بازدید 23576
چرا بازيكنان فوتبال حاشیه سازند؟

نمی‌توان از دیو فرشته ساخت

به قول مرحوم پرویز دهداری، نمی‌توان از دیو فرشته ساخت؛ حال چگونه با این همه دیوهای انسان‌نما، می‌خواهیم آنها را الگوی جوانان و نوجوانان خود قرار دهیم. بیاید فکری عاجل داشته باشیم که اگر غیر از این باشد، می‌ترسیم فردا در میدان فوتبال ـ دور از جان شما ـ حرکات زشت‌تر و بدتری انجام دهند؛ آن هم همین کسانی که پول زیاد آنها را از آدمیت دور کرده است.
کد خبر: ۲۰۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۵ 31 October 2011
سرویس ورزشی ـ می‌گوییم چه کار فرهنگی می‌شود که در سر در باشگاه‌هایشان با خط درشت می‌نویسند: باشگاه فرهنگی ورزشی؟!

پاسخ می‌دهند: ما در ایام محرم سیاه‌پوش می‌شویم و باشگاه را سیاه‌پوش می‌کنیم، به مناسبت ایام فاطمیه یا شهادت ائمه اطهار، اعلامیه و اطلاعیه می‌دهیم، در ماه مبارک رمضان در روز روشن یک اتاقکی درست می‌کنیم تا بازیکنان عزیز بروند درون آن، روزه‌خواری کنند و بعضی‌ها همین کار را هم نمی‌کنند، بر سر مزار شهدا حاضر می‌شویم و...

می‌گوییم: همه اینها خوب و بجا و لازم و ضروری اما آیا کار فرهنگی کردن در سطح اول ورزش ایران در یک رشته پرطرفداری مثل فوتبال این است و همه اش در همین موارد خلاصه می‌شود؟

می‌گویند: ما حرفه‌ای فکر می‌کنیم، همان گونه که هوادار و مسئول از ما نتیجه می‌خواهد ما هم بهترین‌ها را جمع می‌کنیم تا جواب این مردم را بدهیم و تازه همین که هفتگی ده‌ها هزار جوان را به استادیوم‌ها می‌کشیم و آنها هر چه دوست دارند برای داور و بازیکن حریف و مسئول و مربی و در و دیوار می‌گویند، خودش بزرگترین کار فرهنگی است.

می‌گوییم: چرا این همه در صدا و سیما و روزنامه‌ها شما صحبت می‌کنید و با همه در می‌افتید و حالت تهاجمی ‌و طلبکارانه دارید، می‌گویند اگر اینگونه نباشد نمی‌توانیم حقمان را بگیریم.

می‌گوییم وقتی شما آقای مدیر مقابل میلیون‌ها بیننده تلویزیونی به یک مربی سابق تیم ملی می‌گویی: «تو» و چند بار هم می‌گویی تو معلوم است که بازیکن حرف‌های گنده‌تری ممکن است به آن مربی بزند، ولی باز جواب دیگری می‌دهد.

می‌گوییم: چرا همیشه چند تا سند در داشبورد ماشینتان هست تا اگر شبی نیمه شبی بازیکن بزرگتان در یک کلانتری گیر کرد، فورا بدون اینکه رسانه‌ها متوجه شوند یکی از اسناد را گرو بگذاری و نازنین بازیکن خلافکارت را با سلام و صلوات بیرون آوری و باز می‌گوید: آبروی بازیکن و باشگاه یکی است و چون اینها محبوبیت دارند، نباید خلاف کوچکشان بزرگ شود...
و تا می‌رسیم به اینکه بازیکن در روز روشن که می‌داند ده‌ها دوربین ثابت و متحرک و چشم‌های زیادی او را زیر نظر دارد، دور از جان شما به کنار زمین فوتبال می‌رود و آنجا را تبدیل به توالت سیار می‌کند و آن یکی دوستش سعی می‌کند، سایبانش شود و روز بعد هم جلو چشم میلیون‌ها بیننده دو بازیکن خیلی معروف آنچنان بی پروا و بی شرمانه از خجالت یکدیگر درمی‌آیند که تو چاله میدان هم از این اتفاقات اگر می‌افتاد تا یک عمر طرف سرش را بلند نمی‌کرد و یا دو بازیکن هم تیمی ‌دیگر آنچنان فحش‌های آبداری به هم می‌دهند که بازیکن حریف پادرمیانی می‌کند و داور هم مجبور به اخراج آن بازیکن معروف تر فرنگ رفته و برگشته و ملی پوش می‌شود تا بیش از این آبرورزی نشود.

فوتبال را برای چه می‌خواهیم؟!

برای شادی و نشاط و ساختن آدم‌هایی کامل از بین جوانانی سالم یا می‌خواهیم هر هفته سیرکی اجرا کنیم تا عده‌ای را مشغول کنیم؟

داشتن یک اتاق فرهنگی در هر باشگاه و هر فدراسیون با یک کارمند که نامش مسئول فرهنگی است، دردی را از این خرابخانه دوا نمی‌کند و بیایید اول انسان بسازیم و بعد فوتبالیست و ورزشکار معروف تربیت کنیم.

به قول مرحوم پرویز دهداری نمی‌توان از دیو فرشته ساخت حال چگونه با این همه دیوهای انسان نما می‌خواهیم آنها را الگوی جوانان و نوجوانان خود قرار دهیم.

بیاید فکری عاجل داشته باشیم که اگر غیر از این باشد، می‌ترسیم فردا در میدان فوتبال دور از جان شما حرکات زشت تر و بدتری انجام دهند، همین کسانی که پول زیاد آنها را از آدمیت دور کرده است.

با محروم کردن چیزی حل نمی‌شود که باید برای مدیریت باشگاه‌ها به فکر انسان‌هایی اینکاره باشیم تا آنها بتوانند انسان تحویل جامعه بدهند بعد ورزشکار و قهرمان.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
وقتی از ته دهات یکی را میاری میگی سالی ۱میلیارد بگیرفوتبال بازی کن...قبلا خر داشته الان بنز بایدم وسط زمین اینکلرارو بکنه
نبايد به حركت مسئولين اميد داشت. بايد خود مردم فوتبال را با نرفتن به ورزشگاه ها تحريم كنند. يادمان باشد از ماست كه بر ماست.
این موارد که در دربی ها عادی بود !!!؟؟؟؟ فکر می کنم بزرگنمایی این چنینی زشتی بیشتری دارد ضمن اینکه نمی توان افکار عمومی را منحرف نمود.
چمن فوتبال ما تبديل شده به يك لجنزار كه ممكنه گهگاهي هم گلي در اون رشد كنه!
احسنت
و به همین دلیل ... منفورتر از روز قبل میشوید
با سلام ای کاش در این مقاله یک پیشنهاد داده می شد که چه کار بایستی انجام شود
جالب بود
این همه حقوق های بالا از بیت المال میگیرند و بعدش هم ... . حقوق یک استاد دانشگاه که در راستای اعتلای علم و اقتصاد کشورش داره کار میکنه گاها یک صدم این فوتبالیست ها است. تا کی باید شاهد این روند اشتباه در کشورمان باشیم؟؟
عالمان و فرزانگان این کشور برای کارهای علمی و تحقیقاتی شان با وام و ... زندگی می کنند و فوتبالیست های ... مان با حقوق های چند صد میلیونی.
عالمان و فرزانگان این کشور برای کارهای علمی و تحقیقاتی شان با وام زندگی می کنند و فوتبالیست های ... مان با حقوق های چند صد میلیونی. !!! این هم نتیجه اش !!!
چرا؟ چون ظرفیت پول و شهرتی که به آنان می دهند را ندارند. خود را گم میکنند
لطفا در یک نظر سنجی در سایت از مردم خواسته شود که آیا مایل هستند از بودجه ملت برای فوتبال هزینه میلیاردی شود
صد رحمت به دیو...!
پول بیت المال و اسراف و ... یقینا ادم رو دیو میکنه .البته تمام افراد دخیل از دهنده و گیرنده وتایید کننده و... مسول وشریک جرم هستند.
تا زمانی که مدیریت باشگاه ها به دست افراد تحصیلکرده ی ورزشی سپرده نشود باید منتظر صحنه هایی ازاین هم بدتر بود.
ماکه در این رشته تخصص داریم
حرف خيلي قشنگيه ولي در همه موارد
یه سوال دارم. آیا می توان از ... ساخت؟
عالی بود
عموم فوتبالیستها از اخلاق اجتماعی ورعایت ادب چیزی ..چه رسد به دینداری انگار روز قیامتی نیست وباید فقط ظاهر را رعایت کرد کاری به اینکه چه چیزی سبب خشنودی خدا یا رسولش است ندارند
به نام خدا
با سلام ، فوتبالی که مربیش ، بی تر...
با شد ، این جوانها از که الگو برداری کنند .
تقصیر فدراسیون فوتبال است . باید کلاسهای آموزشی ، تربیتی و فرهنگی ،
برای این بچه ها بگذارد. این بچه ها الگوی خوبی ندارند .

با تشکر
درود بر سخنان دقیق و تیز بینانه شما تا وقتی چنین افراد کم ارزشی که در کمال بی انصافی لقب ستاره را یدک می کشند و بعنوان ستاره های الگو و راهنما یرای جوانان ما مطرح میشوند ، دیگر انتظاری از سایر جوانان نمی توان داشت .
وقتی رهبر معظم انقلاب شهدا و جانبازان را ستاره های درخشان هدایت معرفی می کنند ، چرا در تمام رسانه ها بازیگران سینما و فوتبال را که اکثرا معلوم الحال هستند ، ستاره معرفی می شوند !؟
بسيار موافقم
بازیکنان خاطی خصوصا شماره 13 که واقعا ثابت کرده اصلاح پذیر نیست باید تا آخر عمر ا فوتبال محروم شود! این خواسته بسیاری از مردم است که تحمل کارهای زشت او را ندارند! حالا معلوم می شود که چرا دایی این بازیکن را اخراج کرده بود!
ولی سیستم نادرست براحتی از فرشته ها هم دیوهای دهشتناکی می سازد .
البته در تمام اقشار و حرفهها باید انسان تربیت کرد .چون تا انسانیت و اخلاق و یاد خدا در درون انسان نباشد چیز ارزشمندی جهت ارائه به دیگران ندارد.
کار "فرهنگی" نه تنها در فوتبال بلکه در بسیاری از ... مترادف شده با "ریاکاری" ، باید ریشه های فرهنگی را اصلاح نمود و دست از ظاهر سازی برداشت.
این حرکت مکتاسفانه در سطح جامعههم رواج دارد

مشکل اموزش و پرورش نه چیز دیگه
"هر هفته سیرکی اجرا کنیم تا عده ایی را مشغول کنیم"!!
صدهزار بار یاد تختی ها و پوریای ولی ها و امثالهم خالی است! ظاهرا جوانان دوران ..
دستتان درد نكند اين حرف دل تمام ايرباني هاست
خود شما در اوج انسانيت تشريف دارين؟
اگر این حرکت درمشهدانجام میشد این دو نفر سالم به هتل نمی رسیدند
تقصیر اونها نیست بلکه تقصیر مسئولینیه که بیت المال یعنی حق من و شما رو با وجود اینهمه فقر در جامعه به ناحق به اونها دادند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار