بازدید 6999

سوال و استیضاح وزرا، نتیجه عملكرد دولت است

بنا بر بودجه مقرر شد كه نفت بشكه‌اي 5/82 دلار فروخته شود. آنچه در عمل رخ داد، اين بود كه نفت به قيمتي بالاتر از اين سقف فروخته شد، در نتيجه، همه درآمدهاي مورد نظر حاصل شد. با اين حال، چرا ما در تخصيص بودجه دچار مشكل هستيم؟
کد خبر: ۲۰۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱ 31 October 2011
سرویس مجلس ـ طرح سؤال از وزراي امور خارجه و وزير كشور، دعوت از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، جمع‌آوري امضا براي استيضاح وزير نيرو و همچنين اعلام وصول استيضاح وزير اقتصاد، از تصميمات اين روزهاي نمايندگان خانه ملت بوده است.

محسن نريمان در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، به تحليل اين موضوع و به ‌ويژه استيضاح وزير نيرو و اقتصاد پرداخته و با بيان اين‌كه جزو امضا‌كنندگان استيضاح وزير نيرو نبوده است، گفت: از آن جايي كه اين استيضاح اعلام وصول نشده، من محورهاي آن را دقيق نمي‌دانم؛ اما طرح‌هاي عمراني، سدها، اعتبارات آب رساني، وعده‌هايي كه داده است، تخصيص اعتبارات و... از جمله دلايل طرح اين استيضاح خواهد بود.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشكلات موجود گفت: عملكرد دولت و معاونت راهبري رياست‌جمهوري و همچنين ‌تخصيص ندادن اعتبارات بهنگام، از جمله مسائلي است كه دامن همه وزرا را مي‌گيرد؛ بنابراین، اگر دقيق و كارشناسانه به تحليل شرايط موجود بپردازيم، خواهيم ديد كه بيشتر مشكلات به سامانه تخصيص و تأمين اعتبارات بازمي‌گردد.

نماينده بابل در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: بر پایه بودجه مقرر شد كه نفت بشكه‌اي 5/82 دلار فروخته شود. آنچه در عمل رخ داد، اين بود كه نفت به قيمتي بالاتر از اين سقف فروخته شد، در نتيجه همه درآمدهاي مورد نظر حاصل شد. با اين حال، چرا ما در تخصيص بودجه دچار مشكل هستيم؟

محسن نريمان افزود: اين طبيعي است كساني كه نماينده ملت هستند و عنوان ناظر را دارند در اجراي قانون طرح سؤال و استيضاح كنند تا اين مسائل روشن شود.

نماينده مردم آمل افزود: عمده مشكلات ما همان گونه كه اشاره كردم، در حوزه عملكرد تخصيص و تأمين اعتبار است. اين ‌كه موضوعات صادقانه مطرح نشوند و يارانه‌ها را بر موضوعات عمراني، توليد و كشاورزي اولويت دهيم، زمينه‌ساز مشكلات جدي شده که با ادامه اين روند، به ‌تدريج همه وزرا، دچار چالش جدي خواهند شد، مگر اين‌ كه تغييري در روند بررسي كار و تخصيص اعتبارات محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به استيضاح وزير اقتصاد و دارايي نيز گفت: قرار بود كميسيون اصل90 در اين زمينه و مسائل مطرح گزارش بدهد و پس از آن، استيضاح اعلام وصول شود، اما اين استيضاح پیش از اعلام اين گزارش اعلام شد.

وي با اشاره به اين‌كه منتظر دلايل و مستندات وزير اقتصاد و دارايي در زمينه محورهاي مطرح شده در استيضاح است، گفت: نمايندگان طراح استيضاح، دلايل و محورهايي را مطرح كردند كه مي‌بايد در گزارش كميسيون اصل90 به آنها پاسخ داده مي‌شد، اما در اوضاع کنونی، منتظر دلايل و مستنداتي هستم كه وزير ارایه مي‌كند تا بنا بر آنها اظهار نظر كنم.

وي با اشاره به اختلاس سه هزار ميليارد توماني گفت: ما بايد عملكرد و نحوه پاسخ دادن وزير را بررسي و حلاجي كنيم، چرا که هم اکنون اين امر، مهمترين مسأله براي تصميم‌گيري است. اين سه هزار ميليارد تومان شاخص است و بايد مشخص شود كه اين اختلاس به وزير بازمي‌گردد، يا به بخش‌هاي ديگر و براي من پاسخ وزير تعيين‌كننده خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل