بازدید 11289
در غرفه «تابناک» عنوان شد؛

آخرین اخبار سردار مؤمنی از ایمنی و شماره‌گذاری خودرروها

مؤمنی درباره این بحث خودروسازان که کیسه هوا و ترمز ضد قفل جزو آپشن‌های خودرو هستند، گفت: بله در خارج این گونه است، اما در آنجا رقابت مشکل ایمنی را حل کرده است. رقابت را آزاد و سپس این ایمنی‌ها را هم آپشن کنند. در این صورت، مردم این محصولات را نمی‌خرند. در این شرایط، خودروساز باید استاندارد را رعایت کند و اگر رعایت نکرد، ما عقب‌نشینی نمی‌کنیم.
کد خبر: ۲۰۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰ 29 October 2011
سرویس اجتماعی ـ سردار سرتیپ مؤمنی، معاون راهور نیروی انتظامی با حضور در غرفه «تابناک»، درباره ایمنی خودروهای ساخت داخل و نظارت بر کیفیت خودروهای وارداتی گفت: از کیفیت خودروهای ساخت داخل گله‌مندیم. امروز باید برای ارتقای کیفیت خودروها تلاش شود.

سردار سرتیپ اسکندر مؤمنی، معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه رقابت و نظارت تأمین کننده کیفیت است، افزود: در حالی که تعرفه واردات خودرو افزایش داشته و سبب از بین رفتن رقابت شده، باید نظارت افزایش یابد تا تامین کننده کیفیت خودروها باشد.
 
معاون راهور ناجا ادامه داد: در کنار راننده و هشیاری وی، ایمنی خودرو و ایمنی جاده باید به کمک راننده بیایند، زیرا نمی‌توان خطای انسانی را به صفر رساند؛ بنابراین، باید ایمنی جاده و خودرو یاری رسان راننده باشند.

مؤمنی به ضرورت ایمن‌سازی خودرو اشاره کرد، اظهار داشت: خودرویی داشته‌ایم که در سرعت 220 کیلومتر بر ساعت، دچار حادثه و واژگون شده است و به رغم آسیب دیدن خودرو، برای سرنشینان اتفاق خاصی نیفتاد و جان سالم به در بردند، اما در همین شرایط خودروی دیگری داشته‌ایم که در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت، دچار حادثه و واژگونی شد که نه تنها خودرو تخریب شد، بلکه سرنشینان آن فوت کردند.

مؤمنی در پاسخ به پرسشی درباره محدودیت رفت‌وآمد برخی خودروها در جاده‌ها از جمله پراید، اظهار داشت: در نوروز رفت‌وآمد خودروی هوو را محدود و در برخی مسیرها ممنوع کردیم که نتایج خوبی هم داشت؛ اما درباره پراید فعلا برنامه‌ای در دستور کار نداریم.

فرمانده راهور ناجا درباره نظارت بر خودروهای وارداتی گفت: نظارت زیست محیطی با سازمان محیط زیست است و ایمنی بر عهده سازمان استاندارد، ولی در برخی موارد ـ چه داخلی و چه خارجی ـ قانونگذار بر عهده پلیس گذاشته است. مثلا اگر خودرویی ترمز ضد قفل (ای‌‌بی‌اس) و کیسه هوا نداشته باشد، شماره‌گذاری نمی‌شود، ولی متولی اصلی مؤسسه استاندارد است.

مؤمنی در ادامه گفت: بر اثر ایستادگی در سال گذشته، همه خودروهای تولیدی از آغاز سال 90 مجهز به ترمز ضد قفل (ای‌بی‌اس) هستند. اکنون از این مسأله گذشته‌ایم. امسال نیز بحث تجهیز خودروها به کیسه هواست؛ بنابراین، تا پایان سال یا باید خودروها به کیسه هوا مجهز شوند و یا باید قانون تغییر یابد. زمان اینکه قانون مصوب اجرا نشود، گذشته است.


وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره جلوگیری از شماره‌گذاری وانت پیکان و موافقت ایران خودرو یا مؤسسه استاندارد برای تولید این محصول تا پایان سال 90 گفت: از توافق بین ایران‌خودرو و مؤسسه استاندارد آگاهی ندارم، اما خودرویی که استاندارد 55 گانه را نداشته باشد و مجهز به سیستم ترمز ضد قفل نباشد، شماره‌گذاری نمی‌شود.

مؤمنی درباره این بحث خودروسازان که کیسه هوا و ترمز ضد قفل جزو آپشن‌های خودرو هستند، گفت: بله در خارج این گونه است، اما در آنجا رقابت مشکل ایمنی را حل کرده است. رقابت را آزاد و سپس این ایمنی‌ها را هم آپشن کنند. در این صورت مردم این محصولات را نمی‌خرند. در این شرایط، خودروساز باید استاندارد را رعایت کند و اگر رعایت نکرد، ما عقب‌نشینی نمی‌کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۴
ایمنی خودرو شاید وقت دیگر
.تا وقتي كه توليد كننده و تاييد كننده زير نظر يك مدير باشند وضع به همين منوال خواهد بود.
.
.
بنابراين
.
.
بخش بررسي صلاحيت استاندارد وسائط نقليه سازمان استاندارد ، حتما بايد زير مجموعه پليس راهنمايي و رانندگي شود
.
.
بازم دم راهور ناجا گرم.
از موسسه استاندارد و شرکت های خودروساز گرونفروش که به لطف تعرفه های سنگین روی خودروهای وارداتی برای خودشون حال می کنن و معلوم نیست اضافه پولی را که از مردم میگیرن کچا خرج می کنن که آبی گرم نمی شه.
ااي سردار فردا پس فردا يهو همه اين حرفاتو يادت نره هوو شماره بشه جيب برخی چاقتر و جاي خالي پدر من و عزيزان ديگري كه بيگناه در اثر تصادفات هوو بيگناه در خودروي عبوري له شدند پايمال بشه همانطور كه تا حالامردانه ايستادي بايست كه در روز قيامت خدا با جوانمردان و صادقين بسيار مهربان است.بخاطر قدان عزيزيمان به ريز جزئيات مديران فعلي ايرانخودرو ديزل زا پيگري ميكنم .فردا نيست كه پاسخگوي خون ديگراني چون پدر من باشد...
احسنت به استدلال سردار در پاراگراف آخر
درود سردار، این جبهه که در آن می جنگی ارزشش از دفاع مقدس بالاتر است.
انحصار همیشه عقب ماندگی می آورد. سایپا حتی به خودش زحمت نمیده بعد از 20 سال تولید پراید به فکر یک مدل جدیدتر باشه در حالی که در خودرو سازهای خارجی مثلا هیوندا شما هیچ شباهتی بین مدل های 2011 و 2012 این کمپانی نمی بینید! اون هم با کمترین اختلاف قیمت!!!
احسان جان من هم به درد تو دچارم 4 نفر از عزیزانم را که پدر و مادرم نیز جزو آنها بود از دست دادم زیر هوو له شدند و همینطور...
حق را به سردار می دهم. اما من بیش از یک ماه است که خودروام را تحویل گرفته ام ولی شماره گذاری نشده و همچنان در بلاتکلیفی بسر می برم. اگر بنا است این ادامه داشته باشد شرکتهای خودرو ساز را مجبور کنند خودروهای تحویلی به مردم را پس بگیرندیا با خودروهای قابل شماره گذاری تعویض کنند
ببخشید سردار. میشه چند تا از این خودروهای خارجی رو که توش " ایربگ و ABS" آپشنه نام ببرید تا ما هم یاد بگیریم؟ چون تا اونجا که مادیدیم سالهاست که اینها رو به صورت استاندارد نصب میکنن!!
پس تکلیف من بدبختی که 1 ماه وانت خریدم ولی بدلیل پلاک نشدن نمیتونم استفاده کنم و الان لنگ خرجی خانواده ام هستم چه کنم
چه کسی گفته که ترمز ضد قفل و کیسه هوا در خارج از کشور آپشن است؟
اینها که ابتدایی ترین چیزهایی است که باید داشته باشد بعلاوه بایستی بدنه آن در تست تصادف در جلو و پهلو بتواند حد اقل ستاره به لحاظ کیفیت را بیاورد در غیر این صورت محال است که مجوز ورود داشته باشد. این دروغها را خودرو سازان به خورد سرداران نیروی انتظامی و اداره استاندارد میدهند که هزینه ساخت ارابه های مرگ را پائین بیاورند.
حمایت از مسببین قتل مردم در جاده ها را تا کجا و کی ادامه خواهیم داد
70 میلیون نفر را فدای 2 شرکت خودرو ساز کرده ایم تنها به این بهانه که ما در زمینه ساخت خودرو حرف برای گفتن داشته باشیم
بیایید به فکر کنیم که چگونه در درگاه الهی جواب چراغ های سبز گرانفروشی و خیانت به اموال مردم را خواهید داد؟ مقایسه کنید کیفیت و قیمت خودرو داخلی و خارجی را. همه مسولیم همین امروز سر حرفت وایسا سردار
تارقابت نباشدوضع همین است
احسنت سردار
مردم بهترین قاضیانند . همه با نظراتت موافقند. استوار باش.....
مسئولين عزيز تنها راه زور است تا فرهنگ درست جايگزين شود.تورا بخدا بفكر جان مردم باشيد.
همه مشکل را در کاهش تعرفه واردات خودرو در سال 89 و ابتر ماندن آن طرح به دلایل معلوم! ببینید. چاره کار فقط و فقط کاهش تعرفه واردات است.آقایان استدلال می کنند که یک میلیون نفر دارند از زنجیره تولید خودرو ارتزاق می کنند واقعا چه استدلالی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
70 میلیون نفر را الاف 1 میلیون نفر کرده اندآنهم به بهانه حمایت از تولید داخل برای نفع رساندن به همان 70 میلیون نفر!!!!!!!!!!!!!! دور باطل در استدلال را می بینید؟
آیا تمامی کشته های حوادث جاده ای ایران بدلیل حضور هوو است.الان بر اساس آمارهای موجود هوو در مقام پنجم تصادفات جاده ای است و چهار کامیون دیگر از هوو خطرناک تر اعلام شده اند. واقعا چرا فقط تصادفات هوو بزرگ نمایی می شود؟ به نظر می رسد برخورد پلیس با هوو دلایلی بیش از دلسوزی پلیس برای جان مردم دارد چراکه اگر اینگونه نبود باید اول تولید پراید را و بعد از آن چهار کامیون دیگری که از هوو پرخطر تر هستند را متوقف می کردند.البته موضع گیریهای تابناک نیز در این خصوص مشکوک است چرا که فقط نظرات موافق با پلیس را منعکس می کند.
در مورد مرخصی خودروهای مناطق آزاد چی كه متوقفشون كردین سردار جان ما به همین دلمون رو خوش كردیم ما كه سرمایمون رو دادیم ماشین خوب بخریم و بتونیم از اون استفاده كنیم چی تا كی میخواین از محصولات ایرانی كه قاتل جون ملت هستند حمایت كنین تا كی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
دم اين سردار گرم! بازم اين پليس راهور... اما بررسي صلاحيت استاندارد خودروها كار پليس هم نيست، متخصص خودشو مي‌خاد... مثلا همين كه گفته‌اند كيسه هوا و اي بي اس آپشنه اصلا اين طور نيست (مگر اينكه منظورشان از خارج پاكستان و بنگلادش و ... باشه!). اي بي اس از سال 1986 به بازار اومد و توي دهه 90 و دهه گذشته در آمريكا و اروپا اجباري شده و اصلا يك آپشن نيست بلكه يك اجباره. حالا بگذريم از سيستم‌هاي ايمني بسيار پيشرفته تري كه اي بي اس فقط اولين نسل اين گونه سيستم‌ها بوده.
اگر واقعا سردار فقط يك دفعه رو گفتش بمونه ساير قولاشو هم باور ميكنيم . جالب ايجاست از اونهاعي كه با اين وضع موافقند بپرسن ماشينت چيه؟ بدون شك خودرو خارجي سوار.
پس دلش به حال مني كه پزو روآ سوارم كه... هيچ وقت نميسوزه و ...
آقا پس تكليف اونايي كه پول ماشين رو دادن از نمايندگي ماشين خريدن ولي شماره نمي شه چيه ؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به دادمردم برسید.یک سال پولشون خوابیده واسه پرایدالان هم شماره نمیشه.واسه کشورعراق بانصف قیمت ارسال میشه.وطن پرست باشیدنه غریب پرست...
باسلام تقصیر ماچیه که بعداز 7ماه باواریز 5میلیون هنوز ماشین(پرایددوگانه) ما را نمیدند.با همه حرفها دودش به چشم مردم میره خسارت عدم مدیریت وقانون گریزی آقایان را من باید بدم، میگن شماره نمی کنند>بگذریم از این که بابت خودروی بی کیفیت به قول آقایان 9700000باید بدهیم
حرفهاتون خیلی عالی بود
امیدوارم بتونین جلوب زورگویی این خودروسازها را بگیرید
کوتاه آمدن در مورد خودرو سازان فقط خیانت به مردم است چون واقعا حق مردم خیلی بیش نر از این امکانات است
درایران سیستم نظارتی درمورد موضوع خودروها که مستقیما با جان انسانها و اینده خانواده ها ربط دارد وجود ندارد ویا بسیار کم رنگ است مثال ساده درسطح شهرها نگاه کنید به ماشینهایی که از نظر فنی مشکل دارد یا چراغ راهنما ندارد و یا یک چراغ جلو و عقب ندارد وباعث تصادفات مرگباری می شود ایا کسی جلوی اینها را می گیرد ولی مامورین راهنمای رانندگی قبض جریمه دردست در داخل کوچه های فرعی مثل کاراگاهان ذربین بدست می گردند که کدام ماشین را بعلت پارک کردن جریمه کنند و کیف کنند ویا روز جمعه ظهر که برای خرید به مولوی بروید کافی است که چند ثانیه پارک کنید که مثلا یک کیسه برنچ بگیرید طوری جریمه بشید که اصلا نفهمید اصلا از کجا مثل اجل معلق رسیدند لب مطلب ایا واقعا برای جان مردم هم اینطوری ارزش قائلند ؟ خیرررررررررررررررررر خیییییییییییییررررررررررررر
لطف کنيد تکليف ما جانبازان که مشکل داريم را مشخص کنيد. وجه خودرو روآ را گرفته اند ولي خود را تحويل نمي دهند!
چرا اداره راهنمايي و رانندگي ميره و مياد به خودورها گير ميده چرا سردار مومني به موتورسواران متخلف كه ايجاد مزاحمت در پياده روها (علي الخصوص ميدان امام حسين تا شهرداري منطقه 7 ناحيه يك خيابان تهران نو يا دماوند ) براي عابرين ميكنند هيچ جريمه يا مجازاتي را تعيين نميكند مگر راكبان موتورسوار از خودروها خونشان رنگين تراست كه هيچ برخوردي با آنان نميشودواعمال قانون نميشوند واگر شكايتي به ماموران راهنمايي ورانندگي كه شاهد تخلف آنان هستند بشود هيچگونه عكس العملي از خودشان نشان نداده و شانه شان را به عقب مياندازند
پاسخ ها
*
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
متاسفانه در ایران باب شده که هروقت از چیزی انتقاد شد عده ای سنگ اندازی می کنن که آره چرا فلانجا فلان طوریه و ... دوست عزیز خودروساز، مطالب عنوان شده شما ربطی به امنیت خودرو و تلاش برای کاهش آمار تصادفات نداره...برخورد با موتورسواران جای خودش و ملزم ساختن خودرو سازان به رعایت موارد ایمنی هم جای خود.
ضمن تشکر از اقدامات لازم است در بحث ایمنی به موارد دیگر هم توجه شود.
1-عدم استاندارد بودن وضعیت جاده ها و علائم راهنمائی
2-عدم استاندارد بودن وضعیت تولید موتور سیکلتها
3-عدم وجود قوانین مشخص در استفاده از موتور سیکلت
4-عدم استفاده از کلاه ایمنی سرنشینان موتور سیکلت
فقط هوو
خانه از داربست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
هر نظری که به نفعتون بشه چا پ میکنین؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی