بازدید 10322
واکنش رئیس مؤسسه استاندارد به سخنان سردار مؤمنی در غرفه «تابناک»؛

برزگری: به برخی خودروسازان مهلت داده‌ایم؛ اما...

برزگری گفت: من باز هم همینجا و در سایت «تابناک» از سردار مؤمنی که دوست عزیز بنده است، می‌خواهم که سهم نقایص فنی در تصادفات فنی را بر پایه فرمت تهیه شده ما در اختیارمان گذارند تا ما بتوانیم کار علمی انجام دهیم و تجزیه تحلیل داشته باشیم.
کد خبر: ۲۰۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳ 31 October 2011
سرویس اجتماعی ـ نظام‌الدین برزگری، رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، با حضور در غرفه سایت «تابناک»، نسبت به اظهارت سردار مومنی واکنش نشان داد.
 


به گزارش «تابناک»، برزگری در تشریح دلایل مخالفتش با سخنان معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: سه عامل در تلفات جانی که در جاده رخ می‌دهد، اثرگذار است؛ نخست عامل انسانی که بیشتریت دخالت را دارد، دوم عامل جاده و راه و سوم، عامل خودرو و وسایط نقلیه که ما تنها بر این عامل نظارت داریم.

وی افزود: بنابراین، قانون بر پایه این سه عامل، وظیفه هر دستگاه را مشخص کرده است. سازمان ملی استاندارد، وظیفه نظارتی و حاکمیتی دارد و فرابخشی عمل می کند . به تازگی نیز بر پایه مصوبه شورای عالی اداری کشور، قرار شده، مستقیم زیر نظر رئیس‌جمهور قرار بگیرد. ما پیگیریم که بنا بر استانداردهای روز دنیا که در دو کمیته فنی جهانی «تدوین ایمنی جاده و ترافیک» مشغول به‌کار هستند، کار را جلو ببریم و در این زمینه، هفته گذشته اطلاعات بین‌المللی این کمیته‌ها را دریافت کردیم و استانداردهای ایمنی جاده و ترافیک را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهیم داد.

برزگر ادامه داد: بر حسب وظیفه حاکمیتی، ما وظیفه داریم که استانداردهای مربوط به دستگاه‌ها را برای رعایت شدن به ایشان اعلام کنیم؛ اما در مبحث استانداردهای تولید خودرو، بر پایه قوانین ابلاغ شده، یعنی قانون «ارتقا کیفیت خودرو و کالاهای صنعتی»، کیفیت خودرو صریحا به عهده سازمان استاندارد نهاده و شماره‌گذاری به عهده پلیس راهور ناجا گذاشته شده است؛ یعنی تقسیم کار صورت گرفته و همان گونه که شماره‌گذاری به پلیس سپرده شده و ما نمی‌توانیم در آن دخل و تصرفی داشته باشیم، در مقوله کیفیت خودرو هم، پلیس نمی‌تواند وارد شود و قانون در این باره به صراحت سازمان استاندارد را تعیین کرده است.

وی درباهر رعایت استانداردهای 55 گانه گفت: 51 مورد از استانداردهای 55 گانه بر عهده استاندارد است و چهار مورد بر عهده سازمان محیط زیست و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت است که متولیان جداگانه ای دارد. در مورد آپشن‌هایی مانند کیسه هوا (ایربگ) و ترمز ای‌بی‌اس هم باید گفت، همان گونه که سردار مؤمنی هم گفته‌اند، ما در کشور، استانداردهای 55 را ملاک قرار داده‌ایم، در حالی که در کشورهای اروپایی، بر پایه استانداردهای کارخانه‌ای عمل می‌شود.

رییس مؤسسه استاندارد ادامه داد: ما بارها از پلیس راهور خواسته‌ایم که سهم سه عامل شکل گیری تصادفات (انسان، جاده و خودرو) را به ما اعلام کنند تا بتوانیم با آمارهای به دست آمده، در جاهایی که لازم است، استانداردها را ارتقا دهیم. حتی در این زمینه، فرمت خاصی طراحی کرده و در اختیارشان گذارده‌ایم، ولی متأسفانه نزدیک به سه سال است که پلیس آمار را در اختیارمان قرار نمی‌دهد. در حالی که ما انتظار داریم، اگر نقص فنی خودرویی عامل تصادف بوده، به ما اعلام کنند تا چاره کنیم.

وی افزود: اکنون بیش از بیست میلیون وسیله نقلیه، اعم از خودرو و موتورسیکلت، در سطح کشور رفت‌وآمد می‌کنند. باید توجه کرد که ما نمی‌توانیم مسئولیت این همه وسیله که بعضا فرسودگی‌های زیادی هم دارند، به عهده بگیریم. اگر خودروهایی که از سال گذشته تولید شده، به دلیل نقص فنی و رعایت نکردن استاندارد دچار سانحه شوند، پلیس بایستی به ما اعلام و نوع نقص را برای ما مشخص کند. من باز هم همینجا و از طریق سایت «تابناک» از سردار مؤمنی که دوست عزیز بنده است، می‌خواهم که سهم نقایص فنی در تصادفات فنی را بر پایه فرمت تهیه شده ما در اختیارمان گذارند تا ما بتوانیم کار علمی انجام دهیم و تجزیه تحلیل داشته باشیم.

برزگری درباره نحوه تعامل اداره استاندارد با خودروسازان گفت: از سال گذشته خودروسازان را ملزم به رعایت استانداردهای 51 گانه کردیم که در بیست سال گذشته رعایت نمی‌شد. به تازگی هم تولید خودرو پرتیراژ وانت پیکان را متوقف کردیم، چون استانداردهای مد نظر در آن رعایت نشده بود.

وی درباره دلیل امهال به برخی خودروسازان در رعایت استانداردها گفت: ما تلاش کردیم که همه خودروسازان را که سه خط تولید بزرگ هم دارد، ملزم به رعایت استانداردها کنیم ولی گاه بیشتر استاندردهای 51 گانه محقق شده بود و تنها چند استاندارد باقی مانده بود که در این مواقع تلاش کردیم که برای خودروساز مهلت دوباره ای در نظر بگیریم.

به عبارت ساده، درست است که بیست می‌خواستیم ولی هجده را هم پذیرفتیم تا با مهلت آخر خودشان را به بیست برسانند. البته پاسخ هم گرفتیم. سال گذشته، مدیران یکی از خودروسازان که سه خط تولید بزرگ هم دارد، از سختی‌های تغییر خطوط تولیدشان گلایه داشتند، ولی ما نپذیرفتیم و با نظارت‌های بعدی، پیگیر شدیم تا اینکه هر سه خط تولید را بنا بر خواست استاندارد تغییر دادند.

رئیس مؤسسه استاندارد در پایان نوید داد که به زودی و در راستای وظایف فرابخشی نهاد متبوعش، استاندارد در بخش سلامت هم وارد شود و به جز استاندارد وسایل و تجهیزات و مواد مورد نیاز کشاورزی، در محصولات کشاورزی هم راه یابد.

وی با اعلام این خبر افزود: به تازگی لوگویی را با نام «محصولات ارگانیک» طراحی کرده‌ایم و در صددیم تا از سال آینده، همه محصولات کشاورزی را که بدون نیاز به کود و سم و به صورت کاملا طبیعی (ارگانیک) تهیه شده‌اند، با این لوگو به مردم معرفی کنیم. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۸
اي رئيس محترم سازمان استاندارد....
وجدنا قبول داريد نميشود كه صنايع توليدي خودرو و سازمان تاييد كننده آنها ( استاندارد) زير نظر يك نفر باشد؟.
شما مديريت تاييد صلاحيت ايمني خودروها را به پليس تفويض فرماييد. ...
مشكلات خيلي بهتر حل ميشود
.
.
.
اي رئيس محترم سازمان استاندارد....
.
.
وجدنا قبول داريد نميشود كه صنايع توليدي خودرو و سازمان تاييد كننده آنها ( استاندارد) زير نظر يك نفر باشد؟.
.
.
.
شما مديريت تاييد صلاحيت ايمني ودروها را به پليس تفويض فرماييد. ...
.
.
مشكلات خيلي بهتر حل ميشود
.
.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
اخيرا سازمان استاندارد زير نظر مستقيم پست رياست جمهوري قرار گرفته است.
جناب آقای برزگری حرف های شما درست اما نکته مهمی را که فراموش کرده اید این است که تمام نکات ایمنی در ساخت خودرو در دنیا به این منظور است که خطای انسانی را جبران کند یا تلفات را کاهش دهد. برای مثال ترمز ABS برای این است که اگر راننده دیر ترمز کرد فاصله ایست را کاهش دهد و یا سیستم ترمز EBS برای این است که در هنگام ترمز کردن ناگهانی در هنگام پیچیدن و زمین لغزنده خودرو از مسیر منحرف نشود. اگر بخواهم تمامی این موارد را بنویسم همه برای تصحیح خطای راننده یا همان خطای انسانی در اتومبیل های امروزی نصب می شوند.
پس چرا کیفیت ماشین ها روز به روز پائین تر میاد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
چون روزها ماشينها را ميسازند.
بايد ساخت ماشين در شب انجام گيرد تا كيفيت روز به روز پائين نيايد.
راستي كيفيت يعني چي ؟!
آخه شما زورتون به خودرو سازها میرسه؟؟
واقعا خودروهای ایرانی نمره شون 17 هستش
همچین میگه برخی خودروسازان انگار 60تا خودروساز داریم
هر شركتي بجاي ايران خودرو بود تا بحال بهترين محصولات را در بين سازندگان داشت ولي.....
فقط به من بگید چطور وجدانتون قبول میکنه که جوابگوی خون هایی که در تصادفات جاده های داخلی ریخته میشه باشید ؟!؟
سلام
بعنوان یک صنعتگر کهنه کار عرض میکنم که اصلا خودرو ایرانی با قواعد سایر صنایع داخلی مقایسه نمیشود چرا که عمده اصرار بر تولید خودروهای مبتذل که از الگوهای 3 دهه گذشته تبعیت میکنند برپایه معادلات سیاست خارجی و خصوصا رقابتهای سیاسی داخلی بنا نهاده شده وطبیعی است توقف و یا ادامه تولید اینگونه محصولات در لابی های غیر صنعتی و غیر صنفی تصمیم گیری میشود.آقای برزگری هم ناراحت نباشند چون این روند مربوط به دوره ایشان نیست و از ایشان هم بازخواست نخواهد شد همانگونه که صد هاانسانی که در میان شعله های پزو405جان دادند و هیچکس حتی عذرخواهی هم نکرد.
همگان میدانند ما باپول یک پراید میتوانیم 2.5 دستگاه تویوتا یاریس بمردم تحویل بدهیم(مصرف سوخت+استهلاک+خدمات پس از فروش+ایمنی+طول عمر و..) ولی اصرار به صادرات به سوریه و ونزولاو سنگال یک پرسیتز سیاسی است که دولت بآن نیاز دارد وشوخی بردار هم نیست. اینجانب با همه عشق و علاقه به تولید داخلی با محاسبه های ساده ثابت کردم که خسارت تولید8 ساله اینگونه محصولات علاوه بر خسارتهای جبران نا پذیر دیگر از خسارت 8 سال جنگ تحمیلی هم فراتر رفته است. والسلام
خودرو ساز ها سود برایشان مهمتر از جان انسان است فقط پلیس می تواند به انها فشار بیاورد تا حداقل اگر قیمتها را کاهش نمی دهند ایمنی را بالا ببرند پرا قیما بنزین بالا می رود بیمه بالا می رود اما خودرو که باید پایین بیاید او هم بالا می رود در حالی که در دهکده جهانی این وضعیت نیست
آقای برزگری با کمال احترام همین چند تا تغییر مثل ترمز ای بی اس و ایر بگ رو هم که با فشار پلیس رو ماشینها نصب کردن وگرنه سازمان شما که خواب تشریف داشتند
از کیفیت خودروهامون مشخصه که سازمان استاندارد چقدر به وظایفش عمل میکنه!
صحبت های آقای برزگری مصداق خریدن وقت برای خودرو سازان محترمه
به نظرم ایشون دارن فرا فکنی میکنن
یا خودرو استاندارد هست یا نیست
20 یا 18 نداریم . مگه مدرسه است؟
به قول این آقا حالا یه فرصت 2 - 3 ساله به خودرو سازا بدیم تا چند هزار نفر دیگه بمیرن تا بعدا ایشون عوض بشه یه رییس دیگه بیاد و روز از نو روزی از نو.....
وقتی خودروساز و نهاد تایید کننهد استاندارد و نهاد تایید کننده تعرفه واردات همه زیر نظر یک وزارت خانه یاشه خوب معلومه دیگه برادر نمیشه در ضمن مگه ما چندتا خودرو ساز داریم که شما به بعضیاشون اختار دادید ما کلا دو خودروساز با تیراژ داریم که مهم تولایدات بی کیفیت اوناست که درست نمیشه
والا با این نوناشون!!
تازمانيكه تعرفه واردات 100درصد است ورانت بينهايت وبا سود حداقل 35 درصد كه نصيب خودروسازان داخلي ميشود وضع همين است كه مي بينيم اگر راست ميگويند تعرفه مثل ساير كشورها درنظر بگيرند نه 100درصد كه در اينصورت قيمت يك دستگاه كمري 25000000 ميشود آيا كسي ديوانه است با اين قيمت 17000000 تومان ناقابل براي سمند بپردازد .
سردار مومنی میگه استاندارد55گانه اونوقت رئیس موسسه استاندارد میگه استاندار 51 گانه !!!!!!!!!!!!!
به نظر شما کدوم درسته؟؟؟؟
بازتاب در امتشار اخبار مربوط به کیفیت خودروها و اقدامات غیر قانونی پلیس در شماره نکردن خودروهایی که از سوی موسسه استاندارد گواهی کیفیت دارند کاملا جهت دار عمل می کند.در حالی که 90 درصد صحبت های آقای برزگری انتقاد از پلیس برای رعایت نکردن قانون است دراقدامی غیر حرفه ای و جهت دار تیتر خبر در مورد مهلت به خودروسازها انتخاب شده است. این اقدام هم غیر حرفه ای و هم غیر اخلاقی است و قطعا موجب تغییر نگاه مخاطبان سایت تابناک خواهد شد.
برزگری گفت: من باز هم همینجا و در سایت «تابناک» از سردار مؤمنی که دوست عزیز بنده است، می‌خواهم که سهم نقایص فنی در تصادفات فنی را بر پایه فرمت تهیه شده ما در اختیارمان گذارند تا ما بتوانیم کار علمی انجام دهیم و تجزیه تحلیل داشته باشیم

به جای این که برزگری خودش نقایص خودرو را برطرف کند منتظر می ماند تا دیگران آن هم بر پایه فرمت نقایص را گوشزد کنند، کجای دنیا مسئولین خودرو ساز به این اندازه بی ... هستند؟؟؟
بنام خدا

جناب آقای استاندارد، لطفا پس از کشته شدن هزاران تن از هموطنان بدست ارابه مرگتان لطفا خودتان را معرفی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنده دو ماه پیش سمند EF7 پایه گاز خریدم و با سود چکها 18850000 تومان هم پول داده ام
صدای گیربکس و سفتی فرمان و صدای موتور و .... همه و همه را تا شکایت از ایران خودرو به اداره بازرگانی پیش بردهام ولی هیچکس صدای مرا نشنید , در صورت خدای ناکرده , تصادف به دلیل کیفیت بد خودرو ,فکر می کنید ایران خودرو پاسخگو خواهد بود ,من تصور می کنم 80 درصد تصادفات به خاطر کیفیت بد خودرو های ساخت وطن است ولی کو چشم بینا و گوش شنوا.
شما بفرمائید چگونه با تولید پراید خارج از رده و قاتل هزاران ایرانی نمزه 18 به خود داده اید؟؟!!
حق پدر ومادر راستگو و درستکر دار را بیا مرزد اینو میگن انتقا ل بی جهت اخبار وگر نه هر ما شینی که چپ میشه و یا مو جب تصادف بشه پا یهو ار ویا فراز هنوز شماره نشدبمیان بکشند خیلی بیطر فانه و منصفا نه نیست
تا زماني رقابت از طريق آزاد سازی واردات،برای خودروهای مطرح انجام نگيرد!مصرف کننده ايراني ناچار است،خودروهای پرمصرف،بدون کيفيت و بنجل را به چندبرابر قيمت تهيه و استفاده نمايد.آخه مگه مردم ما چه چيزی از بقيه مردم کم دارن!که نبايد خودرو رو به قيمت واقعي تهيه کنن؟
من 206 تیپ 2 خریدم و 2 ساعت آری تنها 2 ساعت پس از واریز پول متوجه شدم باید تیپ 3 می خریدم . هرجایی رفتیم و شکایت کردیم نشد که نشد !!!! از ما بقیه پول را نگرفتند که قرارداد را تغییر دهند!! می گفتند این قرارداد مثل آیه نازل شده است تغییر ندارد !!! اینهم از بابت احترام و.....
بیست می‌خواستیم ولی هجده را هم پذیرفتیم . . . . . . يعني الان شما تا بيست فقط 2 نمره فاصله داريد ديگه؟؟؟؟ راستي نگفتيد سقف دريافت نمره چنده؟؟؟ اگه خودروهايي که ما ميشناسيم هم تو اين امتياز دهي هستن فکر کنم سقف دريافت نمره 1000 باشه ولي خوب اميدوار بودن هم بد نيست.
فرصت 100ساله هم بدهید نمیشه انحصار شکسته بشه درست میشه مردم راهم سرکار نگذارید چین وکره بزرگترین خودرو ساز دنیا ولی انحصار نداره به خدامردم حق رامیفهمند
30سال است كه يا با واردات خودرو مخالف بودند ويا با تعرفه هاي بالا از واردات خودرو ممانعت به عمل آورده وبه خودرو سازان باج ميدهند تا فرصتي باشد كه آنهاكيفيت را بالا برده به سطح جهاني برسند كه متاسفانه تا كنون هيچ کاري نكرده اند تنها رشدي كه در زمينه خودرو در ايران بوده رشد قيمت بوده است وبس .وقتي كارشناسان لايق موسسه كنار گذاشته شده و افراد بي تجربه و دون وارداتي در پست هاي حساس گمارده مي شوند نتيجه همين خواهد بود. وقتي كه براي افزايش قيمت نامعقول خودرو چنين توجيه مي شودكه با آن سود قطعه سازي را رواج داده وايجاد اشتغال مي كنيم اما مي بينيم كه قطعات با برند ايراني - با نشان استاندارد ايران و بي كيفيت از چين وارد مي شود.
آقا جان دولت نمیاد نون خودشو آجر کنه . تا این شرکتها خصوصی نشه همین آشه البته خصوصی واقعی نه ازاین خصوصی هایی که تو ایران میشن
تا کی بایستی به بهانه حمایت از تولیدات داخلی به این خودرو سازان اجازه همچون تولیدات بی کیفیتی را داد بایستی مهلت اعلام شود که مثلا تا 2 سال وقت دارید خودتون را به سطح جهانی برسانید والا واردات خودرو آزاد خواهد شد , اگر خودروسازان به این شکل فعلی احساس امنیت کنند هیچوقت کیفیت خودرو بهتر نخواهد شد .
مهلت داده ايد چراغ خطرشان را درست كنند اگر راست ميگيد ماشينهاي سنگين خانه خراب كن را جمع كنيد ....
درهیچ جای دنیا وظیفه سازمان استاندارد این قدر مشکل نیست همه خودروسازهای بزرگ دنیا خودشون میرن سراغ کیفیت واستاندارد نه بزور یک سازمان یا وزارتخونه وبراشون ننگه که مجلس قانون ارتقا کیفیت براشون تصویب کنه اما توایران همه مسئولیتها رو انداختند گردن یک سازمان با هزاران مسئولیت دیگه این بی انصافیه به خدا.
سلام
به نظر من نمره خودرو سازها در مقابل خودرو های خارجی هم قیمت در سایر نقاط جهان 2 هم نیست چه برسه به 18 . یه مثال خدمت شما میزنم . مزدا 3 خودمون توی آمریکا 20 میلیون تومنه یعنی هم قیمت 207 اتوماتیک خودمون آیا این دو ماشین قابل مقایسه هستند ؟؟ یا همین سورن خودمون که حدود 17 در میاد هم قیمت فورد فستا تو آمریکاست این دوتا کنار هم آیا قابل مقایسه هستند چه از نظر ایمنی چه نظر فنی چه از نظر دوام جه از نظر مصرف سوخت و آلایندگی . خوب اگه تعرفه ها رو بردارید و این صنعتی رو که درمقابل شرکت های خودرو ساز واقعی 2 هم نی گیرند تعطیل بفرمائید و بریم تحت لیسانس مثلا فولکس آخرین مدل فولکس رو مونتاژ کنیم و بدیم دست مردم بهتر نیست تا اینکه دلم خوش باشه خودرو ساز داریم . با جان و مال و اعصاب و آینده مردم بازی نکنید . میتونید از کسایی که سمند دارند بپرسید که اسیر هستند و هر ماهی یک بار باید برن نمایندگی . آیا تا حالا به نمایندگی هیوندایی سرزدید . یا نمایندگی تویوتا . دارن مگس می پرونن و دعا میکنند که یکی تصادف کنه بیاد نمایندگی
بيش از دو هفته است كه سازمان ملي استاندارد ايران شده جناب تابناك نه موسسه استاندارد.
ما هيچ وقت خودرو ساز نمي شويم .مي دانيد چرا؟؟ براي اينكه در حال حاضر ميتوان در كشور هاي ديگر با پولي به اندازه يك پرشيا، يك تويوتا(كمري تيپ ساده) مدل 2012 خريداري كرد.البته از اين امثال زياد است. ولي اين كجا و آن كجا (حداقل در راحتي، امنيت و مصرف سوخت)
انشاله درست میشه در 5 ساله بیستم! درست هم نشه درشت میشه! هنوز جان هموطنان زیاد برای خودروسازان ارزشی نداره...
آقاي برزگر به جاي سردار مومني از خريداران خودرو نظر خواهي كند تا ميزان زضايت مشتريانش را بفهمد ..... مافقط چون مجبوريم وقادر نيستم خودرو خارجي بگيريم به خودرو داخلي قناعت كرده ايم/
تا وقتی نگاه پلیس به خودرو به چشم یک عامل درآمد پرسنل هست آش همین آش و کاسه همین کاسه،عامل انسانی اون فردی که تو اتوبان همت با سرعت 200 حرکت میکنه،عده ای داخل کشور از خودرو در حال ارتزاق هستن و به سازمانی اجازه دخالت نمی دهند،به قول وزیر سابق صنایع از آقایان خودروساز دعوت جهت جلسه میشود هم حاضر نمیشوند وشئن خود را بالاتر میدانند،از سازمان استاندارد چه انتظاری می توان داشت وقتی آقایان خودرو ساز عادت به خوردن پول مفت کرده اند،من خود در موردی از یک نمایندگی شکایت داشتم و با شکایت نزد استاندارد به حق خود رسیدم ولی به سختی و دوندگی بسیار، متاسفانه حرف استاندارد در برخی سازمانها به دلایل مشخصی خریدار ندارد، منافع شخصی موجبات تنزل استانداردها در گشور ماشده است،آقای مومنی به وظیفه اصلی خود برسید و در موارد که تخصص ندارید اظهار نظر نکنید
(پلیس بایستی به ما اعلام و نوع نقص را برای ما مشخص كند)
كدام پليس ميتواند چنين كاري كند؟شما موسسه استاندارد هستيد . شما قرار است آزمايش كنيد.ايا به اين جمله شما فرافكني نميگويند. آزمايشگاه پليس علمي در هر وضعيتي كه باشد اطلاعات خود را در مورد بايد ونبايدهاي خوردرو از شما ميگيرد در آزمايشگاه پليس پرايد استاندارد است چون موسسه استاندارد با اين كيفيت آنرا تاييد ميكند پس ضعيف بودن ترمز نقص وسيله تلقي نميگردد. حتي اگر مردم بگويند ترمز پرايد ضعيف است خود پليس ها (نه اداره پليس و نظر رسمي ) بگويند ضعيف است اما در علت تصادف نميتواند بنويسد بعلت ضعيف بودن ترمز چون طبق استانداردي كه از قبل تحميل شده يا تصويب شده يا قبول شده خط ترمز پرايد با سرعت 100تا مثلا 35 متر است چطور پليس ميتواند بگويد ماشيني كه تصادف كرده و خط ترمزي كمتر از35 متر داشته نقص فني دارد؟ چرا؟
واقعا چیکار کنیم تو این مملکت چرا اینقدر بی عدالتی ؟به خاط چند هزار نفر چند میلیون نفر ضرر میدن؟
بهتر نیست در این سازمان استاندارد رو ببندند.
خودروسازان به جای بالا بردن ایمنی خودروها اول اسمشو عوض می کنند بعد هم قیمتشو بالا می برند همین دوسه ماه اخیر دوبا ر قیمت خودروها بالا رفته داد هیچ کس هم بالا نرفته
والا ما موندیم چی میشه خودرو 407 فرانسه با اون کیفیت توی منطقه آزاد چابهار (بدون گمرک) در میاد دوازده میلیون تومان اونوقت ما باید مثلا خودرو ملی درمقابل 407 فرانسه به عنوان یه کاردستی بچه گونه بخریم 14 تا 17 ویا22 میلون تومن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

صنایع خودروسازی؟؟؟

بچه های بالا؟؟؟
به فکرمردم مملکت باشیدنه ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست