بازدید 3219

بازدید عضو هیآت رئیسه مجلس ایثارگران از غرفه «تابناک»

کد خبر: ۲۰۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۵ 01 November 2011
رضا جوکار، آزاده هشت سال دفاع مقدس و عضو هیات رئیسه مجلس ایثارگران ضمن بازدید از غرفه «تابناک» درباره چگونگی شکل گیری این مجلس اظهار داشت: چند سال پیش در دیداری که مسئولان وقت بنیاد شهید با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند، معظم له فرمودند بهتر است که ایثارگران در حوزه تصمیم گیری در کارهای کشور ففعال باشند و بنیاد و مجمعی داشته باشند. در پی این امر، مضوع پیگیری شد و رئیس جمهور هم در یکی از سفرهای استانی خود در همان زمان بر این نکته تا کید کردند. پس از آن حدود سال 1387 بنیاد شهید و امور ایثارگران، طرح مجلس ایثارگران را به رئیس جمهور پیشنهاد کرد که مورد موافقت ایشا ن قرار گرفت و در اسفند سال 1387 نخستین نشست این مجلس در تهران برگزار شد.

جوکار درباره ترکیب این مجلس اشاره کرد: ترکیب به تناسب جامعه ایثارگران هر استان تقسیم شده است؛ ولی گروههای ایثارگران شمال همسر، فرزند، والدین شهدا و آزادگان، جانباززان را شامال میشود. تعداد نمایندگان 235 نفر است که شامل 48 آزاده، 56 جانباز، 46 فرزند شهید، 41 همسر شهید و 43 والدین شهدا است.

نماینده ایثارگران تهران درباره فعالیتهای این مجلس در طول فعالیت دوساله این مجلس اظهار داشت: ما در طی دو سال، 88 جلسه و 683 مصوبه و تصمیم و 29150 نفر ساعت فعالیت داشته ایم که ضمن تصویب اساسنامه و آیین نامه مرتبط با این مجلس، توانسته ایم با سازمانهای مرتبط با امور ایثارگران درباره اشتغال و بیمه و کارآفرینی و نیز مسائل خاص اجتماعی و حقوقی ایثارگران مسائل و مشکلاتشان را مطرح کنیم که به نتایج خوبی هم رسیده ایم؛ مثلا توانسه ایم درباره جذب فرزندان شهید در سازمانها و  ادارات مانند وزارت آموزش و پروش و یا سازمان تامین اجتماعی موفق شویم. اعضای هیات رئیسه مجلس ایثارگران در سفرهای استانی خود به  استانهای مختلف کشور ضمن دیدار با استانداران و فرمانداران و دیگر مسئولان استانی، پیگیر حل مشکلات و مسائل ویژه ایثارگران آن استانها بوده اند که موفقیتهایی را در پی داشته است.

رضا جوکار با تشکر از «تابناک» به خاطر پرداختن به مسائل ایثارگران خواستار توجه بیشتر به این حوزه شد و آمادگی مجلس ایثارگران را برای ارایه اخبار و رویدادهای مربوط به این مجلس اعلام کرد.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی