بازدید 7912

نخست‌وزیر دولت انتقالی لیبی کیست؟

عبد الرحیم الکیب، یک تحصلیکرده لیبیایی است که شورای انتقالی لیبی او را به عنوان رئیس اولین دولت این کشور پس از سقوط سرهنگ معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی انتخاب کرد.
کد خبر: ۲۰۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶ 01 November 2011
عبد الرحیم الکیب، یک فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از آمریکاست که شورای انتقالی لیبی او را به عنوان رئیس اولین دولت این کشور پس از سقوط سرهنگ معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی انتخاب کرد.

به گزارش فارس،‌ عبد الرحیم الکیب، یک تحصلیکرده لیبیایی است که شورای انتقالی لیبی او را به عنوان رئیس اولین دولت این کشور پس از سقوط سرهنگ معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی انتخاب کرد.

او در سال 1950 در طرابلس به دنیا آمد و در سال 1973 در رشته مهندسی برق از دانشگاه طرابلس فارغ التحصیل شد، در سال 1976 کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا و در سال 1984 دکترای خود را از دانشگاه نورث کارولینا گرفت.
 
* تدریس در دانشگاه‌های آمریکا و اجرای طرح شرکت بین المللی انرژی و تکنولوژی
 
در سال 1985 الکیب به عنوان یکی از اعضای هیئت تدریس دانشگاه آلاباما در آمریکا انتخاب شد و در آن دانشگاه به تدریس برق پرداخت و در سال 1996 استاد سه دانشگاه کارولینا و آلاباما در آمریکا و شارجه در امارات متحده عربی شد.

پیش از شروع به کار در مرکز تحقیقات نفت امارات، تدریس در دانشگاه طرابلس را برعهده گرفت و در سال 2005 طرح ویژه‌ای به نام شرکت بین المللی انرژی و تکنولوژی را در لیبی به اجرا گذاشت.
همچنین تحقیقاتی در زمینه مهندسی انرژی برق انجام داد و جوایز متعددی در حوزه تخصصی خود بدست آورد.
 
* تشکیل دولتی مبتنی بر احترام به حقوق بشر

در 31 اکتبر 2011 به عنوان اولین نخست‌وزیر دولت انتقالی لیبی انتخاب و پس از انتخاب اعلام کرد که تلاش می‌کند، دولتی مبتنی بر احترام به حقوق بشر بنا کند.

وی که پس از انتخاب به عنوان نخست‌وزیری در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، تاکید کرد که لیبی جدید اجازه نقض حقوق بشر را نخواهد داد، اما این موضوع نیاز به زمان دارد.
 
* تاکید بر خلع سلاح انقلابیون
 
نخست‌وزیر جدید لیبی با تاکید بر این‌که خلع سلاح انقلابیون و منحل کردن شبه‌نظامیان محترمانه انجام خواهد شد، گفت: من اعتقاد دارم، انقلابیون نیز با من در‌باره اهمیت ثبات و استقرار کشور هم‌عقیده هستند.

الکیب گفت: این مرحله چالش‌های خاص خود را دارد و وعده داد، دولت جدید رابطه‌ای مستحکم و عمیق با شورای انتقالی خواهد داشت و به خواسته تمام لیبی‌ها گوش فراخواهد داد.
 
* تشکیل دولت جدید ظرف 2 هفته
 
وی پیش‌بینی کرد که ظرف دو هفته آینده دولت جدید لیبی تشکیل خواهد شد.

الکیب توانست در میان نامزدهای تصدی پست نخست وزیری دولت انتقالی لیبی، 29 رای را از مجموع 51 رای بدست آورد.

 کاندیداهای احراز پست نخست‌وزیری دولت انتقالی لیبی شامل مصطفى الرجبانی، عبد الرحیم الکیب، مصطفى الهونی، ناصر المانع، محمود النکوع، محمود الفطیسی، عبد الحفیظ غوقة، علی زیدان وعلی الترهونی بودند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار