بازدید 16340

«آميرزا» هشتاد ساله شد

من امروز خستگي شش دهه كار و تلاش در حوزه هنري‌، تئاتر‌ و راديو از تنم درآمد و در اينجا از همسرمهربانم تشكر مي‌كنم. در ادامه همسر رضا عبدي ضمن تشكر و سپاس از همه دست‌اندركاران راديو خاطرنشان كرد: ‌به خاطر همكاري شما عزيزان، آقاي عبدي توان اين كار را پيدا كرد كه در حال حاضر در راديو حضور داشته باشد و از اين به بعد هم حضور خواهد داشت؛ او بيش از پيش عاشق مملكت و كار خودش است.
کد خبر: ۲۰۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹ 01 November 2011
مراسم هشتادمين سالگرد تولد رضا عبدي ـ پيشكسوت راديو ايران ـ با حضور مدير شبكه و جمعي از اهالي راديو،‌ عصر روز دوشنبه ـ نهم آبان ماه ـ در فرهنگسراي ابوعلي سينا برگزار شد.

به گزارش ايسنا ضبط برنامه «جمعه ايراني» روز گذشته متفاوت‌تر از روزهاي ديگر بود؛ چرا كه سالروز تولد يكي از قديمي‌ترين نويسندگان و گويندگان پيشكسوت طنز‌، رضا عبدي نيز در خلال ضبط برنامه برگزار شد.



***

 در ابتداي مراسم حميد شيخ محمدي، مدير راديو ايران ضمن تبريك سالروز تولد رضا عبدي در سخناني اظهار كرد: ما به تيم «جمعه ايراني» افتخار مي‌كنيم كه با كارهاي خودشان هميشه باعث شادي و فرح هموطنانمان مي‌شوند و يكي از بهترين برنامه‌هاي ما در راديو ايران برنامه‌ي «جمعه ايراني» است كه به سمع مخاطبان عزيز مي‌رسد.

 وي افزود: ‌در انعكاس‌ها و بازخوردها نشان داده شده است كه همه مردم از «جمعه ايراني» راضي هستند و ما قدردان زحمات همه‌ي دوستان هستيم كه موجب شادي مردم مي‌شوند.

***

در ادامه حميد خزايي از مديران پيشكسوت راديو با بيان اين مطلب كه 33 سال است با رضا عبدي همكاري مي‌كند، خاطرنشان كرد: من افتخار اين همكاري را همچنان دارم و ايشان هميشه براي ما يك بزرگ بود و اميدوارم كه در همين بزرگي باقي بماند و از برنامه‌هاي با نشاط و طنز او هميشه لذت مي‌برم.

***

در بخش ديگري از اين مراسم كاظمي دينان كه به عنوان يكي از مشوقان و حاميان برنامه «جمعه ايراني» معرفي شد، در سخنان خود خاطرنشان كرد: در روايت است كه مي‌گويند اگر هر بنده‌اي را لبخند بر لبنانش بياوريم عبادت است و امروز ما در يك عبادتگاه هستيم؛ جايي كه يك عده وقت و زمان مي‌گذارند و با اينكه ممكن است درونشان چيز ديگري باشد براي اينكه من و شما شاد باشيم و لبخند بر لبانمان بيايد، همه مي‌خنديم و شايد مي‌شويم. وي افزود:‌ ما بايد از همه‌ي كساني كه در برنامه «جمعه ايراني» همكاري مي‌كنند تشكر كنيم. عبادتي بالاتر از نيست كه لبخند بر لب كسي ديگر بياوري، چراكه آن روزت روز خدايي مي‌شود؛ من اميدوارم جناب رضا عبدي را ساليان سال ببينيم و دلمان شاد باشد.



***

در ادامه نيز محبي به نمايندگي از محمد حسين صوفي، معاون صدا‌ به جمع ميهمانان به روي صحنه پيوست و در سخنان خود خاطرنشان كرد:‌ بنده به جانشيني از معاون صدا براي عرض تبريك تولد رضا عبدي خدمت ايشان رسيدم و انشاء‌الله هم ايشان و هم تمام هنرمندان موفق‌، پيروز و سلامت باشند.

***

در بخش ديگري از اين مراسم، رضا عبدي ـ پيشكسوت بازيگري و نويسنده راديو ـ با بيان اين مطلب كه امروز يكي از بهترين روزهاي زندگي‌ام است، افزود:‌ من امروز خستگي شش دهه كار و تلاش در حوزه هنري‌، تئاتر‌ و راديو از تنم درآمد و در اينجا از همسرمهربانم تشكر مي‌كنم. در ادامه همسر رضا عبدي ضمن تشكر و سپاس از همه دست‌اندركاران راديو خاطرنشان كرد: ‌به خاطر همكاري شما عزيزان، آقاي عبدي توان اين كار را پيدا كرد كه در حال حاضر در راديو حضور داشته باشد و از اين به بعد هم حضور خواهد داشت؛ او بيش از پيش عاشق مملكت و كار خودش است.

***

 به گزارش ايسنا، در حاشيه مراسم، از عكس رضا عبدي توسط دكتر شيخ محمدي رونمايي شد. روي عكس رضا عبدي اين جمله نقش بسته بود كه «چهل سال آميرزاي شما شدم» همچنين لوح تقديري به نمايندگي از معاون صدا به رضا عبدي اهدا شد. در بخش پاياني عوامل و گويندگان «جمعه ايراني» هداياي خود را به رضا عبدي، استاد پيشكسوت راديو تقديم كردند و همراه با موسيقي تولد او را تبريك گفتند.

متن شعري كه هنرمندان «جمعه ايراني» به مناسبت زادروز رضا عبدي خواندند به اين شرح است:

تولد ... تولد ... آقا رضاي عبدي

يه عمره تو راديو بگو چه كار مي كردي

تولد... تولد... تولد آميرزا

 تو اين روز زيبا چه شور و شوقي برپاست

 الهي صد و بيست سال سلامت، زنده باشي

 تو «جمعه ايراني» بزرگ همه باشي

تولد... تولد...
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
سلام
آرزوي سلامتي و طول عمر براي آقاي عبدي و همه پيشكسوتان عرصه هنر دارم.
الهي صد و بيست سال سلامت، زنده باشي

تو «جمعه ايراني» بزرگ همه باشي
یاد اون روزا بخیر که صبح جمعه صفایی داشت با مرحوم نوذری.
چه کار خوبی! بالاخره نمردیم و دیدیم از یه نفر قدردانی شد قبل از اینکه متاسف بشیم بابت قدردانی نکردن ازش!
انشاءالله صدساله دیگه زنده باشه
بزنم به تخته چقدر هم خوب مانده اند.
هرکسی که در سالهای سخت لبخندی برلبان مردم افسرده مینشاند موجب خوشنودی خداوند میشود
انشاا.. تولدشان مبارك باشه - اميدوارم كه هميشه سلامت و سرزنده باشندو خدواند به ايشان توانايي بيشتري بدهدو هميشه دل و لبانشان پر از خنده باشه كه اينطور دل مردم را شاد ميكند.
زنده باشی آمیرزا
انشا... زنده صد و بيست ساله بشه با افتخار و عزت.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان