بازدید 29432
همه چيز درباره اتفاقات برنامه 90

هر آنچه در برنامه نود دیشب گذشت

برنامه شب گذشته 90 پیرامون رخدادهای بازی پرسپولیس و داماش گیلان بود. در این باره، سالارنيا، رئيس كميته انضباطي باشگاه پرسپوليس، خوردبين قائم مقام باشگاه پرسپولیس و اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار نظر کردند.
کد خبر: ۲۰۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶ 01 November 2011
سرویس ورزشی ـ برنامه 90 شب گذشته همچون هفته‌های گذشته، پر سر و صدا بود و اتفاقات بازی پرسپولیس و داماش گیلان زیر ذره‌بین برده شد.

سخنان اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در برنامه 90

بنا به گزارش «تابناک» ـ وی با ابراز تأسف از اتفاق رخ داده و اینکه کلاس اخلاق فوتبال با این حرکات پایین آمد، تصریح کرد: کاری که این بازیکنان انجام دادند، کودک هفت ساله هم انجام نمی‌دهد. این رفتارها را بررسی کرده‌ایم و دریافتیم که تنها شیث و نصرتی در آن دخیل نبودند.
نخستین کاری که انجام دادیم، دستور موقت صادر کردیم تا از ورود این دو نفر در کلیه اماکن ورزشی جلوگیری شود.
بنابراین، ما باید بررسی کنیم، این حرکت ارتجاعی بوده یا سازمان یافته صورت گرفته است. تصاویر دیگر از زوایای دیگر به دستمان رسیده و رأی خود را تا اواسط هفته آینده اعلام می‌کنیم.

حسن‌زاده از رسانه‌ها خواست برای جلوگیری از اشاعه به این مبحث پرداخته نشود و گفت: ما هم دوست داریم این بازیکنان متنبه شوند و همین که به احساسات جریحه دار شده مردم پاسخگو باشیم.

وی همچنین درباره درگیری لفظی آندو تیموریان و حنیف عمران زاده گفت: منتظر گزارش بازی هستیم. متأسفانه سازمان لیگ گزارش‌های مسابقات را دیر به ما می‌رساند. رئیس کمیته انضباطی در بخش دیگری از سخنان خود به درگیری پیش آمده بین مازیار زارع و افشین چاوشی اشاره کرد و گفت: رأی آنها صادر شده و به زودی اعلام می‌شود.

عادل فردوسی پور در آغاز برنامه نود، پس از پخش صحنه‌های حساس بازی داماش ـ پرسپولیس، بابت اتفاقاتی كه در این مسابقه رخ داد، اظهار تأسف كرد. فردوسی پور گفت: «یك اتفاقی در این مسابقه رخ داد كه سایت‌های اجتماعی، نزدیک یك ربع پس از پایان مسابقه، فیلم آن را پخش كردند. این اتفاق جای تأسف دارد. این هم از شانس بد این دو بازیكن بود كه ما در عصر ارتباطات هستیم و كاری كه آن‌ها كردند به سرعت در همه جا پخش شد».

صدر: لباس پرسپوليس ارزش دارد

كارشناس فوتبال كشورمان گفت: لباس پرسپوليس ارزش دارد و بزرگان بسياري اين لباس‌ها را پوشيده اند. اين پيراهن قرمز، ميراث اين باشگاه است و انتظار داريم اين بازيكنان كه اين دستمزدهاي كلان را مي‌گيرند، هميت حرفه اي را داشته باشند.

سالار نيا: اخراج خوردبين تصميم مديريت باشگاه بود

رئيس كميته انضباطي باشگاه پرسپوليس گفت: ما به دنبال آرام كردن جو بوديم و قصد محروم كردن بازيكنان را داشتيم. اين قضيه نيم ساعت پس از بازي روي سايت‌ها رفت و اخبار 20:30 نيز با پخش اين صحنه‌ها، موجب از بين رفتن روحيه بازيكنان شده بودند.

سالار نيا درباره رفتار بازيكنان پرسپوليس در بازي مقابل داماش افزود: از آنجايي كه اين موضوع اشاعه يك منكر بود، مي‌خواستيم با آرام كردن جو، با بازيكنان خاطي برخورد كنيم. ما اصل را بر رعايت اخلاق گذاشته‌ايم و بر مبناي اين بينش هر فردي كه خلاف اين حركت عمل كند با وي برخورد خواهيم كرد.

وي همچنين درباره ضد و نقيض گويي‌هايش در روزهاي اخير درباره ماجراي بازي پرسپوليس و داماش خاطر نشان كرد: ما به دنبال رأي دادن به حق هستيم و تابع جو نيستيم.

سالار نيا تصريح كرد: نصرتي قسم مي‌خورد كه قصد انجام اين حركت را نداشتم و هميشه دور از هيجانات قرار مي‌گيرم.

رئيس كميته انضباطي باشگاه پرسپوليس درباره اخراج خوردبين از باشگاه پرسپوليس گفت: آقاي خوردبين اخراج نشده‌اند و اين يك تصميم مديريتي بوده و به كميته انضباطي باشگاه ربطي ندارد.

سخنان خوردبین در برنامه 90

محمود خوردبین که مهمان تلفنی برنامه نود بود، درباره برکناری‌اش از سرپرستی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «آقای جمشید زارع، قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس با من تماس گرفت و گفت به‌ دلیل اتفاقات بازی پرسپولیس ـ داماش در جلسه کمیته انضباطی شرکت کنم. ولی من گفتم نمی‌آیم. ایشان هم گفتند اگر این جلسه را نمی‌آیید، کلاً دیگر نیایید».

محمود خوردبین که مهمان تلفنی برنامه نود بود، در مورد برکناری‌اش از سرپرستی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «آقای جمشید زارع، قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس با من تماس گرفت و گفت به دلیل اتفاقات بازی پرسپولیس ـ داماش در جلسه کمیته انضباطی شرکت کنم، ولی من گفتم نمی‌آیم. ایشان هم گفتند اگر این جلسه را نمی‌آیید، کلاً دیگر نیایید».

آفتاب: محمود خوردبین می‌گوید مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در جریان برکناری‌اش نبوده.
محمود خوردبین که مهمان تلفنی برنامه نود بود درباره برکناری‌اش از سرپرستی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «آقای جمشید زارع، قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس با من تماس گرفت و گفت به ‌خاطر اتفاقات بازی پرسپولیس ـ داماش در جلسه کمیته انضباطی شرکت کنم. ولی من گفتم نمی‌آیم. ایشان هم گفتند اگر این جلسه را نمی‌آیید، کلاً دیگر نیایید».
 
خوردبین ادامه داد: «رویانیان در جریان برکناری من نبود. من با خود رویانیان صحبت کردم و اگر او می‌خواست، خیلی راحت می‌توانست بگوید شما دیگر نیا. ولی این حرف را نزد. به نظرم در این ماجرا، آقای رویانیان می‌خواست به قائم‌مقام خودش صدمه نزند».

در ادامه برنامه 90 ارتباط تلفنی با غلامحسین پیروانی سرمربی نفت آبادان برقرار شد که او اعلام کرد برخی از دشمنان نفت آبادان با حرکت‌های از پیش تعیین شده، قصد دارند این تیم را زمین بزنند.

وی همچنین تأکید کرد: استعفا نداده و به کارش ادامه می‌دهد.

برنامه 90 همچنین با علی فتح‌الله زاده مدیر عامل باشگاه استقلال ارتباط تلفنی برقرار کرد. وی در این مصاحبه درباره آرش برهانی گفت که این بازیکن را حفظ می‌کنند. مدیرعامل استقلال همچنین اعلام کرد، اگر تیم ناسیونال پاراگوئه در جام ولایت با ترکیب اصلی نیامده باشد، استقلال هم با تلفیق بزرگسالان وجوانان خود به میدان می‌رود.

رضا عنایتی میهمان برنامه 90

در این برنامه، رضا عنایتی میهمان حضوری بود.
وی درباره عدم درخشش در تیم ملی گفت : در آن زمان در تیم ملی در پست وی حضور داشت و انصافا در تیم ملی خوب کار کرد.


مهم‌ترين صحبت هاي رضا عنايتي در برنامه نود به اين شرح است:

* من پيش از اين كه وارد فوتبال شوم در يك شركت فرش كار مي‌كردم و اصلا قرار نبود كه فوتباليست شوم، ولي مسايلي پيش آمد كه مرا وارد فوتبال كرد.

* زماني كه در ابومسلم بازي مي‌كردم، تيم خوب و يك دستي داشتيم و من هم خوشبختانه توانستم آقاي گل ليگ شوم. در آخرين بازي آن فصل به استقلال رشت هفت گل زدم. نمي دانم چرا هر توپي كه به سمت دروازه‌ مي‌فرستادم گل مي‌شد!

* هر كاري مي‌كنم كه وزنم كمي زياد شود، اما خوشبختانه يا متاسفانه اين اتفاق رخ نمي‌دهد. من حتي اگر تمرين نكنم، وزنم به جاي بالا رفتن پايين مي‌رود.

* اگر بازيكنان ايراني تبار شاغل در اروپا مي‌توانند به تيم ملي كمك كنند، دعوت از آن‌ها به تيم ملي كار خوبي است.

* براي من خيلي تعجب آور بود كه پس از عملكرد خوبي كه در سه بازي فصل گذشته داشتم، از هفته چهارم ناگهان جو ورزشگاه فولادشهر عليه من تغيير كرد و هواداران سپاهان مرا مورد انتقاد قرار دادند.

* در سه فصلي كه براي استقلال بازي كردم، كمتر از 90 ميليون تومان از اين باشگاه پول گرفتم.

* متاسفانه برانكو ايوانكوويچ اعتقاد زيادي به بازي من نداشت وگرنه مي توانستم كمك زيادي به تيم ملي كنم.

حسین عسکری، نایب رئیس کمیته داوران از دیگر مهمانان تلفنی برنامه شب گذشته 90 بود. مهمترین بحث صورت گرفته در صحبت‌های عسکری مربوط به نادر جعفری کارشناس داوری بود. تصور می‌شد، کمیته داوران این ناظر را به دلیل انتقاد از داوری از نظارت در مسابقات آینده محروم کرده اما عسکری عنوان کرد که او به دلیل اتهام وارد کردن به کمیته داوران فعلا حق نظارت ندارد.

عسکری گفت: در حالی که از داوران امتحان گرفته شده و برگه‌های آن هم موجود است، جعفری گفته نفرات از قبل مشخص شده‌اند، در حالی که این موضوع درست نیست.

مجری برنامه 90 همچنین با خداداد عزیزی مدیر فنی ابومسلم ارتباط تلفنی برقرار کرد و از او پرسید، چرا توپ‌ جمع‌کن‌های مشهد برای دادن توپ به تیم میهمان وقت‌کشی می‌کنند که عزیزی پاسخ داد این مسأله ربطی به باشگاه ابومسلم ندارد و ما نمی‌توانیم پاسخگوی این مسأله باشیم.

آخرین میهمان تلفنی برنامه 90 عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ بود. مجری برنامه از اینکه قبل از بازی مس کرمان و راه‌آهن موهای فخرالدینی بازیکن مس را تراشیده‌اند، انتقاد شدیدی داشت؛ اما عزیز محمدی نیز به دفاع از این کار پرداخت و گفت از ساعت 11 صبح روز مسابقه به این بازیکن و باشگاهش اعلام شده که باید موهایش را اصلاح کند، ولی این اتفاق نیفتاده و برای اینکه تصویر او با موهای نامناسب پخش نشود قبل از بازی موهای او را اصلاح کردند.

عزیز محمدی در بحثی که داشت به شدت از مجری برنامه 90 بابت القای این موضوع که فدراسیون می‌خواهد برخورد چکشی با افراد را داشته باشد، انتقاد کرد و گفت: یک بار یک بازیکن این کار را در دیدار استقلال و فولاد انجام داد و ما نمی‌خواستیم این کار دوباره تکرار شود و بینندگان ببینند.

نتیجه نظرسنجی برنامه 90

همچنین پرسش نظرسنجی این برنامه در این باره بود که حضور بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی برای تیم ملی مفید است یا خیر که 82 درصد مردم معتقد بودند حضور این بازیکنان در تیم ملی مفید است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
عزیز محمدی اصلا اجازه نمی داد عادل صحبت کنه. ترفند خوبی بکار میبره برای دفاع از خودش!!!!!
عادل دوست داریم.
حيف پول كه خرج اين همه بي فرهنگي در فوتبال مي شود
چرا از ورزشكاران با اخلاق در برنامه نود دعوت نمي شود تا حداقل آنها كه انساني تر عمل مي كنند الگو شوند
فقط ایول به عادل
(و همین که به احساسات جریحه دار شده مردم جوابگو باشیم)برو بابا
همه از هم می پرسیدند مگه بازیکنا ن چکار کردند چون در فیلم چیزی معلوم نبود . کار زشت اونا غیر قابل توجیه ولی کسانی که زوم کردند و موضوع را به گوش همه رساندند گناهکارتر از همه هستند اگر من عکاس بودم فقط عکس را کمیته انظباطی می بردم نه در تلویزیون و سایت
باسلام وتشكر ازشما
من نميدونم چه رابطه اي بين برنامه نود و عدم نتيجه گيري كلا فوتبال ايران در اسيا وجام جهاني هست؟
چراكه تا برنامه نود نبود هم استقلال پرسپوليس و پاس قهرمان اسيا شدند و تيم ملي فوتبال هم قهرمان اسيا شد ولي تو اين چند سال برنامه نود به نظر من يك ارضاي فوتبالي توسط كل فوتبال ايران چه بازيكن و چه مربي وچه تيم باشگاهي وملي بوجود مياد و چون اين احساس رضايت بوج.د مياد ديگه تلاش بيشتري براي خودشون و تيم نميكنند ولي قبلا چون برنامه نود نبود بازيكنها و باشگاهها تلاش ميكردند تا بيشتر مطرح بشند و نتيجه بيشتري بگيرند؟
نظر شما چيه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
شما نظر نده اصلا
*** در قضيه بازيكنان پرسپوليس، ثابت شد كه كميته انضباطي، تشكيلات منشور اخلاقي و ... هيچ كاركرد تربيتي نداشته اند.
مثل اينكه ...
واقعا جای تاسف داره که توی یه کشور اسلامی همچین اتفاقی می افتد وتاسف بار تر اینکه رسانه اینقدر بهش پرداختن به هر حال ابروی اونا رو بردن خوبه که یه کم ستار العیوب بودن رو تو خودمون پرورش بدیم
عادل دوستت داریم محکمتر و با اراده تر اقدام کن
بنظر بنده كار رسانه ها يك عمل پيشگيري است و وظيفه خود را انجام داده اند وجلو اشاعه اين حركات زد ورزشي به نيابت از مردم ميگيرند
فقط اينو بگم كه متاسفم
من ديگه 90 رو دوس ندارم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار