بازدید 47726

هشدار چین درباره وقوع جنگ جهانی سوم

ماه گذشته میلادی، نشریه آمریکایی «فارین پالسی» گزارشی منتشر کرد که بر پایه آن، وقوع جنگ جهانی سوم، نه در خاورمیانه یا بر سر برنامه هسته‌ای ایران، بلکه در منطقه ای رخ خواهد داد که قدرت‌های هسته‌ای در آن حضوری اساسی خواهند داشت. امروز رویترز هم گزارش داده که هم‌اکنون مقدمات اولیه این جنگ در حال آماده شدن است و هشدارهایی هم به آمریکا در این زمینه داده شده است.
کد خبر: ۲۰۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲ 18 November 2011
سرویس بین‌الملل ـ «ون جیا بائو»، نخست‌وزیر چین، روز جمعه به قدرت‌های خارجی هشدار داد که هیچ بهانه‌ای برای دخالت در اختلاف پیچیده بر سر دریای چین جنوبی ندارند؛ اظهاراتی که هشداری صریح به ایالات متحده و دیگر قدرت‌ها برای پرهیز از دخالت در این مسأله حساس تلقی می‌شود.

به گزارش «تابناک»، ماه گذشته میلادی، نشریه آمریکایی «فارین پالسی» گزارشی را منتشر کرد که بنا بر آن، وقوع جنگ جهانی سوم نه در خاورمیانه یا بر سر برنامه هسته ای ایران، بلکه در دریای چین رخ خواهد داد.

بنابراین، «رویترز» نیز روز جمعه گزارشی را منتشر کرده که بر پایه آن، نخست وزیر چین «ون جیا بائو» به قدرت‌های خارجی هشدار داد که هیچ بهانه‌ای برای دخالت در اختلاف پیچیده بر سر دریای چین جنوبی ندارند؛ اظهاراتی که هشداری صریح به ایالات متحده و دیگر قدرت‌ها برای پرهیز از دخالت در این مسأله حساس تلقی می‌شود.

چین مدعی مالکیت بخش گسترده‌ای از دریای چین جنوبی است که مسیرهای کشتیرانی مهمی را در برگرفته و گمان می‌رود دارای منابع بزرگ انرژی نیز باشد.

بنا بر این گزارش، ویتنام، فیلیپین، تایوان، مالزی و برونئی، دیگر کشورهای مدعی مالکیت بخش‌هایی از این دریا هستند و به همراه ایالات متحده و ژاپن بر پکن فشار وارد می‌کنند تا راه‌هایی برای حل این مسأله که امسال تشدید شده است، بیابد.

در حالی که کاخ سفید اعلام کرده است، باراک اوباما این مسأله را در اجلاس سران در بالی در روز شنبه پیش خواهد کشید، چین می گوید که نمی‌خواهد این موضوع مورد بحث قرار گیرد و ترجیح می‌دهد، موضوع را دوجانبه با دیگر کشورهای درگیر حل کند.

بنا بر نقل قول سایت وزارت خارجه چین، آقای ون به رهبران آسه‌ ـ آن گفته است که اختلاف بر سر دریای چین جنوبی چندین سال است میان کشورهای منطقه ایجاد شده و این اختلاف باید با مشورت‌های دوستانه و گفت‌وگو بین کشورهایی که مستقیم در آن درگیر هستند، حل شود. قدرت‌های خارجی نباید تحت هیچ بهانه‌ای در این مسأله درگیر شوند.

ژاپن نیز نگرانی خود را درباره این اختلافات بیان کرده و هند نیز به دلیل قرارداد اکتشاف نفت با ویتنام در دریای چین جنوبی در مسأله درگیر شده است.

در ماه جولای چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی بر سر ترتیباتی در دریای چین جنوبی به توافقاتی رسیدند که از سوی ناظرین به عنوان علایم بی‌سابقه‌ای از همکاری بر سر مسأله‌ای تلقی شد که سال‌هاست روابط کشورهای منطقه را تیره کرده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۲
اخ جون بلاخره يه دعوي مشتى مي تونيم ببينيم أون هم از نوع اسيايش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
عزیزم این چه حرفیه که میزنی امیدوارم هیچ جنگی در هیچ جای دنیا رخ نده
مرگ بر اسراییل
یعنی کی این امریکای لعنتی میخواد بفهمه که مردم و دنیای امروز به حدی از بلوغ رسیده که مدل کلانتر منشی امریکا برای جهان دیگه جواب نمیده؟!بابا خیلی عرضه داری کشور خودتو جمع کن...
الحمد الله رب العالمین
اما در هر صورت جنگ چیز خوبی نیست ولی در صورت وقوع ان اگر به خاک ما تعدی کنن ما تا آخرین قطره خون ایستاده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
جرا احساساتی شدی؟ چرا جوگیر می شی؟! گفته دریای چین جنوبی نه خلیج فارس!؟ خودتو کنترل کن جانم
حرفهای پوچی بنظر میرسد
كجا چين نسبت به جنگ جهاني سوم هشدار داده؟ تحليل فارين پاليسي رو چسبونديد به چين؟!
از جنایتکاران چین چیزی بعید نسیت! همونطور که 60 سال پیش با سرکوب مسلمانان و کشتن 1 میلیون مسلمان معترض در شمال و شمال غرب چین(که استان های Inner Mongolia, Ningxai,Xinjiang ,Gansu نامیده می شوند) تونسته سر پا بمونه و چندی پیش هم که صد ها مسلمون رو توی Xinjiang دوباره کشتن پس بعید نیست که شروع کننده هم باشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
حالا هر چی کی هست الان حرف اول رو تو اقتصاد ،صنعت تکنولوژی میزنه ویک از قدرت های نظامی جهانه 1.5 میلیارد نفر مردم کشورش رو هم سیر میکنه
فرشید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
فکر کنم شما جای آمریکا و چین رو عوض کردی ناشناس محترم !!!!!!!!
آمریکا فقط دنبال درگیرکردن اقوام وملیتها مختلف است وخودش همراه پدر پیرش انگل یس با این شیوه دنبال منافع خودشان هستند.ایران واعراب ترکیه پ ک ک هند وپاکستان فلسطین واسراییل وحالا هم این جریان............
خدا رحم كنه جنگ به نفع هيچكس نيست.
یه سری میرزا بنویس تو این نشریه ها هستن که اگه کسی بهشون پول نده مجبورن یه چیزی بنویسن که فروش روزنامه بره بالا
خدا رحم كنه جنگ به نفع هيچكس نيست.
من از این مرموز میترسم....
غرب اگه بخواد باایران به صورت فیزیکی وارد جنگ بشه به خاطز مسائل هسته ای نیست بلکه به خاطر تسلط کامل بر منطقه و چپاول نفت ایرانه نه چیز دیگه ولی کور خونده و امدوارم که غرب این اشتباه نکنه که ایران با عراق وافغانستان مقایسه کنه
از زمان تشکیل ایالات متحده آمریکا تاکنون جنگهای بسیاری در کشورهای جهان روی داده است که یا یک طرف آن آمریکا بوده است یاآمریکا شعله برافروز آن جنگ بوده است، تاریخ نشان داده که این کشور با توجه به دارا بودن خوی استعمارگری بودن آشوب و جنگ و خونریزی در دیگر کشورها نمی تواند منافع خود را در جهان حاصل نماید.
باز هم یه بازیه پیچیده دیگه که معلوم نیست در اون دنباله چه نتیجه ای هستند
این قدر شلوغش نکنید. امریکا و چین روابط اقتصادی زیادی دارند و همچین جنگی رخ نخواهد داد-تابناک شما هم مثل اینکه دلت واسه جنگ تنگ شده.
دعا میکنم که جنگی در راه نباشه
مطمن باشین اگه جنگ جهانی سومی در راه باشه
هیچ کشوری نمیتونه ازش مصون باشه
8 سال جنگ بیشترین لطمه ها رو به کشور زد
و کلی از جوونای مملکتو ازمون گرفت
اگه پیش بینی ها درست از اب در اد
از الان باید گریه کنیم !!!
چون هر جنگی عده ای از یک ملت میگیره
اين فشارها به چين بخاطر موضع آنها در مقابل ايران است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی