بازدید 5588

طالبانی: مخالف دخالت ترکیه در سوریه هستیم

کد خبر: ۲۰۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۵ 26 November 2011
جلال طالبانی رییس جمهور عراق به پ.ک.ک پیشنهاد داده سلاح های خود را بر زمین بگذارند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه زمان ترکیه، جلال طالبانی رییس جمهور عراق در گفتگو با العراقیه اعلام کرده است: "ما با مداخله نظامی علیه سوریه مخالف هستیم. ما در عین آن که خواسته های دمکراتیک مردم سوریه را به حق می دانیم، بر این باور هستیم که مداخله نظامی غرب یا ترکیه در مورد این کشور صحیح نیست و کمکی به رشد و استقرار دموکراسی و امنیت نمی کند."

طالبانی همچنین درباره تداوم وضعیت فعلی حزب کارگران کردستان ترکیه و ادامه اقامت آنان در شمال عراق گفته است: " من بارها با سران پ.ک.ک در خصوص ترک مبارزه مسلحانه صحبت کرده ام. من از آنان خواستم سلاح های خودرا بر زمین بگذارند چرا که دیگر دوره مبارزه مسلحانه به پایان رسیده است.

اما آنان در جواب سخنان من دو سوال و یا در واقع دو خواسته مهم مطرح کرده اند. سران پ.ک.ک از من پرسیدند اگر ما سلاح خود را بر زمین بگذاریم و به ترکیه بازگردیم، آیا به خانه های خود می رویم یا ما را زندانی می کنند؟ همچنین آنان به من گفتند که اگر ترکیه یک عفو عمومی اعلام کند و در روند بازنگری و اصلاح قانون اساسی ترکیه، ملت ترکیه را نه ملت ترک، بلکه ملتی تشکیل شده از چند قوم و نژاد بخوانند، آن وقت زمینه برای ترک مبارزه مسلحانه فراهم خواهد شد."

طالبانی همچنین در مورد خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: " به نظر می رسد با خروج نیروهای آمریکایی از عراق در حوزه کار پلیس و امنیت مشکلی نخواهیم داست اما در حوزه نیروی هوایی و دریایی، در زمینه آموزش افسران و نیز در حوزه به کارگیری سلاح های جدید مشکلاتی جدی بروز خواهند کرد."

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها