بازدید 7462

فرمانده ‌ناجا: سربازي، بيگاري نيست

تقدس اين خدمت بايد همواره مورد توجه قرار گيرد كه متأسفانه تقدس خدمت سربازي كمرنگ شده است.
کد خبر: ۲۰۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲ 01 November 2011
فرمانده ‌ناجا با بيان اينكه سربازي، بيگاري نيست، گفت: تقدس خدمت سربازي كمرنگ شده است

به گزارش ايسنا سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح روز سه‌شنبه در سيزدهمين مجمع استاني پيشگيري از وقوع جرم در نيروهاي مسلح با بيان اينكه سربازي يك موضوع بسيار مهم در كشور است، گفت: سربازي به عنوان يك وظيفه عمومي در كشورهاي مختلف دنيا در اشكال مختلف وجود دارد.

وي با بيان اينكه سربازي به مقتضيات دفاعي و راهبرد‌هاي دفاعي و امنيتي بر مي‌گردد، به تخصصي شدن خدمت سربازي در برخي از كشورها اشاره كرد و گفت‌: افزايش ميانگين سن برخي كشورها و پيري جمعيت و همچنين تجهيزات محورشدن برخي كشورها سبب شده است كه اين افراد به رويكرد تخصصي شدن سربازان باز گردند در حالي كه در ايران رويكرد دفاع مردم پايه غالب است.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه نيروهاي مسلح آماده، عامل بازدارنده براي عدم تحقق تهديدات دشمنان هستند، گفت: اگر نيروهاي مسلح آماده نباشند تهديدات دشمنان به وقوع مي‌پيوندد.

احمدي‌مقدم با اشاره به عملكرد برخي مسئولان در اويل انقلاب مبني بر كاهش خدمت سربازي، گفت: در اوايل انقلاب دست‌هاي آلوده سبب شده كه خدمت سربازي به يك سال كاهش يابد و پادگان‌ها از نيروهاي نظامي تهي شوند.

تقدس خدمت سربازي كمرنگ شده است

سربازي دوران علافي و بيكاري نيست

نگرش افراد به خدمت سربازي بايد تغيير كند

وي با بيان اينكه دفاع به عنوان يك وظيفه همگاني مطرح است، گفت: تقدس اين خدمت بايد همواره مورد توجه قرار گيرد كه متأسفانه تقدس خدمت سربازي كمرنگ شده است.

فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه وظيفه دفاع، يك وظيفه ضروري است، گفت: آمادگي سربازان در مواقع حساس مانع از وقوع حوادث مي‌شود و اين آمادگي سربازان اجازه عملي شدن تهديدات را به دشمنان نخواهد داد.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه سربازي دوران علافي و بيكاري نيست، افزود: سربازان كار بزرگي انجام مي‌دهند چرا كه عاملي براي عملي نشدن تهديدات هستند.

وي با بيان اينكه نگرش افراد به خدمت سربازي بايد تغيير كند، گفت: در حال حاضر مردم تصور مي‌كنند دوران سربازي دوران علافي است و اوج جواني يك فرد را از او مي‌گيرد، درحالي اين نگرش بايد تغيير كند.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه دقت صيانت و مراقبت در نيروهاي مسلح امري مهم است، گفت: به علت ضعف امكانات بخشي از نيروها به درستي نگهداري و مراقبت نمي‌شود و نظارت و كنترل نيروها در عصر هنگام با قدرت و قوام نيست و بايد اين كنترل 24 ساعته استمرار يابد.

 براي پركردن اوقات فراغت سربازان ‌بايد چاره‌اي انديشيد

به گزارش ايسنا، احمدي‌مقدم با بيان اينكه عدم مهارت آموزي يكي از آفت‌هاي دوران سربازي است گفت: در برخي موارد ديده مي‌شود افرادي كه مهارت خاصي دارند وارد سربازي شده اما از اين مهارت استفاده نمي‌شود و اين جوان فرصت‌هاي مهارتي خود را از دست مي دهد و اين درحالي است كه نبايد اين اتفاق رخ دهد بلكه بايد سربازان مهارت و حرفه در دوران سربازي بياموزند.

فرمانده نيروي انتظامي درباره عدم رضايت برخي سربازان گفت: برخي از سربازان در مشاغلي همچون آبدارچي و جاروكش و آشپز به كار گمارده مي‌شوند كه ناراضي هستند. البته نبايد اين مشاغل به عنوان حرفه سرباز مورد توجه قرار گيرد.

وي برخي مشكلات همچون عدم روانخواني قرآن از سوي سربازان و ندانستن اصول اوليه احكام از سوي برخي از سربازان را يك بحران و ضعف نظام و آموزش و پرورش عنوان كرد و گفت‌: براي پر كردن اوقات فراغت سربازان ‌بايد چاره‌اي انديشيد.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه منبع اعتباري تخصيص داده شده به سربازان ضعيف است، به وضيعت نامناسب پوشاك و كفش سربازان اشاره كرد و گفت‌:‌ براي سربازان حقوق ماهانه 60 هزار تومان در نظر گرفته شده است كه به صورت ميانگين هر سرباز روزانه دو هزار تومان دريافت مي‌كند. اين درحالي است كه با دو هزار تومان مي‌توان يك وعده صبحانه ميل كرد و چطور مي‌توان از سرباز توقع داشت با اين مبلغ سه وعده را سپري كند.

فرمانده نيروي انتظامي با طرح اين سوال كه هنگامي كه قيمت‌هاي آزاد شد اما آيا به اندازه آزادشدن قيمت‌ها اعتبارات لازم اعمال مي‌شود؟ گفت: چون اين اعتبارات اختصاص نيافته، كيفيت غذا به شدت كاهش يافته است.

احمدي‌مقدم با اشاره به بحث آزمايشات سربازان گفت: ايجاد شناسنامه سلامت براي همه سربازان نيازمند اعتبارات است و چون اين مهم محقق نشده بسياري از معاينات چشمي بوده و متكي بر معاينات تخصصي نيست.

به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه چهره‌سازي سربازان بايد از طريق رسانه‌ها صورت گيرد، گفت: اين همه پول خرج مي‌شود كه فيلم‌هايي تهيه شود كه در اين جشنواره‌ها ايران را هو كنند. آِيا مي‌شود برخي از پول‌ها براي مقابله با تهديدات و چهره‌سازي صرف شود؟ بايد در اين عرصه ارزشگذاري و چهره‌سازي فعاليت شود.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه همواره از سرداران شهيد نام برده مي‌شود، گفت:‌ اما هيچ اسمي از سربازان شهيد به ميان نمي‌آيد و هنگامي كه به خانواده سربازان شهيد سر مي‌زنيم متوجه مي‌شويم كه چون درجه اين سربازان نسبت به ديگر رزمنده‌هاي پايين‌تر بود، عمدتا رسيدگي كمتري به آنان مي‌شود.

 به مشكلات مالي سربازان بايد توجه شود

وي با بيان اينكه افراد هنگام ورود به سربازي تصور مي‌كند وارد جهنم يا وارد اتاق عملي شدند كه ورود به آن اجتناب ناپذير است، گفت:‌ افراد نبايد فكر كنند كه با ورود به سربازي حقوقشان مصادره مي‌شود.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه گفته شده است سربازي اجباري است اما مجاني نيست، گفت: ‌سربازي مساوي با بيگاري نيست و جاي سوال است سربازني كه بايد دوسال از عمر خود را در وظيفه‌عمومي بگذرانند آيا بايد پول و هزينه رفت و آمد خود را بدهند؟

وي با بيان اينكه به مشكلات مالي سربازان بايد توجه شود گفت:‌اين وضعيت به مرور بهتر شده است و انشا‌ءالله با سرعت ادامه خواهد يافت.

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: در آستانه بودجه‌ريزي قرار داريم و انتظار مي‌رود دولت و نمايندگان مجلس در اين مورد چاره‌اي بيانديشند.

 فروش سربازي نوعي تحقير سربازان است

احمدي‌مقدم با بيان اينكه لباس سربازي از لحاظ جنس از بدترين لباس‌هاي نيروهاي مسلح است، گفت‌: در حال حاضر با جوان‌هايي روبرو هستيم كه نان ندارند اما به دنبال لباس‌هاي مارك‌دار هستند و نمي‌توان لباس‌هاي را كه در شان اين افراد نيست به آنان بدهيم.

وي با بيان اينكه نبايد فرار از سربازي به افتخار افراد تبديل شود، به بحث فروش سربازي اشاره كرد و گفت:‌ فروش سربازي نوعي تحقير سربازان است، چرا كه پول به ابزاري براي فرار از دوران سربازي بدل شده است.

احمدي‌مقدم با اشاره به وضعيت برخورد با سربازان گفت: تحقير و بي‌تفاوت بودن نسبت به سرنوشت فرد و خانواده‌اش نبايد صورت گيرد. همواره در برخورد با سربازان بحث تنبيهي مطرح است در حالي كه بايد امتيازات ويژه به سربازان منضبط داده شود.

وي با اشاره به اصلاح فرهنگ سازماني در مواجه با سرباز، گفت: نبايد به سرباز به عنوان موجودي نگاه كرد و بگوييم چشمش كور، دنده‌اش نرم و بايد اين دوران را بگذراند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد توجه به مسائل خانوادگي سرباز گفت:‌ اگر مسئولان به عنوان يك پدر يا برادر به سربازان نگاه كنند بسياري از مشكلات مرتفع خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی