بازدید 19067
۷

«نگاه شما»: كلاهبرداري نوين در فروش املاك!

کد خبر: ۲۰۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶ 01 November 2011
یکی از بینندگان «تابناک» در پیامی نوشت:

سلام
من جواني  32 ساله و اهل تهران هستم
پس از سالها تحمل كار طاقت فرسا در شهرستانهاي دور افتاده و كمك به آباداني كشور مبلغ سي ميليون تومان جمع آوري كردم و قصد خريد ملك با وام 20 مليون توماني را داشتم براي همين به بنگاه هاي محل سر زدم تا اينكه موردي به مبلغ 54 ميليون تومان براي خريد پيدار كردم.

ملك مورد نظر 38 متر معرفي و فايل شده بود صاحب خانه كه يك جوان بود كه شب اول بدون سند داشتن سند در بنگاه حاضر شد و اعلام كردند كه ملك به قيمت منطقه به فروش ميرسد و قيمت ايشان نيز منصفانه است البته با صحبت هايي كه انجام شد ايشان با منت زياد مبلغ دوميليون تومان تخفيف دادند و قرار شد فردا شب سند ملك را بياورند و مانيز مبلغ 20 ميليون تومان نيز بابت اولين پرداخت به ايشان بدهيم.

قرار فردا از طرف مالك نقض شد و ايشان موبايل خود را نيز خاموش كردند پس فردا نيز بنگاهي نيامد روز بعدش سند رو آوردند تا قولنامه نوشته شود ولي اين كار به روز بعد موكول شد البته بايد بگويم اين كار براي تشنه نگاه داشتن خريدار كه من باشم انجام شد؛ خلاصه در روز آخر معلوم شد كه ملك مورد نظر به نام پدر آن آقاي جوان است و ما بايد به همراه بنگاهي به خدمت ايشان كه يكي از سكه فروشان خيابان جمهوري است، برسيم و در آنجا خيلي سعي نمودند كه ما خيلي زود قولنامه را امضا كنيم. وقتي كمي دقت كردم ديدم متراژ خانه سه متر كمتر نوشته شده وقتي قضيه را جويا شدم، خيلي ناراحت پاسخ دادند خوب نمي خواهي نخر! همين است كه هست؛ ما روز اول كه آمديم بنگاه متراژ دقيق توي ذهنمان نبود حالا هم داريم ضرر مي كنيم.
خلاصه زير بار نرفتند كه قيمت را كاهش دهند و مي خواستند مبلغ 4 مليون تومان بيشتر از قيمت ملك از من بگيرند من هم زير بار نرفتم و معامله به هم خورد.

گفتني است كه بنگاهي هم طرف فروشنده را گرفته بود و سعي مي كرد مرا به نوعي قانع كند!!! من كه خيلي شگفت زده شده بودم، براي بعضي از نزديكان اين ماجرا را تعريف كردم و متوجه شدم اكثر آنان چنين تجربه اي را در گذشته داشته اند و كلاه سرشان رفته و من خيلي خوش شانس بودم كه اول كار فهميدم و اعتماد نكردم.

حالا من كه براي خريد خانه ملك مورد اجاره خود را پس داده ام و مالك نيز ملك را اجاره داده، نمي دانم چه كار كنم و در اين فرصت يكي ـ دو روز، خانه از كجا گير بياورم. تهران هم كه اين روزها كلا بارانيست.

سوال من از مسئولين اين است كه آيا نظارتي بر اين تباني ها وجود دارد؟ (مسلما وجود ندارد) چه كسي به داد انسانهاي ساده دل مي رسد كه به اين شكل مورد چپاول قرار مي گيرند؟ من كه ايشان را به خاطر آوارگي خودم حواله كردم به چادر خاكي حضرت فاطمه و دستهاي بسته امير المومنين.
الحمدلله رب العالمين
 


«تابناک» مطالب اختصاصی و گردآوری شده توسط خوانندگان محترم را در قالب جدیدی با عنوان « نگاه شما» منتشر خواهد کرد.

مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس negaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.

مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:

1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.

2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.

4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.

5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.

6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.

مشخصات فنی

1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.

2. حجم فایل تصویری ارسالی( به صورت gif یا jpg ) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.

3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
خدا پدرت را بیامرزه , دیروز یکی از دوستان زنگ زد بدو که دارن زمینت را می فروشند اون هم با چهار تا برگه و قولنامه و .. در حالی که زمین من سند شش دانگ و منگوله دار دارد اگه نفهمیده بودم و فروخته بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا نظارتی بر اداره ثبت و شهرداری و بنگاه ها نیست جالبتر اینکه طرف در بنگاه کار می کند و صد در صد با چم و خم اداری ثبت اسناد و شهر داری وارد است و در این پرونده سازی هم شاید شریک واقعا این مملکت به کجا میرود ؟چرا این کلاهبرداران اینقدر راحت با اسایش مردم بازی می کنند و دغدغه قانون را ندارند ؟ چه می شد این افراد را مفسد فی الارض اعلام می کردند تا متوقف شود.
نکته همینجاست :"چه كسي به داد انسانهاي ساده دل مي رسد كه به اين شكل مورد چپاول قرار مي گيرند؟"
دوست عزیز از اطلاع رسانی شما ممنون.باید گفت که واقعا هیچ نهاد نظارتی توان همچین کاری را ندارد مخصوصا وقتی که از اونجاهایی هم که نظارت هست تخلفات میلیاردی انجام میشه.
تنها کمک کننده این موضوع فقط روشنگری ئ اطلاع رسانی است که شما زحمتش رو کشیدید.ان شائ الله مشکلتون برطرف بشه.بنظر میاد وجودیک سایت که در زمینه مهارتهای اجتماعی و زندگی باشه امروزه خیلی نازه.
پایدار باشید
سوال من از مسئولين اين است كه آيا نظارتي بر اين تباني ها وجود دارد؟ (مسلما وجود ندارد) چه كسي به داد انسانهاي ساده دل مي رسد كه به اين شكل مورد چپاول قرار مي گيرند؟

باید عرض کنم که جواب هر دو سوال شما منفی است.
دوست عزیز شما که به رشد عقلی کافی برای چنین معامله ای نرسیده ای بهتر بود به یک وکیل و یا مباشر مراجعه و با با فردی آشنا و متبحر مشورت می کردی .. متاسفانه بیشتر کلاه برداری ها در کشور ربشه در ناآکاهی و تمع یک طرف از معامله را دارد ...امیدوارم که سوء تفاهم نشده و حقیر را برای این جسارت ببخشید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی