بازدید 13077
کریمی:

برخی نمایندگان با نامه از «‌‌آریا» حمایت کرده‌ا‌ند

در ادامه جلسه محمد ابراهیم نکونام رئیس کمیسیون اصل نود با اعلام تذکری با بیان اینکه کمیسیون اصل نود تمام ابعاد پرونده اختلاس را بررسی کرده است، گفت: نمایندگان بر اساس اختیارات نمایندگی خود مراجعاتی دارند که برای تقویت بخش خصوصی نامه هایی را می نویسند که روندی طبیعی و سالم است.
کد خبر: ۲۰۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۹ 01 November 2011
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مشهد که اعلام کرده بود نمایندگان با 36 نامه به مسئولان از امیرمنصور آریا حمایت کردند، گفت: دادستان کل کشور موظف است به این موضوع رسیدگی کند.

به گزارش فارس، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی طرح استیضاح سید‌شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، طی تذکری با استناد به ماده 23 آئین‌نامه داخلی پارلمان، اظهار داشت: برخی از مسئولان کشور با کوتاهی و ساده‌انگاری و برخی دیگر با قصد و نظر حادثه سختی را در فضای اقتصادی کشور ایجاد کردند که مجلس نیز اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داد.

وی افزود: در اولین جلسه مجلس، نمایندگان با تشکیل جلسه غیرعلنی، به بحث و تجزیه و تحلیل این موضوع پرداختند.

نماینده مشهد در خانه ملت اقدام دوم مجلس در جریان تخلف 3 هزار میلیاردی را قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 دانست و گفت که گزارش این کمیسیون به موقع تهیه شد.

وی در ادامه مطرح شدن طرح استیضاح وزیر اقتصاد را دیگر اقدام خوب مجلس برشمرد و تصریح کرد: استیضاح وزیر اقتصاد اقدام مناسبی است که ضرورت داشت و نمایندگان باید در این زمینه به وظیفه قانونی خودشان عمل می‌کرد و چه خوب بود در فتنه 88 نیز به همین کم و کیف انجام می‌شد.

کریمی قدوسی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ما براساس قانون امروز به وظایفمان عمل می‌کنیم و قرار است وزیر اقتصاد را استیضاح کنیم اما چه خوب بود افرادی که از مجلس و نمایندگان در این قضیه طبق اعترافات خودشان با نوشتن 36 نامه، از این فرد حمایت کردند، به موارد این نمایندگان نیز رسیدگی می‌شد.

به گفته وی، طبق اعترافات برخی از افراد مجلس و تعدادی از نمایندگان، بخشی از نامه‌های حمایتی این افراد مربوط به حوزه‌های انتخابیه آنهاست و بخشی هم نیست و در این موضوع نباید استثنایی قائل شویم و همانطور که به عملکرد دولت در این زمینه توجه می‌کنیم و درست هم هست، باید به عملکرد نمایندگان مجلس در این زمینه نیز توجه شود.

به گزارش مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر با تاکید بر اینکه  هر کسی که از قوای سه گانه یا هر جای دیگری در این پرونده دخالتی داشته است دادستان کل کشور موظف است به تخلفاتش رسیدگی کند، تصریح کرد: این امر باعث نمی شود که افراد راجع به دیگران اطلاعات غلط بدهند و تخریب کنند.

وی افزود: اگر قوه قضائیه هر فردی را احضار کند برای پاسخگویی به آن قوه فرستاده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بعضی حرفهایی که برخی افراد در رسانه ها زده اند درست نیست، اظهار داشت: بعضی آقایان با رسانه ها مصاحبه کرده اند و حرفهایی زده اند اما در حضور ما قسم خورده اند که این حرفها گفته آنها نیست در حالی که پس از مدتی صدای ضبط شده این افراد بدست ما رسید.

در ادامه جلسه محمد ابراهیم نکونام رئیس کمیسیون اصل نود با اعلام تذکری با بیان اینکه کمیسیون اصل نود  تمام ابعاد پرونده اختلاس را بررسی کرده است، گفت: نمایندگان بر اساس اختیارات نمایندگی خود مراجعاتی دارند که برای تقویت بخش خصوصی نامه هایی را می نویسند که روندی طبیعی و سالم است.

وی با تاکید بر اینکه پشت این نامه ها هیچ رابطه سوء مالی وجود نداشته است، افزود: برای نمایندگان عضو کمیسیون اصل نود نسبت به این افراد هیچ تخلفی اثبات نشده است.

لاریجانی درپی به این تذکر نکونام با تشکر از کمیسیون اصل نود به خاطر بررسی پرونده اختلاس گفت: اظهارات رئیس کمیسیون اصل نود نشان می دهد که کمیسیون با نگاه منصفانه ای به همه ابعاد پرونده توجه داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار