بازدید 4627

تقدیر مجمع جهاني انرژي از طرح هدفمندی

«فن هالس» به نقش بي بديل ايران در بازارهاي جهاني گاز اشاره كرد و گفت: امروز همه نگاه‌هاي جهاني در اين صنعت به ايران معطوف شده است.
کد خبر: ۲۰۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳ 01 November 2011
سریس اقتصادی ـ دبيركل مجمع جهاني انرژي، با ستايش اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در جمهوري اسلامي ايران گفت: با وجود اينكه دشواري‌هاي بسیاری بر سر راه تحقق اين قانون بود، ايران به خوبي توانست اين طرح بزرگ را به مرحله اجرا درآورد.

به گزارش «تابناک»، «نویی فن‌هالس»، دبيركل مجمع جهاني انرژي در پانزدهمين همايش بين‌المللي مؤسسه مطالعات بين‌المللي انرژي با نام «فناوري و نوآوري در صنعت نفت و گاز» كه صبح امروز (دهم آبان) برگزار شد، با بيان اينكه چشم نسل‌هاي فرداي جهان به ذخاير عظيم گازي ايران دوخته شده است، افزود: نقش بي بديل ايران در بازارهاي جهاني گاز را نمي‌توان ناديده گرفت، زيرا امروز همه نگاه‌هاي جهاني در اين صنعت به ايران معطوف شده است.

فن‌هالس درباره مزاياي بهره‌مندي از تكنولوژي در صنعت نفت و گاز گفت: افزايش سطح فناوري، مي‌تواند باعث ايجاد اطمينان خاطر در ميان سرمايه‌گذاران مطرح صنعت نفت شود و از اين دید، صنعت نفت مي‌تواند رشد چشمگیری داشته باشد.

وي در ادامه به فراگير شدن تكنولوژي توليد نفت و گاز از طريق شيل نفت و شيل گاز اشاره كرد و گفت: استفاده از شيوه حفاري‌هاي افقي بدين منظور، مي‌تواند آغازگر انقلابي آرام در صنعت نفت به شمار آيد.

فن‌هالس افزود: موضوع ديگر، ارتقاي تكنولوژي حفاري در آب‌هاي عميق است، به گونه‌ای كه افزايش توليد نفت در پنج سال گذشته در اين بخش بي نظير بوده است.

دبيركل مجمع جهاني انرژي به لزوم تعيين چهارچوب‌هاي قانوني براي توسعه مكانيسم هواي پاك و تصويب قوانيني در راستاي حمايت از فناوري و نوآوري در صنعت نفت و گاز اشاره كرد و گفت: در همين راستا، توافقاتي ميان اوپك و مجمع جهاني انرژي (IEF) صورت گرفته است.

وي تعيين بازارهاي جهاني و توجه به ارتباطات در بازارهاي مالي و فيزيكي را به عنوان ركن ديگر همكاري‌هاي مشترك اين دو سازمان عنوان كرد و افزود: با توجه جهاني شدن بازار گاز، برنامه‌هاي متنوعي را نيز در اين بخش تدوين كرده‌ايم.

فن‌هالس در پايان به نقش بي‌بديل ايران در بازارهاي جهاني گاز اشاره كرد و گفت: امروز همه نگاه‌هاي جهاني در اين صنعت به ايران معطوف شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی