امور افغانستان هست؟آیا اینجوری حسن همجواری رعایت میکنن؟آیا نمیخوان با ما رو راست باشن؟آیا ما مسلمانیم؟آیا از ایران بدی دیدین؟کی در زمان طالبان از مردم افغانستان حمایت میکرد؟یادتون رفته طالبان دیپلماتای ایران رو کشت؟اما ادامه دادیم نه به خاطراون منافع ملی که تو دنیا رایجه!مگه کم مهاجرت به ایران داشتین؟مگه باهاتون بدرفتاری شده؟و...کرزای جون یه زمانی به خاکشیر ایران علاقه داشتی!اگه اشتباه نکنم!تو این همه رای گیری ضد ما یکیشو منفی بدی گم نمیشه!حداقل با عرب ها مقایستون نمیکنیم!دوست نداری؟باش!با امریکایی ها بچرخ تا بچرخیم!!!!
چرا دوربین فقط یک طرف هواپیما را نشات داد و طرف دیگر انرن نشان نداد ؟ضمنا با تابلوهایی که اطراف هواپیما قرارداده بودند زیر هواپیما و چرخهای ان معلوم نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
دو تا عکس هم کافی بود
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
نتیجه میشه چی داداش؟ کسی نگفته هواپیما صدمه ندیده چون الان دو بحثه یکی اول گفتن امکان نداره پرنده دست ایران باشه بعد گفتن قطعا لاشه هیچ بخش سالمی نداره چون از ارتفاع زیاد صقوط کرده حالا هم میگن چرا چرخش رو نشون ندادن.
رضا-کرمان
مرگ بر امریکا درودبردلاوران سپاه
از غیلم می توان محل آنرا براحتی شناسایی کرد . خواهشاً سریع جاشو عوض کنید . ممکن است برای انهدام مورد حمله قرار گیرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
فیلم تو یه سالن فوتساله.یعنی آمریکا میاد همه سوله ها رو تو ایران بمبارون میکنه؟ :)
پس یادم باشه عصری نرم فوتسال...
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
جسارتا با چه جراتی میخوان حمله کنن؟ فرضا حمله کنن بعد حمله میخوان چی کار کنن. اونا اتفاقا به فکر حمله و انهدام هواپیما بودن اما جراتش رو نداشتن
وای خدای من تابناک در مورد مردم چی فکر کردی نشستی کامنت ساختگی گذاشتی فکر کردی ما نمی فهمیم چرا فقط کامنت های جیره خورای نظام رو میزاری .بدبخت بترس از روزی که آتش زیر خاکستر بیرون بیاد . رسانه دروغگوی جیره خور
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
آتیش زیر خاکسترتون رو هم دیدیم.با یه 9 دی همتون تارو مار شدین.ضمنا شما که به این دستاورد افتخار نمیکنی ایرانی نیستی.
یکی نیست به اینا بگه حواستون باشه این شبیه اسب تروا نشه؟! اون اگه قابلیت جاسوسی داره، قطعا از جاهایی که می برنش و اطلاعاتی که اطرافش رد و بدل می شه داده مخابره می کنه به این ترتیب کلی از مکانهای سری نظامی اسامی و کلی چیز دیگه لو میره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
دوست عزیز وقتی تونستیم کنترلش رو از دست آمریکایی ها خارج کنیم میتونیم ارتباطش با دنیای خارج رو هم قطع کنیم.اسکنرهای gps به قیمت 50 هزارتومن تو بازار هم پیدا میشه که نشون بدن این هواپیما جی پی اسش داره داده ارسال میکنه یا قطع شده. البته نگرانی شما به جاست و حتما شیرمردانی که این کار رو کردن از این مسائل هم غافل نیستن.فراموش نکن که سیستم خود انفجاری هواپیما رو تونستن از کار بندازن و هواپیما خودش رو منهدم نکرد پس این به نظرم مشکل خاصی نیست.
حقیقت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
عزیزم اینا که اینو گرفتن دو تا بچه نبودن که با دمپایی بزنن بیفته خودشون از من وتو هم بیشتر می دونن این چیزا رو
به عنوان يک متخصص الکترونيک اين رو ميگم. در دست گرفتن کنترل اين هواپيما بدون داشتن کليد هاي رمزنگاري ارتباطيش غير ممکنه! اين بک بحث رياضيه و ربطي به توانايي فني ما يا هرکشور ديگه اي حتي خود آمريکا هم نداره، شکستن اين کدها حتي با ابر کامپيوترها هم ممکنه هزاران سال طول بکشه، پس سر اين که ما ميتونيم يا نميتونيم بحث نکنيد.
تنها راه ممکن قطع کردن ارتباط اين پهپاد با مرکز فرماندهيه. به علت توع خاص مدولاسيوني که براي ارتباط مخابراتي دراين وسايل استفاده ميشه، ايجاد اختلال در ارتباط بيسيمش، با او نوع مدولاسيون، مستلزم آگاهي از فرکانس ارتباطي و فرستادن يک سيگنال مزاحم با پهناي باند بسيار بزرگ و توان بسيار زياده (حتي چندين برابر سيگنال اصلي!). اما اونچه که بنده ميدونم، فرکانس ارتباطي ممکنه در حد 50-60 گيگاهرتز يا بيشتر باشه که تو ايران ما تکنولوژي ساخت سيستمهايي با اين فرکانس رو نداريم. حتي دستگاه هاي ارسال پارازيت بر امواج ماهواره که در فرکانس بسيار کمتر (حدود 10-12 گيگاهرتز) کار ميکنند رو ايران از روسيه خريده و خودش نميسازه. بنابراين بسيار بعبده و غير ممکنه که ايران خودش اين پهپاد رو به روش الکترونيکي کنترل و يا حتي از کار انداخته باشه! خواهش ميکنم که تعصب به خرج نديد، اين يک بحث علميه و با قضيه علمي برخورد کنيد. تنها احتمال ممکن، نقص فني در خود پهپاده که ارتباطش با مرکز فرماندهيش قطع شده و در آسمان ايران سرگردان شده و فرود اضطراري کرده و به همين خاطر خسارت ديده، يا اينکه ارتش به کمک روشهاي نظامي(مثلاً تيراندازي) کاري کرده که وسيله فرود اضطراري کنه. بخث بنده اين بود که در اختيار گرفتن کنترل اين پهپاد غير ممکنه و حتي قطع ارتباط اين پهپاد به روشهاي الکترونيکي، با تکنولوزي فعلي ايران که بنده ازش مطلع هستم، بسيار بعبده. مگر اين روسيه به ما چيزي داده باشه. اما حالا که اين وسيله به دست ما افتاده و البته نميشه از مدارات و سيستمهاي الکترونيکيش چيز زيادي فهميد، بهتره که حداقل از طراحي بدنه و موتورش الگو برداري بشه و کمکي به پيشرفت کشور بشه.
(لطفاً اين پاسخ بنده رو براي روشن شدن ذهن دوستان چاپ کنيد، با خيالبافي به جايي نميرسيم)
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
بحث علمی که شما کردید رو چون اطلاعاتی ندارم حرفی هم نمیزنم اما یه بحث نظامی هم بنده با شما دارم.واقعا فکر میکنید فرود اضطراری بوده؟این هواپیما بعد از قطع ارتباط با مرکز فرماندهی به طور اتوماتیک به پایگاه بر میگرده و اگه نتونه این کار رو بکنه حتما از گزینه نابودی خودش استفاده میکنه.پس فرود اضطراری در کار نیست که همینطور مفت و مجانی پشیرفته ترین تکنولوژی خودشون رو به ما هدیه کنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
حالا شما با این همه تخصص بگو چکار بکنیم تا بعداً دلمون نسوزه
مواظب خودتم باش یکدفعه آمریکا ندزدتت
ناشناس
| Australia |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
جان کلام همین است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
دوست عزیز هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین فرود اضطراری انجام نمیدن چونکه ممکنه به دست دشمن بیفتن.برعکس با کوچکترین شکی مبنی بر اینکه از کنترل خارج شدن بطور خودکار منهدم میشن.پس لطفا این رو با یک جنگنده که یک خلبان داره هدایتش میکنه اشتباه نگیرید.ارزش تکنولوژیک این هواپیما خیلی بیشتر از قیمت یک نمونش هست پس برای محفوظ ماندن اسرار اطلاعاتیش مطمئن باش در نابود کردنش در صورت خروج از کنترل شک به خودشون راه نمیدن و سیستم انهدام خودکار یکی از سیستم های اصلی این پرنده هاست که واقعا دست مریزاد داره که عزیزان سپاه تونستن به موقع اون رو هم از کار بندازن یا تحت کنترل بگیرن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
روسیه که s300 قراضشو به ما نداد میاد همچین سیستمی به ما بده؟ روسیه از نظر جنگ الکترونیک از ما عقب تره.پس مطمئن باش هر چی بوده کار بچه های خودمون بوده.یه کم خودباوری داشته باش.بنا نیست هرچی بلدیم رو باشه و هر متخصص الکترونیکه بدونه!
ما توانایی هایی داریم که هروقت رو بشه حیرت بیشتر سازمان سیا و اسرائیلی ها رو به دنبال داره.این فقط یه چشمه اش بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
دوست عزیز من اینطور درک کرده ام که ممکن است برای یک مسئله یک علم بدیهی برای آن موضوع جواب ندهد و پاسخ در علوم دیگر باشد.
شما به عنوان یک مهندس الکترونیک این امر را غیرممکن میدانید شاید در یک شاخه دیگر مهندسی جواب داشته باشد.
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
قطعا درک میکنم که شما از روی خیر خواهی این متن رو گذاشتین ولی یه نکته هست که این پرنده پس از قطع ارتباط با مرکز فرماندهی یا به مرکز مبدا پریدن برمیگرده یا اینکه منهدم میشه و نه اینکه بیاد بشینه رو زمین. اینجوری خیلی امکانش هست هرجایی بشینه. از طرفی امکان اختلال در سیستم و ایجاد فضای آلوده کار چندان سختی نیست.
از طرفی هر فناوری رو باید در میدان عمل تست کرد چون رژیم صهیونیستی هم میگفت آسمانش رو با سپری امن دفاع میکنه اما تو هیچ کدوم از دو جنگ نتونست نه در برابر حزب الله و نه در برابر حماس مقاومت کنه. یادمون نره آمریکا و انگلیس هر نوع فناوری رو با هم تبادل میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
آقای مهندس الکترونیک در مورد sidelobe blanking یه تحقیق بکن تا بفهمی گرایش مخابرات با الکترونیک چقدر فرق داره که اینجوری اینجا جو ندی
خیلی خوشحال نباشید. ایران این پهپاد رو گرفت. فکر اینجا رو کردین که:
1. عربا تنشون به لرزه میاد و قرارداد های خیلی سنگین تر نظامی با امریکا میبندن.
2. ترس او افکار عمومی جهان نصبت به ایران بیشتر میشه و این زمینه رو برای حمله به ایران آماده تر میکنه.
3. حتی اگر هم بشه این هواپیما رو مهندسی معکوس کرد فقط سودش به چین رو روسیه میرسه.تازه اگر این یه نمونه کاملا اصلی باشه . چون اگه تله باشه هیچوقت نمونه کاملش رو نمیفرستن . حتما فوت کوزه گری رو نگه میدارن.
و نکات دیگه ای که باعث می شه که من خیلی هم به این مساله خوشبین نباشم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
جالبترین نکته تجاوز نظامی اربابت بود!
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
پس با این حساب بریم بمیریم بهتره چون ما هر پیشرفتی که کنیم اونا ناراحت میشن
هر چند شورای امنیت و سارمان ملل دست خود آمریکاست ولی ایران محض ثبت واقعه و مبارزه روانی هم که شده باید سریعا به شورای امنیت از آمریکا و افغانستان شکایت کند تا افغانستان هم کمی حساب کار دستش بیاید. همچنین بر عکس پیش بینی های رسانه های غربی به هیچ وچه نباید این هواپیما را دست روسها و چینی ها بدهیم. ایران به اندازه کافی خودش متخصص دارد که می توانند حد اکثر یک ساله مثل همین را یک پله بالاتر بسازند.
من دل خوشی از این دولت ندارم ولی بگم که کار بزرگی انجام داده کشورمون چون این هواپیما پیشرفته ترین هواپیمای ساخت بشره .این هواپیما RQ-170 از مدرنترین پهپادهای ارتش آمریکاست که طراحی آن شبیه به جنگنده بمب افکن های رادار گریزه
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
میشه بفرمایید چه ربطی به دولت داره؟کار اطلاعاتی و نظامی بوده نه اداری و دولتی.
آمریکا ازماعصبانی باش وازاین عصبانیت بمیر . شهید مظلوم بهشتی
از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم امیدوارم یه روزی ایران تبدیل به قدرت دنیا شه
راستی اینارو هم بد نیست بخونید!
The RQ-170 Sentinel, however, reportedly did not use the latest U.S. surveillance technology on board, in part because as a single-engine aircraft, it was thought more likely to occasionally go down.
"The basic principles of stealthy aircraft are fairly well known," Thompson said. "In terms of [the drone's] on-board electronics and information systems, it is fairly routine in combat to require authentication codes to make them hard to unlock."
فکر کنم اینم یه بخش از نقشه جاسوسی هواپیما باشه الان داره تمامه مکالمات و فیلمهادر رابطه با توانمندی محققان ایرانیو به سیا مخابره میکنه باید مراقب بود
سالمه
اول این بار فیلم رو تو yahoo دیدم احساس غرور کردم و بلا فاصله تو تابی نگاهی انداختم دیدم درسته. احسنت بر دانشمندان و نیروهای مسلح ایران. هورااااااااااااااااااااااااااا
خب اینجا به اوباما باید گفت برو آب رو بریز ........... /
سلام به همه
آقا پس كو اين فيلمي كه ميگن
من که کلی حال کردم و لذت بردم
درود بر سپاه و نیروی هوایی سپاه
پاسخ ها
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
البته سردار اعلام کردن کار مشترک ارتش و سپاه بوده اینو برای خودیا نگفتم محض اطلاع اجنبی و اجنبی پرست گفتم که به فکرش خطور نکنه بخواد طفرقه بندازه
قطعا بطور آنی و لحظه ای نمیشه این هواپیما رو روی باند نشوند یا باعث سقوطش شد.کار می بره اونهم کار اطلاعاتی خیلی پیچیده.دوستان نگران نباشید قطعا هواپیما رو توی مراکز مهم امنیتی خاصی نگه می دارن که اگه خدای نکرده منفجر بشه یا اتفاقی حادث بشه خسارتی وارد نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
والا اون چیزی که ما توی فیلم بالا دیدیم "مراکز مهم امنیتی خاص" نبود! یه زمین بسکتبال بود که به نظر میرسید همچین پنهان هم نیست!
امريكايي ها كه ميگن اين سقوط كرده...!فكر كنم دروغ ميگن زورشون گرفته.هر چي ميزنيم تو سرشون باز صداشون در مياد.بازم مرگ بر اسراييل
این همه حرف تعبیر و تفسیر ندارد، صاحبخانه بیدار دزد را در خانه خود گرفته و، از بد واقعه، سلاح دزد مورد نیاز مبرم صاحبخانه بوده است، و حالا در آن داستان دیگر یکی هم باید بیاید و روانداز را بیاورد.
به آمریکا بگو از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمییییییییییییییییییییییییییییییییییییر
حالشون گرفتید.
لطفا فيلم ها رو با فرمتى بذارين كه با آى پد هم باز بشه :-(
به يك نكته توجه كنيد پهپاد scan eagle قبلاً توسط دانشمندان هوافضاي ايران مهندسي معكوس شده و در حال حاضر به صورت عملياتي در حال استفاده است و نكته دوم فقط رادار SAR كوچك، كم حجم و سبك اين پهپاد جديد كلي ارزش داره بقيه‌اش بماند.
من هم نوکره همه غیور مردان جمهوری اسلامی ایران هستم. دکتر امید
تابناک زدی به سیم آخر . هرکی هر چرندی مینویسه منتشر میکنی
خدايا تو را شاکرم که به اين ملت اينگونه فرزندانه ونيروهاي انقلابي ومومن داده اي که معلم آنها امام امت ورهبري مي باشد و مارا ياري بده که هميشه يار آنها ودر کنار آنها باشيم تا هدف پرچم دين محمدي را به جهان نشان دهيم وبه آنان بفهمانيم ما ياران فرزند فاطمه(ع)امام زمان هستيم
بابا واقعا دم بچه های ارتش و سپاه گرم
باید تبریک گفت.
مرگ بر امریکا
درود برسبز قامتان سپاه اسلام
سلام تا حالا فکر کردین که این هواپیما تقلبی باشه و برای توجیه استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا در برابر مخالفتهای روسیه گفته شه که توان موشکی ایران اونقدر قوی شده که سپر دفاعی رو توجیه میکنه.
شاید امریکاییها دارن روی ما مهندسی معکوس انجام میدن! از عمد این هواپیما رو فرستادن تا سر از کار ما مراکز حساسی که این هواپیما بررسی میشه و حتی کارشناسای ما رو شناسایی کنند. به نظر شما این یک اسب تروای دیگه نیست؟
احسنت به ايراني و ملت ايران
ماشاء الله به جوانهای ایرانی
بمب تایمر داری چیزی توش فعال نشده باش؟ آمروزه حتی سیم کارت یک موبایل رو از دور میسوزانند بعید نیست اطلاعات باارزش آن را از دور از بین ببرند. بهتر است در یک محیط سربسته ای غاری جاییی ببرند که امواج رویش اثر نکند در حالی که در مصاحبه بخار ناشی از سرمای فضای باز از دهان اشخاص بیرون می آمد که نشان میدهد یک جایی مثل سوله است
افتخار میکنم به کشورم چون ایران هنوز توانمندی بیشتری را دارد که بموقعش دست دشمنان متجاوز را قطع خواهیم نمود.زنده وپاینده بادایران عزیز.
نشاندن این هواپیما توسط ایران ممکن است عمدی باشد باید دقت کرد. به نظر من مشکوک است .مطمئن هستید که هنوز دز حال جاسوسی نیست ؟
رگ غیرتم زد بالا
شیرن اینا شیر
اگه کوروش هم زنده بود بهشون مدال میداد و افتخار میکرد
اونا هرچی باشن حالا یا سپاه یا ارتش یا هرچی ایرانی هستن
ایرانی که پوز امریکایی رو به خاک مالیده
ما چقدر باید این امریکایی ها رو ضایع و خار کنیم تا بعضی غربزده ها بفهمن ایرانی میتواند
این همه ما رو تحریم کردن اونوقت مفت مفت پیشرفته ترین هواپیماشون رو دادن دست ما
اینا همه خواست خداست و غیرت و همت فرزندان ایران زمین
بی غیرت و با ناموسه کسی که بخواد کار اونا رو کوچیک جلوه بده
یا زهرا ، یا زهرا ، یا زهرا
بچه ها بیایید نماز شکر بجای آوریم...
مرگبرامریکا
حالا باید به روسیه بگیم 100 تا اس 300 میای نصب میکنی یه سال هم راه اندازی و آموزش و پشتیبانی رایگان و انتقال تکنولوژی تا بعد شاید اجازه بدیم بیاین از دور نگاش کنین
سلام ؛
ضمن تشکر از محافظان امنیت فقط توجه داشته باشیم دشمن مزور دام پهن نکرده باشد
آفرین بر دلاورمردان نیروهای مسلح کشورعزیزمان- خدا قوت
مهم فقط اطلاعات داخل هواپیماست..........
و پی پردن به تکنولوژی ساخت
قابل توجه دوست متخصص الکترونیکمون
اگه فرکانس ارسال و دریافت اطلاعات به این پهباد خیلی متمایز از فرکانس های رایج برای کارهای معمولی باشه به سرعت حضورش در هر فضایی قابل تشخیصه و حتی رادار هم نمیخواد.
به همین دلیل معمولا برای این هواپیماها از فرکانسهای شناخته شده و معمول در تبادل اطلاعات استفاده میشه با این تفاوت که دیتا رمزنگاری میشه.ضمنا ما هرچیزی که از روسیه میخریم به قصد استفاده نمیخریم بلکه به قصد انتقال تکنولوژی و ارتقاء میخریم چون اگه از همون بدون تغییر استفاده کنیم در مقایل تکنولوژی آموریکایی حرفی برای گفتن نداره و قطعا دشمنان ما کلیه مشخصاتش رو میدونن و به راحتی بی اثرش میکنن.پس اگه دستگاه ارسال با قرکانس بالا رو یه روز از روسیه خریدیم مطمئن باش نسخه ایرانیش ساخته شده با قابلیتهایی متمایز.
میشه در یک بازه زمانی مشخص عملیات جمینگ رو روی بازه مشحصی از طیف فرکانسی اعمال کرد و کل فرکانسهای اون محدوده رو مختل کرد که به احتمال قوی چنین کاری در مورد این هواپیما انجام شده. در این صورت هواپیما ارتباطش رو با مرکز از دست داده. من هم فکر نمیکنم بعد از این مرحله تونسته باشیم کنترلش رو به دست بگیریم و بنشونیمش.هرچند اگه چنین کاری انجام شده باشه کسانی که این کار رو کردن مستحق این هستند که دست و پاشون رو ببوسیم.اما فکر میکنم در این مرحله به شکلی بع غیر از کنترل الکترونیکی هواپیما سعی شده سقوط هواپیما کم آسیب باشه. مثلا استفاده از بالشتکهای محافظ یا هر روش دیگه. از فیلم پیداست که هواپیما به روش معمول و با باز شدن مناسب چرخها و کاهش سرعت فرود روی زمین ننشسته چون قسمت زیرین هواپیما آسیب دیده و تقریبا چرخهاش قابل نمایش نبودن به همین دلیل اون رو به جای اینکه روی چرخهای خودش مستقر کنند روی یک سکو مستقر کردن.البته این آسیب واقعا جزئیه و قسمتهای اصلی هواپیما سالم هستند و خوشبختانه سنسورهای مهمی که روی بالها داره آسیب ندبده اما فکر کنم دوربینش که در زیر هواپیما نصب میشه از کار افتاده باشه.به هرشکل به همه عزیزانی که این کار بزرگ رو انجام دادن تبریک میگم.
واقعا غرور آفرینه:
پایگاه صهیونیستی دبکا گفته است که دست‌نخورده بودن این پهپاد به منزله هشداری برای آمریکا و اسرائیل است تا در سیستم‌های امنیتی خود تغییراتی جدی به وجود آورند.

این پایگاه صهیونیستی همچنین از ناتوانی آمریکا در اجرای عملیاتی با هدف خارج پهباد از کنترل ایرانیان انتقاد کرده است. وال‌استریت ژورنال پیش‌تر خبر داده بود که آمریکایی‌ها ابتدا در صدد بودند که با عملیاتی در داخل خاک ایران پهباد RQ-170 را از دست ایرانیان خارج کرده یا نابود سازند اما بعدها از بیم واکنش ایران دست از این برنامه کشیده‌اند.

منابع نظامی دبکا نکته‌ای دیگر را نیز فاش کرده‌اند که پیش‌تر کمتر مورد اشاره واقع شده بود. RQ-170 مسلح به سیستم خودانفجاری بوده است که هرگاه به‌دست نیروهای طرف مقابل افتد، خود را منهدم کرده و اطلاعاتش در امان باشد اما با تدبیر دقیق سیستم‌های جنگ الکترونیک ایران، این سیستم خودانفجاری نیز عمل نکرده است.

این پایگاه اطلاع‌رسانی سوالات متعددی را در خصوص کنترل پهپاد توسط نیروهای ایرانی طرح کرده است: ایرانیان چگونه از ورود پهباد به حریم هوایی خود مطلع شدند؟ چگونه آن را فرود آوردند؟ سیستم خودانفجاری چگونه از کار افتاد؟ آمریکایی‌ها چرا نتوانستند با سیستم کنترل از راه دور پهباد را منفجر کنند؟ اینها بخشی از سوالاتی است که به نظر می‌رسد سازمان‌های اطلاعاتی صهیونیستی را سخت به خود مشغول داشته است.
بابا یونولیته...
باب دمتون گرم ! آمریکاییها از ساختن این هواپیما اینقدر ذوق زده نشدند که شما از گرفتنش شدید !!! نهایتش اینقدر پیشرفت کردیم که چیزی که اونها ساختند بتونیم بگیریم ! این هم اینهمه ذوق داره ؟؟؟ چقدر جقیریم !!!
میگم یه سوال داشتم اگه مقدوره لطفا همه این کامنتها رو روی cd بزنین و ارسال کنید به بازار فن آوری.فروش خوبی می کنه وا...
سلام به دوستان
من کلی نشستم بیشنر این نظرات رو خوندم. یاد یکی از جلسات دکتر عباسی افتادم به نام آنفلوانزای نیویورکی. توصیه می کنم حتماً گوش بدین. اینجوری متوجه می شید که این همه بد بینی توی ایرانیا از کجا اومده. مرسی
نکته جالب این هست که تا شمال طبس اومده! طبس واسه آمریکا شده جهنم!!!!!!این دومین شکست آمریکا توی طبس هست
اینم یه پاکستانی گفته.قابل توجه اینایی که منفی میدن:
poor America and Americans Authority.....now what will they do.....they should take lessons from Iraq, Afghanistan but they don't and i surely know Iran will be last and if they do the same mistake as of Iraq and Afghnistan....America will become Republic of Iran....
درود برایران افرین به این میگن جنگ رو بردن ازدشمن خدایش امریکاهیچ غلطی نمیکنه این نظره بردازاکه بشت امریکاروگرفتن من حق رو بهشون میدم بابا چشم ندارن موفقیت ایران روببینن درودبردانشمندان ایرانی
مهمتر از همه اینه که چطوری تونستن سیستم انفجارش رو از کار بندازن!!!
از کجا معلوم که این هواپیمای جاسوسی همین الان در حال رصد حساس ترین مکانهای سپاه نیست؟
بنده به عنوان متخصص در امنیت فناوری اطلاعات نظر میدم.اینکه از نظر علمی شکستن رمزهای ریاضی تقریبا غیرممکن هست درسته اما میتونه اشکال در پیاده سازی نرم افزارهای کنترلی باشه و این اصلا بعید نیست. راه حل دیگه میتونه هک کردن شبکه سایت (پادگان) کنترل کننده به جای خود هواپیما باشه. تا اونجایی که من میشناسم ایران هکرهای ماهری داره اما اینکه آنها با ارگانهای نظامی همکاری میکنند یا نه اطلاعی ندارم.
سلام
بچه ها یه چیزی میگم زیاد جدی نگیرین . این هواپیما حدود 2 ماه پیش شکار شده بودچند وقت پیش تو انفجاری که نزدیک تهران اتفاق افتاد از بین رفت .
الحمدالله که خدا دشمنان را از احمق ها آفرید.خدایا نصرت خود را بر مردم ایران عطا فرما
ان تنصرالله ينصركم و يثبت اقدامكم
اين آيه و آيات شبيه به اين مطالبي هستند كه ما فقط مي خوانيم و نهايتا اعتقاد داريم اما افرادي مانند رهبر عزيزمان به اين وعده هاي الهي واقعا ايمان دارند و بر اساس قوانين الهي تصميم گيري مي نمايند بنابراين اتكا به نيروي علمي تنها چاره ساز نيست بلكه بايد به وعده هاي الهي از جان و دل ايمان داشت درواقع "يا ايها الذين آمَنوا آمِنوا".
شکار این پهپاد سختر از هر گونه هواپیمای دیگس ! این هواپیما علاوه بر تکنولوزی قیمت غیر قابل تصوری داره!
نمی دونم چرا بعضی از ما ایرانی ها که داد از غیرت آریائی می زنیم و مسلمونی خودمون رو فراموش کردیم حتی از جانب یک ایرانی متعصب و با اصالت به این پیروزی ارزشمند و افتخار آمیز نمی بالیم در صورتی که تن دشمنان این سرزمین از این همه قدرت و عزمت ملت ایران به لرزه دراومده . پس زنده باد ایران . زنده باد انسانیت . زنده باد غیرت و شرافت مردان غیور ایران اسلامی و سلام بر حسین ( ع )
همه ی این مطالب و نظرات در جای خود بسیار ارزشمند و عالیه اما من مهمترین دستاورد این اقدام ارزشمند رو در خود باوری ملت های انقلابی منطقه و گرایش بیشتر آنها به ایران و پیشبرد ایدئولژی استکبار ستیزی ایران در جهان میدونم.در واقع تمام جنگ ما با مستکبران در همین مساله خلاصه میشه و با این اقدام بی نظیر،اکنون چشم همه ی ملت های آزادیخواه به دستان پر توان ایران است.آمریکا و ایادیش بسیار از این مساله میترسند و در واقع فشارهای یکماه اخیرشان بیشتر بخاطر نقش فعال ایران در انقلاب ها و آگاه سازی اندیشمندان کشورهای اسلامی(با اقداماتی مانند برگزاری کنفرانس بیداری اسلامی)بوده است و انرزی هسته ای و این جور مسائل همه بهانه است.ایران با رونمایی از هر دستاوردی بطور همزمان یک پیام مهم برای کشورهای آزادیخواه و مستکبر می فرستد که برای هرکدام بسیار محکم و اثر گذار است.برای یکی پیام پیشرفت در سایه ی استقلال و نترسیدن و برای دیگری تو سیلی و تو دهنی.در یک کلام "دست قدرت الهی از آستین نیروهای مخلص این سرزمین،همه ی ملت های آزادیخواه را به آینده امیدوار کرد و به جرات می توان گفت برگی زرین از تاریخ ورق خورد و زمانه دگرگون شد"
باعث افتخاره
بچه های سپاه گل کاشتن
بچه ها مچکریم
من کاملا می فهمم ایرانی ها چه کردند.پسر می دونی یعنی چی؟ آمریکا از این ناراحته که هم آبروش رفت و مهمتر اینکه حالا ایران می دونه آخره تکنولوژیشون چیه!دمشون گرم!
چرا نظر منو که درباره ی تاثیر این اقدام در ایجاد امید میان مسلمانان بود رو منتشر نکردین؟!خواهش میکنم اونو منتشر کنین.از خیلی از این توهین ها حداقل بهتره!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار