بازدید 13827
حاشیه‌ای بر تصادف زنجیره‌ای کِشنده «هوو»:

چندین نفر از تیغ آمار سالم در رفتند؛ بقیه را دریابیم

باز هم تصادف ديگري از تريلر "هوو". هيولايي كه نه به رانندگان خودروهاي عبوري رحم مي كند و نه به راكب خودش. بر اساس آمار، كِشنده‌ها عامل كشته شدن يك پنجم تلفات جاني حوادث جاده اي در سال هستند و به نظر مي رسد كه "هوو" گل سر سبد آمار منحوس در سالهاي اخير باشد. گويا عزمي وجود ندارد كه نبض مرگ در راههاي كشور را كند كند ...
کد خبر: ۲۰۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۸ 16 November 2011
سرویس اجتماعی - از کامیون‌ها دوری کنید! آن‌ها قاتل یک پنجم تصادفات جاده‌ای هستند.

به گزارش «تابناک»، پزشکی قانونی اعلام کرد: در فاصله زمانی سال‌های ۸۵ تا ۸۹ و بنا بر آمارهای موجود، ۱۲۰ هزار و ۷۰ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که در مرگ ۱. ۱۹ درصد آنان یعنی ۲۲ هزار و ۹۷۱ نفر، کِشنده‌ها (کامیون، ‌کامیونت، تریلر) موثر بوده‌اند؛ به عبارتی، بهتر، از هر پنج نفری که در جاده‌ها و بر اثر حوادث رانندگی جان می‌بازند، یک نفر در تصادف با کامیون (یا کامیونت) دار فانی را وداع گفته است؛ آماری تأسف‌بار که توجه به آن می‌تواند برای شمار بسیاری از هموطنانمان زندگی‌بخش باشد.

سال 1385

18.5 درصد کل فوتی‌های حوادث رانندگی

سال 1386

20 درصد کل فوتی‌های حوادث رانندگی

سال 1387

18.7 درصد کل فوتی‌های حوادث رانندگی

سال 1388

19.1 درصد کل فوتی‌های حوادث رانندگی

سال 1389

19.3 درصد کل فوتی‌های حوادث رانندگی


بر پایه این آمار که خبرگزاری مهر منتشر کرده، رانندگان کامیون‌ها بیشتر از آنکه در حوادث رانندگی کشته شوند، عامل مرگ دیگر افراد در این گونه رخدادها خواهند بود. این در حالی است که راکبین موتورسیلکت‌، وضعیتی عکس دارند و بیشتر از آنکه عامل مرگ دیگر افراد باشند، خود در حوادث رانندگی کشته می‌شوند.

یک خبر خوب!

هفته گذشته در اخبار خواندیم که دستگاه تریلر هوو حامل شیر، به علت نقص در سیستم ترمز با سیزده خودرو سواری برخورد کرد که خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشت.

سرهنگ ‌پور پیغمبر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی در این باره به خبرنگار «تابناک» گفت: در این حادثه که به دلیل تخطی راننده خودرو از سرعت مطمئنه رخ داده، ۵۰ درصد شرکت خودرو ساز مقصر تشخیص داده شده و ۵۰ درصد هم راننده تریلر. این خودرو از نظر ما نقص فنی دارد و راننده باید با توجه به فراخوان شرکت سازنده در مورد اصلاح سیستم ترمز، مراجعه و پس از رفع نقص، برچسب ایمنی دریافت می‌کرده که بنا بر اظهارات راننده مراجعه صورت گرفته؛ اما به دلیل آنکه مخزن و باک لازم برای رفع نقص سیستم ترمز وجود نداشته، نمایندگی کارخانه مذکور از پذیرش این تریلر خودداری کرده است. این توجیه از نظر ما پذیرفته نیست و وی نباید با خودروی دارای نقص فنی رفت‌وآمد می‌کرده است.

در آن سوی قضیه، اسد‌زاده، راننده کامیون هوو در شرح ماجرا گفت: اول باید بگویم که خدا را بسیار شاکرم که در این سانحه کسی فوت نشده و تنها یک نفر زخمی شده که امیدوارم زود‌تر بهبود پیدا کند.
در زمان تصادف در سرازیری بودم و وقتی متوجه شدم ترمز عمل نمی‌کند، با توجه به اینکه بار داشتم، تلاش کردم خودرو را از مسیر جاده خارج کنم که نشد. رد چرخ‌های تریلر روی جدول حاشیه خیابان این موضوع را تأیید می‌کند. پس از برخورد به چند خودرو، سرانجام توانستم با دنده معکوس، ماشین را متوقف کنم. صحنه تصادف به حدی آشفته بود که دقیقا نمی‌توانم بگویم با چند خودرو برخورد داشتم، ولی گزارش افسر حاضر در محل تصادف می‌گوید که در برخورد با هفت خودرو مقصر صد در صد هستم. رد رنگ تریلر من روی بدنه چهار خودرو دیده شده و هنوز منتظرم تا فردا (پنجشنبه) در دادگاه حاضر شوم و قاضی پرونده با توجه به کروکی پلیس که امروز به پاسگاه فرستاده شده، رأی صادر کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل تردد با خودرو دارای نقص فنی گفت: مشکل هوو تنها مشکل من نیست. ده هزار خانواده در سراسر کشور با این مشکل روبه‌رو هستند. زمانی که ما این خودرو را خریداری کردیم، هم تأییدیه استاندارد را دریافت کرده و هم توسط راهنمایی و رانندگی تأیید شده و توانسته بود پلاک دریافت کند. اکنون تشخیص داده‌اند که این خودرو نقص فنی دارد، در حالی که ما هم با کلی سختی کشیدن، موفق به خریداری قسطی این خودرو شده‌ایم و هر ماه به جز هزینه‌های جاری زندگی‌مان بایستی قسط آن را نیز پرداخت کنیم. در تبریز سه نمایندگی هوو هست که یکی از آن‌ها به مدت طولانی تعطیل بود و دو تای دیگر هم به دلیل نداشتن تجهیزات لازم، خودروی ما را پذیرش نکردند. چاره ما چیست؟ ما که ادعایی نداریم. اگر پس از فروش متوجه شدید که ایراد دارد چرا تعویضش نمی‌کنید؟ ما که با اعتماد به تاییدیه‌های استاندارد و راهنمایی و رانندگی این خودرو را خریده‌ایم چه تقصیری داریم؟

وی در ادامه گفت: کار‌شناس اعزامی شرکت ایران خودرو، تریلر بنده را بازدید کرد و با توجه به اینکه همه لاستیک‌های خودرو نو بود و هیچ یک از چرخ‌ها روغن‌ریزی نداشت، تأیید کرده که نقص سیستم ترمز عامل این تصادف بوده و قرار شده که این شرکت ۵۰ درصد خسارت وارد شده را متقبل شود. با توجه به بیمه بودن خودرو هم احتمالا باقی خسارات وارده پوشش داده می‌شود، ولی همه این‌ها بسته به رأی قاضی در جلسه دادگاه است.

شاید در این حادثه راننده مقصر بوده که با خودروی دارای نقص تردد کرده و شاید هم باید به وی حق داد که آب این جریان از سرچشمه گل آلوده بوده و راننده بی‌تقصیر است؛ سرچشمه‌ای که با اقدام بهنگام پلیس راهور در مورد کِشنده «فراز» با بیلی بسته شد اما همچنان هووها هستند و آمار هم گواهی می‌دهد که همیشه سوانح اینچنینی بدون خسارت جانی نیست. شاید شانس با راننده این کشنده، یار بوده که روی ناخوش قضیه رخ نداده و اکنون حمایت بیمه و شرکت سازنده خودرو شامل حالش شده است. ای کاش، دادگاه به 50 درصد قصوری که راننده عاملش نبوده هم رسیدگی کند تا تلفات جانی تصادفات آتی هم از شانس بهره‌مند بشوند!

سرانجام:

یکی از اساتید دانشگاه تهران نظریه جالبی دارد درباره اینکه مغول‌ها اصلا به ایران حمله نکرده‌اند، بلکه تأثیرات کوچ آن‌ها به این سرزمین به اندازه‌ای گسترده بوده است که به حمله می‌مانسته! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰۶
ما ایرانی ها هم فوق العاده بد رانندگی میکنیم. به استاد محترم هم بفرمائید تاریخ را تحریف نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
واقعا که. اگه جای این اقا بودی بازم این حرفو میزدی ؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
البته تنها راه رانندگی خوب با هوو، اینه که اصلا باهاش رانندگی نکنند، چون نقص سیستم ترمز که دیگه در اختیار راننده بیچاره نیست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
آقا جون چرا ما ایرانیا فقط با هوو بد رانندگی می کنیم؟
واقعا مزخرفه که ما باید با خودروی چینی کار کنیم. بی کیفیت ترین محصولات مال چین اون موقع بازار ایران شده بهترین جا واسه فروش بنجل های چین. محض رضای خدا بذارین مردم از گرسنگی بمیرن بهتر از اینه که با کامیون چینی کشته بشن
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
برادر چین جنس خوبم دارد ولی بعضی افراد سود جو که فقط دنبال سود خود هستن هر چی جنس بنجل و درجه 3 و حتی گریدهای پایین تر وارد می کنند از تولید داخلی هم که خوب حمایت نمی شه در نتیجه مجبورن که همین محصولات چینی درجه 3 را بخرند.
mohammad
| China |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
salam
cheina beharin gensa ra ham dare iraniha mitonnad onar bekharrrand
"یکی از اساتید دانشگاه تهران نظریه جالبی دارد در مورد اینکه مغول‌ها اصلا به ایران حمله نکرده‌اند"

یکی از اساتید دانشگاه تهران هم نظریه جالب ديگري دارد در مورد اینکه مغول‌ها به ایران حمله کرده‌اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
بین علمای دانشگاه اختلافه؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
نمکدون
آقای ناشناس، شما نا آگاهی، چین بی کیفیت ترین محصولات را ندارد. iiPad که محصول شرکت آمریکایی Apple است و آخرین تکنولوژی تب لت است همه در چین ساخته می شود. حتی یک آمریکایی هم آی پد چینی استفاده می کند، اما کیفیتش عالی است.

مشکل نبود مقرراتی است که وارد کنندگان دیگه نتونن جنس رده B و پایینتر از چین وارد کنند، چون تو بازار نیاز هستش به هر حال، حتی اگه هووو رو تو آمریکا هم خیلی ارزون بدن مردم می خرن، قانون نباید اجازه واردات بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
شما محصول غير چيني كه طراحيش امريكايست رو با يك محصول صددرصد چيني مقايسه ميكني؟! خيلي باحالي. تا حالا سري به سايتهاي تست خودرو زدي و نتيجه تست برخورد خودروهاي چيني رو ببيني بعد قضاوت كني؟ در ثاني مشكل مقررات نيست مشكل اينه كه آقايان براي منفعت طلبي، قانون رو دور ميزنن و حتي قانوني اونرو تغيير ميدن!
چرا تقصیر ماشین اشغال ایرانی نمیگید میگید ماجاده مزخرف ماشین ها هم بدتر
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
خودت فهمیدی چی گفتی؟
تا وقتی منافع مالی برای بعضیها داره جمع آوری نمیشه چیزی هم که ارزش نداره جون مردمه
باسلام.آخه این چه وضیعه.واقعا فقط اشکال هوو درترمزشه؟اگه فقط ترمزه.یعنی ترمز این قدر قیمتش گرونه؟یعنی جونه ادمها این قدر بی ارزشه؟بابل-سیدجمشیدحسینی
باید سر هوو حوو بیاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
حالا از کجا براش حوو گیر بیاریم، از روسیه؟؟!!!
هی به غربی ها ناسزا بگید
کامیون میسازن که نمیتونی ایراد بگیری قیمتش بالاست اما واقعا ارزش داره چون جون یک انسان قیمت خیلی بالاتری داره
بنظر من باید کشنده های با استاندارد های اروپایی بخریم
چرا شرکت خودرو ساز که اقدام به واردات و فروش این خودروی بی کیفیت و قاتل جاده ها کرده ؛ موظف به جایگزینی آنها با یک کشنده یا کامیونت استاندارد ( نه از نوع هوو!!) نمی شود ؟؟؟
قیمت خوردو ( هر نوعی !!) بطور متوسط 2 برابر قیمت جهانی آن هست !! تا کی از جیب و جان مردم ایران هزینه شرکتهای خودرو سازی می کنید که نمی توانند (یا نمی خواهند) خودرو های استاندارد با قیمت مناسی در اختیار مردم بگذارند!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
قربون دهنت
تو رو خدا تابناک نظرمو بذار رو سایت . گناه ما که یه ساله هوو رو با اسم جدید فراز پیش خرید کردیم چیست چرا خودروی که مجوز شماره گذاری نداره پیش فروش میشه و چند صد راننده رو سرگردون میکنه اگه باور ندارید از وارد کنندش سوال کنید مدیونی اگه چاپ نکنی.....
پاسخ ها
شاهين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
فراز با هوو فرق ميكنه... ، آقاي مومني و استانداردهاي ايراني و اروپائي و دانشكده خودرو علم و صنعت هم تائيدش كردن... اگه آقاي مومني و استاندارد براي مجوز ورود هوو در خواب ناز نبودن الان اوضاع اينجوري نبود...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
همه خودروهای در حال تردد تو کشورای دیگه هم از همه جا تأییدیه دارن که پلاک شدن؛ ولی بعضی مشکلات بعدها بروز می کنه که منجر به فراخوان می شه. پس تأیید اولیه آقای مومنی و استاندارد ضامن بی عیب بودن نهایی نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
همه جا فراخوان دارن ما هم فراخوان داریم! هوو رو فراخوان کردن فقط بهش تانک باد اضافه کردن. هه!
بلاخره يه جوري بايد جهعيت كشور توسط مسئولين كنترل شه
بالاخره مردم از کجا نان بخورن .
بدبخت مجبوره با ماشین مشکل دار کار منه
اگر کار نکنه کی خرجیش را میدهد؟؟؟
میخوام بدونم حالا که نمیتونن کامیونای روز اروپا رو وارد کنن چرا کامیونای بنز 30 سال پیش رو از رده خارج کنن وقتی راننده ها ازعان به بهتر بودن همونا دارن - بابل
تو اون کشورهایی که اسمشونو استکباری و استعماری گذاشته اید، بارها برای برطرف کردن ایرادات جزئی خودروها، فراخوان عمومی داده می شود و ضمن جبران زیان مشتریان از مردم عذر خواهی می کنند، ولی اینجا تازه کلی هم از مردم طلبکارنذ!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
اخه همون طور که گفتید اون کشورا اسمشون استکبار واستعماره !
سالیان سال ارقام هنگفتی تحت عنوان یارانه سوخت در بودجه دولت رقم می خورد، حال آنکه دولت چند برابر این مبالغ را از محل عوارض واردات خودروهای خارجی از ملت اخذ می نمود...با هدفمندی یارانه ها انتظار می رفت سوخت و خودرو هر دو به قیمت جهانی عرضه شوند در حالیکه سوخت به نرخ جهانی و خودرو 3 برابر(دقت کنید نه 100درصد عوارض بلکه 200درصد) در اختیار مردم قرار می گیرد. از این رهگذر فصلی 3000میلیارد اختلاس رسمی می شود...جان مردم هم بهای این رانت است. پناه بر خدا از داد کودک یتیم و خانواده بی سرپرست...
چند سال پیش که بحث کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین مطرح شد، تعداد بسیار زیادی ونِ چینی وارد سیستم حمل و نقل شهری شد.
داستان کامیون های هوو نیز به شباهت زیادی به این ون ها دارد.
چرا در مواردی که با جان و آسایش مردم در ارتباط مستقیم است کارشناسانه و با دیدِ بلند مدت برنامه ریزی و تصمیم گیری نمی شود.
در آن سال ها دولت در وضعیت اقتصادی مناسبی قرار داشت.
مگر تصمیم گیران خبر نداشتند که این وسایل باید سال ها در خیابان ها و جاده های کشور تردد کند؟
مگر از کیفیت پایین جنس چینی مطلع نبودند؟
مگر در در زمینه ی خودرو هم تحریم هستیم؟
دقت شود: در کشورهای دیگر، ترجیحا کشورهای منقطه، سیستم حمل و نقل عمومی از خودروهای درجه 1 تشکیل شده هست.
از تابناک خواهش می کنم در یک مقاله اختلاف قیمت ونِ دلیکا با ونِ تویوتا، در زمانی که واردات انجام شد را بررسی کند. در این بررسی تعداد ون ها، هزینه ی استهلاکی که در این سالها داشتند، هزینه ی ابزار جانبی که بر روی آن ها نصب شده (نظیر درب اتوماتیک و ...) و اضافه سوختی که نسبت به ون تویوتا مصرف کرده در نظر گرفته شود.
یک مطالعه ساده اقتصادی که تنها نیازمند چهار عمل اصلیست. منابع و ثروت کشور باید همیشه با وسواس، دقت و مبتنی بر اهداف بلند مدت هزینه شود.
واقعا ادم بعضی اها نمی دانه باید چی بگه...چرا انقدر ظلم به این مردم میکنید...
فقط من اینو اضافه کنم که هرکسی در هرایی هست برای خودش دزدی میکنه اگر هممون از خودمون شروع کنیم این جامعه اصلاح میشه..خدایا سید علی را تا ظهور امام زمان حفظ بفرما
چرا يك جانبه قضاوت ميكنيد و فقط صحبت راننده كشنده رو درج كرديد ؟ چرا با كارشناس خود شركت صحبت نكرديد ؟ اين نشون ميده كه شما مرجع خوبي براي درج خبر نيستيد .طرف داري كيه ميكنيد؟ راننده اگر راننده سنگين بود ميدانست نبايد از سرعت مطمئنه تخطي كند. در ضمن خودرو سنگين بيشتر از اينكه با ترمز نگه داشته بشه با دنده كنترل ميشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
آقای کارشناس شرکت منبع خوب برای خبر، این کشنده ترمز موتوریش تعطیییییییله.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
اگر قراره با دنده کنترل شه سازنده هوو اشتباهش جزئیه؛ یعنی ترمز که لازم نبوده و نگذاشته ولی خداییش اشتباه نکرده که پدال ترمز زیر پای راننده گذاشته؟ این فریب مشتری نیست آیا؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
فشار بادش که پایین میاد نه ترمز داره نه دنده جا میره. دندشم با باد کار می کنه.
با سلام
از سايت تابناك انتظار بيشتري مي رفت كه يك خبر كاملا" كذبو تيتر اول سايت خودش كنه .اين داستان كاملا" اثبات شده كه موضوع دعواي سياسي بين چند نفر ه، تابناك لطفا" اخبار رو با منبع دقيق ورسمي ثبت كن _ متشكرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
شما که منبع دقیق و رسمی از تابناک میخوای بگو ببینیم کجا ثابت شده که موضوع فقط یه دعوای سیاسی بین چند نفره ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
اشتباهی مثبت زدم! دعوای سیاسیه یا توهم توطئه تو ذهن برخی افراد مثل تو؟
من از طرفدارهاي سايت تابناك هستم و ميدونم كه معمولا نظرات مخالف انعكاس پيدا نمي كنند اما اين نظر رو ميذارم كه از ديدگاه يك شخص بيطرف هم آگاه بشيد. ببينيد برادران عزيز، علت اينكه مردم از سايتهائي مثل تابناك و ... خوششون مياد اينه كه فكر ميكنن اونا بيطرف هستند (فكر ميكنند) اما بيطرف نبودن شماها در يك همچنين اخباري معلوم ميشه. خداوكيلي خودتون اين مطلب رو كه داد ميزنه سفارشيه يكبار خوندين؟ از تيپ نظراتي كه منعكس كردين تابلوئه كه دارين يكطرفه به قاضي ميريد كه حتما هم راضي برميگرديد. يادتون باشه اون دنيا بايد همه جواب پس بدن حتي شما تابناكي ها. شما رو به هرچي كه بهش اعتقاد داريد قسم ميدم يك لحظه فكر كنيد ببينيد جاي شما در آن دنيا كجاست؟ پشتتون لرزيد، نه؟ دلتون رو به اين به به و چه چه چندتا آدم ناآگاه و كم اطلاع و حتي بعضا هدفدار خوش نكنيد و تو خيال خودتون نريد تو ابرها كه: عجب مطلب توپي كار كرديم! نه بندگان خدا مراقب باشيد اين مطالب توپتون اون دنيا توپ آتش نشه و برسرتون نباره. شماها خيلي خوب ميدونيد كه قصه هوو و دانگ فنگ و ليفان و ... اين چيزا نيست كه داريد به مردم القا ميكنيد قصه اينه كه يه محصولات جديدي وارد بازار شده و بايد براي دوام در بازار حق و حقوق بعضيها داده بشه كه ظاهر امر نشون ميده اين اتفاق نيافتاده. بندگان خدا اونائي كه دنبال سهم خودشون هستند بالاخره يه جوري بهش ميرسند و بعدش شروع ميكنن به تعريف و تمجيد از همون محصولاتي كه تا ديروز ازشون بد ميگفتن . اونوقت روسياهيش ميمونه براي امثال شماها كه خسرالدنيا والاخره شديد. البته مگر اينكه قرار باشه از اين نمد يه كلاهي هم گير شما بياد كه لااقل اونجوري فقط خسرالاخره ميشيد. به هرحال اين رفتارهاي سخيف آخرو عاقبت نداره به خودتون بيائيد. همين.
مدیر پایگاه قصه هوو و ... نیست، به آمار ارائه شده در ابتدای صفحه یک بار دیگر نگاه کنید؛ پشتتان لرزيد؟! 
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
کاری به تابناک ندارم که گاهی از کوه رد نمیشه و گاهی ... ولی معلومه تو هم منفعتی داری که از جنس بی کیفیت دفاع می کنی، بپا رو سیاهی به خودت هم نمونه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
شما احیانا وارد کننده هوو نیستی؟ همه نفهمیدن این خودرو ایراد فنی داره یا نه و تو فقط فهمیدی اینا حرفه؟ خدا نکنه یه روز هوو از روت رد بشه تا بفهمی سالم بوده یا نقص فنی داشته!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
شما يا واقعا نميفهمي يا خودتو به نفهمي زدي...
فدات شم این تصویری که واسه این خبر گذاشتی واسه رشد روز افزون آمار ایدزه
خواهشا اصلاحش کن ...
اين يه نوع دشمني با ايرانيهاست كه ميخوان با دست خودمون ماها رو به كشتن بدن
مشکل ما عدم برخورد قاطع با متخلفان از جمله وارد کنندگان غیر مجاز ( که احتمالا از آقا زاده ها هستند) میباشد.
مدت هاست اجناس( هووگونه) جان ومال ایرانیان را با چراغ خاموش میگیرد ، لامپ های کم مصرف (غیراستاندارد) که میگویند سرطان زاست ، برنج وبسیاری از مواد خوراکی ازجمله زعفران های وارداتی که دها برابر از هوو ، خطرناکترند ، و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
آی گفتی!
بعد از این همه سال وارد کننده ایرانی هنوز خودشو می زنه به اون راه. این کشنده تنهای کشنده ای تو دنیاست که نه ترمز موتوری (EVB) داره و نه ریتاردر. ترمز اگزوز جوابگوی 40 تن بار نیست. دو راه بیشتر وجود نداره: یا روش ریتاردر نصب کنن یا کاربریشو عوض کنن (حداکثر 20 تن برای کمپرسی و باری). اگه یادتون مونده باشه چینیها سال پیش دقیقا به ایراد ترمز هوو اشاره کردن (سایت گروه مجلات همشهری کد مطلب 3919). البته این ایراد یا بهتر بگیم سوتی طراحی رو در کشنده فراز رفع کردن. جا داره در آخر بگم نیروی انتظامی دمت گرم برای عدم شماره گذاری بمدت 2 سال شاهکار کردی ولی حیف که وارد کننده ایرانی هنوزم خودشو می زنه به اون راه.
پاسخ ها
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
جناب ناشناس شما احتمالا، البته فقط احتمالا، پليس نيستي؟ بابا اينكاره ه ه ه ه ه ! فهميدم - تو پليس مخفي هستي! اي ناقلا مچتو گرفتم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
دمت گرم آشنا، حال كردم با نظرت، طرف خيلي تابلو بود.
باسلام - در اینگونه حوادث خودروهای وارداتی باتوجه به درجه بندی کیفیت محصول که از فیلتر سازمان صنایع ( وارد کننده و گمرک )، راهنمایی ورانندگی گذر میکند چرا نسبت به کلیه عوامل اعلام جرم نمیگردد؟ چرا فقط گزارش حادثه داده میشود ولی در مورد روند رسیدگی پرونده این حوادث ونتیجه آن اطلاع رسانی نمیگردد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
چون همه این فیلترا که گفتی دولتی هستند.
با تحریف تاریخ به هیچ جایی نخواهیم رسید جناب استاد ارجمند !!!!با این کارهای شما ها ،ملّت تاریخ ایراین را از کتاب های غربی می خوانند .تاریخ قبل از انقلاب از کتاب های دبیرستان حذف شده بس نیست !؟شما دیگه چرا؟؟؟منافع شما نکنه از این طریق تامین میشود.
عوامل مرگبار بودن جاده ها:هوو؛جان مردم ؛بیکیفیتی راه؛ماشین؛جاده؛بیخیالی رانندگان از پرداخت خسارت؛خستگی بیش از حد؛ نبود قانون محکم و اجرائی برای توقف و جایگزینی هوو؛ نبود فرهنگ رانندگی صحیح؛نبود قوانین رانندگی و عدم اجرای صحیح آن؛ نبود بودجه کافی راننده هوو برای جایگزینی با ماشین دیگه؛ دست داشتن یه عده و سودجویی اونا از آوردن هوو؛ بیاعتمادی به تولید داخلی و صدالبته عدم نظارت و تأمین بودجه برای ساخت و تولید و یا حتی تعمیرمناسب و همگام با تکنولوژی و استاندارد ؛ و و و و و و و و و و و و جون باارزش ولی بی ارزش مردمی که به دست رانندگان ماشینهای سنگین میفته.
ممنون مي شوم مسئولين ايران خودرو ديزل تفاوتهاي اساسي خودرو فراز با هوو را اعلام نمايند؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
داداش ایرانخودرو دیزل تعطیله ولی یه تعدادیشو که مطمئنم می گم: نصب سیستم ترمز موتوری EVB، نصب کروز کنترل، اضافه کردن یه تانک باد 20 لیتری، نصب سیستم عیب یاب الکترونیک، نصب ABS (این آخریا روی هوو هم نصب بود)، نصب سیستم اخطار کمبود هوای فشرده برای مدار تأمین باد کلاچ گیربکس ...
متاسفانه در ایران قیمت خودرو چند برابر قیمت جهانی است و باز هم متاسفانه سود سرشار خودرو باعث نمی شود که کیفیت و امنیت بالا برود. در کشورهای زیادی خودروهای امن با سود کم ارائه می شود. چرا درصدی از این سود سرشار صرف جان مردم نمی شود. جاده های زیادی در حال امن تر شدن است اما در صد جاده های غیر استاندارد به خصوص در مناطق پرتردد روستایی زیاد است. شرکتهای بیمه نیز می توانند با همکاری در امن کردن خودروها و جاده ها هزینه پرداخت تصادفات خودرو ها را کاهش دهند که هم سود مادی دارد هم سود معنوی....
عجب، گوئی جان ایرانی آنقدر ارزش ندارد که برای صیانت از آن، در این دنیائی که رقابت فروشندگان برای جلب مشتری تا حد خصومت پیش میرود، بجای این آشغال صنعتی کامیون با کیفیتی از منبع دیگری وارد کنند یا با این همه ادعا خود بسازند. چه کسانی پشت این جریان هستند که ارضاء آزشان و تامین منافع مادیشان واجب تر از حفظ جان انسانهاست؟ میگویند و می نویسند و یک نفر پیدا نمیشود جلو ورود این آلت قتاله را بگیرد.
پاسخ ها
معين ابوالقاسمي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
شما حتما همون استاد دانشگاه هستي از ادبياتت معلومه
خداييش برد تيم فوتبال مقابل بحرين خيلي حال داد!
من کاملا با تابناک موافقم نه تنها هوو بلکه خودروهای بنجل چینی آمیکو قاتل مردم هستند مردم ما با خودروهای با کیفیت اروپائی تردد داشتند نه با خودروهائی که در چین از دست فروشیها خریداری و با استفاده از امکانات کشور به خورد مردم داده میشود به داد مردم برسید اینها خودرو نیستند بلکه قاتلند تعجب در این است که وزارت صنایع اسم این واردات را هم ساخت داخل گذاشته است لطفا سازمان استاندارد یک بار هم که شده خودروهای سنگین چینی را تست کند تا مسایل روشن گردد
اینها همه اش بازی و دعوای گروهی هست که الان که فراز می خواد شماره بشه هر روز از این خبرها ی منفی می زنند تا مانع این کار بشوند دو ساله هر تست و ازمونی خواستید گرفتید و فراز قبول شد دیگه بهانه علمی ندارید افتادید به دامن سایتها خدا ازتان نگذرد که هم راننده ها را اذیت کردید هم سهامداران ایران خودرو دیزل و همه را اگر مردید چرا جلوی 504 و پراید حلبی را نمی گیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
1. هوو تو آزمونهای اولیه قبول شده ولی تو آزمون جاده 16هزار تا هوو در طول 8 سال کاملاً مردودند.
2. اگه این خبرای منفی نبود توی این 2 سال 16هزار تا دیگه هوو تو خیابونا تردد می کرد و ممکن بود یکیشون از روی خودت رد بشه.
3. اگه فراز شماره نمی شه سازنده داره تاوان بی صداقتی و بی مسوولیتی سر داستان هوو رو پرداخت می کنه.
4. اذیت شدن این آدمایی که گفتید خیلی مهمه ولی مردن ملت اون هم با این آمار وحشتناک براتون مهم نیست؟
5. اگر مطالب رو درست بخونید کلی دلیل علمی توی کامنتا وجود داره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
امثال تو لياقتتون همون فراز سوار شدنه همين شماها ايد كه به توليد كننده مزدور اجازه ميديد هر كاري دلش ميخواد با مردم انجام بده هيچ كس هم جرات نكنه داد و بيداد راه بندازه..
تابناك فوق العاده جناحي مي نويسي چرا واقعيت رو نمي گويي چرا ايران خودرو ديزل بجاي جديدترين كاميونهاي بنز حالا بايد كاميون دچيني بزند؟ معلومه عزيز تحريم تحريم
هماني كه مي گوئيم هيچ تاثيري بر ما ندارد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
اکبر آقا جان تو همین دو سه سال اخیر تحریم کل خیابونا پر شده از کامیون اسکانیا که جزو بهترینای دنیاست و هنوزم داره وارد می شه. دلیلی نداره که آشغال چینی وارد کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
تحريم حرف مفته از خودرو كه تحريم نيستيم مشكل سود بيشتر هوو است
عزیزانی که به طرفداری از کشنده مطلب نوشتن می دونن که اگه هوای فشرده این خودرو خالی بشه تو این حالت نه گیربکس کار میکنه نه کلاچ نه بوق بادی نه ترمز و نه خودرو خاموش می شه. حتی قطع کن سوخت هم با هوای فشرده کار می کنه. یعنی اگه هوای فشرده رو تموم کنی هیچ کاری نمیتونی بکنی به همین دلیله که تصادفات بعد از شیب طولانی اتفاق می افته. شما جای راننده بودی چیکار می کردی؟
اولین حمله مغولها در پی بی کفایتی محمد خوارزم شاه بود(توسط چنگیز خان) که منجر به انتقام گیری چنگیزخان از ایرانیان شده.و حمله دوم (پس از مرگ چنگیز خان) جهت کشور گشایی بود که شاید یکی از مهمترین نتایجش برچیدن خلفای عباسی و اعدام محترمانه آخرین خلیفه جعلی مسلمین جهان است و به غیر از آن منجر به آبادانی ایران در زمان حکومت ایلخانان و غیره شد . پس به اون استاد بگین این دو حمله را با هم قاط نزنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
مجید دلبندم، این مثال برای چیز دیگه ای بود! تو نوک انگشت رو دیدی و جهت انگشت رو ندیدی؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
آقاي ناشناس معلومه از طرفداراي پرسپوليسي ها!
البته دو قسمت خبر هیچ ربطی به هم نداره و کاملا مشخصه که می خواستید هوو رو له کنید. یه جورایی رازآلوده این خبر و البته هدفدار!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
آدمکشو باید له کرد دادا.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
آخه نبايد بر ضد يه چيزي كه مردمو منو تورو خانوادمونو مخواد بكشه مطلب نوشت....چرا؟ چون آقايون ناراحت ميشن...بزار ناراحت شن و از اين ناراحتي بميرند..
من نمی دونم چرا پلیس در رابطه به کامیون های دانگ فنگ سایپا دیزل اطلاع رسانی نمی کنه. باور کنید اونا وضعیتشون افتضاحه. آمارهای اخیر تصادفات هم نشان داده دانگ فنگ رتبه اول رو داره و هوو رتیه پنجم. من تا حالا ندیدم یک مورد از تصادفات منجر به فوت کامیون های دانگ فنگ از صدا و سیما پخش بشه. یعنی اونا........؟؟؟؟؟؟؟؟
دیروز با دستور ... شماره گذاری 500 دستگاه هوو دوباره شروع شد و بعد از این همه جنگ و جدل بین پلیس و موسسه استاندارد بالاخره با دستور مستقیم رئیس ... 500 قاتل به قاتل های فراری قبلی اضافه شد . از الان باید قبل از سوار شدن به ماشین یه دعای دیگه اضافه کنیم که خدایا ما را اسیر هوو نگردان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
شما هم كه پليس نيستي و ماهم كه گوشامون مخمليه؟ آره؟ معلومه كم آوردين
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
د اگه این پلیسا نبودن که شما گوش مخملیا خیابونا رو پر کرده بودین از آشغال چینی.
با سلام
براي واردات اين خودرو مسولين شركت ايران خودرو ديزل ونماينده محترم وزارت كشور مستقر در شركت به توافق نهايي رسيده اند وشركت بدون اجازه وزارت صنايع ووزارت كشور هيچ خودرويي رو وارد نمي كنه . اين شركت داراي يك تيم مهندسي اكادميك مي باشد .كه تمام محصولات اين شركت رو ماهانه چك مي كنند وايرادات رو به مديريت ارشد سازمان گزارش مي كنه كه تا به حال اين موضوع در هيچ جلسه اي عنوان نشده .شركت بازرسي كيفيت(ISQI) وابسته به سازمان گسترش بصورت هفتگي محصولات اين شركت را آديت ميكنه .
اين شركت دو دستگاه خودرو را جهت تست وتاييد نهايي به يك كشور معتبر اروپايي فرستاده واز تمامي آزمايشات سربلند بيرون اومده .
موسسه استاندارد كشور عزيزمان ايران اين خودرو وترمزش رو تاييد كرده .
پژوهشگاه صنعت خودرو اين خودرو رو تاييد نموده .
تمامي گزارشات منتشر شده بصورت كارشناسي نشده خودرو را عامل تصادف اعلام ميكنه.در صورتي كه گزارشات پليس اين موضوع رو تا بحال تاييد نكرده.
شركت داراي واحد رسيدگي به شكايات مشتريان مي باشد .كه هيچ يك از مشتريان اعتراضي به ترمزوساير تجهيزات ايمني اين خودرو را ندارند -باسپاس فراوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
تو همون منبع دقیق (!) نیستی xavii ؟ همین مورد توی خبر اومده رو حل کن بقیه آمار و ارقام پیشکش!! یارو الکی خورده به 13 تا ماشین؟ این اطلاعات تو که اصلا تابلو نیست کجا کار می کنی!!
همه حرفات درست ولی "شرکت دارای واحد رسیدگی به شکایات مشتریان می باشد" رو نمی تونم قبول کنم!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
میشه بفرمایین تست ترمز موتوری توسط ISQI تو کدوم جاده تست می شه؟ ما که تو ایران ازین جاده ها نداریم
ضمنا قبول که فراز ایراد نداره و تاییده ولی هوو توسط کدوم استاندارد اروپایی تست شده و سربلند بیرون اومده؟
بازم ضمنا تمام گزارشای تصادفات رو بذار کنار هم یه چیزایی خیلی بینشون مشترکه.
در آخر اینجا پخ کنی همه فکر می کنن سیاسیه.
به نظر همه استفاده كنندگان و كارشناسان فني و خودرو :
هوو بدتر از دانگ فنگ و آميكو صدبار بدتر از هر دوي اين خودروهاست
تعجب دارم كه همين كاميونداران(كارشناسان بانك صادرات مي دانند) ال سي را به مقصد مثلا چين باز مي كردند و كانتينرهاي خالي مي آوردند تا اينكه سرمايه جمع كرده و اكنون كاميون ساز و يا بهتر بگويم كاميون باز شده اند و با مسئولين محترم هم به سفرهاي خارجي رفته و از ساخت داخلهاي خود در شهرهاي چين تعريف مي كنند يقين بدانيد كه حتي اسم و آرم اين خودروها هم چيني است كه مردم ما را بيچاره كرده و مي كنند
شما اگر وافعا رسانه آگاهی بخش هستید تحقیق کنید ببینید پشت سر واردات این خودروچه مقاماتی هستند که فرمانده تاجا می گوید زورمان بهش نزسیدکه جلوی شماره شدنش را بگیریم
یکی نیست به این شرکت بگه بابا شیتیل یارو رو بیشتر کن حله دیگه..
شرکت امداد خودرو یه مشکلی با یه سازمانی داشت که نهایتا با صادر شدن کارت طلایی برای تمامی محصولات ایران خودرو در حال فعالیت اون سازمان حل شد.. شما اون سازمان رو می‌شناسید..؟
داستان کشنده فراز داستان همونه که میگن: دعوا سر لحاف ملاست..
هوو بده چه چینی و چه آمریکایی.به گریدش هم ربطی نداره.
الان داشتم فیلم این تصادف رو میدیدم،شبکه سه نشون میداد. خیلی وحشتناک بود. سه چهار تا از ماشینا چیزی ازشون نمونده. خدا رحم کرده به همشون. این کامیون از توپولف هم بدتره. یکی به داد برسه
هوو زندگي رانندگان را هم متلاشي كرده مانده ام كه چه گروهي سود برنده اند در اين خريد.
در کشور هایی که اساسا خود تولید کننده اصلی خودرو هستند اگر کوچکترین نقص فنی در هر یک از قسمت های ان وجود داشته باشد وبعد فروش ان متوجه عیب ویا نقص شوند بسرعت کلیه خود روهی فروخته شده فراخوان شده وخودرو سالم یا پول انرا به مشتری باز می گردانند ولی در ایران کامیون های با عیب بسیار بزرگ در سیستم ترمز که از نظر امنیت مهم ترین قسمت به حساب می اید از نظر فروشنده یا شرکت مربوطه اهمیت بسیاری ندارد واین در حالی است باعث بانی تصادفات وحوادث جانی ومالی در جاده ها وحتی شهر گردیده اگر قوانین محکم در این خصوص داشته باشیم وشرکت های وارد کننده وفروشنده پشتشان به جای تا این اندازه محکم نباشد قطعا با انها برخورد قاطعانه می شد نه تنها این گونه کامیون ها حتی خودروهی نا مطمئن وبدون امنیت وسلامت فنی از سطح کشور جمع اوری می شد بلکه شرکت مذکور به جریمه سنگین وپس دادن پول مردم مکلف ودر نهایت به پایان خوبی می رسید .
اوایل انقلاب وقتی برای خرید به بقالی محل میرفتیم همیشه باچند قلم اجباری وبی مصرف درکنار اجناس درخواستی بازمیگشتیم حال وقتی که تنها برادران روس و چینی!!فقط به ما لبخند میزنند بایدهم درکنار ادوات لازم(انهم بافناوری چند دهه قبل)امثال هوو بنجل هم بیخ ریشمان باشد!!!!!
گناه كرد در بلخ اهنگري
به ايران خودرو ديزل زدند سر مسگري
با سپاس فراوان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل